Directie & Raad van Commissarissen (Eisenga e.a.)

› over mensen die al horen bij de club

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Re: Directie & Raad van Commissarissen (Eisenga e.a.)

Berichtdoor Thinkman » 15-03-2019 10:07

Superfries1996 schreef:De liquiditeit is tot 2022 gewaarborgd zonder dat nog noodgedwongen spelers hoeven te worden verkocht, SC Heerenveen is een rijke club, sponsoren lopen weer naar binnen en ook het stadion raakt langzaamaan weer vol. Verder wordt er keihard gewerkt aan een nieuw beleidsplan. Het doet ons vanzelfsprekend deugd dit te horen, want wij maakten ons in de afgelopen jaren oprecht zorgen over de club en stonden daarin niet alleen. Gelukkig dendert de trein echter verder, hopelijk ook op het goede spoor, en ook na 2022.

Ben ik de enige die in deze passage een vorm van cynisme of skepticisme bespeurde?

Niet alleen cynisme, maar ook zeer slecht en selectief luisteren. Roozemond nuanceerde de plots opduikende berichten als stonden we aan de rand van de afgrond ("bijna failliet"), maar zelfs de meest onnozele zou moeten snappen dat als je zonder transfers nog drie jaar vooruit kunt, met een zwaar negatieve cash flow, er keihard gewerkt moet worden om ook ná 2022 door te kunnen.
Thinkman
Superster

Re: Directie & Raad van Commissarissen (Eisenga e.a.)

Berichtdoor Mackan68 » 16-03-2019 08:55

Wizard schreef:De rol van toezichthouder ligt bij de RvC en het Stichtingsbestuur controleert het functioneren van de RvC (het laat zich actief informeren aangezien het bestuur uiteindelijk eindverantwoordelijk is).,,,,,,,,,,,

NB Doel van een bestuur is dat het te allen tijde de belangen van de organisatie dient. Roozemond heeft met zijn zelfbenoeming zichzelf gediend, en allesbehalve de belangen van de club. Hij volgt zijn eigen waan.

Uiteraard hoop ik dat Cees het geweldig zal doen als voorzitter. Ik ben in ieder geval zeer pessimistisch aangezien deze self-fullfilling prophecy en de wijze waarop dit alles is gebeurd alle tekenen tegen zich heeft. Wanneer hij rust in de tent krijgt en dan zo snel mogelijk plaatsmaakt, kan hij zichzelf nog redelijk redden (en de organisatie dienen).
I rest my case.

Ik ben het met regelmaat niet echt eens met Wizard, maar ik sluit me bij zijn complete uiteenzetting volledig aan. Pas ingrijpen wanneer de afgrond angstvallig in zicht komt en er eigenlijk geen ruimte genoeg meer is om te stoppen met alle remmen die je tot je beschikking hebt terwijl al anderhalf tot 2 jaar duidelijk is dat er van directie en RVC geen koerswijziging zal plaatsvinden. Chapeau!!
Hoeveel revoluties kan een club overleven??
Mackan68
Superster

Vorige

Keer terug naar Spelers & staf