Chidera Ejuke

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Chidera Ejuke

Berichtdoor Jelmer1981 » 15-07-2019 08:16

Zal vandaag bij Heerenveen tekenen.

Geboren: 2 januari 1998 (21 jaar), Nigeria
Lengte: 1,73 m
Gewicht: 72 kg
Positie: Kan als links- en rechtsbuiten en aanvallende middenvelder uit de voeten.

Speelde dit seizoen 14 wedstrijden voor Vålerenga, en scoorde daarin 6 keer.

Opvallende aankoop, aangezien Heerenveen naar buiten gebracht heeft geen buiten-EU spelers meer aan te willen trekken. Hij lijkt toch echt alleen de Nigeriaanse nationaliteit te hebben.
Jelmer1981
Wereldspeler
 
Berichten: 1103
Geregistreerd op: 08-06-2008 08:10

Re: Chidera Ejuke

Berichtdoor Muck » 15-07-2019 11:47

Dat moet sc Heerenveen dit als een echt buitenkansje bestempelen. Met het vertrek van een aantal dure jongens op de loonlijst (Kobayashi,Rojas) en de inkomsten van Zeneli en Vlap, toch financieel de ruimte gezien. Erg benieuwd naar deze aankoop.
Muck
Basisspeler
 
Berichten: 981
Geregistreerd op: 09-07-2007 20:28
Woonplaats: Heerenveen

Re: Chidera Ejuke

Berichtdoor Otsje P » 15-07-2019 12:00

Volgens mij is er nog niks officieel bekend gemaakt, topic lijkt mij dus een beetje op zaken vooruit lopen.

Ik hoop echter dat het goed komt. Volgens de Noorse experts is het een echte publieksspeler, echt iets dat we nodig hebben om die tribunes weer vol te voetballen.
Otsje P
Superster
 
Berichten: 4837
Geregistreerd op: 22-02-2011 12:01

Re: Chidera Ejuke

Berichtdoor Jelmer1981 » 15-07-2019 13:23

Otsje P schreef:Volgens mij is er nog niks officieel bekend gemaakt, topic lijkt mij dus een beetje op zaken vooruit lopen.

Presentatie om 17:00, dus ik was inderdaad wat uurtjes te vroeg. Mijn excuses ;)
Jelmer1981
Wereldspeler
 
Berichten: 1103
Geregistreerd op: 08-06-2008 08:10

Re: Chidera Ejuke

Berichtdoor Otsje P » 15-07-2019 16:18

Jelmer1981 schreef:Presentatie om 17:00, dus ik was inderdaad wat uurtjes te vroeg. Mijn excuses ;)


Zo officieel als wat nu. Mooi zo!
Otsje P
Superster
 
Berichten: 4837
Geregistreerd op: 22-02-2011 12:01

Re: Chidera Ejuke

Berichtdoor Neymar » 15-07-2019 18:51

Leuke spannende exotische aankoop. Heel lastig om te zeggen wat voor niveau deze jongen heeft. In de filmpjes zie je dat het een snelle, wendbare dribbelaar is maar van iedereen valt wel een goed 3 minuten filmpje te maken. In zijn interview was hij in ieder geval heel vrolijk, hopelijk straalt hij in het veld ook plezier uit.
Avatar gebruiker
Neymar
Superster
 
Berichten: 1960
Geregistreerd op: 02-07-2011 16:29

Re: Chidera Ejuke

Berichtdoor Jazz » 15-07-2019 19:10

In Noorwegen wordt hij door sommigen als een van de beste spelers van de competitie genoemd. Niet slecht!

Voorhoede zal wel Ejuke - Odgaard - Van Bergen zijn?

Met als back-up Michaljovic, nieuwe spits en Van der Heide
Heerenveen fan in Leiden
Jazz
Beheerder
 
Berichten: 2472
Geregistreerd op: 11-05-2015 15:56
Woonplaats: Leiden

Re: Chidera Ejuke

Berichtdoor Superfries1994 » 15-07-2019 19:18

Jazz schreef:In Noorwegen wordt hij door sommigen als een van de beste spelers van de competitie genoemd. Niet slecht!

Voorhoede zal wel Ejuke - Odgaard - Van Bergen zijn?

Met als back-up Michaljovic, nieuwe spits en Van der Heide

Ik hoop en verwacht dat voor Mihajlovic nog een oplossing komt, die verwachting is nergens op gebaseerd trouwens. Het zou echt beter voor hem zijn.
Superfries1994
Superster
 
Berichten: 2011
Geregistreerd op: 04-01-2014 19:27

Re: Chidera Ejuke

Berichtdoor pes5 » 15-07-2019 19:25

Blij met deze aankoop.

Kan weleens een nieuwe publiekslieveling worden.
pes5
Beheerder
 
Berichten: 2977
Geregistreerd op: 10-07-2006 15:00
Woonplaats: Heerenveen

Re: Chidera Ejuke

Berichtdoor Kaz_SCH » 16-07-2019 08:54

Ik ben hier ook erg blij mee, en het mannetje straalt ook een enorm plezier uit! Komt goed uit zijn woorden, lacht, wist al iets van de club etc. Op de beelden zag het er ook goed uit, maar ik denk dat je van Gerry Koning ook wel een leuk filmpje kan maken als je heel graag wil. :lol:

Wolkom ús Joeke!
Kaz_SCH
Wereldspeler
 
Berichten: 1350
Geregistreerd op: 11-05-2006 09:50

Re: Chidera Ejuke

Berichtdoor Demster » 16-07-2019 15:47

Erg blij mee en kan me nu al verheugen op de aanval Ejuke-Odgaard-Van Bergen. Jammer dat hij er zaterdag nog niet bij is.
Demster
Selectiespeler
 
Berichten: 462
Geregistreerd op: 31-05-2015 22:52

Re: Chidera Ejuke

Berichtdoor Thinkman » 16-07-2019 17:22

Kaz_SCH schreef:Ik ben hier ook erg blij mee, en het mannetje straalt ook een enorm plezier uit! Komt goed uit zijn woorden, lacht, wist al iets van de club etc. Op de beelden zag het er ook goed uit, maar ik denk dat je van Gerry Koning ook wel een leuk filmpje kan maken als je heel graag wil. :lol:

Wolkom ús Joeke!


Deze knaap straalt nu al meer plezier uit dan Nemanja in al zijn tijd in Friesland.

Het wordt tijd voor Ejuke-mania. Of Chiddie chiddie bam bam :wink:
Thinkman
Superster
 
Berichten: 2408
Geregistreerd op: 15-10-2012 19:12

Re: Chidera Ejuke

Berichtdoor Wizard » 17-07-2019 07:30

Zeer content met deze aankoop.
Prachtig om te zien dat de club na zoveel energie in deze transfer te hebben gestopt aan het langste eind heeft getrokken. Gehele scouting en club stonden achter deze transfer. Het geeft ook wel aan dat er veel vertrouwen in deze jongen is mede ook het transferbedrag en zijn (non-EU) salaris.
Ejuke heeft in het afgelopen half jaar een stormachtige ontwikkeling doorgemaakt. Ik ben benieuwd wanneer hij deze lijn kan doortrekken bij ons. Een jongen die leeft voor het voetbal en kan best wel eens de grote publiekslieveling worden.
Wizard
Beheerder
 
Berichten: 5036
Geregistreerd op: 28-07-2009 12:55

Re: Chidera Ejuke

Berichtdoor Jazz » 17-07-2019 13:22

Bij het Turkse Besiktas had Chidera Ejuke een veelvoud kunnen verdienen dan wat hij de komende seizoenen bij SC Heerenveen ontvangt. De Nigeriaan en zijn zaakwaarnemer Atta Aneke denken echter dat de Eredivisie sportief gezien een betere stap is.

"Chidera is een grote belofte en goede prestaties in Nederland zullen er voor zorgen dat hij alsnog binnen no-time voor veel geld naar één van de topcompeties gaat", vertelt Aneke in gesprek met SCORENigeria. "Hij had in Turkije veel meer geld kunnen verdienen en zijn club in Noorwegen (Valerenga IF, red.) had ook een hogere transfersom kunnen ontvangen."

Volgens de Nigeriaanse website hebben de Turken zelfs nog een bod van 2,7 miljoen euro uitgebracht. "Maar zijn doel is om op termijn in een Europese topcompetitie te spelen." Aneke weet dat Heerenveen daarvoor een uitstekende springplank kan zijn. "Ze zullen hem verder ontwikkelen en binnen twee jaar voor veel geld verkopen aan een club uit een topcompetitie."


We mogen met onze handjes klappen dat zulke jongens nog bestaan en dat onze club in het hoge Noorden nog steeds bekend staat als springplank. 1 stapje vooruit om daarna naar een betere competitie te gaan. Hij had ook voor Besiktas kunnen kiezen voor het geld. Hij lijkt mij een positieve jongen die echt leeft voor de sport. De blijheid en enthousiasme spat ervan af. Daar kunnen een aantal andere vleugelspelers veel van leren (kuch Larsson kuch).

Mihajlovic is afgeserveerd en zal de bank warmhouden terwijl Chidera op de linkervleugel voor creativiteit zal zorgen. Met een aanvalshoede van Ejuke, Odgaard en Van Bergen maken we zeker kans op een sub-top positie. Alleen nog 1 of 2 versterkers in de verdediging zetten en we doen weer mee met de Vitesses en Utrechten van het land.
Heerenveen fan in Leiden
Jazz
Beheerder
 
Berichten: 2472
Geregistreerd op: 11-05-2015 15:56
Woonplaats: Leiden

Re: Chidera Ejuke

Berichtdoor Wizard » 17-07-2019 14:14

Jazz schreef: Alleen nog 1 of 2 versterkers in de verdediging zetten en we doen weer mee met de Vitesses en Utrechten van het land.

Ik denk niet dat we Utrecht en Vitesse kunnen bijbenen qua verdediging en middenveld. Ik denk dat we ons echt moeten richten op plek 7 met concurrenten als Heracles, Groningen en Ado.
Wij verliezen met Vlap en Lammers onze doelpuntenmachines wat niet zomaar te vervangen is. Daarnaast is onze achilleshiel, de verdediging, nog steeds niet versterkt. Utrecht en Vitesse lijken zich te hebben versterkt daar waar wij ons nog niet hebben versterkt t.o.v. vorig seizoen en het verschil met deze clubs eigenlijk alleen maar is groter geworden (tot nu toe).

Hopelijk kan ús Joeke iemand als Zeneli snel doen vergeten. Qua spel en beweeglijkheid doet hij me wat denken aan Assaidi.
Wizard
Beheerder
 
Berichten: 5036
Geregistreerd op: 28-07-2009 12:55

Re: Chidera Ejuke

Berichtdoor Otsje P » 20-07-2019 08:33

Wizard schreef:Utrecht en Vitesse lijken zich te hebben versterkt


Daar heb ik in het geval van Vitesse wel mijn vraagtekens over. Wie hebben ze gehaald die hun echt beter maakt ten opzichte van vorig seizoen? Ze zijn bovendien Odegaard kwijtgeraakt. Die knul liet het bij ons helaas nog niet zien maar was vorig seizoen wel by far de beste speler van Vitesse. Qua waarde minimaal vergelijkbaar met wat Vlap voor ons was, misschien nog wel belangrijker. Dus of Vitesse versterkt is ten opzichte van vorig seizoen vind ik op zijn minst twijfelachtig.
Otsje P
Superster
 
Berichten: 4837
Geregistreerd op: 22-02-2011 12:01

Re: Chidera Ejuke

Berichtdoor BK2007 » 20-07-2019 08:41

Vitesse doet maar wat lijtk het wel. Ze hebben o.a. ook de totaal niet fitte Tannane gehaald. Waarom vraag je je dan af.
Samen maken we de club sterk.
Avatar gebruiker
BK2007
Superster
 
Berichten: 5633
Geregistreerd op: 11-11-2007 18:46

Re: Chidera Ejuke

Berichtdoor Wizard » 22-07-2019 08:07

Otsje P schreef:Wie hebben ze gehaald die hun echt beter maakt ten opzichte van vorig seizoen? Ze zijn bovendien Odegaard kwijtgeraakt. Die knul liet het bij ons helaas nog niet zien maar was vorig seizoen wel by far de beste speler van Vitesse. Dus of Vitesse versterkt is ten opzichte van vorig seizoen vind ik op zijn minst twijfelachtig.

Ödegaard was voor ons ook zeer bepalend, maar dat zag je alleen nog niet terug in goals en assists. Diverse discussies over deze geweldige speler gevoerd in zijn topic destijds. In mijn ogen was het dan ook duidelijk dat deze jongen er wel komt, maar alleen via een langere weg dan andere topspelers. Zijn vertrek voor Vitesse is zeker een groot gemis.
Wat betreft Vitesse hebben ze zich versterkt met Hajek (CL vorig seizoen), Tannane (aangetoonde versterking), Bazoer (aangetoonde versterking). Van Grot, Obispo en Lamprou moeten we het nog zien. Hier tegenover staan het vertrek van Odegaard, Van der Werff en Bütnner waarbij alleen Odegaard een gemis is.
In mijn ogen zijn de 3 eerstgenoemde spelers echt versterkingen en staat daar het gemis van Ödegaard tegenover.
Wizard
Beheerder
 
Berichten: 5036
Geregistreerd op: 28-07-2009 12:55

Re: Chidera Ejuke

Berichtdoor Otsje P » 22-07-2019 09:00

Wizard schreef:In mijn ogen zijn de 3 eerstgenoemde spelers echt versterkingen en staat daar het gemis van Ödegaard tegenover.


Ik ken Hajek niet dus daar zal ik niet over oordelen. Tannane heeft 1 geweldig seizoen gehad bij Heracles. Op basis van dat seizoen verdiende hij een transfer. In Frankrijk is hij mislukt en op huurbasis bij Utrecht ging het even aardig waarna hij op de bank belande en dat was dat.

Talent heeft hij voldoende maar qua mentaliteit en fitheid is hij een eeuwig vraagteken. Als Tannane geen basisspeler is dan geeft hij bovendien een hoop onrust in de groep. Als ze de Tannane van Heracles aangetrokken hebben dan is hij inderdaad een aanwinst. Die Tannane heeft echter slechts 1,5 seizoen bestaan en dus moet hij nog maar uitwijzen of hij wel een aanwinst is.
Otsje P
Superster
 
Berichten: 4837
Geregistreerd op: 22-02-2011 12:01

Re: Chidera Ejuke

Berichtdoor Wizard » 22-07-2019 09:08

Otsje P schreef:Talent heeft hij voldoende maar qua mentaliteit en fitheid is hij een eeuwig vraagteken. Als Tannane geen basisspeler is dan geeft hij bovendien een hoop onrust in de groep. Als ze de Tannane van Heracles aangetrokken hebben dan is hij inderdaad een aanwinst. Die Tannane heeft echter slechts 1,5 seizoen bestaan en dus moet hij nog maar uitwijzen of hij wel een aanwinst is.

Helemaal eens. Je haalt een prima voetballer, maar wel een enorme onruststoker. Het is de vraag of de technishe staf hem in toom kan houden en de spelersgroep hem accepteert. Wat dat betreft is zijn komst een risico. Mocht hij het op z'n heupen krijgen, is het een hele goede voetballer.
Wizard
Beheerder
 
Berichten: 5036
Geregistreerd op: 28-07-2009 12:55

Re: Chidera Ejuke

Berichtdoor Sjoerdbokje » 22-07-2019 12:10

Zo te lezen zit er wel een goede kop op Ejuke. Ik ben benieuwd hoe hij het straks gaat doen in de Eredivisie.
Maarten de Jong, de kalkvreter!
Avatar gebruiker
Sjoerdbokje
Selectiespeler
 
Berichten: 480
Geregistreerd op: 17-02-2010 10:26

Re: Chidera Ejuke

Berichtdoor Jelmer1981 » 30-07-2019 08:00

Vandaag voor het eerst op het trainingsveld te bewonderen heb ik begrepen. Nog 5 trainingen meepakken en dan zondag meteen in de basis starten, als we Jansen zo beluisteren. Ben heel benieuwd!
Jelmer1981
Wereldspeler
 
Berichten: 1103
Geregistreerd op: 08-06-2008 08:10

Re: Chidera Ejuke

Berichtdoor Kevin1990 » 30-07-2019 13:39

Is er iemand aanwezig op de training die kan bevestigen dat Ejuke inderdaad aanwezig is?
Kevin1990
Bankzitter
 
Berichten: 36
Geregistreerd op: 13-09-2012 19:01

Re: Chidera Ejuke

Berichtdoor bennieeee » 02-08-2019 09:56

Hij is gesignaleerd in het stadion dus zal vandaag voor het eerst mee trainen. Verwacht hem ziet niet in de basis maar zal zeker minuten maken.
bennieeee
Selectiespeler
 
Berichten: 360
Geregistreerd op: 02-02-2015 10:51

Re: Chidera Ejuke

Berichtdoor Wizard » 02-08-2019 09:59

bennieeee schreef:Hij is gesignaleerd in het stadion dus zal vandaag voor het eerst mee trainen. Verwacht hem ziet niet in de basis maar zal zeker minuten maken.

Ik verwacht hem wel in de basis. Onderbouwing is dat hij al een half seizoen heeft gespeeld en dus genoeg wedstrijdritme heeft.
Daarnaast is V/d Heide nog te licht gebleken en zien we Bruijn liever op het middenveld opgesteld worden.
Wizard
Beheerder
 
Berichten: 5036
Geregistreerd op: 28-07-2009 12:55

Re: Chidera Ejuke

Berichtdoor Otsje P » 04-08-2019 13:19

Hele knappe goal, lopen kan hij wel.

Nu maar hopen dat men hem aan het verstand krijgt dat dat gekuier niet helemaal de bedoeling is :lol:
Otsje P
Superster
 
Berichten: 4837
Geregistreerd op: 22-02-2011 12:01

Re: Chidera Ejuke

Berichtdoor Janneman » 19-08-2019 01:04

Deed het tegen Feyenoord wel knap maar viel tegen Emmen wel tegen. Te veel acties om de acties, vaak balverlies. Vond hem zeker niet sterk spelen.
scheerenveen.supporterswereld.nl
Avatar gebruiker
Janneman
Superster
 
Berichten: 3673
Geregistreerd op: 29-12-2006 16:36

Re: Chidera Ejuke

Berichtdoor Jazz » 28-09-2019 21:57

Zit al op 4 doelpunten. Leuke speler met een geweldige instelling. Komt op mij over als een nuchtere jongen die weet wat hij wilt.
Heerenveen fan in Leiden
Jazz
Beheerder
 
Berichten: 2472
Geregistreerd op: 11-05-2015 15:56
Woonplaats: Leiden

Re: Chidera Ejuke

Berichtdoor hhage » 29-09-2019 07:13

Samardzic/Talan was ik altijd fan van, en heb jarenlang met plezier aan deze buitenspelers teruggedacht. Dit gaat bij Ejuke/v. Bergen ook gebeuren!!
hhage
Basisspeler
 
Berichten: 920
Geregistreerd op: 18-07-2015 13:05

Re: Chidera Ejuke

Berichtdoor Neymar » 29-09-2019 12:03

Tuurlijk is zijn tweede goal een fout van de keeper. Maar hij krult hem wel geweldig langs de keeper hoor. Hopelijk zet hij deze scoringsdrift mooi voort.
Avatar gebruiker
Neymar
Superster
 
Berichten: 1960
Geregistreerd op: 02-07-2011 16:29

Volgende

Keer terug naar Oud-spelers

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten