Transferbeleid (algemeen)

› wie (nog) niet pompeblêden draagt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Re: Transferbeleid (algemeen)

Berichtdoor pes5 » 05-09-2019 14:11

Knap werk. Mooi overzichtje zo!

Heb je ook inkomsten uit doorverkooppercentages meegenomen?

Sinkgraven, Dost, St Juste dit jaar en de jaren hiervoor ook enkele spelers. Dat tikt ook mooi aan. Het begrotingstekort moet echt heel rap naar beneden, maar tegelijkertijd is er echt wel een mooi transferpotje. Transfers zoals die van Mihajlovic en Rojas moet je dan niet te veel hebben. Dat zijn dure grappen.
pes5
Beheerder
 
Berichten: 2977
Geregistreerd op: 10-07-2006 15:00
Woonplaats: Heerenveen

Re: Transferbeleid (algemeen)

Berichtdoor Kaz_SCH » 05-09-2019 15:54

pes5 schreef:Knap werk. Mooi overzichtje zo!

Heb je ook inkomsten uit doorverkooppercentages meegenomen?

Sinkgraven, Dost, St Juste dit jaar en de jaren hiervoor ook enkele spelers. Dat tikt ook mooi aan. Het begrotingstekort moet echt heel rap naar beneden, maar tegelijkertijd is er echt wel een mooi transferpotje. Transfers zoals die van Mihajlovic en Rojas moet je dan niet te veel hebben. Dat zijn dure grappen.


Thanks! Die heb ik niet meegenomen in dit overzicht, maar betaalde tekengelden aan transfervrije spelers ook niet. Ik vermoed dat dat elkaar wel zo'n beetje opheft.
Kaz_SCH
Wereldspeler
 
Berichten: 1350
Geregistreerd op: 11-05-2006 09:50

Re: Transferbeleid (algemeen)

Berichtdoor Thinkman » 06-09-2019 08:57

Bij deze nog de complimenten aan Gerry Hamstra. Hij begon wat minder gelukkig bij onze club, maar hij begint steeds vaardiger te worden. Prima gedaan, zeker als je de situatie van de club in ogenschouw neemt. Positief gevoel nu ook omzetten in resultaten.
Thinkman
Superster
 
Berichten: 2408
Geregistreerd op: 15-10-2012 19:12

Re: Transferbeleid (algemeen)

Berichtdoor Wizard » 09-09-2019 07:26

Mooi overzicht Kaz_SCH.
@fuotbalgek en Kaz_SCH Jullie hebben helemaal gelijk. Ik zie dat ik mijn opzet verkeerd verwoord, zodat het lijkt alsof ik alleen rekening houd met de transfers van één jaar. Want, we krijgen natuurlijk nooit 18 mio aan transfers binnen per jaar. Ik was uitgegaan van een gemiddelde van 6 mio per jaar wat denk ik goed strookt met de afgelopen 20 jaar.
Enfin, duidelijke opzet.

Heb je de bruto of netto transfergelden genomen? Aangezien de ontvangsten significant hoger dan de uitgaven mbt transfers zijn zal nog een aanzienlijk deel van de inkomsten verdampen door zaakwaarnemers, tekengelden, wellicht nog gelden af te staan aan vorige clubs, etc.
Wizard
Beheerder
 
Berichten: 5036
Geregistreerd op: 28-07-2009 12:55

Re: Transferbeleid (algemeen)

Berichtdoor Kaz_SCH » 09-09-2019 11:53

Er wordt elk jaar bekend gemaakt hoeveel clubs betalen aan zaakwaarnemers, ik heb dat in dit overzicht niet meegenomen. Dat gaat om enkele tonnen per jaar. Dat moet je nog aftrekken van het overschot van 18 miljoen, net zoals je er nog doorverkoopsommen zoals voor St. Juste recentelijk nog op moet tellen. Dat zal elkaar wel een beetje opheffen.
Kaz_SCH
Wereldspeler
 
Berichten: 1350
Geregistreerd op: 11-05-2006 09:50

Re: Transferbeleid (algemeen)

Berichtdoor Wizard » 09-09-2019 13:09

Kaz_SCH schreef:Er wordt elk jaar bekend gemaakt hoeveel clubs betalen aan zaakwaarnemers, ik heb dat in dit overzicht niet meegenomen. Dat gaat om enkele tonnen per jaar. Dat moet je nog aftrekken van het overschot van 18 miljoen, net zoals je er nog doorverkoopsommen zoals voor St. Juste recentelijk nog op moet tellen. Dat zal elkaar wel een beetje opheffen.

Dat clubs bekend maken hoeveel er aan zaakwaarnemers betalen is toch nog maar recent bekend/openbaar? Voorheen had je de jaarrekening, maar werd dit altijd onder 'overige vergoedingen' weggemoffeld (ik meen ergens sedert '15-'16).
Wat betreft tekengelden zal je nog raar opkijken van de bedragen die hier soms mee gemoeid zijn. Ik denk niet dat de doorverkochte spelers deze tekengelden grotendeels dekken. Het aantal doorverkochte spelers waarbij wij goed hebben geprofiteerd kan je op 1 hand tellen. Zo uit mijn hoofd zijn dat alleen St. Juste, De Roon en Dost waarbij alleen de eerste 2 worden meegenomen in je berekening.
Verder vergeet je de vpb nog, die feitelijk ook elk jaar een kwart weghaalt. Van die 18 mio is er dus 3-4 mio al vertrokken via de blauwe envelop. Resteert nog 14-15 mio. Haal daar tekengelden vanaf en overige vergoedingen en je houdt zeker 10 mio over.
Feit blijft dat we jaarlijks 'genoeg' overhouden aan transfergelden en dat dit allemaal in de operationele put terecht komt.
Wizard
Beheerder
 
Berichten: 5036
Geregistreerd op: 28-07-2009 12:55

Re: Transferbeleid (algemeen)

Berichtdoor fuotbalgek » 09-09-2019 14:30

Volgens mij betaal je alleen belasting over het netto transfersaldo minus het operationele verlies. Je operationeel kun je wat dat betreft dus belastingvrij afdekken met tramsfergelden, wat je vervolgens overhoudt aan 'winst' betaal je inderdaad nog belasting over.
fuotbalgek
Superster
 
Berichten: 3639
Geregistreerd op: 13-05-2013 15:35

Re: Transferbeleid (algemeen)

Berichtdoor Kaz_SCH » 09-09-2019 14:40

fuotbalgek schreef:Volgens mij betaal je alleen belasting over het netto transfersaldo minus het operationele verlies. Je operationeel kun je wat dat betreft dus belastingvrij afdekken met transfergelden, wat je vervolgens overhoudt aan 'winst' betaal je inderdaad nog belasting over.


Dit is volgens mij correct inderdaad. Het loont daarom soms ook belastingtechnisch om te investeren in je selectie, anders kan je namelijk een kwart naar de fiscus brengen. Dat is waarschijnlijk ook het koordje wat Hamstra bewandelt.
Kaz_SCH
Wereldspeler
 
Berichten: 1350
Geregistreerd op: 11-05-2006 09:50

Re: Transferbeleid (algemeen)

Berichtdoor Wizard » 09-09-2019 15:23

fuotbalgek schreef:Volgens mij betaal je alleen belasting over het netto transfersaldo minus het operationele verlies. Je operationeel kun je wat dat betreft dus belastingvrij afdekken met tramsfergelden, wat je vervolgens overhoudt aan 'winst' betaal je inderdaad nog belasting over.

Het is niks anders dan je operationele resultaat +/- resultaat transfergelden (en dan nog wat rente e.d. maar dat is te verwaarlozen). Wanneer je dat berekent, kom je ongeveer op 3-4 mio belasting uit (zie mijn vorige post).
Hierbij rekening meehoudend dat je een verlies (vpb bate) weer kunt verrekenen met toekomstige verliezen.

Uiteraard is er het spel om in tijden van een positief resultaat je kosten, die geen/weinig kasstroomeffect hebben, te verhogen om zo je belastingdruk te verlagen. Straks zal er met een renovatie van SKW een flinke uitgavenpost komen, die je in de toekomst (komende 6 jaar erop) met winsten kan verrekenen. Met dit soort investeringen houdt elke ondernemer rekening mee aangezien je uiteindelijk zo weinig mogelijk wilt betalen aan de belastingdienst.
Wizard
Beheerder
 
Berichten: 5036
Geregistreerd op: 28-07-2009 12:55

Re: Transferbeleid (algemeen)

Berichtdoor Satyr » 02-01-2020 18:23

Heerenveen zat met een flink aantal grotere clubs op de tribune bij Crewe Alex tegen Carlisle United. Crewe heeft al jaren één van de betere jeugdopleidingen van het land en een kijkje op hun forum leert dat het waarschijnlijk om Ryan Wintle gaat.

Opvallend is echter wel dat hij 1,65m is en 64 kilo weegt. Die waait weg bij windkracht 4 en hoger.

https://www.transfermarkt.com/ryan-wint ... ler/386752
Avatar gebruiker
Satyr
Superster
 
Berichten: 2541
Geregistreerd op: 01-02-2005 16:02

Re: Transferbeleid (algemeen)

Berichtdoor Jazz » 03-01-2020 11:00

Satyr schreef:Heerenveen zat met een flink aantal grotere clubs op de tribune bij Crewe Alex tegen Carlisle United. Crewe heeft al jaren één van de betere jeugdopleidingen van het land en een kijkje op hun forum leert dat het waarschijnlijk om Ryan Wintle gaat.

Opvallend is echter wel dat hij 1,65m is en 64 kilo weegt. Die waait weg bij windkracht 4 en hoger.

https://www.transfermarkt.com/ryan-wint ... ler/386752


Lieve help, als we met middenvelders uit de 4de divisie die 1,65m lang zijn op te proppen komen is het wel heel slecht gesteld met onze scouting... Daarom geloof ik dit niet.
EDIT: Hij schijnt niet 1,65m lang te zijn, maar 1,80m. Transfermarkt.com heeft zijn lengte nog niet aangepast sinds zijn transfer naar Crewe in 2015.

Uit bronnen heb ik vernomen dat ze voor Jarrad Branthwaite op de tribune hebben gezeten. Schijnt een groot talent te zijn. Everton heeft al een bod van 5 ton uitgebracht maar dat is afgeslagen. Wellicht is die stap nog te groot en denkt Heerenveen erover om hem te verleiden om naar Nederland te komen? Geen idee.

https://www.transfermarkt.com/jarrad-br ... ler/661053
Heerenveen fan in Leiden
Jazz
Beheerder
 
Berichten: 2474
Geregistreerd op: 11-05-2015 15:56
Woonplaats: Leiden

Re: Transferbeleid (algemeen)

Berichtdoor Satyr » 09-01-2020 12:41

Stijn Spierings zou hoog op de lijst staan.
Avatar gebruiker
Satyr
Superster
 
Berichten: 2541
Geregistreerd op: 01-02-2005 16:02

Re: Transferbeleid (algemeen)

Berichtdoor Kaz_SCH » 02-03-2020 11:45

Nog 9 potjes en het seizoen zit er weer op. Gerry zal hopelijk al heel druk bezig zijn want er gaan veel spelers vertrekken. Een gokje:

- Halilovic (was gehuurd)
- Botman (was gehuurd)
- Odgaard (was gehuurd)
- Van Rhijn (einde contract)
- Ejuke (er moet geld verdiend worden, dus cashen wanneer je kan)
- Woudenberg (die wil gewoon spelen)
- Hahn (heeft uitgesproken een avontuur te willen aangaan)

Dresevic, Veerman, Kongolo, Faik, Van Bergen, Bednarek, Floranus kunnen/zullen wat mij betreft blijven.
Kaz_SCH
Wereldspeler
 
Berichten: 1350
Geregistreerd op: 11-05-2006 09:50

Re: Transferbeleid (algemeen)

Berichtdoor Jelmer1981 » 02-03-2020 13:51

Hamstra heeft inderdaad weer genoeg te doen. Ik hoop dat we nog een seizoen langer van Ejuke kunnen genieten. Van Botman en Halilovic vind ik het jammer dat ze weg gaan, maar verder niet zo'n probleem. Dat moet Hamstra wel op kunnen vangen. Overigens verwacht ik ook dat Hoegh ons zal gaan verlaten.
Jelmer1981
Wereldspeler
 
Berichten: 1103
Geregistreerd op: 08-06-2008 08:10

Re: Transferbeleid (algemeen)

Berichtdoor Feanfan 1 » 02-03-2020 14:09

Spelers die ik hier wel zou willen zien zijn rechtsback Glenn Bijl van Emmen en Deniz Undav van sv Meppen
Bijl is veel beter dan Floranus en Denis Undav is een scorende spits. Wel op het 3e niveau van Duitsland, maar je ziet aan Heracles en Willem II wel dat dat heel goed uit kan pakken. Zelf ook paar keer zien spelen. Niet heel groot, maar wel fysiek sterk en een neus voor de goal.
Feanfan 1
Superster
 
Berichten: 7695
Geregistreerd op: 11-07-2003 12:37

Re: Transferbeleid (algemeen)

Berichtdoor BakCristian » 02-03-2020 16:32

Ik zie het ook wel zitten in Bijl.
Yesterday is history, tomorrow is a mystery
BakCristian
Selectiespeler
 
Berichten: 370
Geregistreerd op: 14-05-2008 22:35
Woonplaats: Eksmoardersyl

Re: Transferbeleid (algemeen)

Berichtdoor Raider » 04-05-2020 13:36

Dresevic wil ook weg. word volgend seizoen weer een heel ander elftal. Ze moeten natuurlijk verkopen maar ik vind nog steeds dat ze bij Heerenveen wel vaak voor weinig weg gaan een uitzondert sommige spelers.
Raider
Basisspeler
 
Berichten: 885
Geregistreerd op: 06-12-2002 22:59
Woonplaats: Damwoude

Re: Transferbeleid (algemeen)

Berichtdoor Jazz » 04-05-2020 15:48

Raider schreef:Dresevic wil ook weg. word volgend seizoen weer een heel ander elftal. Ze moeten natuurlijk verkopen maar ik vind nog steeds dat ze bij Heerenveen wel vaak voor weinig weg gaan een uitzondert sommige spelers.


Welke spelers zijn voor te weinig weggegaan? Voor Pierie, Dumfries, Larsson, Johnsen, Van Aken en St. Juste hebben we prima prijzen gekregen.
Heerenveen fan in Leiden
Jazz
Beheerder
 
Berichten: 2474
Geregistreerd op: 11-05-2015 15:56
Woonplaats: Leiden

Re: Transferbeleid (algemeen)

Berichtdoor Otsje P » 14-07-2020 15:26

Volgens mij is zaterdag de 1e training van het nieuwe seizoen en het lijkt erop dat we die training met 1 keeper gaan aanvangen. Ietwat zorgwekkend toch wel dat het erop lijkt dat er echt niks mogelijk is voordat we een speler verkocht hebben.

Of het wordt vreselijk goed stilgehouden en we worden op korte termijn verrast. Ik hoop op dat laatste maar vrees toch een beetje...
Otsje P
Superster
 
Berichten: 4838
Geregistreerd op: 22-02-2011 12:01

Re: Transferbeleid (algemeen)

Berichtdoor DSCH » 14-07-2020 19:46

Wellicht dat Hahn, die nog zoekende is naar een nieuwe club, in eerste instantie meetraint? Maar goed, ideaal is anders en ik deel je zorgen. Hopelijk snel positief nieuws.
DSCH
Wereldspeler
 
Berichten: 1236
Geregistreerd op: 09-08-2013 13:17

Re: Transferbeleid (algemeen)

Berichtdoor hhage » 14-07-2020 20:51

Voetbalprimeur meld dat we met Robbin Ruiter bezig zijn ook Willem 2 zou in de race zijn. Lijkt me een goede keeper voor ons.
hhage
Basisspeler
 
Berichten: 920
Geregistreerd op: 18-07-2015 13:05

Re: Transferbeleid (algemeen)

Berichtdoor Satyr » 14-07-2020 23:34

Nou, meteen vastleggen ja. Goede keeper.
Avatar gebruiker
Satyr
Superster
 
Berichten: 2541
Geregistreerd op: 01-02-2005 16:02

Re: Transferbeleid (algemeen)

Berichtdoor Kaz_SCH » 15-07-2020 08:46

Meteen doen inderdaad, daar kan je je nooit echt een buil aan vallen. Heb je daarna de tijd om een talentvolle keeper van 20-22 te zoeken.
Kaz_SCH
Wereldspeler
 
Berichten: 1350
Geregistreerd op: 11-05-2006 09:50

Re: Transferbeleid (algemeen)

Berichtdoor Satyr » 15-07-2020 16:37

'...Zijn salaris vormt een mogelijk struikelblok voor Heerenveen, dat zal hopen dat PSV bereid is om mee te denken. Zowel een huurconstructie als het doorbetalen van een deel van zijn salaris is daarbij een mogelijke oplossing.

...

Mocht Heerenveen er met PSV of Ruiter niet uitkomen, dan komt mogelijk Luuk Koopmans (ADO Den Haag) in beeld.'

vi.nl
Avatar gebruiker
Satyr
Superster
 
Berichten: 2541
Geregistreerd op: 01-02-2005 16:02

Re: Transferbeleid (algemeen)

Berichtdoor Satyr » 16-07-2020 20:53

Ruiter lijkt te gaan komen, dat zou wel mooi zijn :D
Avatar gebruiker
Satyr
Superster
 
Berichten: 2541
Geregistreerd op: 01-02-2005 16:02

Re: Transferbeleid (algemeen)

Berichtdoor Jazz » 21-07-2020 13:05

Ik verwacht nog minimaal 1 a 2 huurspelers die hopelijk met een soortgelijk business model als met Botman gehaald worden. Een middenvelder en wellicht een centrale back. Ekkelenkamp is bijvoorbeeld een naam die schijnt gelinkt te zijn met Heerenveen, een aanvallender middenvelder op een positie die nog niet opgevuld is.
Heerenveen fan in Leiden
Jazz
Beheerder
 
Berichten: 2474
Geregistreerd op: 11-05-2015 15:56
Woonplaats: Leiden

Re: Transferbeleid (algemeen)

Berichtdoor Raider » 21-07-2020 19:46

Het zal wel aan mij liggen . Kik Pierie naar Twente. Hebben ze bij Heerenveen zitten slapen.
Raider
Basisspeler
 
Berichten: 885
Geregistreerd op: 06-12-2002 22:59
Woonplaats: Damwoude

Re: Transferbeleid (algemeen)

Berichtdoor Feanfan 1 » 21-07-2020 21:13

Raider schreef:Het zal wel aan mij liggen . Kik Pierie naar Twente. Hebben ze bij Heerenveen zitten slapen.

Wees blij, die jongen kost alleen maar punten. Aan de bal wel goed, maar verdedigend zeer matig.
Feanfan 1
Superster
 
Berichten: 7695
Geregistreerd op: 11-07-2003 12:37

Re: Transferbeleid (algemeen)

Berichtdoor Kaz_SCH » 27-07-2020 10:32

Om 14:00 een spelerspresentatie. Kans lijkt mij vrij groot dat het Mulder is, die gister heeft gespeeld en daardoor even de tijd heeft op en neer te vliegen.
Kaz_SCH
Wereldspeler
 
Berichten: 1350
Geregistreerd op: 11-05-2006 09:50

Re: Transferbeleid (algemeen)

Berichtdoor casper » 27-07-2020 11:42

[quote][Om 14:00 een spelerspresentatie. Kans lijkt mij vrij groot dat het Mulder is, die gister heeft gespeeld en daardoor even de tijd heeft op en neer te vliegen./quote]

Hoe kom je aan dit nieuws,kan op de officiële site niks vinden..
casper
Selectiespeler
 
Berichten: 307
Geregistreerd op: 23-06-2011 21:55

VorigeVolgende

Keer terug naar Transfers & geruchten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten