Daniel Karlsbakk

› over mensen die al horen bij de club

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Gebruikersavatar
Vrieskist
Verified
Beheerder
Berichten: 2569
Lid geworden op: 03-12-2002 18:39
Locatie: Joure

Re: 9. Daniel Karlsbakk

Bericht door Vrieskist »

Marça schreef:...
Het was trouwens mooi om te zien hoe het publiek zaterdag op zijn invalbeurt reageerde! Het was ook zo'n beetje de enige aanvallende wissel van Kees, dat zal er ook mee te maken hebben, maar het zal die jongen wel vertrouwen geven inderdaad.
Ja dit was mooi! En zo zie je ook dat het publiek er ook best wel achter wil gaan staan. Bij die laatste wissels kwam er zowaar wat los en dat slaat dan ook weer over op de ploeg.
SuperFrysk
Selectiespeler
Berichten: 688
Lid geworden op: 08-08-2023 19:49

Re: Daniel Karlsbakk

Bericht door SuperFrysk »

Mooi voor hem! Ik weet niet wat het is, maar ik gun het hem zo. Hij viel wel heel slecht in, maar goed hij maakt hem wel.
Joucke
Verified
Wereldspeler
Berichten: 1156
Lid geworden op: 21-04-2014 19:41
Locatie: Vught

Re: Daniel Karlsbakk

Bericht door Joucke »

Hij geeft Kees echt 0 reden om hem erin te brengen in plaats van Pelle :(
Superfries1994
Wereldspeler
Berichten: 2093
Lid geworden op: 04-01-2014 19:27

Re: Daniel Karlsbakk

Bericht door Superfries1994 »

Viel heel erg ongelukkig in, maar had ook de pech dat het elftal om hem heen niet meer zo nodig hoefde na de 3-0 voorsprong.
SuperFrysk
Selectiespeler
Berichten: 688
Lid geworden op: 08-08-2023 19:49

Re: Daniel Karlsbakk

Bericht door SuperFrysk »

Natuurlijk moet hij scoren, maar zijn kans had meer doordachtheid dan die van Van Amersfoort. Twee zeer goede acties en bijna de 2-2 op zijn naam, waar hij als de kippen bij was.

Geef hem eens 90 minuten, je kan me niet wijsmaken dat die niet gescoord had vandaag.
Gebruikersavatar
Vrieskist
Verified
Beheerder
Berichten: 2569
Lid geworden op: 03-12-2002 18:39
Locatie: Joure

Re: Daniel Karlsbakk

Bericht door Vrieskist »

SuperFrysk schreef:Natuurlijk moet hij scoren, maar zijn kans had meer doordachtheid dan die van Van Amersfoort. Twee zeer goede acties en bijna de 2-2 op zijn naam, waar hij als de kippen bij was.

Geef hem eens 90 minuten, je kan me niet wijsmaken dat die niet gescoord had vandaag.
Hij komt er ook altijd in samen met nog een paar wissels, want bijvooreeld vandaag had Walemark hem nog best een paar balletjes kunnen geven denk ik.
SuperFrysk
Selectiespeler
Berichten: 688
Lid geworden op: 08-08-2023 19:49

Re: Daniel Karlsbakk

Bericht door SuperFrysk »

Vrieskist schreef:Hij komt er ook altijd in samen met nog een paar wissels, want bijvooreeld vandaag had Walemark hem nog best een paar balletjes kunnen geven denk ik.
Precies en dan ook vaak nog 10 minuutjes
fuotbalgek
Superster
Berichten: 3691
Lid geworden op: 13-05-2013 16:35

Re: Daniel Karlsbakk

Bericht door fuotbalgek »

Ben het er mee eens maar zie het onder KvW niet gebeuren. Ferry is er ook de man niet na om het af te dwingen, zoals in het verleden Jans vriendelijk verteld is dat Dost toch echt moest gaan spelen.

Je ziet aan zijn loopacties dat het wel een echte spits is, maar hij staat stil in zijn ontwikkeling op deze manier. Of je moet hem het vertrouwen geven omdat we niet beter hebben of hij moet verhuurd worden deze winter. Hem achter de hand houden kan niet langer, dan ga je nooit meer wat van de investering terug zien. Wellicht is er een spits te huren, wat ruimte geeft om Daniel te verhuren.

Door keuzes in het verleden en het lachwekkende niveau waarop de beloften nu spelen is er voor jonge spelers die nog niet kunnen aanhaken qua speeltijd weinig uitdaging hier. Jong Almere speelt zijn wedstrijden in de tweede divisie, wij in een parodie op een competitie.
SuperFrysk
Selectiespeler
Berichten: 688
Lid geworden op: 08-08-2023 19:49

Re: Daniel Karlsbakk

Bericht door SuperFrysk »

Nee Kees durft het niet aan. Het interview van hem met LC zegt wel genoeg, die jongen is gewoon aan zijn lot over gelaten hier. Als je 2,5 miljoen investeert in zo'n jonge jongen dan moet je hem actief begeleiden.
Jazz
Verified
Beheerder
Berichten: 2603
Lid geworden op: 11-05-2015 16:56
Locatie: Leiden

Re: Daniel Karlsbakk

Bericht door Jazz »

ASAP verhuren, deze jongen heeft vertrouwen nodig en moet wekelijks spelen.
Heerenveen fan in Leiden
Gebruikersavatar
Vrieskist
Verified
Beheerder
Berichten: 2569
Lid geworden op: 03-12-2002 18:39
Locatie: Joure

Re: Daniel Karlsbakk

Bericht door Vrieskist »

Gister in het oefenduel prima goaltje toch? Loopt goed vrij, tikt 'm rustig langs de keeper. Er zijn ook genoeg spelers die te gehaast schieten, of naast, of beiden :D
Kaz_SCH
Verified
Wereldspeler
Berichten: 1457
Lid geworden op: 11-05-2006 10:50

Re: Daniel Karlsbakk

Bericht door Kaz_SCH »

https://lc.nl/sport/Karlsbakk-bloeit-op ... 26975.html

Iemand een ctrl+c'tje ctrl+v'tje van dit artikel? Fijn dat we blijkbaar een trainer gestrikt hebben die kan toveren
SuperFrysk
Selectiespeler
Berichten: 688
Lid geworden op: 08-08-2023 19:49

Re: Daniel Karlsbakk

Bericht door SuperFrysk »

Ben ook wel benieuwd..
Jazz
Verified
Beheerder
Berichten: 2603
Lid geworden op: 11-05-2015 16:56
Locatie: Leiden

Re: Daniel Karlsbakk

Bericht door Jazz »

Kaz_SCH schreef: 10-07-2024 10:47 https://lc.nl/sport/Karlsbakk-bloeit-op ... 26975.html

Iemand een ctrl+c'tje ctrl+v'tje van dit artikel? Fijn dat we blijkbaar een trainer gestrikt hebben die kan toveren
Daniel Karlsbakk bloeit op onder Robin van Persie bij SC Heerenveen: 'Ik wil slagen bij deze club'

Daniel Karlsbakk snakt naar perspectief en vertrouwen bij SC Heerenveen. De 21-jarige spits is dolblij met de komst van trainer Robin van Persie. Hij was een jaar geleden vastbesloten. Dit moest zijn seizoen worden. Natuurlijk wist Daniel Karlsbakk dat hij bij SC Heerenveen concurrentie zou krijgen. Maar de spits rekende erop dat hij genoeg wedstrijden zou spelen. En als dat gebeurde, wist Karlsbakk, dan kwamen de doelpunten vanzelf.

Een jaar later vertoont het verhaal van Karlsbakk veel gelijkenissen. Nog steeds is hij ervan overtuigd dat hij belangrijk kan zijn voor Heerenveen. Ook na een mislukt seizoen, waarin de Noorse jeugdinternational geen vertrouwen voelde van de vorige trainer Kees van Wonderen en geregeld met een steen in zijn maag op het veld stond.

Karlsbakk was niet altijd gelukkig in Heerenveen. ,,Logisch als je niet speelt”, zegt hij. ,,Mijn vriendin is meeverhuisd naar Heerenveen. Dat scheelde veel, want nu was er altijd iemand als ik thuiskwam. Maar sportief was het een heel teleurstellend jaar voor me. En daardoor mentaal ook. Het is niet altijd leuk om voetballer te zijn. Ik heb ervaren dat het ook zwaar kan zijn.”

Vertrouwen
Miste Karlsbakk de aandacht van Van Wonderen? Na een korte stilte: ,,Ik vind dat ik eerlijk moet zijn. Natuurlijk moet ik allereerst kijken hoe ik mezelf kan verbeteren. Maar ja, dat miste ik. Ik miste ook vertrouwen. Elke speler wil voelen dat een coach in hem gelooft. Vanuit mijn situatie als bankzitter kon ik alleen maar winnen, dacht ik, want ik speelde nagenoeg toch nooit. Ik heb dan ook altijd mijn best gedaan op de trainingen. Ik vind dat ik meer speelminuten had verdiend. Maar als je vervolgens niets terugkrijgt van de trainer... Voor mij voelde het alsof ik niets goed kon doen. En dan wordt het moeilijk om te presteren.”

Vurig hoopt Karlsbakk dat alles anders wordt onder Van Persie. Hij reageerde verheugd op de komst van de trainer. ,,Van Persie was een topspits. Ik kan ontzettend veel van hem leren. Maar ik hoorde ook dat hij een goede trainer is. Van Denzel Hall onder anderen, die eerder met hem samenwerkte bij Feyenoord.”

Schone lei
Concrete tips, bijvoorbeeld over looplijnen, positie kiezen en afwerken voor het doel kreeg hij nog niet, zegt Karlsbakk. ,,We richten ons in de eerste weken voornamelijk op het verdedigen. Voor de aanvallers betekent dit: waar en hoe zetten we druk op de tegenstander? Ik kijk enorm uit naar het aanvalsspel, maar weet ook dat we hier pas later gericht op gaan trainen.”

,,Wij hebben onze eigen manier van verdedigen en aanvallen, met alle teamfuncties die daarbij horen”, zegt Van Persie over zijn stappenplan in de voorbereiding. ,,We willen de jongens zo snel mogelijk laten wennen aan onze denk- en speelwijze. Het is dan ook belangrijk dat spelers openstaan voor nieuwe informatie, ook als ze daarbij uit hun comfortzone worden gehaald.”

Wat Van Persie de voorbije anderhalve week opviel bij Karlsbakk? ,,Hij is een heel ijverige spits. Elke speler begint dit seizoen met een schone lei. Dat geldt ook voor Daniel. Ik geloof in het bieden van perspectief en hoop aan spelers. Omgekeerd moeten ze zichzelf laten zien. En Daniel is, vind ik, echt goed begonnen.”

Heerenveen heeft de echte Daniel Karlsbakk nog niet gezien. Een pijlsnelle aanvaller van de Noorse jeugdselecties, intuïtief voetballend, vrij van obstakels in zijn hoofd. Karlsbakk weet het. ,,Ik wil niet te veel terugdenken aan vorig jaar. Dat is gebeurd”, zegt de spits, die zaterdag tweemaal trefzeker was in het oefenduel met Steenwijkerwold en dinsdagavond vanaf de strafschopstip scoorde tegen FC Dordrecht. ,,Ik richt me op een nieuw seizoen, met een nieuwe trainer, waarin ik hard ga werken om mezelf te laten zien. Ik wil slagen bij deze club.”
Heerenveen fan in Leiden
SuperFrysk
Selectiespeler
Berichten: 688
Lid geworden op: 08-08-2023 19:49

Re: Daniel Karlsbakk

Bericht door SuperFrysk »

Mooi om te lezen, maar ook heel sneu. Het beeld dat die onder de vorige technische staf geen aandacht kreeg, klopt dus wel. Vergelijkbare verhalen hoorde je van Halilovic, des te meer blij dat Kees weg is.
SuperFrysk
Selectiespeler
Berichten: 688
Lid geworden op: 08-08-2023 19:49

Re: Daniel Karlsbakk

Bericht door SuperFrysk »

Onze eerste spits dus, ik merk dat ik het zonde vind voor Nico maar ik ben ook wel enthousiast over Karlsbakk. Ik hoop dat die eens langer de tijd krijgt en mag blijven staan. Wellicht met het vertrouwen en begeleiding van RVP, dat die uiteindelijk toch door gaat breken.
Otsje P
Verified
Superster
Berichten: 4952
Lid geworden op: 22-02-2011 12:01

Re: Daniel Karlsbakk

Bericht door Otsje P »

SuperFrysk schreef: 30-07-2024 10:44 Onze eerste spits dus
Hoe kom je daar zo bij? Nico staat dit weekend in de basis in Engeland, net als Noppert trouwens.

Het zou zo maar eens kunnen gebeuren overigens, Nico speelde tegen Zwolle echt dramatisch. Zo stellig als jij het nu zegt is het echter niet volgens mij.

Van Persie was duidelijk in zijn interview met Omrop Fryslan.
Abenello
Invaller
Berichten: 257
Lid geworden op: 28-06-2023 08:44

Re: Daniel Karlsbakk

Bericht door Abenello »

Otsje P schreef: 30-07-2024 11:35 Hoe kom je daar zo bij? Nico staat dit weekend in de basis in Engeland, net als Noppert trouwens.

Het zou zo maar eens kunnen gebeuren overigens, Nico speelde tegen Zwolle echt dramatisch. Zo stellig als jij het nu zegt is het echter niet volgens mij.

Van Persie was duidelijk in zijn interview met Omrop Fryslan.
Sander de Vries schrijft het in zijn artikel van vandaag.
Otsje P
Verified
Superster
Berichten: 4952
Lid geworden op: 22-02-2011 12:01

Re: Daniel Karlsbakk

Bericht door Otsje P »

Abenello schreef: 30-07-2024 11:53

Sander de Vries schrijft het in zijn artikel van vandaag.
Ah, op die manier. Nou we gaan het zien. Van mij mag het.
N01tra
Verified
Nieuw talent
Berichten: 80
Lid geworden op: 12-03-2019 15:07

Re: Daniel Karlsbakk

Bericht door N01tra »

Abenello schreef: 30-07-2024 11:53 Sander de Vries schrijft het in zijn artikel van vandaag.
Gelukkig zijn de artikelen van Sander net zo betrouwbaar als het weerbericht over 2 weken, dus daar kunnen we van op aan :mrgreen:
Otsje P
Verified
Superster
Berichten: 4952
Lid geworden op: 22-02-2011 12:01

Re: Daniel Karlsbakk

Bericht door Otsje P »

Heb het verhaal net ook even snel gelezen. Het lijkt erop dat dit inderdaad gewoon Sander zijn interpretatie is en niet een vaststaand feit. Het zou zo maar zo uit kunnen pakken maar Sander baseert dit niet op woorden van de trainer.
Alfred
Wereldspeler
Berichten: 2384
Lid geworden op: 02-12-2002 21:53

Re: Daniel Karlsbakk

Bericht door Alfred »

Wat een verschrikking is Karlsbakk toch. Hij kan eigenlijk alleen met zijn snelheid de diepte zoeken. Hij kan geen bal vasthouden, hij kan niet kaatsen, heeft bijna altijd ruzie met de bal. Kan zelf ook niets creëerden en ondanks zijn lengte heb ik gem nog nooit een bal fatsoenlijk zien koppen.
Sido1920
Jeugdspeler
Berichten: 26
Lid geworden op: 16-10-2014 17:49

Re: Daniel Karlsbakk

Bericht door Sido1920 »

Alfred schreef: 11-08-2024 20:05 Wat een verschrikking is Karlsbakk toch. Hij kan eigenlijk alleen met zijn snelheid de diepte zoeken.
En zo snel is hij niet eens ;).
Wordt een lang seizoen qua de spitspositie ben in bang. Achteraf gezien de centjes destijds in de portemonnee moeten houden en wachten tot betere opties (zoals bijv. Lammers).
Abenello
Invaller
Berichten: 257
Lid geworden op: 28-06-2023 08:44

Re: Daniel Karlsbakk

Bericht door Abenello »

Sido1920 schreef: 11-08-2024 21:48 En zo snel is hij niet eens ;).
Wordt een lang seizoen qua de spitspositie ben in bang. Achteraf gezien de centjes destijds in de portemonnee moeten houden en wachten tot betere opties (zoals bijv. Lammers).
Haha, Lammers ligt echt heel ver buiten onze mogelijkheden.
BWA23
Nieuw talent
Berichten: 87
Lid geworden op: 23-06-2024 17:05

Re: Daniel Karlsbakk

Bericht door BWA23 »

Alfred schreef: 11-08-2024 20:05 Wat een verschrikking is Karlsbakk toch. Hij kan eigenlijk alleen met zijn snelheid de diepte zoeken. Hij kan geen bal vasthouden, hij kan niet kaatsen, heeft bijna altijd ruzie met de bal. Kan zelf ook niets creëerden en ondanks zijn lengte heb ik gem nog nooit een bal fatsoenlijk zien koppen.
Wie deze man gescout heeft moet direct ontslagen worden! Dit kan echt niet.
Sido1920
Jeugdspeler
Berichten: 26
Lid geworden op: 16-10-2014 17:49

Re: Daniel Karlsbakk

Bericht door Sido1920 »

Abenello schreef: 11-08-2024 22:12 Haha, Lammers ligt echt heel ver buiten onze mogelijkheden.
Met de miljoenen op zak van Karlsbakk en Nicolaescu was in ieder geval de koopsom al ruim betaald. Zit je alleen nog met zijn salaris, maar met beide salarissen van bovenstaanden en restant transfergeld zou je een eind komen.

Ik snap natuurlijk dat het niet zo werkt, het was dan ook maar een voorbeeld.
Abenello
Invaller
Berichten: 257
Lid geworden op: 28-06-2023 08:44

Re: Daniel Karlsbakk

Bericht door Abenello »

Twee jaar salaris van Lammers is al de koopsom voor Karlsbakk.
Gebruikersavatar
Freezeman
Superster
Berichten: 2892
Lid geworden op: 02-12-2002 14:34
Locatie: Sneek

Re: Daniel Karlsbakk

Bericht door Freezeman »

Waarschijnlijk doet Karslbakk ontzettend zijn best maar hij kan mij nog niet bekoren.
Kaatsen met medespeler kan hij niet.
Bal aannemen heeft hij grote moeite mee.
Op een fatsoenlijke kopbal heb ik hem vandaag ook niet kunnen betrappen.
Nee hij is het (nog) niet.
Anti anti. :)
Gebruikersavatar
Trevorp
Invaller
Berichten: 297
Lid geworden op: 30-10-2015 09:22

Re: Daniel Karlsbakk

Bericht door Trevorp »

Hij had 1 goede aanname, waarbij hij goed wegdraaide en een pass gaf. Daarmee is het wel zo'n beetje gezegd. Hij loopt ook constant verkeerd, waardoor hij niet wordt gevonden ook. Ben bang dat het niets wordt, komt gewoon veel niveau tekort helaas.
SuperFrysk
Selectiespeler
Berichten: 688
Lid geworden op: 08-08-2023 19:49

Re: Daniel Karlsbakk

Bericht door SuperFrysk »

Toch liep het tot twee keer toe voetballend beter met hem erin dan met Nico, omdat hij wel inzakt om de kaats aan te gaan.
Ik zou hem graag 10 wedstrijden op rij willen zien in de basis, ook tegen wat zwakkere tegenstanders.
Plaats reactie