Paul Bosvelt

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Is bosvelt goed genoeg voor de basis?

Poll eindigt op

ja
57
86%
nee
9
14%
 
Totaal aantal stemmen : 66

Paul Bosvelt

Berichtdoor mitrita » 29-04-2005 19:56

Paul Bosvelt speelt volgend seizoen
voor sc Heerenveen.De middenvelder is
afkomstig van Manchester City en tekent
een contract voor twee jaar bij de club
uit Friesland.

De 35-jarige Bosvelt,die woensdag een
medische keuring zal ondergaan,verkiest
Heerenveen boven Feyenoord.Behalve voor
de Rotterdamse club kwam hij eerder uit
voor FC Twente en Go Ahead Eagles.Hij
kwam 19 keer uit voor Oranje.


van Teletekst
Avatar gebruiker
mitrita
Superster
 
Berichten: 4615
Geregistreerd op: 02-12-2002 20:31

Berichtdoor Vrieskist » 29-04-2005 20:03

Wie maakt het spandoek voor de wedstrijd komende zondag met "Maar wij hebben Bosvelt" :D
Avatar gebruiker
Vrieskist
Beheerder
 
Berichten: 2390
Geregistreerd op: 03-12-2002 18:39
Woonplaats: Joure

Berichtdoor Riemer » 29-04-2005 20:07

Vrieskist schreef:Wie maakt het spandoek voor de wedstrijd komende zondag met "Maar wij hebben Bosvelt" :D


Ga je zelf niet heen dan?
Jos in de basis
Riemer
Basisspeler
 
Berichten: 745
Geregistreerd op: 14-02-2003 19:32
Woonplaats: Heerenveen

Berichtdoor Vrieskist » 29-04-2005 20:11

Nee :)
Avatar gebruiker
Vrieskist
Beheerder
 
Berichten: 2390
Geregistreerd op: 03-12-2002 18:39
Woonplaats: Joure

Berichtdoor Joho » 29-04-2005 20:26

Hoop dat hij nog iets extra's kan brengen op die leeftijd. Qua voetballer natuurlijk prima geweest altijd en een leider!!
Joho
Basisspeler
 
Berichten: 661
Geregistreerd op: 22-12-2004 20:52

Berichtdoor Heerenveen rules » 29-04-2005 20:28

Super de super! Ideale speler denk ik voor ons. Ervaring en vechtlust.
Heerenveen rules
Superster
 
Berichten: 15935
Geregistreerd op: 02-12-2002 22:51
Woonplaats: Fryslân

Berichtdoor Fean Fan Drachten » 29-04-2005 20:29

Maar to the point: wat vinden we van Bosvelt? Goeie aankoop?

Ik twijfel nog.... Aan de ene kant zeg ik: wat moeten we met een 35-jarige (die nog een tweejarig contract heeft getekend ook) middenvelder die het volgens mij 'net niet' is en ook nooit is geweest - aan de andere kant: het is wel iemand met een absolute wil om te winnen... maar heeft hij 'het' nog?
Fean Fan Drachten
Basisspeler
 
Berichten: 554
Geregistreerd op: 08-12-2002 00:56

Berichtdoor Joho » 29-04-2005 20:30

Vrieskist schreef:Wie maakt het spandoek voor de wedstrijd komende zondag met "Maar wij hebben Bosvelt" :D


Bosvelt Superfries
Joho
Basisspeler
 
Berichten: 661
Geregistreerd op: 22-12-2004 20:52

Berichtdoor Glick » 29-04-2005 20:32

lezen Riemer&co dit forum ook?

nog niet zo heel lang geleden gaf ik in het topic 'Misschien iets voor ons' aan dat Bosvelt een versterking zou kunnen zijn...

en kijk nu!! :mrgreen:


Glick schreef:

We weten ook nog niet hoe Fernando Derveld gaat spelen. Misschien kan hij de ploeg op sleeptouw nemen, maar denk t niet. Kom aub niet aanzetten met een Rob Wielaert, het enige wat die bij NEC doet is fouten maken en penalty's nemen. Hoe doet Paul Bosvelt het eigenlijk bij Man City?


reactie van vlqrt:

Bosvelt speelt veel (naar wat ik heb gehoord) en ik denk niet dat hij in nederland voor een andere club dan Feyenoord wil spelen.


Dus toch wel! Maar Feyenoord had ook interesse, mooi dat hij voor Heerenveen kiest.
Dit duidt er dus wel op, dat Mika of Arek weggaa(n)(t) [of misschien meer]

Het is een versterking, ook al is hij 35.
Legendarysk
Avatar gebruiker
Glick
Basisspeler
 
Berichten: 502
Geregistreerd op: 14-01-2003 15:43
Woonplaats: Oudeschoot

Berichtdoor The North » 29-04-2005 20:35

Prachtig... opvolger van radomski 1of2 jaar... en dan Prager..

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :D en feyenoord en GoAhead fans.. allemaal bosvelt vragen of ie terugkomt... en waar gaat ie heen!!
Gert Jan, Kan wat Foppe kan!....(2de worden)
Avatar gebruiker
The North
Basisspeler
 
Berichten: 649
Geregistreerd op: 27-05-2003 20:31
Woonplaats: Giekerk

Berichtdoor vlqrt » 29-04-2005 20:36

Dit keer ben ik blij dat ik het mis had, winnaars mentaliteit en de nodige ervaring ... Riemer toppie 8)
vlqrt
Superster
 
Berichten: 3020
Geregistreerd op: 11-08-2003 12:17
Woonplaats: Leeuwarden

Berichtdoor Edmanian Devil » 29-04-2005 20:44

Bosvelt heeft vrijwel altijd een basisplaats bij Manchester City. Van de 36 door Man City gespeelde wedstrijden dit jaar, werd Bosvelt 30 keer opgesteld. Daarin scoorde hij 2 goals en 6 gele kaarten. Vorig jaar 31 wedstrijden met 1 goal en 6 gele kaarten.

Op basis van de statistieken geloof ik dus, dat hij nog fit genoeg is.Vergeet niet dat Cocu ook al bijna 35 is!
Avatar gebruiker
Edmanian Devil
Basisspeler
 
Berichten: 868
Geregistreerd op: 02-12-2002 19:42
Woonplaats: Zwolle

Berichtdoor Sahu » 29-04-2005 20:50

Ik ben er erg blij mee.
Een brok ervaring op het middenveld erbij,wie er ook weg mag gaan (Mika en/of Arek),Paul kunnen we uitstekend gebruiken.
Ik denk trouwens dat we er ondertussen wel vanuit mogen gaan dat Hestad ook vertrekt..
http://www.3-angle.nl
Voor de leukste banen in Friesland..
Avatar gebruiker
Sahu
Basisspeler
 
Berichten: 531
Geregistreerd op: 02-12-2002 13:15
Woonplaats: Heerenveen

Berichtdoor dekoning » 29-04-2005 20:53

ik heb het altijd een goeie vent gevonden, met de juiste instelling. Hij stond ook altijd de pers te woord, in goede en in slechte tijden. Volgens de bovenstaande statistieken kan hij nog steeds mee in de Premier League, dus ik ben blij met zijn komst.
Tja....
dekoning
Basisspeler
 
Berichten: 691
Geregistreerd op: 02-12-2002 12:48

Berichtdoor vlqrt » 29-04-2005 20:54

Middenveld volgend jaar?

----------Prager --------
Bosveld --------Bruggink
vlqrt
Superster
 
Berichten: 3020
Geregistreerd op: 11-08-2003 12:17
Woonplaats: Leeuwarden

Berichtdoor Damaster » 29-04-2005 20:58

Superrrrrrrrr

Kunnen we volgend jaar goed gebruiken.
Eindelijk eens een spele op het middenvel
die er in batst als het moet.

Mika en Hestad waarschijnlijk weg.
Avatar gebruiker
Damaster
Selectiespeler
 
Berichten: 261
Geregistreerd op: 02-12-2002 19:30
Woonplaats: Heerenveen

Berichtdoor Joho » 29-04-2005 20:59

Aan de ene kant zeg ik: wat moeten we met een 35-jarige (die nog een tweejarig contract heeft getekend ook) middenvelder die het volgens mij 'net niet' is en ook nooit is geweest - aan de andere kant: het is wel iemand met een absolute wil om te winnen... maar heeft hij 'het' nog?


Na één jaar is er een evaluatie moment waarin beide partijen bekijken of ze nog een jaar met elkaar door willen gaan.

bron: sc-heerenveen.nl
Joho
Basisspeler
 
Berichten: 661
Geregistreerd op: 22-12-2004 20:52

Berichtdoor Joho » 29-04-2005 21:07

Op Feijenoord forum zijn de meningen verdeeld

Van:

Bestuur tegen de muur: LADEN, RICHTEN, VUUR!!!!
wanbeleid stelletje aarslijers.. Feyenoord heeft een speler als bosvelt nodig..

Tot:

Overdrijf toch niet zo man. Er wordt keihard gewerkt om versterkingen binnen te halen. Bosvelt was en fantastische speler, maar is niet de man waar Feyenoord op dit moment zit te wachten.
Joho
Basisspeler
 
Berichten: 661
Geregistreerd op: 22-12-2004 20:52

Berichtdoor Fanatic 4-ever » 29-04-2005 21:16

Vayrynen zal dan waarschijnlijk wel gaan, maar dat is hij in zijn gedachten volgens mij toch al. Qua mentaliteit is Bosvelt dan zeker een versterking, maar qua techniek niet, maar we zullen zien. En tegen de tijd dat hij echt niet meer kan, hebben we altijd Prager nog. :D
Corruption is everywhere, fight it!
Avatar gebruiker
Fanatic 4-ever
Superster
 
Berichten: 6181
Geregistreerd op: 17-12-2004 22:21
Woonplaats: Oudeschoot

Berichtdoor ALS 26.000 » 29-04-2005 21:47

Èindelijk een echte leider op het veld. Geloof me, een super aankoop voor dekomende 2 jaren. We hebben nu onze eigen Cocu en we zien aan PSV hoe belangrijk zo iemand is met veel ervaring. Hij zal de jonge spelers veel kunnen leren. Het is nog steeds niet ondenkbaar dat we volgend jaar een compleet nieuwe middenveld hebben zonder Hestad, Vayrynen en Radomski. Maar goed we hebben nu al Bosvelt, Bruggink, Rose, Hanssen, Prager, Túrk
Iedereen staat open voor vriendelijkheid...
ALS 26.000
Superster
 
Berichten: 4357
Geregistreerd op: 17-12-2002 16:30
Woonplaats: Heerenveen

Berichtdoor Beetle » 29-04-2005 22:04

Wow. Is dat even een verrassing. Het kán een leuk seizoen worden maar de man is al, voor een voetballer, behoorlijk op leeftijd. En dat maakt hem misschien wat blessuregevoelig. Bovendien wordt de selectie weer erg breed, om niet te zeggen te breed.

Maar goed, misschien word ik volledig in het ongelijk gesteld.
Wéér uit!!!!
Avatar gebruiker
Beetle
Superster
 
Berichten: 3038
Geregistreerd op: 05-12-2002 16:42
Woonplaats: Cyberspace

Berichtdoor ALS 26.000 » 29-04-2005 22:09

Breed is goed en dat saneert zich vanzelf weer, maar ik vind het dit seizoen erg prettig dat je nog eens een speler kunt missen zonder dat je veel kwaliteit inlevert. Ook de kracht van PSV momenteel. En wat is breed. Hansson, Vayrynen, Radomski, Hestad, Yildirim en Huntelaar worden gevolgd en daar gaan vast wel minimaal 2 van weg.
Iedereen staat open voor vriendelijkheid...
ALS 26.000
Superster
 
