Opstelling 2019/2010

› over mensen die al horen bij de club

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Opstelling 2019/2010

Berichtdoor Kaz_SCH » 03-09-2019 10:55

De transferperiode zit er op, en wat je er ook van vindt: We weten nu waar Johnny het mee moet gaan doen. Ik denk dat er in de basis een hartstikke leuk elftal staat. Ik kon geen topic vinden waar dit het best zou passen, dus misschien dan maar zo: Hoe zouden jullie het liefst zien dat we gaan spelen?


-------------------Hahn------------------------
Van Rhijn - Dresevic - Botman - Woudenberg
------------------------------------------------------
---------- Faik------------------Wie-o-wie----------
--------------------Halilovic-----------------------
Van Bergen -----------------------Ejuke---------
--------------------Odgaard-------------------------

Hier zit echt wel muziek in als Odgaard ze begint te raken!

Moeilijkste positie wordt denk ik die hier nu leeg is. Gaat Veerman spelen, wat moet er met Bruijn en Kongolo gebeuren?

En laten we Floranus staan? Lijkt me niet dat Van Rhijn voor de bank is gekomen..
Kaz_SCH
Wereldspeler
 
Berichten: 1350
Geregistreerd op: 11-05-2006 09:50

Re: Opstelling 2019/2010

Berichtdoor Otsje P » 03-09-2019 12:31

Bruin speelde als 10 vreselijk diep, net als Vlap overigens. Als dat het plan blijft, dan speel je bij vlagen eigenlijk bijna 4-2-4. Vorig jaar werden we in die situatie vaak overlopen. Nu Kongolo op dat middenveld terecht is gekomen in plaats van Rienstra of Yuki of Thorsby of wie dan ook maar, is het met dat overlopen worden wel gebeurd.

Kongolo is aan de bal niet geweldig maar met zijn dynamiek, fysiek en inhoud zijn we ineens een lastig te bespelen ploeg geworden. Dat is een kwaliteit niet in onderschat moet worden. Als je bijvoorbeeld met Faik en Veerman gaat spelen ben je aan de bal vast beter maar zonder bal een stuk kwetsbaarder. Aan Johnny de schone taak om daar de balans in te vinden.
Laatst bijgewerkt door Otsje P op 03-09-2019 16:39, in het totaal 1 keer bewerkt
Otsje P
Superster
 
Berichten: 4838
Geregistreerd op: 22-02-2011 12:01

Re: Opstelling 2019/2010

Berichtdoor Wizard » 03-09-2019 13:11

Floranus speelt een stuk sterker sinds de komst van Van Rhijn. Ik moet nog zien wie deze strijd wint.
Woudenberg heeft er met Doan een concurrent bij gekregen en zal dus ook stapjes moeten maken. Voor de commercie zou het natuurlijk prachtig zijn wanneer Doan deze strijd glansrijk wint.
Centraal achterin is er wat dat betreft ook genoeg concurrentie. Laat dat duo maar mooi staan.
Op het middenveld zie ik het liefst Faik, Kongolo en Halilovic spelen. Tot nu toe laten zowel Faik als Kongolo hele leuke dingen zien in verdedigend opzicht. Wanneer je de betere ploeg bent, kan je wellicht met Veerman of Bruijn voor Kongolo spelen. Tevens is Veerman een goede concurrent voor Faik.
Voorin is het vrij duidelijk.
Wizard
Beheerder
 
Berichten: 5036
Geregistreerd op: 28-07-2009 12:55

Re: Opstelling 2019/2010

Berichtdoor Satyr » 03-09-2019 17:53

Afbeelding

Ik zou dan zoiets voorstellen, het gaat met name om de posities voorin.
Avatar gebruiker
Satyr
Superster
 
Berichten: 2541
Geregistreerd op: 01-02-2005 16:02

Re: Opstelling 2019/2010

Berichtdoor BK2007 » 03-09-2019 19:01

Afbeelding

Dit is voor mij nu de ideale opstelling. Halilovic nog even niet.
Samen maken we de club sterk.
Avatar gebruiker
BK2007
Superster
 
Berichten: 5633
Geregistreerd op: 11-11-2007 18:46

Re: Opstelling 2019/2010

Berichtdoor Goran Popov » 03-09-2019 20:15

De middenveld-kwestie is eigenlijk wel een heel interessante. Met de huidige selectie lijkt niemand heel zeker van een basisplaats, maar ook niemand heel ver bij speeltijd vandaan.

Faik is aanvoerder en zal hoogstwaarschijnlijk het meeste krediet hebben hierdoor. Verdedigend is hij redelijk, maar is ons team meer de opbouwer. Daarnaast staat nu Kongolo, en hij brengt iets wat geen van de andere middenvelders kunnen brengen: power. Schuwt de duels niet en met zijn rushes die meestal aan de basis van een counter staan, doet hij me soms een beetje denken aan Yaya Touré. Mocht je bij een blessure of schorsing van Kongolo dit type voetbal willen blijven spelen, dan komt Akujobi het meest bij deze kwaliteiten in de buurt.

Bruijn is nu de meest aanvallende van de middenvelders, en brengt veel gif. Het publiek lijkt zijn inzet erg te waarderen. Daarnaast is hij voetballend prima maar vaak nog wat te onrustig. Een Halilovic moet het puur hebben van zijn techniek en inzicht. Het is maar de vraag of we dit zelfde 'power-voetbal' kunnen blijven spelen wanneer je Halilovic op 10 zet (of misschien is dit dan wellicht niet meer nodig).

Dan heb je ook nog een Veerman, die volgens de kenners zowel in de rol van Faik als op 10 zou kunnen spelen. Ben benieuwd hoe dit gaat uitpakken, en wie er geslachtofferd zullen worden.
Goran Popov
Selectiespeler
 
Berichten: 224
Geregistreerd op: 28-04-2013 17:36

Re: Opstelling 2019/2010

Berichtdoor BK2007 » 04-09-2019 20:43

Afbeelding

Dit kan ook nog, waarbij Halilovic een vrije rol heeft als 2e spits of linksvoor. Ejuke in de spits voor Odgaard.
Samen maken we de club sterk.
Avatar gebruiker
BK2007
Superster
 
Berichten: 5633
Geregistreerd op: 11-11-2007 18:46

Re: Opstelling 2019/2010

Berichtdoor BakCristian » 09-09-2019 08:53

Ik mis nog een topic over Sven Botman????


Speelt toch heel goed en eerlijk gezegd vind ik hem meer solide dan Kik.
Yesterday is history, tomorrow is a mystery
BakCristian
Selectiespeler
 
Berichten: 370
Geregistreerd op: 14-05-2008 22:35
Woonplaats: Eksmoardersyl

Re: Opstelling 2019/2010

Berichtdoor Superfries1996 » 15-09-2019 13:35

Voor- en achterin is er weinig keuzemogelijkheid - dan wel spreken de keuzes voor zich - maar de concurrentie op het middenveld is groot met Faik, Kongolo, Halilovic, Bruijn en Veerman als basiswaardige middenvelders.

Faik lijkt me zeker van zijn plek (als aanvoerder) en doorgaans redelijke prestaties. Wie komt ernaast?

Kongolo brengt loopvermogen, fysieke kracht en snelheid. Ik vind hem echter in balbezit onrustig en onzorgvuldig in de passing. Lijkt me iemand die ook veel coaching nodig heeft.

Halilovic is (of was ooit) een enorm getalenteerde voetballer, die ons team van de broodnodige aanvallende impulsen kan voorzien. In verdedigend opzicht en op loopvermogen en fysieke kracht krijg het met hem op '10' wel een stuk moeilijker.

Bruijn vind ik een leuke voetballer die snelheid, voetballend vermogen en wat aanvallende kwaliteiten koppelt aan (verdedigend) gif en de bereidheid hard te werken. In cruciale momenten is hij echter veel te onrustig waardoor al dat gevoetbal niks oplevert. Lijkt me een logisch slachtoffer.

Veerman als '6' zou tussen al dat transfergeweld misschien wel eens onze beste aanwinst van de zomer kunnen zijn. Een hele fijne speler die me ergens doet denken aan Kums/Schaars qua manier van voetballen. Erg belangrijk in de opbouw.

Ik kom dan uit op Faik - Halilovic (op tien) - Veerman. Een middenveld met voetballend vermogen, techniek en waarin elke speler in staat is om onze aanvallers te bedienen. Wel ontbeert het je aan fysieke kracht en snelheid, dus tegen de topploegen wellicht Kongolo i.p.v. Halilovic?
nou nou
Avatar gebruiker
Superfries1996
Superster
 
Berichten: 2408
Geregistreerd op: 10-04-2012 19:21

Re: Opstelling 2019/2010

Berichtdoor Wizard » 15-09-2019 18:59

Ik denk dat het vrij makkelijk te voorspellen is.
De basiself staat waarbij Veerman en Kongolo om de positie 8 zullen concurreren. Halilovic krijgt natuurlijk een basisplek op de 10. Die jongen heeft voor die positie geen concurrentie vanwege zijn exceptionele kwaliteiten.
Veerman zou daarnaast ook prima op de '6' uit de voeten kunnen. Echter, vind ik Faik ook coachend erg sterk aanwezig. Ik verwacht dan ook dat Veerman en Kongolo om de 8-positie zullen strijden.
Van Rhijn zal uiteindelijk de strijd met Floranus winnen. Ik ben benieuwd naar onze Vietnamees aangezien we geen flauw idee hebben wat hij wel/niet kan.
Wizard
Beheerder
 
Berichten: 5036
Geregistreerd op: 28-07-2009 12:55

Re: Opstelling 2019/2010

Berichtdoor Demster » 15-09-2019 19:14

Kongolo is vooral nuttig tegen de sterke tegenstanders. Voor de rest van de partijen hoop ik op Veerman.
Demster
Selectiespeler
 
Berichten: 462
Geregistreerd op: 31-05-2015 22:52

Re: Opstelling 2019/2010

Berichtdoor Feanfan 1 » 22-09-2019 16:16

Voor wie moet Halilovic de plek op het middenveld overnemen, die komt hier niet om op de bank te zitten.
Faik en Veerman lijken me wel zekerheidjes en Kongolo is ook niet zo slecht. Die brengt ook nog lengte en fysiek mee.
OF moeten we meer 4-4-2 gaan spelen en Odgaard naar de bank ?
Feanfan 1
Superster
 
Berichten: 7695
Geregistreerd op: 11-07-2003 12:37

Re: Opstelling 2019/2010

Berichtdoor pes5 » 22-09-2019 17:51

Kongolo heeft werkelijk geen idee wat hij met een bal moet. Is ook heel traag in de omschakeling en ik twijfel aan zijn conditie. Ook Faik vertraagt veel. Hij is zo stijf links.

Ik zie liever een 10 die iets creëert en Veerman een linie naar achter. Veerman is trouwens wel echt een klasbak zeg. Wat een rasvoetballer!

Odgaard is het wat mij betreft nog niet, maar met Dreyer, Ejuke en Van Bergen voorin ben je helemaal een tandenloos monster.

Achterin staat het vrij goed, al blijft Floranus iedere wedstrijd een misser hebben.

Geef Van Rhijn maar eens de kans en dan een middenveld met Veerman, Faik/Kongolo en Halilovic/Bruijn. Voorin dan toch maar Odgaard, omdat je verder ook niemand hebt.
pes5
Beheerder
 
Berichten: 2977
Geregistreerd op: 10-07-2006 15:00
Woonplaats: Heerenveen

Re: Opstelling 2019/2010

Berichtdoor Demster » 22-09-2019 20:43

pes5 schreef:Kongolo heeft werkelijk geen idee wat hij met een bal moet. Is ook heel traag in de omschakeling en ik twijfel aan zijn conditie. Ook Faik vertraagt veel. Hij is zo stijf links.

Ik zie liever een 10 die iets creëert en Veerman een linie naar achter. Veerman is trouwens wel echt een klasbak zeg. Wat een rasvoetballer!

Odgaard is het wat mij betreft nog niet, maar met Dreyer, Ejuke en Van Bergen voorin ben je helemaal een tandenloos monster.

Achterin staat het vrij goed, al blijft Floranus iedere wedstrijd een misser hebben.

Geef Van Rhijn maar eens de kans en dan een middenveld met Veerman, Faik/Kongolo en Halilovic/Bruijn. Voorin dan toch maar Odgaard, omdat je verder ook niemand hebt.


Helemaal mee eens.
Demster
Selectiespeler
 
Berichten: 462
Geregistreerd op: 31-05-2015 22:52


Keer terug naar Spelers & staf

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 9 gasten