pes5 schreef:Foppe wilde serieus met hem aan de slag gaan na de trainingen. Na 15 minuten zat Henk echter alweer in de auto naar Volendam, terwijl de beperkte Te Vrede doorging met afronden totdat hij een ons woog. Foppe koos voor Te Vrede daarna, ook al vond hij dat Veerman meer potentie had.
Dat vertelde mij eigenlijk al het verhaal Veerman.
Zit misschien meer in, maar wil zichzelf niet pijnigen om er alles uit te halen. Dat zie je ook terug in zijn manier van spelen. Soms prachtige dingen laten zien, maar meestal gewoon niet goed genoeg.
Ik kan dit verhaal bevestigen. Ik heb na een training ooit Te Vrede naar het stadion gebracht. Na wat extra afwerken op goal en volgens mij nog een of ander interview waren alle spelers verder al vertrokken. Iets wat ik toen al wat vreemd vond. Ik neem aan dat hij ook met iemand anders mee gereden was naar Skoatterwâld. Dan is het toch een gevalletje samen uit en samen thuis zou je zeggen. Niet dus. Redt je kont maar. Alsof 30 minuten extra doorgaan een straf is. Het verschil tussen voetballen als droombaan, of voetballen als broodvoetballer.