Stadionomroeper

› stadion, fans, verenigingen, acties..

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Stadionomroeper

Berichtdoor Sjoppie » 19-02-2003 08:28

Het zal vast een onderwerp zijn waar velen van jullie het al vele malen over gehad hebben, maar ja ik begin er maar weer over.

Ik zou wel graag eens de plaats innemen van de stadionspeaker. Al die saaie muziek en top 40 muziek die hij nu draait is geen hol aan. Ik denk sfeer maken begint bij de muziek die je draait.

Als je net als tegen AZ, BZn gaat draaien vooraf valt natuurlijk iedereen gelijk in slaap. :frown:

Mijn idee is, om diverse mooie nummers voor de tijd te draaien, zoals Jump van Van Halen bijvoorbeeld (kan tevens bij de opkomst van de spelers)

Ook bij doelpunten wordt steeds dat verrotte "ole ole ole" gedraaid. Kunnen we het niet zo krijgen dat iedere speler zijn eigen vette nummer mag uitkiezen of dat bijvoorbeeld wij een nummer bedenken voor iedere speler. Bijvoorbeeld Samaras, dan dat griekse nummer met die dikke mannetjes, weet de naam zo niet. :mrgreen:

Het zijn maar ideeën, maar die man, (met alle respect) die er nu zit kan totaal geen sfeer brengen in de tent. Voorbeeld "extra speeltijd, zoveel minuten", breng zoiets met meer passie, zoals come on come on jajajajajajajaja nog drie minuten, zeg maar wat.

Meer ideeën???????
Dus jung!
Avatar gebruiker
Sjoppie
Bankzitter
 
Berichten: 41
Geregistreerd op: 17-01-2003 09:08
Woonplaats: Jirnsum

Berichtdoor the rockII » 19-02-2003 08:51

Alle ideeen zijn welkom! :D

Nieuw Noord heeft over dit onderwerp druk uitgeoefend op het bestuur en is hier mee bezig.

Op korte termijn zullen er enkele zaken veranderen.
Avatar gebruiker
the rockII
Basisspeler
 
Berichten: 606
Geregistreerd op: 17-12-2002 12:08
Woonplaats: Sneek

Berichtdoor Noord » 19-02-2003 10:43

Het idee om voor elke speler een eigen, zelfgekozen liedje te draaien lijkt mij wel wat! Wat vind de rest hiervan?
Avatar gebruiker
Noord
Selectiespeler
 
Berichten: 235
Geregistreerd op: 02-12-2002 12:44
Woonplaats: Heerenveen

Berichtdoor Niels » 19-02-2003 10:50

Zoals The Rock al zegt is NN hier al druk mee bezig. We hebben overleg gehad en binnen zeer korte tijd gaan er enkele dingen veranderen (opkomst, doelpunt, ereronde).

Verder ga ik met de spelersraad en Foppe om tafel te zitten om de muziek tijdens de warming-up te kunnen afstemmen op de wensen van de groep. Foppe wil graag iets meer opzwepende muziek, net als de spelers trouwens. Ik had gister een babbeltje met hen zullen hebben, maar aangezien de selectie drie dagen vrij had is die verschoven. Wel heb ik enig overleg gevoerd inmiddels via de mail.

Over dat voor elke speler een tune: leuk idee, dat ook al de revue heeft gepasseerd, maar er zijn een paar moeilijkheden. Want wat bedenk je voor Venema? Of voor Radomski? En die Sirtaki voor Samaras is ook wel uitgekauwd lijkt mij (Machlas, Anastasiou). Maar kom gerust met ideeën!
Niels
Erelid
 
Berichten: 3997
Geregistreerd op: 02-12-2002 00:00
Woonplaats: Groningen

Berichtdoor dekoning » 19-02-2003 12:12

Misschien kunnen de spelers zelf een persoonlijke favoriet aandragen die ze willen horen als ze gescoord hebben. De mensen in de omroepkamer moeten bij 11 verschillende tunes (je weet nooit of Vonk scoort) wel erg goed opletten dat ze het juiste nummer opzetten. Ook is het soms moeilijk om direct te kunnen zien wie er gescoord heeft.

Dat Foppe voor de wedstrijd graag wat opzwepender muziek wil horen vind ik verheugend. Graag wat vlotter werk, wat klassieke Engelse voetbalsongs e.d. Als opkomstmuziek lijkt "Whatever you want" van Status Quo me wel wat.

Het "Zijn we er klaar voor" van de omroeper bij het voorlezen van de opstelling kan hij wat mij betreft voorlopig achterwege laten daar er toch niet of nauwelijks op gereageerd wordt. Hou het dan maar bij het droog voorlezen van het lijstje.
Tja....
dekoning
Basisspeler
 
Berichten: 691
Geregistreerd op: 02-12-2002 12:48

Berichtdoor Freezeman » 19-02-2003 12:13

Wat muziek keuze betreft ben ik het wel eens met de vorige schrijvers, maar ik hoop niet dat er alleen maar van dat "house" gedoe wordt gedraaid.
Ik denk dat er met alle leeftijden een beetje rekening moet worden gehouden, dus voor elk wat wils.
Volgens mij is er al een keer een ander liedje gespeeld bij een doelpunt maar dat sloeg toen voor geen meter in, dus als het olé, olé verandert (graag) meldt het voor de wedtrijd en laat het een paar keer horen.
Anti anti. :)
Avatar gebruiker
Freezeman
Superster
 
Berichten: 2851
Geregistreerd op: 02-12-2002 14:34
Woonplaats: Sneek

Berichtdoor COR » 19-02-2003 13:14

Om te beginnen is de muziek voor de wedstrijd nog maar ff nodig. Als het NN vak er is, geen muziek, laat de supporters maar horen. :lol: Vaak (ook bij uitwedstrijden) kom je er als publiek nooit boven uit. Zelfde geldt voor na de wedstrijd. Laat aan "ons" over wat er gezongen wordt...... Verder mag de stadionspeaker best een opzwepende functie hebben, laat merken dat je de thuisspelende ploeg bent en dus het thuisvoordeel uitbuit. (of zijn hier regels voor?????)
Groningen - Heerenveen 0-3
COR
Nieuw talent
 
Berichten: 97
Geregistreerd op: 02-12-2002 15:45
Woonplaats: Duiven

Berichtdoor Niels » 19-02-2003 15:28

Uiteraard wordt er rekening gehouden met alle leeftijden. Wij snappen dat mensen van 50+ niet zitten te wachten op alleen maar stampende housebeats en dat de jeugd wat anders wil horen dan Rob de Nijs. :mrgreen: Variatie is het toverwoord, waarbij we het vooral zoeken in echte voetbalsongs. In ieder geval geen Skihut liedjes als 'ik heb m'n toe-toe-toeter' e.d.

Verder is het zo dat het de bedoeling is dat er bij de opkomst 'One Vision' van Queen klinkt. Whatever you want zou een heel goede zijn geweest, waar het niet dat Vitesse dat nummer al enkele seizoen gebruikt. We proberen er natuurlijk wel iets origineels in te gooien.

Bij het doelpunt is het erg lastig om iets geschikts te vinden. Ons voorstel is dan ook om - zeker zolang er nog niks passends is - niets te draaien. Lekker ouderwets, net zoals vroeger. Een tunetje bij de goal is eigenlijk gewoon kuddegedrag van voetbalclubs. Ook na het laatste fluitsignaal willen we geen muziek als de spelers een (eventuele) ereronde maken.
Niels
Erelid
 
Berichten: 3997
Geregistreerd op: 02-12-2002 00:00
Woonplaats: Groningen

Berichtdoor Booijstra » 19-02-2003 15:30

Ik vind er persoonlijk nix an als er een liedje word gedraaid tijdens een goal...vind het dan beetje fake allemaal...net als bij RKC waar je knetterhard een amateur-housy deuntje hoort..verschrikkelijk!!!
Een uitzindering vin ik echter het nummer wat ze vorige jaren bij Vitesse altijd draaiden...geen flauw idee hoe het nummer heet maar als iedereen meezingt klinkt het geweldig!!! :D
Avatar gebruiker
Booijstra
Wereldspeler
 
Berichten: 1124
Geregistreerd op: 06-02-2003 15:59
Woonplaats: Heerenveen

Berichtdoor dekoning » 19-02-2003 15:49

Verder is het zo dat het de bedoeling is dat er bij de opkomst 'One Vision' van Queen klinkt. Whatever you want zou een heel goede zijn geweest, waar het niet dat Vitesse dat nummer al enkele seizoen gebruikt.


One Vision lijkt me prima, ik wist niet dat Vitesse Whatever you want gebruikt (de laatste keer dat ik daar kwam speelden ze nog op Monnikenhuizen). Overigens hoop ik dat Whatever you want wel af en toe voor de wedstrijd of in de pauze voorbijkomt........
Tja....
dekoning
Basisspeler
 
Berichten: 691
Geregistreerd op: 02-12-2002 12:48

Berichtdoor K.Kist » 19-02-2003 16:14

Verder ga ik met de spelersraad en Foppe om tafel te zitten om de muziek tijdens de warming-up te kunnen afstemmen op de wensen van de groep. Foppe wil graag iets meer opzwepende muziek, net als de spelers trouwens.


Dit zegt toch genoeg...Dat wij het zat zijn om elke keer diezelfde "shit" te horen... nou oke,
maar als Foppe en de zijnen met de zelfde gedachten zitten, moet het toch altijd lukken !!??

Waarom bij een bepaalde scorende speler een bijpassend nummer?...
1 lijn houden lijkt mij, en dan maar 1 x in de zoveel weken varieren. :!:
Laatst bijgewerkt door K.Kist op 19-02-2003 16:34, in het totaal 1 keer bewerkt
Live untill you Die...
Avatar gebruiker
K.Kist
Nieuw talent
 
Berichten: 92
Geregistreerd op: 27-12-2002 17:41
Woonplaats: Sneek

Berichtdoor Friessie » 19-02-2003 16:19

Een uitzindering vin ik echter het nummer wat ze vorige jaren bij Vitesse altijd draaiden...geen flauw idee hoe het nummer heet maar als iedereen meezingt klinkt het geweldig


Dat nummer is van Pennywise - pro him tribute (pen me niet vast op de spelling)
Friessie
Nieuw talent
 
Berichten: 75
Geregistreerd op: 02-12-2002 12:16
Woonplaats: Hoofddorp

Berichtdoor SC Heerenveen Fansite » 19-02-2003 16:47

Bro hymn

Pin! ;)
SC Heerenveen Fansite
http://sc.heerenveen.org/
SC Heerenveen Fansite
Site Admin
 
Berichten: 86
Geregistreerd op: 02-12-2002 00:00

Berichtdoor Mh » 19-02-2003 21:10

Laatst tegen Az vergaten ze de tune aan te zetten na een goal en het klonk toen wel leuk. Wel super dat NN er mee bezig is en dat zelfs Foppe en de spelers er over meedenken..
Ik vind wel dat iedere speler zijn eigen favoriet uit mag kiezen wanneer die scoort, ben benieuwd wat het oplevert :mrgreen:
Ik hoor soms op de radio ook wel mooi nummers, maar weet nooit hoe ze heetten, das altijd zo jammer........
Mh
Selectiespeler
 