Berichten: 4357
Geregistreerd op: 17-12-2002 16:30
Woonplaats: Heerenveen

Berichtdoor Frisian Viking » 29-04-2005 23:00

Naast Bruggink nu nog een topspeler, dit is geweldig. Maar toch twijfel ik nog, over de kwaliteiten van Bosvelt valt niet te twisten, het is gewoon een goeie speler (wel minder dan Arek), maar ergens zit ik toch ook wel met die leeftijd, en vooral over de vooruitgang van Prager. Die leeftijd kan een groot voordeel zijn, ervaring hebben we wel nodig, en de oudste speler van dit moment (Rzasa) kan dat niet overbrengen op jongere spelers, Bosvelt is daar wel toe instaat. Maar ik zit dus vooral in over de situatie Prager, wat zou het zonden zijn als je zo'n talent (die in potentie beter is dan Arek) verprutst. Als je hem de tijd geeft dan word het gewoon één van de beste Oostenrijkse spelers ooit.

BTW: Mooi tijdstip voor een post: 00:00
In de naam van de vader
Van de zoon
Van de Heilige Geest

Abe
Avatar gebruiker
Frisian Viking
Superster
 
Berichten: 4713
Geregistreerd op: 27-09-2004 15:28
Woonplaats: Frisia

Berichtdoor Frisian Viking » 29-04-2005 23:15

vlqrt schreef:Middenveld volgend jaar?

----------Prager --------
Bosveld --------Bruggink

Ik denk trouwens ook dat Bosvelt uitstekend als verdedigende middenvelder kan acteren. Daar kan hij zijn leidende rol goed uitvoeren en ik denk dat hij vanaf daar het belangrijkst voor ons kan zijn.
In de naam van de vader
Van de zoon
Van de Heilige Geest

Abe
Avatar gebruiker
Frisian Viking
Superster
 
Berichten: 4713
Geregistreerd op: 27-09-2004 15:28
Woonplaats: Frisia

Berichtdoor 30plus » 29-04-2005 23:18

Als je hem de tijd geeft dan word het gewoon één van de beste Oostenrijkse spelers ooit.

en daarom wordt dus nu een speler als Bosvelt gehaald, iemand die al de nodige ervaring heeft. Ben wel blij dat "wij" nu ook eens speler halen met ervaring, alleen maar jonge spelers halen die in potentie een topper kunnen worden zorgt altijd voor een terugval omdat een elftal met grotendeels jonge spelers eerst moet groeien. Ook dit seizoen zagen we dat het elftal er op een gegeven moment doorheen zat. Je mag ervan uitgaan dat ons gehele middenveld waarscijnlijk weggaat, de club moet daar in ieder geval al rekening meehouden.
30plus
Basisspeler
 
Berichten: 612
Geregistreerd op: 25-01-2004 04:42
Woonplaats: Heerenveen

Berichtdoor paparazzi » 29-04-2005 23:18

Ik vind het een goede aanwinst voor een jaartje of misschien twee, maar een topspeler is paul Bosvelt nu beslist niet hoor.
Miereneukert!
Avatar gebruiker
paparazzi
Superster
 
Berichten: 5120
Geregistreerd op: 17-02-2005 16:38
Woonplaats: Amsterdam

Berichtdoor Frisian Viking » 29-04-2005 23:24

30plus schreef:
Als je hem de tijd geeft dan word het gewoon één van de beste Oostenrijkse spelers ooit.

en daarom wordt dus nu een speler als Bosvelt gehaald, iemand die al de nodige ervaring heeft.

Ja, maar gaat dat ook niet tenkoste van de speeltijd voor Prager? Ik ben er nog niet over uit.

Ben wel blij dat "wij" nu ook eens speler halen met ervaring, alleen maar jonge spelers halen die in potentie een topper kunnen worden zorgt altijd voor een terugval omdat een elftal met grotendeels jonge spelers eerst moet groeien. Ook dit seizoen zagen we dat het elftal er op een gegeven moment doorheen zat. Je mag ervan uitgaan dat ons gehele middenveld waarscijnlijk weggaat, de club moet daar in ieder geval al rekening meehouden.

We hebben dit naar mijn weten één keer eerder gedaan: Boudewijn Pahlplatz. Vond ik ook zo'n speler die van een topclub kwam en die een meerwaarde had. Nu hebben we er twee van in één seizoen, gewoon geweldig.
In de naam van de vader
Van de zoon
Van de Heilige Geest

Abe
Avatar gebruiker
Frisian Viking
Superster
 
Berichten: 4713
Geregistreerd op: 27-09-2004 15:28
Woonplaats: Frisia

Berichtdoor Jeroen » 29-04-2005 23:55

Tja goede 'aankoop' natuurlijk. Tenminste ik neem aan dat ie graties komt. Helaas is hij niet zo snel meer maar zijn wedstrijdinstelling maakt een hoop goed en kan Heerenveen mentaal net een stap verder helpen. Zolang er maar twee snelle dynamische middenvelders naast hem spelen.
Jeroen
Superster
 
Berichten: 8379
Geregistreerd op: 02-12-2002 14:15
Woonplaats: De Ommelanden

Berichtdoor Oege Yilderim » 29-04-2005 23:56

Mischien dat de wisselvalligheid nu weg is met de komst van Bosvelt, stabiliteit is een must als je wil meedoen om de bovenste 3 plaatsen.
Nog 2 spelers van dit kaliber en we doen mee om de titel.
To Fast To Furious !!
Oege Yilderim
Nieuw talent
 
Berichten: 101
Geregistreerd op: 23-03-2005 05:50
Woonplaats: Lemmer

Berichtdoor vlqrt » 30-04-2005 00:02

gejat van een feyenoord forum schreef:Waarom Paul Bosvelt niet thuis komt.

In zijn wekelijkse column in het Algemeen Dagblad schrijft columnist Hugo Borst waarom Paul Bosvelt niet terug naar de Kuip kwam.

Waarom Bosvelt niet thuiskomt


Soms is het een nadeel als je in vertrouwen wordt genomen over een, op handen staande, trans-fer.


Mij is verteld waar Paul Bosvelt volgend jaar zijn loopbaan voortzet, maar ik mocht niet opschrijven dat hij voor twee seizoenen naar SC Heerenveen gaat. Eigenlijk is het nieuws over zijn nieuwe club onbelangrijk. Hoofdzaak is dat het níet Feyenoord is.

Hé, dat is raar. Cocu kwam thuis en staat aan de basis van het succes van PSV dit seizoen. We horen Guus Hiddink verklaren, nog voordat officieel bekend is dat Mark van Bommel naar Barcelona gaat, dat hij met Mark heeft afgesproken dat de middenvelder over drie, vier jaar weer in Eindhoven speelt.

De cultuur van PSV noemt Hiddink dat: ze laten vertrekken en ze weer met open armen ontvangen. Van Bommel heeft nu al verklaard graag terug te keren. Ontroerend.

Waarom komt Paul dan niet thuis? Zijn liefde voor Feyenoord is immens, zelfs al ging hij op een rotmanier weg.

Na de verloren bekerfinale van 2003 schreef Paul Bosvelt een vertrouwelijke e-mail aan voorzitter Jorien van den Herik. Het ging over trainer Bert van Marwijk. Die had een aanbieding van Schalke 04 op zak, maar Feyenoord wilde hem niet laten gaan.

Paul Bosvelt was een andere mening toegedaan. Na drie jaar was het juist beter om afscheid te nemen. Het was een nette brief. Bosvelts argumenten waren niet egoïstisch van aard, maar geschreven vanuit het perspectief van de spelersgroep en in het belang van Feyenoord. Als aanvoerder verwoordde hij wat er bij een groot deel van de spelers leefde.

