24-11-19: PSV - sc Heerenveen (2-1)

› je eigen voor- en nabeschouwingen

Moderators: Beheerders, Fanmasters

24-11-19: PSV - sc Heerenveen (2-1)

Berichtdoor Superfries1996 » 21-11-2019 12:51

Laatste Friese uitzege op PSV tien jaar geleden
Gepubliceerd op 21 november 2019 12:00

Voor de laatste Friese uitzege op PSV moeten we ruim tien jaar terug in de tijd. Op 27 februari 2009 schoot Danijel Pranjic de Friezen vanaf de stip naar de zege. Wat weten we nog meer over de bezoekjes aan Eindhoven en hoe verhouden beide ploegen zich dit seizoen tot elkaar. Een duik in de statistieken.
HISTORIE

Het uitduel in Eindhoven werd 27 maal eerder gespeeld. De thuisclub stapte zeventien keer als winnaar van het veld, sc Heerenveen won viermaal en zes duels leverden geen winnaar op.
Het doelsaldo is met 69 tegen 28 treffers ruim in het voordeel van de Eindhovenaren.
De gasten scoorden in de voorgaande duels gemiddeld 1,03 treffer, PSV maakte 2,5 doelpunt per ontmoeting.
sc Heerenveen bleef in Eindhoven vijfmaal droog staan, de Friese defensie wist PSV twee keer van treffers af te houden.Die beide duels won sc Heerenveen met 0-1.
Meest doelpuntrijke ontmoeting was de wedstrijd van drie seizoenen geleden. De thuisclub zegevierde met 4-3. Reza scoorde dat duel alle Friese treffers.
Alleen op bezoek bij Ajax (87) incasseerde sc Heerenveen meer tegentreffers dan in uitduels tegen PSV (69).
Ajax (20) is ook de enige club die in 27 seizoenen meer thuisduels wist te winnen van sc Heerenveen dan PSV (17).
De laatste Friese overwinning dateert van 27 februari 2009. Destijds won de ploeg van Trond Sollied met 2-3 door doelpunten van Paulo Henrique (2x) en Danijel Pranjic.
De arbitrage deelde in het verleden 74 maal geel uit. De spelers van PSV kregen 30 maal geel voorgehouden. sc Heerenveen staat op een totaal van 44 kaarten.
Er werden negen spelers van het veld gestuurd. Vier van PSV en vijf van sc Heerenveen. De laatste maal dat een speler rood kreeg was afgelopen seizoen, Morten Thorsby haalde het einde van de wedstrijd niet.
Van de laatste vijf ontmoetingen eindigden er drie in een Brabantse overwinning en er waren twee gelijke spelen.
De ontmoeting van afgelopen seizoen werd door PSV met 3-0 gewonnen. Lozano (2x) en De Jong waren trefzeker voor de thuisclub.

HUIDIG SEIZOEN

PSV is met Ajax de enige club in de Eredivisie die dit seizoen nog geen strafschop tegen kreeg.
sc Heerenveen is na Ajax, AZ en PSV de best presterende uitclub van de Eredivisie. De Friezen pakten buiten het Abe Lenstra stadion tien punten.
sc Heerenveen is al zeven duels op rij ongeslagen. PSV is al vier competitieduels zonder zege.
De spelers van sc Heerenveen (11) zagen het minst vaak geel. PSV (22) kreeg tweemaal zo vaak geel als de Friezen.
De ploeg van trainer Johnny Jansen speelde dit seizoen het vaakst gelijk van alle eredivisieclubs, zes keer.
Met Donyell Malen, tien goals, heeft PSV de topscorer van de Eredivisie in huis. De international scoorde ruim een derde van de 29 competitietreffers die PSV produceerde.
Trainer Mark van Bommel kan zondag tegen sc Heerenveen weer een beroep doen op Donyell Malen en Steven Bergwijn. Het gevaarlijke aanvalsduo keert terug na blessures.
Alleen Ajax (113) en Fortuna Sittard (116) maakten minder overtredingen dan PSV (118).
PSV kreeg samen met FC Twente en FC Groningen het vaakst rood in de eerste dertien speelronden, drie keer.
Alleen verdediger Denzel Dumfries staat zondag in Eindhoven op scherp.
Steven Berghuis was dit seizoen goed voor zeven assists, alleen de Ajacieden Ziyech (8) en Tadic (10) lieten vaker een medespeler scoren.
De laatste thuiswedstrijd van PSV, tegen AZ, ging verloren. Het was voor het eerst sinds ruim drie jaar dat PSV in de Eredivisie een thuisnederlaag leed.
nou nou
Avatar gebruiker
Superfries1996
Superster
 
Berichten: 2408
Geregistreerd op: 10-04-2012 19:21

Re: 24-11-19: PSV - sc Heerenveen (14:30 uur)

Berichtdoor Superfries1996 » 21-11-2019 12:54

Jammer dat het hier niet leeft. Volgens mij wordt het een boeiende pot. Drukken we PSV verder weg in de problemen of zorgen Malen en Bergwijn aan Eindhovense zijde voor een wederopstanding? Ik vrees voor het laatste, alhoewel we genoeg kansen op een goede uitslag zullen hebben als we de beginfase goed doorkomen. Daarbij heeft PSV buiten voornoemde spelers (en wellicht Pereiro) een trage, matige ploeg waar het goed tegen counteren is met Veerman, Ejuke en Van Bergen. Ik heb er zin in!

Op naar de achtste https://www.youtube.com/watch?v=YTf67btc3nE
nou nou
Avatar gebruiker
Superfries1996
Superster
 
Berichten: 2408
Geregistreerd op: 10-04-2012 19:21

Re: 24-11-19: PSV - sc Heerenveen (14:30 uur)

Berichtdoor pes5 » 21-11-2019 18:15

Ik ben ook heel erg benieuwd naar dit duel. Ik zou Halilovoc als valse spits opstellen en snel diepte zoeken met onze snelle flankspelers.
pes5
Beheerder
 
Berichten: 2977
Geregistreerd op: 10-07-2006 15:00
Woonplaats: Heerenveen

Re: 24-11-19: PSV - sc Heerenveen (14:30 uur)

Berichtdoor DSCH » 23-11-2019 11:52

De interlandbreak kwam PSV als geroepen, dat is erg jammer voor ons. Wij zaten wel lekker in een flow na de winst op Sparta. Nu ook Malen en Bergwijn terug zijn schat ik onze kansen niet heel hoog in. We hebben het er altijd moeilijk. Ik verwacht een nederlaag, maar hoop het uiteraard niet.
DSCH
Wereldspeler
 
Berichten: 1236
Geregistreerd op: 09-08-2013 13:17

Re: 24-11-19: PSV - sc Heerenveen (14:30 uur)

Berichtdoor paparazzi » 24-11-2019 10:04

Als er al eens een kans was om je in de top te worstelen dan is het nu wel.
Ik neem aan dat JJ ze dat ook goed duidelijk heeft gemaakt!
Miereneukert!
Avatar gebruiker
paparazzi
Superster
 
Berichten: 5120
Geregistreerd op: 17-02-2005 16:38
Woonplaats: Amsterdam

Re: 24-11-19: PSV - sc Heerenveen (14:30 uur)

Berichtdoor Feanfan 1 » 24-11-2019 11:18

Heb zo'n gevoel dat Nijhuis ons vandaag niet zo goed gezind is en Floranus zal wel weer een penalty tegen krijgen
Feanfan 1
Superster
 
Berichten: 7695
Geregistreerd op: 11-07-2003 12:37

Re: 24-11-19: PSV - sc Heerenveen (14:30 uur)

Berichtdoor DSCH » 24-11-2019 11:42

paparazzi schreef:Als er al eens een kans was om je in de top te worstelen dan is het nu wel.
Ik neem aan dat JJ ze dat ook goed duidelijk heeft gemaakt!


Meestal als die kans zich voordoet pakken wij hem niet. Maar we gaan het zien, ben benieuwd.
DSCH
Wereldspeler
 
Berichten: 1236
Geregistreerd op: 09-08-2013 13:17

Re: 24-11-19: PSV - sc Heerenveen (14:30 uur)

Berichtdoor Feanfan 1 » 24-11-2019 13:29

Veerman op de bank en Bruijn in de basis. De overige 10 zijn bekend met Floranus dus op linksback
Feanfan 1
Superster
 
Berichten: 7695
Geregistreerd op: 11-07-2003 12:37

Re: 24-11-19: PSV - sc Heerenveen (14:30 uur)

Berichtdoor Goran Popov » 24-11-2019 15:11

Dit lijkt helemaal nergens op. Odgaard voegt zoals gewoonlijk niks toe. Hoe voorafgaand aan de 2-0 de bal niet gewonnen wordt door Odgaard en Kongolo... Kongolo blijft daardoor gefrustreerd staan, laat z'n mannetje lopen en de 2-0 ligt in het netje. Je bent verdomme toch prof?

Ook Veerman wordt node gemist.
Goran Popov
Selectiespeler
 
Berichten: 224
Geregistreerd op: 28-04-2013 17:36

Re: 24-11-19: PSV - sc Heerenveen (14:30 uur)

Berichtdoor pes5 » 24-11-2019 15:21

Ons middenveld is echt heel matig. Zoveel balverlies en zwakke reactie op lopende mensen van PSV. Bruijn komt in zo'n duel echt veel en veel te kort.

En die spits van ons. Ik wil 'm op de fiets nog wel terugbrengen naar Italië. Heeft wederom nog geen duel gewonnen, wil steeds door een tegenstander heen en komt niet voor het doel bij een voorzet, maar blijft dan hangen buiten de 16.

Ik had echt verwacht dat we scherper zouden zijn vandaag. Slappe hap.
pes5
Beheerder
 
Berichten: 2977
Geregistreerd op: 10-07-2006 15:00
Woonplaats: Heerenveen

Re: 24-11-19: PSV - sc Heerenveen (14:30 uur)

Berichtdoor boy waterman » 24-11-2019 15:22

Gewoon met poep in de broek zijn ze aan het voetballen, of dat ze 2 weken geen bal hebben aan geraakt.
Gelukkig nog 45 minuten en het zit er weer op gelukkig.
Hoop dat onze trainer nu eindelijk ziet..FLORANUS RECHTSBACK S.V.P
nooit tevreden met 1 punt uit breda!
boy waterman
Basisspeler
 
Berichten: 737
Geregistreerd op: 01-06-2004 11:37
Woonplaats: drachten

Re: 24-11-19: PSV - sc Heerenveen (14:30 uur)

Berichtdoor pes5 » 24-11-2019 15:32

Waar vorig jaar trouwens nog regelmatig geroepen werd om Bruijn, vind ik dat wel een behoorlijke tegenvaller dit jaar. Kan het niveau gewoon niet aan. Ongelooflijk veel balverlies.
pes5
Beheerder
 
Berichten: 2977
Geregistreerd op: 10-07-2006 15:00
Woonplaats: Heerenveen

Re: 24-11-19: PSV - sc Heerenveen (14:30 uur)

Berichtdoor Superfries1994 » 24-11-2019 16:26

pes5 schreef:Waar vorig jaar trouwens nog regelmatig geroepen werd om Bruijn, vind ik dat wel een behoorlijke tegenvaller dit jaar. Kan het niveau gewoon niet aan. Ongelooflijk veel balverlies.

Halilovic was inderdaad veel beter dan Bruijn. Jammer inderdaad, had namelijk echt veel van hem verwacht na dat half jaar NEC waar hij echt indruk heeft gemaakt.
Superfries1994
Superster
 
Berichten: 2011
Geregistreerd op: 04-01-2014 19:27

Re: 24-11-19: PSV - sc Heerenveen (14:30 uur)

Berichtdoor badfrisianboy » 24-11-2019 16:32

Zoals eigenlijk altijd het geval is worden de wedstrijden beslist op het middenveld. Met Bruijn hadden we dit middenveld zeker niet in handen. Zoals eigenlijk elke keer weer blijkt wanneer hij opgesteld word, blijkt dat Bruijn gewoon tekort komt op ons niveau. Er zal dus gekozen moeten worden voor balvaste middenvelders om wedstrijden te kunnen winnen. En liefst een spits ook die balvast kan zijn zodat de rest van de ploeg kan aansluiten.
badfrisianboy
Basisspeler
 
Berichten: 992
Geregistreerd op: 05-07-2015 20:02

Re: 24-11-19: PSV - sc Heerenveen (14:30 uur)

Berichtdoor fuotbalgek » 24-11-2019 17:28

Precies, dit soort wedstrijden speel je het liefst met de fysiek van Kongolo en twee voetballende spelers er bij. Faik en Halilovic, Veerman en Halilovic of Faik en Veerman plus Kongolo lijkt me de opties die je dan hebt. Bruijn brengt niet het voetballende vermogen was Veerman of Halilovic als aanvallende middenvelder wel brengen. Daarnaast begin je ook gewoon te verdedigend eerste helft, dit PSV heeft voorin kwaliteit maar verder is het weinig indrukwekkend. Eigenlijk was de tweede helft exemplarisch voor de verkeerde keuzes waarmee we de eerste helft begonnen.
fuotbalgek
Superster
 
Berichten: 3639
Geregistreerd op: 13-05-2013 15:35

Re: 24-11-19: PSV - sc Heerenveen (14:30 uur)

Berichtdoor Superfries1996 » 24-11-2019 17:45

Jammer dat we hier nul punten aan overhouden maar ik zie genoeg positieve punten. Over 90 minuten ben je gewoon voetballend gelijkwaardig aan PSV(!) en wordt de wedstrijd beslist door de individuele kwaliteiten van Bergwijn. Hopelijk trekt de coach hier zijn lessen uit, vroegtijdig en aanvallend wisselen kan een wedstrijd doen kantelen, zoals nu (bijna) gebeurde. Als het in een volgende wedstrijd niet loopt breng je Halilovic al in de rust en eventuele andere impulsen kort daarna. Gooi een Frederiksen of van der Heide maar eens voor de leeuwen. Geef Dreyer minuten. Zet Botman in de spits. Mogelijkheden genoeg, als je ze maar gebruikt.
nou nou
Avatar gebruiker
Superfries1996
Superster
 
Berichten: 2408
Geregistreerd op: 10-04-2012 19:21

Re: 24-11-19: PSV - sc Heerenveen (14:30 uur)

Berichtdoor pes5 » 24-11-2019 19:26

Ik maak me trouwens wel wat zorgen om Van Bergen. Die heeft het echt niet momenteel. Lijkt wat opgebrand. Samen met Bruijn de zwakke schakel vandaag.
pes5
Beheerder
 
Berichten: 2977
Geregistreerd op: 10-07-2006 15:00
Woonplaats: Heerenveen

Re: 24-11-19: PSV - sc Heerenveen (14:30 uur)

Berichtdoor kaaskop » 24-11-2019 20:34

Wat was de reactie van JJ bij de persconferentie ?
kaaskop
Selectiespeler
 
Berichten: 198
Geregistreerd op: 18-07-2005 08:59
Woonplaats: Kollum

Re: 24-11-19: PSV - sc Heerenveen (14:30 uur)

Berichtdoor Otsje P » 25-11-2019 09:38

Waarom blijven volharden in het opstellen van Floranus op links?? Had je die jongen eindelijk zover dat hij goed en met zelfvertrouwen speelde en dan vermoord je hem op links. Ik blijf het een vreselijk domme actie vinden. Vanaf het moment dat JJ begon te schuiven en te wisselen met de backs, is de schwung uit de ploeg.

Floranus levert elke bal die hij met links moet geven in bij de tegenpartij. Daar kan die jongen verder weinig aan doen maar je ziet aan alles dat hij zich onprettig voelt. Bovendien komt het je spel in balbezit beslist niet ten goede en dan rest er ook nog de volgende vraag: Waarom verdient van Rhijn het in vredesnaam om te spelen???? Hij voegt werkelijk helemaal niks toe aan ons spel. In balbezit vreselijk slordig en verdedigend slap en ongeïnteresseerd.
Otsje P
Superster
 
Berichten: 4837
Geregistreerd op: 22-02-2011 12:01

Re: 24-11-19: PSV - sc Heerenveen (14:30 uur)

Berichtdoor davp » 25-11-2019 09:52

We hebben maar weer eens bewezen de perfecte remedie te zijn voor iedere club die slecht draait. Volgende week Vitesse op het programma, ook een ploeg die het lastig heeft de laatste tijd. Dus die zullen we er ook wel weer bovenop helpen.
Avatar gebruiker
davp
Superster
 
Berichten: 1589
Geregistreerd op: 22-06-2005 10:36
Woonplaats: De Knipe

Re: 24-11-19: PSV - sc Heerenveen (14:30 uur)

Berichtdoor siesta » 25-11-2019 11:46

PSV 2e helft gewoon weggespeeld maar het ontbeerde aan de beslissende steekbal. Jammer dat we niet een puntje mee konden nemen.
!
Avatar gebruiker
siesta
Wereldspeler
 
Berichten: 1283
Geregistreerd op: 02-10-2005 12:30
Woonplaats: Amsterdam

Re: 24-11-19: PSV - sc Heerenveen (14:30 uur)

Berichtdoor fuotbalgek » 25-11-2019 12:39

Otsje P schreef:Waarom blijven volharden in het opstellen van Floranus op links?? Had je die jongen eindelijk zover dat hij goed en met zelfvertrouwen speelde en dan vermoord je hem op links. Ik blijf het een vreselijk domme actie vinden. Vanaf het moment dat JJ begon te schuiven en te wisselen met de backs, is de schwung uit de ploeg.


Dit lijkt me een wat overtrokken conclusie. We hebben drie backs die niet heel goed zijn, en JJ kiest nu voor een andere invulling om de combinatie tussen back en buitenspeler beter te laten passen. De hardloper Van Bergen krijg een meer voetballende back achter zich, dribbelaar Ejuke juist met Floranus iemand die er overheen komt en tegenstander tot keuzes dwingt. Dat het allemaal voetballend niet altijd goed uitpakt ligt aan de kwaliteit van deze spelers, maar vergeet niet dat Woudenberg aan de bal ook niks toevoegt. Die komt niet verder dan balletjes breed en terug.

Met Van Rhijn als tussenoplossing voor dit jaar kunnen we volgend seizoen minimaal één goede voetballende back aantrekken. Floranus zie ik, liefst op rechts dan weer, meer toekomst in dan in Woudenberg. Dus het liefst een goede linksback aantrekken, zodat Floranus weer naar rechts kan. We zullen na de winter eventueel gaan zien of dit Van Hau kan zijn.

Grootste reden voor mij dat het gisteren niet goed was, zat hem meer in het ontzag voor de tegenstander. Teveel achteruit lopen, niet van eigen kracht uitgaan, en Veerman niet vervangen door een speler die het spel kan maken(halilovoc) maar door een loper(Bruijn).
fuotbalgek
Superster
 
Berichten: 3639
Geregistreerd op: 13-05-2013 15:35

Re: 24-11-19: PSV - sc Heerenveen (14:30 uur)

Berichtdoor Otsje P » 25-11-2019 15:02

fuotbalgek schreef:Dit lijkt me een wat overtrokken conclusie. We hebben drie backs die niet heel goed zijn, en JJ kiest nu voor een andere invulling om de combinatie tussen back en buitenspeler beter te laten passen. De hardloper Van Bergen krijg een meer voetballende back achter zich, dribbelaar Ejuke juist met Floranus iemand die er overheen komt en tegenstander tot keuzes dwingt. Dat het allemaal voetballend niet altijd goed uitpakt ligt aan de kwaliteit van deze spelers, maar vergeet niet dat Woudenberg aan de bal ook niks toevoegt. Die komt niet verder dan balletjes breed en terug.


Sinds wanneer komt Floranus er overheen om tegenstanders tot keuzes te dwingen?? Die komt 2x per wedstrijd op de helft van de tegenpartij en speelt dan de bal terug omdat hij met links geen bal voor kan rijgen.

En hoeveel beter functioneert van Bergen met die voetballende back achter zich?

JJ heeft aangegeven dat de wissel gedaan is omdat hij vond dat Woudenberg te afwachtend was in verdedigend opzicht. Daar is wellicht wat voor te zeggen maar Floranus speelt op links een stuk minder sterk dan op rechts. Heeft vanaf die kant ook al 2 strafschoppen veroorzaakt (hoe lullig soms ook). Het voordeel van zijn verdedigende kwaliteit blijft op die kant niet overeind en ondertussen heb je op rechts een verdedigende onzekerheid erbij gekregen. Hoe van Rhijn bij de 2e treffer van Bergwijn stond te dekken was lachwekkend. Je weet dat hij naar binnen wil en toch geef je hem die ruimte. Binnenkant afdekken en buitenom dwingen dan krijgt hij een schot met zijn zwakke been vanuit een hele moeilijke hoek waarbij de keeper precies weet waar de bal gaat komen.
Otsje P
Superster
 
Berichten: 4837
Geregistreerd op: 22-02-2011 12:01

Re: 24-11-19: PSV - sc Heerenveen (2-1)

Berichtdoor DSCH » 25-11-2019 18:36

Helemaal met Otsje eens. Vanaf het begin begrijp ik die hele wissel al niet. Terugdraaien zal wel niet gebeuren, maar zou wel moeten.
DSCH
Wereldspeler
 
Berichten: 1236
Geregistreerd op: 09-08-2013 13:17

Re: 24-11-19: PSV - sc Heerenveen (14:30 uur)

Berichtdoor paparazzi » 26-11-2019 02:20

pes5 schreef:Ik maak me trouwens wel wat zorgen om Van Bergen. Die heeft het echt niet momenteel. Lijkt wat opgebrand. Samen met Bruijn de zwakke schakel vandaag.


Niet opgebrand hoor.
Het feit dat de tegenstander inmiddels weet dat die het van zijn snelheid moet hebben lijkt me eerder een reden.
In de eerste plaats krijgt hij al te maken met dubbele dekking (faik laten ze vaak vrij) en ten tweede houdt de tegenstander de ruimte kleiner achter de verdediging.
Je merkt aan alles dat hij hier niet zo goed mee om kan gaan.
Het is alweer lange tijd geleden dat Mitchel zijn actie kon maken tot de achterlijn, of scoorde.
Miereneukert!
Avatar gebruiker
paparazzi
Superster
 
Berichten: 5120
Geregistreerd op: 17-02-2005 16:38
Woonplaats: Amsterdam

Re: 24-11-19: PSV - sc Heerenveen (14:30 uur)

Berichtdoor Wizard » 27-11-2019 10:45

paparazzi schreef:Het is alweer lange tijd geleden dat Mitchel zijn actie kon maken tot de achterlijn, of scoorde.

Ik vind juist dat Van Bergen teveel de actie naar binnen, de drukte, maakt, en te vaak voor eigen kansen gaat. Laat hem eerst maar weer lekker voorzetten/assists geven vanaf de zijkant. Wanneer hij vervolgens in een flow komt, komen de goals vanzelf.
Met name in een 4-3-3 zou ik veel meer voorzetten vanaf de zijkant verwachten. Deze kan je in een wedstrijd op één hand, en soms op één vinger, tellen.
Wizard
Beheerder
 
Berichten: 5036
Geregistreerd op: 28-07-2009 12:55

Re: 24-11-19: PSV - sc Heerenveen (2-1)

Berichtdoor DSCH » 28-11-2019 17:36

Ik vind ook dat van Bergen te vaak voor de moeilijke weg gaat. Te vaak naar binnen en als hij buitenom wil lijkt het wel dat hij zijn tegenstander altijd door de benen wil spelen. Wat jammer genoeg vaak mislukt.

Dat van Bergen er vaak voor kiest om naar binnen te gaan kan ook te maken hebben met Odgaard. Die is te vaak te laat (te langzaam) waardoor er niemand voor de goal staat. Hij voelt misschien dan de noodzaak om richting goal naar binnen te gaan. Er is gewoon te vaak geen goede aansluiting.
DSCH
Wereldspeler
 
Berichten: 1236
Geregistreerd op: 09-08-2013 13:17

Re: 24-11-19: PSV - sc Heerenveen (2-1)

Berichtdoor Wizard » 29-11-2019 12:01

DSCH schreef:Dat van Bergen er vaak voor kiest om naar binnen te gaan kan ook te maken hebben met Odgaard. Die is te vaak te laat (te langzaam) waardoor er niemand voor de goal staat. Hij voelt misschien dan de noodzaak om richting goal naar binnen te gaan.

Dat ben ik niet met je eens. Uiteraard kan het es voorkomen dat hij bij een counter nog niet in positie is, wat voor een groot deel te maken heeft met zijn verdedigende taken (waar ik ook blij mee ben aangezien Ejuke verdedigend af en toe verzaakt). Waar het mij vooral om gaat dat er obv positiespel Van Bergen dit seizoen te vaak voor eigen success gaat ipv voor de voorzet te gaan (daar wanneer er genoeg afspeelmogelijkheden zijn).
Wizard
Beheerder
 
Berichten: 5036
Geregistreerd op: 28-07-2009 12:55

Re: 24-11-19: PSV - sc Heerenveen (2-1)

Berichtdoor DSCH » 29-11-2019 15:41

Duidelijk verhaal Wizard, kan ik ook inkomen. Maar ben je het ook met me eens dat de aansluiting voor de goal te vaak ontbreekt? Of het nu van Odgaard is of van onze middenvelders. Ik mis juist vaak spelers voor de goal terwijl er goede mogelijkheden zijn voor een voorzet. We zijn wat laat of aanvallend positie kiezen is iets waar we nog goed op moeten trainen.
DSCH
Wereldspeler
 
Berichten: 1236
Geregistreerd op: 09-08-2013 13:17

Re: 24-11-19: PSV - sc Heerenveen (2-1)

Berichtdoor pes5 » 29-11-2019 16:30

Van Bergen komt zeker te vaak naar binnen, maar dat staat voor mij los van de bezetting van het doel. Ik mis juist een middenvelder schuin achter Van Bergen die hem vaker bedient. Halilovic doet dit wel, maar Kongolo komt vaak niet verder dan obligate breedtepassjes. Laat dus Halilovic meer dieper onder de vleugelspits spelen, dan hoeft Odgaard ook niet steeds in te zakken naar de zijkant om bij de vleugelspits te komen.

Dat laatste is wel een probleem. Ik vind dat Odgaard veel te vaak buiten de 16 blijft hangen en geen gedrag vertoont van een echte spits. Die moet zo snel mogelijk de 16 in, zodra er een vleugelspits in positie komt.
Odgaard is voor mij dan ook meer iemand die als schaduwspits kan spelen en geen kapstokspits of iemand die met een neusje voor het doel heel gretig in positie komt. Hij is vaak afwachtend in zijn loopacties

Daarnaast vind ik ook dat Ejuke juist wel heel sterk meeverdedigt.
pes5
Beheerder
 
Berichten: 2977
Geregistreerd op: 10-07-2006 15:00
Woonplaats: Heerenveen

Volgende

Keer terug naar Wedstrijden

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten

cron