Schaduwelftal (namedropping/suggesties)

› wie (nog) niet pompeblêden draagt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Re: Schaduwelftal (namedropping/suggesties)

Berichtdoor pes5 » 10-06-2020 09:25

Kaz_SCH schreef:Maarten Stekelenburg wil dolgraag terug naar Nederland. Is al 37 maar zegt in jaren niet zo fit geweest te zijn. Zeg niet dat ik het een geweldig idee is, maar wie weet is het het gokje waard, met een jongere keeper ernaast.


Ik ben voor. Ervaren doelman is wat we absoluut nodig hebben.
pes5
Beheerder
 
Berichten: 2977
Geregistreerd op: 10-07-2006 15:00
Woonplaats: Heerenveen

Re: Schaduwelftal (namedropping/suggesties)

Berichtdoor HVNFL » 10-06-2020 09:34

Kaz_SCH schreef:Maarten Stekelenburg wil dolgraag terug naar Nederland. Is al 37 maar zegt in jaren niet zo fit geweest te zijn. Zeg niet dat ik het een geweldig idee is, maar wie weet is het het gokje waard, met een jongere keeper ernaast.


Lijkt me een goed idee! Dat is ook wel een stimulans om Huntelaar terug te halen. Bij ons kan Stekelenburg ook het hele seizoen onder de lat staan, bij Ajax oid zal hij toch al snel 2e doelman worden.
Avatar gebruiker
HVNFL
Basisspeler
 
Berichten: 605
Geregistreerd op: 16-02-2010 16:48

Re: Schaduwelftal (namedropping/suggesties)

Berichtdoor Satyr » 10-06-2020 10:25

Dat zou een hele mooie transfer zijn natuurlijk.
Avatar gebruiker
Satyr
Superster
 
Berichten: 2541
Geregistreerd op: 01-02-2005 16:02

Re: Schaduwelftal (namedropping/suggesties)

Berichtdoor Kaz_SCH » 10-06-2020 10:25

Als je Stekelenburg, Jan Scharie en Huntelaar weet te halen ben je qua ervaring wel klaar.
Kaz_SCH
Wereldspeler
 
Berichten: 1350
Geregistreerd op: 11-05-2006 09:50

Re: Schaduwelftal (namedropping/suggesties)

Berichtdoor Satyr » 10-06-2020 10:27

Eén van die drie zou al mooi zijn. Liefst Stekelenburg op dit moment.
Avatar gebruiker
Satyr
Superster
 
Berichten: 2541
Geregistreerd op: 01-02-2005 16:02

Re: Schaduwelftal (namedropping/suggesties)

Berichtdoor badfrisianboy » 10-06-2020 10:43

Gezien onze financiële situatie moeten we kapitaal op het veld hebben staan. Jonge spelers goedkoop halen en later voor een goede prijs verkopen. Met teveel oude voetballers breng je het verdienmodel van de club om zeep, en dat kan het voortbestaan van de club ernstig in gevaar brengen.

Wat mij betreft halen we dus niet teveel oude spelers voor in de basis. Wat mij betreft is één van deze drie genoeg voor in de basis. Dan zou ik kiezen voor een Huntelaar. Mochten ze Stekelenburg halen dan graag als reservekeeper en Koopmans als eerste keeper.
badfrisianboy
Basisspeler
 
Berichten: 994
Geregistreerd op: 05-07-2015 20:02

Re: Schaduwelftal (namedropping/suggesties)

Berichtdoor Satyr » 10-06-2020 10:50

Stekelenburg wil keepen, dus die moet je alleen halen als 1e keus. Lijkt me nogal logisch.
Avatar gebruiker
Satyr
Superster
 
Berichten: 2541
Geregistreerd op: 01-02-2005 16:02

Re: Schaduwelftal (namedropping/suggesties)

Berichtdoor Kaz_SCH » 10-06-2020 10:52

badfrisianboy schreef:Gezien onze financiële situatie moeten we kapitaal op het veld hebben staan. Jonge spelers goedkoop halen en later voor een goede prijs verkopen. Met teveel oude voetballers breng je het verdienmodel van de club om zeep, en dat kan het voortbestaan van de club ernstig in gevaar brengen.

Wat mij betreft halen we dus niet teveel oude spelers voor in de basis. Wat mij betreft is één van deze drie genoeg voor in de basis. Dan zou ik kiezen voor een Huntelaar. Mochten ze Stekelenburg halen dan graag als reservekeeper en Koopmans als eerste keeper.


Vind ik te zwart wit. Bij ons vertrekken Hahn (27), Bednarek (27), Hoegh (29), van Rhijn (28). Faik en Woudenberg zijn de enige spelers boven de 25. We waren al het jongste team van de Eredivisie, en het gemiddelde schiet straks nog met een paar jaar naar beneden. Éen ervaren speler erbij is lang niet genoeg. Daarnaast maken ervaren spelers je jonkies júist meer waard. Met o.a. Ejuke, Van Bergen, Veerman, Kongolo, Dresevic staat er nog voldoende kapitaal op het veld. Ejuke is uiteindelijk veel meer waard als er een spits staat die zijn assists afmaakt, en Ejuke is ook veel meer waard als je 6e wordt dan als je 14e wordt. Ervaring is een must, zonder ervaring laat je je talenten juist verzuipen.
Kaz_SCH
Wereldspeler
 
Berichten: 1350
Geregistreerd op: 11-05-2006 09:50

Re: Schaduwelftal (namedropping/suggesties)

Berichtdoor Feanfan 1 » 10-06-2020 11:36

Ik heb liever een ervaren keeper op goal dan een iemand tot 27 jaar. Een organisatie neerzetten en rust op de goal is zo belangrijk
En meestal verdien je ook niet zoveel aan een keeper. Met een ervaren keeper kan je een verdediger juist meer waard laten worden
Feanfan 1
Superster
 
Berichten: 7695
Geregistreerd op: 11-07-2003 12:37

Re: Schaduwelftal (namedropping/suggesties)

Berichtdoor badfrisianboy » 10-06-2020 11:51

Feanfan 1 schreef:Ik heb liever een ervaren keeper op goal dan een iemand tot 27 jaar. Een organisatie neerzetten en rust op de goal is zo belangrijk
En meestal verdien je ook niet zoveel aan een keeper. Met een ervaren keeper kan je een verdediger juist meer waard laten worden


Maar om nu in tijden van financiële onzekerheid een keeper van 37 jaar als eerste doelman aan te trekken, die bovendien de laatste jaren veelvuldig geblesseerd is geweest, lijkt mij een te groot risico. In het geval van Stekelenburg zou ik hem dan ook alleen als tweede doelman aantrekken.
badfrisianboy
Basisspeler
 
Berichten: 994
Geregistreerd op: 05-07-2015 20:02

Re: Schaduwelftal (namedropping/suggesties)

Berichtdoor Kaz_SCH » 10-06-2020 13:00

Dat gaat Stekelenburg natuurlijk niet doen, en wij ook niet. Hij is te duur en te goed om 2e doelman bij ons te zijn. Hij wil spelen.
Kaz_SCH
Wereldspeler
 
Berichten: 1350
Geregistreerd op: 11-05-2006 09:50

Re: Schaduwelftal (namedropping/suggesties)

Berichtdoor badfrisianboy » 10-06-2020 13:11

Kaz_SCH schreef:Dat gaat Stekelenburg natuurlijk niet doen, en wij ook niet. Hij is te duur en te goed om 2e doelman bij ons te zijn. Hij wil spelen.


Ik weet niet of hij te duur is om tweede doelman te zijn. Ik weet niet wat zijn salariseisen zijn. Dat is een aanname van je, die je niet kunt bewijzen. Of hij te goed is kan ik ook niet beoordelen. Met een goed en eerlijk verhaal kun je soms spelers aantrekken waarvan je van te voren noout gedacht hadden dat ze zouden komen.
badfrisianboy
Basisspeler
 
Berichten: 994
Geregistreerd op: 05-07-2015 20:02

Re: Schaduwelftal (namedropping/suggesties)

Berichtdoor Jazz » 10-06-2020 14:18

Kaz_SCH schreef:Dat gaat Stekelenburg natuurlijk niet doen, en wij ook niet. Hij is te duur en te goed om 2e doelman bij ons te zijn. Hij wil spelen.


2de doelman? We hebben geen doelmannen onder contract staan, hij zou gewoon als eerste keep gaan ballen.
Heerenveen fan in Leiden
Jazz
Beheerder
 
Berichten: 2474
Geregistreerd op: 11-05-2015 15:56
Woonplaats: Leiden

Re: Schaduwelftal (namedropping/suggesties)

Berichtdoor Fladian » 10-06-2020 14:35

Ik zou het toejuichen als Stekelenburg komt. Een beetje meer ervaring in de toch al piepjonge selectie is al snel een aanwinst - en Stekelenburg is niet 'zomaar' een beetje ervaring.

Dat hij geen restwaarde heeft vind ik helemaal geen probleem. Op keepers verdien je over het algemeen toch maar weinig en het is belangrijk dat we minstens één keeper hebben met ervaring.

Moet toch stiekem een beetje terug denken aan Rob van Dijk. Die op z'n oude dag ook gewoon weer eerste keeper bij ons werd.
Avatar gebruiker
Fladian
Selectiespeler
 
Berichten: 431
Geregistreerd op: 15-07-2004 11:34
Woonplaats: Arnhem

Re: Schaduwelftal (namedropping/suggesties)

Berichtdoor Otsje P » 10-06-2020 15:33

Kaz_SCH schreef:Bij ons vertrekken Hahn (27), Bednarek (27), Hoegh (29), van Rhijn (28). Faik en Woudenberg zijn de enige spelers boven de 25. We waren al het jongste team van de Eredivisie, en het gemiddelde schiet straks nog met een paar jaar naar beneden. Éen ervaren speler erbij is lang niet genoeg. Daarnaast maken ervaren spelers je jonkies júist meer waard. Met o.a. Ejuke, Van Bergen, Veerman, Kongolo, Dresevic staat er nog voldoende kapitaal op het veld. Ejuke is uiteindelijk veel meer waard als er een spits staat die zijn assists afmaakt, en Ejuke is ook veel meer waard als je 6e wordt dan als je 14e wordt. Ervaring is een must, zonder ervaring laat je je talenten juist verzuipen.


Uitstekend verhaal!

Als je Stekelenburg en Huntelaar kunt strikken dan ga je er qua ervaring en leiderschap gigantisch op vooruit. Dit zal bovendien een impuls geven qua kwaliteit en qua professionaliteit. Vergeet de impact die Schaars op de groep had, zowel op als buiten het veld, vooral niet. Ze hebben dan wellicht geen restwaarde, er hoeft ook geen transfersom voor betaald te worden. Financieel zal het blijkbaar te doen zijn wat Stekelenburg betreft. Ik geloof niet dat Sparta meer kan betalen als dat wij kunnen.
Otsje P
Superster
 
Berichten: 4838
Geregistreerd op: 22-02-2011 12:01

Re: Schaduwelftal (namedropping/suggesties)

Berichtdoor Kaz_SCH » 10-06-2020 16:00

Jazz schreef:
2de doelman? We hebben geen doelmannen onder contract staan, hij zou gewoon als eerste keep gaan ballen.


Ik was niet degene die zei dat hij 2e doelman zou worden hè, iemand anders stelde voor dat hij maar 2e doelman achter Koopmans van ADO moest worden.
Kaz_SCH
Wereldspeler
 
Berichten: 1350
Geregistreerd op: 11-05-2006 09:50

Re: Schaduwelftal (namedropping/suggesties)

Berichtdoor Kaz_SCH » 10-06-2020 16:03

badfrisianboy schreef:
Ik weet niet of hij te duur is om tweede doelman te zijn. Ik weet niet wat zijn salariseisen zijn. Dat is een aanname van je, die je niet kunt bewijzen. Of hij te goed is kan ik ook niet beoordelen. Met een goed en eerlijk verhaal kun je soms spelers aantrekken waarvan je van te voren noout gedacht hadden dat ze zouden komen.


Zijn salaris bij Everton is volgens verschillende sites 30.000 pond. Per week. Dat is in Euro's 1,75 miljoen per jaar. Hij zal zich zeker beseffen dat hij water bij de wijn moet doen, maar hij gaat hier niet én heel veel geld inleveren én weer op de bank zitten. Hij zal genoeg verdiend hebben om dan te zeggen: Liever eerste keeper bij Sparta dan voor €50.000 per jaar meer bij Heerenveen op de bank zitten.
Kaz_SCH
Wereldspeler
 
Berichten: 1350
Geregistreerd op: 11-05-2006 09:50

Re: Schaduwelftal (namedropping/suggesties)

Berichtdoor Frisian Viking » 10-06-2020 19:48

Kaz_SCH schreef:Ejuke is uiteindelijk veel meer waard als er een spits staat die zijn assists afmaakt, en Ejuke is ook veel meer waard als je 6e wordt dan als je 14e wordt. Ervaring is een must, zonder ervaring laat je je talenten juist verzuipen.

Moet Ejuke wel eens een balletje af gaan leggen. Want Huntelaar gaat het niet pikken als hij die bal niet krijgt als ie er om vraagt.
In de naam van de vader
Van de zoon
Van de Heilige Geest

Abe
Avatar gebruiker
Frisian Viking
Superster
 
Berichten: 4713
Geregistreerd op: 27-09-2004 15:28
Woonplaats: Frisia

Re: Schaduwelftal (namedropping/suggesties)

Berichtdoor Kaz_SCH » 11-06-2020 08:24

Frisian Viking schreef:Moet Ejuke wel eens een balletje af gaan leggen. Want Huntelaar gaat het niet pikken als hij die bal niet krijgt als ie er om vraagt.


Da's wel goed voor 'm ;) En ik denk dat Odgaard veel meer ballen verprutst heeft dan dat Ejuke ze niet gegeven heeft
Kaz_SCH
Wereldspeler
 
Berichten: 1350
Geregistreerd op: 11-05-2006 09:50

Re: Schaduwelftal (namedropping/suggesties)

Berichtdoor Jazz » 11-06-2020 13:30

Interessante keepers voor Heerenveen:

Isak Pettersson: Nog contract tot 31 december 2020. Spelend bij Norrkoping in de Allsvenskan. International van Zweden. Niet extreem lang (1.81) maar schijnt het goed te doen. Net 23 geworden, zit dus nog rek in.

https://www.transfermarkt.nl/isak-pette ... ler/296458
Heerenveen fan in Leiden
Jazz
Beheerder
 
Berichten: 2474
Geregistreerd op: 11-05-2015 15:56
Woonplaats: Leiden

Re: Schaduwelftal (namedropping/suggesties)

Berichtdoor Marça » 11-06-2020 20:41

Jazz schreef:Interessante keepers voor Heerenveen:

Isak Pettersson: Nog contract tot 31 december 2020. Spelend bij Norrkoping in de Allsvenskan. International van Zweden. Niet extreem lang (1.81) maar schijnt het goed te doen. Net 23 geworden, zit dus nog rek in.

https://www.transfermarkt.nl/isak-pette ... ler/296458


Zag deze naam laatst ook voorbij komen, is inderdaad een interessante. Maakte in januari zijn debuut als international voor Zweden, weliswaar in zo'n nietszeggend oefentoernooi in Qatar, maar toch. En heeft bovendien dezelfde zaakwaarnemer als Rami Hajal, Jonas Svensson. Dus die naam staat al in Gerry's telefoonboek.
Avatar gebruiker
Marça
Superster
 
Berichten: 1956
Geregistreerd op: 02-12-2002 15:50

Re: Schaduwelftal (namedropping/suggesties)

Berichtdoor Demster » 13-06-2020 13:18

Jazz schreef:Interessante keepers voor Heerenveen:

Isak Pettersson: Nog contract tot 31 december 2020. Spelend bij Norrkoping in de Allsvenskan. International van Zweden. Niet extreem lang (1.81) maar schijnt het goed te doen. Net 23 geworden, zit dus nog rek in.

https://www.transfermarkt.nl/isak-pette ... ler/296458

Vrij vertaald met Google Translate

Isak Pettersson is de afgelopen twee seizoenen een van de beste keepers van Allsvenskan geweest. Nu, de dag voor IFK Norrköping's volledig Zweedse première tegen Kalmar FF, is het duidelijk dat hij de club zal verlaten - na het seizoen.
- We zijn het er vrijwel over eens dat Isak de overeenkomst met IFK Norrköping niet zal verlengen. Je mag die kop hebben. Hij heeft zelf beslist en er valt niets aan te juichen, zegt clubvoorzitter Peter Hunt in de kranten van Norrköping.

https://fotbolldirekt.se/2020/06/13/tun ... ccekeepern

Na het komende seizoen in Zweden dus transfervrij want heeft een contract tot 31-12-2020. Wil Norrköping er nog iets aan gaan verdienen zal het deze window moeten. Lijkt me voor Heerenveen een ideale slag om te slaan.
Demster
Selectiespeler
 
Berichten: 462
Geregistreerd op: 31-05-2015 22:52

Re: Schaduwelftal (namedropping/suggesties)

Berichtdoor du longhi » 18-06-2020 13:26

Mikael Ishak (27 jaar) is over 2 weken transfervrij.
Volgens mij hebben wij daar eerder ook al eens belangstelling voor gehad.
Alleen zal hij wel salaris moeten willen inleveren.
du longhi
Basisspeler
 
Berichten: 553
Geregistreerd op: 08-12-2004 19:13

Re: Schaduwelftal (namedropping/suggesties)

Berichtdoor GeraldSibon35 » 30-06-2020 18:28

Zou dit misschien een leuke optie zijn om de vacante positie op de goal in te vullen?
https://www.transfermarkt.nl/heinz-lind ... eler/59082
GeraldSibon35
Selectiespeler
 
Berichten: 497
Geregistreerd op: 18-06-2013 12:31

Re: Schaduwelftal (namedropping/suggesties)

Berichtdoor Jazz » 30-07-2020 08:44

Zijn er nog geruchten over mogelijke versterkingen? Met Mulder hebben we onze 1ste keeper.

Nu moet er nog een centrale verdediger erbij en het liefste ook een spits om te concurreren met Espejord. Mochten Ejuke en/of Van Bergen vertrekken dan verwacht ik dat Van der Heide een van die posities gaat innemen en dat er dan nog een vleugelspeler erbij komt (Zwarts voor max 7 ton).

Heerenveen doet het goed om veel stil te houden maar daardoor zijn er minder geruchten. Dat is wel jammer.
Heerenveen fan in Leiden
Jazz
Beheerder
 
Berichten: 2474
Geregistreerd op: 11-05-2015 15:56
Woonplaats: Leiden

Re: Schaduwelftal (namedropping/suggesties)

Berichtdoor Otsje P » 30-07-2020 16:39

Jazz schreef:Zijn er nog geruchten over mogelijke versterkingen? Met Mulder hebben we onze 1ste keeper.


Ik meende tussen neus en lippen door van Hamstra te horen dat ze bezig waren met een centrale verdediger. Maar geen geruchten inderdaad.
Otsje P
Superster
 
Berichten: 4838
Geregistreerd op: 22-02-2011 12:01

Re: Schaduwelftal (namedropping/suggesties)

Berichtdoor Feanfan 1 » 30-07-2020 17:00

Marko Vejinovic heeft zijn contract laten ontbinden in Polen en Nederland was een optie. Denk niet dat Heerenveen hem zal halen, maar een goede voetballer is het wel
Feanfan 1
Superster
 
Berichten: 7695
Geregistreerd op: 11-07-2003 12:37

Re: Schaduwelftal (namedropping/suggesties)

Berichtdoor pes5 » 30-07-2020 19:45

Denk dat we met Dewaele een type hebben zoals Vejinovic.
pes5
Beheerder
 
Berichten: 2977
Geregistreerd op: 10-07-2006 15:00
Woonplaats: Heerenveen

Re: Schaduwelftal (namedropping/suggesties)

Berichtdoor nickstok » 30-07-2020 20:16

FC Twente gaat Lazaros Lamprou huren met een optie tot koop van 2 miljoen. Was een paar jaar terug bij Fortuna Sittard een erg leuke speler en is nog steeds maar 22 jaar. Was voor ons misschien ook wel een mooie optie geweest. Als hij het een jaar goed doet is 2 miljoen niet eens zo'n gek bedrag voor een spits.
nickstok
Basisspeler
 
Berichten: 866
Geregistreerd op: 23-04-2014 17:50

Re: Schaduwelftal (namedropping/suggesties)

Berichtdoor zweed1 » 30-07-2020 22:39

Tot nu toe kijken ze veels te weinig in de 2e en 3e bundeliga maar ook in de KKD. Scandinavië is teveel concurrentie nu.

Nou ja binnenkort in de voorbereiding tegen Osnabrück plaats 14 2e Bundesliga, die geven ons flinke klop. Ik noem verder geen namen want dat zoekt de scouting maar uit. Naar spelers uit de 2e Bundesliga spelen erg graag in de Eredivisie. Dat hebben Heracles en Willem2 net wat eerder ontdekt.
Avatar gebruiker
zweed1
Superster
 
Berichten: 2097
Geregistreerd op: 05-05-2007 22:51
Woonplaats: Karlstad, Zweden/Hoogmade, Nederland

VorigeVolgende

Keer terug naar Transfers & geruchten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten

cron