Transferbeleid (algemeen)

› wie (nog) niet pompeblêden draagt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Re: Transferbeleid (algemeen)

Berichtdoor davp » 07-08-2019 21:24

Een spits en een type als Djuricic of Tadic, dus technisch begaafd met scorend vermogen en op 10 en de vleugels inzetbaar (en misschien zelfs in de spits), zou mijns inziens zeer welkom zijn. Heb je meer opties op de vleugels en op het middenveld.
davp
Superster

Berichtdoor Wizard » 08-08-2019 12:28

Ejuke zal moeten spelen en dat geldt ook voor Van Bergen. Achter beide mannen heb je alleen V/d Heide. Ook Frederiksen en Bruijn zou je op de vleugel kunnen posteren waarbij de voorkeur bij Bruijn ligt gezien de oefenwedstrijden. Daarnaast wil je het vertrek van Odgaard volgend seizoen kunnen opvangen met een eigen spits. Een spits die nog moet rijpen om zo volgend seizoen Odgaard te vervangen. Een logische keuze is dat de club een talentvolle spits aantrekt die dit seizoen zijn minuten maakt om er volgend seizoen te staan.

Met het vertrek van Rienstra hou je 3 basiswaardige middenvelders over met 2 talenten erachter. Op de '6' heb je eigenlijk alleen Faik als spelverdeler, maar ook Bruijn zou daar kunnen spelen. Jongens als Kongolo en Akujobi zouden meer als stofzuiger in die rol kunnen spelen. Als '8' is de spoeling erg dun en heb je eigenlijk alleen Kongolo en Bruijn. Dit geldt ook voor de '10' waar alleen Bruijn en Frederiksen uit de voeten kunnen. Mocht je een typische spits aantrekken, is het logisch om daarnaast ook een spelverdeler of een aanvallende middenvelder aan te trekken. Iemand die kan concurreren met de 3 basis middenvelders, omdat je anders wel heel erg kwetsbaar op het middenveld bent. Qua ervaring zou het niet gek zijn om een ervaren middenvelder aan te trekken aangezien het gehele middenveld en de aanval behoudens Faik nog erg jong is. Wat betreft het financiële plaatje, als opleidingsclub, zou ik er zelf voor kiezen om een talentvolle middenvelder te halen die een half seizoen moet rijpen om dan een basisplek op te eisen.

Wat betreft verdedigers zou je nog een jonge, talentvolle, linksback kunnen aantrekken.
Wizard
Beheerder

Berichtdoor ---E--- » 12-08-2019 12:51

Laat ik voorop stellen dat ik blij ben met het vertoonde spel van afgelopen twee wedstrijden en bijbehorende punten. Het enige wat mij nog wel zorgen baart is dat de selectie echt nog veel te smal is op dit moment. Mocht er in - welke linie dan ook - iemand geblesseerd raken dan hebben wij nauwelijks capabele vervangers. Het is goed dat de jeugd de kans krijgt maar hier moet wel een juiste balans in gevonden worden. Afgelopen zondag bleek dat wij op dit moment geen wissels in kunnen brengen die het verschil zullen maken. Mag dan ook hopen dat Hamstra iig nog versterkingen haalt voor de volgende posities:

- Spits (het liefst 1 die ook op de vleugel uit de voeten kan)
- Nummer 10
- Linksback
---E---
Basisspeler

Berichtdoor igo » 13-08-2019 18:11

Morgen een persconferentie? Iemand die dit kan bevestigen?
igo
Selectiespeler

Berichtdoor Hakansson » 13-08-2019 19:18

Clint leemans
Hakansson
Selectiespeler

Berichtdoor Thinkman » 13-08-2019 19:42

Hakansson schreef:Clint leemans

Hoop je dat of weet je wat? Klinkt niet onlogisch overigens.
Thinkman
Superster

Berichtdoor Hakansson » 13-08-2019 19:50

Gehoord van een bron
Hakansson
Selectiespeler

Berichtdoor Thinkman » 13-08-2019 20:02

Hakansson schreef:Gehoord van een bron

Ah ok. We zullen het morgen wel zien. Meestal is het dan toch weer een totale verrassing! :D
Thinkman
Superster

