Goed nieuws voor supporters met een smalle beurs.

› actueel nieuws dat niet elders past

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Plaats reactie
Beetle
Superster
Berichten: 3040
Lid geworden op: 05-12-2002 16:42
Locatie: Cyberspace
Contacteer:

Goed nieuws voor supporters met een smalle beurs.

Bericht door Beetle »

Bij toeval vond ik dit bericht op ANP Perssupport. Vreemd genoeg heb ik hier niets over op de clubsite gezien.
APS: Gemeenten binden strijd aan met sc Heerenveen


Dit is een origineel persbericht.

PERSBERICHT

' Deze actie combineert sport, citymarketing, cultuur en enthousiaste beleving. En dat
betekent een enorme stimulans voor recreatie en toerisme in de gemeente!'
(Cees van der Padt, manager Nederlands Bureau voor Toerisme en Congressen)

Gemeenten binden strijd aan met sc Heerenveen

Met de actie ' Vul je vak!' biedt sc Heerenveen gemeentebesturen een uitgelezen kans om de gemeente te promoten, om inwoners een groot plezier te doen en om het toerisme
mogelijk een extra impuls te geven. Bovendien stimuleert de actie de saamhorigheid, zeg
maar het clubgevoel, binnen de gemeente. Een project dat in deze vorm uniek is in
Nederland.

sc Heerenveen is razend populair. Bij bijna elke voetbalwedstrijd van Heerenveen zit het
Abe Lenstra stadion bomvol, al tien jaar lang! Vanwege de toenemende vraag is de
capaciteit van het stadion wederom vergroot. In totaal kunnen bijna 26.000 mensen een
plekje vinden. Ook de nieuwe tribune is al weer gevuld. Er is zelfs een wachtlijst van
bijna 1000 gegadigden voor een seizoenkaart.

Helaas zullen veel supporters dus weer achter het net vissen: kinderen, ouderen, mensen met een kleine beurs, en ga zo maar door. Veel mensen voor wie het een droom is het stadion eens te bezoeken. Allemaal echte supporters. sc Heerenveen wil graag ook die groep eens verwelkomen in het stadion.

En precies daarom initiëert zij de actie ' Vul je vak' ! Vanaf de eerste
thuiswedstrijd in december, reserveert sc Heerenveen negen thuiswedstrijden lang een deel van de nieuwe Noordtribune. Gemeenten in Nederland krijgen de kans 650 kaarten voor één van die wedstrijden aan te bieden aan haar inwoners. Zij kunnen zonder
seizoenskaart of wachtlijst nu zomaar een wedstrijd van hun favoriete club meemaken. De gemeente Kollumerland beleeft op 8 december de primeur. Ook andere gemeenten hebben enthousiast gereageerd!


Het zal een prachtig gezicht zijn als die 650 plaatsen gevuld worden door kleine
voetballertjes, trotse vaders en enthousiaste opa' s. Allemaal inwoners van dezelfde
gemeente. Trots op hun gemeente en trots op sc Heerenveen. Met dezelfde wens: een
wedstrijd van sc Heerenveen bijwonen!

Er staat natuurlijk wel iets tegenover: de deelnemers moeten op een creatieve manier van hun aanwezigheid blijk geven. Het 'gemeentevak' moet elke keer weer het leukste, mooiste en meest opvallende vak van het stadion worden. En dat gaat fraaie tribunebeelden opleveren.

Een vakkundige jury, bestaande uit Hans F.J. van Driem (algemeen directeur van het
Nederlands Bureau voor Toerisme en Congressen), Herwig Smits (managing director VosLibert communicatie), Heerenveen-voorzitter Koos Formsma én de spelersgroep, zal aan het eind van de actie bekend maken welke gemeente het vak op de leukste, mooiste, meest creatieve of opvallende manier heeft gevuld. Voor de winnaar is er de ' Vul je Vak prijs': een exclusief en spetterend feest in het Abe Lenstra stadion.

' Vul je Vak!' kan een flinke exposure opleveren voor de deelnemende gemeenten. De tocht naar het stadion, opgewonden supporters, prachtige outfits; het gaat ongetwijfeld de aandacht van de media trekken! Zo heeft Piet Paulusma reeds toegezegd zijn landelijk bekende weersvoorspelling bij SBS6 te presenteren vanuit de deelnemende gemeenten.

Deelnemende gemeenten worden door sc Heerenveen voorzien van communicatiemateriaal om de actie kenbaar te maken aan de inwoners. Hoe de beschikbare kaarten verdeeld worden over de belangstellenden, mag elke gemeente zelf bepalen. Loting bepaalt welke gemeente bij welke wedstrijd aanwezig kan zijn. Het vervoer van de supporters naar het stadion heeft de voetbalclub alvast geregeld: op de dag van de wedstrijd verschijnt de officiële spelersbus samen met nog eens twaalf bussen bij het gemeentehuis voor het vervoer van de enhousiastelingen naar en van de wedstrijd!

Geïnteresseerde gemeenten kunnen contact opnemen met sc Heerenveen, dhr. G. de Jong,
tel.nr. 0513-612407.





Note voor de redactie: voor vragen of verdere informatie kunt u contact opnemen met dhr R.
Groenewold, tel.nr. 0513-612100.

ANP Pers Support, het ANP is niet verantwoordelijk voor de inhoud van bovenstaand bericht.

ANP Pers Support is een joint venture van het ANP en PR Newswire.

Meteen ook een antwoord op de vraag waarom er eventueel straks zoveel andere spandoeken aanwezig zijn. Voor wie geen seizoenkaart heeft, trek aan de bel bij je gemeente. Ik vraag me wel af waar ze zomaar 650 vrije plaatsen per wedstrijd vandaan toveren. Waarschijnlijk zal het moeilijker worden om kaarten te krijgen via de losse verkoop....

Bron.
Wéér uit!!!!
Forza
Wereldspeler
Berichten: 1205
Lid geworden op: 02-12-2002 15:44

Bericht door Forza »

Is anders uitgebreid in de media geweest. De gemeente Kollumerland werd helemaal gek van de telefoontjes die ze kregen, omdat heel veel mensen gratis naar Heerenveen willen.
Squerrel
Superster
Berichten: 4510
Lid geworden op: 08-07-2003 09:30
Locatie: Onder de tjonger
Contacteer:

Bericht door Squerrel »

Wat een ellende!! Hoewel het voor de mensen die er anders nooit komen best leuk kan zijn voorzie ik alleen maar jolige toestanden op de noordtribune en een boel irritatie bij het volk wat gewoon moet betalen.
Bedankt Torcida:-)
Niels
Erelid
Berichten: 3997
Lid geworden op: 02-12-2002 00:00
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Niels »

Zucht, snik, boehoe...

Lang leve de commercie! :urgs:
Gebruikersavatar
xander
Verified
Superster
Berichten: 4915
Lid geworden op: 27-08-2005 16:00
Locatie: Oranjewoud

Bericht door xander »

Heerlijk zo'n vak vlak naast het NN vak :urgs:
Alle ballen op Henkie!
Lasse4evah
Wereldspeler
Berichten: 1310
Lid geworden op: 09-02-2006 19:07

Bericht door Lasse4evah »

zo komen dus ook mensen van de tegenpartij die bijvoorbeeld dan in gemeente in friesland wonen lekker makkelijk aan kaartjes. kan dus zeker ook een groot nadeel zijn.
Gebruikersavatar
Ruud Huntbäck
Basisspeler
Berichten: 805
Lid geworden op: 18-01-2006 13:51
Locatie: Heerenveen

Bericht door Ruud Huntbäck »

Ik meende dat NN deze aktie ook heeft gepromoot tegen Groningen.
Squerrel
Superster
Berichten: 4510
Lid geworden op: 08-07-2003 09:30
Locatie: Onder de tjonger
Contacteer:

Bericht door Squerrel »

Ruud Huntbäck schreef:Ik meende dat NN deze aktie ook heeft gepromoot tegen Groningen.
U bedoelt?

Kan het me haast niet voorstellen trouwens.
Bedankt Torcida:-)
Gebruikersavatar
xander
Verified
Superster
Berichten: 4915
Lid geworden op: 27-08-2005 16:00
Locatie: Oranjewoud

Bericht door xander »

Squerrel schreef: U bedoelt?

Kan het me haast niet voorstellen trouwens.
Hij bedoelt de tifo acite. Met die gemeente banners.
Laatst gewijzigd door xander op 12-11-2006 11:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Alle ballen op Henkie!
Gebruikersavatar
Ruud Huntbäck
Basisspeler
Berichten: 805
Lid geworden op: 18-01-2006 13:51
Locatie: Heerenveen

Bericht door Ruud Huntbäck »

Moet ik er ook nog een :wink: achterzetten?

Afbeelding
Squerrel
Superster
Berichten: 4510
Lid geworden op: 08-07-2003 09:30
Locatie: Onder de tjonger
Contacteer:

Bericht door Squerrel »

Ruud Huntbäck schreef:Moet ik er ook nog een :wink: achterzetten?
Graag :mrgreen: Tis zondag zullen we maar zeggen.
Bedankt Torcida:-)
Poenkt
Superster
Berichten: 3038
Lid geworden op: 07-12-2004 13:04
Locatie: Where ever I lay my hat, that's my home
Contacteer:

Bericht door Poenkt »

Hoezo? wachtlijst....650 plaatsen gevuld worden door kleine voetballertjes, trotse vaders en enthousiaste opa' s. Dat is lullig als je al een tijdje wacht.
Graaijax Hamsterdam!!
Gebruikersavatar
ItFean82
Forumicoon
Berichten: 5832
Lid geworden op: 27-04-2006 16:35

Bericht door ItFean82 »

Inderdaad lekker eerlijk. Er moet zeker weer aan het imago getimmerd worden. Doe eens wat voor de trouwe fans, die altijd een kaartje kopen. Maar nee deze mensen mogen bij de Pay Offs het volle pond betalen. :urgs:
Op naar het volgende seizoen....
elp
Selectiespeler
Berichten: 697
Lid geworden op: 09-01-2006 07:52
Locatie: Lemmer
Contacteer:

Bericht door elp »

Pfff, wat een drama, straks komen ze ook nog met hun eigen gemeentelied, dolle boel :crying:

Je zal maar op de wachtlijst staan en je buurman gaat met zijn hele gezin (bepakt en bezakt met plakjes limonade) naar het ALS...
Eala Frisia!
Jeroen
Forumicoon
Berichten: 8379
Lid geworden op: 02-12-2002 14:15
Locatie: De Ommelanden

Bericht door Jeroen »

Ik lees nergens dat dit gratis is trouwens. Of zie ik iets over het hoofd? Ik kan me namelijk niet voorstellen dat de club 650 kaarten gratis weggeeft.
TheArjan
Bankzitter
Berichten: 177
Lid geworden op: 08-10-2004 10:21

Bericht door TheArjan »

Nee, de gemeente betaalt het en dan is het voor de mensen uit die gemeente weer gratis (ten minste: zo lees ik het)
HUNTELAAR
Basisspeler
Berichten: 835
Lid geworden op: 25-02-2005 19:49

Bericht door HUNTELAAR »

Mensen die jong (kan ook oud) zijn en sfeer willen staan in het NN vak, zoveel is duidelijk.
Maar als je nou ook naar sfeer streeft maar liever zittend, is rondom het NN vak voldoende gelegenheid.
Ik denk zelf echter dat dit 2e aantal flink tegenvalt, maar dat we nu worden opgescheept met 650 toeristen vind ik wel weer een stuk verder gaan!!!


Oja, nog even dit.. Waarom komen ze de vaste supporters niet tegemoet, en dan bedoel ik vooral die naar de uitwedstrijden gaan!!!!!! :roll:
Jeroen
Forumicoon
Berichten: 8379
Lid geworden op: 02-12-2002 14:15
Locatie: De Ommelanden

Bericht door Jeroen »

TheArjan schreef:Nee, de gemeente betaalt het en dan is het voor de mensen uit die gemeente weer gratis (ten minste: zo lees ik het)
Ah, dus uiteindelijk betalen ze het gewoon zelf via de gemeentelijke belastingen. :D
Gebruikersavatar
Edmanian Devil
Basisspeler
Berichten: 868
Lid geworden op: 02-12-2002 19:42
Locatie: Zwolle

Bericht door Edmanian Devil »

Nee, ze betalen een deel zelf via de gemeentelijke belastingen. Het andere deel wordt betaald door de gemeentebewoners die niet naar de wedstrijd gaan :D
All clubs are equal, but some are more equal than others :-(
Gebruikersavatar
xander
Verified
Superster
Berichten: 4915
Lid geworden op: 27-08-2005 16:00
Locatie: Oranjewoud

Bericht door xander »

Van de week stond er bij ons in de wijd en zijd een enorme advertentie van vul je vak. Met een plaatje van het vak dat precies aan NN grenst. En er stond ook nog dat het vul je vak het meest sfeervolle vak van het stadion wordt..

En nu staat er ook nog eens een prachtig mooi stukje op de sc heerenveen site :urgs: dan denk ik waar zijn ze toch mee bezig bij sc-heerenveen..:
http://www.sc-heerenveen.nl/web/show/id=98590

Vindt het langzamerhand een enorme geldverspilling van heerenveen worden.

de burgemeester van kollumerland zit te denken aan dit soort supporters die naar zo'n wedstrijd mogen:
,,Ik zit te denken aan kinderen uit de groepen 7 en 8 van de basisschool, die vaak nog te jong zijn om sc Heerenveen te bezoeken.Daarnaast zou er een groep 65-plussers mee kunnen. Ook denken we aan de minima en dan met name bijstandmoeders en hun kinderen,die normaal gesproken nooit naar sc Heerenveen kunnen.’’
leuk als je dit publiek naast NN krijgt.
Alle ballen op Henkie!
Gebruikersavatar
Sprietsma
Jeugdspeler
Berichten: 28
Lid geworden op: 05-02-2004 21:57
Locatie: Klooster-City

Bericht door Sprietsma »

En wij als supporters die elke wedstrijd heen gaan mogen voor een UEFA-cup kaartje
25 euries betalen...... Logisch dat je beurs zo smaller wordt....

En zie de toestanden al weer voor me; de helft van die 650 man is straks een keer voor de tegenpartij en staat naast het NN-vak te juichen als de tegenpartij scoort. Voorkom dan maar eens dat er niet gefrusteerd gereageerd gaat worden.
I'm living this till the day that I die!!
Plaats reactie