14-01-2021 sc Heerenveen - RKC Waalwijk (1-1)

› je eigen voor- en nabeschouwingen

Moderators: Beheerders, Fanmasters

14-01-2021 sc Heerenveen - RKC Waalwijk (1-1)

Berichtdoor Feanfan 1 » 10-01-2021 20:24

Donderdag RKC Waalwijk op bezoek. De ploeg heeft wat recht te zetten, maar dat roepen we ook al twee maanden.
Ik verwacht Van der Heide in de basis ten koste van Nygren en dan Van Bergen weer op rechts.
RKC is ook wel een leuke voetballende ploeg en ook zij weten hoe je Heerenveen pijn kunt doen. Het gebrek aan het creëren van kansen baart me nog het meeste zorgen.
Feanfan 1
Superster
 
Berichten: 7695
Geregistreerd op: 11-07-2003 12:37

Re: 14-01-2021 sc Heerenveen - RKC Waalwijk (18:45 uur)

Berichtdoor boy waterman » 11-01-2021 15:07

Ik sla een beurt over voor deze keer,man man man..wat een armoede,geen bezieling,geen passie,geen wil om alles er voor te geven in 90 minuten.
Kijk wel rond 20:20 a 20:30 Wat het deze avond weer opgeleverd heeft.
nooit tevreden met 1 punt uit breda!
boy waterman
Basisspeler
 
Berichten: 737
Geregistreerd op: 01-06-2004 11:37
Woonplaats: drachten

Re: 14-01-2021 sc Heerenveen - RKC Waalwijk (18:45 uur)

Berichtdoor Superfries1994 » 11-01-2021 17:53

Misschien dat ze RKC wel een beetje laten komen zodat er voor ons ruimte ontstaat. Zoals gezegd is RKC wel een ploeg die graag wil, dat zou in ons voordeel moeten zijn.
Superfries1994
Superster
 
Berichten: 2011
Geregistreerd op: 04-01-2014 19:27

Re: 14-01-2021 sc Heerenveen - RKC Waalwijk (18:45 uur)

Berichtdoor Feanfan 1 » 13-01-2021 17:39

Achterin hebben we niet zo veel keus. Akujobi of Floranus is hetzelfde, maar vooral aanvallend zou ik wel wat andere spelers willen zien. Van Bergen en Nygren (3+1 goals) vallen niet mee en mogen wedstrijden lang door het ijs zakken. Ik zou het zo wel willen zien, hoe het nu is werkt ook niet

--------------------- Mulder -----------------------------
Floranus - Van Hecke - Bochniewicz - Woudenberg
---- Veerman ------ De Jong ------- Halilovic --------
------Llanez ------- Veerman ----- Van der Heide ---
Feanfan 1
Superster
 
Berichten: 7695
Geregistreerd op: 11-07-2003 12:37

Re: 14-01-2021 sc Heerenveen - RKC Waalwijk (18:45 uur)

Berichtdoor fuotbalgek » 13-01-2021 23:45

Feanfan 1 schreef:Achterin hebben we niet zo veel keus. Akujobi of Floranus is hetzelfde, maar vooral aanvallend zou ik wel wat andere spelers willen zien. Van Bergen en Nygren (3+1 goals) vallen niet mee en mogen wedstrijden lang door het ijs zakken. Ik zou het zo wel willen zien, hoe het nu is werkt ook niet

--------------------- Mulder -----------------------------
Floranus - Van Hecke - Bochniewicz - Woudenberg
---- Veerman ------ De Jong ------- Halilovic --------
------Llanez ------- Veerman ----- Van der Heide ---


Ben het wel met je eens over onze buitenspelers, maar zie in algemene zin graag spelers die comfortabel zijn aan de bal. Zou daarom voor Batista en VD Heide op de vleugels kiezen, jongens die met Siem kunnen gaan combineren. Als Henk dan ook meer zijn rol in het positiespel gaat vervullen in plaats van dat afwachten op steekpasses en kansen, kan het voorin leuk gaan lopen.

Ook heb ik nog een aantekening bij het brengen van Halilovic. Die moet verdedigend wel erg sterk zijn voor een voetballende middenvelder om een middenveld met Veerman en De Jong te complementeren. Die blinken beide niet bepaald uit in de meters achteruit namelijk.

Met de huidige selectie zou ik graag voor de twee centrale een defensief sterke speler zien, zodat Floranus meer vooruit kan en Kaib op links hetzelfde kan gaan doen, en de as achter Veerman en de Jong zeker is. Dit zou ingevuld moeten worden door Kongolo of Dresevic, verwacht niet dat Halilovic dit type speler is. Kongolo moet dan meer de rol van inschuivende verdediger gaan oppakken zoals bazoer bij Vitesse. Kom dan tot de volgende opstelling;

-------------------------------- Mulder -----------------------------------
------------Van Hecke--Kong/Dres--Bochniewizc---------
Floranus------------------Veerman---------------------------Kaib
--------------------------------De Jong-----------------------------------
-------------Batista----------------------------------VD Heide-------
--------------------------------Veerman----------------------------------

Wanneer je tegen ploegen speelt die meer aan de bal komen kun je makkelijker schakelen naar een defensieve 433 zoals we die gespeeld hebben in het begin van het seizoen;

-------------------------------- Mulder -----------------------------------
Floranus---Van Hecke-----Bochniewizc--------------Kaib
----------------------Kongolo------Veerman------------------------
--------------------------------De Jong-----------------------------------
----Van Bergen------------------------------------VD Heide-------
--------------------------------Veerman----------------------------------

In die samenstelling is het voor de backs vooral verdedigen, heb je en goed blok in je centrum en zoek je het vooruit vrij direct waar de ruimte er ligt.

In beide opstellingen itt die van geen plaats voor Llainez, denk dat deze huurperiode net zo goed kan worden opgezegd. Staat bij mij in de pikorde achter Van Bergen, VD Heide, Batista en Nygren.
fuotbalgek
Superster
 
Berichten: 3639
Geregistreerd op: 13-05-2013 15:35

Re: 14-01-2021 sc Heerenveen - RKC Waalwijk (18:45 uur)

Berichtdoor Feanfan 1 » 14-01-2021 06:06

Ben het ook wel met je eens, maar ik ben heel benieuwd hoe Jansen het in gaat vullen na de komst van Halilovic. Die komt hier niet voor de bank en Veerman en De Jong (mits fit) zijn ook zekerheidjes. Maar inderdaad allemaal verdedigend vrij matig

Ik vind dat Batista Meier inmiddels genoeg kansen heeft gehad. Dat was misschien wel op de "10' positie, maar dan nog . Ik ozu Llanez wel eens willen zien, maar Jansen kennende zal Van Bergen sowieso spelen
Feanfan 1
Superster
 
Berichten: 7695
Geregistreerd op: 11-07-2003 12:37

Re: 14-01-2021 sc Heerenveen - RKC Waalwijk (18:45 uur)

Berichtdoor Superfries1996 » 14-01-2021 16:57

Jansen grijpt in: Dresevic in plaats van Van Hecke, Halilovic in plaats van de Jong en van der Heijde in plaats van Nygren. Ik ben benieuwd wat het oplevert. Wel jammer dat men geen middenveld met Halilovic, de Jong én Veerman aandurft.
nou nou
Avatar gebruiker
Superfries1996
Superster
 
Berichten: 2408
Geregistreerd op: 10-04-2012 19:21

Re: 14-01-2021 sc Heerenveen - RKC Waalwijk (18:45 uur)

Berichtdoor pes5 » 14-01-2021 19:49

We staan voor, maar daar is ook alles mee gezegd. Waar trainen wij op? Positioneel zwak, aan de bal werkelijk dramatisch, zonder bal geen enkele druk op de bal en communicatie onderling ook slecht. En ga nu niet beginnen over een gebrek aan kwaliteit, want wij hebben gewoon veel meer kwaliteit rondlopen dan RKC, Heracles, ADO en Fortuna! 
Laten wij Grim maar aanstellen als trainer. Die man slaagt erin om een elftal zonder goede spelers toch herkenbaar en met lef te laten spelen! Hij zal wel gek worden van het gebrek aan kwaliteit bij zijn aanvallers, want anders hadden ze hier lachend met een overwinning van veld gelopen.
Veerman en Veerman stel luilakken die alleen wakker worden als de bal in de buurt komt en dan elkaar alleen zoeken. Kongolo heeft echt geen idee waar hij moet lopen en verspeelt bijna ieder duel en de afstemming op het middenveld klopt ook helemaal niet. Men staat constant op 5/10m van de man. Nooit eens kort en kans om pressie te spelen. Geen enkel antwoord op hun inschuivende verdedigers. We hebben mazzel dat Bochniewicz alles weghaalt.Je krijgt ook echt heel veel ruimte, maar daar doen we niks mee. 
Ik vind JJ een beste vent, maar ik zie geen enkele progressie. Het publiek vermaken? Niks van te merken. Het lijkt alleen iedere week minder te worden.
En dan heb je nu twee assistenten die vastgeniet zitten op hun stoeltje. Waar is de beleving?
Ik ben echt helemaal klaar met ons spel. Er is genoeg kwaliteit om veel beter te voetballen. Tegen Vitesse en PSV was dat prima te zien.
pes5
Beheerder
 
Berichten: 2977
Geregistreerd op: 10-07-2006 15:00
Woonplaats: Heerenveen

Re: 14-01-2021 sc Heerenveen - RKC Waalwijk (18:45 uur)

Berichtdoor Satyr » 14-01-2021 20:00

Het is zo onvoorstelbaar slecht, wat hebben wij een strontmazzel gehad met de seizoensopening. Die punten redden een heel seizoen tegen degradatie spelen.

We worden compleet, helemaal finaal, naar de kloten gespeeld door Fortuna en RKC
Avatar gebruiker
Satyr
Superster
 
Berichten: 2541
Geregistreerd op: 01-02-2005 16:02

Re: 14-01-2021 sc Heerenveen - RKC Waalwijk (18:45 uur)

Berichtdoor fuotbalgek » 14-01-2021 20:16

Het is echt beschamend slecht. Kijk eens wat je hebt kunnen investeren tov die clubs, en je kunt niet meekomen. Gelukkig hebben we begin dit seizoen veel geluk gehad in wedstrijden tegen Fortuna, VVV, Willem II, etc.

Maar dit seizoen gaat nog heel lang duren. Denk dat ik ook vandaag weer geen 90 minuten kan uitzitten kijkend naar wat eigenlijk?
fuotbalgek
Superster
 
Berichten: 3639
Geregistreerd op: 13-05-2013 15:35

Re: 14-01-2021 sc Heerenveen - RKC Waalwijk (18:45 uur)

Berichtdoor siesta » 14-01-2021 20:36

Bedroevend. Hoe ver moet de gifbeker nog leeg..
!
Avatar gebruiker
siesta
Wereldspeler
 
Berichten: 1283
Geregistreerd op: 02-10-2005 12:30
Woonplaats: Amsterdam

Re: 14-01-2021 sc Heerenveen - RKC Waalwijk (18:45 uur)

Berichtdoor davp » 14-01-2021 20:40

Hoe kan het toch dat er al jaren geen trainer in slaagt om ons enige vorm van verzorgd voetbal te laten spelen. Zitten geen patronen in en geen idee achter.
Avatar gebruiker
davp
Superster
 
Berichten: 1589
Geregistreerd op: 22-06-2005 10:36
Woonplaats: De Knipe

Re: 14-01-2021 sc Heerenveen - RKC Waalwijk (18:45 uur)

Berichtdoor Feanfan 1 » 14-01-2021 20:40

Hele seizoen al gebrek aan scorend vermogen. Zonder Henk, die ook veel fout doet, was het helemaal kansloos. Maar de buitenspelers, met name Van Bergen en Nygren, stel amateurs

Toch 1 positief punt: we zijn MVV voorbij op de eeuwige ranglijst. We staan nu op plek 15
Feanfan 1
Superster
 
Berichten: 7695
Geregistreerd op: 11-07-2003 12:37

Re: 14-01-2021 sc Heerenveen - RKC Waalwijk (18:45 uur)

Berichtdoor vincentdelbos » 14-01-2021 20:40

Vandaag weer eens een wedstrijd gekeken, was alweer een tijdje geleden. Maar ik ben wel echt teleurgesteld over het niveau. Ik snap dat dit geen Real Madrid, PSG of ManU is. Maar als je tegen de 'mindere tegenstanders' dit laat zien, is er wel wat aan de hand. Je bent qua niveau spelers echt niet minder dan die clubs, maar toch kom je hiermee op de proppen. Kiezen van posities is erg matig, maar de hoeveelheid foute passes is ook treurig. Ik hoor veel mensen roepen dat ze niet hard werken, maar dat zie ik nog niet eens. Maar het is vooral hard werken op een verkeerde manier lijkt het wel...
vincentdelbos
Basisspeler
 
Berichten: 520
Geregistreerd op: 03-02-2007 13:11
Woonplaats: Joure

Re: 14-01-2021 sc Heerenveen - RKC Waalwijk (18:45 uur)

Berichtdoor fuotbalgek » 14-01-2021 20:49

vincentdelbos schreef:Ik hoor veel mensen roepen dat ze niet hard werken, maar dat zie ik nog niet eens. Maar het is vooral hard werken op een verkeerde manier lijkt het wel...


Het ligt hem bij de meesten niet aan inzet, al vind ik wel dat Henk voornamelijk als een zak hooi over het veld hobbelt en alleen versnelt als hij denk een steekbal te kunnen krijgen. Het is echt pure onkunde in balbezit. Teveel spelers die oncomfortabel aan de bal zijn, zwak in de passing, niet goed vrijlopen als een ander de bal heeft, niet doorbrengen na een pass, ballen die van de voet af springen, en ga zo maar door. Een combinatie van kwaliteitsgebrek en het totaal ontbreken van een ingeslepen speelwijze. Het enige was er in zit is zeer compact verdedigen, Joey de bal geven en een lange bal op Henk of Mitchell. Maar daar kom je in dit soort wedstrijden niet mee weg. Dan wordt pijnlijk duidelijk hoe slecht dit elftal is, los van individuele kwaliteiten.
Laatst bijgewerkt door fuotbalgek op 14-01-2021 21:01, in het totaal 1 keer bewerkt
fuotbalgek
Superster
 
Berichten: 3639
Geregistreerd op: 13-05-2013 15:35

Re: 14-01-2021 sc Heerenveen - RKC Waalwijk (18:45 uur)

Berichtdoor DSCH » 14-01-2021 20:57

Het is tenenkrommend slecht. Hoe is het in vredesnaam mogelijk dat je het als prof niet eens lukt om een bal fatsoenlijk aan te nemen? Alles stuitert van de voet, bij nagenoeg iedereen. Henk is de enige die goals kan maken, maar als hij dat luie en nonchalante nou eens afleert kunnen het nog veel meer zijn. Die man is 2 meter, maar wint geen duel en kan geen bal vasthouden. Is alleen goed in de diepte. Van Bergen moet je eruit halen. Geen vertrouwen, die loopt er als een brugklasser op de eerste schooldag bij. Akujobi op rechts is zelfs nog minder dan Floranus en Kongolo heeft volgens mij geen idee wat hij moet doen. Joey die volgens mij steeds meer doorkrijgt dat de enige die wat met een bal zou kunnen Henk is, dus alles maar op hem en hopen dat het goed komt. De rest vindt hij de moeite niet eens waard om de bal aan te spelen.

Boschniewicz en vd Heide waren de enige nog positieve punten. Dresevic vond ik overigens ook niet onaardig. Halilovic zal zich afvragen waar hij in vredesnaam in terecht gekomen is.
DSCH
Wereldspeler
 
Berichten: 1236
Geregistreerd op: 09-08-2013 13:17

Re: 14-01-2021 sc Heerenveen - RKC Waalwijk (18:45 uur)

Berichtdoor Jazz » 14-01-2021 22:17

Hier verspeel je gewoon 2 dure punten in de race om degradatie... Alle gekkigheid op een stokje, ik denk dat een 10de plek echt wel de max is voor dit spel.
Heerenveen fan in Leiden
Jazz
Beheerder
 
Berichten: 2474
Geregistreerd op: 11-05-2015 15:56
Woonplaats: Leiden

Re: 14-01-2021 sc Heerenveen - RKC Waalwijk (18:45 uur)

Berichtdoor Superfries1994 » 14-01-2021 22:57

Hoe slordig en zonder enig patroon we ook speelden, er zijn toch drie 100% kansen gecreëerd naast de goal van Veerman. Qua kansen had je deze pot eigenlijk moeten winnen. Eerder dit seizoen gebeurde dat wel en hadden we van een 'effectieve en zakelijke wedstrijd' gesproken.
Superfries1994
Superster
 
Berichten: 2011
Geregistreerd op: 04-01-2014 19:27

Re: 14-01-2021 sc Heerenveen - RKC Waalwijk (18:45 uur)

Berichtdoor fuotbalgek » 15-01-2021 00:32

DSCH schreef:Boschniewicz en vd Heide waren de enige nog positieve punten. Dresevic vond ik overigens ook niet onaardig. Halilovic zal zich afvragen waar hij in vredesnaam in terecht gekomen is.


Het centrum bij de tegengoal, het centrum waar Mulder ons van een nederlaag redde, beide gevallen tonen aan dat Dresevic niet kan verdedigen. Doe mij Van Hecke maar weer de volgende keer.
fuotbalgek
Superster
 
Berichten: 3639
Geregistreerd op: 13-05-2013 15:35

Re: 14-01-2021 sc Heerenveen - RKC Waalwijk (1-1)

Berichtdoor Joar1103 » 15-01-2021 07:34

RKC speelde alleraardigst voetbal, leuk om naar te kijken.
Joar1103
Bankzitter
 
Berichten: 20
Geregistreerd op: 28-08-2020 06:48


Keer terug naar Wedstrijden

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten