De wonderlijke reis naar de eredivisie.

› actueel nieuws dat niet elders past

Moderators: Beheerders, Fanmasters

De wonderlijke reis naar de eredivisie.

Berichtdoor Beetle » 20-11-2022 12:59

Het is inmiddels al 32 jaar geleden dat sc Heerenveen voor de eerste keer promoveerde naar de eredivisie. Totaal tegen alle logica in werd de stap omhoog genomen. De club eindigde op de 16e plek in het seizoen maar had wel de eerste periode gewonnen en dus was de club geplaatst voor de nacompetitie.

Afgelopen zaterdag stond er een uitgebreid verslag over war er toen gebeurde. Iedereen onder de 35 jaar zal dit niet weten maar dit kostelijke stuk in het FD is verplicht leesvoer. Zelf maakte ik het bewust mee. Er was geen internet, geen rechtstreekse uitzendingen, alleen het radioverslag gaf houvast. Ik kon mijn geluk niet op.

Ik zal later vandaag kopien plaatsen voor het nageslacht.
Wéér uit!!!!
Avatar gebruiker
Beetle
Superster
 
Berichten: 3038
Geregistreerd op: 05-12-2002 16:42
Woonplaats: Cyberspace

Re: De wonderlijke reis naar de eredivisie.

Berichtdoor Kaz_SCH » 22-11-2022 09:59

Ben hier heel benieuwd naar, ben 33, dus heb dat allemaal niet bewust meegemaakt
Kaz_SCH
Wereldspeler
 
Berichten: 1350
Geregistreerd op: 11-05-2006 09:50

Re: De wonderlijke reis naar de eredivisie.

Berichtdoor Marça » 22-11-2022 12:33

Kwam het op het Twitter-account van Staantribune tegen. Je moet het alsnog even apart openen om de gehele breedte te kunnen zien.

Afbeelding
Afbeelding
Avatar gebruiker
Marça
Superster
 
Berichten: 1953
Geregistreerd op: 02-12-2002 15:50

Re: De wonderlijke reis naar de eredivisie.

Berichtdoor Ebiede » 22-11-2022 17:48

Nog als de dag van gisteren,, m'n eerste wedstrijd.. Als klein jochie naar Heerenveen - SVV beslissing voor de 1ste periode. Een avondwedstrijd.. Donker, regenachtig en koud in een oud stadion. Zoals voetbal hoort.. 0-1 achter. Wissel Lubbe van Dijk erin en 2-1 winst. Mijn begin van de liefde van Heerenveen en voor Heerenveen het begin van het succesverhaal. Mooie tijden!
Spijt heb je morgen maar!
Avatar gebruiker
Ebiede
Superster
 
Berichten: 6234
Geregistreerd op: 09-12-2004 19:02

Re: De wonderlijke reis naar de eredivisie.

Berichtdoor Beetle » 26-11-2022 18:11

Het heeft even geduurd. De krant was van mijn ouders en de buurvrouw was eerder aan de beurt dan ik. :mrgreen: :mrgreen:
Maar ze hebben het artikel bewaard en dus kan ik het nu plaatsen.

Bron is het Friesch Dagblad.

Afbeelding
AfbeeldingAfbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Wéér uit!!!!
Avatar gebruiker
Beetle
Superster
 
Berichten: 3038
Geregistreerd op: 05-12-2002 16:42
Woonplaats: Cyberspace

Re: De wonderlijke reis naar de eredivisie.

Berichtdoor Beetle » 26-11-2022 18:17

En over het oude stadion. Ik heb daar ooit een zoektocht aan geweid. Het terug vinden van de middenstip op de locatie van het oude stadion, terug te lezen in dit topic. Helaas heb ik destijds veel foto's geupload via tinypic. Maar die dienst bestaat niet meer en veen foto's zijn bij mij verloren gegaan.

Om kort te zijn heb ik drie cornervlaglocaties kunnen terugvinden. De vierde bevindt zich in een haag van een huis. De middenstip kon ik niet vinden aangezien dit op het dak van een gebouw bevind.
Wéér uit!!!!
Avatar gebruiker
Beetle
Superster
 
Berichten: 3038
Geregistreerd op: 05-12-2002 16:42
Woonplaats: Cyberspace

Re: De wonderlijke reis naar de eredivisie.

Berichtdoor Ebiede » 28-11-2022 19:14

Ha de herrinering klopt niet helemaal.. Was er van overtuigd dat we 0-1 achter kwamen. Ik zit mis dus.
Spijt heb je morgen maar!
Avatar gebruiker
Ebiede
Superster
 
Berichten: 6234
Geregistreerd op: 09-12-2004 19:02


Keer terug naar Algemeen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten