02-02-2020: Fortuna Sittard - sc Heerenveen (2-1)

› je eigen voor- en nabeschouwingen

Moderators: Beheerders, Fanmasters

02-02-2020: Fortuna Sittard - sc Heerenveen (2-1)

Berichtdoor Superfries1994 » 02-02-2020 17:03

Natuurlijk volledig terecht dat deze wedstrijd nog geen wedstrijdtopic had. Dat had eigenlijk ook zo moeten blijven, maar ik heb toch wel de behoefte om er nog wat over te zeggen.

Als je op deze manier presteert, dan had mijn vader mij een flinke schop onder de kont gegeven. Als je zoveel meer kwaliteit hebt dan je tegenstander, dan moet je er veel meer uithalen. En als het nou vooral pech was, dan kun je het nog daarop afschuiven, maar het tempo is veel te laag (hoe Van Rhijn en Dresevic in de laatste fase het spel vertragen met lange bal doet echt pijn aan de ogen) en in balbezit zijn we zo slordig (hier kun je echt het hele elftal noemen, al weken), waardoor het bijna op desinteresse lijkt. In de eerste paar wedstrijden werd er een aantal keer onnodig punten verspeelt in eigen huis, maar toen waren er nog een hoop kansen te noteren. Daar was nu geen sprake van helaas.

De manier waarop Jansen en Botman (een van de aanvoerders) daarna voor de camera stonden, was ook weer een bron van ergernis. Botman kwam nauwelijks uit zijn woorden toen hem het fragment van de tegengoal werd laten zien en Jansen haalde een paar Denzel Dumfries-clichés uit de kast. Nee, een hele slechte middag. En totaal onnodig. Maar dat is echt een repeterend verhaal aan het worden.
Superfries1994
Superster
 
Berichten: 2011
Geregistreerd op: 04-01-2014 19:27

Re: 02-02-2020: Fortuna Sittard - sc Heerenveen (2-1)

Berichtdoor Feanfan 1 » 02-02-2020 18:25

Superfries1994 schreef: En als het nou vooral pech was, dan kun je het nog daarop afschuiven

Misschien zijn we wel niet zo goed als we denken. Met Van Rhijn, Floranus en Odgaard spelen we eigenlijk met 8 man, want die voegen niks toe. Daarbij is Botman het na de winterstop helemaal kwijt en Dresevic oogt ook niet zo zeker meer.

Maar het grootste probleem is dat we te weinig spelers hebben die een goal kunnen maken. Als Odgaard zijn dag niet heeft en dat heeft hij heel vaak, dan hoop je op een moment van Van Bergen of Ejuke. Maar voor de rest is het heel karig. Sporadisch maken Veerman, Kongolo of een verdediger een goal. We missen gewoon een "10" die er ook 12-15 maakt, een type Bradley
Vooral in thuiswedstrijden gaat het scoren uiterst moeizaam en dat is al jaren zo. Ik heb geen idee wanneer wij een club met 3-0 of meer naar huis hebben gestuurd.
Feanfan 1
Superster
 
Berichten: 7695
Geregistreerd op: 11-07-2003 12:37

Re: 02-02-2020: Fortuna Sittard - sc Heerenveen (2-1)

Berichtdoor Sfeer » 02-02-2020 19:16

Het voetbal is na de winsterstop echt enorm achteruit gegaan. Ook de passie en beleving die ik dit seizoen juist enorm zag, ontbrak vandaag. Hangende koppies, geïrriteerde overtredingen, niet mee teruglopen, het was echt heel schrijnend. We moeten nu echt iets gaan veranderen.
Let's go fucking mental
Liefhebber van casual football culture
Avatar gebruiker
Sfeer
Selectiespeler
 
Berichten: 207
Geregistreerd op: 23-02-2010 16:59

Re: 02-02-2020: Fortuna Sittard - sc Heerenveen (2-1)

Berichtdoor hm_DR88 » 02-02-2020 23:33

Teleurstellend. Heerenveen is niet de eerste club die de punten in Sittard achterlaat. Een aantal hoopvolle dingen gezien, maar ook een aantal zaken die het aanzien niet waard zijn. Als spelers het vertrouwen verliezen kun je raar naar beneden stuiteren. Feijenoord in het verleden, PSV nu, laten zien dat de neerwaartse spiraal moeilijk te doorbreken is.

Ik hoop dat we volgende week een collectief zien dat voor elkaar wil werken. De 1 februari-datum is voorbij. Ik hoop dat men met zijn allen het vizier weer richting TEAM kunnen richten. Het is soms mooi je dat individuele acties de handen op elkaar krijgt. Maar als je vier man uitspeelt en je bent nog geen meter opgeschoten, dan doe je iets niet goed. Elkaar gunnen om te floreren zorgt dat je een kans hebt. De tegenstanders weten zo langzamer hand wel hoe onze vleugelspitsen spelen. We zullen het zaterdag zien...
Avatar gebruiker
hm_DR88
Wereldspeler
 
Berichten: 1042
Geregistreerd op: 16-04-2006 21:19
Woonplaats: Drachten

Re: 02-02-2020: Fortuna Sittard - sc Heerenveen (2-1)

Berichtdoor vincentdelbos » 03-02-2020 11:25

Verliezen kan altijd natuurlijk, ook zeker bij Fortuna. Alleen de wijze waarop mag mijns inziens nooit op vechtlust en inzet zijn. En daar leek het zondag wel wat op.

We hebben natuurlijk met Feyenoord uit en AZ thuis al een pitte start van het tweede seizoenshelft, maar laten we ons dan de komende wedstrijden herpakken. Eerste seizoenshelft werd en best aan klantenbinding gedaan, terwijl het juist vooral belangrijk is om dit in de tweede seizoenshelft te doen. Na de tweede seizoenshelft worden immers de SK weer gekocht of niet.

Ik hoop wel dat JJ qua backs eens wat anders wil proberen. Ik zie vooral van Rhijn heel matig spelen. En qua spitsen...tja...
Voordeel is dat we één spits gehuurd hebben, waardoor er komende zomer weer ruimte is voor een nieuwe spits mochten beide heren het niet aankunnen. Daar zou ik alvast op inspelen.

Daarnaast zie je ook dat de dragers van de eerste seizoenshelft; Botman, Veerman, Faik, het toch lastiger hebben. En dat mag natuurlijk ook.
vincentdelbos
Basisspeler
 
Berichten: 520
Geregistreerd op: 03-02-2007 13:11
Woonplaats: Joure


Keer terug naar Wedstrijden

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 3 gasten