Berichtdoor Wolliepoly » 13-08-2019 20:07

Hij mag transfervrij weg bij PEC Zwolle, zien we dat dan als een aanvulling?
Voel je niet te klein om groot te denken!!
Wolliepoly
Wereldspeler

Berichtdoor pes5 » 13-08-2019 20:23

Aub niet!
pes5
Beheerder

Berichtdoor Superfries1994 » 13-08-2019 20:32

Wolliepoly schreef:Hij mag transfervrij weg bij PEC Zwolle, zien we dat dan als een aanvulling?

Lijkt me toch geen versterking inderdaad.. Op de bank bij PEC en bij VVV was hij behoudens zijn vrije trappen en penalties ook traag (snelheid en handelingssnelheid). Lijkt me toch niet de versterking die ons beter maakt, waar Hamstra juist wel naar op zoek was. Laat dan Akujobi maar meer spelen.
Superfries1994
Wereldspeler

Berichtdoor zweed1 » 14-08-2019 07:35

Volgens mij is de selectie compleet, wij zitten in financieel zwaar weer. Dit kalenderjaar aan transfers inclusief Zeneli en opbrengst St. Juste 20 miljoen, deels nog binnen te halen via termijnen. Hard nodig om forse tekorten te dichten volgens mij.

Ik zou niet beginnen aan dit soort goedkope spelers, die moeten wel een flink salaris ontvangen. Eigen jeugd en spelers uit de KKD moeten er komen. Ik heb 300% liever een Joy Veerman.
zweed1
Superster

Berichtdoor igo » 14-08-2019 08:15

De selectie is echt niet compleet hoor, dat geeft Hamstra zelf ook aan...
igo
Selectiespeler

Berichtdoor Jazz » 14-08-2019 08:28

zweed1 schreef:Volgens mij is de selectie compleet, wij zitten in financieel zwaar weer. Dit kalenderjaar aan transfers inclusief Zeneli en opbrengst St. Juste 20 miljoen, deels nog binnen te halen via termijnen. Hard nodig om forse tekorten te dichten volgens mij.

Ik zou niet beginnen aan dit soort goedkope spelers, die moeten wel een flink salaris ontvangen. Eigen jeugd en spelers uit de KKD moeten er komen. Ik heb 300% liever een Joy Veerman.

Dat valt ook weer mee... Het financiële gat van aankomend seizoen is met de transferinkomsten van Pierie, St. Juste, Vlap, Rienstra, Dumfries en Zeneli zeker gevuld.

Met de toekomstige verkopen van Dresevic, Van Bergen en Ejuke zitten we prima op budget.
Heerenveen-fan sinds 1993, wonend in de Randstad.
Jazz
Superster

Berichtdoor Satyr » 14-08-2019 11:55

Hoelaat is de eventuele persconferentie?
Satyr
Superster

Berichtdoor Jazz » 14-08-2019 12:06

Satyr schreef:Hoelaat is de eventuele persconferentie?

Die is er niet
Heerenveen-fan sinds 1993, wonend in de Randstad.
Jazz
Superster

Berichtdoor GFaber » 14-08-2019 19:33

Er zou nu toch bijna wel duidelijkheid zijn betreffende een extra spits? Waarom is anders dan Hornkamp verkocht? Ik hoop ook nog op een extra middenvelder met enige ervaring, zodat er meer concurrentie is en we gemakkelijk iemand kunnen inpassen bij blessures en schorsingen. Tegen Feyenoord vond ik dat we erg jonge en onervaren wisselspelers op de bank hadden zitten.
GFaber
Bankzitter

Berichtdoor Thinkman » 14-08-2019 21:02

GFaber schreef:Er zou nu toch bijna wel duidelijkheid zijn betreffende een extra spits? Waarom is anders dan Hornkamp verkocht? Ik hoop ook nog op een extra middenvelder met enige ervaring, zodat er meer concurrentie is en we gemakkelijk iemand kunnen inpassen bij blessures en schorsingen. Tegen Feyenoord vond ik dat we erg jonge en onervaren wisselspelers op de bank hadden zitten.

Geduld, er wordt keihard aan gewerkt. Kwaliteit kost tijd.
Thinkman
Superster

Berichtdoor Wizard » 15-08-2019 06:18

Jazz schreef:Dat valt ook weer mee... Het financiële gat van aankomend seizoen is met de transferinkomsten van Pierie, St. Juste, Vlap, Rienstra, Dumfries en Zeneli zeker gevuld.
Met de toekomstige verkopen van Dresevic, Van Bergen en Ejuke zitten we prima op budget.

Wat Zweed1 bedoelt, is dat er op de langere termijn nog steeds structurele tekorten zijn die met rendabele transfers moeten worden gedicht. Je gaat niet elk seizoen een 100% winst op eigen (jeugd)spelers als Vlap en Pierie maken. Wat dat betreft zitten we nog steeds in zwaar weer. Enfin, de club heeft al een statement naar buiten gebracht dat het niet meer non-EU spelers aantrekt tenzij het een echte buitenkans betreft (zoals Ejuke). Naar mijn idee een prima, maar ook een erg logisch beleid. Je zult toch aan alle kanten moeten interen zolang het operationele tekort niet acceptabel is. Dan is het aantrekken van spelers uit de KKD, die dat niveau volgens onze scouts zijn ontstegen, een goede stap. Liever dit soort spelers, die regelmatig geobserveerd en geanalyseerd zijn, en jeugdspelers dan een opvulling met oude rotten die nauwelijks beter worden en vaak meer willen verdienen. In die zin kan ik wel mee met Zweed1. Aan de andere kant, we hebben met Hahn, Hoegh en Faik bijzonder weinig ervaren spelers in de selectie waarvan eigenlijk alleen Hoegh op een veel hoger niveau (CL) heeft gespeeld.
Wizard
Beheerder

Berichtdoor Superfries1996 » 17-08-2019 11:41

Zal er nog wat bijkomen? Nu wel heel stil... Of is het geld na Ejuke op?
nou nou
Superfries1996
Superster

Berichtdoor GFaber » 17-08-2019 13:57

Het geld is niet op :) Er komt nog wat binnen van de doorverkoop van st. Juste van Feyenoord naar de Bundesliga. Ook is Rienstra verkocht voor ca. 500.000 euro als we tenminste de lc mogen geloven. Maar had ook al gehoopt op een extra aanvaller, jonge speler en geen huur. Zou dan uitkomen op een Buitink of op Lamprou, die vorig seizoen het aardig deed bij Fortuna.
GFaber
Bankzitter

Berichtdoor Superfries1996 » 17-08-2019 15:40

Ik heb als een van de weinigen geen problemen met huur. Bewaar het geld (zowel transfersom als salaris) maar voor de buitenkansjes! Veel belangrijker is dat er een kwalitatief sterk en aantrekkelijk voetballend elftal staat, uiteindelijk haal je daarmee sponsoren en seizoenskaarthouders terug. Niet met transferinkomsten. Dat is eigenlijk symptoombestrijding.

Bandé of Labyad zijn interessante huurspelers van Ajax. Ryan Thomas van PSV. Isaac Thelin van Anderlecht. Sofyan Amrabat van Club Brugge. Definitieve overgang is bij sommige hiervan wellicht ook mogelijk.
nou nou
Superfries1996
Superster

Berichtdoor hhage » 17-08-2019 15:58

Buitink gisteren weer geen minuut gespeeld,zelfs bij een 3-0 voorsprong komt hij niet tussen de lijnen.
Voor hem is het ook beter als hij deze kant op komt. Maar Vitesse moet nog wel meewerken.....
hhage
Basisspeler

Berichtdoor GFaber » 17-08-2019 16:27

Superfries1996 schreef:Ik heb als een van de weinigen geen problemen met huur. Bewaar het geld (zowel transfersom als salaris) maar voor de buitenkansjes! Veel belangrijker is dat er een kwalitatief sterk en aantrekkelijk voetballend elftal staat, uiteindelijk haal je daarmee sponsoren en seizoenskaarthouders terug. Niet met transferinkomsten. Dat is eigenlijk symptoombestrijding.

Bandé of Labyad zijn interessante huurspelers van Ajax. Ryan Thomas van PSV. Isaac Thelin van Anderlecht. Sofyan Amrabat van Club Brugge. Definitieve overgang is bij sommige hiervan wellicht ook mogelijk.

Klopt, maar zou graag weer zien een jonge spits, zoals bijvoorbeeld vroeger met huntelaar of een bas dost toen nog jong en redelijk onbekend, talentvol. Zij werden gelijk voor langere periode vastgelegd, en bewezen hun waarde met veel doelpunten en gingen voor veel geld weg.
GFaber
Bankzitter

Berichtdoor Muck » 18-08-2019 19:36

Superfries1996 schreef:Labyad

Nee, nooit. Geen Labyrat in ons shirt, ons stadion of uberhaupt in ons dorp. Ik gedoog het nog als hij langs Heerenveen rijdt over de A7 of A32 als ie ergens in het noorden moet voetballen.
Muck
Basisspeler

Berichtdoor fuotbalgek » 18-08-2019 21:23

We komen wel richting de weken voor de waarheid van Hamstra. Deze selectie is niet genoeg om het seizoen mee in te gaan. Dat hebben we toch gedaan omdat de transfermarkt nog open is. Uiteindelijk ben je met eventuele versterkingen pas ingespeeld na de eerste interland periode. Maar Hamstra moet deze week toch met versterkingen gaan komen. Er moet een middenvelder bij, er moet een spits bij, en we kunnen nog wel een derde kwalitatieve versterking gebruiken. Ergens vrees ik het moment dat Hamstra aankondigde dat ze meer gewild hadden maar dat we het met deze selectie moeten doen.
fuotbalgek
Superster

Berichtdoor Jelmer1981 » 19-08-2019 07:18

Zouden er ook nog centen onze kant op komen bij een transfer van Dost? Die schijnt voor 9 miljoen naar Frankfurt te gaan.
Jelmer1981
Basisspeler

Berichtdoor Kaz_SCH » 19-08-2019 07:33

Jelmer1981 schreef:Zouden er ook nog centen onze kant op komen bij een transfer van Dost? Die schijnt voor 9 miljoen naar Frankfurt te gaan.

Denk het niet, hij was 'al' 21 toen hij bij ons kwam. Als dat jaar nog meetelt krijgen we 0,5% van de transfersom ofwel 45.000 euro.
Kaz_SCH
Wereldspeler

Berichtdoor Kaz_SCH » 23-08-2019 08:44

Ook op dit front komt er helemaal niks naar buiten. Kan niet oordelen wat dat precies betekent. Is er geen nieuws, of is het stilte voor de storm? Nog iets meer dan een week.

Janssen heeft helemaal niks te wisselen. Als het niet gaat zoals de staf bedacht heeft (Emmen uit) zijn we eigenlijk meteen door de mogelijkheden heen.

Tot nu toe bij de 1e selectie gekomen:
Ejuke
Faik
Van Rhijn
Odgaard (huur)
Botman (huur)
Bruijn (was verhuurd)
Van der Heide (doorgeschoven uit de jeugd)
Ras(doorgeschoven uit de jeugd)
Akujobi (doorgeschoven uit de jeugd)
-- in totaal 9 spelers erbij --
Tot nu toe vertrokken:
Vlap
Lammers
Pierie
Schaars
Rienstra
Thorsby
Schmidt
Kobayashi
Van Amersfoort
Hornkamp
Johnsen
Bekkema
(Drkusic) mag weg
(Mihajlovic) mag weg
-- in totaal minimaal 12 spelers weg--

We hebben nu dus niet alleen minder spelers, ook mindere spelers. Er zijn ontzettend veel 'speelminuten' vertrokken, en dat is uit nood aangevuld met Van der Heide, Akujobi en Ras.

