Arek Radomski

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Arek Radomski

Berichtdoor Smitte » 18-06-2005 20:24

VI:

Arek Radomski vertrekt uit de Nederlandse competitie. De Poolse middenvelder verkast naar Oostenrijk, waar hij gaat spelen voor Austria Wien. Hij tekende een contract voor drie seizoen bij de Oostenrijkse topclub.

De Pool speelde eigenlijk een levenlang in Nederland. Radosmki kwam in 1994 als jeugdig talent naar Veendam, waar hij drie jaar in de eerste divisie speelde. Drie jaar later toog hij naar SC Heerenveen. Bij de Friese club hield hij het maar liefst acht jaar vol. Hij speelde er 281 wedstrijden in competitieverband.

Radomski raakte afgelopen seizoen ook in het buitenland bekend. Vooral zijn optreden in de UEFA Cup maakte indruk. Halverwege de competitie trok daarom ook het Duitse VfB Stuttgart voor hem aan de bel.


sc-heerenveen.nl:

Na 8 seizoenen voor sc Heerenveen gespeeld te hebben vertrekt Arek Radomski, die nog 1 jaar onder contract stond, per 1 juli 2005 voor 3 jaar naar Austria Wien, Oostenrijk. Onder voorbehoud van de medische keuring die nog dient plaats te vinden.


Radomski zijn we dus kwijt. Hij gaat zijn zakken vullen in Oostenrijk, want andere redenen zie ik niet om daar heen te gaan. Nu moeten we ook nog voor die positie een nieuwe speler halen, of gaan we de klus klaren met Prager? Van mij mag hij wel een kans kregen, speelde goed tegen Newcastle en deed het ook bij Vitesse heel behoorlijk.

Maar dan hebben we niemand als back-up, afwachten dus.
Smitte
Basisspeler
 
Berichten: 843
Geregistreerd op: 14-05-2005 15:29
Woonplaats: Hoogeveen

Berichtdoor pyter » 18-06-2005 20:33

Nou ja zeg. Hier sta ik dus echt helemaal perplex van. Hoe kun Arek nou in godsnaam kiezen voor een club als Austria Wien? Ik kan er echt geen één reden voor bedenken. Hij gaat zoals je al zegt er dus puur heen om zijn zakken te vullen, want sportief gezien maakt hij 3 stappen achteruit. De Oosternrijkse competitie is volgens mij een van de slechtste competities van alle West-Europese landen, met een competitie met het niveau van de Nederlandse hoofdklasse.
Dit is toch echt niet te geloven? Wat is Arek ongeloofelijk dom bezig. Had ik niet van hem verwacht. Ga er maar lekker heen zou ik zeggen, ben reuze benieuwd naar Arek zijn eigen uitleg.
pyter
Basisspeler
 
Berichten: 561
Geregistreerd op: 02-12-2002 16:49
Woonplaats: Amsterdam

Berichtdoor Jeroen » 18-06-2005 20:47

Jammer... erg jammer. Zeer veel respect voor de prestaties van Arek in Heerenveen.

Als Arek zijn zakken was gaan vullen was hij vorig jaar wel naar Panathinaikos gegaan dus dat is absoluut bullshit. Na acht jaar wil je misschien wel eens iets anders, en hij woont iets dichter bij Polen natuurlijk!

Arek bedankt!
Jeroen
Superster
 
Berichten: 8379
Geregistreerd op: 02-12-2002 14:15
Woonplaats: De Ommelanden

Berichtdoor Super Fries » 18-06-2005 20:58

Vind het tog wel vreemd dat Arek naar Oostenrijk gaat. Maar misschien kiest hij wel voor het geld? Wie weet.
Maar hij heeft het verdiend, een nieuwe uitdaging enz.

Dus kan niet wachten op het (afscheid).....
Avatar gebruiker
Super Fries
Nieuw talent
 
Berichten: 145
Geregistreerd op: 23-04-2005 15:00
Woonplaats: Fryslân

Berichtdoor Beetle » 18-06-2005 20:59

Los van dat het vreselijk nieuws is, moeten we daar nu drie topics over openen?
Wéér uit!!!!
Avatar gebruiker
Beetle
Superster
 
Berichten: 3038
Geregistreerd op: 05-12-2002 16:42
Woonplaats: Cyberspace

Berichtdoor Vrieskist » 18-06-2005 21:05

Beetle schreef:Los van dat het vreselijk nieuws is, moeten we daar nu drie topics over openen?

Nou ... er is maar eentje geopend :) ... die andere bestonden al ... maar je hebt wel gelijk dat er nu in 3 topics een discussie gaande is over Arek ja. Misschien is het handig die discussies te verplaatsen naar dit topic.
Avatar gebruiker
Vrieskist
Beheerder
 
Berichten: 2390
Geregistreerd op: 03-12-2002 18:39
Woonplaats: Joure

Berichtdoor Scoobix » 18-06-2005 21:30

ik denk dat de volgende factoren mee hebbe gespeeld :
1) geld
2) familie (dichterbij polen en het klimaat van polen ongeveer)
3) eens iets anders dan de NL'se competitie ... een nieuwe uitdaging

alhoewel ik wel denk dat ie veeeeel beter had kunne terechtkomen ...... PSV had m ook wel kunne gebruiken denk ik .... majah .... bedankt Arek ... voor al die fijne wedstrijden .....

Wie word onze nieuwe stofzuiger ....... prager , bosvelt .... of toch nog iemand anders ?
Scoobix
Selectiespeler
 
Berichten: 284
Geregistreerd op: 15-12-2004 17:09
Woonplaats: Heerenveen

Berichtdoor FryslanFoppe » 18-06-2005 22:17

Jammer dat Arek vertrekt, het zal moeilijk worden hem even op te vangen. Iedereen heeft het over Prager, maar die houdt het geen seizoen vol en heeft het vereiste niveau nog niet.
Let op: Austria Wien is wel een topclub in Oostenrijk met een gigantisch stadion en ze hebben dit seizoen de kwartfinales van de UEFA Cup gehaald, de Oostenrijkse competitie stelt natuurlijk geen moer voor.
Petter Hansson, Rots van het Noorden
Avatar gebruiker
FryslanFoppe
Selectiespeler
 
Berichten: 306
Geregistreerd op: 02-05-2005 00:14
Woonplaats: Zuid-Limburg

Berichtdoor Frisian Viking » 18-06-2005 22:30

Jeroen schreef:Jammer... erg jammer. Zeer veel respect voor de prestaties van Arek in Heerenveen.

Als Arek zijn zakken was gaan vullen was hij vorig jaar wel naar Panathinaikos gegaan dus dat is absoluut bullshit. Na acht jaar wil je misschien wel eens iets anders, en hij woont iets dichter bij Polen natuurlijk!

Arek bedankt!

Arek is er het type niet naar om zijn zakken te vullen bij één of ander derde rangs clubje, toch denk ik dat geld wel een zeer belangrijke factor speelt in deze transfer. Als de interesse van Brugge echt zo concreet was dan kun je nog beter daarheen.
In de naam van de vader
Van de zoon
Van de Heilige Geest

Abe
Avatar gebruiker
Frisian Viking
Superster
 
Berichten: 4713
Geregistreerd op: 27-09-2004 15:28
Woonplaats: Frisia

Berichtdoor Frisian Viking » 18-06-2005 22:31

Scoobix schreef:ik denk dat de volgende factoren mee hebbe gespeeld :
1) geld
2) familie (dichterbij polen en het klimaat van polen ongeveer)
3) eens iets anders dan de NL'se competitie ... een nieuwe uitdaging

alhoewel ik wel denk dat ie veeeeel beter had kunne terechtkomen ...... PSV had m ook wel kunne gebruiken denk ik .... majah .... bedankt Arek ... voor al die fijne wedstrijden .....

Wie word onze nieuwe stofzuiger ....... prager , bosvelt .... of toch nog iemand anders ?

Het gezin van Arek ...... had het in Nederland heel erg naar de zin ........ dat is ook de reden geweest dat hij ...... een jaar geleden bij Heerenveen is gebleven ........ en niet naar het buitenland is gegaan ........ waar hij veel meer geld had kunnen verdienen ....................................
In de naam van de vader
Van de zoon
Van de Heilige Geest

Abe
Avatar gebruiker
Frisian Viking
Superster
 
Berichten: 4713
Geregistreerd op: 27-09-2004 15:28
Woonplaats: Frisia

Berichtdoor FryslanFoppe » 18-06-2005 22:31

Oostenrijk ligt ook dicht bij Polen, zijn 'vaderland', heeft waarschijnlijk ook meegespeelt
Petter Hansson, Rots van het Noorden
Avatar gebruiker
FryslanFoppe
Selectiespeler
 
Berichten: 306
Geregistreerd op: 02-05-2005 00:14
Woonplaats: Zuid-Limburg

Berichtdoor Frisian Viking » 18-06-2005 22:35

FryslanFoppe schreef:Jammer dat Arek vertrekt, het zal moeilijk worden hem even op te vangen. Iedereen heeft het over Prager, maar die houdt het geen seizoen vol en heeft het vereiste niveau nog niet.
Let op: Austria Wien is wel een topclub in Oostenrijk met een gigantisch stadion en ze hebben dit seizoen de kwartfinales van de UEFA Cup gehaald, de Oostenrijkse competitie stelt natuurlijk geen moer voor.

We moeten Prager eerst maar eens een kans geven, in potentie is dat een betere Radomski en ik denk dat we dat eerst maar eens even aan moeten zien.

Austria Wien moet zich voor het volgende seizoen nog via de voorronde van de UEFA Cup plaatsen voor Europees voetbal, verder zegt een gigantisch stadion ook niet altijd alles en tot slot haalde Parma dit seizoen de halve finale van de UEFA Cup, maar degradeerde het wel uit de Serie A.
In de naam van de vader
Van de zoon
Van de Heilige Geest

Abe
Avatar gebruiker
Frisian Viking
Superster
 
Berichten: 4713
Geregistreerd op: 27-09-2004 15:28
Woonplaats: Frisia

Berichtdoor FryslanFoppe » 18-06-2005 22:52

Parma dit seizoen de halve finale van de UEFA Cup, maar degradeerde het wel uit de Serie A.


Ze haalden de halve finale met hun 2e elftal! 8)
Petter Hansson, Rots van het Noorden
Avatar gebruiker
FryslanFoppe
Selectiespeler
 
Berichten: 306
Geregistreerd op: 02-05-2005 00:14
Woonplaats: Zuid-Limburg

Berichtdoor FryslanFoppe » 18-06-2005 22:54

Parma heeft met 2-0 bij Bologna gewonnen en is dus NIET gedegradeerd, tis maar dat je het weet
Petter Hansson, Rots van het Noorden
Avatar gebruiker
FryslanFoppe
Selectiespeler
 
Berichten: 306
Geregistreerd op: 02-05-2005 00:14
Woonplaats: Zuid-Limburg

Berichtdoor Poenkt » 18-06-2005 23:50

FryslanFoppe schreef:Let op: Austria Wien is wel een topclub in Oostenrijk met een gigantisch stadion en ze hebben dit seizoen de kwartfinales van de UEFA Cup gehaald, de Oostenrijkse competitie stelt natuurlijk geen moer voor.


pyter schreef: Hij gaat zoals je al zegt er dus puur heen om zijn zakken te vullen, want sportief gezien maakt hij 3 stappen achteruit. De Oosternrijkse competitie is volgens mij een van de slechtste competities van alle West-Europese landen, met een competitie met het niveau van de Nederlandse hoofdklasse.


Austria Wien is wel even wat anders dan SC Heerenveen hoor.Wenen een wereldstad. Zeker geen 3 stappen achteruit. Net of de Nederlandse competitie van wereldklasse is.
Graaijax Hamsterdam!!
Avatar gebruiker
Poenkt
Superster
 
Berichten: 3038
Geregistreerd op: 07-12-2004 13:04
Woonplaats: Where ever I lay my hat, that's my home

Berichtdoor Romano for president » 19-06-2005 07:07

Als ik het eentje gun om eens wat anders dan i Heerenveen te voetballen is het Arek wel. Hij heeft het latste jaar zich als een ware aanvoerder gedragen. Zeer ajmmer voor ons maar voor hem een mooie uitdaging en voor wie over het geld lult , dat slaat helemaal nergens op.

En wat dan nog, laat hem.

Arek , bedankt voor die geweldige jaren en vreselijk veel succes en plezier in Wenen.
Tink om de beam!!!!!
Romano for president
Basisspeler
 
Berichten: 551
Geregistreerd op: 22-05-2003 11:01
Woonplaats: Haarlem

Berichtdoor BasH » 19-06-2005 07:45

leuk voor hem maar wat hij daar te zoeken heeft???Ik denk dat we mika en daniel meer gaan missen dat arek op het midden veld.Je moet maar zou denken hij gaat naar oostenrijk en wij hebben prager.
Avatar gebruiker
BasH
Selectiespeler
 
Berichten: 217
Geregistreerd op: 26-12-2004 19:36
Woonplaats: Aldskoat

Berichtdoor Niels » 19-06-2005 08:31

Hij kiest uiteraard voor het geld. Dat had hij vorig jaar ook kunnen doen door naar Panathinaikos te gaan, maar dat deed hij niet omdat hij het niet zag zitten om zijn gezin daar te laten leven. Vooral zijn kinderen niet. Begrijpelijk in mijn ogen. Met Oostenrijk en dan vooral in Wenen is dat natuurlijk een heel ander geval.

Het is jammer dat hij gaat maar ik denk dat we daar wel bovenop komen. Ik gun het Arek en hoop dat hij het goed heeft bij Austria. Geen topclub in Europa, maar in het land wel.

Ik denk trouwens dat dat paars hem beeldig zal staan... :mrgreen:
Niels
Erelid
 
Berichten: 3997
Geregistreerd op: 02-12-2002 00:00
Woonplaats: Groningen

Berichtdoor Makkum8 » 19-06-2005 09:27

Arek heeft inderdaad niet voor het grote geld gekozen want dan had hij ,zoals reeds eerder is gemeld, wel vorig jaar naar Panatinaikos gegaan. Hij heeft 8 seizoenen redelijk tot goed gespeeld en is in die jaren altijd meegegroeid met SC Heerenveen. Dat hij nu na 8 seizoenen eens wat anders wil zien dan b.v. de Alkmaarder Hout kan ik me wel voorstellen.......

Verder zouden andere spelers een voorbeeld aan Arek kunnen nemen. Arek bleef de club tenminste een behoorlijk aantal jaren trouw, hij riep niet meteen dat hij naar een topclub wilde als hij een paar goede wedstrijden had gespeeld!!!!!

Arek succes in Wenen, het is je gegund en bedankt voor je inzet!!!!
Groningen en Cambuur een pot nat, Makkum is de 12e stad!!
Avatar gebruiker
Makkum8
Basisspeler
 
Berichten: 938
Geregistreerd op: 11-04-2005 22:11
Woonplaats: Makkum

Berichtdoor Edmanian Devil » 19-06-2005 09:35

Poenkt schreef:Net of de Nederlandse competitie van wereldklasse is.


Leuk, als je club in zo'n matige competitie ook nog een matige middenmoter is... :wink:


Natuurlijk gun ik Arek een mooie transfer en als hij gelukkig is met Austria Wien, heeft hij gewoon de goede keuze gemaakt. Maar het is toch wat anders dan Bundesliga of Primera Division... Enfin, ik hoop dat we Austria loten dit jaar, lijkt me prachtig!
Avatar gebruiker
Edmanian Devil
Basisspeler
 
Berichten: 868
Geregistreerd op: 02-12-2002 19:42
Woonplaats: Zwolle

Berichtdoor AIK » 19-06-2005 09:57

Edmanian Devil schreef:
Poenkt schreef:Net of de Nederlandse competitie van wereldklasse is.


Leuk, als je club in zo'n matige competitie ook nog een matige middenmoter is... :wink:


Natuurlijk gun ik Arek een mooie transfer en als hij gelukkig is met Austria Wien, heeft hij gewoon de goede keuze gemaakt. Maar het is toch wat anders dan Bundesliga of Primera Division... Enfin, ik hoop dat we Austria loten dit jaar, lijkt me prachtig!


Ja en dan :

Austria Wien - SC Heerenveen 0-4

RETURN

SC Heerenveen - Austria Wien 7-0

dan lach ik me dood en zal radomski een grote fout hebben gemaakt heeft ie al gedaan, ga dan naar Oekraïne of Rusland, daar verdien je bakken geld en het voetbal leeft daar méér dan in Oostenrijk.....
AIK
Nieuw talent
 
Berichten: 140
Geregistreerd op: 21-12-2004 20:16

Berichtdoor Wicky de Viking » 19-06-2005 10:13

NOGMAALS:

Als ik één iemand een transfer gun dan is het Arek wel. Maar als je voor zo'n club kiest dan kan dat volgens mij alleen maar om het geld gaan. Natuurlijk wens ik hem bij deze veel succes bij Austria Wien.

En jammer dat je een stap terug doet in je carriére zo oud ben je toch nog niet.
Wicky de Viking
Selectiespeler
 
Berichten: 403
Geregistreerd op: 16-12-2003 14:14
Woonplaats: Ljouwert

Berichtdoor NNfanatic » 19-06-2005 10:23

Ik denk dat we arek aardig gaan missen het komende seizoen. Hij was echt een vaste waarde voor ons team en wedstrijden zonder hem liepen gewoon minder.
NNfanatic
Selectiespeler
 
Berichten: 337
Geregistreerd op: 16-02-2005 15:31

Berichtdoor Fladian » 19-06-2005 10:24

Weinig er aan toe te voegen aan wat mensen zeggen.
Ik denk dat iedereen zo'n beetje wel wist dat Arek een nieuwe uitdaging zocht, en dat kan ik me goed voorstellen. Punt blijft dat ik wel verast ben met Austria Wien.

Nou, Arek kan tenminste goed bedankt worden hier :!:
Avatar gebruiker
Fladian
Selectiespeler
 
Berichten: 431
Geregistreerd op: 15-07-2004 11:34
Woonplaats: Arnhem

Berichtdoor bigbear » 19-06-2005 10:46

ik heb me vorig jaar al een paar keer voorgesteld hoe Heerenveen zou spelen zonder Arek. Het is waar dat hij veel ballen afpakt (grote duelkracht) en positioneel meestal goed staat voor het uitverdedigen.
Wat ik echt bij hem miste was een goede pass van achteruit en de penetratie naar voren. Bijna alle ballen gingen breed of achteruit.
Ik heb vaak gedacht dat hij de snelheid uit ons spel haalde.
Volgens mij gaat dit niet zo verkeerd uitpakken. (even afhankelijk van hoe het middenveld eruit gaat zien.)
Wanneer krijgen we onze identiteit terug?
Avatar gebruiker
bigbear
Selectiespeler
 
Berichten: 373
Geregistreerd op: 21-08-2003 22:12
Woonplaats: snits

Berichtdoor Currahee » 19-06-2005 10:47

Ik gun het Arek wel om naar een andere club te gaan maar De oostenrijkse competitie is nou niet iets waar je blij van wordt. Nu is autria wel een goed team. Maar om heel eerlijk te zijn vind ik het neit echt een verbetering. Ik denk dat hij beter op b.v. brugge had kunnen wachten.

En de vervanger ? Hebben we toch al in huis je hebt Prager die het heel goed deed de wedstrijden die arek er niet was en Breuer kan er volgens mij ook wel spelen dus een backup voor prager heb je ook al.

Arek suc6 in Oostenrijk het ga je goed .
Avatar gebruiker
Currahee
Superster
 
Berichten: 1721
Geregistreerd op: 23-01-2005 01:17
Woonplaats: Lemmer

Berichtdoor Poke » 19-06-2005 11:48

Tja, samen met Mika zijn we nu dus wel een pr bepalende spelers kwijt. Maar goed, uiteindelijk komen we er elk seizoen toch wel weer goed door, wie er ook weg zijn gegaan dus dat zal ook nu wel weer zo zijn!

De keuze van Arek is idd wat opmerkelijk maar goed, respecteer zn besluit wel. ( alsof ik er ook wat over te zeggen heb, hahaha.... )
Arek, bedankt voor al die trouwe jaren en zeer veel succes/sterkte in je verdere sport-carriere! We gaan je missen.....
Eens een Feanfan,.......,Altijd een Feanfan
Poke
Selectiespeler
 
Berichten: 415
Geregistreerd op: 29-08-2004 14:51
Woonplaats: Assen

Berichtdoor wald pyk » 19-06-2005 11:56

Het is de keus van Arek om in Oostenrijk te spelen.Respecteer die keuze maar.
Arek sucses in Oostenrijk en bedankt voor de mooie jaren.Het ga je goed.
Van alles wat ik kwijt ben mis ik mijn geheugen het meest.
Avatar gebruiker
wald pyk
Superster
 
Berichten: 1771
Geregistreerd op: 21-05-2003 20:57
Woonplaats: boelenslaan

Berichtdoor Poenkt » 19-06-2005 14:25

Edmanian Devil schreef:
Poenkt schreef:Net of de Nederlandse competitie van wereldklasse is.


Leuk, als je club in zo'n matige competitie ook nog een matige middenmoter is... :wink:




Oja , mijn club speelt ook in de nederlandse competitie, snel ff mijn denkwijze aanpassen zoals de meesten hier.Realisme is weer ver te zoeken hier.

AIK schreef:[

Ja en dan :

Austria Wien - SC Heerenveen 0-4

RETURN

SC Heerenveen - Austria Wien 7-0



Ben ik hier bij Liverpool of AC Milan of zo? :P
Graaijax Hamsterdam!!
Avatar gebruiker
Poenkt
Superster
 
Berichten: 3038
Geregistreerd op: 07-12-2004 13:04
Woonplaats: Where ever I lay my hat, that's my home

Berichtdoor Frisian Viking » 19-06-2005 16:19

bigbear schreef:Ik heb vaak gedacht dat hij de snelheid uit ons spel haalde.

Grappig, ik vind altijd dat Vayrynen het tempo vreselijk uit de wedstrijd haalt. Die man loopt altijd met de bal, moet een mannetje voorbij en legt vervolgens breed.
In de naam van de vader
Van de zoon
Van de Heilige Geest

Abe
Avatar gebruiker
Frisian Viking
Superster
 
Berichten: 4713
Geregistreerd op: 27-09-2004 15:28
Woonplaats: Frisia

Volgende

Keer terug naar Oud-spelers

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 44 gasten