Rapid Boekarest - sc Heerenveen (9 augustus, 20.30 uur)
Moderators: Beheerders, Fanmasters
- Hielke
- Forumicoon
Rapid Boekarest - sc Heerenveen (9 augustus, 20.30 uur)
We beginnen met een uitwedstrijd, waarschijnlijk in Boekarest. Dat heeft de eerste wedstrijd met 3-1 gewonnen. Donderdag 27 augustus is de return, dan weten we definitief waar we aan toe zijn.
-
- Forumicoon
Re: Rapid Boekarest / MyPa - sc Heerenveen (2 augustus)
Kut, ook dat nog. Ben van 3 tot 15 augustus op vakantie. Mis dus de thuiswedsrijd. Omdraaien die handel. Tegenstander is de moeilijkste op papier. Waardeloos dus!
- Hielke
- Forumicoon
Re: Rapid Boekarest / MyPa 47 - sc Heerenveen (2 augustus)
Unieke situatie wel. Na uitwedstrijden tegen Nacional Boekarest, Dinamo Boekarest en Steaua Boekarest, nu tegen Rapid Boekarest. Kwartetten! Groundhoptechnisch een verantwoorde loting. Daarentegen wel een zware tegenstander. En maar een week om de reis te boeken. Dat we het thuis kunnen afmaken, is dan weer een voordeel.
- Arnoud
- Wereldspeler
Er zaten al weinig aansprekende namen in de pot, maar om nu uitgerekend (waarschijnlijk) tegen Rapid Bucheresti te moeten loten
Ik moet er maar eens heel goed over nadenken of ik wel voor een 4de keer naar Boekarest wil. Het kan zo maar zijn dat ik deze wedstrijd laat lopen (uit) in de hoop op een volgende ronde. Pfff....

-
- Nieuw talent
Re: Rapid Boekarest / MyPa - sc Heerenveen (2 augustus)
Het zou misschien omgedraaid kunnen worden aangezien Steaua ook de heenwedstrijd thuis heeft geloot. Normaal gesproken mogen 2 clubs uit dezelfde stad niet tegelijk thuis spelen.JD schreef:Hmz 3-1 voor, alvast maar boeken dan.
-
- Forumicoon
- Contacteer:
Wacht eerst wel even de wedstrijd van volgende week af.
SCH
-
- Forumicoon
Op TT staat dat we 2 augustus thuisspelen! Mooi.
-
- Forumicoon
Is alweer aangepast dus op TT. We spelen dus wel 2 augustus uit.
- Voorstopper
- Superster
- Contacteer:
Rapid was een van de zwaardere teams die je kon loten. Eerst uit spelen is dan een belangrijk voordeel.
The two most powerful warriors are patience and time.
-
- Forumicoon
Teveel onzekerheden nog om nu al te boeken. En de tegenstander is ook nog van die mate dat een volgend reisje niet bepaald zeker is. Lastig, lastig. 

- Arnoud
- Wereldspeler
Voor de vroeg boekers: uit- en thuis kunnen nog omgedraaid worden !!! Steaua speelt inderdaad ook op 2/8 thuis. Robert Veenstra bevestigde via twitter dat data dus nog kunnen wijzigen .
- heerenveenown
- Selectiespeler
http://www.youtube.com/watch?v=UnPSUJ2j ... re=related Ze zijn wel fanatiek..
Wij zijn 1, wij zijn Sc Heerenveen!
-
- Superster
Vervelender en onaantrekkelijker qua tegenstander kon het haast niet.
Toch maar tegen beter weten in hopen dat die Finnen alsnog winnen.
Toch maar tegen beter weten in hopen dat die Finnen alsnog winnen.
-
- Forumicoon
Ik hoop wel dat we 'gewoon' eerst uit en dan thuis spelen. Ten eerste omdat het reistechnisch beter uitkomt en ten tweede omdat je dan ook gebruik kunt maken van het thuisvoordeel. Iets wat zeker niet onbelangrijk is tegen een stugge club als Rapid, want die zullen het toch wel worden. Maakten ook vrij snel het verschil tegen MyPa.
- rottevalle
- Wereldspeler
Voor de diehards die er heen willen vliegen, ik denk dat Wizz air de goedkoopste optie is. je vliegt vanaf Eindhoven voor ongeveer 160 euro heen en terug. Of zijn er al mensen die een betere prijs zijn tegen gekomen?
Alderaarst!
-
- Forumicoon
Dan vlieg je op maandag en vrijdag. Met 4 hotelovernachtingen lijkt me dat opeens niet zo goedkoop meer.
Via www.expedia.com kreeg ik een stedentrip van woensdag t/m vrijdag, vlucht vanaf Amsterdam + hotel voor 359 euro, in het Hilton hotel. Wellicht dat er met andere hotels nog wel wat vanaf kan.
Via www.expedia.com kreeg ik een stedentrip van woensdag t/m vrijdag, vlucht vanaf Amsterdam + hotel voor 359 euro, in het Hilton hotel. Wellicht dat er met andere hotels nog wel wat vanaf kan.
