Tarik Elyounoussi

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15954
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

Het is wat. Transfervrij, dus een verlies van 4 miljoen + salariskosten. Het pré Yme en Henk tijdperk is aangebroken en het puinruimen kan worden ingezet.
Gebruikersavatar
BK2007
Forumicoon
Berichten: 5633
Lid geworden op: 11-11-2007 18:46

Bericht door BK2007 »

Heerenveen rules schreef:Het is wat. Transfervrij, dus een verlies van 4 miljoen + salariskosten. Het pré Yme en Henk tijdperk is aangebroken en het puinruimen kan worden ingezet.
Transfervrij ? Prima, maar dan wel een percentage van de evt. doorverkoopprijs als hij het toch weer erg goed doet.
50% ofzo.
Samen maken we de club sterk.
Gebruikersavatar
Skopperij
Forumicoon
Berichten: 6176
Lid geworden op: 21-03-2007 17:47

Bericht door Skopperij »

'Zijn salaris bij Heerenveen is zo hoog dat ze hem willen laten gaan zonder een transfersom'.
Volgens de LC verdient Djuric 450 000,-. Elyounoussi was een toptransfer, stond bekend als supertalent. Het zou me niet verbazen als hij een salaris verdient dat ver boven dat van Djuric ligt. Ik kan prima begrijpen dat ze hem gratis willen laten vertrekken.
Gekko
Forumicoon
Berichten: 10137
Lid geworden op: 26-02-2005 12:35
Locatie: Heerenveen

Bericht door Gekko »

Buiten Noorwegen of Zweden komt hij niet aan de bak, is hij nog steeds een nobody. En veel meer dan een symbolisch bedrag zal daar niet betaald worden en qua salaris zal hij fors in moeten leveren. Wordt nog een moeilijk verhaal.
oldtimer
Superster
Berichten: 4785
Lid geworden op: 15-12-2005 17:13
Locatie: heerenveen

Bericht door oldtimer »

Het alternatief voor E. is nog anderhalf jaar zo nu en dan voetballen bij de beloften.
Lijkt me ook een moeilijk verhaal.
Superfries88'
Forumicoon
Berichten: 14965
Lid geworden op: 06-03-2004 14:19

Bericht door Superfries88' »

Tarik Elyounoussi lijkt terug te keren op bekende bodem. De Noorse aanvaller is in gesprek met zijn voormalig werkgever Frederikstad FK, zo meldt Fredriksstad Blad.

Elyounoussi komt in dienst van sc Heerenveen niet aan spelen toe. Hij werd in de zomer van 2008 nog voor ruim vier miljoen euro naar Friesland gehaald, maar kon de verwachtingen niet inlossen. In 31 wedstrijden scoorde Elyounoussi slechts twee keer.

Bij Frederikstad FK deed Elyounoussi het daarvoor een stuk beter. In zijn laatste drie seizoenen kwam de Noor tot 64 wedstrijden en negentien doelpunten. De club is inmiddels gedegradeerd, maar dankzij een 1-4 overwinning op Hønefoss lonkt winst in de play-offs om promotie.

Technisch directeur Joacim Jonsson houdt in de regionale krant een slag om de arm wat betreft de komst van de aanvaller. "Er is nog een lange weg te gaan. We hebben het nog niet over bedragen gehad, maar alleen wat losse gesprekken gehad met zijn zaakwaarnemer."

Jonsson denkt dat niet eenvoudig is om Elyounoussi terug te halen. "Maar als het zover komt, zullen we alles doen wat in onze macht ligt. Hij is een jongen met een enorme aantrekkingskracht op sponsors, is opgegroeid bij onze club, maar het belangrijkste is dat hij een zeer goede voetballer is."
(Voetbalprimeur.nl)
Gebruikersavatar
zweed1
Wereldspeler
Berichten: 2097
Lid geworden op: 05-05-2007 23:51
Locatie: Karlstad, Zweden/Hoogmade, Nederland

Bericht door zweed1 »

Het lijkt mij beter om een deal te maken met Molde, dat is nog top in Noorwegen.

Het liefst zou ik een poging doen om hem te ruilen voor Vegard Forren een zeer goede centrale verdediger. Verder speelt op linksbuiten Diouff dat is ook een zeer goede speler. Ook de spits is niet onaardig (Fall) maar die hebben wij niet nodig.

Een ruil met gesloten beurzen voor Forren lijkt mij een dubbelslag voor ons. Dan hoeven wij de contracten van Koning en JAP niet te verlengen en kan Breuer algemene back up worden (13e man).
Calimero
Forumicoon
Berichten: 5191
Lid geworden op: 13-12-2009 11:36

Bericht door Calimero »

Uit een ander topic:
Mocht Roorda uit het Abe Lenstra Stadion vertrekken, dan is hij niet de enige. Youssef El-Akchaoui is dicht bij een overgang naar zijn vroegere club ADO Den Haag en ook enkele wisselspelers staan op de nominatie voor een transfer. 'Voor Michal Papadopulos en Tarik Elyounoussi is er inmiddels voldoende interesse, die zullen wel vertrekken', verwacht Veenstra. 'Voor Igor Djuric geldt hetzelfde. Milan Kopic heeft het probleem dat hij geblesseerd is, maar ook hij mag weg.'
Dat is nog eens goed nieuws! Onze miskoop zal dus naar alle waarschijnlijkheid gaan verdwijnen. Jammer maar helaas, deze jongen zal het gewoon niet redden bij ons.
Lipton
Forumicoon
Berichten: 6808
Lid geworden op: 25-12-2003 20:39

Bericht door Lipton »

En als er voldoende intresse is komt er een transfersom, minstens zo belangrijk.
Flying Frisian
Superster
Berichten: 3159
Lid geworden op: 26-04-2007 09:26

Bericht door Flying Frisian »

Lipton schreef:En als er voldoende intresse is komt er een transfersom, minstens zo belangrijk.
Aangezien ik denk dat die interesse voornamelijk uit Scandinavië komt, denk ik dat de club blij mag zijn met elke transfersom boven de twee ton.
CJF
Invaller
Berichten: 324
Lid geworden op: 08-01-2009 15:13

Bericht door CJF »

Als de club geen (hoge) transfersom kan betalen dan moet er maar onderhandelt worden over een percentage van eventueel doorverkoop (50%?) gebeurt zker vaker in de moderne voetballerij..En de kans is aanwezig dat hij helemaal opbloeit in scandinavie.
Beer will change the world, I don't know how but it will.
Flying Frisian
Superster
Berichten: 3159
Lid geworden op: 26-04-2007 09:26

Bericht door Flying Frisian »

'Nederlandse interesse voor Elyounoussi'
TransfersTore Pedersen is met enkele Nederlande clubs in gesprek over Elyounoussi, zo vertelde hij aan het Noorse TV2Sport. Ook Noorse clubs toonden interesse in de buitenspeler, maar de zaakwaarnemer van Elyounoussi ziet Noorwegen niet als eerste optie. Onder meer Molde en Fredrikstad willen de Noorse speler overnemen. Elyounoussi kwam in 2008 bij sc Heerenveen voor ruim 3,7 miljoen euro. In zijn eerste seizoen speelt hij 28 duels mee waarin hij 5 keer scoort. In zijn laatste 2 seizoenen komt hij tot slechts 9 duels voor sc Heerenveen.
Bron: TV2Sport/Frisian Pride
Jelmer1981
Wereldspeler
Berichten: 1103
Lid geworden op: 08-06-2008 09:10

Bericht door Jelmer1981 »

Dat zou mooi zijn, dat zou een transfersom inhouden...
Gebruikersavatar
1983
Forumicoon
Berichten: 5276
Lid geworden op: 08-04-2005 13:11

Bericht door 1983 »

Jelmer1981 schreef:Dat zou mooi zijn, dat zou een transfersom inhouden...
Dat zou inderdaad mooi zijn, maar ik vraag me dan echt af om welke club(s) het dan zou moeten gaan. Welke club uit de Eredivisie, die nauwelijks wat te besteden hebben, gaat er nu zo'n onzeker factor in huis halen? Of zou het dan misschien om verhuur gaan? Voor de clubs die wel nog wat kunnen op de transfermarkt is het geen meerwaarde dus ik kan me niet voorstellen dat het om clubs als Twente, Utrecht of groningen gaat. Hoe en naar wie dan ook, als hij maar z.s.m. definitief hier vertrekt vind ik het allemaal allang best.
Superfries88'
Forumicoon
Berichten: 14965
Lid geworden op: 06-03-2004 14:19

Bericht door Superfries88' »

Ane Lenstra schreef:Tenzij het VVV betreft zie ik niet veel Nederlandse clubs in staat voor Elyounoussi (veel) geld te betalen. Ik zou er dus niet van uit gaan! :)
Ondanks de ontvangen miljoenen voor Honda zal ook VVV niet veel willen/gaan uitgeven voor een Elyounoussi. Als ze in Venlo relatief dure spelers halen, dan gaat het om commercieel interessante jongens. Spelers uit landen als Japan en Nigeria. Geen bij Heerenveen compleet mislukte Noor :wink:.

Ik verwacht ook een buitenlandse transfer voor Tarik. Lijkt me voor hem trouwens ook het beste.
Gebruikersavatar
JayT
Wereldspeler
Berichten: 1155
Lid geworden op: 22-06-2007 20:46

Bericht door JayT »

misschien vite$$e wel (zo gek zijn ze wel, volgens mij)....nou, ik vind het prima. Laat hun maar een miljoentje dokken. MJ lapt wel.
No offense, but....Defense! Defense!
Tukkers Delight
Wereldspeler
Berichten: 1088
Lid geworden op: 14-07-2009 15:28
Locatie: Newquay, Chigasaki?

Bericht door Tukkers Delight »

Superfries1983 schreef:Dat zou inderdaad mooi zijn, maar ik vraag me dan echt af om welke club(s) het dan zou moeten gaan. Welke club uit de Eredivisie, die nauwelijks wat te besteden hebben, gaat er nu zo'n onzeker factor in huis halen? Of zou het dan misschien om verhuur gaan? Voor de clubs die wel nog wat kunnen op de transfermarkt is het geen meerwaarde dus ik kan me niet voorstellen dat het om clubs als Twente, Utrecht of groningen gaat. Hoe en naar wie dan ook, als hij maar z.s.m. definitief hier vertrekt vind ik het allemaal allang best.
In dit kader is een quote van een insider op fctwente.net misschien interessant: "Als Parker nog vertrekt komt er een talentvolle buitenspeler bij. Wie weet ik niet".
Closing The Gap
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15954
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

Talent? Geen Elyounoussi dus. :mrgreen:

Niveau JL heeft hij. Talentvol is hij niet.
Flying Frisian
Superster
Berichten: 3159
Lid geworden op: 26-04-2007 09:26

Bericht door Flying Frisian »

Ane Lenstra schreef:Niveau JL heeft hij zeker! Ik blijf het doodzonde vinden dat de club hem nooit naar Emmen heeft gestuurd. Ze hebben nu net zo weinig als in het ergste geval wanneer hij naar Emmen was gegaan.
Ron Jans heeft Tarik Elyounoussi net als alle andere selectiespeler een nieuwe kans bij de club gegeven om zijn kwaliteiten te laten zien. Wat ik van meerdere mensen begrepen heb, is dat hij op de training laat zien het wel aan te kunnen, maar in het stadion lijkt te blokkeren. Hij legt de lat voor zichzelf zo hoog dat hij alleen maar kán falen, zoiets is ook door Jans gezegd.

Hij is meerdere malen, ook door Riemer, bekeken voordat de club een vermogen voor hem uitgaf, dus hij zal zeker wel iets kunnen. In mijn ogen zit het mentaal niet goed bij die jongen en daar ligt voor de club ook een taak. Hij heeft toen hij hier net kwam maanden alleen gezeten en voelde zich, de eerste keer in het buitenland, eenzaam. Nu had Tarik met Sollied ook niet een trainer die bekend staat om zijn warme persoonlijkheid, maar dat dient dan door een ander persoon opgepakt worden. In de tijd van Foppe werden dat soort jongens in mijn ogen beter opgevangen.
Superfries88'
Forumicoon
Berichten: 14965
Lid geworden op: 06-03-2004 14:19

Bericht door Superfries88' »

Tarik Elyounoussi - die net als Roorda, Milan Kopic, Youssef El Akchaoui en Michal Papadopulos per direct mag vertrekken - is zo goed als rond met een club in zijn geboorteland Noorwegen.
Aldus de LC-site.
Gebruikersavatar
Royce_SCH
Wereldspeler
Berichten: 2128
Lid geworden op: 25-02-2007 15:18

Bericht door Royce_SCH »

Dat is goed nieuws! Nu hopen dat Heerenveen er nog minimaal €2.000.000 kan uittrekken. Dan is de schade enigzins beperkt gebleven.
NIET JIJ, MAAR WIJ ZIJN HEERENVEEN!!
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15954
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

Royce_SCH schreef:Dat is goed nieuws! Nu hopen dat Heerenveen er nog minimaal €2.000.000 kan uittrekken. Dan is de schade enigzins beperkt gebleven.
Jij denkt werkelijk dat er een club is die 2 miljoen wil betalen voor hem. Kom op hé.....
Gebruikersavatar
BK2007
Forumicoon
Berichten: 5633
Lid geworden op: 11-11-2007 18:46

Bericht door BK2007 »

Heerenveen rules schreef:Jij denkt werkelijk dat er een club is die 2 miljoen wil betalen voor hem. Kom op hé.....
Klopt die jongen is 0,0 euro waard. Wellicht dat de club een doorverkoop clausule heeft bedongen. 50% van de doorverkoopprijs of iets dergelijks.
Ben wel blij voor alle partijen. Tarik weer voetballen, de club geen hoge salarispost meer en wij hoeven ons er niet meer aan te ergeren.
Samen maken we de club sterk.
Lipton
Forumicoon
Berichten: 6808
Lid geworden op: 25-12-2003 20:39

Bericht door Lipton »

0,0 euro is natuurlijk ook onzin, je moet er maar niet op rekenen dat Heerenveen hem transfervrij laat gaan.
Jelmer1981
Wereldspeler
Berichten: 1103
Lid geworden op: 08-06-2008 09:10

Bericht door Jelmer1981 »

Er was toch aangegeven dat Tarik transfervrij terug mocht naar Scandinavie? dat er alleen bij een transfer naar een club buiten Scandinavie een transfersom bedongen zou worden?
Flying Frisian
Superster
Berichten: 3159
Lid geworden op: 26-04-2007 09:26

Bericht door Flying Frisian »

Volgens Johan Hansma op dit moment geen concrete interesse voor Elyounoussi, Djuric, Papadopulos en Kopic. Zijn allemaal NIET transfervrij.
Twitter Arjen de Boer (28/11/2010)
Gebruikersavatar
Flying Tilster
Forumicoon
Berichten: 5690
Lid geworden op: 24-09-2005 09:34
Locatie: Kootstertille

Bericht door Flying Tilster »

Flying Frisian schreef:Twitter Arjen de Boer (28/11/2010)
Dat was eind november 2010!!! Zal vast wel wat veranderd zijn intussen. :wink:
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen
Calimero
Forumicoon
Berichten: 5191
Lid geworden op: 13-12-2009 11:36

Bericht door Calimero »

Heerenveen rules schreef: Jij denkt werkelijk dat er een club is die 2 miljoen wil betalen voor hem. Kom op hé.....
Er schijnen genoeg blinden in deze gekke voetbalwereld te lopen. Zo hebben we ook nog best een leuk bedrag uit een transfer van ene clown Popov ofzo kunnen trekken..
Gebruikersavatar
1983
Forumicoon
Berichten: 5276
Lid geworden op: 08-04-2005 13:11

Bericht door 1983 »

Die Noorse club zal best een transfersom betalen voor Elyounoussi, maar dat zal echt niet meer zijn dan een paar ton. Scandinavische clubs hebben weinig geld en staan er financieel vaak nog belabberder voor dan de meeste Nederlandse clubs. Dus een transfersom zoals bij Popov of een mijoentje of 2 kun je echt vergeten.
Gebruikersavatar
Ironis
Wereldspeler
Berichten: 1438
Lid geworden op: 27-04-2009 11:39
Locatie: Rotterdam

Bericht door Ironis »

Tarik heeft zich vorig seizoen wel laten zien in Noorwegen. Hij heeft tijdens de verhuur prima gespeeld. Dus dat hij daar in trek is verbaast me niets.
Plaats reactie