Ergernissen in het Abe Lenstra Stadion

› stadion, fans, verenigingen, acties..

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Re: Ergernissen in het Abe Lenstra Stadion

Berichtdoor Jazz » 23-01-2020 14:44



Mis ik iets? Ik zie niks van een loszittend element.
Heerenveen fan in Leiden
Jazz
Beheerder
 
Berichten: 2474
Geregistreerd op: 11-05-2015 15:56
Woonplaats: Leiden

Re: Ergernissen in het Abe Lenstra Stadion

Berichtdoor Feanfan 1 » 23-01-2020 14:54

In dat filmpje is het al gebeurd. Als je de samenvatting ziet hoor je in de 65e minuut ook een knal. Dan krijgt Heerenveen een corner en zie je Van Rhijn ook naar die hoek kijken
Feanfan 1
Superster
 
Berichten: 7695
Geregistreerd op: 11-07-2003 12:37

Re: Ergernissen in het Abe Lenstra Stadion

Berichtdoor Jazz » 23-01-2020 14:58

Feanfan 1 schreef:In dat filmpje is het al gebeurd. Als je de samenvatting ziet hoor je in de 65e minuut ook een knal. Dan krijgt Heerenveen een corner en zie je Van Rhijn ook naar die hoek kijken


Is het element al weggehaald als het filmpje begint? Ik zie het ook niet op de grond liggen.
Heerenveen fan in Leiden
Jazz
Beheerder
 
Berichten: 2474
Geregistreerd op: 11-05-2015 15:56
Woonplaats: Leiden

Re: Ergernissen in het Abe Lenstra Stadion

Berichtdoor Feanfan 1 » 23-01-2020 15:04

Jazz schreef:Is het element al weggehaald als het filmpje begint? Ik zie het ook niet op de grond liggen.

Ja, was op de 2e of 3e rij van boven, maar was hier al weggehaald. Belangrijkste is dat er geen slachtoffers zijn, als je dat op je kop krijgt ...
Feanfan 1
Superster
 
Berichten: 7695
Geregistreerd op: 11-07-2003 12:37

Re: Ergernissen in het Abe Lenstra Stadion

Berichtdoor Sfeer » 23-01-2020 21:37

Kaz_SCH schreef:Heb ik niks van meegekregen, klinkt wel hefitg zeg. Hoop dat dat serieus opgepakt wordt! :shock:

Ander puntje wat tussen ergernis, woede en opluchting in zit: Op een gegeven moment werd ergens in NN tóch 'Alle herten moeten dood' ingezet. Als je de afgelopen week onder een steen geleefd hebt, heb je alsnog een uur naar een spandoek met "Rust in vrede Chris" staan kijken. Wát een dieptriest niveau van een (klein) groepje. De opluchting zit hem in het feit dat er na de 1e keer wel direct ingegrepen werd/onderling sociale controle was.

Ook altijd het zelfde groepje dat altijd met Cambuur bezig is in ons vak. Wat mij betreft zijn we daar überhaupt nooit mee bezig buiten de derby om. Achja kunnen ze de stoere hooligan acteren, maar als er echt geknokt wordt dan zijn ze er niet :)
Let's go fucking mental
Liefhebber van casual football culture
Avatar gebruiker
Sfeer
Selectiespeler
 
Berichten: 207
Geregistreerd op: 23-02-2010 16:59

Re: Ergernissen in het Abe Lenstra Stadion

Berichtdoor Kaz_SCH » 24-01-2020 10:48

Over knokken en of het wel of niet stoere jongens zijn heb ik het niet, alle respect voor de jongens onderin die sfeer maken. Ik heb me alleen kwaad gemaakt om het feit dat een aantal blijkbaar zo weinig fatsoen, respect of hersenen heeft dat zelfs in de week waarin Chris de Wagt overlijdt, die duidelijk een band heeft met beide Friese clubs, een liedje wordt gezongen dat alle herten dood moeten.
Kaz_SCH
Wereldspeler
 
Berichten: 1350
Geregistreerd op: 11-05-2006 09:50

Re: Ergernissen in het Abe Lenstra Stadion

Berichtdoor Muck » 24-01-2020 12:35

Kaz_SCH schreef:Ik heb me alleen kwaad gemaakt om het feit dat een aantal blijkbaar zo weinig fatsoen, respect of hersenen heeft dat zelfs in de week waarin Chris de Wagt overlijdt, die duidelijk een band heeft met beide Friese clubs, een liedje wordt gezongen dat alle herten dood moeten.


Dat heeft met IQ te maken. Die is bij sommige mensen te laag.
Ik ben ervan overtuigd dat sommigen van hun tijdens de penaltyreeks in hun broek hebben gescheten.
Niet omdat het zo spannend was, maar meer omdat ze na een reguliere wedstrijd allang thuis zijn, zodat ze thuis naar de wc kunnen. Daar komt het spreekwoord 'te dom om te poepen' ook vandaan.
Muck
Basisspeler
 
Berichten: 981
Geregistreerd op: 09-07-2007 20:28
Woonplaats: Heerenveen

Re: Ergernissen in het Abe Lenstra Stadion

Berichtdoor TORCIDA » 24-01-2020 13:20

Muck schreef:
Dat heeft met IQ te maken. Die is bij sommige mensen te laag.
Ik ben ervan overtuigd dat sommigen van hun tijdens de penaltyreeks in hun broek hebben gescheten.
Niet omdat het zo spannend was, maar meer omdat ze na een reguliere wedstrijd allang thuis zijn, zodat ze thuis naar de wc kunnen. Daar komt het spreekwoord 'te dom om te poepen' ook vandaan.



Bij far de meest domme opmerking / post ooit
Hier heb ik geen woorden voor
TORCIDA
Superster
 
Berichten: 3132
Geregistreerd op: 03-06-2008 13:27

Re: Ergernissen in het Abe Lenstra Stadion

Berichtdoor Satyr » 24-01-2020 18:40

De post is werkelijk waar uitstekend :mrgreen:
Avatar gebruiker
Satyr
Superster
 
Berichten: 2541
Geregistreerd op: 01-02-2005 16:02

Re: Ergernissen in het Abe Lenstra Stadion

Berichtdoor Sfeer » 25-01-2020 01:37

Kaz_SCH schreef:Over knokken en of het wel of niet stoere jongens zijn heb ik het niet, alle respect voor de jongens onderin die sfeer maken. Ik heb me alleen kwaad gemaakt om het feit dat een aantal blijkbaar zo weinig fatsoen, respect of hersenen heeft dat zelfs in de week waarin Chris de Wagt overlijdt, die duidelijk een band heeft met beide Friese clubs, een liedje wordt gezongen dat alle herten dood moeten.

Nee dat zeg jij ook niet, ik heb het er wel over. Alle respect voor iedereen die bijdraagt aan de sfeer in het stadion maar er zijn jongens bij (iedereen weet welke groep) die een rolletje spelen. Zo vind ik dat zingen over Cambuur ook totaal nutteloos op het moment dat die herten niet in onze competitie spelen.
Let's go fucking mental
Liefhebber van casual football culture
Avatar gebruiker
Sfeer
Selectiespeler
 
Berichten: 207
Geregistreerd op: 23-02-2010 16:59

Re: Ergernissen in het Abe Lenstra Stadion

Berichtdoor Lipton » 26-01-2020 09:55

Een ergernis van mij is dat het intussen 2020 is en je nog steeds niet kan pinnen om eten of drinken in het stadion te krijgen.....
Lipton
Superster
 
Berichten: 6808
Geregistreerd op: 25-12-2003 20:39

Re: Ergernissen in het Abe Lenstra Stadion

Berichtdoor pes5 » 26-01-2020 10:28

Je kunt wel pinnen in het stadion. Bij de ingang van FeanPlaza.
pes5
Beheerder
 
Berichten: 2977
Geregistreerd op: 10-07-2006 15:00
Woonplaats: Heerenveen

Re: Ergernissen in het Abe Lenstra Stadion

Berichtdoor bollebert » 26-01-2020 17:41

Aan de bar op de omgang van noordtribune ook.
bollebert
Basisspeler
 
Berichten: 837
Geregistreerd op: 01-08-2005 11:19

Re: Ergernissen in het Abe Lenstra Stadion

Berichtdoor Kaz_SCH » 27-01-2020 12:45

Je kunt maar heel beperkt pinnen, knap waardeloos inderdaad. De muntenautomaat op Noord waar je kunt pinnen is natuurlijk ook meteen die met de langste rij, het ding is bovendien erg traag. Contant is ook waardeloos, je krijgt zoveel 20 cent muntjes wisselgeld dat Dagobert Duck er nog een harde eendenplasser van zou krijgen.

