27-08-2022: sc Heerenveen - Fortuna Sittard (2-1)

› je eigen voor- en nabeschouwingen

Moderators: Beheerders, Fanmasters

27-08-2022: sc Heerenveen - Fortuna Sittard (2-1)

Berichtdoor Baas » 23-08-2022 08:24

Het is redelijk onrustig bij onze vrienden uit Limburg (of moet ik zeggen Turkije).
Een ontslag van een trainer zorgt soms voor een schokeffect, maar dat Ultee eruit gewerkt zou worden zag iedereen aankomen natuurlijk.
Ik heb er, zeker na afgelopen zaterdag, zin in!
Zeg maar niks!
Avatar gebruiker
Baas
Wereldspeler
 
Berichten: 1338
Geregistreerd op: 28-06-2011 10:39

Re: 27-08-2022 (21:00 uur): sc Heerenveen - Fortuna Sittard

Berichtdoor Kaz_SCH » 23-08-2022 09:37

Je wilt eigenlijk niet meteen in clichés verzanden, maar dit zag iedereen van mijlenver aankomen toen de twee Turkse ondernemers Fortuna overnamen. Bij het eerste zuchtje tegenwind meteen de trainer eruit die vorig jaar een topprestatie heeft geleverd. En zo'n Sjoerd Ars die er dan een mooi verhaal van mag maken. Ach ja, Burak Yilmaz komt niet omdat hij Sittard zo'n leuke stad vindt. Er zal nu wel een Turkse trainer komen, en elk jaar een half elftal Turkse (jeugd)spelers. Maar goed, wie betaalt bepaalt. Benieuwd wat de supporters van Fortuna er van vinden.
Kaz_SCH
Wereldspeler
 
Berichten: 1350
Geregistreerd op: 11-05-2006 09:50

Re: 27-08-2022 (21:00 uur): sc Heerenveen - Fortuna Sittard

Berichtdoor igo » 23-08-2022 11:37

Zaterdag dus tegen Fortunaspor. Mooie wedstrijd voor Haye om lekker van afstand op de goal te schieten. Ben verder wel benieuwd aangezien wij nu wel het spel zullen moeten maken en dat tegen Sparta nou niet echt van harte ging.
igo
Selectiespeler
 
Berichten: 447
Geregistreerd op: 01-03-2011 12:55
Woonplaats: It Hearrenfean

Re: 27-08-2022 (21:00 uur): sc Heerenveen - Fortuna Sittard

Berichtdoor Satyr » 23-08-2022 12:22

Ik woon dus vlakbij Sittard en daar is het helemaal niet onrustig. Ultee had al voor de seizoenstart weg moeten gaan, maar die wachtte natuurlijk op zijn zak met geld bij een ontslag. Tevens hebben ze een nieuw logo:

IMG-20220822-WA0014.jpg
Je hebt niet de vereiste permissies om de aan dit bericht toegevoegde bestanden te zien.
Avatar gebruiker
Satyr
Superster
 
Berichten: 2541
Geregistreerd op: 01-02-2005 16:02

Re: 27-08-2022 (21:00 uur): sc Heerenveen - Fortuna Sittard

Berichtdoor Heerenveen rules » 23-08-2022 13:53

Hoezo had hij weg moeten gaan? Heeft het prima gedaan vorig seizoen (tweede deel). Fortuna is de zoveelste club die hun indentiteit en club weggeeft aan een investeerder. Afstraffen zo'n club. Net als Vitesse. Terug naar Turkije sturen met 4-0!
Heerenveen rules
Superster
 
Berichten: 15935
Geregistreerd op: 02-12-2002 22:51
Woonplaats: Fryslân

Re: 27-08-2022 (21:00 uur): sc Heerenveen - Fortuna Sittard

Berichtdoor Satyr » 23-08-2022 14:48

Het was hier allang duidelijk dat Ultee niet meer gewenst was en dat Yilmaz het op termijn moest overnemen (heeft een contract voor 5 jaar, waarvan de eerste 2 als speler). Het verrast in Sittard en omgeving niemand iig
Avatar gebruiker
Satyr
Superster
 
