Transferbeleid (algemeen)

› wie (nog) niet pompeblêden draagt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Re: Transferbeleid (algemeen)

Berichtdoor Wizard » 08-11-2018 08:04

Feanfan 1 schreef:Tis alleen wel zo, met dit bestuur is er weinig zekerheid dat er nu wel kwaliteit gehaald wordt. Maar we hebben 4/5 vleugels en die Japanner staat op hun plek. Ligt dat aan JOR of kwaliteit van de spelers

Dat Yuki veel kwaliteit heeft en qua techniek tot de beste spelers behoort van de selectie staat buiten kijf als je zijn teamgenoten en trainers mag geloven. Helaas speelt Yuki dit seizoen dramatisch. Van zo'n speler zou je verwachten dat hij dit team op sleeptouw neemt en beter laat spelen. Het tegendeel is juist van toepassing. Yuki vertraagt het spel, haalt de angel vaak uit de aanval en kan vaak maar één helft met bevlogenheid en pit spelen. Op deze manier houdt hij de ontwikkeling van andere spelers tegen. Dat de rechtsbuitenpositie niet zijn favoriet is, moge duidelijk zijn. Maar zelfs op die positie mag je meer verwachten van een speler met veel individuele kwaliteit en de ambitie om in Europa te slagen. Er zit te weinig drive/bevlogenheid in en alles is te behoudend. Dit, terwijl de filosofie is om met snel spel de tegenstander te verrassen.

Een Japanner in onze selectie qua commercie aantrekkelijk. Maar dan moet je Japanner wel goed spelen en het liefst je team naar een hoger niveau tillen, wat je zou mogen verwachten van iemand die hier al 2 seizoenen speelt en als Non-EU op de loonlijst staat. Wat mij betreft verkopen we hem deze winter aangezien er waarschijnlijk te veel moet gebeuren om Yuki op het gewenste niveau te krijgen.
Wizard
Beheerder

Berichtdoor GeraldSibon35 » 08-11-2018 09:27

Het hele beleid klopt gewoon niet. In het beleidsplan staan dingen zoals de baas zijn in eigen huis en aanvallend creatief voetbal spelen. Wat heb je daarvoor nodig? Backs die eroverheen klappen en een voorzet in huis hebben, centrale verdedigers die met ruimte in de rug kunnen spelen en een goede inspeel pass hebben, controlerende middenvelders die de bal willen hebben en vooruit durven te spelen, een creatieve nummer 10, twee buitenspelers die snelheid en een actie hebben en een kapstok in de spits. Met de voorste vier zit het in principe wel goed. Met Vlap heb je een creatieve nummer 10, Zeneli en van Bergen hebben snelheid en een actie in huis en Sam Lammers is een aanspeelpunt die sterk is aan de bal. Maar in de achterste linie klopt er helemaal niks van. Floranus en Pierie zijn geen aanvallende backs die iets extra's brengen als ze mee naar voren gaan. Hoegh en Bulthuis zijn beide traag en spelen liever niet te ver naar voren. Hoegh is ook echt matig dit jaar en dat begon al in de voorbereiding waar hij de ene na de andere fout maakte. En dan heb je daarvoor Thorsby en Rienstra, twee spelers die het meer moeten hebben van duelkracht en loopvermogen dan het spel verdelen en de opbouw verzorgen. Dit is het falen van Hamstra die gewoon een selectie heeft samengesteld waarmee je niet aanvallend kunt voetballen.
GeraldSibon35
Selectiespeler

Berichtdoor Feanfan 1 » 07-12-2018 14:48

Hoeveel geld krijgen wij als opleidingsclub als Ziyech voor 50 miljoen (zomaar een getal) verkocht wordt ?
Feanfan 1
Superster

Berichtdoor visje » 07-12-2018 23:59

Feanfan 1 schreef:Hoeveel geld krijgen wij als opleidingsclub als Ziyech voor 50 miljoen (zomaar een getal) verkocht wordt ?

Daar gaat 5% solidariteitsbijdrage van af dus 2,5 miljoen en voor de leeftijd 12 en 13 jaar krijgt de club daar 5% van, en voor de leeftijd van 14 t/m 22 jaar krijgt elke club waar die gespeeld heeft per jaar 10% dus ik weet niet hoe vroeg die al bij ons speelde en dan is er ook nog een opleidingspercentage wat er nog weer bij komt.. dus rekenen maar, maar kan een leuk bedrag worden
visje
Selectiespeler

Berichtdoor pes5 » 09-12-2018 10:02

Als je goed naar Foppe luistert bij De tafel van Kees, dan weet je nu dat de scouting bij Heerenveen op z'n gat ligt.

Dat is toch doodzonde? Levensader van de club, samen met de jeugd.

Laten wij onze oren hangen naar makelaars tegenwoordig? Waar zijn onze scouts?
pes5
Beheerder

Berichtdoor Wizard » 10-12-2018 08:34

pes5 schreef:Als je goed naar Foppe luistert bij De tafel van Kees, dan weet je nu dat de scouting bij Heerenveen op z'n gat ligt. Waar zijn onze scouts?

Best bijzonder is dat ik, toen ik 16-25 was, de meeste scouts wel persoonlijk kende. Mannen die echt jarenlang aan onze club waren verbonden danwel direct zelf danwel via familie/vrienden of zakenrelaties. Het netwerk van de club was enorm en de directe betrokkenheid was bijzonder hoog. Er liepen altijd een paar scouts in dienst van de club rond en daarnaast hadden we meer dan 5 scouts die o.a. voor Heerenveen scoutten.
Nu is het volgens De Haan 1,5 scout. Daarnaast scout Hamstra. Ik vind het allemaal prima wanneer het succes oplevert; helaas zie ik dat op dit moment nog niet terug. Wat ik nog veel spijtiger vind, is dat ik het scoutingsapparaat en haar personeel totaal niet meer ken. Misschien is mijn betrokkenheid bij de club omlaag gegaan - dat kan en zal - maar het heeft ook voor een groot deel te maken met de club. Ik mis de betrokkenheid van de club, ik mis de vrijwilligers (die overigens niet onder Eisenga veelvuldig zijn gesneuveld) en ik de warme sfeer, mensen die even een praatje met je maakten wanneer je es in of nabij de club rondhing. Wanneer dat soort dingen terugkomen, netflixgeneratie of niet, komen de mensen ook weer terug.
Wizard
Beheerder

Berichtdoor Jazz » 10-12-2018 08:50

Is die Balkan scout nog steeds actief? Volgens mij heet hij Dragan Putevski.
Heerenveen-fan sinds 1993, wonend in de Randstad.
Jazz
Superster

Berichtdoor Lipton » 10-12-2018 08:55

Scouting is over de jaren heen ook wel echt veranderd. Voorheen was scouten een wedstrijd bekijken om te kijken of daar eventueel een interessante speler bij zat.
Nu is het veel meer netwerken, het voetbalwereldje is door het internet heel open geworden.
Natuurlijk worden spelers nog "gescout" maar ik denk wel met een hele andere intentie dan vroeger, meer als een soort van bevestiging of om te kijken of hij eventueel bij de club past.

Heerenveen heeft volgens mij wel een aardig netwerk, maar het is altijd zaak om dat netwerk te blijven uitbreiden en verbeteren.

Over het algemeen denk ik dat we redelijk tevreden kunnen zijn met het werk van Hamstra. Ik ben vooral kritisch op het feit dat de selectie veel te groot en te duur is. Als je zoveel dure spelers op de bank hebt zitten is dat een hele slechte zaak.
Er moet een verdediger, 2 middenvelders en 1 aanvaller weg.
Lipton
Superster

Berichtdoor Fladian » 10-12-2018 11:58

Ik vraag mij af of dit een beslissing is van het Eisenga/Hamstra tijdperk of dat dit al veel eerder voorkwam. Echte scouting ontdekkingen waren ook al niet meer echt geweest in de tijd van Vonk en daarvoor zelfs Hansma. Ik vraag mij dus af of de scouting onder Veenstra destijds al niet de zak heeft gekregen, onder het mom van bezuinigingen, en dat daarna Vonk en toen Eisenga danwel Hamstra besloten hadden dat dit kosten waren dat op het moment ergens anders aan besteed kunnen worden en dat Hamstra dit in zijn eentje wel kan doen. Tenminste, voor nu.

Is er overigens geen apart topic voor de scouting?
Fladian
Selectiespeler

Berichtdoor Jelmer1981 » 03-01-2019 15:47

Zeer benieuwd wat er gaat gebeuren deze winter.
Ik verwacht niet dat alle spelers die nu genoemd worden (Zeneli, Thorsby, van Amersfoort, Yuki en Rojas) ook gaan vertrekken. Sterker nog, ik denk dat het wel eens lastig zou kunnen worden om die jongens te slijten.
Zeneli zal wel vertrekken, en daar hebben we Mihajlovic al voor gehaald, dus die zal echt niet ook vertrekken. Verkeerde interpretatie van de media neem ik aan.
Ik kan me niet voorstellen dat er een club komt voor Rojas en Yuki. die hebben echt niets laten zien. Thorsby misschien, en Pelle zal wel naar NAC of NEC gaan denk ik.