- Hielke
- Forumicoon
Vervelend dat we nog totaal niet weten waar we aan toe zijn. Het zou met het oog op onze overlevingskansen zuur zijn als de uit- en thuiswedstrijd worden omgedraaid. Een betere optie lijkt mij dat, mocht het zo ver komen, Steaua op woensdag speelt en Rapid op donderdag. Of andersom natuurlijk. Zou fijn zijn als er daarover snel meer informatie komt. Voorlopig ga ik er maar van uit dat we begin augustus al naar Boekarest gaan. Hopelijk schieten de ticketprijzen niet al te veel omhoog in de komende week.
- 1983
- Forumicoon
Dit is niet de loting waar ik hoopte. Ik heb geen enkel zicht op het niveau van het Roemeense voetbal en van Rapid in het bijzonder. Wel weet ik dat het niveau daar in de loop der jaren een stuk achteruit is gegaan, maar ja dat geldt voor ons zelf ook dus de verhoudingen kan ik niet inschatten. Maar op papier lijkt het me een erg zware dobber, een van de zwaarste die vooraf mogelijk was. Het is wel erg te hopen dat er dan aanvallend iets van kwaliteit bij is gekomen, want met deze aanval (minus Assaidi) zie ik het niet zitten. Eerst uit zou een groot voordeel zijn, laten we hopen dat dat wel zo blijft staan.
-
Verified
- Forumicoon
Ik heb vorig jaar beide wedstrijden tegen PSV in de Europa League gezien. Het waren beide zaadwedstrijden waar de kansen op een hand te tellen waren. Het was zowel thuis als uit een counterploegje.
En toch ga ik er vanuit dat het Europese seizoen voor ons afgelopen is, zeker als we eerst thuis moeten en daarna uit. Zovee succes hebben we in het velden ook niet gehad tegen de Roemenen
En toch ga ik er vanuit dat het Europese seizoen voor ons afgelopen is, zeker als we eerst thuis moeten en daarna uit. Zovee succes hebben we in het velden ook niet gehad tegen de Roemenen
-
xander Verified
- Superster
Man het is nog lang niet allemaal gespeeld, misschien gaan we wel stunten in Europa dit seizoen, het kan allemaal. Er is nog geen bal geraakt door ons in een officiele wedstrijd. Hannover 96 vorig jaar schakelde in de eerste ronde het grote Sevilla uit en overwinterde zelfs. Wij spelen niet voor niks in de Europa League net als alle overige elftallen, het zijn net als ons allemaal stuk voor stuk top elftallen. Ik schat de kans nog altijd 50/50. Alleen een ding we moeten er als club, spelers en supporters in geloven anders kunnen we het wel shaken. We mogen er wel wat meer in geloven als supporters, wat een negatisme hier.
ALS EEN MAN ACHTER HEERENVEEN! Op naar Amsterdam!
ALS EEN MAN ACHTER HEERENVEEN! Op naar Amsterdam!
Alle ballen op Henkie!
- Hielke
- Forumicoon
Zo is het, Xander!
Steaua Boekarest vond ik destijds echt een sterke ploeg. De nodige spelers daarvan zijn nog altijd Russisch international. Rapid Boekarest is een ander verhaal, verwacht ik. Zoveel stelt het niveau daar ook weer niet voor. Dat is wel gebleken tijdens ontmoetingen tussen Nederlandse en Roemeense clubs in de afgelopen jaren. Als wij er op korte termijn één of twee aanvallers bij krijgen, kunnen we een tegenstander als deze wel hebben. Zeker als we het thuis kunnen afmaken.
Steaua Boekarest vond ik destijds echt een sterke ploeg. De nodige spelers daarvan zijn nog altijd Russisch international. Rapid Boekarest is een ander verhaal, verwacht ik. Zoveel stelt het niveau daar ook weer niet voor. Dat is wel gebleken tijdens ontmoetingen tussen Nederlandse en Roemeense clubs in de afgelopen jaren. Als wij er op korte termijn één of twee aanvallers bij krijgen, kunnen we een tegenstander als deze wel hebben. Zeker als we het thuis kunnen afmaken.
-
- Forumicoon
Is de stemming negatief of realistisch? Ik gooi het toch op dat laatste. Natuurlijk staat er geen beroerde selectie en met enkele aanvullingen kan het absoluut een leuk seizoen worden, ja. Dat benadruk ik graag bij deze. Echter, Rapid Boekarest is voor Heerenveen-begrippen gewoon een stugge tegenstander en al helemaal gezien het feit dat ze qua fases al verder zijn qua voorbereiding. Wij hebben misschien iets meer kwaliteit, maar waarschijnlijk niet heel veel meer. Op een mindere dag (best realistisch gezien de situatie nu) is een nederlaag zo ontstaan.
Dat neemt uiteraard niet weg dat het nonsens is om op voorbaat al de handdoek te gooien. Je maakt gewoon kans en daar moet je vol voor gaan. Je hebt er niet voor niets een jaar keihard voor gewerkt met elkaar, dus vol gas geven en maar kijken waar het schip gaat stranden.