Berichten: 2541
Geregistreerd op: 01-02-2005 16:02

Re: 27-08-2022 (21:00 uur): sc Heerenveen - Fortuna Sittard

Berichtdoor Satyr » 23-08-2022 16:40

vi.nl:



De invloed van Burak Yilmaz wordt daags na het ontslag van Sjors Ultee al groter bij Fortuna Sittard. Op het trainingsveld neemt de 37-jarige Turk de leiding al in handen, melden bronnen in de spelersgroep.

Ultee werd maandag aan de kant geschoven door de Fortuna-leiding. De 35-jarige coach moest na nul punten uit duels met Ajax, FC Twente en SC Cambuur vroeg in het seizoen vertrekken. Daags na de bekendmaking van dat nieuws trainde Fortuna besloten. Achter de schermen deed Yilmaz nadrukkelijk een stap naar voren.

De blikvanger acteerde al als speler-trainer en baarde opzien door overgebleven stafleden openlijk te corrigeren. De spits tekende deze zomer voor vijf jaar in Zuid-Limburg, met als idee dat hij in de eerste twee seizoenen als speler actief zal zijn en daarna zou beginnen aan het trainerstraject. Yilmaz heeft nu nog geen trainersdiploma en kan dus niet als hoofdtrainer voor de groep staan.

De kans lijkt groot dat Fortuna voor een nieuwe hoofdtrainer kiest uit het netwerk van Yilmaz en dat de invloed van de 77-voudig international op het technische beleid toeneemt. Fortuna komt zaterdag weer in actie. Dan staat de uitwedstrijd tegen SC Heerenveen op het programma. De trainingen van Fortuna blijven voorlopig besloten.
Avatar gebruiker
Satyr
Superster
 
Berichten: 2541
Geregistreerd op: 01-02-2005 16:02

Re: 27-08-2022 (21:00 uur): sc Heerenveen - Fortuna Sittard

Berichtdoor Baas » 24-08-2022 07:35

En dan ook nog je medespelers 1000 euro beloven bij een overwinning :lol:
Zeg maar niks!
Avatar gebruiker
Baas
Wereldspeler
 
Berichten: 1338
Geregistreerd op: 28-06-2011 10:39

Re: 27-08-2022 (21:00 uur): sc Heerenveen - Fortuna Sittard

Berichtdoor Feanfan 1 » 27-08-2022 17:39

Geen idee wat ik straks moet verwachten. Op het middenveld en aanvallend hebben ze best wel kwaliteiten. Achterin kunnen er geen kloten van en waarschijnlijk staat er een andere keeper op goal dan voorgaande wedstrijden

Verwacht vanavond ook best veel Turkse supporters. Die Yilmaz is toch een soort God voor hun. Zolang ze maar gaan toeteren :lol:
Bij winst sluiten we mooi aan bij de top
Feanfan 1
Superster
 
Berichten: 7695
Geregistreerd op: 11-07-2003 12:37

Re: 27-08-2022 (21:00 uur): sc Heerenveen - Fortuna Sittard

Berichtdoor fuotbalgek » 27-08-2022 22:18

Winst, was het enige dat in de loop van de wedstrijd nog van belang was. Net als afgelopen week weer een matige tegenstander. Gelukkig win je die wedstrijden.

Jammer dat de spanningsboog achterin niet meer helemaal gespannen was na drieeneenhalve wedstrijd de nul, waardoor het nog even billen knijpen wordt. Fout zoals die van Van Beek kunnen je punten kosten, en leidt tot kaarten en schorsingen verderop.

Goed om te zien dat Pawel weer wat meer in zijn spel komt, en eigenlijk het hele seizoen al een goed spelende Tahiri. Staat best aardig zo, maar het is een dun lijntje. Zowel in de diepte als in de breedte. Voorlopig staan we mooi met 8 uit 4 en nog niet verloren.

