Ondertussen bij DKV...

› andere clubs en andere spelletjes

Moderators: Beheerders, Fanmasters

badfrisianboy
Verified
Wereldspeler
Berichten: 1063
Lid geworden op: 05-07-2015 21:02

Re: Ondertussen bij DKV...

Bericht door badfrisianboy »

De verkoop van seizoenkaarten bij Cambuur is vandaag los gegaan, maar het schijnt een grote chaos te zijn. Slechte en (te) late communicatie, verkeerde links, kortingscodes die te laat zijn verstuurd of niet werken. Veel boze reacties op social media gezien van supporters die mooie plaatsen hadden in het oude stadion en nu op plekken moeten zitten waar ze niet blij mee zijn.

Qua prijsstelling vergelijkbaar met sc Heerenveen. Nu kun je je afvragen of dat komt omdat Cambuur zo duur is of omdat sc Heerenveen relatief goedkoop is ten opzichte van veel andere (eredivisie)clubs.
N01tra
Verified
Nieuw talent
Berichten: 61
Lid geworden op: 12-03-2019 15:07

Re: Ondertussen bij DKV...

Bericht door N01tra »

Het zou mij ook niets verbazen dat alles al begroot is op eredivisie voetbal, ook de inkomsten van seizoenskaarten.
Met nog een jaar KKD is natuurlijk geen rekening gehouden want in Lwd gaat alles voorspoedig en volgens plan want ze hebben Henk! 🤡

Vorig jaar hebben ze de prijzen iets verlaagd "na een teleurstellend jaar" (lees: degradatie).
Ze hebben nu dus gewoon de 'oude' eredivisie prijzen + een kleine verhoging.
Otsje P
Verified
Superster
Berichten: 4905
Lid geworden op: 22-02-2011 12:01

Re: Ondertussen bij DKV...

Bericht door Otsje P »

Ik snap jullie reacties, betreffende de prijzen maar laten we eerst maar even afwachten hoeveel kaarten ze verkopen. Als ze straks gewoon alle seizoenskaarten uitverkopen dan hebben ze het dus heel verstandig gedaan, qua prijsstelling. Kwestie van vraag en aanbod he.
Ebiede
Verified
Forumicoon
Berichten: 6297
Lid geworden op: 09-12-2004 19:02

Re: Ondertussen bij DKV...

Bericht door Ebiede »

Rekenen er maar op dat ze een heel eind komen. Dat heeft er ook mee te maken dat ze naar een nieuw stadion gaan. Dit kunnen ze goed uitnutten op dit moment. Maar als er niet snel resultaten worden geboekt dan zal de animo ondanks het nieuwe stadion snel afnemen. Dit stadion is geen garantie voor succes. Dit zie je in het verleden ook aan bijvoorbeeld ADO, de Graafschap, NAC etc.
Spijt heb je morgen maar!
HUNTELAAR
Basisspeler
Berichten: 851
Lid geworden op: 25-02-2005 19:49

Re: Ondertussen bij DKV...

Bericht door HUNTELAAR »

Capaciteit wordt 14.500 als ik het wel heb? Idee was 15.000 maar wordt iets minder..

Huidige stadion was 10.000, dat verschil lijkt me wel te overbruggen ja.
Ze zetten (vooral) in op meer sponsoren.
Ebiede
Verified
Forumicoon
Berichten: 6297
Lid geworden op: 09-12-2004 19:02

Re: Ondertussen bij DKV...

Bericht door Ebiede »

Ebiede schreef: 06-06-2024 13:39 Rekenen er maar op dat ze een heel eind komen. Dat heeft er ook mee te maken dat ze naar een nieuw stadion gaan. Dit kunnen ze goed uitnutten op dit moment. Maar als er niet snel resultaten worden geboekt dan zal de animo ondanks het nieuwe stadion snel afnemen. Dit stadion is geen garantie voor succes. Dit zie je in het verleden ook aan bijvoorbeeld ADO, de Graafschap, NAC etc.
Het blijkt dat dus niet heel erg storm te lopen.. nog maar 5700 verleningen terwijl ze vorig jaar op 6700 szk-houders zaten. Blijkt dat nieuwe stadion toch nog niet een magneet te zijn.
Spijt heb je morgen maar!
Abenello
Bankzitter
Berichten: 157
Lid geworden op: 28-06-2023 08:44

Re: Ondertussen bij DKV...

Bericht door Abenello »

Ebiede schreef: 12-06-2024 11:44 Het blijkt dat dus niet heel erg storm te lopen.. nog maar 5700 verleningen terwijl ze vorig jaar op 6700 szk-houders zaten. Blijkt dat nieuwe stadion toch nog niet een magneet te zijn.
Das wel erg voorbarig. Voorlopig kunnen alleen de vaste szk-houders een plekje claimen. Je kunt dus ook zeggen dat al meer dan 85% verlengd heeft, dat kunnen wij niet zeggen.
Kaz_SCH
Verified
Wereldspeler
Berichten: 1421
Lid geworden op: 11-05-2006 10:50

Re: Ondertussen bij DKV...

Bericht door Kaz_SCH »

Ik vind het best een geinig stadion aan de binnenkant, niet al te dertien in een dozijn in ieder geval. Mag ook gezegd worden.

nu 5700 van de 6700 is een prima score, volgens mij kon verder nog niemand een kaart kopen. Sowieso gaat het bij veel clubs behoorlijk goed, Willem II, NAC en Groningen omdat ze gepromoveerd zijn, NEC omdat ze een wereldseizoen gehad hebben. Twente altijd razendsnel uitverkocht.
N01tra
Verified
Nieuw talent
Berichten: 61
Lid geworden op: 12-03-2019 15:07

Re: Ondertussen bij DKV...

Bericht door N01tra »

Abenello schreef: 12-06-2024 14:22 Das wel erg voorbarig. Voorlopig kunnen alleen de vaste szk-houders een plekje claimen. Je kunt dus ook zeggen dat al meer dan 85% verlengd heeft, dat kunnen wij niet zeggen.
Zo onderhand wel, lijkt me.
Zodra we op 11.310 of meer verlengers zitten, zitten we boven de 85% (alleen op hele seizoenskaarten) van vorig jaar.
En 2 dagen geleden zaten we al boven de 11.000, dus dat moet te doen zijn.

En 85% van 6700 is ook makkelijker te behalen dan van 13305 :lol:
Ebiede
Verified
Forumicoon
Berichten: 6297
Lid geworden op: 09-12-2004 19:02

Re: Ondertussen bij DKV...

Bericht door Ebiede »

Kaz_SCH schreef: 12-06-2024 14:25 Ik vind het best een geinig stadion aan de binnenkant, niet al te dertien in een dozijn in ieder geval. Mag ook gezegd worden.

nu 5700 van de 6700 is een prima score, volgens mij kon verder nog niemand een kaart kopen. Sowieso gaat het bij veel clubs behoorlijk goed, Willem II, NAC en Groningen omdat ze gepromoveerd zijn, NEC omdat ze een wereldseizoen gehad hebben. Twente altijd razendsnel uitverkocht.
Natuurlijk is dat best aardig.. Het gaat me meer om het roeptoeteren dat het storm loopt en dat iedereen er bij wil zijn.. die stormloop is dus niet echt aan de orde. Dat is meer mijn punt.
Spijt heb je morgen maar!
Abenello
Bankzitter
Berichten: 157
Lid geworden op: 28-06-2023 08:44

Re: Ondertussen bij DKV...

Bericht door Abenello »

N01tra schreef: 12-06-2024 15:29 Zo onderhand wel, lijkt me.
Zodra we op 11.310 of meer verlengers zitten, zitten we boven de 85% (alleen op hele seizoenskaarten) van vorig jaar.
En 2 dagen geleden zaten we al boven de 11.000, dus dat moet te doen zijn.

En 85% van 6700 is ook makkelijker te behalen dan van 13305 :lol:
Ja, nu wel :wink: Al zitten er bij ons ook 1000 (?) nieuwe mensen seizoenkaarthouders tussen.
Kaz_SCH
Verified
Wereldspeler
Berichten: 1421
Lid geworden op: 11-05-2006 10:50

Re: Ondertussen bij DKV...

