30-09-2023 FC Twente - sc Heerenveen (1-0)

› je eigen voor- en nabeschouwingen

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Gebruikersavatar
Vrieskist
Verified
Beheerder
Berichten: 2522
Lid geworden op: 03-12-2002 18:39
Locatie: Joure

30-09-2023 FC Twente - sc Heerenveen (1-0)

Bericht door Vrieskist »

Na het debacle tegen Excelsior spelen we nu uit tegen Twente, met een vol uitvak.

Persoonlijk ga ik uit van een overwinning voor Twente, maar wie weet bestaan wonderen nog.
jorro
Invaller
Berichten: 413
Lid geworden op: 14-12-2004 20:21

Re: 30-09-2023 FC Twente - sc Heerenveen

Bericht door jorro »

Een puntje zou al heel wat zijn. Maar het zal wel weer een (dikke) nederlaag worden. Helemaal als Van Ottele weer mag aanprutsen. Verder ben ik benieuwd naar de samenstelling van het middenveld. Brouwers, Haye, Olsson liepen vooral elkaar in de weg vorige week.
Gebruikersavatar
Marça
Verified
Wereldspeler
Berichten: 2185
Lid geworden op: 02-12-2002 15:50
Locatie: Fryslân
Contacteer:

Re: 30-09-2023 FC Twente - sc Heerenveen

Bericht door Marça »

Van wat ik op X hier en daar lees, gaat Nicolaescu uit de basis en komt Pelle (zoals na rust tegen Excelsior) in de spits te spelen. Walemark begint op rechts (max. één helft?) en Bochniewicz kan weer in de basis starten. Van Ottele er dus weer naast.

Het is niet dat Nicolaescu zo goed speelde de afgelopen weken, maar dat geldt zo'n beetje voor het hele aanvalsplan. Waarom hebben ze hem gehaald als er helemaal geen plan lijkt te zijn om hem te laten renderen? Als de geruchten kloppen zitten er dus straks twee spitsen van respectievelijk 1,5 en 2,3 miljoen euro op de bank... :?:

Noppert; Hall, Van Beek, Bochniewicz, Köhlert; Haye, Brouwers, Olsson; Walemark, Van Amersfoort, Sahraoui.
Feanfan 1
Verified
Forumicoon
Berichten: 7755
Lid geworden op: 11-07-2003 13:37

Re: 30-09-2023 FC Twente - sc Heerenveen

Bericht door Feanfan 1 »

Marça schreef: Noppert; Hall, Van Beek, Bochniewicz, Köhlert; Haye, Brouwers, Olsson; Walemark, Van Amersfoort, Sahraoui.
Het slechtste middenveld dat we ooit hebben gehad. Haye gaat nog, maar die andere 2...
Wel blij dat Van Ottele ernaast staat. Hoop dat ie dat zelf ook snapt dat ie elke week wel een cruciale fout maakt

Vitesse was afgelopen woensdag de eerste helft niet veel minder dan Twente, dus hoop dat Heerenveen hetzelfde spelplan heeft
Gebruikersavatar
Vrieskist
Verified
Beheerder
Berichten: 2522
Lid geworden op: 03-12-2002 18:39
Locatie: Joure

Re: 30-09-2023 FC Twente - sc Heerenveen

Bericht door Vrieskist »

Zo te zien weer een soort 4-3-3.

Wat me trouwens ook nog opviel laatst, is dat Sahraoui ook overal en nergens rondloopt, maar daardoor ook vaak in de weg van anderen zit.
SuperFrysk
Invaller
Berichten: 467
Lid geworden op: 08-08-2023 19:49

Re: 30-09-2023 FC Twente - sc Heerenveen

Bericht door SuperFrysk »

Twee spitsen bij elkaar brengen voor ongeveer 3/4 miljoen en dan een nummer 10 in de spits opstellen. Als Heerenveen-supporter merk ik dat dit me een beetje moedeloos maakt.

