Huur dus met verplichte optie tot koop, creatief bedacht.Luuk Brouwers is speler van sc Heerenveen. De 25-jarige middenvelder wordt voor één seizoen gehuurd van FC Utrecht met een verplichte optie tot overname. Brouwers tekent in Fryslân een contract tot de zomer van 2027.
De in Helmond geboren Brouwers maakte al op zestienjarige leeftijd zijn debuut in het profvoetbal namens FC Den Bosch. In 2020 maakte hij de overstap naar Go Ahead Eagles waarmee hij - samen met huidig hoofdtrainer Kees van Wonderen - na één seizoen direct promoveerde naar de Eredivisie. Brouwers kende in Deventer een zeer sterk seizoen waarbij hij als middenvelder goed was voor zeven goals en drie assists. Zijn goede prestaties leverde hem in de zomer van 2022 een transfer naar FC Utrecht op. Namens de club uit de Domstad kwam hij vorig jaar 29 keer in actie.
Algemeen directeur Ferry de Haan: "We volgen Luuk al langere tijd. Toen wij doorkregen dat zijn perspectief op speelminuten bij FC Utrecht dit seizoen minder werd, hebben we ons direct weer gemeld. Hij heeft bewezen een multifunctionele middenvelder te zijn die ook een doelpunt kan maken. Wij willen FC Utrecht bedanken voor hun medewerking omtrent deze transfer. We hebben veel vertrouwen in Luuk en zijn dan ook blij met zijn komst."
Luuk Brouwers
Moderators: Beheerders, Fanmasters
-
- Wereldspeler
Luuk Brouwers
-
Verified
- Beheerder
Re: Luuk Brouwers
Volgens Transfermarkt betalen we 7,5 ton, neem aan dat we dat in de zomer van 2024 gaan betalen omdat er nu geen geld is?
Heerenveen fan in Leiden
- Satyr
- Superster
Blij mee, vond hem bij Eagles altijd er boven uit steken. Hopen dat het klikt nu
edit: Opvallend in de presentatievideo, het zwarte uitshirt wordt gebruikt ipv het rode.
edit: Opvallend in de presentatievideo, het zwarte uitshirt wordt gebruikt ipv het rode.
-
- Wereldspeler
Re: 28. Luuk Brouwers
Brouwers heeft overduidelijk nog wel even tijd nodig om op niveau te komen, want het valt me allemaal nog niet echt mee. Het verschil met de invloed die Haye heeft op het spel is wel heel erg groot, en verdedigend kon hij het gisteren ook niet meer neerzetten.
-
- Selectiespeler
Wat heeft deze man gedaan voor z’n transfer naar Heerenveen? Het slentert maar wat over het veld.
Snel uit de basis anders krijg je ook nog het ‘vriendjespolitiek’ gevoel.
Snel uit de basis anders krijg je ook nog het ‘vriendjespolitiek’ gevoel.
-
- Wereldspeler
7,5 ton betalen voor deze speler terwijl je Halilovic transfervrij wegstuurt, is zeer merkwaardig. Het is natuurlijk wat prematuur, maar je ziet bij een voetballer al vrij snel het type en deze jongen gaat natuurlijk het verschil niet maken. Gewoon een waterdrager. Maar die schaf je niet aan voor 7,5 ton. Had dan een goede 10 gehaald, of een fatsoenlijke rechtsback. Echt een verkeerde beslissing door Ferry, maar ook Kees.
-
- Wereldspeler
Eerlijk is eerlijk: Luuk doet het met de wedstrijd beter. Middenveld is sowieso heel aardig in balans op dit moment met Olsson op de juiste positie.
-
- Wereldspeler
Ik moet ook toegeven dat hij me positief verrast de afgelopen week, hopelijk zet hij het door.Superfries1994 schreef:Eerlijk is eerlijk: Luuk doet het met de wedstrijd beter. Middenveld is sowieso heel aardig in balans op dit moment met Olsson op de juiste positie.
-
- Wereldspeler
Wat was hij weer goed gister, natuurlijk was Haye the MoTM maar Brouwers was ook weer erg goed. Vaak word hij ook nog niet begrepen, zie hem vaak diepte loopacties maken en hem niet krijgen
-
- Selectiespeler
De details in de overeenkomst tussen FC Utrecht en Heerenveen. Mag hopen dat dit inderdaad gemaximeerd tot 7,5 ton, dat staat niet in dit document vermeld, maar anders gaat het wel erg in de papieren lopen. Wel grappig dat Utrecht nu 5 ton verlies lijdt, terwijl GAE in totaal 1,25 miljoen aan de transfers overhoudt.
-
Marça Verified
- Wereldspeler
- Contacteer:
Bijzonder matig gehandeld van Utrecht. Zij dachten dat die 500.000 euro pas zou gelden wanneer er meer dan 750.000 euro zou worden betaald voor Brouwers, maar dit stond nergens expliciet genoemd. Dus die schieten er nu inderdaad voor 500.000 euro bij in.Abenello schreef: ↑23-04-2024 14:52 De details in de overeenkomst tussen FC Utrecht en Heerenveen. Mag hopen dat dit inderdaad gemaximeerd tot 7,5 ton, dat staat niet in dit document vermeld, maar anders gaat het wel erg in de papieren lopen. Wel grappig dat Utrecht nu 5 ton verlies lijdt, terwijl GAE in totaal 1,25 miljoen aan de transfers overhoudt.

-
Marça Verified
- Wereldspeler
- Contacteer:
Ik meende zondag te zien dat hij naar zijn hamstring greep en al snel met zijn hoofd begon te schudden. Geen idee of het dezelfde hamstring is waar hij al eerder last van had, maar hoe dan ook is het maar goed dat hij komende weken rust kan houden. Kon slechter qua timing maar blijft een vervelende blessure waarvan het slecht te zien/merken is of het hersteld is of niet.
-
Vrieskist Verified
- Beheerder
Hij mist wel het EK zo

-
Verified
- Forumicoon
Wat hij de laatste weken laat zien is niet best.. Krijgt ook een beetje Haye trekjes. zeuren en naar iedereen wijzen. Terwijl hij zelf een van de allerslechsten is. Man laten lopen bij tegengoals en weinig (geen) goals en assists.
Spijt heb je morgen maar!
-
- Forumicoon
Goed dat dit wordt benoemd. Wat voegt hij nu toe? Van Persie zet hem en Kohlert als eerste op het wedstrijdformulier. Kohlert snap ik, hij is onze beste speler. Maar Brouwers is zooooo beperkt voetballend. Hij is traag qua handelen, scoort al tijden niet en is kleurloos. Ik zie 10x liever Smans.
-
- Wereldspeler
Dan doen jullie Brouwers wel wat tekort vind ik. Hij levert altijd arbeid en strijd, gaat de duels aan. Hij scoort ook een acceptabel aantal doelpunten per seizoen en doet over het algemeen wel wat goeds met de bal. Voor ons een prima speler.
-
- Bankzitter
Ook voor Brouwers geldt dat hij, net als ik net bij Sebaoui postte, wel wat achter ligt qua output t.o.v. xG en xA. Hij zou daarmee ook op 4 goals + assists moeten staan. Als die output er wel was geweest dán was dit wellicht een andere discussie geweest
-
- Forumicoon
Wat noem jij iets goeds doen met de bal Alfred? Ik zie hem zelden iemand voor de goal zetten, een man passeren en wanneer was zijn laatste goal?
-
- Wereldspeler
Jullie doen alsof Brouwers een soort houten klaas is die alleen maar kan lopen, maar hij is juist vrij technisch, balvast en heeft goed inzicht.
Maar hij speelt niet 3 man uit en legt ballen niet op de stropdas, dus kan die er niks van
Maar hij speelt niet 3 man uit en legt ballen niet op de stropdas, dus kan die er niks van
-
- Wereldspeler
Ik bedoel daarmee dat zijn functionele techniek prima is, hij over het algemeen de ballen wel naar de juiste kleur speelt en hij balvast is. Daarnaast is hij belangrijk in het druk zetten, afjagen, diepgaan en en verzet hij dus veel arbeid. Van Persie benoemde bijvoorbeeld zijn loopactie tegen Ijsselmeervogels waaruit de eerste goal viel. Hij heeft dit seizoen 2 keer gescoord in 10 wedstrijden, dan kom je uit op zo'n 7 goals. Dat is prima voor een middenvelder.Heerenveen rules schreef: ↑30-10-2024 18:59 Wat noem jij iets goeds doen met de bal Alfred? Ik zie hem zelden iemand voor de goal zetten, een man passeren en wanneer was zijn laatste goal?
-
- Wereldspeler
Dat dus, ik vraag me wel eens af of de mensen die hier zo hard roepen over Brouwers wel eens goed op hem letten. Dan zou het je opvallen dat die vrij balvast is, een redelijke techniek heeft en hoog op het veld vaak de juiste man vind.Alfred schreef: ↑31-10-2024 11:32 Ik bedoel daarmee dat zijn functionele techniek prima is, hij over het algemeen de ballen wel naar de juiste kleur speelt en hij balvast is. Daarnaast is hij belangrijk in het druk zetten, afjagen, diepgaan en en verzet hij dus veel arbeid. Van Persie benoemde bijvoorbeeld zijn loopactie tegen Ijsselmeervogels waaruit de eerste goal viel. Hij heeft dit seizoen 2 keer gescoord in 10 wedstrijden, dan kom je uit op zo'n 7 goals. Dat is prima voor een middenvelder.
-
- Forumicoon
Haha, de punten die jij benoemt maakt hem inderdaad een goede middenvelder. Ik zou eens kritisch naar hem kijken. Zelfs in een pot tegen IJsselmeervogels doet hij niets beslissends.
Wat vonden ze bij Utrecht van hem? Linkerrijtje ere....Het is een typisch rechterrijtjes speler..
Een middenveld Olsson - Conde - Smans aub! Mooie goal van Smans dinsdag.
Wat vonden ze bij Utrecht van hem? Linkerrijtje ere....Het is een typisch rechterrijtjes speler..
Een middenveld Olsson - Conde - Smans aub! Mooie goal van Smans dinsdag.
-
- Selectiespeler
Je bent super kritisch op Brouwers, maar Olsson laat je in je droomopstelling staan. Als er iemand al wekenlang niet levert, niets beslissends doet en erg matige inzet laat zien dan is het Olsson. Wordt een middenveld met deze bezetting, zeker als het niet loopt (en dat wil het bij ons helaas nog wel eens doen), niet gruwelijk overlopen?Heerenveen rules schreef: ↑31-10-2024 13:00 Een middenveld Olsson - Conde - Smans aub! Mooie goal van Smans dinsdag.
-
- Forumicoon
Daar heb je helemaal gelijk in wat betreft Olsson. Maar die kan wel heel goed voetballen. In de duels is het heel slecht. En toch zie ik hem liever.
-
- Bankzitter
Heel af en toe doet Luuk Brouwers me een beetje aan Joey v/d Berg denken. Stoer uiterlijk, veel inzet, technisch niet bijzonder maar met toch soms een fantastisch technisch hoogstandje. Die assist op Trenskow is echt van wereldklasse.
-
Verified
- Forumicoon
-
- Wereldspeler
Luuk heeft een veel betere techniek dan ik van tevoren dacht. En is de enige die nog in beweging is, zeker in de eerste helft. Man, wat is het statisch.Goran Popov schreef: ↑10-11-2024 15:52 Heel af en toe doet Luuk Brouwers me een beetje aan Joey v/d Berg denken. Stoer uiterlijk, veel inzet, technisch niet bijzonder maar met toch soms een fantastisch technisch hoogstandje. Die assist op Trenskow is echt van wereldklasse.
-
- Invaller
tis de enige die nog wat arbeid op de mat legt, hij is geen messi, maar dat hoeft ook niet.
- Trevorp
- Invaller
Beslissende assist, oftewel nuttig speler, in ieder geval vandaag 

-
Marça Verified
- Wereldspeler
- Contacteer:
Ik zou Luuk Brouwers altijd opstellen, voor onze club echt een belangrijke speler. Zie hem liever dan Olsson, die zo nu en dan technisch leuke dingen laat zien maar qua loopvermogen/kracht/inzet het echt aflegt tegen spelers zoals Brouwers. Niet altijd even gepolijst maar ik begrijp heel goed waarom hij er bij Van Persie (en eerder Van Wonderen) er altijd in staat.