Directie & Raad van Commissarissen

› over mensen die al horen bij de club

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Re: Directie & Raad van Commissarissen

Berichtdoor Wizard » 30-10-2019 16:55

Roozemond was ten tijde van die investering (en geheel 2018) toch alleen voorzitter van het Stichtingsbestuur? Hij zat volgens mij niet in de rvc (alleen tijdelijk begin 2019). En elke investering wordt toch niet voorgelegd aan het Stichtingsbestuur?

Grote investeringen zoals de verbouwing van de hoofdingang worden zeker voorgelegd aan de RvC. Het SB is dan ook indirect betrokken bij alle significante investeringen. En ja, elke significante uitgave passeert de revue en al helemaal wanneer een bedrijf in zwaar weer zit.

Doordat het sportief beter gaat en er leuke commerciële acties op touw komen, gaat de aandacht van het werkelijke functioneren van CR er wat van af. Roozemond is nu juist ook commercieel directeur nadat Van der Veen vertrok in juni. Hij is dus juist eindverantwoordelijk voor die leuke commerciële acties.

Precies. Daar krijgt hij ook alle credits voor. Echter, zijn hoofdtaken blijven bestaan en zijn op dit moment nog onvoldoende naar mijn mening. Wel doodleuk vertellen dat de dure hoofdingang niet kan, maar op het hoofdsponsorschap verliezen we straks 2,5 ton; dat is serieus geld.

Superfries1994 schreef:Juist de clubiconen die jij aanhaalt, zijn na hun vertrek bij de club vaak daarin in gebreke gebleven. Daar hoeven we nu niet op door te discussiëren wat mij betreft, dat is hier de afgelopen jaren al genoeg gedaan. Nogmaals, ik vind dat Roozemond goed en duidelijk communiceert en hij gaat een kritische podcast of interview niet uit de weg (ook al zullen sommigen hem hierdoor weer 'ijdel' of 'mediageil' vinden).

Ik verwijs ook niet naar de communicatie. Ik verwijs naar de verbinding met het achterland, de mensen en de bedrijven. De regio die de club groot heeft gemaakt. Stel weer oud-Heerenveners aan als vrijwilligers, betrek de clubmensen weer bij de club en geef iconen een (kleine) stem. Een voetbalclub krijg je niet alleen van de grond. Juist een club als sc Heerenveen moet het van de regio hebben; betrek dan ook de voetbalmensen erbij die de regio goed kennen.

Overigens een ontzettend flauwe en irritante Arjen de Boer, die probeert met inhoudsloze popie jopie uitspraken Roozemond uit de tent te lokken, om vervolgens, wanneer dat niet lukt, al schreeuwend een ander onderwerp aan te boren. Roozemond zette hem na 25 en een halve minuut ook volledig terecht op zijn plek.

Helemaal eens.
Wizard
Beheerder
 
Berichten: 5036
Geregistreerd op: 28-07-2009 12:55

Re: Directie & Raad van Commissarissen

Berichtdoor Wizard » 30-10-2019 17:05

pes5 schreef:Ik kan ook wekelijks op Hamstra blijven foeteren dat het gebrek aan een alternatief in de spits ons vaak punten kost en heeft gekost, maar wat schieten we daarmee op en wat helpt dit de club?

Er is een positieve vibe en de directie is druk bezig om de club vooruit te helpen. Met het aanstellen van JJ, reorganiseren cz, digitalisering en de goede sfeer op de werkvloer zie ik voldoende aanknopingspunten om deze directie in ieder geval het vertrouwen te geven.

Aan CR en commerciële zaken de taak om te zorgen dat die gewenste hoofdsponsor er voor het juiste bedrag komt. Zodra die er is, kunnen we oordelen of het een goede is. En die sponsorlijst is Heerenveen heel duidelijk over geweest lijkt mij. Waarom dan toch iedere keer zo drammen en aantallen gebruiken die op de site staan?

- De kans op een nieuwe spits heb je in 2 periodes van het jaar, zomer- en winterstop. Daarnaast krijgt Odgaard te weinig aanvoer om het te laten zien daar waar hij het in de voorbereiding uitstekend liet zien als scorende spits. Maar enfin, laten we die discussie in een ander topic voeren.
- Ik ben ook blij met de positieve vibe.
- Ik vind het zeer zwak om de interviewer naar de mond te praten en je voorganger af te vallen, terwijl je er zelf van op de hoogte en bij betrokken was. Daarnaast gooit hij zelf 2,5 ton hoofdsponsorschap over de bal omdat hij het clubtenue meer waard vindt zonder dat tijdig en goed te peilen. En ook op de sponsorenlijst mogen we best kritisch zijn. Hij neemt de verantwoordelijkheid en wij mogen hem erop afrekenen. Het belang van de club staat voorop. CR heeft het nog niet laten zien en dan ben ik zeker kritisch.
Wizard
Beheerder
 
Berichten: 5036
Geregistreerd op: 28-07-2009 12:55

Re: Directie & Raad van Commissarissen

Berichtdoor Lipton » 30-10-2019 17:30

Roozemond kan mij wel bekoren, lijkt mij een sterke persoonlijkheid en draait er niet omheen. Hij lijkt zo op het eerste gezicht ook realistisch.

Ik ben heel benieuwd waar hij de club heen gaat brengen. Er lijken nu al meerdere veranderingen ingezet te zijn.
Lipton
Superster
 
Berichten: 6808
Geregistreerd op: 25-12-2003 20:39

Re: Directie & Raad van Commissarissen

Berichtdoor Thinkman » 30-10-2019 19:11

Wizard schreef:Laat deze man nou es inzien dat hij het niet alleen kan en laat hem de verbinding zoeken met oud-sc heerenveeners, echte clubmannen. Wanneer hij zijn ego aan de kant schuift en de verbinding zoekt, kan dit echt iets moois opleveren.



Kuch...het waren toch echt die zgn. 'echte clubmannen' die de deur dichtsmeten voor Cees.
Er schijnen zelfs nu nog kritische supporters te zijn,ook op dit forum, die weigeren ons stadion te bezoeken ondanks persoonlijke uitnodiging van Roozemond om één op één een bakkie te doen. "Want dat heeft toch geen enkele zin". Tsja..

Verbinding zoeken doet Kees wel, maar als een uitgestoken hand geweigerd wordt, kun je dat hém niet aanrekenen.
Thinkman
Superster
 
Berichten: 2408
Geregistreerd op: 15-10-2012 19:12

Re: Directie & Raad van Commissarissen

Berichtdoor Muck » 30-10-2019 23:39

Superfries1994 schreef:Het ligt er ook aan of Hamstra dat serieus bedoelde of als grapje. Dat laatste zou, als je de zin met die intentie leest, ook kunnen.


Absoluut serieus, zat geen vriendelijk woord tussen.
Muck
Basisspeler
 
Berichten: 981
Geregistreerd op: 09-07-2007 20:28
Woonplaats: Heerenveen

Re: Directie & Raad van Commissarissen

Berichtdoor Marça » 31-10-2019 11:25

Is toch ook geen woord aan gelogen, toch? Bij ieder item dat Arjen de Boer maakt over Heerenveen hoor je een bepaald cynisme als ze gewonnen hebben ('is het niet een incident?', of 'ze spelen alleen maar countervoetbal') en als ze verloren hebben gaat hij daar een stuk harder op door dan zijn collega's. Op z'n Twitter-pagina is dat ook mooi te zien. Al zijn kritische tweets gaan over SC Heerenveen. Als het over Cambuur gaat, is het allemaal machtig en prachtig.

Over het optreden van Roozemond: ik vind het nog steeds een gladde prater die ik niet bij de club vind passen. Het verhaal wat hij vertelt was echter wel prima. Of je het met hem eens bent of niet, hij kan wel goed uitleggen waarom men wat doet. Hij schuwt daarbij de confrontatie met De Boer ook niet, dat valt hem te prijzen. ;)
Avatar gebruiker
Marça
Superster
 
Berichten: 1956
Geregistreerd op: 02-12-2002 15:50

Re: Directie & Raad van Commissarissen

Berichtdoor pes5 » 31-10-2019 11:53

Ik denk dat je het op die manier mooi verwoordt inderdaad.
pes5
Beheerder
 
Berichten: 2977
Geregistreerd op: 10-07-2006 15:00
Woonplaats: Heerenveen

Re: Directie & Raad van Commissarissen

Berichtdoor Superfries1994 » 01-11-2019 00:28

Wizard schreef:Grote investeringen zoals de verbouwing van de hoofdingang worden zeker voorgelegd aan de RvC. Het SB is dan ook indirect betrokken bij alle significante investeringen. En ja, elke significante uitgave passeert de revue en al helemaal wanneer een bedrijf in zwaar weer zit.

Maar in die RvC zat hij dus toen niet. En waarschijnlijk is deze investering onder andere reden geweest voor Roozemond om het vertrouwen in Eisenga op te zeggen, eind 2018.

Precies. Daar krijgt hij ook alle credits voor. Echter, zijn hoofdtaken blijven bestaan en zijn op dit moment nog onvoldoende naar mijn mening. Wel doodleuk vertellen dat de dure hoofdingang niet kan, maar op het hoofdsponsorschap verliezen we straks 2,5 ton; dat is serieus geld.

Zeker, het missen van de hoofdsponsor is voorlopig het zwakke punt van Roozemond. Het is voor iedereen te hopen dat hij een sponsor kan strikken die voor 2,5 ton meer gaat sponsoren per jaar dan Groenleven deed, dan heeft hij het aardig opgelost.

Ik verwijs ook niet naar de communicatie. Ik verwijs naar de verbinding met het achterland, de mensen en de bedrijven. De regio die de club groot heeft gemaakt. Stel weer oud-Heerenveners aan als vrijwilligers, betrek de clubmensen weer bij de club en geef iconen een (kleine) stem. Een voetbalclub krijg je niet alleen van de grond. Juist een club als sc Heerenveen moet het van de regio hebben; betrek dan ook de voetbalmensen erbij die de regio goed kennen.

Het zou natuurlijk heel mooi zijn iedereen weer aan de club te verbinden, maar dat gaat ook veel tijd kosten om dat weer voor elkaar te krijgen. Roozemond gaf aan dat ze in ieder geval weer bedrijven in de regio opzoeken die lang niet bezocht zijn. Dat zijn de eerste stappen. Het zou natuurlijk uiteindelijk wel heel mooi zijn als iedereen weer terug bij de club komt, anderzijds kan een frisse wind ook goed zijn. Het is in ieder geval belangrijk om te zorgen dat clubiconen en andere oud-Heerenveners niet tégen de club zijn.
Superfries1994
Superster
 
Berichten: 2011
Geregistreerd op: 04-01-2014 19:27

Re: Directie & Raad van Commissarissen

Berichtdoor Jazz » 01-11-2019 10:47

Ik snap niet dat jullie de schuld van het mislopen van een hoofdsponsor alleen bij Cees verhalen. Alsof hij de enige is die dat aanjaagt. De hele commerciele afdeling is daarmee bezig! Ja, hij is eindverantwoordelijke maar om de schuld nu volledig in Cees' schoenen te schuiven vind ik te kort door de bocht.

Ik begrijp dat het niet handig was van Cees om 1 juli te roepen, maar daarvoor heeft hij "sorry" gezegd. Ze werken er hard aan om een sponsor te vinden, maar:

1. Door de schade die in het verleden is geleden zijn er weinig bedrijven in Friesland die veel geld willen toeleggen
2. De tijden dat Heerenveen in de top 5 van NL stond is geweest, de club is niet meer zo attractief als welleer.
Heerenveen fan in Leiden
Jazz
Beheerder
 
Berichten: 2474
Geregistreerd op: 11-05-2015 15:56
Woonplaats: Leiden

Re: Directie & Raad van Commissarissen

Berichtdoor Wizard » 01-11-2019 16:00

Superfries1994 schreef:Maar in die RvC zat hij dus toen niet. En waarschijnlijk is deze investering onder andere reden geweest voor Roozemond om het vertrouwen in Eisenga op te zeggen, eind 2018.

Hij zat in het SB. Het SB is oa verantwoordelijk voor alle bestuurlijke zaken waaronder de financiële uitgaven. Het zou van enorm disfunctioneren getuigen wanneer hij niet op de hoogte was van deze uitgave.

Het zou natuurlijk heel mooi zijn iedereen weer aan de club te verbinden, maar dat gaat ook veel tijd kosten om dat weer voor elkaar te krijgen.

Je moet er weer voor zorgen dat de meeste gezichten weer dezelfde kant op staan. Dat doe je oa door mensen in de regio zsm weer pro-Heerenveen te krijgen. Dan is het slim om mensen met veel invloed in de regio en oud-Heerenveners erbij te betrekken. Dan gaat e.e.a. veel sneller dan 1 voor 1 de bedrijven en sponsoren af te struinen. Natuurlijk is het erg positief en natuurlijk ben ik erg blij met dit soort pro-actieve acties. Echter, het mijns inziens 2 tempi hoger door ineen keer goed door te pakken.

Zijn organisatorische acties zijn ook echt prima en ook zijn media-optredens zijn erg goed (uitstekend hoe hij Arjen de Cam-boer op z'n plek zet). Echter, de club is groot geworden door het 'ons' gevoel. Onze Friese club, de familieclub, club die nuchterheid en de cultuur van de Noordelijke provincies symboliseert. De sportieve prestaties en uiteraard de commerciële acties onder de supporters zorgen weer voor een goede en positieve vibe. Ik mis alleen nog teveel de zakelijke betrekkingen en acties richting (oud)sponsoren. Natuurlijk is dit morgen geen succes, maar ik zou zelf toch veel meer oud-spelers, oud-sponsoren, clubiconen, etc. hierin betrekken.
Wizard
Beheerder
 
Berichten: 5036
Geregistreerd op: 28-07-2009 12:55

Re: Directie & Raad van Commissarissen

Berichtdoor xander » 10-11-2019 09:02

Goeie zaak dat mensen die ooit hun seizoenskaart opgezegd hebben weer actief benaderd worden met kaarten op de hoofdtribune en rode zaal! Voor het eerst in al die jaren!
Alle ballen op Henkie!
Avatar gebruiker
xander
Superster
 
Berichten: 4911
Geregistreerd op: 27-08-2005 15:00
Woonplaats: Oranjewoud

Re: Directie & Raad van Commissarissen

Berichtdoor Wizard » 13-11-2019 12:04

xander schreef:Goeie zaak dat mensen die ooit hun seizoenskaart opgezegd hebben weer actief benaderd worden met kaarten op de hoofdtribune en rode zaal! Voor het eerst in al die jaren!

Erg goed initiatief. Ook zeer positief dat Roozemond zich dan laat zien en het gesprek aangaat.
Wizard
Beheerder
 
Berichten: 5036
Geregistreerd op: 28-07-2009 12:55

Re: Directie & Raad van Commissarissen

Berichtdoor Jazz » 14-11-2019 09:26

Wizard schreef:Erg goed initiatief. Ook zeer positief dat Roozemond zich dan laat zien en het gesprek aangaat.


Zo slecht is hij dus niet :roll: Alle gekheid op een stokje, hij doet het gewoon prima.
Heerenveen fan in Leiden
Jazz
Beheerder
 
Berichten: 2474
Geregistreerd op: 11-05-2015 15:56
Woonplaats: Leiden

Re: Directie & Raad van Commissarissen

Berichtdoor Lyle and Scott » 15-11-2019 11:15

Jazz schreef:
Zo slecht is hij dus niet :roll: Alle gekheid op een stokje, hij doet het gewoon prima.


Staat nog steeds geen hoofdsponsor op het shirt..
Lyle and Scott
Bankzitter
 
Berichten: 35
Geregistreerd op: 17-03-2015 16:47

Re: Directie & Raad van Commissarissen

Berichtdoor Lipton » 15-11-2019 13:55

Lyle and Scott schreef:
Staat nog steeds geen hoofdsponsor op het shirt..


Lekker simplistisch. Liever een goede deal voor de lange termijn dan een slechte deal voor de korte termijn.
Men is druk bezig om de zaken anders en beter de doen, geef het de tijd.
Lipton
Superster
 
Berichten: 6808
Geregistreerd op: 25-12-2003 20:39

Re: Directie & Raad van Commissarissen

Berichtdoor Kaz_SCH » 15-11-2019 14:49

Lipton schreef:Lekker simplistisch. Liever een goede deal voor de lange termijn dan een slechte deal voor de korte termijn.
Men is druk bezig om de zaken anders en beter de doen, geef het de tijd.


Op jouw beurt net zo goed lekker simplistisch. Iets vergelijken met iets waar nog helemaal geen zicht op is.

Ik heb liever een lekker broodje dan een vies broodje. Maar als ik alleen een vies broodje kan krijgen eet ik liever die op dan dat ik dood ga van de honger, wachtende op het lekkere broodje wat heel misschien een keer komt.
Kaz_SCH
Wereldspeler
 
Berichten: 1350
Geregistreerd op: 11-05-2006 09:50

Re: Directie & Raad van Commissarissen

Berichtdoor Jazz » 15-11-2019 16:33

Lyle and Scott schreef:Staat nog steeds geen hoofdsponsor op het shirt..


Hij is niet de enige van de staff die moet zoeken.
Heerenveen fan in Leiden
Jazz
Beheerder
 
Berichten: 2474
Geregistreerd op: 11-05-2015 15:56
Woonplaats: Leiden

Re: Directie & Raad van Commissarissen

Berichtdoor Wizard » 18-11-2019 10:14

Jazz schreef:Zo slecht is hij dus niet :roll: Alle gekheid op een stokje, hij doet het gewoon prima.

Of hij het prima doet is maar de vraag. Dat kunnen we pas in de loop van volgend jaar zien.
Er is nog geen shirtsponsor wat je hem toch mag aanrekenen. Aan de andere kant zijn de korte termijn acties vanuit de club erg goed (oa oud-sponsoren en -skhouders benaderen). Toch blijf ik erop hameren dat hij de verbinding met de clubiconen moet zoeken. Met hen heb je veel sneller weer toegang tot de grote oud-sponsoren en daarmee ook sneller draagvlak in de regio.
Zijn start stond me heel erg tegen en had hij de manier waarop veel handiger en transparanter kunnen communiceren (juist achteraf). De praatjes hebben echter plaats gemaakt voor concrete acties. Tel daarbij op dat hij zich dag en nacht voor de club inzet en mijn sceptische houding heeft plaatsgemaakt voor berusting. Afwachten dus hoe de komende maanden worden. Dat er heel snel een shirtsponsor (nog voor jaareinde) moet komen, lijkt me nu topprioriteit.
Wizard
Beheerder
 
Berichten: 5036
Geregistreerd op: 28-07-2009 12:55

Re: Directie & Raad van Commissarissen

Berichtdoor KSI » 18-11-2019 13:13

Toch blijf ik erop hameren dat hij de verbinding met de clubiconen moet zoeken. Met hen heb je veel sneller weer toegang tot de grote oud-sponsoren en daarmee ook sneller draagvlak in de regio


Ben op dit moment het wespen nest aan het lezen (het boek over de bestuurlijke onrusten van onze club) niet het beste boek en geschreven met de nodige racune, maar wel interessant.

Maar daar komt een paar keer naar voren dat sommige oud sponsors/ bestuurders het juist niet zo meer hebben op een bepaalde clubicoon en daarom niet meer bij de club komen.
KSI
Selectiespeler
 
Berichten: 210
Geregistreerd op: 02-12-2002 12:23

Re: Directie & Raad van Commissarissen

Berichtdoor Kaz_SCH » 27-11-2019 11:03

FeanOnline meldt op basis van meerdere bronnen dat de club 20% van het totale transferbedrag krijgt als Lammers vertrekt bij PSV. Als dat waar is, en daar lijkt het wel op, is dat toch gewoon een prima deal, ook al is het huren? Afgelopen zomer werd er door een Italiaanse club 12 miljoen geboden, dan hadden wij daar 2,4 miljoen van gepakt. Voor een risicoloze huurdeal een meer dan prima opbrengst.
Kaz_SCH
Wereldspeler
 
Berichten: 1350
Geregistreerd op: 11-05-2006 09:50

Re: Directie & Raad van Commissarissen

Berichtdoor Wizard » 28-11-2019 12:38

Kaz_SCH schreef:FeanOnline meldt op basis van meerdere bronnen dat de club 20% van het totale transferbedrag krijgt als Lammers vertrekt bij PSV. Als dat waar is, en daar lijkt het wel op, is dat toch gewoon een prima deal, ook al is het huren?

Het was ook de verwachting dat dit minimaal 10% zou zijn, zie ook eerdere posts. Juist daarom was deze deal erg lucratief zowel sportief als financieel. Hopelijk brengt dat de sceptici hier ook wat eerder tot bezinnen dan beginnen.
Vele raken angstig door het woordje huren. Echter, het gaat uiteindelijk om het sportieve + financiële aspect. Namelijk dat iemand je sportief beter maakt en je er op verdient. Nu is er met weinig middelen een prima deal gedaan.
Wizard
Beheerder
 
Berichten: 5036
Geregistreerd op: 28-07-2009 12:55

Re: Directie & Raad van Commissarissen

Berichtdoor Kaz_SCH » 05-12-2019 12:25

Roozemond denkt nu toch dat we dat tekort misschien maar niet moeten terugbrengen van 6 naar 2 miljoen. Onvoorstelbaar. Er gebeuren ook echt goede dingen, maar in het LC pleit hij er nu voor om misschien toch maar gewoon meer geld uit te geven. Precies hetgeen waarvoor hij Eisenga er uitgeknikkerd heeft.
Kaz_SCH
Wereldspeler
 
Berichten: 1350
Geregistreerd op: 11-05-2006 09:50

Re: Directie & Raad van Commissarissen

Berichtdoor pes5 » 05-12-2019 14:46

Knap dat je dat uit het hele stuk hebt weten te halen.
pes5
Beheerder
 
Berichten: 2977
Geregistreerd op: 10-07-2006 15:00
Woonplaats: Heerenveen

Re: Directie & Raad van Commissarissen

Berichtdoor Kaz_SCH » 05-12-2019 15:08

pes5 schreef:Knap dat je dat uit het hele stuk hebt weten te halen.


Dat vond ik het meest opvallende in het stuk. Maar goed, het zal hier wel weer een welles-nietes tussen voorstanders en tegenstanders van Roozemond worden. Ik ben niet per se voor of tegen Roozemond, ik wil het liever inhoudelijk over daden hebben. Of vind jij het niet opvallend dat degene die de vorige directeur heeft afgezet omdat de tekorten maar niet teruggedrongen werden, nu zelf suggereert dat het misschien niet zo heel noodzakelijk is om diezelfde tekorten terug te dringen?

Van mij hoeven de operationele tekorten niet naar 0, want we hebben bewezen dat we over langere periode stelselmatig winst maken op kopen en verkopen van spelers. Maar ik ben niet degene die Eisenga heeft ontslagen.
Kaz_SCH
Wereldspeler
 
Berichten: 1350
Geregistreerd op: 11-05-2006 09:50

Re: Directie & Raad van Commissarissen

Berichtdoor pes5 » 05-12-2019 20:28

Het is maar net hoe je die suggestie leest. Nergens lees ik dat hij zegt dat die tekorten niet naar naar beneden hoeven. Hij geeft wel aan dat er soms dingen gebeuren die ervoor kunnen zorgen je, let op dit woord, misschien een koers soms moet wijzigen.

Daarnaast kun je tekorten en wanordelijkheden in de financiële huishouding echt niet binnen een jaar stoppen. Soms zijn eerst zelfs investeringen nodig, bijvoorbeeld de impuls op de it-afdeling, om later betere cijfers te draaien en vaak kun je lopende zaken of contracten ook niet zomaar stopzetten, dus in eerste instantie zal een tekort altijd iets oplopen.

Ik zeg daarmee niet dat CR het gelijk aan zijn zijde heeft, maar de mensen die nu aan de hand van dit artikel in de LC hun gelijk proberen te halen, kunnen simpelweg over zo'n proces nu nog niet oordelen. Om echt verandering te brengen, is meer tijd nodig. Tijd die ik CR wél gun, omdat ik vanuit zijn eerdere klussen zeer lovende berichten over hem heb gehoord als zeer kundig bestuurder én omdat ik zie en merk dat er een omslag bij onze club is gemaakt. Nog lang niet alles gaat goed, maar we zijn denk ik op de goede weg.
pes5
Beheerder
 
Berichten: 2977
Geregistreerd op: 10-07-2006 15:00
Woonplaats: Heerenveen

Re: Directie & Raad van Commissarissen

Berichtdoor fuotbalgek » 05-12-2019 22:57

Wat al jaren is gebleken hier, en waar Roozemond wellicht ook bang voor is, is dat verder snijden alleen een neerwaartse spiraal creëert. Je organisatie in stand houden dankzij transferbaten, en ondertussen aan de inkomstenkant werken ipv snijden in de kosten, zorgt dat je niet verder weg zakt als club. Juist door met name het voetbal gedeelte de waarde te geven die nodig is, kun je de inkomsten laten toenemen, en het begrotingstekort kleiner maken. Verder snijden maakt de kans op transferbaten alleen maar kleiner.

De laatste jaren hebben we overleefd dankzij de jeugdopleiding, de inkomsten uit verkoop van St juste, gouweleeuw, sinkgraven, ziyech, vlap dat zijn noodzakelijke inkomsten gebleken. Dus investeringen in de faciliteiten en het voetbal gedeelte zijn verantwoord omdat ze onze levensader zijn.

Het blijft echter wel krom dat Eisenga moest vertrekken vanwege het begrotingstekort en dat Roozemond nu deze uitspraken doet.
fuotbalgek
Superster
 
Berichten: 3639
Geregistreerd op: 13-05-2013 15:35

Re: Directie & Raad van Commissarissen

Berichtdoor Kaz_SCH » 06-12-2019 09:43

Ik ben dat beide volledig met jullie eens, je kan niet jaren en jaren bezuinigen en verwachten dat het dan beter gaat. Je moet soms durven investeren. De kosten lopen daarbij altijd voor de baten uit. Dat lijkt mij, mits verantwoord geïnvesteerd, een hele verstandige manier van doen.

Het punt voor mij is, dat Eisenga dit ook vond. En dat dat hem de kop gekost heeft. 5 maanden geleden kwam er daarna een beleidsplan uit waarin stond dat het tekort z.s.m. terug moest van 6 miljoen naar 2 miljoen. En dat dit écht realistisch was. 1000 extra seizoenkaarthouders was alweer een miljoen erbij (niet mijn woorden).

Dus voor mij is het hernieuwde inzicht van Roozemond niet echt het probleem, ik kan me daar wel in vinden namelijk, maar meer dat hij zelf een paar maanden geleden een 180-graden gedraaide mening had over dit onderwerp.

Ik hoop dat Roozemond ook gewoon een paar jaar de tijd krijgt om het te laten zien, maar het wordt op een gegeven moment wel tijd om echt iets tastbaars te realiseren in plaats van mooie vergezichten te schetsen.

Zijn voorganger had namelijk ondanks zijn gebreken wél een hoofdsponsor, en wél de kosten (stadionhuur) met ruim een miljoen teruggebracht. Hele concrete zaken.
Kaz_SCH
Wereldspeler
 
Berichten: 1350
Geregistreerd op: 11-05-2006 09:50

Re: Directie & Raad van Commissarissen

Berichtdoor Surhuisterveen » 06-12-2019 12:17

Roozemond, met veel bombarie binnengekomen. Alles zou goed komen.
Ondertussen meer personeel aangenomen, nog steeds geen concreet plan voor nieuw jeugdcomplex en ook geen hoofdsponsor.
Typisch Noord- Hollandse luchtfietserij. Geen enkel vertrouwen dat het onder hem beter is geworden of gaat worden.
Het is dat de resultaten van het eerste elftal prima zijn, maar het is wachten op de volgende storm.
SCH
Surhuisterveen
Superster
 
Berichten: 5440
Geregistreerd op: 17-03-2005 22:18

Re: Directie & Raad van Commissarissen

Berichtdoor Wizard » 06-12-2019 12:26

Ik lees het stuk toch anders.

Roozemond stelt dat het tekort terugdringen naar 2 mio wellicht te ambitieus is op korte termijn. Hij had verwacht dat dit met snelle halen snel thuis zijn op de korte termijn te realiseren is: Omzet omhoog en kosten omlaag. Nu hij zelf dichter bij het vuur staat, ziet ook hij in dat het een vrij moeilijke opgave is en dat er eerder meer te winnen is aan de omzetkant dan aan de kostenkant. In het artikel stelt hij dat je wel aan de personeelskant kunt snijden, maar dat dit een onwerkbare situatie op kantoor is en daarnaast je sportief behoorlijk inlevert als team/spelersgroep. Enfin, eerlijk dat hij zich zo uitspreekt.
Feit is dat de huurconstructie van het stadion nog steeds als een molensteen om onze nek hangt en wij blijkbaar toch qua procesinrichting en bedrijfsvoering een stuk minder efficiënt zijn dan clubs met een vergelijkbare begroting en omzet. In plaats van te roepen dat het toch een stuk lastiger is - wat iedereen wel wist en o.a. daarom ook zo terughoudend reageerde op zijn uitspraken - kan hij beter bij de buren en concurrenten kijken (desnoods bij buitenlandse clubs met een samenwerkingsverband) om daar te leren hoe zij de huishouding en bedrijfsvoering ingericht hebben.
Wizard
Beheerder
 
Berichten: 5036
Geregistreerd op: 28-07-2009 12:55

Re: Directie & Raad van Commissarissen

Berichtdoor Thinkman » 06-12-2019 21:48

Omrop Cambuur doet ook weer een duit in het zakje. De aanval is weer geopend: Nu het 'nieuws' dat na de bekerwedstrijd tegen Excelsior Maassluis, salesman Koopmans aan JJ gevraagd zou hebben om Van Hau ook eens op te stellen. Zo zeg.
Deze wedstrijd was eind oktober. Wat een riooljournalistiek!
Thinkman
Superster
 
Berichten: 2408
Geregistreerd op: 15-10-2012 19:12

VorigeVolgende

Keer terug naar Spelers & staf

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google Adsense [Bot] en 8 gasten