Bericht door Kaz_SCH »

Ennn we zijn over de 11.500!
hhage
Basisspeler
Berichten: 958
Lid geworden op: 18-07-2015 14:05
Locatie: Drachten

Re: Ondertussen bij DKV...

Bericht door hhage »

De noodzaak bij de seizoenkaarthouders van Cambuur om zo snel mogelijk te verlengen was er natuurlijk ook ivm een mooi plekje in het nieuwe stadion, de storm is daar nu gaan liggen, misschien nog een windvlaagje wanneer iedereen een seizoenkaart mag kopen,maar dan houdt het ook wel op.
wilbot
Invaller
Berichten: 281
Lid geworden op: 14-01-2016 19:13

Re: Ondertussen bij DKV...

Bericht door wilbot »

vanmiddag met een ras cambuur supporter gesproken , die was op z`n zachts gezegd totaal niet te spreken voor wat betreft de seizoenkaarten verkoop. totale chaos .
Alfred
Wereldspeler
Berichten: 2333
Lid geworden op: 02-12-2002 21:53

Re: Ondertussen bij DKV...

Bericht door Alfred »

Ik begrijp Pieter Kooi niet goed. Hij is trots op zijn Friese afkomst en dat hij een boerenzoon is en dan gaat hij als Feyenoordsupporter een club sponsoren die er prat op staan anti Fries en anti boer te zijn.
vlqrt
Superster
Berichten: 3056
Lid geworden op: 11-08-2003 13:17
Locatie: Leeuwarden

Re: Ondertussen bij DKV...

Bericht door vlqrt »

Ik gok dat hij valt voor het imago van een arbeidersclub. Rauw, onaangepast en eigenzinnig. Ik ben benieuwd hoe je dat behoud zodra je in een nieuw gepolijst stadion speelt, voor mij komt een groot deel van de sfeer ook door de omgeving en hebben traditionele volksclubs ook voor een deel ingeboet op die sfeer puur omdat ze in een nieuw stadion spelen. Neem Groningen en ADO als voorbeeld, die clubs hebben een hele andere beleving sinds zij net als ons in een betonnen bak ergens aan een snelweg /hoofdweg spelen en niet meer in een eigenlijk te oud en eigenlijk te krakkemikkig stadion midden in een volkswijk zoals zeg Go Ahead.
Het is maar een spelletje
Gebruikersavatar
Mackan68
Forumicoon
Berichten: 6800
Lid geworden op: 01-08-2004 15:46
Locatie: De 'achterbuurt' van Techum

Re: Ondertussen bij DKV...

Bericht door Mackan68 »

Alfred schreef: 27-06-2024 23:07 Ik begrijp Pieter Kooi niet goed. Hij is trots op zijn Friese afkomst en dat hij een boerenzoon is en dan gaat hij als Feyenoordsupporter een club sponsoren die er prat op staan anti Fries en anti boer te zijn.
Bij onze club was hij, of heeft hij zich wellicht een nummer gevoelt terwijl je hem bij DKV best als redder mag beschouwen. Ik ben erg benieuwd hoe dat in de toekomst gaat. Gaat het op de zelfde manier als waarop Riedstra de club altijd gesteund heeft? Dat was ook een zakenman en heeft bij transfers ook vast wel eerst aan zichzelf gedacht. Dat is een aanname van mijn kant, maar ik zou daar niet verrast door zijn. Daar hebben in de jaren van dieprode cijfers best wel heel aardige spelers gespeeld waarvoor normaal gesproken best wel een aanzienlijk bedrag binnen zou moeten zijn gekomen. Ze kochten geen superdure spelers en hadden met de ruïne aan het Cambuurplein denk ik ook niet te maken met torenhoge stadionkosten. En toch moesten ze steevast ieder jaar bij de gemeente schooien om geld.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
N01tra
Verified
Nieuw talent
Berichten: 61
Lid geworden op: 12-03-2019 15:07

Re: Ondertussen bij DKV...

Bericht door N01tra »

Mackan68 schreef: 28-06-2024 12:18 Bij onze club was hij, of heeft hij zich wellicht een nummer gevoelt terwijl je hem bij DKV best als redder mag beschouwen. Ik ben erg benieuwd hoe dat in de toekomst gaat. Gaat het op de zelfde manier als waarop Riedstra de club altijd gesteund heeft? Dat was ook een zakenman en heeft bij transfers ook vast wel eerst aan zichzelf gedacht. Dat is een aanname van mijn kant, maar ik zou daar niet verrast door zijn. Daar hebben in de jaren van dieprode cijfers best wel heel aardige spelers gespeeld waarvoor normaal gesproken best wel een aanzienlijk bedrag binnen zou moeten zijn gekomen. Ze kochten geen superdure spelers en hadden met de ruïne aan het Cambuurplein denk ik ook niet te maken met torenhoge stadionkosten. En toch moesten ze steevast ieder jaar bij de gemeente schooien om geld.
Kooij "steunt" de club omdat hij op die manier relatief goedkoop reclame inkoopt en er zelf ook (fors) aan verdient.
Gebruikersavatar
Mackan68
Forumicoon
Berichten: 6800
Lid geworden op: 01-08-2004 15:46
Locatie: De 'achterbuurt' van Techum

Re: Ondertussen bij DKV...

Bericht door Mackan68 »

N01tra schreef: 28-06-2024 13:02 Kooij "steunt" de club omdat hij op die manier relatief goedkoop reclame inkoopt en er zelf ook (fors) aan verdient.
Het eerste is een feit. De toekomst moet gaan uitwijzen hoe groot zijn winst zal zijn en op welke manier. Ik heb het vermoeden dat mocht het hem onvoldoende opleveren dat zijn steun ook snel minder zal worden.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
hhage
Basisspeler
Berichten: 958
Lid geworden op: 18-07-2015 14:05
Locatie: Drachten

Re: Ondertussen bij DKV...

Bericht door hhage »

Het is daar toch wel, wie betaald bepaald, de andere 'weldoener' zit al in het stichtingsbestuur, en Pieter Kooi bepaald even hoe lang het bestuur nog blijft...
N01tra
Verified
Nieuw talent
Berichten: 61
Lid geworden op: 12-03-2019 15:07

Re: Ondertussen bij DKV...

Bericht door N01tra »

Mackan68 schreef: 29-06-2024 21:01 Het eerste is een feit. De toekomst moet gaan uitwijzen hoe groot zijn winst zal zijn en op welke manier. Ik heb het vermoeden dat mocht het hem onvoldoende opleveren dat zijn steun ook snel minder zal worden.
Wat het op gaat leveren staat grotendeel al vast; iig de rente op de eerst aflossingsvrije jaren en de jaren er na.
Plus de verdere naamsbekendheid van Kooi (camerabewaking).

De steun kan op financieel gebied niet minder worden, want dat geld is al overgemaakt naar en uitgegeven door Cambuur.
Gebruikersavatar
Mackan68
Forumicoon
Berichten: 6800
Lid geworden op: 01-08-2004 15:46
Locatie: De 'achterbuurt' van Techum

Re: Ondertussen bij DKV...

Bericht door Mackan68 »

N01tra schreef: 29-06-2024 23:41 Wat het op gaat leveren staat grotendeel al vast; iig de rente op de eerst aflossingsvrije jaren en de jaren er na.
Plus de verdere naamsbekendheid van Kooi (camerabewaking).

De steun kan op financieel gebied niet minder worden, want dat geld is al overgemaakt naar en uitgegeven door Cambuur.
Ik bedoel met het woord steun dan ook meer de 'liefde' voor de club in de toekomst.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
hhage
Basisspeler
Berichten: 958
Lid geworden op: 18-07-2015 14:05
Locatie: Drachten

Re: Ondertussen bij DKV...

Bericht door hhage »

Ze hebben de laatste tijd het er wel vaak over dat Cambuur leeft,op dit moment hot is enz. Maar dan zie ik bij de oefenwedstrijden wat er bij ons langs de lijn staat, en zie ik foto's van de oefenwedstrijden van Cambuur, en hoe weinig daar langs het veld staat. Wat een verschil!!!
Plaats reactie