Van den Herik - hij had (heeft) een voortreffelijke band met de trainer - stuurde de brief door naar Bert van Marwijk. Die was not amused. Het escaleerde. Om een lang verhaal kort te maken: binnen twee maanden vertrok Paul Bosvelt op een manier die - en dan druk ik het eufemistisch uit - niet de schoonheidsprijs verdiende. Paul moest weg.

Dat is - zonder dat iemand dat heeft gezien - met tranen gepaard gegaan. Want niet alleen supporters van Feyenoord waren verdrietig. Paul Bosvelt heeft zijn hart verpand aan Feyenoord. Nog steeds. Hij wilde graag terugkeren. Dolgraag.

Waarom is dat dan niet gebeurd? Er is flink over gediscussieerd de afgelopen twee weken.

De belangrijkste argumenten VOOR waren:

- Een echte Feyenoorder, een clubspeler, verbindt zich aan de club. Dat versterkt de band met het Legioen.

- Hij kan zich meteen ontfermen over het grote talent uit de jeugdopleiding, De Guzman. Die wordt volgend jaar aan de A-selectie toegevoegd. Als Paul de Canadees met raad en daad bijstaat, versnelt dat diens ontwikkeling.

- Paul zorgt voor power, hij geeft een elftal een ziel.

De belangrijkste argumenten TEGEN waren:

- Hij is, met 35 jaar, te oud. Er bestaat geen zekerheid dat hij het fysiek aan kan.

- Hij is niet echt een verdedigende middenvelder.

- Timmy Simons van Club Brugge staat bovenaan de lijst. Als die niet komt, kan Bosvelt altijd nog worden benaderd.

- Het lijkt op het verhullen van de werkelijke problemen.

Tja.

Zoals gezegd: er is wat gesproken over Paul Bosvelt. Ruud Gullit en Mark Wotte gaven de doorslag. Ze waren - ook richting Bosvelt zelf - niet overtuigd genoeg.

Ze dachten kennelijk meer aan Litmanen dan Rijkaard.

Er zijn namelijk twee manieren van thuiskomen. Rijkaards rentree bij Ajax, in 1994, werd een zegetocht. Drie overwinningen op AC Milan bezorgden Ajax de winst in de Champions League. Jari Litmanens terugkeer werd een deceptie. Het lichaam wilde niet meer en de Fin werd zelfs bespot door enkele jonge spelers.

Het is te laat nu. Over een paar dagen wordt bekend gemaakt waar Paul Bosvelt naar toe gaat. Maar stel nou even dat Feyenoord toch ja had gezegd, hoe was Paul Bosvelt dan thuisgekomen? A la Rijkaard of à la Litmanen?

Misschien wel iets er tussenin.

We zullen het nooit weten.

Het argument van de betrekkelijke ouderdom telt niet. Feit is dat Paul Bosvelt bij Manchester City dit seizoen bewees dat er nog geen sleet op hem zit. De oermens heeft 28 wedstrijden op een rij gespeeld. Pas toen hij bekendmaakte te zullen vertrekken, kwam hij op de bank terecht.

Het was mooi geweest als Feyenoord en Bosvelt na een rottige scheiding opnieuw in de echt waren verbonden. Het is ook jammer voor de supporters die zich zo vereenzelvigen met de wilskrachtige voetballer. Maar ja, zo gaan die dingen. Het goede nieuws is dat hij volgend jaar in elk geval in de Kuip te bewonderen is. Alleen maar één keer.


http://feyenoord.messagebase.nl/showthr ... ge=2&pp=25

Beter goed gejat dan slecht geschreven :wink:
vlqrt
Superster
 
Berichten: 3020
Geregistreerd op: 11-08-2003 12:17
Woonplaats: Leeuwarden

Volgende

Keer terug naar Oud-spelers

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 43 gasten