Berichten: 195
Geregistreerd op: 02-12-2002 13:55

Berichtdoor Arnoud » 19-02-2003 21:24

Het blijft een probleem, de muziek. Ca. 500, over het algemeen jongere, supporters die je tot de "harde kern"mag rekenen, willen muziek die in hun straatje past, terwijl eigenlijk niet bekend is wat de rest van de supporters wil. Als die al echt wat willen.
Één zaak is duidelijk: de meestel supporters staan bepaald niet te springen om muziek die in de rust gedraaid of life gespeeld wordt. Dus dat kan sowieso afgeschaft worden - ondanks het feit dat een enkele (muziek)sponsor dat zal betreuren.
Verder lijkt het mij een goed idee de trainers en de spelers bij de muziekkeuze te betrekken.Waarbij sommige "harde kern"supporters zich wel moeten realiseren dat die keuze dan wel eens heel erg kan afwijken van wat zij zelf gekozen zouden hebben.

Als éénmaal in overleg met iedereen een keuze gemaakt is lijkt het mij wel verstandig één en ander duidelijk naar het publiek toe te communicren via de webside en het Pompeblêdsje. En misschien zijn we dan eindelijk eens van dit gedoe af.
Avatar gebruiker
Arnoud
Superster
 
Berichten: 1660
Geregistreerd op: 02-12-2002 20:04
Woonplaats: aan De Fluezen

Berichtdoor Freezeman » 19-02-2003 21:28

Arnoud schreef:Het blijft een probleem, de muziek. Ca. 500, over het algemeen jongere, supporters die je tot de "harde kern"mag rekenen, willen muziek die in hun straatje past, terwijl eigenlijk niet bekend is wat de rest van de supporters wil. Als die al echt wat willen.
Één zaak is duidelijk: de meestel supporters staan bepaald niet te springen om muziek die in de rust gedraaid of life gespeeld wordt. Dus dat kan sowieso afgeschaft worden - ondanks het feit dat een enkele (muziek)sponsor dat zal betreuren.
Verder lijkt het mij een goed idee de trainers en de spelers bij de muziekkeuze te betrekken.Waarbij sommige "harde kern"supporters zich wel moeten realiseren dat die keuze dan wel eens heel erg kan afwijken van wat zij zelf gekozen zouden hebben.

Als éénmaal in overleg met iedereen een keuze gemaakt is lijkt het mij wel verstandig één en ander duidelijk naar het publiek toe te communicren via de webside en het Pompeblêdsje. En misschien zijn we dan eindelijk eens van dit gedoe af.


Nog even en ik neem Arnoud serieus :wink: :D
Anti anti. :)
Avatar gebruiker
Freezeman
Superster
 
Berichten: 2851
Geregistreerd op: 02-12-2002 14:34
Woonplaats: Sneek

Berichtdoor Booijstra » 19-02-2003 21:53

Ja tnkx Friessie voor dat nummer...ken ik em ff downlooie...

Kunnen we niet gewoon een poll opstellen zodat men kan stemmen op de nummers die dan word gespeeld als er een goal is gescoord of als de spelers het veld op komen??
Avatar gebruiker
Booijstra
Wereldspeler
 
Berichten: 1124
Geregistreerd op: 06-02-2003 15:59
Woonplaats: Heerenveen

Goed idee

Berichtdoor Sjoppie » 20-02-2003 08:31

Goed idee Booijstra,

Nog een redelijk leuk nummer: the good the bad and the ugly.

Zit niet echt snelheid in maar dat westernse is wel neet natuurlijk!
Dus jung!
Avatar gebruiker
Sjoppie
Bankzitter
 
Berichten: 41
Geregistreerd op: 17-01-2003 09:08
Woonplaats: Jirnsum

Berichtdoor Arie de Boer » 20-02-2003 11:35

Voor Denneboom dat kerstliedje wat ze met kerst als hij dan scoorde ook voor hem draaide.
' O Denneboom O Denneboom'
Arie de Boer
Selectiespeler
 
Berichten: 213
Geregistreerd op: 02-12-2002 14:49
Woonplaats: Heerenveen

Berichtdoor Roelof » 20-02-2003 11:54

Ik ben het eigenlijk wel met Nielshh eens. Geen muziek na de wedstrijd en na een goal. Dat is het mooiste, dan hoor je de supporters wel. Voor de wedstrijd mag er van mij wel muziek gedraaid worden. En dan moet je natuurlijk varieren en niet alleen muziek voor de 'jeugd, de fanatiekere supporters of voor de harde kern' draaien. Voor ieder wat wils, zal ik maar zeggen...
Roelof
Wereldspeler
 
Berichten: 1436
Geregistreerd op: 02-12-2002 13:16

Berichtdoor Bliksem » 20-02-2003 13:09

Wat ook leuk zou zijn is dat ze stoppen met de muziek tussen het volkslied en het begin van de wedstrijd in.
Na de goals hoeft van mij ook geen muziek gedraaid te worden, vindt de club dit wel nodig dan alsjeblieft geen "olé olé ".
Bliksem
Selectiespeler
 
Berichten: 181
Geregistreerd op: 02-12-2002 16:29
Woonplaats: Sneek

Berichtdoor IL Fenomeno » 20-02-2003 17:43

Mooi dat er eindelijk een keer een discussie wordt geopend over de stadionspeaker. Het zal best een aardige vent zijn, maar dat hoge stemmetje van 'm vind ik absoluut niet bij een stadionspeaker passen(ik weet dat ik absoluut niet de enige ben die dit vindt). En dan heb je nog die zinnetjes die hij elke wedstrijd weer uitspreekt:"Zijn we er klaar voor" en "de matadoren van Heerenveen". Dit zijn slechts twee voorbeelden, maar er zijn er nog veel meer. Er zit gewoon, op de naam van de tegenstander na, absoluut geen enkele verassing in het verhaal van deze man. Elke keer weer hetzelfde. Misschien dat hij z'n werk in de toekomst ook met wat meer originaliteit kan brengen...
Avatar gebruiker
IL Fenomeno
Selectiespeler
 
Berichten: 237
Geregistreerd op: 23-12-2002 17:09

Berichtdoor Booijstra » 20-02-2003 19:29

Ja idd...wit all due respect voor de huidige stadionomroeper...zal leuke vent zijn ja, maar hij is een beetje niet echt echt voor een opswepend publiek zorgend omroepertje zeg maar...maar ja..wat doe je eraan :?
Avatar gebruiker
Booijstra
Wereldspeler
 
Berichten: 1124
Geregistreerd op: 06-02-2003 15:59
Woonplaats: Heerenveen

Berichtdoor Airrit » 20-02-2003 20:57

IL Fenomeno schreef:Mooi dat er eindelijk een keer een discussie wordt geopend over de stadionspeaker. Het zal best een aardige vent zijn, maar dat hoge stemmetje van 'm vind ik absoluut niet bij een stadionspeaker passen(ik weet dat ik absoluut niet de enige ben die dit vindt). En dan heb je nog die zinnetjes die hij elke wedstrijd weer uitspreekt:"Zijn we er klaar voor" en "de matadoren van Heerenveen". Dit zijn slechts twee voorbeelden, maar er zijn er nog veel meer. Er zit gewoon, op de naam van de tegenstander na, absoluut geen enkele verassing in het verhaal van deze man. Elke keer weer hetzelfde. Misschien dat hij z'n werk in de toekomst ook met wat meer originaliteit kan brengen...



De beste man brengt soms meer sfeer dan het hele stadion in 90 minuten.... :wink:
Airrit
Bankzitter
 
Berichten: 29
Geregistreerd op: 04-12-2002 19:17

Berichtdoor COR » 21-02-2003 02:01

IL Fenomeno schreef:Mooi dat er eindelijk een keer een discussie wordt geopend over de stadionspeaker. Het zal best een aardige vent zijn, maar dat hoge stemmetje van 'm vind ik absoluut niet bij een stadionspeaker passen(ik weet dat ik absoluut niet de enige ben die dit vindt). En dan heb je nog die zinnetjes die hij elke wedstrijd weer uitspreekt:"Zijn we er klaar voor" en "de matadoren van Heerenveen". Dit zijn slechts twee voorbeelden, maar er zijn er nog veel meer. Er zit gewoon, op de naam van de tegenstander na, absoluut geen enkele verassing in het verhaal van deze man. Elke keer weer hetzelfde. Misschien dat hij z'n werk in de toekomst ook met wat meer originaliteit kan brengen...


En als je goed voorbereidt naar de match gaat is zelfs de naam van de tegenstander geen verrassing..... :lol:
Groningen - Heerenveen 0-3
COR
Nieuw talent
 
Berichten: 97
Geregistreerd op: 02-12-2002 15:45
Woonplaats: Duiven

Berichtdoor the rockII » 21-02-2003 09:01

Weten volgens mij niet zoveel mensen, maar er zijn twee stadionspeakers. En idd. de stemmen lijken wel op elkaar.

Ik heb een paar jaar geleden wel gelachen toen er een tijdens een oersaaie wedstrijd een meeuw door het stadion vloog. Deze werd toen ondersteund door het geluid van een straaljager.

En de muziek en de speaker zijn niet 1! In dat hok zit dus een speaker en iemand die de muziek verzorgd.
Avatar gebruiker
the rockII
Basisspeler
 
Berichten: 606
Geregistreerd op: 17-12-2002 12:08
Woonplaats: Sneek

Berichtdoor dekoning » 21-02-2003 11:04

Volgens mij zit er nu meestal dezelfde speaker (die van "Zijn we er klaar voor?"en "Matadoren"). Die andere (klinkt wat ouder en leest alles vrij droog voor) hoor ik de laatste tijd wat minder vaak.
Tja....
dekoning
Basisspeler
 
Berichten: 691
Geregistreerd op: 02-12-2002 12:48

Berichtdoor alfa » 21-02-2003 16:03

De enige toevoeging die ik met betrekking tot het vorenstaande nog heb: Hoe minder muziek hoe beter. Ik vind het over het algemeen maar een irritant kabaal dat zeker de sfeer niet ten goede komt. Het zingen van supporters is 10 keer mooier dan een of ander irritant deuntje
alfa
Nieuw talent
 
Berichten: 83
Geregistreerd op: 13-12-2002 16:42
Woonplaats: Zwolle

Berichtdoor de boswachter » 21-02-2003 19:10

tja en nu dan nig wat gezang op de tribune`s, das ook een drama. 2 keer forza heerenveen en dan is het al weer klaar. maar ja laat dat nieuwnoord vak er maar gauw komen dan is elke muziek die de 'club' opzet overbodig.
laat ze maar lullen, een olifant heeft toch de dikste
de boswachter
Nieuw talent
 
Berichten: 87
Geregistreerd op: 07-02-2003 22:49
Woonplaats: tegenover de 7 dwergen

Berichtdoor Beetle » 21-02-2003 19:14

Inderdaad is hier vaker over gepraat, vooral in het oude forum. Hier nog niet en zo te zien worden er eindelijk spijkers met koppen geslagen.

Sjoppie schreef:Goed idee Booijstra,

Nog een redelijk leuk nummer: the good the bad and the ugly.

Zit niet echt snelheid in maar dat westernse is wel neet natuurlijk!

Grappig! ik zat net aan Metallica te denken. En jij waarschijnlijk ook.

Ook een leuke suggestie:

The Shadows - Apache. Maar dan wel in de Fatboy Slim remix. Van de soundtrack van Snatch. (Download het eens. Trefwoord: fatboy apache.)
Wéér uit!!!!
Avatar gebruiker
Beetle
Superster
 
Berichten: 3038
Geregistreerd op: 05-12-2002 16:42
Woonplaats: Cyberspace

Volgende

Keer terug naar Sfeer & supporters

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 2 gasten