Kleine nabrander, zeer triest dat mensen bedenken Yilmaz te moeten uitfluiten. Erg klein. Focus je gewoon op je eigen club.
fuotbalgek
Superster
 
Berichten: 3639
Geregistreerd op: 13-05-2013 15:35

Re: 27-08-2022 (21:00 uur): sc Heerenveen - Fortuna Sittard

Berichtdoor Heerenveen rules » 28-08-2022 07:43

Brave Hendrik! Kijk eens hoe hij die club naar zijn zet en hoe hij tekeer ging tegen een ballenjongen. Of was je niet in het stadion. Vervelende gozer.
Heerenveen rules
Superster
 
Berichten: 15935
Geregistreerd op: 02-12-2002 22:51
Woonplaats: Fryslân

Re: 27-08-2022 (21:00 uur): sc Heerenveen - Fortuna Sittard

Berichtdoor badfrisianboy » 28-08-2022 08:44

Voorafgaand aan de wedstrijd zorgde de muziek en de lichtshow weer voor een mooie sfeer, die het publiek weer in de stemming bracht. Vervolgens stelde het vertoonde spel niet teleur.

Waar we tegen een matige ploeg vroeger wel eens moeite hadden om het spel te maken, slaagden we er tegen Fortuna Sittard wel in om de baas te zijn op het veld. Daar waar we de laatste jaren tegen dergelijke ploegen zelfs regelmatig countervoetbal voorgeschoteld kregen, daar zagen we nu een hardwerkend, enthousiast elftal met aanvallende intenties. Een verademing om naar te kijken. En het was mooi dat de ploeg zichzelf voor rust ook beloonde met een 2 - 0 voorsprong.

De tweede helft begon wat weifelend, maar al snel namen we het initiatief weer over. Toch zag je langzaam maar zeker de vermoeidheid in de ploeg komen, waardoor de linies verder uit elkaar kwamen te spelen. Niet verwonderlijk gezien de enorme energie die het team in het spel legt. Het voetbal werd minder nauwkeurig, maar desalniettemin hadden we de kansen om de wedstrijd definitief in het slot te gooien. Dat verzuimden we, mede door een goede keeper aan Sittardse zijde. De sterk spelende van Beek maakte het met een slordige kopbal nog spannend. Hopelijk worden de spelers de komende weken nog fitter zodat de intensiteit waarmee gespeeld wordt gedurende wedstrijden nog langer volgehouden kan worden.

Voor het eerst dit seizoen vond ik Halilovic ook goed spelen. En ik zag Olsson als invaller een aantal leuke acties maken waaruit bleek dat hij wel kan voetballen. Uiteraard is er nog ruimte voor verbetering, maar de intentie en inzet waarmee het elftal speelde was hartverwarmend. Als de inzet elke wedstrijd is als gisteravond, neem ik de mindere punten voor lief.

Nu houd ik wel van spelers die er alles aan willen doen om een wedstrijd te winnen. Gelukkig tonen onze spelers dat in de vorm van hard werken en door hun stinkende best te doen, en tevens in de vorm van een aanstekelijk enthousiasme. Daar kijk ik vele malen liever naar, dan naar de 'over mijn lijk' mentaliteit van Burak Yilmaz. Blij dat dergelijke voetballers niet bij onze club voetballen. Dergelijke voetballers kunnen bovendien ook een 'splijtzwam' zijn in je elftal.

Dan heb ik toch liever ons elftal met hardwerkende en enthousiaste spelers die elkaar het nodige gunnen en waarmee het publiek zich kan vereenzelvigen. En dat komt de sfeer in het stadion ook ten goede. De sfeer zat er weer lekker in gisteravond en in mijn optiek deed de club weer aan klantenbinding. Hopelijk zullen de toeschouwersaantallen de komende weken verder op lopen nu de vakanties achter de rug zijn. Dit team verdient een vol en kolkend Abe Lenstra Stadion.

Voor de thuisblijvers onder ons daarom het advies:
Net stinne mar hinne.

En voor degenen die nog geen seizoenkaart hebben aangeschaft, ik heb nog kortingcodes die je (volgens mij) nog tot 1 september kunt gebruiken om met 25% korting een seizoenkaart te kopen.
badfrisianboy
Basisspeler
 
Berichten: 994
Geregistreerd op: 05-07-2015 20:02

Re: 27-08-2022 (21:00 uur): sc Heerenveen - Fortuna Sittard

Berichtdoor Janneman » 29-08-2022 18:15

Het was zaterdag met alle muziek en lichten en een mooie sfeeractie van NN weer eens een ouderwets avondje Heerenveen ondanks het late tijdsstip. De eerste helft was vermakelijk om naar te kijken met een sterk spelend Heerenveen en een wel erg zwak Fortuna. Het enige minpunt was dat de spelers nalieten om voor rust al meer afstand te nemen.

De tweede helft leek het spannend te worden maar met een paar keer flink aanzetten bleek maar hoe zwak (of goed Heerenveen) Fortuna was. De vreemde kopbal van Beek leverde een penalty op terwijl van Aken niet eens de stervende zwaan Yilmaz raakte.

Al met al een geslaagde avond voetbal en jammer dat het nog niet lukt om meer supporters te trekken terwijl er best aardig voetbal wordt gespeeld.
scheerenveen.supporterswereld.nl
Avatar gebruiker
Janneman
Superster
 
Berichten: 3673
Geregistreerd op: 29-12-2006 16:36

Re: 27-08-2022 (21:00 uur): sc Heerenveen - Fortuna Sittard

Berichtdoor badfrisianboy » 29-08-2022 19:32

Janneman schreef:Al met al een geslaagde avond voetbal en jammer dat het nog niet lukt om meer supporters te trekken terwijl er best aardig voetbal wordt gespeeld.


Ik vind net als jij dat dit elftal een vol en kolkend Abe Lenstra Stadion verdient. Bovendien is de sfeer tijdens wedstrijden sinds dit jaar ook uitermate goed te noemen.

Wat mensen zich wellicht niet realiseren is dat de toeschouwersaantallen in de eerste twee wedstrijden echt goed waren ten opzichte van voorgaande jaren. Ons gemiddelde per wedstrijd lag de laatste jaren (voor corona) rond de 18.500 toeschouwers per wedstrijd.

Wellicht ga ik deze statistieken ook wel bijhouden. Wel interessant om de ontwikkeling in toeschouwersaantallen te volgen.

Dit gemiddelde werd behaald door tegen de 'kleinere clubs' ongeveer 16.000 mensen te trekken en tegen de 'grotere clubs' als Ajax, PSV, Feyenoord en Cambuur 23.000 mensen of meer te trekken.

Als we nu tegen de 'kleine clubs' Sparta en Fortuna nu al 18.000 en 18.020 toeschouwers trekken dan is dat echt aanmerkelijk hoger dan voor corona tegen dezelfde tegenstanders. Helemaal gezien het feit dat we ook nog te maken hebben met een vakantieperiode.

Ik zou graag elke wedstrijd weer minstens 20.000 toeschouwers in ons stadion zien en deze ploeg verdient dat ook. Toch ben ik niet ontevreden over de bezetting van ons stadion in de eerste twee wedstrijden. Als we het hele seizoen tegen de kleinere clubs 18.000 toeschouwers halen, zoals de eerste twee wedstrijden, en tegen de grotere clubs een vol stadion trekken zouden we naar een gemiddelde van richting 20.000 gaan dit seizoen. Dan zou er echt wel sprake zijn van een stijging.
badfrisianboy
Basisspeler
 
Berichten: 994
Geregistreerd op: 05-07-2015 20:02


Keer terug naar Wedstrijden

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten