Transferbeleid (algemeen)

› wie (nog) niet pompeblêden draagt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Re: Transferbeleid (algemeen)

Berichtdoor Superfries1996 » 19-09-2020 10:39

https://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=377219

Een data-analyse van de sterke en zwakke punten van ons elftal, de kwaliteit en potentie van onze aanwinsten en waar het elftal versterking nodig heeft. Ik ben volgens mij de enige maar blijf hopen op het huren van iemand als Ekkelenkamp en hoop dat Hauge (in de winter) kan worden vastgelegd!
nou nou
Avatar gebruiker
Superfries1996
Superster
 
Berichten: 2408
Geregistreerd op: 10-04-2012 19:21

Re: Transferbeleid (algemeen)

Berichtdoor hhage » 19-09-2020 17:54

Superfries1996 schreef:https://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=377219

Een data-analyse van de sterke en zwakke punten van ons elftal, de kwaliteit en potentie van onze aanwinsten en waar het elftal versterking nodig heeft. Ik ben volgens mij de enige maar blijf hopen op het huren van iemand als Ekkelenkamp en hoop dat Hauge (in de winter) kan worden vastgelegd!



Ik hoop niet dat Ekkelenkamp komt, een middenveld met Veerman-Meier-Kongolo is al een van de beste in de eredivisie. Gewoon die Hauge in de winterstop halen en nog een reservekeeper. Dan ben ik wel tevreden mocht er niemand meer weg gaan.
hhage
Basisspeler
 
Berichten: 920
Geregistreerd op: 18-07-2015 13:05

Re: Transferbeleid (algemeen)

Berichtdoor Feanfan 1 » 19-09-2020 18:51

Ik hoop dat er nog een buitenspeler bij komt. Van Bergen kan geen normale voorzet geven, op vd Heide kan je niet 34 wedstrijden bouwen. Llanez afwachten, maar komt wel goed denk ik en Driouech zal zijn minuten maken, maar laat die nog maar een echt goed seizoen draaien bij de beloften. Eigenlijk moet je Batista Meier lekker op 10 laten, dus niet als vervanger als er vleugelspeler geschorst/geblesseerd is
Het beste zou zijn dat je Van Bergen nog verkoopt en daar iemand haalt die er direct staat
Feanfan 1
Superster
 
Berichten: 7695
Geregistreerd op: 11-07-2003 12:37

Re: Transferbeleid (algemeen)

Berichtdoor Superfries1994 » 20-09-2020 02:11

Het zou erg mooi zijn als we dit seizoen een beetje ongeschonden door zouden kunnen komen, want het is allemaal nog wel erg dun bezet. Je hebt een goede derde CV, Hajal laat bij invalbeurten zien dat hij zo mee zou kunnen doen en Llanez zal vast niet ver van de andere buitenspelers af zitten. Echter, bij elke andere positie waar een blessure opspeelt, verlies je direct wel een hele hoop kwaliteit en bij sommige posities is er niet eens een echte vervanger. Aan de andere kant is het ook mooi dat jongens als Hajal, Van der Heide, Akujobi en Driouech speeltijd kunnen krijgen.
Superfries1994
Superster
 
Berichten: 2011
Geregistreerd op: 04-01-2014 19:27

Re: Transferbeleid (algemeen)

Berichtdoor Janneman » 20-09-2020 04:22

Ik kan me er an sich wel in vinden dat de jeugd de kansen krijgt maar net als hierboven ben ik het er mee eens dat we nog wel wat spelers nodig zijn. De spoeling op het middenveld is nog dun, een back up voor Mulder is er niet echt en voorin mag er nog wel een vleugelspeler bij en iemand achter Henk Veerman.

Van Bergen misschien verkopen net als Espejord (of zoiets) en daar gelijk vervangers voor halen en misschien nog een (goede) middenvelder huren/ kopen en we kunnen blessures beter opvangen.
scheerenveen.supporterswereld.nl
Avatar gebruiker
Janneman
Superster
 
Berichten: 3673
Geregistreerd op: 29-12-2006 16:36

Re: Transferbeleid (algemeen)

Berichtdoor Stiffie » 21-09-2020 10:04

Achterin is er nu keuze, zeker als Fernandez het gewenste stapje maakt. Middenveld kan er nog wel een ervaren kracht bij, wellicht de 'Lammers' tonnen voor gebruiken? De vleugels zijn dubbel bezet, Ollie kon daar ook spelen en we hebben 3 spitsen in de selectie. Ik zou zeggen een 2e keeper en een goede middenvelder erbij halen.
Born to party, forced to work
Stiffie
Superster
 
Berichten: 2305
Geregistreerd op: 02-12-2002 21:53

Re: Transferbeleid (algemeen)

Berichtdoor du longhi » 21-09-2020 17:23

Ik hoop (tegen beter weten in) op een goede linksback. De bezetting is daar al jaren ondermaats. Zowel verdedigend als opbouwend.
du longhi
Basisspeler
 
Berichten: 553
Geregistreerd op: 08-12-2004 19:13

Re: Transferbeleid (algemeen)

Berichtdoor Peter » 27-09-2020 21:20

Nog iets meer dan een week (5 oktober) en dan sluit de transfermarkt. Er is nog geen 2e keeper. We verwachten nog een aanvaller en misschien een middenvelder. Wordt nog een drukke week voor Hamstra. Verwachten we nog 3 spelers of doen we het hier mee. Ik vind het de laatste 2 week erg stil op dit front. Volgens mij moet er toch nog echt wel wat gebeuren.
Een echte fries blijf je ook al woon je in het "buitenland".
Peter
Basisspeler
 
Berichten: 809
Geregistreerd op: 02-12-2002 19:40
Woonplaats: Capelle aan den IJssel

Re: Transferbeleid (algemeen)

Berichtdoor fuotbalgek » 27-09-2020 22:10

Een keeper zal nog wel komen. Verder verwacht ik weinig meer. Met het vertrek van Espejord is een allround aanvaller wel welkom. Al is met de komst van die Amerikaan dat wellicht ook ijdele hoop. Een middenvelder verwacht ik niet met ollie en hajal, Kongolo en Akujobi en Veerman en Dewaele, en ook Ras die er weer aan komt. Als er nog iets bij komt, dan het liefst een goede linksback.

Opzich staan we er na zo'n de voorbereiding, de resultaten nu en de selectie best aardig voor, en ik denk dat het geld eerder gereserveerd wordt om de plekken waar nu huurlingen staan over 6-12 maanden op te vullen met talenten die zich hier verder kunnen ontwikkelen. Er moet komend seizoen een buitenspeler en een tien worden gekocht, die op termijn geld kunnen gaan opleveren. Hauge wordt steeds meer een utopie, maar in die categorie moet je het gaan zoeken voor komend seizoen.
fuotbalgek
Superster
 
Berichten: 3639
Geregistreerd op: 13-05-2013 15:35

Re: Transferbeleid (algemeen)

Berichtdoor nickstok » 28-09-2020 06:26

Kan me goed vinden in bovenstaande post maar denken toch dat de club nog aan het rondkijken is naar een centrumspits. Rein Smit heeft in tegenstelling tot de andere talenten dit seizoen nog geen minuten gekregen in de eredivisie en dat zal niet voor niets zo zijn. Mogelijk wil de club toch nog een afvallen de spits van een topclub huren om de periode te overbruggen dat Espejord weg is. Wellicht Pirou van PSV of Brobbey van Ajax?
nickstok
Basisspeler
 
Berichten: 866
Geregistreerd op: 23-04-2014 17:50

Re: Transferbeleid (algemeen)

Berichtdoor Superfries1996 » 28-09-2020 19:08

Joey Veerman staat in de belangstelling van diverse buitenlandse clubs. Nu het naar verluidt onder meer clubs uit de Premier League betreft is de kans zeker aanwezig dat zij een bedrag op tafel leggen dat Heerenveen niet kan of wil weigeren.

ZIjn vervanger is wat mij betreft Frederik Aursnes. Een getalenteerde defensieve middenvelder die net als Joey het van zijn voetballend vermogen moet hebben en zelf ook regelmatig een goal of assist meepikt. Hij heeft voor een 24-jarige al flink wat ervaring in de Noorse competitie en in Europees verband. Met een contract tot december van 2021 zal hij echter niet goedkoop zijn. Het is wel iemand die er direct staat.

https://www.transfermarkt.nl/fredrik-au ... ler/223367
nou nou
Avatar gebruiker
Superfries1996
Superster
 
Berichten: 2408
Geregistreerd op: 10-04-2012 19:21

Re: Transferbeleid (algemeen)

Berichtdoor Goran Popov » 29-09-2020 11:32

Is Emanuelson niet wat? Lijkt er bij Utrecht niet aan te pas te komen en is op amateurbasis aan ze verbonden. Hij kan daar na z'n loopbaan aan de slag maar wil graag voetballen.

Zou de nodige ervaring toevoegen binnen de selectie en kan zowel op het middenveld als linksback.
Goran Popov
Selectiespeler
 
Berichten: 224
Geregistreerd op: 28-04-2013 17:36

Re: Transferbeleid (algemeen)

Berichtdoor Jazz » 29-09-2020 14:01

Goran Popov schreef:Is Emanuelson niet wat? Lijkt er bij Utrecht niet aan te pas te komen en is op amateurbasis aan ze verbonden. Hij kan daar na z'n loopbaan aan de slag maar wil graag voetballen.

Zou de nodige ervaring toevoegen binnen de selectie en kan zowel op het middenveld als linksback.


Nee, hij is niks. Kwam zwaar tekort voor Utrecht.
Heerenveen fan in Leiden
Jazz
Beheerder
 
Berichten: 2474
Geregistreerd op: 11-05-2015 15:56
Woonplaats: Leiden

Re: Transferbeleid (algemeen)

Berichtdoor Kaz_SCH » 30-09-2020 08:25

Joey Veerman blijft denk ik het gesprek van de dag totdat de transferwindow gesloten is. Hoe kijken jullie er tegenaan? Ik heb eens de voor- en nadelen op een rijtje gezet.

Redenen om Veerman te verkopen:
+ Veerman levert de club een soortgelijk bedrag als Ejuke op, daarmee is de continuïteit van de club voor de komende jaren gewaarborgd
+ Er komt ruimte om het trainingscomplex aan te pakken
+ Er komt ruimte om een reorganisatie te financieren, mensen vergeten denk ik vaak hoeveel geld dat in 1e instantie kost
+ Er komt ruimte vrij om het elftal op meerdere posities te versterken
+ Dit soort bedragen moet je als kleine club nooit laten liggen, er kan zoveel gebeuren in een jaar

Redenen om Veerman niet te verkopen:
- Je vindt zo snel nooit meer iemand met (bijna) dezelfde kwaliteiten
- Zijn contract loopt tot 2024 (net verlengd)
- Er is geen reden aan te nemen dat hij aan het eind van het seizoen veel minder waard is
- Door Joey te houden straal je als club voor het eerst in jaren weer eens wat ambitie uit naar je achterban en de buitenwereld
- De aanwezigheid van Joey maakt andere spelers beter en dus in potentie meer waard
- Als je met Veerman één of twee plekken hoger eindigt levert dat ook (tv)geld op

Ik snap de spagaat voor Hamstra wel, maar ik zou hem dit jaar houden. Mede mogelijk gemaakt door de olieroebels van Ejuke!
Kaz_SCH
Wereldspeler
 
Berichten: 1350
Geregistreerd op: 11-05-2006 09:50

Re: Transferbeleid (algemeen)

Berichtdoor Satyr » 30-09-2020 10:16

VVV deed al twee pogingen om ons die miljoenen door de neus te boren. Dat kan ook nog. Maar goed, dat is wel heel negatief.

Ik zou zeggen, niet verkopen tenzij Joey zelf echt naar Soton wil én het bedrag 15 miljoen is.
Avatar gebruiker
Satyr
Superster
 
Berichten: 2541
Geregistreerd op: 01-02-2005 16:02

Re: Transferbeleid (algemeen)

Berichtdoor nickstok » 30-09-2020 10:32

Ik kan me goed vinden in bovenstaande genoemde punten. Feit is wel dat hoe later in de week een eventuele transfer tot stand komt hoe minder waarschijnlijk het is dat er een (goede) opvolger wordt gehaald. Gezien het spelbeeld tegen VVV en de tweede helft van Fortuna blijft het cruciaal dat er wel een goede vervanger komt aangezien het anders alsnog een vervelend seizoen kan worden. Ik benijd Gerry niet wat dat betreft. Ben benieuwd wat er gaat gebeuren. Volgens de LC is de club in ieder geval nog op zoek naar een keeper en middenvelder (ongeacht het vertrek van Joey) dus er lijkt deze week in ieder geval nog iets te gaan gebeuren.
nickstok
Basisspeler
 
Berichten: 866
Geregistreerd op: 23-04-2014 17:50

Re: Transferbeleid (algemeen)

Berichtdoor Feanfan 1 » 30-09-2020 23:04

Floranus staat in de belangstelling van Utrecht. Wat mij betreft mag hij daar naar toe. Dit is inmiddels zijn 3e jaar en ik blijf het een zwakke schakel vinden, al is hij wel beter geworden ten opzichte van zijn eerste jaar.
Toevallig spelen we vrijdag tegen Utrecht, dus hoop dat hij de pannen van het dak speelt. Neem aan dat Hamstra wel een vervanger klaar heeft, Floranus is wel te vervangen
Feanfan 1
Superster
 
Berichten: 7695
Geregistreerd op: 11-07-2003 12:37

Re: Transferbeleid (algemeen)

Berichtdoor fuotbalgek » 30-09-2020 23:16

Feanfan 1 schreef:Floranus staat in de belangstelling van Utrecht. Wat mij betreft mag hij daar naar toe. Dit is inmiddels zijn 3e jaar en ik blijf het een zwakke schakel vinden, al is hij wel beter geworden ten opzichte van zijn eerste jaar.
Toevallig spelen we vrijdag tegen Utrecht, dus hoop dat hij de pannen van het dak speelt. Neem aan dat Hamstra wel een vervanger klaar heeft, Floranus is wel te vervangen


Dat is makkelijk gezegd. Ik zie toch liever Woudenberg vertrekken. Floranus is op alle vlakken beter. Als je een back wilt houden, is het Floranus.

Buiten dat meldt alleen Second het. Pure quatsch dus.
fuotbalgek
Superster
 
Berichten: 3639
Geregistreerd op: 13-05-2013 15:35

Re: Transferbeleid (algemeen)

Berichtdoor Otsje P » 01-10-2020 09:58

Feanfan 1 schreef:Floranus staat in de belangstelling van Utrecht.


Volgens mij flauwe kul. Denk dat Utrecht voor Bijl gaat. Lijkt me veel logischer. Floranus was bij ons, ondanks dat hij weer op zijn eigen plek staat, in alle 3 de wedstrijden de zwakste schakel achterin. Verdedigend gaat het wel maar aan de bal is het echt heel matig. Speelt bovendien zo'n beetje elke wedstrijd bij het uitverdedigen een levensgevaarlijke kutpass tussen achterhoede en middenveld.

Bij elk redelijk bod verkopen. Zijn status als jeugdinternational zegt me helemaal niks. Verdedigend heeft hij zich knap herpakt na zijn 1e matige seizoen maar zijn techniek, balgevoel, snelheid en actieradius zijn gewoon ondermaats voor een back voor de subtop. Daar zal hij misschien nog kleine stapjes in maken maar naar mijn mening zal dat nooit veel zijn.

Ik hoop dus dat Utrecht voor de jeugdinternational gaat en dat wij dan zelf Bijl ophalen. Dat zou ons direct een stuk sterker maken in balbezit maar helaas zal dat er wel niet in zitten.
Otsje P
Superster
 
Berichten: 4838
Geregistreerd op: 22-02-2011 12:01

Re: Transferbeleid (algemeen)

Berichtdoor nickstok » 01-10-2020 16:33

SC Heerenveen had lange tijd goede hoop de komst van Jens Petter Hauge, maar de vleugelaanvaller tekende een contract bij AC Milan.

Heerenveen onderhield al enkele maanden goed contact met de Noorse jeugdinternational, die tot voor kort bij Bodø/Glimt speelde. Hauge bleek aanvankelijk wel te porren voor een overstap naar het Abe Lenstra-stadion. Probleem was alleen dat Heerenveen in de wachtkamer zat omdat de financiële mogelijkheden op dat moment niet toereikend waren.

De club hoopte vervolgens dat Hauge in de winterstop de overstap naar Heerenveen zou maken. Pech voor Heerenveen was echter dat de Noor uitstekend speelde in de voorrondes van de Europa League. Zo maakte Hauge een fraaie treffer in het duel met AC Milan, dat Bodø/Glimt overigens met 3-2 verloor. De Italiaanse topclub raakte echter overtuigd van Hauges kwaliteiten, kwam snel tot een akkoord met Bodø/Glimt en legde de aanvaller voor vijf seizoenen vast.

Heerenveen zoekt nog naar aanvallende versterking, het liefst een speler die op meerdere posities voorin uit de voeten kan. De club wil vooral nog een tweede doelman vastleggen, ook omdat Jaimy Kroesen (17) dan bij de beloften zijn wedstrijdminuten kan maken. Momenteel voert Heerenveen gesprekken met twee verschillende doelmannen.

Verder wil Heerenveen het liefst nog een middenvelder aan de selectie toevoegen. Jurgen Ekkelenkamp was een interessante optie, maar de aanvallende middenvelder mag niet vertrekken van Ajax. Heerenveen rekent daarom niet meer op Ekkelenkamp en heeft de bakens verzet naar andere middenvelders.


Even een stukje van de LC. Mogelijk dus nog 3 versterkingen erbij, dat zou wel een spetterend einde van de Hamstra weken zijn!
nickstok
Basisspeler
 
Berichten: 866
Geregistreerd op: 23-04-2014 17:50

Re: Transferbeleid (algemeen)

Berichtdoor Superfries1994 » 01-10-2020 21:40

Dat zou heel mooi zijn, nog drie versterkingen. Ik denk dat ze ook nodig zijn, ook vooral voorin, omdat daar bij één blessure van de basisspelers voorin al een probleem ontstaat.
Superfries1994
Superster
 
Berichten: 2011
Geregistreerd op: 04-01-2014 19:27

Re: Transferbeleid (algemeen)

Berichtdoor Hakansson » 02-10-2020 22:48

Sws moet er ervaren middenvelder bij, en een 2e spits of alround aanvaller.

Zomaar wat transfer vrij ideen
Tankovic
Armenteros

Vijenovic
Hiljemark

Allemaal transfervrije spelers waar we niet slechter van worden denk ik
Avatar gebruiker
Hakansson
Selectiespeler
 
Berichten: 372
Geregistreerd op: 30-06-2004 12:12
Woonplaats: hindeloopen

Re: Transferbeleid (algemeen)

Berichtdoor Feanfan 1 » 03-10-2020 11:49

Basiself is op zich wel aardig, maar hoop dat er in de breedte nog wel wat bij komt. Henkie valt uit, en je hebt geen fatsoenlijke spits. De backs zijn zorgelijk, nu ook al een beetje, maar zeker als er iemand geblesseerd is
Met de huidige basis speel je voor plek 8-11, met wat blessures rechterrijtje
Feanfan 1
Superster
 
Berichten: 7695
Geregistreerd op: 11-07-2003 12:37

Re: Transferbeleid (algemeen)

Berichtdoor Jazz » 03-10-2020 12:55

Moeten ze wel opschieten, we hebben nog maar 3 dagen...
Heerenveen fan in Leiden
Jazz
Beheerder
 
Berichten: 2474
Geregistreerd op: 11-05-2015 15:56
Woonplaats: Leiden

Re: Transferbeleid (algemeen)

Berichtdoor nickstok » 03-10-2020 13:39

Ik denk dat de club vooral naar huurspelers kijkt die afvallen bij topclubs. Dat is in deze financieel onzekere tijd ook niet onverstandig. Als het merendeel van de wedstrijden dit seizoen zonder publiek moeten worden gespeeld heeft de club een groot financieel gat.
nickstok
Basisspeler
 
Berichten: 866
Geregistreerd op: 23-04-2014 17:50

Re: Transferbeleid (algemeen)

Berichtdoor Superfries1994 » 03-10-2020 17:10

nickstok schreef:Ik denk dat de club vooral naar huurspelers kijkt die afvallen bij topclubs. Dat is in deze financieel onzekere tijd ook niet onverstandig. Als het merendeel van de wedstrijden dit seizoen zonder publiek moeten worden gespeeld heeft de club een groot financieel gat.

Verantwoorde en relatief kleine investeringen zou je wel kunnen. Met bijvoorbeeld Kaj de Rooij had je echt niet in de financiële problemen gekomen. Van huurspelers hebben we nu ook wel een aantal, daarnaast heb je een flinke klapper met Ejuke gemaakt en weet je ook dat Veerman minimaal zo'n bedrag moet opleveren.
Superfries1994
Superster
 
Berichten: 2011
Geregistreerd op: 04-01-2014 19:27

Re: Transferbeleid (algemeen)

Berichtdoor Joucke » 03-10-2020 20:55

Superfries1994 schreef:weet je ook dat Veerman minimaal zo'n bedrag moet opleveren.

Behalve als ie zwaar geblesseerd raakt, en als je dan dus gokt op toekomstige transferinkomsten ga je zo twente achterna...
Joucke
Wereldspeler
 
Berichten: 1136
Geregistreerd op: 21-04-2014 18:41
Woonplaats: Vught

Re: Transferbeleid (algemeen)

Berichtdoor fuotbalgek » 03-10-2020 21:14

Joucke schreef:Behalve als ie zwaar geblesseerd raakt, en als je dan dus gokt op toekomstige transferinkomsten ga je zo twente achterna...


Dat is veel te sterk gesteld. Bij Twente zijn onmogelijke financiële risico's genomen. Het gaat hier puur om het investeren van inkomende transfergelden waar je anders belasting over moet betalen. Met de verkoop van Ejuke is het vastleggen van een speler in de categorie Kaj prima mogelijk. Wellicht verkoop je Veerman niet, dan verkoop je Van Bergen.
fuotbalgek
Superster
 
Berichten: 3639
Geregistreerd op: 13-05-2013 15:35

Re: Transferbeleid (algemeen)

Berichtdoor pes5 » 04-10-2020 09:52

Nog zo'n 60 uur voor 3 potentiële versterkingen.

In Gerry we trust.
pes5
Beheerder
 
Berichten: 2977
Geregistreerd op: 10-07-2006 15:00
Woonplaats: Heerenveen

Re: Transferbeleid (algemeen)

Berichtdoor pes5 » 04-10-2020 09:55

Als Ajax Klaassen haalt, zou ik meteen nog proberen Ekkelenkamp te strikken. Heb je een middenvelder die op 8 en 10 kan, die goals kan maken, fysiek sterk is en kan Bautista evt ook nog op de vleugel.
pes5
Beheerder
 
Berichten: 2977
Geregistreerd op: 10-07-2006 15:00
Woonplaats: Heerenveen

VorigeVolgende

Keer terug naar Transfers & geruchten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten