Directie & Raad van Commissarissen

› over mensen die al horen bij de club

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Re: Directie & Raad van Commissarissen

Berichtdoor Kaz_SCH » 05-12-2019 11:25

Roozemond denkt nu toch dat we dat tekort misschien maar niet moeten terugbrengen van 6 naar 2 miljoen. Onvoorstelbaar. Er gebeuren ook echt goede dingen, maar in het LC pleit hij er nu voor om misschien toch maar gewoon meer geld uit te geven. Precies hetgeen waarvoor hij Eisenga er uitgeknikkerd heeft.
Kaz_SCH
Wereldspeler

Berichtdoor pes5 » 05-12-2019 13:46

Knap dat je dat uit het hele stuk hebt weten te halen.
pes5
Beheerder

Berichtdoor Kaz_SCH » 05-12-2019 14:08

pes5 schreef:Knap dat je dat uit het hele stuk hebt weten te halen.

Dat vond ik het meest opvallende in het stuk. Maar goed, het zal hier wel weer een welles-nietes tussen voorstanders en tegenstanders van Roozemond worden. Ik ben niet per se voor of tegen Roozemond, ik wil het liever inhoudelijk over daden hebben. Of vind jij het niet opvallend dat degene die de vorige directeur heeft afgezet omdat de tekorten maar niet teruggedrongen werden, nu zelf suggereert dat het misschien niet zo heel noodzakelijk is om diezelfde tekorten terug te dringen?

Van mij hoeven de operationele tekorten niet naar 0, want we hebben bewezen dat we over langere periode stelselmatig winst maken op kopen en verkopen van spelers. Maar ik ben niet degene die Eisenga heeft ontslagen.
Kaz_SCH
Wereldspeler

Berichtdoor pes5 » 05-12-2019 19:28

Het is maar net hoe je die suggestie leest. Nergens lees ik dat hij zegt dat die tekorten niet naar naar beneden hoeven. Hij geeft wel aan dat er soms dingen gebeuren die ervoor kunnen zorgen je, let op dit woord, misschien een koers soms moet wijzigen.

Daarnaast kun je tekorten en wanordelijkheden in de financiële huishouding echt niet binnen een jaar stoppen. Soms zijn eerst zelfs investeringen nodig, bijvoorbeeld de impuls op de it-afdeling, om later betere cijfers te draaien en vaak kun je lopende zaken of contracten ook niet zomaar stopzetten, dus in eerste instantie zal een tekort altijd iets oplopen.

Ik zeg daarmee niet dat CR het gelijk aan zijn zijde heeft, maar de mensen die nu aan de hand van dit artikel in de LC hun gelijk proberen te halen, kunnen simpelweg over zo'n proces nu nog niet oordelen. Om echt verandering te brengen, is meer tijd nodig. Tijd die ik CR wél gun, omdat ik vanuit zijn eerdere klussen zeer lovende berichten over hem heb gehoord als zeer kundig bestuurder én omdat ik zie en merk dat er een omslag bij onze club is gemaakt. Nog lang niet alles gaat goed, maar we zijn denk ik op de goede weg.
pes5
Beheerder

Berichtdoor fuotbalgek » 05-12-2019 21:57

Wat al jaren is gebleken hier, en waar Roozemond wellicht ook bang voor is, is dat verder snijden alleen een neerwaartse spiraal creëert. Je organisatie in stand houden dankzij transferbaten, en ondertussen aan de inkomstenkant werken ipv snijden in de kosten, zorgt dat je niet verder weg zakt als club. Juist door met name het voetbal gedeelte de waarde te geven die nodig is, kun je de inkomsten laten toenemen, en het begrotingstekort kleiner maken. Verder snijden maakt de kans op transferbaten alleen maar kleiner.

De laatste jaren hebben we overleefd dankzij de jeugdopleiding, de inkomsten uit verkoop van St juste, gouweleeuw, sinkgraven, ziyech, vlap dat zijn noodzakelijke inkomsten gebleken. Dus investeringen in de faciliteiten en het voetbal gedeelte zijn verantwoord omdat ze onze levensader zijn.

Het blijft echter wel krom dat Eisenga moest vertrekken vanwege het begrotingstekort en dat Roozemond nu deze uitspraken doet.
fuotbalgek
Superster

Berichtdoor Kaz_SCH » 06-12-2019 08:43

Ik ben dat beide volledig met jullie eens, je kan niet jaren en jaren bezuinigen en verwachten dat het dan beter gaat. Je moet soms durven investeren. De kosten lopen daarbij altijd voor de baten uit. Dat lijkt mij, mits verantwoord geïnvesteerd, een hele verstandige manier van doen.

Het punt voor mij is, dat Eisenga dit ook vond. En dat dat hem de kop gekost heeft. 5 maanden geleden kwam er daarna een beleidsplan uit waarin stond dat het tekort z.s.m. terug moest van 6 miljoen naar 2 miljoen. En dat dit écht realistisch was. 1000 extra seizoenkaarthouders was alweer een miljoen erbij (niet mijn woorden).

Dus voor mij is het hernieuwde inzicht van Roozemond niet echt het probleem, ik kan me daar wel in vinden namelijk, maar meer dat hij zelf een paar maanden geleden een 180-graden gedraaide mening had over dit onderwerp.

Ik hoop dat Roozemond ook gewoon een paar jaar de tijd krijgt om het te laten zien, maar het wordt op een gegeven moment wel tijd om echt iets tastbaars te realiseren in plaats van mooie vergezichten te schetsen.

Zijn voorganger had namelijk ondanks zijn gebreken wél een hoofdsponsor, en wél de kosten (stadionhuur) met ruim een miljoen teruggebracht. Hele concrete zaken.
Kaz_SCH
Wereldspeler

Berichtdoor Surhuisterveen » 06-12-2019 11:17

Roozemond, met veel bombarie binnengekomen. Alles zou goed komen.
Ondertussen meer personeel aangenomen, nog steeds geen concreet plan voor nieuw jeugdcomplex en ook geen hoofdsponsor.
Typisch Noord- Hollandse luchtfietserij. Geen enkel vertrouwen dat het onder hem beter is geworden of gaat worden.
Het is dat de resultaten van het eerste elftal prima zijn, maar het is wachten op de volgende storm.
SCH
Surhuisterveen
Superster

Berichtdoor Wizard » 06-12-2019 11:26

Ik lees het stuk toch anders.

Roozemond stelt dat het tekort terugdringen naar 2 mio wellicht te ambitieus is op korte termijn. Hij had verwacht dat dit met snelle halen snel thuis zijn op de korte termijn te realiseren is: Omzet omhoog en kosten omlaag. Nu hij zelf dichter bij het vuur staat, ziet ook hij in dat het een vrij moeilijke opgave is en dat er eerder meer te winnen is aan de omzetkant dan aan de kostenkant. In het artikel stelt hij dat je wel aan de personeelskant kunt snijden, maar dat dit een onwerkbare situatie op kantoor is en daarnaast je sportief behoorlijk inlevert als team/spelersgroep. Enfin, eerlijk dat hij zich zo uitspreekt.
Feit is dat de huurconstructie van het stadion nog steeds als een molensteen om onze nek hangt en wij blijkbaar toch qua procesinrichting en bedrijfsvoering een stuk minder efficiënt zijn dan clubs met een vergelijkbare begroting en omzet. In plaats van te roepen dat het toch een stuk lastiger is - wat iedereen wel wist en o.a. daarom ook zo terughoudend reageerde op zijn uitspraken - kan hij beter bij de buren en concurrenten kijken (desnoods bij buitenlandse clubs met een samenwerkingsverband) om daar te leren hoe zij de huishouding en bedrijfsvoering ingericht hebben.
Wizard
Beheerder

Berichtdoor Thinkman » 06-12-2019 20:48

Omrop Cambuur doet ook weer een duit in het zakje. De aanval is weer geopend: Nu het 'nieuws' dat na de bekerwedstrijd tegen Excelsior Maassluis, salesman Koopmans aan JJ gevraagd zou hebben om Van Hau ook eens op te stellen. Zo zeg.
Deze wedstrijd was eind oktober. Wat een riooljournalistiek!
Thinkman
Superster

Berichtdoor hhage » 07-12-2019 15:32

Thinkman schreef:Omrop Cambuur doet ook weer een duit in het zakje. De aanval is weer geopend: Nu het 'nieuws' dat na de bekerwedstrijd tegen Excelsior Maassluis, salesman Koopmans aan JJ gevraagd zou hebben om Van Hau ook eens op te stellen. Zo zeg.
Deze wedstrijd was eind oktober. Wat een riooljournalistiek!

De kop zegt: vraagt van Hau op te stellen, lees je het stuk staat er dat hij na de wedstrijd heeft gevraagd waarom hij er niet in is gekomen. Rotzakken bij Omrop Fryslan ze proberen van alles om een rel te veroorzaken.
hhage
Basisspeler

Berichtdoor KSI » 08-12-2019 09:24

Heb het stuk gisterochtend ook gelezen, maar volgens mij stond het er toen niet zo in.
Zie ook dat het stuk gisteren nog is aangepast, jammer genoeg zie je niet wat ze aangepast hebben.
Maar meer weer een leuke poging om weer iets uit te lokken van de OF wat in mijn ogen niks voorstelt.
KSI
Selectiespeler

Berichtdoor Superfries1994 » 08-12-2019 13:35

KSI schreef:Heb het stuk gisterochtend ook gelezen, maar volgens mij stond het er toen niet zo in.
Zie ook dat het stuk gisteren nog is aangepast, jammer genoeg zie je niet wat ze aangepast hebben.
Maar meer weer een leuke poging om weer iets uit te lokken van de OF wat in mijn ogen niks voorstelt.

Roelof de Vries is erop aangesproken op Twitter, maar hij wil er niet op ingaan vanwege 'anonieme accounts'. Iemand sprak hem er ook op aan dat hij naar een relletje op zoek is, en daarom wil Roelof ook niet verder in discussie.

Nog steeds staat in de kop 'Salesmanager Koopmans vraagt aan Jansen om Van Hau op te stellen' en later in de tekst 'Na de bekerwedstrijd tegen Excelsior Maassluis (die Heerenveen met 3-0 won) vroeg Koopman waarom Jansen Van Hau niet meer een paar minuten gunde.' De eerste komt een stuk dwingender over dan de laatste. Die laatste had net zo goed een vraag kunnen zijn hoe ver Van Hau nog van een basisplaats af is. Verdere context ontbreekt ook nog eens.
Superfries1994
Superster

Berichtdoor Satyr » 08-12-2019 20:28

Ik ben niet de Sales Manager van Heerenveen, maar die man heeft gelijk. Het kan toch geen ramp zijn om die jongen (even) te laten spelen. Zeker nu we met Floranus op links spelen.
Satyr
Superster

Berichtdoor KSI » 09-12-2019 08:42

Heb ook nog even het audio geluisterd wat bij het artikel zat.
Wat mij opviel was dat Roelof een duidelijke mening over van Hau heeft maar hij hem maar 1 keer heeft zien spelen bij de beloftes, terwijl hij wel meer wedstrijden heeft gespeeld. Mag van een clubwatcher van OF toch wel verwachten dat hij zijn mening niet van 1 wedstrijd laat afhangen.
KSI
Selectiespeler

Berichtdoor vincentdelbos » 10-12-2019 11:42

Het contract van Hamstra is verlengd tot 2022. Voor mij een prima besluit. Heeft in de zomer een goede selectie neergezet (had nog een spits bij gekund) en ligt volgens mij ook goed bij de mensen. Ook voor de rust fijn.
vincentdelbos
Selectiespeler

Berichtdoor Lipton » 10-12-2019 12:36

M.i. was het best wel heel onhandig om van Hau niet op te stellen in de bekerwedstrijd. Daar moet de trainer ook wat slimmer in meedenken. Maar dat gold natuurlijk ook voor spelers als Dreyer, Hoegh, en Skovgaard, die hadden die wedstrijd prima kunnen spelen.
Lipton
Superster

Berichtdoor Kaz_SCH » 10-12-2019 13:04

vincentdelbos schreef:Het contract van Hamstra is verlengd tot 2022. Voor mij een prima besluit. Heeft in de zomer een goede selectie neergezet (had nog een spits bij gekund) en ligt volgens mij ook goed bij de mensen. Ook voor de rust fijn.

Inderdaad, kunnen we kort of lang over lullen. Maar heeft na een lastige aanloop/leerperiode een meer dan prima selectie neergezet met weinig middelen. Goed besluit, goed voor de continuïteit, en voor de rust.
Kaz_SCH
Wereldspeler

Berichtdoor pes5 » 10-12-2019 18:22

Hij heeft een paar fikse uitglijders gemaakt, waarvan het aanstellen van JOR de grootste was. Die heeft ons 8 ton gekost aan tv-geld.
Maar voor de continuïteit is het goed dat hij blijft. Er staat een alleraardigst ploegje momenteel, met een leuke trainer. Nu nog een knappe spits halen in de winterstop en ik ben tevreden.
pes5
Beheerder

Berichtdoor Thinkman » 12-01-2020 18:02

Er was een groep sponsoren naar Spanje gevlogen om de oefenwedstrijd en het team te bezoeken.
Op de Twitter foto's meende ik Jan van Erve, onze voormalige commerciële man, te herkennen.
Weet iemand of en zo ja hoe hij (weer?) aan de club verbonden is?

We zoeken ook nog steeds een commercieel directeur sinds het vertrek van Hylke van der Veen.......dus... :idea:
Thinkman
Superster

Berichtdoor Mackan68 » 13-01-2020 10:10

Thinkman schreef:Er was een groep sponsoren naar Spanje gevlogen om de oefenwedstrijd en het team te bezoeken.
Op de Twitter foto's meende ik Jan van Erve, onze voormalige commerciële man, te herkennen.
Weet iemand of en zo ja hoe hij (weer?) aan de club verbonden is?

We zoeken ook nog steeds een commercieel directeur sinds het vertrek van Hylke van der Veen.......dus... :idea:

Op deze https://twitter.com/scHeerenveen/status/1215001503188041728/photo/4 is Jan inderdaad te zien. In wat voor hoedanigheid weet ik niet. Hij kan door een huidige sponsor uitgenodigd zijn. Een Yme Kuiper bijvoorbeeld...
Hoeveel revoluties kan een club overleven??
Mackan68
Superster

Berichtdoor Muck » 13-01-2020 11:58

Op de foto daarvoor staat Martin Koopman, die is vult momenteel het gat op na Hylke van der Veen. En volgens mij doet hij dat zeer naar behoren, als de geruchten mag geloven.
Muck
Basisspeler

Berichtdoor Mackan68 » 13-01-2020 13:38

Muck schreef:Op de foto daarvoor staat Martin Koopman, die is vult momenteel het gat op na Hylke van der Veen. En volgens mij doet hij dat zeer naar behoren, als de geruchten mag geloven.

Dat zijn de verhalen wel inderdaad, als is dat nog niet meteen in cijfers vast te leggen. Laten we hopen dat volgend jaar december blijkt dat zijn aanwezigheid een groot succes is (geweest)
Ik ben wel benieuwd of CR nu, of zolang hij 'tijdelijk' de honeurs van Hylke van der Veen als commercieel directeur waarneemt daarvoor extra beloond wordt.
Hoeveel revoluties kan een club overleven??
Mackan68
Superster

Berichtdoor TORCIDA » 15-01-2020 15:12

tja goed, ze hebben inmiddels zeker 2 hoofdsponsoren laten lopen die hun aangereikt werden. We hadden allang weer iemand op het shirt kunnen hebben.
Hier heb ik geen woorden voor
TORCIDA
Superster

Berichtdoor TORCIDA » 15-01-2020 15:13

en met het oog op de uitbreiding in DKV denk ik dat ze het slimmer moeten gaan aanpakken en misschien niet de hoofdprijs
moeten vragen
Hier heb ik geen woorden voor
TORCIDA
Superster

Berichtdoor pes5 » 12-02-2020 19:28

https://www.sc-heerenveen.nl/nieuws/fea ... Bc.twitter

Na het familievak weer een uitstekend initiatief.
pes5
Beheerder

Berichtdoor Sfeer » 12-02-2020 22:35

pes5 schreef:https://www.sc-heerenveen.nl/nieuws/feanfans-uit-meppel-en-steenwijk-on-tour/10#.XkQYOkescBc.twitter

Na het familievak weer een uitstekend initiatief.

Eens ze doen er alles aan. Toevallig kom ik zelf ook uit die regio en ga ik dit niet gebruiken. Wel goed dat ze alles aanpakken. Meer rechtstreekse buslijnen voor scchouders of losse kaartverkoop is een goed idee.
Let's go fucking mental.
Sfeer
Selectiespeler

Berichtdoor Kaz_SCH » 13-02-2020 09:58

Dit heb ik jaren geleden (hier) al eens geopperd, ik vind het dus uiteraard een fantastisch initiatief :lol:

Ze proberen er inderdaad echt wel alles aan te doen, dit is er een mooi voorbeeld van. Bij FC Twente werkt dit al jaren heel erg goed, het groepsgevoel wordt enorm versterkt en het is echt elke thuiswedstrijd een hele happening, allemaal samen in de bus, potje bier erbij. Super!
Kaz_SCH
Wereldspeler

Vorige

Keer terug naar Spelers & staf