Henrico & Jeroen Drost

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Henrico & Jeroen Drost

Berichtdoor rodion » 24-06-2005 10:54

Ik heb het idee dat Jeroen Drost nog niet het nivo van Heerenveen heeft inzake de linkerkant. Vind hem vrij matig spelen tijdens dit toernooi en oogt af en toe erg onzeker. Hoe denken jullie erover? Hij zal vast een hele goede worden, heeft echter wel tijd nodig. 34 wedstrijd op eredivisienivo zijn voor hem te veel. Hij loop nu al op de toppen van zijn kunnen bij Oranje onder de 20 met als gevolg een blessure.
rodion
Basisspeler
 
Berichten: 803
Geregistreerd op: 02-12-2002 13:05

Berichtdoor Jeroen » 24-06-2005 11:00

Hij is 2 jaar jonger dan de meeste van zijn teamgenoten bij U20. Ik zou zeggen dat het een supertalent is. Juist door die blessure maakte hij nog wat foutjes maar de wedstrijden die hij voor Heerenveen speelde vond ik hem juist erg zeker overkomen. Bijna nonchalant hoe makkelijk hij zijn tegenstander uitschakelde.
Jeroen
Superster
 
Berichten: 8379
Geregistreerd op: 02-12-2002 14:15
Woonplaats: De Ommelanden

Berichtdoor Superfries88' » 24-06-2005 11:02

Drost heeft al last van zijn lies sinds het einde van de competitie, ik vind hem best redelijk spelen. Hij moet natuurlijk nog wel het een en ander leren maar het is echt een groot talent, daar gaan we zeker nog veel plezier van beleven.
Superfries88'
Superster
 
Berichten: 14965
Geregistreerd op: 06-03-2004 14:19

Berichtdoor Bernabeu » 24-06-2005 11:04

Niks beters te doen daar in Woudsend :wink:

Ik vind hem persoonlijk heel redelijk spelen. Je kunt toch ook niet van zo'n jonge speler verwachten dat hij elke wedstrijd top presteert. Hij heeft toch mijn duidelijke voorkeur op de linksbackpositie aankomend seizoen. Je gaat mij toch zeker niet vertellen dat jouw voorkeur uitgaat naar Rzasa?
Avatar gebruiker
Bernabeu
Bankzitter
 
Berichten: 36
Geregistreerd op: 05-12-2002 19:10
Woonplaats: Heerenveen

Berichtdoor Squerrel » 24-06-2005 11:04

Ben het volledig met Jeroen eens, de wedstrijden van Heerenveen speelde hij achteloos mee. Dat hij het nu even wat moeilijker heeft is denk ik te wijten aan zijn blessure en medespelers. Het zijn allemaal jonge honden en iedereen verdedigt niet volop mee, dat komt allemaal door de leeftijd, tactisch moeten ze allemaal nog groeien. Komt wel goed met die Drost...

Edit, ik vind hem ook constant vrieskist, geen uitschieter maar ook zeker niet onder de maat.
Laatst bijgewerkt door Squerrel op 24-06-2005 11:09, in het totaal 1 keer bewerkt
Squerrel
Superster
 
Berichten: 4510
Geregistreerd op: 08-07-2003 08:30
Woonplaats: Onder de tjonger

Berichtdoor Vrieskist » 24-06-2005 11:05

Ik vind hem eigenlijk vrij constant en degelijk bij u20. Of is dit niet een geheel objectief? ;)
Avatar gebruiker
Vrieskist
Beheerder
 
Berichten: 2390
Geregistreerd op: 03-12-2002 18:39
Woonplaats: Joure

Berichtdoor KingBee » 24-06-2005 11:21

Drost is gewoon een heel erg degelijke voetballer, en mijn voorkeur gaat absoluut uit naar hem voor de linksback positie! Over een jaartje of drie vier kan ie in het grote oranje!!! of draaf ik door??? :D
Net fan dat benaude!
Avatar gebruiker
KingBee
Wereldspeler
 
Berichten: 1030
Geregistreerd op: 10-01-2003 15:04
Woonplaats: Damwoude

Berichtdoor NNfanatic » 24-06-2005 11:43

Ben het met kingbee eens een degelijke voetballer gewoon verdedigen zoals het hoort. Die speler komt er wel alleen jammer dat hij die lies blessure steeds weer terug krijgt.
NNfanatic
Selectiespeler
 