Ik verwacht er sowieso een centrale verdediger bij... anders hadden ze Naess niet zo makkelijk laten gaan.
Veel zal afhangen van Schaars... komt hij nog terug en op niveau?
Jelmer1981
Basisspeler

Berichtdoor zweed1 » 03-01-2019 21:35

Ik verwacht verder geen mutaties alleen vertrekkende. De heren directeuren/toezichthouders zijn zo met elkaar bezig dat er geen aandacht is voor de broodnodige versterking met name in de defensie.

Kijk eens in Belgie of Zweden voor een sterke verdediger, maar als club zijn wij ook steeds minder interessant aan het worden. Wij betalen matig en er is veel gedoe bestuurlijk.

Maar hopen op een positief 2019, ik volg het nog van verre afstand allemaal.
zweed1
Superster

Berichtdoor Voorstopper » 04-01-2019 11:03

Er is natuurlijk wel aangegeven dat er in de zomer is aangekocht met verwachte inkomsten uit de verkoop. Ik verwacht dus ook dat er eerst wel meerdere spelers moeten gaan vertrekken voor we in actie gaan komen en het kan de komende weken wel eens rustig worden qua inkomende transfers. Schaars is natuurlijk ook op de terugweg, we hebben een paar jonge gasten die er aan komen en een Bruijn die wel wat meer minuten kan maken. Een vertrek van Thorsby in de winter kan prima opgevangen worden. Pas wanneer Zeneli én een Rojas gaan gaat men misschien wat doen, maar zou ook zo een huurspeler kunnen zijn voor de breedte.

De winterperiode is bij uitstek wel de periode waarin vanuit Zweden spelers naar Europa vertrekken dus wie weet zit er nog iets tussen.
The two most powerful warriors are patience and time.
Voorstopper
Superster

Berichtdoor Raider » 05-01-2019 11:46

Bulthuis gaat mischien vertrekken in de winter ,een goede zaak. Maar ik zie het allemaal duister in, geen geld om goede spelers te kopen. Spelers die weinig opbrengen. En ik zou het niet verstandig vinden om Zenelli in de winter te verkopen. Hij speelt soms goed en dan weer slecht maar dan blijft er niks meer over.
Raider
Basisspeler

Berichtdoor Jazz » 05-01-2019 14:24

Out: Thorsby, Zeneli, Bulthuis
In: Hopelijk een goede CB
Heerenveen-fan sinds 1993, wonend in de Randstad.
Jazz
Superster

Berichtdoor Superfries1994 » 05-01-2019 14:34

Jazz schreef:Out: Thorsby, Zeneli, Bulthuis
In: Hopelijk een goede CB

Joost van Aken gaat naar Zwolle. Dat had voor ons een goede derde centrale verdediger kunnen zijn. Al had Pierie of Hoegh het dan wel moeilijk gekregen. Misschien dat Zwolle hem slechts huurt, dan kunnen wij hem altijd nog definitief overnemen in de zomer, mocht Pierie vertrekken. Al staat die laatste sinds eind vorig seizoen al behoorlijk stil in zijn ontwikkeling.
Superfries1994
Wereldspeler

Berichtdoor tha boelie » 08-01-2019 07:44

sc Heerenveen heeft een nieuwe datum vastgesteld voor de traditionele nieuwjaarsreceptie. Op dinsdag 5 februari zullen we met elkaar het glas heffen op hopelijk een succesvolle tweede seizoenshelft. Na het sluiten van de wintertransferperiode is dit ook het moment om u bij te praten over alle veranderingen in de selectie van trainer Jan Olde Riekerink en nieuwe spelers voor te stellen.

Dit beloofd nog wat voor de komende maand.
tha boelie
Basisspeler

Berichtdoor Wizard » 08-01-2019 07:48

tha boelie schreef: Na het sluiten van de wintertransferperiode is dit ook het moment om u bij te praten over alle veranderingen in de selectie van trainer Jan Olde Riekerink en nieuwe spelers voor te stellen.

M.n. de zin 'en nieuwe spelers voor te stellen' vind ik een zeer interessante. Ik ben erg benieuwd met welke versterkingen de club komt. Logisch zouden zijn: een basiswaardige centrale verdediger en een talentvolle linksbuiten.
Wizard
Beheerder

Berichtdoor Kaz_SCH » 08-01-2019 09:23

Tegen die tijd kunnen we twee 'nieuwe aanwinsten presenteren', een nieuwe middenvelder en een nieuwe rechtsback: Stijn Schaars en Jizz Hornkamp.
Kaz_SCH
Basisspeler

Berichtdoor BK2007 » 08-01-2019 17:11

Ik wil 2 nieuwe spitsen.

Aangezien Lammers toch weer naar PSV terug gaat en Pelle waarschijnlijk ook vertrekt.
Dan wordt Hornkamp ook nog eens omgeschoold tot rechtsback.
Du pain, du vin, du Sc-heerenvain.
BK2007
Superster

Berichtdoor Wizard » 09-01-2019 07:24

BK2007 schreef:Ik wil 2 nieuwe spitsen..

Dat is op dit moment geen topprioriteit. Voor Lammers is Pelle back-up.
Wanneer één van onze centrale verdedigers geschorst of geblesseerd is, hebben we een serieus probleem.
Wizard
Beheerder

Berichtdoor GeraldSibon35 » 09-01-2019 10:19

Rojas mag blijkbaar ook deze winter vertrekken. Het is inmiddels een heel lijstje aan het worden van spelers die mogen vertrekken, hopelijk lukt dit ook dan maak je aardig wat ruimte in het salarishuis want er hoeft niet voor iedereen een vervanger te komen.
- Arber Zeneli > nieuwe buitenspeler (Dennis Johnsen?)
- Dave Bulthuis > nieuwe centrale verdediger (Jurgen Mattheij?)
- Marco Rojas > Arjen van der Heide/Emil Frederiksen
- Morten Thorsby > Rodney Kongolo
- Yuki Kobayashi > Jordy Bruijn
- Van Amersfoort > nieuwe centrumspits (Samuel Armenteros?)
GeraldSibon35
Selectiespeler

Berichtdoor Mackan68 » 09-01-2019 10:48

Op dit moment was wat mij betreft een iets voorzichtigere aankondiging van het voorstellen van nieuwe spelers meer op zijn plaats geweest. Dat was eenvoudig door het woord 'eventueel' toe te voegen. Dit lijkt er op dat ze er bij de club nogal zeker van zijn dat er spelers vertrekken waarvoor nieuwe spelers aangetrokken dienen te worden. Voor Yuki en/of Thorsby zullen geen vervangers gehaald worden. Hetzelfde geldt voor Zeneli. Dit is min of meer al gecommuniceerd door Hamstra. Blijft Bulthuis en/of Doke eventueel over. Ik vraag me af wie er voor hen een transferbedrag neer gaat tellen. W.b Dave is er een gerucht over Fortuna. Maar de geruchten gaan ook al zeker 3 transferwindows over onze topper Zeneli. En die is er ook nog steeds. Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat er in het buitenland iemand op Dave zit te wachten. En evenmin dat Fortuna hetzelfde aan salaris gaat betalen wat hij bij ons opstrijkt. De vraag komt dan automatisch weer naar boven. Wat is het belangrijkste aspect voor bepaalde keuzes, sportief of financieel?
Als we gaan, gaan we met z'n allen. Bedankt directie!!
Mackan68
Superster

Berichtdoor Wizard » 09-01-2019 14:29

Mackan68 schreef:De vraag komt dan automatisch weer naar boven. Wat is het belangrijkste aspect voor bepaalde keuzes, sportief of financieel?

Met betrekking tot Bulthuis lijkt er veel meer aan de hand te zijn. Dave verklaarde vorig seizoen al niet meer als linksback te willen worden opgesteld. Hij kwam immers meer tot z'n recht als centrale verdediger. Nadat hij terecht werd gepasseerd door Pierie op deze positie, is hij bij de club op een verkeerde manier verhaal gaan halen. De wijze waarop dit heeft plaatsgevonden is niet in goede aarde gevallen. Verder zijn ze er bij de club ook achter dat Bulthuis simpelweg te kort komt in onze manier van spelen; hij maakt simpelweg teveel fouten en uit zijn ongenoegen op een verkeerde manier. Dan is het niet vreemd dat je mag vertrekken.
Dat Bulthuis mag vertrekken lijkt me ook de enige juiste manier. Zowel sportief als financieel. Hij heeft dit seizoen niet gebracht waarvoor hij is binnengehaald; hij presteert duidelijk ondermaats en heeft wel een erg grote mond voor een middelmatige speler (t.o.v. medespelers). Dave is hier niet gekomen voor de bank en dan is het voor beide partijen beter om uitelkaar te gaan.

NB De club geeft aan dat voor elke vertrekkende verdediger een vervanger komt. Ik ga ervan uit dat gezien voorgenoemde situatie Bulthuis vertrekt. Daarnaast zal ervoor Zeneli zeker een vervanger danwel talentvolle vleugelspeler komen. Met een vertrek van Zeneli betekent het dat je overblijft met Van Bergen en 2 vleugelspelers die mogen vertrekken; daar ga je geen play-offvoetbal mee behalen.
Wizard
Beheerder

Berichtdoor Superfries1994 » 10-01-2019 00:05

Wizard schreef:Nadat hij terecht werd gepasseerd door Pierie op deze positie, is hij bij de club op een verkeerde manier verhaal gaan halen. De wijze waarop dit heeft plaatsgevonden is niet in goede aarde gevallen.

Is dit een gokje van jou of heb dit gehoord? Niet dat ik je niet geloof trouwens, want ik zie Bulthuis dit zo doen. Ik vind zijn blessure ook een beetje duister.
Superfries1994
Wereldspeler

Berichtdoor Wizard » 10-01-2019 07:50

Superfries1994 schreef:Is dit een gokje van jou of heb dit gehoord? Niet dat ik je niet geloof trouwens, want ik zie Bulthuis dit zo doen. Ik vind zijn blessure ook een beetje duister.

Ik heb dit in de wandelgangen gehoord. Aangezien deze bronnen meestal behoorlijk betrouwbaar zijn, verwacht ik dat dit klopt. Wat betreft de aard en ernst van zijn blessure, durf ik daar niks over te zeggen. Het is sowieso vreemd dat hij - ondanks dat hij geblesseerd is - niet meegaat op trainingskamp.
Wizard
Beheerder

Berichtdoor Jelmer1981 » 10-01-2019 08:44

Wizard schreef:De club geeft aan dat voor elke vertrekkende verdediger een vervanger komt. Ik ga ervan uit dat gezien voorgenoemde situatie Bulthuis vertrekt.

Ik ben wel benieuwd of dit inclusief Naess is, dus bij vertek Bulthuis twee nieuwe verdedigers...
Jelmer1981
Basisspeler

Berichtdoor pes5 » 10-01-2019 15:19

Als Bulthuis buiten het veld net zo dom en negatief is als in het veld, dan verbaast me dat niet Wizard.

Wat wel duidelijk is, is dat er defensief echt iets bij moet. Weer vier tegengoals vandaag.
pes5
Beheerder

Berichtdoor Wizard » 11-01-2019 09:17

pes5 schreef:Wat wel duidelijk is, is dat er defensief echt iets bij moet. Weer vier tegengoals vandaag.

Tegen de nummer laatste van de 2. Bundesliga. Met je basisteam speel je daar simpelweg gelijk tegen.
Defensief zal er absoluut wat bij moeten; met de huidige selectie wordt het zo wel erg moeilijk om play-off voetbal te halen.
Wizard
Beheerder

Berichtdoor Feanfan 1 » 11-01-2019 10:22

Wizard schreef:Tegen de nummer laatste van de 2. Bundesliga. Met je basisteam speel je daar simpelweg gelijk tegen.
Defensief zal er absoluut wat bij moeten; met de huidige selectie wordt het zo wel erg moeilijk om play-off voetbal te halen.

Misschien willen de meesten het niet zien, maar we moeten er voor zorgen dat we niet bij de laatste 3 eindigen. We beginnen met Ajax, AZ, Vitesse, Zwolle en PSV. Daar worden niet veel punten behaald en dan sta je al bij de onderste 4 waardoor de druk nog meer toeneemt. En met de huidige verdediging eindig je op 80 tegengoals. Dan is play-offs voor Europa totaal niet realistisch
Feanfan 1
Superster

Berichtdoor Demster » 11-01-2019 12:49

Voor mij is het duidelijk dat we in een negatieve spiraal terecht zijn gekomen waar we moeilijk uit lijken te komen. Elk jaar wordt de selectie kwalitatief minder, levert minder geld op wat weer resulteert in minder geld voor kwalitatieve aankopen. Hierdoor is het belangrijk dat de club actief zoekt naar de zogenoemde 'buitenkansjes'. Hier is de scouting erg belangrijk voor en lijkt die afdeling nou net niet optimaal benut worden, waardoor we blijven zitten met de Bulthuisjes van deze wereld. Ik verwacht daardoor ook helemaal niks van deze transferperiode qua eventuele verrassingen.
Demster
Selectiespeler

VorigeVolgende

Keer terug naar Transfers & geruchten