Directie & Raad van Commissarissen

› over mensen die al horen bij de club

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Re: Directie & Raad van Commissarissen

Berichtdoor Stiffie » 22-08-2020 10:43

Op 14 augustus deed Fedde Pronk, onafhankelijk voorzitter van het Stichtingsbestuur, enkele opvallende uitspraken in de LC.
De achterban van SC Heerenveen moet meer echte invloed krijgen op het beleid van de club, vindt Fedde Pronk.

Hij zegt ook dat het Stichtingsbestuur feitelijk niet functioneert.

Opmerkelijk is dat hij dit doet op eigen titel en niet namens of in overleg met het Stichtingsbestuur. Nu is hij onafhankelijk voorzitter maar toch.

De opmerking / conclusie in Radio Camataru dat de jaarcijfers tegenvallen en daarom het Stichtingsbestuur een andere structuur wil in de leiding van de club is daarom niet te staven. Nogmaals het is Pronk die spreekt en niet het Stichtingsbestuur.

Ik verwacht overigens dat er nog steeds een groot operationeel tekort is, maar dat dit gelukkig door meevallers in transfers weer redelijk gedicht kan worden. De grote uitdaging blijft het tekort richting de max 3 miljoen te krijgen.
Born to party, forced to work
Stiffie
Superster

Berichtdoor igo » 17-09-2020 16:42

En nu is diezelfde Fedde Pronk opgestapt. Ik zeg even balletje opgooien bij Lutz. Lijkt mij uitermate geschikt om leiding te geven aan de RvC met haar staat van dienst. En als groot Heerenveensupporter een mooie klus voor haar. En ze bood al eerder zichzelf aan. https://www.feanonline.nl/nieuws/hoofdnieuws/98995/als-ze-me-bellen-voor-de-functie-voorzitter-ga-ik-er-wel-over-nadenken
igo
Selectiespeler

Berichtdoor fuotbalgek » 17-09-2020 22:32

igo schreef:En nu is diezelfde Fedde Pronk opgestapt. Ik zeg even balletje opgooien bij Lutz. Lijkt mij uitermate geschikt om leiding te geven aan de RvC met haar staat van dienst. En als groot Heerenveensupporter een mooie klus voor haar. En ze bood al eerder zichzelf aan. https://www.feanonline.nl/nieuws/hoofdnieuws/98995/als-ze-me-bellen-voor-de-functie-voorzitter-ga-ik-er-wel-over-nadenken

Los van wie nu had Fedde goede punten. We zijn al eens terug gekomen van een drie koppige directie maar een one tier board, en nu zitten we feitelijk met een eenmansdirectie. Niks tegen Roozemond, maar zolang je geen type Riemer hebt moet je een 3-5 koppig bestuur hebben. Naast Cees moet er een technisch directeur en een commercieel directeur komen, zodat alle gelederen meepraten in de strategie. Zo voorkom je bijvoorbeeld een transferperiode zoals deze. Wat mij betreft kan Hamstra zo door van manager naar directeur.

Verder zie ik meer goede punten in het relaas van Fedde. En daarmee is het teleurstellend dat hij vertrekt.
fuotbalgek
Superster

Vorige

Keer terug naar Spelers & staf