Er zijn zóveel mogelijkheden om dit anno 2020 veel beter te regelen. Het levert ook nog eens aantoonbaar meer omzet op als betalen gemakkelijker/sneller gaat.
Kaz_SCH
Wereldspeler
 
Berichten: 1350
Geregistreerd op: 11-05-2006 09:50

Re: Ergernissen in het Abe Lenstra Stadion

Berichtdoor Sfeer » 14-02-2020 00:07

Ik hoef weinig woorden vuil te maken lijkt mij. Kijk even na afloop van de wedstrijd hoe fijn het allemaal is.
Let's go fucking mental
Liefhebber van casual football culture
Avatar gebruiker
Sfeer
Selectiespeler
 
Berichten: 207
Geregistreerd op: 23-02-2010 16:59

Re: Ergernissen in het Abe Lenstra Stadion

Berichtdoor Feanfan 1 » 14-02-2020 00:40

De grootste ergernis: Iris Kroes, en valt me op dat die altijd net tegen Feyenoord het volkslied "zingt". Het is niet netjes dat ze altijd in het uitvak er doorheen fluiten, maar bij Iris Kroes hebben ze groot gelijk.
Feanfan 1
Superster
 
Berichten: 7695
Geregistreerd op: 11-07-2003 12:37

Re: Ergernissen in het Abe Lenstra Stadion

Berichtdoor Superfries1994 » 14-02-2020 02:02

Sfeer schreef:Ik hoef weinig woorden vuil te maken lijkt mij. Kijk even na afloop van de wedstrijd hoe fijn het allemaal is.

Verschrikkelijk. Ook tijdens de wedstrijd al, veel provocaties en dat ging na de wedstrijd door. Natuurlijk ook een aantal die zich netjes gedroegen, maar ook een hoop die dat niet deden.

Zat er na de wedstrijd midden in zonder dat ik er wat mee te maken had, hoe idioot mensen toch kunnen doen.. Liepen nog kinderen zelfs rond. De een die provoceert, de ander die er op reageert en het gaat nergens over. Begint nu echt uit de hand te lopen, waardoor ik eigenlijk volledig kan begrijpen dat een burgemeester daar helemaal klaar mee is. Kunnen we het over onterechte stadionverboden hebben en weet ik veel wat, maar hoe sommige 'supporters' zich gedragen..

Gelukkig hebben we een club waar we niet veel van dit volk hebben rondlopen. Dan maar wat rustiger en 'saaier' publiek, maar ik hoef me tenminste niet overal te schamen. Elke plek waar Feyenoord komt, richt men schade aan.

Hopelijk weet de club een systeem te verzinnen waarmee we zo min mogelijk uit'supporters' in de thuisvakken krijgen. Misschien met een punten systeem gaan werken, waarbij je elke keer wanneer je een wedstrijd bezoekt met een clubkaart een punt ontvangt en dat je pas naar Heerenveen - Feyenoord kan als je er 5 hebt, om maar wat te noemen. Misschien dat de club ook al zoiets heeft, omdat ik zelf al jaren een seizoenskaart heb, heb ik met die clubkaart niet veel te maken.
Superfries1994
Superster
 
Berichten: 2011
Geregistreerd op: 04-01-2014 19:27

Re: Ergernissen in het Abe Lenstra Stadion

Berichtdoor Feanfan 1 » 14-02-2020 15:50

Aangescherpte veiligheidsmaatregelen
Ondanks al deze maatregelen heeft een groot aantal Feyenoordsupporters toch kaarten weten te bemachtigen voor de thuisvakken. Om die reden is besloten dat bij de volgende keer dat Feyenoord op bezoek komt alleen seizoenkaarthouders van sc Heerenveen en uitsupporters in het voor hen bestemde uitvak welkom zijn. sc Heerenveen hecht daarbij meer waarde aan veiligheid en sfeer dan het financiële belang in de vorm van het verkoop van kaarten.

Door de ongeregeldheden en provocaties heeft niet iedere supporter van sc Heerenveen zich tijdens het duel met Feyenoord thuis gevoeld in het eigen Abe Lenstra stadion. Dit is voor de club onacceptabel en de reden dat bij dergelijke duels de veiligheidsmaatregelen worden aangescherpt. sc Heerenveen gaat hierover binnenkort met vertegenwoordigers van politie, Openbaar Ministerie en lokale overheid om tafel.

Veel woorden, maar geen daden. Ze komen toch wel binnen.
Uitsupporters, en dan bedoel ik met name Feyenoord en ajax, die een sjaal, muts of shirt aan hebben direct bij de ingang weigeren en dat ook duidelijk te maken bij de club 3 weken van tevoren, en dan ook echt duidelijk aangeven.
Maar dan zullen ze wel weer als reden hebben dat ze het centrum in gaan en daar alles zullen slopen
Feanfan 1
Superster
 
Berichten: 7695
Geregistreerd op: 11-07-2003 12:37

Re: Ergernissen in het Abe Lenstra Stadion

Berichtdoor Superfries1994 » 14-02-2020 18:13

Feanfan 1 schreef:Veel woorden, maar geen daden. Ze komen toch wel binnen.
Uitsupporters, en dan bedoel ik met name Feyenoord en ajax, die een sjaal, muts of shirt aan hebben direct bij de ingang weigeren en dat ook duidelijk te maken bij de club 3 weken van tevoren, en dan ook echt duidelijk aangeven.
Maar dan zullen ze wel weer als reden hebben dat ze het centrum in gaan en daar alles zullen slopen

Hoe dan precies? Als gast op kaarten van bedrijven misschien, maar verder niet toch?
Superfries1994
Superster
 
Berichten: 2011
Geregistreerd op: 04-01-2014 19:27

Re: Ergernissen in het Abe Lenstra Stadion

Berichtdoor Feanfan 1 » 14-02-2020 18:41

Theoretisch een goed idee, maar zulke tokkies krijgen het altijd wel voor elkaar. Hoe weet ik ook niet en misschien in iets mindere mate, maar het lukt ze denk ik toch wel. Maar ik hoop dat ik ongelijk heb
Maar doe dit dan dan ook over 3 weken tegen ajax, dat is vergelijkbaar met Feyenoord
Feanfan 1
Superster
 
Berichten: 7695
Geregistreerd op: 11-07-2003 12:37

Re: Ergernissen in het Abe Lenstra Stadion

Berichtdoor Thinkman » 14-02-2020 18:49

"De volgende keer als Feyenoord op bezoek gaat in Heerenveen zijn de Rotterdamse fans niet meer welkom op de thuistribunes. Alleen seizoenskaarthouders van de thuisclub en Feyenoord-supporters die een kaart hebben voor het uitvak zijn welkom in het Abe Lenstra Stadion."

Prima signaal. Dus ook meteen een legitieme reden om iedereen die zich als Feyenoord supporter uit buiten het uitvak, direct het stadion uit te werken. Door eigen stewards én supporters. Samen maken we de club.
Thinkman
Superster
 
Berichten: 2408
Geregistreerd op: 15-10-2012 19:12

Re: Ergernissen in het Abe Lenstra Stadion

Berichtdoor pes5 » 14-02-2020 22:16

Je moet hier als ossh ook mee aan de slag. Het gebeurt geel vaak dat het misgaat op de hoofdtribune. Eerder al tegen Cambuur, Groningen, Ajax en nu Feyenoord.
pes5
Beheerder
 
Berichten: 2977
Geregistreerd op: 10-07-2006 15:00
Woonplaats: Heerenveen

Re: Ergernissen in het Abe Lenstra Stadion

Berichtdoor Sfeer » 14-02-2020 22:22

pes5 schreef:Je moet hier als ossh ook mee aan de slag. Het gebeurt geel vaak dat het misgaat op de hoofdtribune. Eerder al tegen Cambuur, Groningen, Ajax en nu Feyenoord.

Stonden ook gewoon gasten vanuit de skyboxen uit te dagen. Die kale hebben ze nog even gepakt, misschien niet goed maar wel begrijpelijk.
Let's go fucking mental
Liefhebber van casual football culture
Avatar gebruiker
Sfeer
Selectiespeler
 
Berichten: 207
Geregistreerd op: 23-02-2010 16:59

Re: Ergernissen in het Abe Lenstra Stadion

Berichtdoor Demster » 26-09-2020 23:32

Een ergenis is het niet echt en het is vast vloeken in de kerk, maar... ik heb toch steeds meer mijn bedenkingen bij Jouke als stadionspeaker. Dat je moeite hebt met namen als Giakoumakis kan ik me 100% voorstellen. Echter werden vandaag rond de 80% van de namen verkeerd uitgesproken, waaronder de namen van onze eigen spelers met als toppunt die van Akujobi. Heeft toch iets heel amateuristisch in zich...

Kortgezegd ben ik een veel grotere fan van Andries.
Demster
Selectiespeler
 
Berichten: 462
Geregistreerd op: 31-05-2015 22:52

Re: Ergernissen in het Abe Lenstra Stadion

Berichtdoor igo » 27-09-2020 16:10

Demster schreef:Een ergenis is het niet echt en het is vast vloeken in de kerk, maar... ik heb toch steeds meer mijn bedenkingen bij Jouke als stadionspeaker. Dat je moeite hebt met namen als Giakoumakis kan ik me 100% voorstellen. Echter werden vandaag rond de 80% van de namen verkeerd uitgesproken, waaronder de namen van onze eigen spelers met als toppunt die van Akujobi. Heeft toch iets heel amateuristisch in zich...

Kortgezegd ben ik een veel grotere fan van Andries.


Andries zit er anders ook vaak genoeg naast, die bleef tegen Willem II maar volhouden dat het zo mooi was dat er ook supporters van Willem II in het uitvak zaten.
igo
Selectiespeler
 
Berichten: 447
Geregistreerd op: 01-03-2011 12:55
Woonplaats: It Hearrenfean

Re: Ergernissen in het Abe Lenstra Stadion

Berichtdoor Demster » 27-09-2020 17:05

igo schreef:Andries zit er anders ook vaak genoeg naast, die bleef tegen Willem II maar volhouden dat het zo mooi was dat er ook supporters van Willem II in het uitvak zaten.

Oh, kijk aan. Dat had ik dan weer niet gehoord en is ook om te huilen.
Ach ja, niemand zal 't perfect doen...
Demster
Selectiespeler
 
Berichten: 462
Geregistreerd op: 31-05-2015 22:52

Re: Ergernissen in het Abe Lenstra Stadion

Berichtdoor Feanfan 1 » 18-09-2022 19:52

Ergernis 1: Iris Kroes

En ergernis 2, nee is geen ergernis, maar tijdens de wedstrijd wordt altijd de uitslag en het programma van andere wedstrijden op het scherm getoond.
Maar waarom worden nooit de tussenstanden op het scherm getoond ? Vandaag was PSV - Feyenoord en ik denk toch dat de meesten het wel interessant vinden hoe de stand daar is. Ik weet dat er mensen zijn die willen wachten op Studio Sport, maar dan hoeven ze de uitslag van (vandaag) Go Ahead Eagles - Emmen ook niet te laten zien
En als je vantevoren even een belletje ofzo doet, dan weet iedereen dat het op het scherm komt
Feanfan 1
Superster
 
Berichten: 7695
Geregistreerd op: 11-07-2003 12:37

Re: Ergernissen in het Abe Lenstra Stadion

Berichtdoor Satyr » 19-09-2022 13:07

Ben jij dan echt de allerlaatste Nederlander zonder smartphone?

Ik bedoel, van de 1001 manieren om een tussenstand te weten, is een scorebord nummer 1001
Avatar gebruiker
Satyr
Superster
 
Berichten: 2541
Geregistreerd op: 01-02-2005 16:02

Re: Ergernissen in het Abe Lenstra Stadion

Berichtdoor Feanfan 1 » 19-09-2022 15:42

Ik ben één van de eerste die weet hoe het op andere velden verloopt, dat terzijde
Maar laat die andere wedstrijden dan ook niet zien. Het is alles of niks, niet van dat halve waar het meest actuele dan ook nog gepasseerd wordt
Feanfan 1
Superster
 
Berichten: 7695
Geregistreerd op: 11-07-2003 12:37

Re: Ergernissen in het Abe Lenstra Stadion

Berichtdoor Kaz_SCH » 14-11-2022 09:29

Denk dat je rustig kunt stellen dat er gister 'iets' meer mensen in het stavak stonden dan er officieel in passen. Dat is nog tot daar aan toe, want het is des te meer reden om het vak zo snel mogelijk uit te breiden! Wat wel ontzettend smerig en ergerlijk is, is dat je door de drukte bijna niet meer naar beneden komt zonder de halve wedstrijd te missen, en men bij hoge nood dan maar in de lege bierbekers begint te pissen.
Kaz_SCH
Wereldspeler
 
Berichten: 1350
Geregistreerd op: 11-05-2006 09:50

VorigeVolgende

Keer terug naar Sfeer & supporters

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 4 gasten