Berichten: 337
Geregistreerd op: 16-02-2005 15:31

Berichtdoor AldeboarNN Fans » 24-06-2005 12:25

Ik vind Drost een sterk toernooi spelen, net als Vlaar trouwens. 2 zekerheden in de verdediging van onder 20. Ze geven geen kansen weg. Drost speelt heel degelijk.
Vind hem in de opbouw redelijk. Veel beter dan die Tiendali, en om over vd Struyk maar niet te spreken, die levert alle zijn ballen in bij de tegenstander.
Avatar gebruiker
AldeboarNN Fans
Basisspeler
 
Berichten: 795
Geregistreerd op: 20-12-2004 18:08
Woonplaats: Aldeboarn

Berichtdoor wiero » 24-06-2005 12:30

Jeroen Drost, linksback van SC Heerenveen, doet aardig mee op het WK onder 20. Zo aardig dat heel voetbal-minnend Kampen trots op hem is: ,,Die haalt absoluut de top drie.''

Gerard Plender is bestuurslid van DOS Kampen en een zeer ervaren jeugdtrainer. Hij trainde Jeroen en Henrico Drost zes jaar lang: ,,Die jongens halen ab-so-luut de top-drie. En dan heb ik het over Ajax, PSV of Feyenoord. Ik denk zelfs dat ze nóg hogerop kunnen.'' Het was volgens Plender een genot om met de broers te werken. ,,Ze waren zó serieus en gedreven'', zegt hij. ,,We waren eens op trainingskamp. Stonden ze 's ochtends om half zeven met een bal te jongleren voor het huisje... Ik wist niet wat ik zag.'' Jeroen heeft daarnaast nog het voordeel dat het een linkspoot is: ,,Daar zijn er weinig van in Nederland. Bovendien kan hij de hele linkerkant bestrijken. In een oefenwedstrijd tegen Feyenoord stuurde ik hem de laatste twintig minuten naar voren. Prikte hij er nog eentje in ook. Ze kunnen allebei vreselijk goed voetballen. Jeroen is te vergelijken met Frank de Boer. Hij heeft een fantastisch overzicht en kan een wedstrijd lezen. Die jongen is rustig en heeft een houding van: mij kan niets overkomen.''


Vader en moeder Drost zijn trots, natuurlijk, maar ze blijven ook met beide benen op de grond staan. Jeroen een tweede Jaap Stam? ,,Dat wachten we eerst maar eens rustig af!'', klinkt het nuchter. Met een beetje geluk was Henrico ook opgenomen in de selectie van Foppe de Haan, maar hij had een knie-blessure en traint momenteel voor zichzelf. Op hun dertiende maakten de talentvolle broertjes van DOS de overstap naar Go Ahead Eagles en drie jaar geleden vertrokken ze naar Heerenveen, waar Foppe de Haan destijds trainer was. Jeroen stond afgelopen seizoen een aantal keren in de basis en staat nu linksback in het nationale elftal, dat in eigen land op jacht is naar de wereldtitel. ,,Wij vinden dit een fantastische ervaring, echt heel apart'', zeggen Henk en Jennie Drost. ,,Mensen houden ons aan en zeggen: we hebben Jeroen nog op de televisie gezien. En hier in de Boelestraat roepen ze: leuk hè, dat onze buurjongen in het Nederlands elftal speelt.'' Zelfs oma Drost, die niet zo veel op heeft met voetbal, zit aan de buis gekluisterd. Eindeloos waren Jeroen en Henrico vroeger in de weer met een bal, thuis in de gang of op het pleintje, vlakbij de ouderlijke woning. Altijd probeerden ze zich te verbeteren. Of ze hun top al hebben bereikt? Daarover doet het bescheiden echtpaar wijselijk geen uitspraak. ,,Er kan immers nog zoveel gebeuren.''
[/quote]
Stam kom naar Heerenveen!!!!!!!!!!!!
wiero
Nieuw talent
 
Berichten: 71
Geregistreerd op: 15-06-2005 15:41
Woonplaats: Oosterwolde

Berichtdoor Feanfan84 » 24-06-2005 18:33

Hele degelijke goede voetballer, die voor zijn leeftijd al erg sterk is, en door zijn instelling zeker wel gaat slagen als profvoetballer. Verdedigend goed, en kan ook redelijk goed opkomen mee naar voren.
Hopelijk maakt Henrico dit seizoen ook de stap naar het eerste, en hebben we (in de toekomst) erg goede backs!
Avatar gebruiker
Feanfan84
Selectiespeler
 
Berichten: 275
Geregistreerd op: 28-06-2004 21:24
Woonplaats: Wommels

Berichtdoor wiero » 24-06-2005 18:36

Hele degelijke goede voetballer, die voor zijn leeftijd al erg sterk is, en door zijn instelling zeker wel gaat slagen als profvoetballer. Verdedigend goed, en kan ook redelijk goed opkomen mee naar voren.
Hopelijk maakt Henrico dit seizoen ook de stap naar het eerste, en hebben we (in de toekomst) erg goede backs!


Henrico is geen back maar een centrum verdediger, dus hebben we in de toekomst 1 goede back en een goede centrum verdediging. :wink:
Stam kom naar Heerenveen!!!!!!!!!!!!
wiero
Nieuw talent
 
Berichten: 71
Geregistreerd op: 15-06-2005 15:41
Woonplaats: Oosterwolde

Berichtdoor Feanfan84 » 24-06-2005 18:43

wiero schreef:Henrico is geen back maar een centrum verdediger, dus hebben we in de toekomst 1 goede back en een goede centrum verdediging. :wink:


Henrico is een rechtspoot en naar mijn weten kan hij ook op de rechtsback-positie uit de voeten, een positie die een beetje onderbezet is eigenlijk. Daarom hoop ik dus op een doorbraak van Henrico.
Avatar gebruiker
Feanfan84
Selectiespeler
 
Berichten: 275
Geregistreerd op: 28-06-2004 21:24
Woonplaats: Wommels

Berichtdoor Giusto » 24-06-2005 18:49

Feanfan84 schreef:Henrico is een rechtspoot en naar mijn weten kan hij ook op de rechtsback-positie uit de voeten, een positie die een beetje onderbezet is eigenlijk. Daarom hoop ik dus op een doorbraak van Henrico.


Volgens mij kan ie toch echt het best uit de voeten in het centrum hoor
Avatar gebruiker
Giusto
Nieuw talent
 
Berichten: 113
Geregistreerd op: 31-05-2005 16:47
Woonplaats: Granada

Berichtdoor Feanfan84 » 24-06-2005 18:52

Giusto schreef:
Feanfan84 schreef:Henrico is een rechtspoot en naar mijn weten kan hij ook op de rechtsback-positie uit de voeten, een positie die een beetje onderbezet is eigenlijk. Daarom hoop ik dus op een doorbraak van Henrico.


Volgens mij kan ie toch echt het best uit de voeten in het centrum hoor


Dat zal wel zo zijn, maar voor zijn ontwikkeling is het beter dat hij zich voorlopig op de rechtsback-positie richt, aangezien we voor het centrum al genoeg goede spelers hebben.
Avatar gebruiker
Feanfan84
Selectiespeler
 
Berichten: 275
Geregistreerd op: 28-06-2004 21:24
Woonplaats: Wommels

Berichtdoor Squerrel » 24-06-2005 19:00

Wat ben je nou voor betweter feanfan84, die jongen speelt naar mijn weten zijn hele leven al in het centrum van de verdediging en daar komt een meneer uit Wommels aan en die zal wel even vertellen wat die jongen maar het beste kan gaan doen in de toekomst. Ook beweer je dat hij ook wel als rechtsback kan spelen, hoe weet je dat? Heb je hem daar zien spelen??
Squerrel
Superster
 
Berichten: 4510
Geregistreerd op: 08-07-2003 08:30
Woonplaats: Onder de tjonger

Berichtdoor wiero » 24-06-2005 19:03

ja idd, hoe kom je daarbij hij is rechtsbenig, maar dat betekent niet dat hij rechtsback kan spelen, en misschien moet wolfgang zich ook maar op de spitsen positie richten, dat is natuurlijk dikke onzin.
Stam kom naar Heerenveen!!!!!!!!!!!!
wiero
Nieuw talent
 
Berichten: 71
Geregistreerd op: 15-06-2005 15:41
Woonplaats: Oosterwolde

Berichtdoor FryslanFoppe » 24-06-2005 22:58

Jeroen Drost is in mijn ogen een van de mindere in de basiself van Oranje onder 20, samen met Van Der Struijk. Hij oogt vaak onzeker en geeft te veel 'tikkies terug', ook pakt hij zn directe tegenstanders te zwak aan (hij laat ze vaak de voorzet geven). Natuurlijk heeft Drost ook goede punten: goeie passing, weinig balverlies, fysiek in orde en als hij de gelegenheid krijgt komt hij mee op (dit eigenlijk vooral bij SCH). Ik zie in hem op lange termijn een hele goeie linksback, maar op dit moment is dit moeilijk in te schatten, ook al heeft hij veel goede wedstrijden voor SCH gespeeld.
Hopelijk zien we Drost met de cup op 2 juli! :mrgreen:
Petter Hansson, Rots van het Noorden
Avatar gebruiker
FryslanFoppe
Selectiespeler
 
Berichten: 306
Geregistreerd op: 02-05-2005 00:14
Woonplaats: Zuid-Limburg

Berichtdoor Lennart » 25-06-2005 12:46

Ik denk ook dat drost een goede toekomst tegemoet kan zien..! Wat ik dan alleen jammer vind is dat johan Derksen :blbl: nu al kan zeggen dat van de o-20 verdediging alleen vlaar het grote Ned. elftal kan halen :?

Ik vind het zo vooorbarig om zoiets te zeggen.. Je weet nooit hoe drost zich ontwikkeld, en waarschijnlijk kent Derksen hem niet eens zo goed..

Wat ik wel vind zoals anderen ook zeggen, is dat hij af en toe onzeker overkomt bij o-20. Hij gata minder vaak naar voren en geeft het lieft tikkies terug, maarjah hij geeft bijna niets weg!

Nu maar winnen vandaag!
St James' Park!!!
Avatar gebruiker
Lennart
Selectiespeler
 
Berichten: 244
Geregistreerd op: 23-12-2002 14:21
Woonplaats: Duiven

Berichtdoor Superfries88' » 25-06-2005 12:51

Ach, laat die Johan Derksen kletsen. Hij voorspelde vorige zomer ook dat Ajax de komende vijf seizoenen kampioen zou worden, zelfs in het eerste jaar lukte dat niet en nu maar vol lof over PSV.
Superfries88'
Superster
 
Berichten: 14965
Geregistreerd op: 06-03-2004 14:19

Berichtdoor Feanfan84 » 25-06-2005 12:58

Lennart schreef:Ik denk ook dat drost een goede toekomst tegemoet kan zien..! Wat ik dan alleen jammer vind is dat johan Derksen :blbl: nu al kan zeggen dat van de o-20 verdediging alleen vlaar het grote Ned. elftal kan halen :?


Ben je niet in de war met Hugo Borst? Want die zei woensdagavond in het Wk-20 journaal namelijk precies hetzelfde.
Maar goed...ze lijken ook wel wat op elkaar, je moet ze beiden met een korrel zout nemen. En ach, laat ze maar lullen, zorgt zo nu en dan ook wel voor leuke discussies.
Avatar gebruiker
Feanfan84
Selectiespeler
 
Berichten: 275
Geregistreerd op: 28-06-2004 21:24
Woonplaats: Wommels

Berichtdoor Wicky de Viking » 25-06-2005 13:02

Ik vind dat Drost bij Heerenveen betere wedstrijden heeft gevoetbald dan dat hij op dit moment bij Oranje doet. Verdedigend doet hij zijn taak goed, maar opbouwend laat hij nog wel eens een steekje vallen, terwijl ik hem dit bij Heerenveen toch altijd wel aardig vind doen. En hij zit natuurlijk een beetje in een klein hoekje met die dribbelaar van een Quincy voor hem, want die mag (terecht) alle acties maken. Maar ik zie voor Jeroen ook wel een goede toekomst!!!!
Wicky de Viking
Selectiespeler
 
Berichten: 403
Geregistreerd op: 16-12-2003 14:14
Woonplaats: Ljouwert

Berichtdoor wiero » 25-06-2005 14:03

Ik vind ook dat Drost de laatste wedstrijden, toen hij in de basis stond, het heel goed deed bij heerenveen. En ik verwacht wel dat hij later de top zal bereiken.
Stam kom naar Heerenveen!!!!!!!!!!!!
wiero
Nieuw talent
 
Berichten: 71
Geregistreerd op: 15-06-2005 15:41
Woonplaats: Oosterwolde

Berichtdoor Frisian Viking » 25-06-2005 14:22

Ik vind Drost heel constant spelen op het toernooi. Hij doet gewoon zijn werk en haalt tenminste niet van die rare capriolen uit die een aantal andere spelers wel doen.

Wat mij betreft staat Drost volgend seizoen ook lekker op de back bij ons. Ik zie liever Drost een foutje maken dan Rzasa, en zeg nou zelf, Drost is stukken beter dan die Rzasa.
In de naam van de vader
Van de zoon
Van de Heilige Geest

Abe
Avatar gebruiker
Frisian Viking
Superster
 
Berichten: 4713
Geregistreerd op: 27-09-2004 15:28
Woonplaats: Frisia

Berichtdoor wald pyk » 25-06-2005 14:26

Drost doet het goed.Hij is een degelijke verdediger die in dienst van het team
speelt.Hij moet de aanvals driften van Quincy op vangen.Daar om kan hij ook niet zo vaak mee naar voren.
Maar wat ik belangrijker vind is hoe hij weer uit het wk komt en wanneer hij zich weer bij de selectie voegt en hoeveel hij van de voorbereiding mist.
Van alles wat ik kwijt ben mis ik mijn geheugen het meest.
Avatar gebruiker
wald pyk
Superster
 
Berichten: 1771
Geregistreerd op: 21-05-2003 20:57
Woonplaats: boelenslaan

Berichtdoor Royce » 25-06-2005 18:05

Koelbloedige strafschop :D
Heerenveen Heerenveen Zo als jij is er geen 1!
Royce
Nieuw talent
 
Berichten: 140
Geregistreerd op: 31-05-2005 21:34

Berichtdoor Wicky de Viking » 25-06-2005 18:22

Frisian Viking schreef:Ik vind Drost heel constant spelen op het toernooi. Hij doet gewoon zijn werk en haalt tenminste niet van die rare capriolen uit die een aantal andere spelers wel doen.

Wat mij betreft staat Drost volgend seizoen ook lekker op de back bij ons. Ik zie liever Drost een foutje maken dan Rzasa, en zeg nou zelf, Drost is stukken beter dan die Rzasa.


Daar heb je een punt. Hij is volgens mij veel beter!!!
Wicky de Viking
Selectiespeler
 
Berichten: 403
Geregistreerd op: 16-12-2003 14:14
Woonplaats: Ljouwert

Berichtdoor ALS 26.000 » 25-06-2005 18:35

Dat dat nog een discussiepunt is, natuurlijk speelt Jeroen, mits fit. Positief puntje van uitschakeling is dat hij nu eindelijk op vakantie kan. Ze noemen ook nooit dat Jeroen, volgens mij, de jongste in het team is en dus over 2 jaar ook nog mee mag doen. Ik verwacht dat Jeroen en Henrico over 2 jaar bepalende spelers zijn achterin bij Oranje onder 20 en misschien al tegen het echte Oranje aanzitten, zoals Vlaar nu.

(wie haalt deze topic over 2 jaar weer even naar boven? ;-)
Iedereen staat open voor vriendelijkheid...
ALS 26.000
Superster
 
Berichten: 4357
Geregistreerd op: 17-12-2002 16:30
Woonplaats: Heerenveen

Berichtdoor Heerenveen rules » 25-06-2005 18:59

Hij heeft een degelijk toernooi gespeeld. Alleen aanvallend heeft hij helaas niks kunnen laten zien. Maar dat had te maken met het spel van Quincy Owusu. Hij is nog maar 18 en hij staat al heel relaxed te verdedigen en hij maakt weinig fouten. Nu nog werken aan wat meer avontuur in zijn spel.
Heerenveen rules
Superster
 
Berichten: 15935
Geregistreerd op: 02-12-2002 22:51
Woonplaats: Fryslân

Berichtdoor Frisian Viking » 25-06-2005 19:20

Royce schreef:Koelbloedige strafschop :D

KJ heeft concurrentie.
In de naam van de vader
Van de zoon
Van de Heilige Geest

Abe
Avatar gebruiker
Frisian Viking
Superster
 
Berichten: 4713
Geregistreerd op: 27-09-2004 15:28
Woonplaats: Frisia

Volgende

Keer terug naar Oud-spelers

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 36 gasten

cron