Moderators: Beheerders, Fanmasters
nickstok schreef:Hij schijnt volgens VI terug te kunnen naar zijn oude club. Wat mij betreft het verlies nemen en afscheid nemen. Lijkt fysiek en mentaal niet aan te kunnen haken. In dat geval hoop ik wel dat de club nog een vervanger haalt. Als Henk geblesseerd raakt hebben we een serieus probleem.
Superfries1996 schreef:
Met Henk in de spits hebben we eigenlijk ook al een probleem, maar goed. Als ik het geruchtencircuit mag geloven is men nog wel bezig met een spits dus als hij vertrekt komt er waarschijnlijk wel een concurrent voor Veerman.
BakCristian schreef:Ik denk dat ik de enige ben, maar ik denk er 20 per seizoen kan maken als hij een jaar blessure vrij is.
Die invalbeurten van hem waren echt ongelukkig, waar hij wel de juiste beslissing nam, maar het kwartje viel steeds met de verkeerde kant op.
BakCristian schreef:Ik denk dat ik de enige ben, maar ik denk er 20 per seizoen kan maken als hij een jaar blessure vrij is.
Die invalbeurten van hem waren echt ongelukkig, waar hij wel de juiste beslissing nam, maar het kwartje viel steeds met de verkeerde kant op.
Runar Espejord verlaat SC Heerenveen alweer. De 24-jarige spits wordt tot de winterstop verhuurd aan zijn oude club, Tromsø IL.
Espejord kwam de afgelopen winter naar SC Heerenveen, maar maakte mede door blessures nog geen indruk in het Abe Lenstra Stadion. In acht duels kwam de Noor nog geen enkele keer tot scoren en hij speelde in die acht wedstrijden slechts 119 minuten.
Nu Henk Veerman terug is gekeerd in Heerenveen zijn de kansen voor de Noorse spits verder afgenomen. Ook de negentienjarige Rein Smit kreeg tijdens de voorbereiding al een paar keer de voorkeur boven de Noor. Heerenveen gaat in de komende dagen de afweging maken of het nog een spits wil aantrekken als vervanging van Espejord.
Het contract van Espejord loopt nog tot medio 2022 bij SC Heerenveen en de club heeft een eenzijdige optie om die verbintenis met een jaar te verlengen. Tromsø IL heeft geen optie tot koop bedongen.
Neymar schreef:Blijkbaar wordt hij toch verhuurd zonder koopoptie. Dat snap ik dan weer niet. Odanks dat hij het nog niet heeft laten zien worden onze wisselmogelijkheden wel heel beperkt op deze manier.
Jazz schreef:
Wat snap je er niet aan? Niemand gaat Espejord kopen.
sc Heerenveen verhuurt Runar Espejord voor de rest van het kalenderjaar aan het Noorse Tromsø. De 24-jarige spits sluit per direct aan bij de club uit de 1. Divisjon, de op een na hoogste voetbaldivisie in Noorwegen.
Espejord maakte in de winter van 2019 de overstap van Tromsø naar Friesland. Nu maakt de spits dus tijdelijk de omgekeerde stap. Espejord speelde eerder al 107 officiële wedstrijden voor de Noren. Daarin was de aanvaller goed voor 25 goals en acht assists. In Friesland kwam de aanvaller tot dusver acht keer in actie.
Technisch manager Gerry Hamstra: 'Door fysieke omstandigheden en het vroegtijdig beëindigen van de Eredivisie door corona, heeft Runar niet veel gespeeld. De komende drie maanden kan hij in een vertrouwde omgeving weer aan spelen toe gaan komen om weer wedstrijdritme op te doen. We hebben er vertrouwen in dat Runar in januari weer aansluit bij de groep.’
Neymar schreef:
Ik snap dat niemand 'm wil kopen, maar dan kan je hem beter houden. We hebben na Veerman alleen Smit nog. We kunnen ons geen blessures veroorloven op deze manier.
Of ze moeten van plan zijn iemand te halen natuurlijk.
Satyr schreef:2 goals binnen een half uur...
Jazz schreef:Hij was toch geblesseerd? Hoe kan hij nu dan weer spelen of heb ik iets gemist?
Keer terug naar Spelers & staf
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten