Sponsoring / Commerciele afdeling / Aktie '67

› actueel nieuws dat niet elders past

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Re: Sponsoring / Commerciele afdeling / Aktie '67

Berichtdoor hhage » 08-08-2019 13:59

HUNTELAAR schreef:Ik Zapp uit verveling zojuist even langs omrop fryslan, en zie dat ze daar vanaf komend seizoen het Cambuur journaal hebben?!?!
Als vervanger van boppeslach, dit is toch niet te geloven!
Vergeten ze niet een club? Dit ligt er een beetje te dik bovenop


Kijk ff bij de sponsoren bij Cambuur daar staat Omrop Fryslan ook tussen. Beetje objectieviteit is daar ver te zoeken.
Was me ook allang opgevallen dat ze alles van Cambuur maar positief brengen en bij Heerenveen alles met negativiteit benaderen.
hhage
Basisspeler
 
Berichten: 920
Geregistreerd op: 18-07-2015 13:05

Re: Sponsoring / Commerciele afdeling / Aktie '67

Berichtdoor jelgrins » 08-08-2019 16:11

Even gekeken op de site van onze sc. Ook bij ons is de omrop sponsor. Het bericht van de omrop mbt het .DKV journaal, heeft als verklaring dat de omrop niet de rechten heeft voor samenvattingen van eredivisie wedstrijden maar wel van de eerste divisie. Het is dus vooor DKV zaaks dat ze niet promoveren.. :lol:
Maar het is wel een slap verhaal van de omrop omdat ze ook een paar dagen kunnen wachten met de uitzending van journaal. Dan mogen ze nl. wel beelden van eredivisie uitzenden.
jelgrins
Nieuw talent
 
Berichten: 104
Geregistreerd op: 28-12-2007 17:24

Re: Sponsoring / Commerciele afdeling / Aktie '67

Berichtdoor Thinkman » 08-08-2019 19:21

Bubbe schreef:Wat is de meerwaarde voor Omrop Fryslan om te gaan concurreren met Heerenveen TV en een Radio Camataru? Rondom onze club is er al veel aanbod.


Kom op zeg, een publieke zender met ons belastinggeld, bedoeld om de activiteiten in onze provincie op een uitgebalanceerde manier te verslaan. De laatste jaren is de tendens al vrijwel volledig op Leeuwarden gericht.
Ook voor sponsoren is de extra aandacht van OF natuurlijk mooi gratis meegenomen reclame. Dat vergelijken met Heerenveen TV slaat natuurlijk nergens op. Dit wordt een wekelijkse gesubsidieerde enorme reclamespot voor die club, dat gaat zeker ten koste van onze club. Een Friese sponsor krijgt hierdoor bij Cambuur meer waar voor zijn geld dan bij ons. Heeft de club al actie ondernomen richting Omrop “Fryslan”?
Thinkman
Superster
 
Berichten: 2408
Geregistreerd op: 15-10-2012 19:12

Re: Sponsoring / Commerciele afdeling / Aktie '67

Berichtdoor pes5 » 08-08-2019 22:31

Belachelijk dit. Wat mij betreft hoeven belastingcenten hier niet heen.
pes5
Beheerder
 
Berichten: 2977
Geregistreerd op: 10-07-2006 15:00
Woonplaats: Heerenveen

Re: Sponsoring / Commerciele afdeling / Aktie '67

Berichtdoor Wizard » 09-08-2019 08:09

"Dat it allinne in Cambuur Sjoernaal is en gjin fuotbalsjoernaal mei ek fan alles oer Sportklup Hearrenfean hat mei rjochten te krijen. Omrop Fryslân hat wol it rjocht om gearfettingen út te stjoeren fan wedstriden yn de earste difyzje. Foar earedifyzjewedstriden jildt dat we pas 72 oeren nei de wedstriid bylden útstjoere meie en dan ek nochris minder bylden as fan wedstriden út de earste difyzje".

Daarom kan je nog wel een journaal van sc Heerenveen produceren. Wat een onzin! En waarom zou je zo'n journaal niet op de woensdag-, donderdag- of vrijdagavond kunnen maken waarin je ook alvast de wedstrijd van het komende weekend bespreekt? Dit riekt steeds meer naar een naar kliekje.
Wizard
Beheerder
 
Berichten: 5036
Geregistreerd op: 28-07-2009 12:55

Re: Sponsoring / Commerciele afdeling / Aktie '67

Berichtdoor Thinkman » 09-08-2019 09:02

Wizard schreef:Daarom kan je nog wel een journaal van sc Heerenveen produceren. Wat een onzin! En waarom zou je zo'n journaal niet op de woensdag-, donderdag- of vrijdagavond kunnen maken waarin je ook alvast de wedstrijd van het komende weekend bespreekt? Dit riekt steeds meer naar een naar kliekje.


Klopt helemaal! Een leuke nabeschouwing én voorbeschouwing. Maar kennelijk verdiend een eerstedivisieclubje dat enkel kan bestaan dankzij miljoenen belastingsubsidie, extra gesubsidieerde omroepaandacht van Omrop "Fryslan".

De enige eredivisieclub kun je gewoon negeren.

De bakken extra subsidie van de Provincie (liefst 655.000 euro per jaar voor 'instandhouding programmering') worden dus oa besteed aan het verder ondermijnen van sc Heerenveen en het verder ondersteunen van "de grootste subsidieput van het noorden". Over sponsoring gesproken...

Als de Provincie haar taak serieus zou nemen zou ze hier wel eens vragen over mogen stellen! (...)
Thinkman
Superster
 
Berichten: 2408
Geregistreerd op: 15-10-2012 19:12

Re: Sponsoring / Commerciele afdeling / Aktie '67

Berichtdoor jelgrins » 09-08-2019 10:16

Misschien moet het lid van Provinciale Staten Jaap Stalenburg hier eens een kritische vraag over gaan stellen aan de gedeputeerde?!
jelgrins
Nieuw talent
 
Berichten: 104
Geregistreerd op: 28-12-2007 17:24

Re: Sponsoring / Commerciele afdeling / Aktie '67

Berichtdoor hhage » 09-08-2019 14:04

jelgrins schreef:Misschien moet het lid van Provinciale Staten Jaap Stalenburg hier eens een kritische vraag over gaan stellen aan de gedeputeerde?!


Haha Jaap Stalenburg die heeft mij op twitter geblokkeerd omdat ik een andere mening dan hem had.Die is niet serieus te nemen.
hhage
Basisspeler
 
Berichten: 920
Geregistreerd op: 18-07-2015 13:05

Re: Sponsoring / Commerciele afdeling / Aktie '67

Berichtdoor Thinkman » 12-08-2019 19:16

https://www.omropfryslan.nl/nieuws/901157-groenleven-sponsor-van-jeugd-sportclub-heerenveen

Zou fantastisch zijn als onze voormalige hoofdsponsor (en nu dus bij iedereen welbekend!) Groenleven behouden blijft als sponsor voor de jeugd, kennelijk voor enkele tonnen!
Thinkman
Superster
 
Berichten: 2408
Geregistreerd op: 15-10-2012 19:12

Re: Sponsoring / Commerciele afdeling / Aktie '67

Berichtdoor pes5 » 12-08-2019 20:23

Het zou trouwens goed zijn als de ossh wat meer naar buiten treedt met aantallen sponsoren, verlengingen, nieuwe sponsoren etc. Dit is de zomerperiode dus veel is nog onzeker, maar het is stil vanuit de ossh. Of ligt dat aan mij en kijk ik bij de verkeerde media?
pes5
Beheerder
 
Berichten: 2977
Geregistreerd op: 10-07-2006 15:00
Woonplaats: Heerenveen

Re: Sponsoring / Commerciele afdeling / Aktie '67

Berichtdoor Hero » 19-08-2019 18:54

Heerenveen en Groenleven per direct uitelkaar.
Hero
Nieuw talent
 
Berichten: 103
Geregistreerd op: 08-07-2013 16:43
Woonplaats: Friesland

Re: Sponsoring / Commerciele afdeling / Aktie '67

Berichtdoor Jazz » 19-08-2019 19:36

Hero schreef:Heerenveen en Groenleven per direct uitelkaar.


Logisch als 1 van je concurrenten de club ook wilt sponsoren... Deze 2 partijen kunnen niet door dezelfde deur.
Heerenveen fan in Leiden
Jazz
Beheerder
 
Berichten: 2474
Geregistreerd op: 11-05-2015 15:56
Woonplaats: Leiden

Re: Sponsoring / Commerciele afdeling / Aktie '67

Berichtdoor Wizard » 20-08-2019 08:31

Jazz schreef:Logisch als 1 van je concurrenten de club ook wilt sponsoren... Deze 2 partijen kunnen niet door dezelfde deur.

Waarom logisch? Ze hadden toch prima de club op een ander vlak kunnen sponsoren? Bijvoorbeeld de jeugd zoals zo mooi werd geschetst. Er zijn genoeg concurrenten van elkaar die beide sc Heerenveen sponsoren. Had GroenLeven binnenboord gehouden en getracht om hen bij andere sponsoren binnen te laten komen. Dat was ijzersterk geweest.

GroenLeven is een groeiend bedrijf dat daarbij voor 250k de jeugd wilde sponsoren. Dat wordt nu de grond ingeboord.
Natuurlijk spelen de toezeggingen van Eisenga mee inzake het zonnepaneelverhaal. Echter, dat was een paar weken geleden uitgesproken en afgehandeld; GroenLeven wilde de jeugd voor een fors bedrag sponsoren. Nu blijkt dat deze sponsor helemaal niks meer in de club wil stoppen. Eeuwig zonde. Het weinig tactvolle interview op tv met onze voorzitter en uitspraken nadien hebben de relatie niet warmer gemaakt.

Ik blijf positief en hoop dat we voor 1 september een nieuwe hoofdsponsor hebben. Inmiddels is het 20 augustus en lijkt 1 juli steeds meer op de achtergrond te vervagen. 750k is een fors bedrag; hoe langer we moeten wachten des te meer zeker wordt het dat het geen 750k wordt.
Wizard
Beheerder
 
Berichten: 5036
Geregistreerd op: 28-07-2009 12:55

Re: Sponsoring / Commerciele afdeling / Aktie '67

Berichtdoor Mackan68 » 20-08-2019 16:32

Wizard schreef:Waarom logisch? Ze hadden toch prima de club op een ander vlak kunnen sponsoren? Bijvoorbeeld de jeugd zoals zo mooi werd geschetst. Er zijn genoeg concurrenten van elkaar die beide sc Heerenveen sponsoren. Had GroenLeven binnenboord gehouden en getracht om hen bij andere sponsoren binnen te laten komen. Dat was ijzersterk geweest.

GroenLeven is een groeiend bedrijf dat daarbij voor 250k de jeugd wilde sponsoren. Dat wordt nu de grond ingeboord.
Natuurlijk spelen de toezeggingen van Eisenga mee inzake het zonnepaneelverhaal. Echter, dat was een paar weken geleden uitgesproken en afgehandeld; GroenLeven wilde de jeugd voor een fors bedrag sponsoren. Nu blijkt dat deze sponsor helemaal niks meer in de club wil stoppen. Eeuwig zonde. Het weinig tactvolle interview op tv met onze voorzitter en uitspraken nadien hebben de relatie niet warmer gemaakt.

Ik blijf positief en hoop dat we voor 1 september een nieuwe hoofdsponsor hebben. Inmiddels is het 20 augustus en lijkt 1 juli steeds meer op de achtergrond te vervagen. 750k is een fors bedrag; hoe langer we moeten wachten des te meer zeker wordt het dat het geen 750k wordt.


Dat zijn dus ook een paar van mijn grote vragen. Heeft de intrede van Zonel als eventuele sponsor van de dames er mee te maken gehad en wat is de impact daarvan geweest? Het was bekend dat GroenLeven in de persoon van Pechtold zich niet echt meer welkom of gewaardeerd voelde. Hoe is dat gesprek gisteren geweest. In een sfeer van we willen er samen op een fatsoenlijke manier uit komen of kil en afstandelijk betalen en verder niet zeuren. Het lijkt mij logisch dat je voor de helft of nog minder dan het vorige sponsorbedrag wel realistisch genoeg bent om te accepteren dat je voor dat geld niet meer de absolute topprioriteit bent. Heeft GroenLeven alsnog de intentie gehad om te proberen het hoofdsponsorschap te verlengen, ondanks de zonnepanelen van Zonel, waar ook wettelijk niets op af te dingen was? Zij geven aan dat dat de situatie was. Mogelijk gezien het feit dat het er heel erg op lijkt dat die 3 potentiële sponsoren van 750k er helemaal niet zijn, laat staan dat er met één van die partijen gesprekken gaande zijn die daadwerkelijk in de afrondende fase zijn. Sytse Bouwer was en blijft uiteraard supporter en zal hierover ook zorgen hebben, dat kan bijna niet anders. Iets van een uiterste handreiking om de club toch akkoord te laten gaan met 5 ton omdat er niets anders of beters in het vooruitzicht ligt?

Qua verkochte seizoenkaarten mogen we gewoon hartstikke blij zijn, al zullen sommigen mij waarschijnlijk niet op mijn woord willen geloven. Het zijn er nu zo'n 200-250 meer dan vorig seizoen op dit moment. Alles beter dan datzelfde aantal minder.