Dat neemt uiteraard niet weg dat het nonsens is om op voorbaat al de handdoek te gooien. Je maakt gewoon kans en daar moet je vol voor gaan. Je hebt er niet voor niets een jaar keihard voor gewerkt met elkaar, dus vol gas geven en maar kijken waar het schip gaat stranden.
-
- Forumicoon
Na een middagje De Knipe is mijn conlusie dat we niets in Europa te zoeken hebben. Ik kan me niet voorstellen dat we deze Roemeense subtopper gaan uitschakelen met wat er nu staat.
- wald pyk
- Wereldspeler
Waarschijnlijk zullen er niet veel supporters naar roemenie gaan.De wedstrijd valt lekker in de bouwvak.
Vele zullen dan op vakantie zijn.Ik zal ook beide wedsrijden moeten missen.Bij de thuis wedstrijd zit ik nog in frankrijk.
Vele zullen dan op vakantie zijn.Ik zal ook beide wedsrijden moeten missen.Bij de thuis wedstrijd zit ik nog in frankrijk.
Van alles wat ik kwijt ben mis ik mijn geheugen het meest.
-
- Nieuw talent
- Contacteer:
wie weet waar je goed en betrouwbaar hotels kunt boeken? ik heb niet echt vertrouwen in de site's waar ik nu op kijk! iemand nog tips?
Wij zijn Heerenveen
-
Verified
- Forumicoon
Ik zou eerst nog even wachten met boeken:feanfanFA schreef:wie weet waar je goed en betrouwbaar hotels kunt boeken? ik heb niet echt vertrouwen in de site's waar ik nu op kijk! iemand nog tips?
1 Er is een klein kansje dat Rapid Boekarest er alsnog uitvliegt
2 Als Rapid Boekarest wel doorgaat kan de wedstrijd ook best 9 augustus in Roemenie gespeeld worden i.p.v. 2 augustus
-
- Nieuw talent
- Contacteer:
klopt, maar een beetje research van te voren kan geen kwaatFeanfan 1 schreef: Ik zou eerst nog even wachten met boeken:
1 Er is een klein kansje dat Rapid Boekarest er alsnog uitvliegt
2 Als Rapid Boekarest wel doorgaat kan de wedstrijd ook best 9 augustus in Roemenie gespeeld worden i.p.v. 2 augustus

Wij zijn Heerenveen
-
- Forumicoon
Op welke sites kijk je dan?feanfanFA schreef:wie weet waar je goed en betrouwbaar hotels kunt boeken? ik heb niet echt vertrouwen in de site's waar ik nu op kijk! iemand nog tips?
www.booking.com is bijvoorbeeld wel betrouwbaar.
- Hielke
- Forumicoon
Het schijnt dat het stadion van Rapid Boekarest is afgekeurd door de UEFA en dat de club vorig seizoen in Europees verband is uitgeweken naar het fonkelnieuwe nationale stadion in Boekarest, de thuisbasis van Steaua.
Robert Veenstra heeft op Twitter aangegeven dat hij vóór donderdag duidelijkheid verwacht over het definitieve tijdstip van Rapid-uit. Later kan ook bijna niet. Wij als supporters willen boeken, maar voor de club geldt uiteraard hetzelfde.
Robert Veenstra heeft op Twitter aangegeven dat hij vóór donderdag duidelijkheid verwacht over het definitieve tijdstip van Rapid-uit. Later kan ook bijna niet. Wij als supporters willen boeken, maar voor de club geldt uiteraard hetzelfde.
-
- Wereldspeler
Op zich zouden we wel redelijk partij moeten geven aan die Roemenen? Afgaande op de oefenwedstrijden verwacht ik de volgende opstelling:
Nordfeldt
Zuiverloon - Gouweleeuw - Zomer - Raitala
Kums - Djuricic - Van Anholt
Tannane - Amoah - Assaidi
Aanvallend doen we een flinke jas uit, maar met Assaidi en Tannane heb je toch best wat onvoorspelbaarheid en creativiteit in de ploeg... Amoah heeft nog wat tijd nodig om weer het ritme en de fitheid te krijgen, maar we zijn dan ook weer 2 weken verder. Daarnaast zou het verdedigend beter moeten staan als dat het vorig seizoen stond... ik ben niet perse pessimistisch, de tegenstander heeft ook geen wereldploeg.
Nordfeldt
Zuiverloon - Gouweleeuw - Zomer - Raitala
Kums - Djuricic - Van Anholt
Tannane - Amoah - Assaidi
Aanvallend doen we een flinke jas uit, maar met Assaidi en Tannane heb je toch best wat onvoorspelbaarheid en creativiteit in de ploeg... Amoah heeft nog wat tijd nodig om weer het ritme en de fitheid te krijgen, maar we zijn dan ook weer 2 weken verder. Daarnaast zou het verdedigend beter moeten staan als dat het vorig seizoen stond... ik ben niet perse pessimistisch, de tegenstander heeft ook geen wereldploeg.