Daar tegenover staat dat Ejuke, Botman en zeker ook Faik goede versterkingen lijken te zijn. Van Rhijn moet nog blijken, maar lijkt op basis van zijn naam ook een logische keuze. Odgaard valt me na een meer dan prima voorbereiding vooralsnog tegen, maar dat kan nog komen.

Als we er een serieus leuk seizoen van willen maken moet er minimaal een basiswaardige spits en een ervaren middenvelder bij. En eigenlijk ook een concurrent voor Woudenberg op linksachter. Als die 3 nog komen is Hamstra wat mij betreft geslaagd deze zomer, al is het weer behoorlijk laat. Als deze versterkingen uitblijven of het worden lelijke noodgrepen is Hamstra wat mij betreft gezakt.

Hoe kijken jullie er tegenaan?
Kaz_SCH
Wereldspeler

Berichtdoor bennieeee » 23-08-2019 09:32

Kaz_SCH schreef:Ook op dit front komt er helemaal niks naar buiten. Kan niet oordelen wat dat precies betekent. Is er geen nieuws, of is het stilte voor de storm? Nog iets meer dan een week.

Janssen heeft helemaal niks te wisselen. Als het niet gaat zoals de staf bedacht heeft (Emmen uit) zijn we eigenlijk meteen door de mogelijkheden heen.

Tot nu toe bij de 1e selectie gekomen:
Ejuke
Faik
Van Rhijn
Odgaard (huur)
Botman (huur)
Bruijn (was verhuurd)
Van der Heide (doorgeschoven uit de jeugd)
Ras(doorgeschoven uit de jeugd)
Akujobi (doorgeschoven uit de jeugd)
-- in totaal 9 spelers erbij --
Tot nu toe vertrokken:
Vlap
Lammers
Pierie
Schaars
Rienstra
Thorsby
Schmidt
Kobayashi
Van Amersfoort
Hornkamp
Johnsen
Bekkema
(Drkusic) mag weg
(Mihajlovic) mag weg
-- in totaal minimaal 12 spelers weg--

We hebben nu dus niet alleen minder spelers, ook mindere spelers. Er zijn ontzettend veel 'speelminuten' vertrokken, en dat is uit nood aangevuld met Van der Heide, Akujobi en Ras.

Daar tegenover staat dat Ejuke, Botman en zeker ook Faik goede versterkingen lijken te zijn. Van Rhijn moet nog blijken, maar lijkt op basis van zijn naam ook een logische keuze. Odgaard valt me na een meer dan prima voorbereiding vooralsnog tegen, maar dat kan nog komen.

Als we er een serieus leuk seizoen van willen maken moet er minimaal een basiswaardige spits en een ervaren middenvelder bij. En eigenlijk ook een concurrent voor Woudenberg op linksachter. Als die 3 nog komen is Hamstra wat mij betreft geslaagd deze zomer, al is het weer behoorlijk laat. Als deze versterkingen uitblijven of het worden lelijke noodgrepen is Hamstra wat mij betreft gezakt.

Hoe kijken jullie er tegenaan?

Precies hetzelfde zoals je laatste alinea.

Wat mij betreft is de goal en verdediging klaar. Een backup voor Woudenberg zou leuk zijn maar hoeft niet perse.

Middenveld moet nog wel een echte '10' bijkomen.
Spits is echt zwaar ondermaats en is de allergrootste prioriteit! Vleugels heb je ook nog wel 1 speler nodig en mocht Mihaljovic nog vertrekken eigenlijk wel 2.

Ik verwacht eigenlijk dat de markt volgende week gaat ontploffen. De grotere clubs gaan nog wat doen waardoor de bal echt gaat rollen.
bennieeee
Selectiespeler

VorigeVolgende

Keer terug naar Transfers & geruchten