Technische en medische staf

› over mensen die al horen bij de club

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Re: Technische en medische staf

Berichtdoor igo » 06-01-2022 00:53

igo schreef:Hij heeft zijn vertrek bij Malmö aangekondigd, 1+1=2.

Tomassen heeft samen gespeeld met Ferry de Haan bij Feyenoord en was trainer van Excelsior toen De Haan daar directeur was. Ook heeft hij samengespeeld met Tobiassen, mooie combinatie lijkt mij zo.


Trouwens Kees van Wonderen heeft ook met Ferry de Haan tegelijkertijd gespeeld bij Feyenoord…
igo
Selectiespeler
 
Berichten: 447
Geregistreerd op: 01-03-2011 12:55
Woonplaats: It Hearrenfean

Re: Technische en medische staf

Berichtdoor DSCH » 07-01-2022 15:04

De Haan moet wel gaan oppassen dat de laatste geruchten over zijn handelen niet de overhand gaan krijgen. Eerst de sneer van Arnesen, wat overigens zelf ook totaal niet chique is, en nu al die geruchten over gepolste trainers. Hopelijk houdt hij het wel netjes. Dat verdient de clubman Jansen ook.
DSCH
Wereldspeler
 
Berichten: 1236
Geregistreerd op: 09-08-2013 13:17

Re: Technische en medische staf

Berichtdoor fuotbalgek » 08-01-2022 10:04

Rond transferperiodes spreken technisch managers en zaakwaarnemers, zeker daar waar de lijntjes korter zijn, elkaar vaker. Wanneer de Haan vraagt wat de plannen van Kees zijn en waar hij op hoopt door niet in Deventer te verlengen is dat een prima vraag om te stellen, ook wanneer er nog niet met Jansen besloten is hoe/of verder te gaan.

Er worden niet gesprekken gevoerd met Van Wonderen momenteel. Dat het zo 'groot' gebracht wordt is, net als de reactie van Jansen, overtrokken. Misschien is er door de Haan eens gevraagd wat de plannen van Kees zijn, meer zal het niet zijn.

Als dit één ding laat zien, dan is het dat de reactie van Jansen bewijst dat hij zelf ook aanvoelt dat dit seizoen wel eens zijn laatste kan zijn. Het vervangen van de assistenten heeft nog niet het beoogde resultaat gehad, dus het vervangen van de hoofdtrainer cq niet verlengen zit er wel aan te komen.
fuotbalgek
Superster
 
Berichten: 3639
Geregistreerd op: 13-05-2013 15:35

Re: Technische en medische staf

Berichtdoor DSCH » 08-01-2022 16:53

Toch vind ik het niet netjes over komen. Als je weet dat de lijntjes in transferwindows wat korter zijn dan moet je er voor zorgen dat je duidelijkheid hebt voordat de transferperiode begint. Groningen heeft dat met Buijs wel gedaan en dat komt een stuk daadkrachtiger over. Bovendien zorgt dat ook voor duidelijkheid en voorkom je negatieve publiciteit.

Het komt nu een beetje over alsof ze eerst gaan kijken of er iets beters te vinden is voordat ze met Jansen in gesprek gaan. Dat is ergens ook logisch, maar je kunt wel voordat je dat gaat doen het gesprek met Jansen aangaan. Wees gewoon eerlijk tegen elkaar, zorg voor duidelijke communicatie en voorkom geroddel in de pers.
DSCH
Wereldspeler
 
Berichten: 1236
Geregistreerd op: 09-08-2013 13:17

Re: Technische en medische staf

Berichtdoor Peter » 08-01-2022 20:19

Tja, je moet nu maar afwachten of Buijs het seizoen wel afmaakt. Spelers zullen nu niet voor de trainer extra hun best doen. Zie je dus veel vaker dat een trainer dan het seizoen niet afmaakt.

Je moet alleen iets zeggen als je wil verlengen, anders moet je zo lang mogelijk iedereen in onduidelijkheid laten. Als je een andere trainer zou willen dan hoef je pas rond april daadwerkelijk iets tegen Jansen te zeggen. Hij zal dan vooraf al wel zijn conclusies getrokken hebben, maar je hebt geen onrust in de tent.

Behalve uiteraard de persmuskieten die wel bloed ruiken. Je zou tegen hen moeten zeggen dat je aan het eind van het seizoen met elkaar gaat evalueren. Ik vind ook dat je aan het managen van geruchten goed kunt zien dat heel veel voetbalorganisaties nog lang niet professioneel genoeg zijn. Dit soort dingen moet je managen en dat gebeurd bijna nergens.
Je hebt een soort spindocter nodig om dit soort dingen in goede banen te leiden. Die verdiend zijn geld wel terug omdat je dan geen potentiële sponsors/abonnementhouders afschrikt.
Een echte fries blijf je ook al woon je in het "buitenland".
Peter
Basisspeler
 
Berichten: 809
Geregistreerd op: 02-12-2002 19:40
Woonplaats: Capelle aan den IJssel

Re: Technische en medische staf

Berichtdoor DSCH » 09-01-2022 16:46

Ik las in een ander nieuwsbericht op feanonline dat Ferry niet wil reageren op de uitspraken van Arnesen. Dat vind ik goed gedaan. Niet gaan moddergooien in de pers. Keurig!
DSCH
Wereldspeler
 
Berichten: 1236
Geregistreerd op: 09-08-2013 13:17

Re: Technische en medische staf

Berichtdoor fuotbalgek » 09-01-2022 17:36

DSCH schreef:Ik las in een ander nieuwsbericht op feanonline dat Ferry niet wil reageren op de uitspraken van Arnesen. Dat vind ik goed gedaan. Niet gaan moddergooien in de pers. Keurig!


Feyenoord zit al twee periodes Veerman warm te maken maar heeft het geld niet eens op de plank liggen. Niet serieus te nemen en het reageren niet waard.
fuotbalgek
Superster
 
Berichten: 3639
Geregistreerd op: 13-05-2013 15:35

Re: Technische en medische staf

Berichtdoor badfrisianboy » 15-01-2022 18:19

Grote schoonmaak in de technische staf van de jeugdopleiding. De club neemt maar liefst afscheid van een drietal trainers. Wellicht dat het huidige bestuur niet tevreden is over het niveau en deze graag omhoog wil krikken. In elk geval interessant de ontwikkelingen te blijven volgen.

Van de clubsite:


15 januari 2022 17:00

WEGEN SC HEERENVEEN EN DRIETAL JEUGDTRAINERS SCHEIDEN NA DIT SEIZOEN

sc Heerenveen en jeugdtrainers Menno van Dam (O21), Niek Westra (O18) en Emiel Kramer (O15) nemen na afloop van dit seizoen afscheid van elkaar. De clubleiding gaat de komende tijd in gesprek met nieuwe trainers voor deze elftallen van de academie.

Van Dam kwam in de zomer van 2018 naar sc Heerenveen en had achtereenvolgens de O15, O19 en O21 onder zijn hoede. Westra was twaalf seizoenen trainer binnen de academie en trainde achtereenvolgens de O11, O13, O15 en O18. Emiel Kramer is bezig aan zijn derde seizoen als jeugdtrainer. Kramer trainde O12 en O15 en was voorheen ook betrokken als video-analist bij de eerste selectie.

Hoofd jeugdopleiding Marcel van Buuren: “We willen Menno, Niek en Emiel bedanken voor hun inzet in de afgelopen jaren. Ze hebben alle drie hun eigen bijdrage geleverd in het ontwikkelen van onze jeugdspelers. Wij wensen hen dan ook veel succes met het verdere verloop van hun carrière.”
badfrisianboy
Basisspeler
 
Berichten: 994
Geregistreerd op: 05-07-2015 20:02

Re: Technische en medische staf

Berichtdoor Feanfan 1 » 15-01-2022 19:01

Ik zie hier een vacature voor JJ tussen staan, al weet ik niet of hij dat zelf wel wil

Afgelopen weken was er geen voetbal en denk je eens na over de eerste seizoenshelft . Dan vind ik het eigenlijk best knap dat we met dit elftal al 25 punten hebben. Het is meestal niet om aan te zien, maar er is zo weinig scorend vermogen in de ploeg Gelukkig wel een achterhoede die niet veel tegen krijgt
Zonder Joey wacht een nieuwe puzzel, maar als er geen scorend vermogen bij komt halen we maximaal 10 punten. Dan zou dan net genoeg zijn voor handhaving
Terwijl dit juist het moment is om op de ranglijst financieel toe te slaan. "Concurrenten" Groningen en Heracles eindigden steeds boven ons en staan nu onder ons. Als wij gewoon 8e ofzo worden, dan ga ik er vanuit dat we de achterstand op Heracles en Groningen goed maken die ik niet hoger dan plek 11 zie komen

Dus kom op Ferry, haal scorend vermogen, aders valt er weinig te juichen dit half jaar
Feanfan 1
Superster
 
Berichten: 7695
Geregistreerd op: 11-07-2003 12:37

Re: Technische en medische staf

Berichtdoor Wolliepoly » 20-01-2022 16:58

Hebben we in de vorige periode Gerry Hamstra misschien teveel opgehemeld? Als ik kijk naar de kosten per punt en de bijbehorende salarissen is dat onder zijn leiding wel scheef gegroeid.

Begint Ferry hierdoor met een achterstand en is alle kritiek dan wel terecht?
Voel je niet te klein om groot te denken!!
Wolliepoly
Wereldspeler
 
Berichten: 1109
Geregistreerd op: 26-07-2009 11:06
Woonplaats: Drachten

Re: Technische en medische staf

Berichtdoor Feanfan 1 » 20-01-2022 18:03

Dat een aantal spelers te veel verdienen is sowieso een feit (Siem de Jong bv), maar er zijn zoveel vragen
Waarom was Kongolo 2 jaar geleden wel een bruikbare speler en konden we niet zonder hem. Waarom is Drevesic hier een wel even een gewaardeerde kracht geweest en nu weet je vantevoren dat hij een tegengoal kost

Maar alles staat of valt ook met ons aanvallende kwartet. Zolang er niet gescoord wordt of bal niet vast gehouden wordt, dan komt elke bal weer linea recta terug. Je kunt verdedigen wat je wilt, maar ook dat houdt het op

Qua tactiek is er op JJ heel veel op aan te merken, maar dat er niet gescoord wordt is niet eens echt zijn schuld. Al is hij wel beetje verantwoordelijk welke spelers hier komen
Feanfan 1
Superster
 
Berichten: 7695
Geregistreerd op: 11-07-2003 12:37

Re: Technische en medische staf

Berichtdoor Jazz » 21-01-2022 15:46

Feanfan 1 schreef:Dat een aantal spelers te veel verdienen is sowieso een feit (Siem de Jong bv), maar er zijn zoveel vragen
Waarom was Kongolo 2 jaar geleden wel een bruikbare speler en konden we niet zonder hem. Waarom is Drevesic hier een wel even een gewaardeerde kracht geweest en nu weet je vantevoren dat hij een tegengoal kost


Omdat spelers onder Jansen niet beter worden. Dresevic was het eerste seizoen naast Botman gewoon goed genoeg. Daarna is het alleen maar minder geworden. Kongolo idem dito.
Heerenveen fan in Leiden
Jazz
Beheerder
 
Berichten: 2474
Geregistreerd op: 11-05-2015 15:56
Woonplaats: Leiden

Re: Technische en medische staf

Berichtdoor DSCH » 22-01-2022 11:35

En dat geldt eigenlijk voor meerdere spelers. Halilovic, van Ewijk, Kaïb en in mindere mate Stefanovic beginnen hier goed, met vertrouwen en plezier. Maar allen zijn onder Jansen minder gaan voetballen. Naar mijn inziens komt dat door onduidelijke communicatie, gebrek aan wedstrijdplannen en teveel gewissel en geschuif.

Ik ben het ermee eens dat de selectie matig is, dat is echt een nadeel voor Jansen, maar na 3 seizoenen is hij nog steeds aan het goochelen en ontbreekt het aan visie. Spelers weten niet waar ze aan toe zijn, worden daardoor minder en verliezen waarde. Dat valt Jansen echt wel aan te rekenen en maakt hem op dit moment ongeschikt als hoofdtrainer.
DSCH
Wereldspeler
 
Berichten: 1236
Geregistreerd op: 09-08-2013 13:17

Re: Technische en medische staf

Berichtdoor Vrieskist » 22-01-2022 11:42

DSCH schreef:En dat geldt eigenlijk voor meerdere spelers. Halilovic, van Ewijk, Kaïb en in mindere mate Stefanovic beginnen hier goed, met vertrouwen en plezier. Maar allen zijn onder Jansen minder gaan voetballen. Naar mijn inziens komt dat door onduidelijke communicatie, gebrek aan wedstrijdplannen en teveel gewissel en geschuif.

Ik ben het ermee eens dat de selectie matig is, dat is echt een nadeel voor Jansen, maar na 3 seizoenen is hij nog steeds aan het goochelen en ontbreekt het aan visie. Spelers weten niet waar ze aan toe zijn, worden daardoor minder en verliezen waarde. Dat valt Jansen echt wel aan te rekenen en maakt hem op dit moment ongeschikt als hoofdtrainer.

Dit dus, ik denk dat dit hem inderdaad het meest is aan te rekenen.
Avatar gebruiker
Vrieskist
Beheerder
 
Berichten: 2390
Geregistreerd op: 03-12-2002 18:39
Woonplaats: Joure

Re: Technische en medische staf

Berichtdoor Feanfan 1 » 22-01-2022 21:44

JJ, als je een clubman bent, houd je de eer aan jezelf. Dan kan je misschien nog via de voordeur een trainersfunctie bij de jeugd krijgen, maar hoofdcoach is voor jou te hoog gegrepen. Als je ontslagen wordt krijg je ook nog wat geld mee wat de club niet kwijt kan
Ik weet wel dat de spelersselectie zeer matig is en na het vertrek van Joey is dat helemaal duidelijk. Maar na 3 jaar is het klaar. Ik bedoel, wij zijn er klaar mee
Feanfan 1
Superster
 
Berichten: 7695
Geregistreerd op: 11-07-2003 12:37

Re: Technische en medische staf

Berichtdoor Goran Popov » 22-01-2022 21:57

Ik verwacht dat zeer binnenkort het ontslag dan wel het opstappen van Jansen bekend wordt gemaakt.
Goran Popov
Selectiespeler
 
Berichten: 224
Geregistreerd op: 28-04-2013 17:36

Re: Technische en medische staf

Berichtdoor jorro » 22-01-2022 21:58

Nou hup, een betere reden om je van Johnny te ontdoen heb je niet. Doorpakken nu en Tomasson voor de groep zetten. Daarnaast moet Ferry ons zsm van versterkingen voorzien. Hij heeft nog een week. We hebben toch #×=$÷== niet voor niets Joey verkocht!? Ik ben het echt spuugzat zo. Wat een teringbende.
jorro
Selectiespeler
 
Berichten: 397
Geregistreerd op: 14-12-2004 20:21

Re: Technische en medische staf

Berichtdoor badfrisianboy » 22-01-2022 22:00

Per direct afscheid nemen van Johnny Jansen. Verdere uitleg lijkt mij totaal overbodig.
badfrisianboy
Basisspeler
 
Berichten: 994
Geregistreerd op: 05-07-2015 20:02

Re: Technische en medische staf

Berichtdoor Superfries1994 » 22-01-2022 22:13

Aan Johnny's ogen kon je net al zien bij ESPN dat het hem niet meer gaat worden. Kan niet uitblijven volgens mij...
Superfries1994
Superster
 
Berichten: 2011
Geregistreerd op: 04-01-2014 19:27

Re: Technische en medische staf

Berichtdoor jorro » 22-01-2022 22:15

Superfries1994 schreef:Aan Johnny's ogen kon je net al zien bij ESPN dat het hem niet meer gaat worden. Kan niet uitblijven volgens mij...


Mooi. Dan wel graag morgenochtend al het verlossende woord ipv nog dagen wachten. Sneu voor Johnny, maar dit kan echt niet (meer). Wie weet is er nog een plekje voor hem op SKW.
jorro
Selectiespeler
 
Berichten: 397
Geregistreerd op: 14-12-2004 20:21

Re: Technische en medische staf

Berichtdoor Satyr » 22-01-2022 22:27

Ik hoop zo ontzettend dat Jansen morgen opstapt. Maandag mag ook nog.
Avatar gebruiker
Satyr
Superster
 
Berichten: 2541
Geregistreerd op: 01-02-2005 16:02

Re: Technische en medische staf

Berichtdoor Jazz » 22-01-2022 22:48

Nu ingrijpen. Dit gaat niet meer lukken. Wellicht kan iemand de spelers motiveren. Jansen lukt dat niet. Onverklaarbare keuzes, geen duidelijke visie of idee achter dit Heerenveen. Vreemd, want met deze spelers zijn we op papier echt niet slechter als een PEC.

Een falende coach, doelloos. Bij een normaal bedrijf was hij allang op non-actief gezet. Maarja dat doet de club niet. Trek je conclusies.
Heerenveen fan in Leiden
Jazz
Beheerder
 
Berichten: 2474
Geregistreerd op: 11-05-2015 15:56
Woonplaats: Leiden

Re: Technische en medische staf

Berichtdoor Feanfan 1 » 22-01-2022 23:14

Maandag is er een gesprek tussen JJ en de clubleiding
Feanfan 1
Superster
 
Berichten: 7695
Geregistreerd op: 11-07-2003 12:37

Re: Technische en medische staf

Berichtdoor jorro » 22-01-2022 23:16

Feanfan 1 schreef:Maandag is er een gesprek tussen JJ en de clubleiding


Beetje laat als je het mij vraagt, maar het zal een gesprek zijn met slechts één uitkomst: toedeledokie.
jorro
Selectiespeler
 
Berichten: 397
Geregistreerd op: 14-12-2004 20:21

Re: Technische en medische staf

Berichtdoor Feanfan 1 » 22-01-2022 23:45

Johnny Jansen en zijn sc Heerenveen verloren zaterdagavond met 0-1 van PEC Zwolle en dus voelt de trainer de bui al hangen. Ontslag dreigt en Jansen weet dat er naar hem gekeken wordt.
Maandag praat Jansen met de club over zijn aflopende contract, maar wellicht komt de nabije toekomst in Heerenveen ook in gevaar voor de oefenmeester. Zelf voelt hij de druk. "Dat merk ik aan wat er geschreven wordt, maar ook door de kritische gesprekken die we intern al een tijdje voeren", reageert Jansen tegenover Voetbal International. "Daarnaast is er ruis bovenin de club, al langer."
De Fries is niet altijd even blij met de leiding in het Abe Lenstra Stadion. "Men vindt er altijd iets van, er zijn stromingen. Terwijl ik vind: voor de winterstop hebben we er qua punten het maximale uitgehaald en momenteel missen we kwaliteit. Als het een heel negatief gesprek wordt en ze willen niet verder, dan is dat zo. Tegelijkertijd zijn er voor mij ook wel wat zaken die ik graag anders wil."

Dit is wel altijd een repeterend verhaal. Want hoe ze het zelf ook ontkennen, ik denk dat Riemer en Foppe ook nog wel wat kritiek hebben. Als er meerdere stromingen zijn, dan is dat niet goed
Maar ook dit duurt inmiddels al 10 jaar. Het begon al met Van der Wiel en Veenstra en wie de jaren daarna ook maar zaten. Dan nog de Raad van Commissarissen die niet op één lijn zitten en zijn er vast nog wel wat mensen die invloed hebben
Niet alleen op het veld, ook buiten het veld een grote bende
Feanfan 1
Superster
 
Berichten: 7695
Geregistreerd op: 11-07-2003 12:37

Re: Technische en medische staf

Berichtdoor Heerenveen rules » 23-01-2022 07:35

Johnny moet stoppen met piepen. Het voetbal is al 3 jaar niet om aan te zien. Logisch dat er kritiek is binnen de club. Het is een wonder dat hij nog trainer is en hij moet blij zijn dat hij zijn geld verdient met iets waar hij niks van bakt.

Gisteren ging weeeeer alles fout. Eruit en snel!!!!
Heerenveen rules
Superster
 
Berichten: 15935
Geregistreerd op: 02-12-2002 22:51
Woonplaats: Fryslân

Re: Technische en medische staf

Berichtdoor badfrisianboy » 23-01-2022 09:31

Wat mij aan Johnny Jansen steeds meer gaat tegenstaan is dat hij geen enkele zelfreflectie heeft. In drie jaar tijd heb ik hem alleen maar excuses horen gebruiken waarom het voetbal niet goed is. De spelersgroep is te laat bij elkaar, er zit geen karakter in de groep, er mist kwaliteit, er is ruis op de lijn bovenin de club etc. Maar nooit hoor ik hem spreken over zaken die hij zelf kan verbeteren. Als ik Jansen hoor praten moet ik denken aan wat mijn opa altijd zei: Goede leiders hebben een plan, slechte leiders hebben excuses.
badfrisianboy
Basisspeler
 
Berichten: 994
Geregistreerd op: 05-07-2015 20:02

Re: Technische en medische staf

Berichtdoor Janneman » 23-01-2022 16:01

JJ heeft en had dezelfde problemen als de vorige trainers maar deze deden ook zo goed als mogelijk hun werk. Het enigste wat de trainer doet is klagen en zagen over wat hij niet heeft maar hij kan beter van datgene wat er wel is een elftal maken. Want hoe je het wend of keert dit Heerenveen is absoluut geen elftal, wat ook weer voor een deel op het conto van de trainer komt. Ik vind dat het wel mooi is geweest en dat JJ maar een andere functie elders bij Heerenveen moet krijgen.
scheerenveen.supporterswereld.nl
Avatar gebruiker
Janneman
Superster
 
Berichten: 3673
Geregistreerd op: 29-12-2006 16:36

Re: Technische en medische staf

Berichtdoor Satyr » 24-01-2022 09:00

Avatar gebruiker
Satyr
Superster
 
Berichten: 2541
Geregistreerd op: 01-02-2005 16:02

Re: Technische en medische staf

Berichtdoor Jazz » 24-01-2022 18:17

Jansen niet genoemd in de online nieuwjaarsreceptie. Zegt dit genoeg?
Heerenveen fan in Leiden
Jazz
Beheerder
 
Berichten: 2474
Geregistreerd op: 11-05-2015 15:56
Woonplaats: Leiden

VorigeVolgende

Keer terug naar Spelers & staf

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten