Riemer van der Velde

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Kritiek Riemer in Feanfan

Berichtdoor the rockII » 26-03-2003 13:45

Veel van jullie zullen deze week de nieuwe Feanfan ontvangen of inmiddels hebben ontvangen. Hierin las ik iets wat mijn verbazing schepte. Ergens in het blad staat een omlijnd stukje waarin Riemer zijn beklag doet over een eerder geplaatst artikel.

Dit artikel kan ik niet helemaal omschrijven aangezien ik op mijn werk zit. Misschien dat iemand anders dit kan doen??

Riemer geeft hierin aan absoluut niet blij te zijn met het artikel in de vorige editie welke ging over Aldo Swager. Aldo geeft hierin op enkele punten af op de club (o.a. de manier van afscheid van spelers) en hij zou hierin Riemer voor een leugenaar hebben uitgemaakt. Volgens onze voorzitter is dit niet gepast en had de feanfan dit of niet moeten plaatsen en in elk geval hem hierover moeten inlichten zodat hij er op kon reageren. Volgens Riemer zijn we 1 familie en als er problemen zijn dan doen we dat binnnenskamers (achterkamertjespolitiek)

Feanfan biedt haar verontschuldiging aan, maar merkt wel op dat het blad een supportersorgaan is en dat enige kritiek moet kunnen.

Kortom: kom niet aan heilige huisjes! Tsjonge jonge. In de eerste plaats mag een speler en zeker een oud speler best kritieken uiten. Ten tweede vind ik dat een supportersblad, van en voor supporters, juist kritiek mag en eigenlijk met hebben waar nodig. Daar heeft de voorzitter niks mee uit te staan.

Btw. vind ik de Feanfan steeds beter worden! Deze mensen verdienen een compliment.
Avatar gebruiker
the rockII
Basisspeler
 
Berichten: 606
Geregistreerd op: 17-12-2002 12:08
Woonplaats: Sneek

Berichtdoor Niels » 26-03-2003 14:09

Er was voor dit nummer ook nog een artikel dat er helemaal jiet in is gekomen omdat het als té kritisch werd beschouwd. Vorige week stond er ook iets over in 't Wereldje in de VI. Het gaat om een interview met Taco van der Velde en zijn gewraakte artikel. Omdat een studiegenoot van me het heeft geschreven en me vertelde dat het misschien niet geplaatst zou worden heb ik het gelezen en het was in mijn ogen gewoon een goed verhaal. 'De andere kant' zeg maar. Jammer dat het er niet in staat.

Maar ben dus van mening dat je als supportersblad wel degelijk kritisch mag zijn. En ook dat je mensen die kritisch zijn over de club best eens aan het woord mag laten. Als er duidelijk bij staat dat het hún mening is, dan lijkt het me toch echt geen probleem.
Niels
Erelid
 
Berichten: 3997
Geregistreerd op: 02-12-2002 00:00
Woonplaats: Groningen

Berichtdoor Jaap F. » 26-03-2003 14:44

Ik was ook nogal verbaasd over dat kadertje rond Riemer. Ongelooflijk dat ze hun excuses aanbieden voor uitlatingen van iemand anders. Het verbaast me zeer van Riemer: dat gelul van we moeten allemaal dezelfde kant uitkijken vind ik erg kortzichtig en eng. Als je niet voor bent, ben je tegen me - zoiets. Kan natuurlijk niet. Fout van Riemer lijkt me.

En de Feanfan moet ons als lezers maar opnieuw excuses aanbieden. Ik wil serieus en goed geinformeerd worden over de mooie en minder mooie kanten van Heerenveen. Dit ging om een interview met 1 persoon, het is zijn mening. Dus is het niet noodzakelijk, zoals Riemer suggereert, om om wederhoor te vragen.
Jaap F.
Erelid
 
Berichten: 883
Geregistreerd op: 02-12-2002 00:00
Woonplaats: Utrecht

Berichtdoor NOMYTH » 26-03-2003 15:26

ps misschien krijg ik nu wel een stadionverbod


Die kans is groot denk ik. Heerenveen heeft Wietsche Zwart voor 20 uur per week ingehuurd om op het internet naar informatie te zoeken die heerenveen aangaan.

Alle gastenboeken, sites en forum's leest hij.
Dus denk dat hij dit topic ook wel leest


PS Wietsche, groeten aan Jan Wind :twisted:
Avatar gebruiker
NOMYTH
Nieuw talent
 
Berichten: 128
Geregistreerd op: 02-12-2002 15:10

Berichtdoor Friessie » 26-03-2003 15:48

Heerenveen heeft Wietsche Zwart voor 20 uur per week ingehuurd om op het internet naar informatie te zoeken die heerenveen aangaan.


Vandaar Heerenveen het zo moeilijk heeft met het rond krijgen met de deal van John de Jong. :wink: :wink:

Maar goed het is belachelijk dat een oudspeler geen kritiek mag hebben op de organisatie van Heerenveen. Je gaat toch niet beweren dat het een heilige boel is bij Heerenveen.

Wij leven nog steeds in een vrij land waar iedereen een mening mag hebben. Dus ook zo iemand als Aldo Zwager. Misschien heeft Riemer dat niet door, nou bij deze Riemer welkom in de wereld!
Friessie
Nieuw talent
 
Berichten: 75
Geregistreerd op: 02-12-2002 12:16
Woonplaats: Hoofddorp

Berichtdoor BWA » 26-03-2003 16:30

NOMYTH schreef:
ps misschien krijg ik nu wel een stadionverbod


Die kans is groot denk ik. Heerenveen heeft Wietsche Zwart voor 20 uur per week ingehuurd om op het internet naar informatie te zoeken die heerenveen aangaan.

Alle gastenboeken, sites en forum's leest hij.
Dus denk dat hij dit topic ook wel leest


PS Wietsche, groeten aan Jan Wind :twisted:


Wietsche "Alles is dicht" ???
Avatar gebruiker
BWA
Selectiespeler
 
Berichten: 157
Geregistreerd op: 02-12-2002 21:14
Woonplaats: Heerenveen

Berichtdoor Blue White Billy » 26-03-2003 17:58

Misschien gaat "Wietsche Zwart" wel onder de nickname;

" Hetto" gebukt op het forum, en is zijn missie om irritant te doen hier!
Let's Go Blue White Army!!
Avatar gebruiker
Blue White Billy
Selectiespeler
 
Berichten: 223
Geregistreerd op: 03-12-2002 17:02
Woonplaats: Middle Friesland

Berichtdoor Caspar » 26-03-2003 17:58

NOMYTH schreef:
ps misschien krijg ik nu wel een stadionverbod


Die kans is groot denk ik. Heerenveen heeft Wietsche Zwart voor 20 uur per week ingehuurd om op het internet naar informatie te zoeken die heerenveen aangaan.

Alle gastenboeken, sites en forum's leest hij.
Dus denk dat hij dit topic ook wel leest


PS Wietsche, groeten aan Jan Wind :twisted:


is dit serieus?????
Ladies and gentleman: We've got him!
Avatar gebruiker
Caspar
Superster
 
Berichten: 4630
Geregistreerd op: 02-12-2002 16:28
Woonplaats: Enschede

Berichtdoor NOMYTH » 26-03-2003 19:29

Het is waar!

En het is inderdaad "Wietsche alles is dicht"
Avatar gebruiker
NOMYTH
Nieuw talent
 
Berichten: 128
Geregistreerd op: 02-12-2002 15:10

Berichtdoor E.D. » 26-03-2003 19:44

En Wietsche zei: " Alles is dicht, alles is dicht, alles is dicht ole ole" Gelukkig was ALLES OPEN!
E.D.
Basisspeler
 
Berichten: 568
Geregistreerd op: 02-12-2002 21:31
Woonplaats: Mercuriusfontein

Berichtdoor ALS 26.000 » 27-03-2003 10:14

Nee, de vuile was buiten hangen, dat is de manier. De supporters van sc Heerenveen willen graag de vuile was zien. Daar gaan clubs als Cambuur, Groningen en weet ik veel wie allemaal aan ten onder, maar dat willen de zogenaamde supporters van Heerenveen ook. Wij vinden het leuk om te lezen dat een mislukte speler, of in dit geval Aldo Zwager, zijn kritiek spuit. Voetballers moeten wat vaker in de spiegel kijken i.p.v. met modder te gooien. In 9 van de 10 gevallen ligt het toch echt aan de speler zelf!
Iedereen staat open voor vriendelijkheid...
ALS 26.000
Superster
 
Berichten: 4357
Geregistreerd op: 17-12-2002 16:30
Woonplaats: Heerenveen

Berichtdoor BWA » 27-03-2003 10:22

Joepjunior schreef:Nee, de vuile was buiten hangen, dat is de manier. De supporters van sc Heerenveen willen graag de vuile was zien. Daar gaan clubs als Cambuur, Groningen en weet ik veel wie allemaal aan ten onder, maar dat willen de zogenaamde supporters van Heerenveen ook. Wij vinden het leuk om te lezen dat een mislukte speler, of in dit geval Aldo Zwager, zijn kritiek spuit. Voetballers moeten wat vaker in de spiegel kijken i.p.v. met modder te gooien. In 9 van de 10 gevallen ligt het toch echt aan de speler zelf!


Doe niet zo naief man. Het moet van beide kanten komen, ik denk dat de meesten wel weten dat Foppe geen makkelijk iemand is om mee te werken.
Avatar gebruiker
BWA
Selectiespeler
 
Berichten: 157
Geregistreerd op: 02-12-2002 21:14
Woonplaats: Heerenveen

Berichtdoor Niels » 27-03-2003 10:27

Voetballers moeten wat vaker in de spiegel kijken i.p.v. met modder te gooien. In 9 van de 10 gevallen ligt het toch echt aan de speler zelf!


Uiteraard had Aldo Swager zijn eigen afscheid moeten organiseren... :?

Dit heeft niks met vuile was, over straat rollen of elkaar in de haren vliegen te maken. De waarheid is gewoon soms minder mooi als dat de club het wil doen lijken. Dat dat naar buiten komt, op een fatsoenlijke manier, daar is helemaal niks mis mee.
Niels
Erelid
 
Berichten: 3997
Geregistreerd op: 02-12-2002 00:00
Woonplaats: Groningen

Berichtdoor ALS 26.000 » 27-03-2003 11:38

Nou en, laat Foppe geen gemakkelijke man zijn voor vedettes. Kijk eens waar de club onder Foppe en Riemer is gekomen. Dat was zonder deze 2 heren echt niet gebeurt. En dat je op weg naar succes niet met iedereen vrienden kan blijven lijkt me logisch. Ik vind het ook logisch dat een orgaan dat verbonden is aan de club niet negatief over zijn eigen gaat doen. Terechte kritiek of niet, dat die je gewoon niet.
Iedereen staat open voor vriendelijkheid...
ALS 26.000
Superster
 
Berichten: 4357
Geregistreerd op: 17-12-2002 16:30
Woonplaats: Heerenveen

Berichtdoor Noord » 27-03-2003 12:28

Begrijp ik je goed, Joepjunior, dat we als Heerenveensupporters en ook de mensen die met de club verbonden zijn of zijn geweest onze ScH alleen positief mogen benaderen? :roll:
Avatar gebruiker
Noord
Selectiespeler
 
Berichten: 235
Geregistreerd op: 02-12-2002 12:44
Woonplaats: Heerenveen

Berichtdoor dekoning » 27-03-2003 12:48

Ik vind het ook logisch dat een orgaan dat verbonden is aan de club niet negatief over zijn eigen gaat doen. Terechte kritiek of niet, dat die je gewoon niet.


Volgens mij is de Feanfan indirect een aan de club verbonden, het is tenslotte het blad van de supportersclub. En als je vind dat terechte kritiek niet geuit mag worden vind ik dat tamelijk eng. Je zult wel erg genieten van de berichtgeving rond de golfoorlog, daar worden ook de dingen die vervelend zijn voor de eigen partij vakkundig weggemoffeld.

Voetballers moeten wat vaker in de spiegel kijken i.p.v. met modder te gooien. In 9 van de 10 gevallen ligt het toch echt aan de speler zelf!


Hoe weet je dat?
Tja....
dekoning
Basisspeler
 
Berichten: 691
Geregistreerd op: 02-12-2002 12:48

Berichtdoor Niels » 27-03-2003 12:56

Ik vind het ook logisch dat een orgaan dat verbonden is aan de club niet negatief over zijn eigen gaat doen. Terechte kritiek of niet, dat die je gewoon niet.


Zo, dus censuur is wat jou betreft een legitiem middel om je volgelingen zand in de ogen te strooien!? Want daar komt deze uitspraak dus gewoon op neer... :evil:
Niels
Erelid
 
Berichten: 3997
Geregistreerd op: 02-12-2002 00:00
Woonplaats: Groningen

Berichtdoor the rockII » 27-03-2003 13:05

Ja laten we met zijn allen geen mening hebben en alles aannemen wat 1 orgaan zegt en zeker geen kritiek uiten. We zijn toch geen Irakezen?

Aldo en vele anderen geven kritiek...ja want niet altijd alles is mooi, positief en goed binnen de club. Dit geldt voor elke willekeurige organisatie.

Het is altijd hetzelfde: 1 grote vriendenclub, waar nooit iets gebeurt, nooit geen negatieve wanklank en bla, bla.

Riemer geen leugenaar?....iedereen liegt op zijn tijd...dus ook Riemer.

Een goed voorbeeld is het nieuwe stadion. Jaren geleden werd er begonnen met de beloftes. Altijd is er gretig met de meest positieve verwachtingen naar buiten getreden. Gevolg wij worden met zijn allen lekker gemaakt...en kijk nu eens...
Avatar gebruiker
the rockII
Basisspeler
 
Berichten: 606
Geregistreerd op: 17-12-2002 12:08
Woonplaats: Sneek

Berichtdoor eddie » 27-03-2003 13:09

Gedeeltelijk kan ik wel meegaan in Riemer zijn idee.
Van vooral een een supportersblad mag je verwachten dat ze beide kanten van het verhaal laten zien. Wanneer je slechts 1 kant laat zien doe je toch wat aan stemmingsmakerij en daar is in Nederland al 1 persoon goed genoeg in.
Riemer gaat te ver als hij zegt dat het stuk niet geplaatst had mogen worden.
eddie
Nieuw talent
 
Berichten: 135
Geregistreerd op: 02-12-2002 14:27

Berichtdoor Roelof » 27-03-2003 13:13

Alles binnen de club houden is het motto van Riemer en co.

Is precies hetzelfde als de discussie met mijn rondom de invalideparkeerplaatsen en het bezoekersvak. Over het bezoekersvakprobleem heb ik toen immers een brief geschreven richting Riemer en Hoekstra en toen mocht ik langskomen voor een bakje koffie. Heel netjes afgehandeld verder, maar de ondertoon die er in de brief zat, daar waren Riemer en Hoekstra niet blij mee. Die ondertoon hield in, dat als het bezoekersvak in het ALS niet vergroot zou worden, dat wij, als Heerenveensupporters, publiekelijk acties zouden ondersteunen (met o.a. Feyenoordsupporters). Dat moest allemaal binenkamers blijven. Tja...dat bepalen we natuurlijk zelf wel.

Hoe zit het trouwens verder, nu we het er toch over hebben, over het eventueel op te richten clubbladje 'van NieuwNoord'? Weet niet of dat dat een blad moest gaan worden van NN, maar in ieder geval een onafhankelijk iets. Of praat ik nu mijn mond voorbij? Lijkt me namelijk een prima aanvulling op het huidige (promotiemagazine, programmaboekje etc., allemaal Heerenveenpropaganda, ik word er ziek van).
Roelof
Wereldspeler
 
Berichten: 1436
Geregistreerd op: 02-12-2002 13:16

Berichtdoor Niels » 27-03-2003 13:36

Het is geen oprichten Roelof, het is gewoon een nieuwere versie van de nieuwsbrief die dus inderdaad in een soort boekvormpje moet verschijnen. Het blijft dus het orgaan van Nieuw Noord.

Maar het zal geen gelikt commercieel ding worden, maar een simpel boekje. Wel met een goede lay-out, maar geen flitsende foto's op de voorpagina. En wat ons betreft kan een ieder die dat wil zijn mening daarin kwijt en zijn kritische noten zeker welkom, mits het binnen het fatsoenlijke blijft. Ingezonden brieven zijn dus van harte welkom (al is het wel zo dat het geen wekelijks boekje wordt, voor de duidelijkheid).

Maar dit gaat zeker nog even duren, al heb ik al een aardige versie op m'n schijf staan inmiddels. :mrgreen:
Niels
Erelid
 
Berichten: 3997
Geregistreerd op: 02-12-2002 00:00
Woonplaats: Groningen

Berichtdoor Vincent » 27-03-2003 15:41

Zullen we eerst even kijken wat er precies in de beide Feanfans staat voordat iedereen de te verwachten uitspraken als 'je mag geen kritiek uiten', 'heilige huisjes', 'vuile was' en 'Irakezen' opreutelt?

Swager had het over het halen van Vonk. Hij had er geruchten over gehoord en vroeg Van der Velde of het waar was.

Aldo Swager schreef:Riemer zei 'Klopt niets van. Maar als we een goede keeper kunnen halen, dan doen we het wel.' Vervolgens komen we terug uit Portugal en het eerste wat ik thuis lees op teletekst is dat Vonk vertrekt naar Heerenveen. Riemer had me dus keihard voor zitten liegen.


In het omkaderde stukje stond

Riemer van der Velde schreef:Ik kan wel van mezelf zeggen, en velen kunnen dat bevestigen, dat ik geen leugenaar ben. Feanfan had me in elk geval kunnen benaderen voor het plegen van wederhoor. Eigenlijk vind ik dat je dergelijke teksten helemaal niet op moet nemen. Heerenveen dient als eenheid naar buiten te treden, binnenskamers moet echter altijd alles gezegd kunnen worden."


Feanfan schreef:Wel vindt Feanfan dat zij zich enigszins kritisch ten opzichte van de club dient op te stellen, tenslotte is het een blad van en voor de supporters. Als uitgangspunt zal daar echter altijd bij blijven gelden, dat Feanfan zich één voelt met SC Heerenveen.


Mooi, dan mogen jullie nu weer verder gaan :)

(Ikzelf vind het trouwens niet allemaal even schokkend. Neig naar Van der Velde - ik zou het ook niet tof vinden als iemand zomaar in een blad zou zeggen (of schrijven) dat ik een leugenaar was. Maar de Feanfan mag natuurlijk kritiek hebben! Vind hun commentaar zelfs een tikje kruiperig. Sietze, ben je hier nog ergens?)
Avatar gebruiker
Vincent
Fanmaster
 
Berichten: 631
Geregistreerd op: 02-12-2002 00:00
Woonplaats: Amersfoort

Berichtdoor ALS 26.000 » 27-03-2003 16:22

Riemer zegt toch eerlijk dat als ze een betere kunnen halen, ze dat zullen doen?! Nou, zie daar, Vonk. Beter dan Aldo Swager.
Het is toch heel logisch, vanuit het oogpunt van de club, dat men hgeen 5 colonne wil!? Dat is professioneel beleid. Je gaat toch geen problemen opzoeken?! Je gaat toch niet vragen om vuile was?!! Daarnaast vind ik zelf ook dat je als supporters onderling best wel mag mopperen over iets, maar dat je tegenover een supporter van een andere club altijd positief over je clubje moet zijn. Maar goed, dat is mijn mening.
Iedereen staat open voor vriendelijkheid...
ALS 26.000
Superster
 
Berichten: 4357
Geregistreerd op: 17-12-2002 16:30
Woonplaats: Heerenveen

Berichtdoor Niels » 27-03-2003 16:32

Daarnaast vind ik zelf ook dat je als supporters onderling best wel mag mopperen over iets, maar dat je tegenover een supporter van een andere club altijd positief over je clubje moet zijn. Maar goed, dat is mijn mening.


En dit staat dus in een blad van Heerenveen-supporters aan Heerenveen-supporters... Dan snap ik je punt niet!

En ik ben best eens kritisch over SCH als ik in gesprek ben met een vriend van me die FC Groningen fan is. Andersom gebeurt het ook. Lijkt me toch dat dat moet kunnen.
Niels
Erelid
 
Berichten: 3997
Geregistreerd op: 02-12-2002 00:00
Woonplaats: Groningen

Berichtdoor the rockII » 27-03-2003 16:36

Allemaal wel leuk en aardig, maar het gaat om het feit dat Riemer hier zo bovenop springt. Een kleine wanklank van iemand...dit wordt gepubliceerd...en vervolgens wordt de voorzitter boos en komt er een sory.

Volgens Riemer moeten we altijd als eenheid naar buiten treden. Kortom iedereen moet de mening van de bvo delen. Daar gaat het om en niet zo zeer over het verhaal op zich.
Avatar gebruiker
the rockII
Basisspeler
 
Berichten: 606
Geregistreerd op: 17-12-2002 12:08
Woonplaats: Sneek

Berichtdoor NOMYTH » 27-03-2003 16:40

Riemer zegt toch eerlijk dat als ze een betere kunnen halen, ze dat zullen doen?! Nou, zie daar, Vonk. Beter dan Aldo Swager.
Het is toch heel logisch, vanuit het oogpunt van de club, dat men hgeen 5 colonne wil!? Dat is professioneel beleid.


Dus als jij op maandag op je werk komt, en je baas heeft ipv jou, Joepsenior aangenomen, omdat Joepsenior beter is. En jij krijgt te horen dat je weg mag gaan, wil ik jou ook wel eens horen.

Het is niet netjes van de club om zo met spelers om te gaan. Het is niet de eerste keer geweest, en ook niet de laatste keer.
Avatar gebruiker
NOMYTH
Nieuw talent
 
Berichten: 128
Geregistreerd op: 02-12-2002 15:10

Berichtdoor Noord » 27-03-2003 16:46

Aldo Swager vroeg dus of het waar is dat Heerenveen interesse voor Vonk had, als daar een negatief antwoord van Heerenveenkant op komt en vervolgens lees je op teletekst dat die man toch jou plaats inneemt dan ben je behoorlijk bedonderd!
Avatar gebruiker
Noord
Selectiespeler
 
Berichten: 235
Geregistreerd op: 02-12-2002 12:44
Woonplaats: Heerenveen

Berichtdoor dekoning » 28-03-2003 08:35

Riemer van der Velde schreef:
Ik kan wel van mezelf zeggen, en velen kunnen dat bevestigen, dat ik geen leugenaar ben. Feanfan had me in elk geval kunnen benaderen voor het plegen van wederhoor. Eigenlijk vind ik dat je dergelijke teksten helemaal niet op moet nemen. Heerenveen dient als eenheid naar buiten te treden, binnenskamers moet echter altijd alles gezegd kunnen worden."


Wat is dan "binnenskamers" en wat is "Heerenveen"? Is dat het bestuur, of bestuur en technische staf? Of bestuur, technische staf en spelers? Horen de medewerkers daarbij? De seizoenkaarthouders? Alle mensen die wel eens bij een wedstrijd van Heerenveen komen? Alle tienduizenden danwel honderdduizenden mensen die Heerenveen een warm hart toedragen (ssst, niet te hard praten, anders horen de "anderen" dat wij niet allemaal dezelfde mening hebben.......)?
Tja....
dekoning
Basisspeler
 
Berichten: 691
Geregistreerd op: 02-12-2002 12:48

Berichtdoor ALS 26.000 » 28-03-2003 10:25

Concurrentie binnen de voetballerij is heel normaal. Aldo werd niet ontslagen. Maar goed, jullie willen graag negativiteit horen en lezen over je eigen club en dat gaat er bij mij gewoon niet in. Het is al vervelend genoeg als anderen dat zijn, dus daar doe ik niet aan mee. En ik blijf erbij dat RFiemer en Foppe als leiders van een goed georganiseerde groep mensen de club groot hebben gemaakt. Een standbeeld voor beide heren, want ze hebben nog meer voor de club betekend dan Abe
Iedereen staat open voor vriendelijkheid...
ALS 26.000
Superster
 
Berichten: 4357
Geregistreerd op: 17-12-2002 16:30
Woonplaats: Heerenveen

Volgende

Keer terug naar Oud-spelers

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 38 gasten