Ik vond de wissel van vorige week al teleurstellend, en nu nog meer. Want wat kan Nico eraan doen dat Van Otelle voortdurend de bal aan de tegenstander geeft en Noppert alles doorlaat, terwijl hij totaal niet wordt bereikt door het middenveld of de aanval?
Superfries1994
Wereldspeler
Berichten: 2049
Lid geworden op: 04-01-2014 19:27

Re: 30-09-2023 FC Twente - sc Heerenveen

Bericht door Superfries1994 »

Kiezen voor Pelle van Amersfoort in de spits zou echt belachelijk zijn. Kees heeft voor zichzelf allerlei excuses waarom het nog niet eruit komt, maar blijkbaar gelden die niet voor zijn nieuw aangeschafte spits, die hij vakkundig op een eilandje heeft weten te zetten. Pelle laat tot nu toe ook nog helemaal niets zien, dus waarom hij nu de kans krijgt?
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15974
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Re: 30-09-2023 FC Twente - sc Heerenveen

Bericht door Heerenveen rules »

Met een middenveld Haye - Olsson - Brouwers hoef je niet eens te bedenken of we verliezen, maar met hoeveel. Dan ben je echt niet lekker als TS. Wat een dramatisch middenveld.
Feanfan 1
Verified
Forumicoon
Berichten: 7755
Lid geworden op: 11-07-2003 13:37

Re: 30-09-2023 FC Twente - sc Heerenveen

Bericht door Feanfan 1 »

Heerenveen rules schreef:Met een middenveld Haye - Olsson - Brouwers hoef je niet eens te bedenken of we verliezen, maar met hoeveel. Dan ben je echt niet lekker als TS. Wat een dramatisch middenveld.
Dat Brouwers en Olsson ons shirt dragen is al niet te geloven.
Van Amersfoort op Olsson zijn plek. Tahiri op Brouwers zijn plek en Nicolaescu in de spits
Gebruikersavatar
Vrieskist
Verified
Beheerder
Berichten: 2522
Lid geworden op: 03-12-2002 18:39
Locatie: Joure

Re: 30-09-2023 FC Twente - sc Heerenveen

Bericht door Vrieskist »

Ik zie vandaag wel stuk meer vechtlust in de 1e helft. Ze maken het Twente wat dat betreft niet makkelijk.
De scheids hebben we niet echt mee ...
Feanfan 1
Verified
Forumicoon
Berichten: 7755
Lid geworden op: 11-07-2003 13:37

Re: 30-09-2023 FC Twente - sc Heerenveen

Bericht door Feanfan 1 »

Vrieskist schreef:Ik zie vandaag wel stuk meer vechtlust in de 1e helft. Ze maken het Twente wat dat betreft niet makkelijk.
De scheids hebben we niet echt mee ...
Valt me inderdaad niet tegen
En die scheids is niet te peilen. Soms laat hij lekker doorspelen, maar de kleine overtredingen fluit hij wel in ons nadeel
fuotbalgek
Superster
Berichten: 3657
Lid geworden op: 13-05-2013 16:35

Re: 30-09-2023 FC Twente - sc Heerenveen

Bericht door fuotbalgek »

Feanfan 1 schreef: Dat Brouwers en Olsson ons shirt dragen is al niet te geloven.
Van Amersfoort op Olsson zijn plek. Tahiri op Brouwers zijn plek en Nicolaescu in de spits
Van Amersfoort op het middenveld was vorig seizoen een drama. Had liever de knaken voor Nico in de zak gehouden, Pelle en Karlsback voorin laten uitzoeken, en een tien gehaald.

Met deze selectie Haye Tahiri en Olsson, bij gebrek aan beter. Pelle is een tien achter een voetballende spits(bv Reza destijds), achter Nico heb je een tien met aanvoer nodig.
Gebruikersavatar
Vrieskist
Verified
Beheerder
Berichten: 2522
Lid geworden op: 03-12-2002 18:39
Locatie: Joure

Re: 30-09-2023 FC Twente - sc Heerenveen

Bericht door Vrieskist »

Zonde dat die ziekenhuis bal er dan in vliegt.
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15974
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Re: 30-09-2023 FC Twente - sc Heerenveen

Bericht door Heerenveen rules »

Verdedigend stond het dikke prima, aanvallend is het om te janken. Alle ballen op Sahraoui en die loopt zich 9 van de 10 keer vast. Wallemark heeft 2 ballen gehad de 1e helft. Van Amersfoort kan echt niet en van ons middenveld komt behalve van Haye ook niks. Er zit totaal geen udee achter.
jorro
Invaller
Berichten: 413
Lid geworden op: 14-12-2004 20:21

Re: 30-09-2023 FC Twente - sc Heerenveen

Bericht door jorro »

Het klopte vandaag heel aardig. Wat een verademing ook, Sven en Pawel weer naast elkaar. En het moet gezegd, ik snap nu volkomen de keuze voor Pelle. Hij deed het super. Je bent op weg naar een vrijwel zeker punt. En dan...
Verdomme Andries! Ik merk dat ik het nu wel zat ben. Of je geeft aan dat het je mentaal even teveel is en je zoekt de bank op, of je keept als een kerel. Maar dit slappe hap gebeuren begint ons (veel) punten te kosten. Pak jezelf bij de kladden man! Je beoefent het mooiste beroep van de wereld en krijgt daar vorstelijk voor betaald. Maar zelfs mijn oude buurvrouw had die bal nog gehad. Of je toont snel aan dat je het weer aankunt, of je mag de bank gaan bezetten. Maar op deze manier hebben we niks aan je.
SuperFrysk
Invaller
Berichten: 467
Lid geworden op: 08-08-2023 19:49

Re: 30-09-2023 FC Twente - sc Heerenveen

Bericht door SuperFrysk »

Dit was toch typisch de boel ontregelen en zelf hopen op een opvlieging?

Schrijnend om te zien hoe voor de tweede wedstrijd op rij Sahroaui dubbele bezetting kreeg en er vanuit de TS geen antwoord op kwam.

Noppert moet maar even in de luwte want dit kan niet meer. Met zo'n keeper degradeer je gewoon.
jorro
Invaller
Berichten: 413
Lid geworden op: 14-12-2004 20:21

Re: 30-09-2023 FC Twente - sc Heerenveen

Bericht door jorro »

SuperFrysk schreef:Dit was toch typisch de boel ontregelen en zelf hopen op een opvlieging?
Na 4 nederlagen op rij en dan uit in Enschede moeten spelen is die tactiek niet zo gek toch? Het lukte nog bijna ook, als we een scherpe doelman op goal hadden gehad. Dan sta je de komende week toch heel anders op het trainingsveld...
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15974
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Re: 30-09-2023 FC Twente - sc Heerenveen

Bericht door Heerenveen rules »

Pelle deed het super haha....... Een kinderhand is snel gevuld blijkbaar. Dra-ma-tisch was hij. Hij heeft de motoriek van een vrachtwagen en zijn aannames zijn heel matig. Als je met hem in de spits speelt, dan zie je heeeel weinig goals.

Ons centrum was super!
Gebruikersavatar
zweed1
Wereldspeler
Berichten: 2102
Lid geworden op: 05-05-2007 23:51
Locatie: Karlstad, Zweden/Hoogmade, Nederland

Re: 30-09-2023 FC Twente - sc Heerenveen

Bericht door zweed1 »

Alles leuk en wel maar met weinig middelen moet je scherp scouten. Karlsbakk is gewoon een aanfluiting die schiet er bij de onder 21 al niets in. Hall is zeer matig, die jongen van Chelsea is ook geen topper en Brouwers is een KKD kracht die aan een baantje wordt geholpen door Kees.

Clubs als Excelsior en Ga Ahead hebben veel minder geld maar daar lopen wel leuke spelers bij Excelsior zelfs drie uit Scandinavië die wij schijnbaar niet gezien hebben.

Met weinig geld begint het met een scherpe scouting en niet allerhande matige spelers halen voor veel te veel geld.
Feanfan 1
Verified
Forumicoon
Berichten: 7755
Lid geworden op: 11-07-2003 13:37

Re: 30-09-2023 FC Twente - sc Heerenveen

Bericht door Feanfan 1 »

En we hebben veel te weinig spelers die een goal kunnen maken
Maar dat is al jaren ons probleem, vooral een scorende 10 missen we al jaren
vincentdelbos
Selectiespeler
Berichten: 530
Lid geworden op: 03-02-2007 13:11
Locatie: Joure

Re: 30-09-2023 FC Twente - sc Heerenveen

Bericht door vincentdelbos »

Verdedigend stond het alleraardigst volgens mij. Het zal een hele aderlating worden wanneer één van de twee of beide weggaan. Ik snap de meest recente inkomende transfers ook niet niet, met name Hall en Brouwers en in mindere mate Webster (al geldt dit als groot talent). Op het middenveld ligt ons zwakke punt. Haye vind ik doorgaans prima. Olsson kan denk ik prima ballen, maar niet als 10 of rechtsbuiten. Ik snap daarom ook echt niet dat ze niet een goede en creatieve aanvallende middenvelder hebben gehaald. Onbegrijpelijk. Nicolaescu geeft ik nog het voordeel van de twijfel, maar die moet wel meer bruikbare ballen gaan krijgen, anders heb je niets aan hem.
Gebruikersavatar
Vrieskist
Verified
Beheerder
Berichten: 2522
Lid geworden op: 03-12-2002 18:39
Locatie: Joure

Re: 30-09-2023 FC Twente - sc Heerenveen

Bericht door Vrieskist »

Ik zag gister ook meer drang naar voren, wat meer directe passing ipv het breien wat we tegen excelsior zagen.
SuperFrysk
Invaller
Berichten: 467
Lid geworden op: 08-08-2023 19:49

Re: 30-09-2023 FC Twente - sc Heerenveen

Bericht door SuperFrysk »

jorro schreef: Na 4 nederlagen op rij en dan uit in Enschede moeten spelen is die tactiek niet zo gek toch? Het lukte nog bijna ook, als we een scherpe doelman op goal hadden gehad. Dan sta je de komende week toch heel anders op het trainingsveld...
Logisch, zeker.
Maar hoeveel kansen hebben we nou echt gehad gister om een doelpunt te maken?
SuperFrysk
Invaller
Berichten: 467
Lid geworden op: 08-08-2023 19:49

Re: 30-09-2023 FC Twente - sc Heerenveen

Bericht door SuperFrysk »

vincentdelbos schreef:Verdedigend stond het alleraardigst volgens mij. Het zal een hele aderlating worden wanneer één van de twee of beide weggaan. Ik snap de meest recente inkomende transfers ook niet niet, met name Hall en Brouwers en in mindere mate Webster (al geldt dit als groot talent). Op het middenveld ligt ons zwakke punt. Haye vind ik doorgaans prima. Olsson kan denk ik prima ballen, maar niet als 10 of rechtsbuiten. Ik snap daarom ook echt niet dat ze niet een goede en creatieve aanvallende middenvelder hebben gehaald. Onbegrijpelijk. Nicolaescu geeft ik nog het voordeel van de twijfel, maar die moet wel meer bruikbare ballen gaan krijgen, anders heb je niets aan hem.
Dat je 7,5 ton reserveert voor Brouwers en pas over een jaar betaalt, terwijl je al genoeg middenvelders hebt en in een penibele financiële situatie verkeert, vind ik op zijn zachts gezegd zeer opmerkelijk.

Het aantrekken van Hall, waarvan iedereen bij ADO zei dat hij de KKD niet aankon, is zeer opvallend te noemen.
Superfries1994
Wereldspeler
Berichten: 2049
Lid geworden op: 04-01-2014 19:27

Re: 30-09-2023 FC Twente - sc Heerenveen

Bericht door Superfries1994 »

Feanfan 1 schreef:En we hebben veel te weinig spelers die een goal kunnen maken
Maar dat is al jaren ons probleem, vooral een scorende 10 missen we al jaren
Onzin, we komen überhaupt nauwelijks bij de goal de laatste weken. Puur scouten op getallen (goals/assists), dat zou de wereld inderdaad wel lekker makkelijk maken.
Feanfan 1
Verified
Forumicoon
Berichten: 7755
Lid geworden op: 11-07-2003 13:37

Re: 30-09-2023 FC Twente - sc Heerenveen

Bericht door Feanfan 1 »

Dus jij denkt dat Sahraoui, Van Amersfoort, Walemark en Olsson 40 goals maken ?
Ze halen de 20 niet eens en dan kom je op de ranglijst ook niet verder dan plek 13. En vorig jaar hielden we de nul nog wel eens, maar dat gebeurd nu ook niet meer
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15974
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Re: 30-09-2023 FC Twente - sc Heerenveen

Bericht door Heerenveen rules »

We staan 15e nu en mede door bovenstaand probleem( geen scorende spelers), gaan wij het heel moeilijk krijgen dit seizoen. Met dank aan het falende aankoopbeleid!
Superfries1994
Wereldspeler
Berichten: 2049
Lid geworden op: 04-01-2014 19:27

Re: 30-09-2023 FC Twente - sc Heerenveen

Bericht door Superfries1994 »

Feanfan 1 schreef:Dus jij denkt dat Sahraoui, Van Amersfoort, Walemark en Olsson 40 goals maken ?
Ze halen de 20 niet eens en dan kom je op de ranglijst ook niet verder dan plek 13. En vorig jaar hielden we de nul nog wel eens, maar dat gebeurd nu ook niet meer
Volgens jouw logica moet Brouwers dan een geweldige aankoop zijn, want hij heeft bewezen in de Eredivisie wél een goal te kunnen maken, en ook nog als middenvelder! :roll: Als het niet loopt, is het ongeveer het standaard riedeltje dat we geen goals in de selectie hebben. Dat terwijl er maar bijzonder weinig elftallen zijn die vier man hebben die samen 40 goals maken en op een plek op de ranglijst eindigen waar wij met z'n allen een moord voor zouden doen.
Sahraoui heeft het nu een aantal wedstrijden niet en dat merk je ook gelijk in het aantal kansen dat we krijgen. Hij staat overigens al op 3 na 7 partijen. Walemark liep op zijn 19/20e 1 op 3 in Zweden, Van Amersfoort kan ook prima een goaltje maken, Olsson had vorige week wat pech en stond anders ook alweer op 2 en kon in Zweden ook een goal maken, Brouwers is genoemd, Haye heeft een goede trap waarmee hij er altijd wel een paar maakt en Van Beek/Bochniewicz is ook per seizoen wel goed voor een aantal treffers, Pawel staat al op 2. Nicolaescu hoef je ook niet veel kansen te geven. Een goal kunnen maken, daar hebben we wel een aantal van. Laten we eerst überhaupt maar eens tot gevaar voor de goal komen, dat is een stuk lastiger als je qua creativiteit vlakbij de goal tot nu toe vooral op Sahraoui leunt.
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15974
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Re: 30-09-2023 FC Twente - sc Heerenveen

Bericht door Heerenveen rules »

Steek je kop niet in het zand man. We hebben veel te weinig goals in de selectie.....Een middenveld met amper goals. De Haan is vergeten een scorende 10 te halen.
Feanfan 1
Verified
Forumicoon
Berichten: 7755
Lid geworden op: 11-07-2003 13:37

Re: 30-09-2023 FC Twente - sc Heerenveen

Bericht door Feanfan 1 »

Superfries1994 schreef: Volgens jouw logica moet Brouwers dan een geweldige aankoop zijn, want hij heeft bewezen in de Eredivisie wél een goal te kunnen maken, en ook nog als middenvelder
Volgens mijn logica scoren de 4 meest aanvallende spelers te weinig goals en alles wat de rest scoort is meegenomen. De komst van Brouwers snap ik nog steeds niet en is die 700.000 weggegooid geld.
Jij zegt dat er te weinig kansen gecreëerd worden. Dat klopt, omdat we teveel afhankelijk zijn van Sahraoui en die krijgt elke wedstrijd (drie)dubbele dekking. Dus ben je afhankelijk van andere spelers. Walemark is nog afwachten, maar een nummer 10 hoort dat sowieso te doen. Dat doet Olsson niet/nauwelijks
We hebben al jaren geen fatsoenlijke 10 die iemand vrij voor de goal kan zetten. Als we die al wel hebben vinden trainers dat ze teveel risico nemen (Al Hajj) of ze worden op de rechtsbuiten gezet (Alen Halilovic/Odegaard)
Plaats reactie