Ik hoop ook echt dat er snel een hoofdsponsor gevonden wordt volgens de wensen van de club. Liever gister dan vandaag zelfs. Dat zou namelijk een hoop zorgen, onrust, verdeeldheid en frustratie wegnemen. Blijft dit doorsudderen en gaan de sportieve prestaties straks ook nog regelmatig tegenvallen wat niet absoluut ondenkbaar is, dan is alle succes van de afgelopen maanden ook mogelijk zomaar weer teniet gedaan. Zonder aansprekende resultaten komen de supporters (en sponsoren) te voet en vertrekken ze te paard. Dat hebben de afgelopen jaren wel uitgewezen.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Avatar gebruiker
Mackan68
Superster
 
Berichten: 6778
Geregistreerd op: 01-08-2004 14:46
Woonplaats: De 'achterbuurt' van Techum

Re: Sponsoring / Commerciele afdeling / Aktie '67

Berichtdoor Superfries1994 » 20-08-2019 20:33

Mackan68 schreef:Dat zijn dus ook een paar van mijn grote vragen. Heeft de intrede van Zonel als eventuele sponsor van de dames er mee te maken gehad en wat is de impact daarvan geweest? Het was bekend dat GroenLeven in de persoon van Pechtold zich niet echt meer welkom of gewaardeerd voelde. Hoe is dat gesprek gisteren geweest. In een sfeer van we willen er samen op een fatsoenlijke manier uit komen of kil en afstandelijk betalen en verder niet zeuren. Het lijkt mij logisch dat je voor de helft of nog minder dan het vorige sponsorbedrag wel realistisch genoeg bent om te accepteren dat je voor dat geld niet meer de absolute topprioriteit bent. Heeft GroenLeven alsnog de intentie gehad om te proberen het hoofdsponsorschap te verlengen, ondanks de zonnepanelen van Zonel, waar ook wettelijk niets op af te dingen was? Zij geven aan dat dat de situatie was. Mogelijk gezien het feit dat het er heel erg op lijkt dat die 3 potentiële sponsoren van 750k er helemaal niet zijn, laat staan dat er met één van die partijen gesprekken gaande zijn die daadwerkelijk in de afrondende fase zijn. Sytse Bouwer was en blijft uiteraard supporter en zal hierover ook zorgen hebben, dat kan bijna niet anders. Iets van een uiterste handreiking om de club toch akkoord te laten gaan met 5 ton omdat er niets anders of beters in het vooruitzicht ligt?

Qua verkochte seizoenkaarten mogen we gewoon hartstikke blij zijn, al zullen sommigen mij waarschijnlijk niet op mijn woord willen geloven. Het zijn er nu zo'n 200-250 meer dan vorig seizoen op dit moment. Alles beter dan datzelfde aantal minder.

Ik hoop ook echt dat er snel een hoofdsponsor gevonden wordt volgens de wensen van de club. Liever gister dan vandaag zelfs. Dat zou namelijk een hoop zorgen, onrust, verdeeldheid en frustratie wegnemen. Blijft dit doorsudderen en gaan de sportieve prestaties straks ook nog regelmatig tegenvallen wat niet absoluut ondenkbaar is, dan is alle succes van de afgelopen maanden ook mogelijk zomaar weer teniet gedaan. Zonder aansprekende resultaten komen de supporters (en sponsoren) te voet en vertrekken ze te paard. Dat hebben de afgelopen jaren wel uitgewezen.

Hoewel ik de antwoorden ook graag zou willen weten, denk ik niet dat je die gaat vinden. Het blijft een rare zaak, maar duidelijk is dat van Eisenga, Roozemond, Groenleven en Heerenveen allemaal fouten hebben gemaakt.
Superfries1994
Superster
 
Berichten: 2011
Geregistreerd op: 04-01-2014 19:27

Re: Sponsoring / Commerciele afdeling / Aktie '67

Berichtdoor Wizard » 21-08-2019 07:41

Mackan68 schreef:
Dat zijn dus ook een paar van mijn grote vragen. Heeft de intrede van Zonel als eventuele sponsor van de dames er mee te maken gehad en wat is de impact daarvan geweest? Het was bekend dat GroenLeven in de persoon van Pechtold zich niet echt meer welkom of gewaardeerd voelde. Hoe is dat gesprek gisteren geweest. In een sfeer van we willen er samen op een fatsoenlijke manier uit komen of kil en afstandelijk betalen en verder niet zeuren. Het lijkt mij logisch dat je voor de helft of nog minder dan het vorige sponsorbedrag wel realistisch genoeg bent om te accepteren dat je voor dat geld niet meer de absolute topprioriteit bent. Heeft GroenLeven alsnog de intentie gehad om te proberen het hoofdsponsorschap te verlengen, ondanks de zonnepanelen van Zonel, waar ook wettelijk niets op af te dingen was? Zij geven aan dat dat de situatie was. Mogelijk gezien het feit dat het er heel erg op lijkt dat die 3 potentiële sponsoren van 750k er helemaal niet zijn, laat staan dat er met één van die partijen gesprekken gaande zijn die daadwerkelijk in de afrondende fase zijn. Sytse Bouwer was en blijft uiteraard supporter en zal hierover ook zorgen hebben, dat kan bijna niet anders. Iets van een uiterste handreiking om de club toch akkoord te laten gaan met 5 ton omdat er niets anders of beters in het vooruitzicht ligt?

Qua verkochte seizoenkaarten mogen we gewoon hartstikke blij zijn, al zullen sommigen mij waarschijnlijk niet op mijn woord willen geloven. Het zijn er nu zo'n 200-250 meer dan vorig seizoen op dit moment. Alles beter dan datzelfde aantal minder.

Ik hoop ook echt dat er snel een hoofdsponsor gevonden wordt volgens de wensen van de club. Liever gister dan vandaag zelfs. Dat zou namelijk een hoop zorgen, onrust, verdeeldheid en frustratie wegnemen. Blijft dit doorsudderen en gaan de sportieve prestaties straks ook nog regelmatig tegenvallen wat niet absoluut ondenkbaar is, dan is alle succes van de afgelopen maanden ook mogelijk zomaar weer teniet gedaan. Zonder aansprekende resultaten komen de supporters (en sponsoren) te voet en vertrekken ze te paard. Dat hebben de afgelopen jaren wel uitgewezen.

Het vreemde aan deze zaak is dat GroenLeven de intentie vorige week uitsprak om de jeugd van de club te sponsoren voor 250k pj. Opeens komt er een week later een persbericht dat GroenLeven en de club uit elkaar gaan. Dat is een koreswijziging van 180 graden. Het kan natuurlijk een tactische zet van GroenLeven zijn geweest om zodoende in onderhandeling te blijven over mogelijke zonnepaneelprojecten waarbij (relaties van ) sc Heerenveen betrokken zijn.
Overduidelijk heeft het te maken met de komst van concurrent Zonel. Namelijk dat de club en Zonel in onderhandeling zijn over sponsoring e.d. Zoals elke sponsor verwacht en afspreekt, moet er namelijk een wederdienst tegenover het gesponsorde bedrag staan. Blijkbaar kan de club bepaalde toezeggingen op voorhand niet doen richting GroenLeven. En hoogstwaarschijnlijk - het blijft gissen - heeft dit te maken met afspraken tav het hoofdsponsorschap.
Want waarom zou GroenLeven anders de stekker eruit trekken en roepen dat de liefde niet van beide kanten komt?
In die zin speelt GroenLeven een commercieel en strategisch spel wat mijns inziens - het blijft gissen - niet getuigt van liefde voor de club. Aan de andere kant, Cees heeft zich laten meezuigen in het tactische spel van beide zonnepaneelgiganten. Wellicht makkelijk gezegd, maar hij had - toen bleek dat GroenLeven niet voor 750k wilde hoofdsponsoren - veel eerder een deal met GroenLeven moeten maken. Nu ben je een goede sponsor kwijt en heb je de club teveel in een negatief daglicht gebracht. GroenLeven is dan de verliezer aangezien het zonnepaneelproject Sportstad niet naar hen gaat, maar is de winnaar van dit tactische steekspel met de club. En dat laatste is jammer aangezien dit op mij overkomt als falen. Zelfs al wil Zonel je hoofdsponsoren voor 750k pj; je bent een potentiële sponsor kwijt..
Wizard
Beheerder
 
Berichten: 5036
Geregistreerd op: 28-07-2009 12:55

Re: Sponsoring / Commerciele afdeling / Aktie '67

Berichtdoor Kaz_SCH » 21-08-2019 08:27

Er zijn over en weer twijfelachtige, domme of zelfs vieze keuzes gemaakt en spelletjes gespeeld. Het is op dit moment maar net of je Roozemond wel of niet het voordeel van de twijfel gunt wie je als schuldige aanwijst. Maar het stinkt aan alle kanten.

We hebben hoe dan ook niet alle feiten, dus wordt het moeilijk een goede reconstructie te maken. Feit is wel dat GroenLeven steeds de media op zoekt en daar een voor hun gunstige versie van de waarheid verkondigdt, in mijn ogen not done. Dat getuitgt van erg weinig clubliefde, en van erg veel eigenbelang. Naar buiten toe hebben ze met een grote zak geld lopen bungelen, maar we weten natuurlijk niet wat hun wedereisen waren, en of die überhaupt wel ingewilligd konden worden. Ik geloof er niks van dat er klakkeloos 250k per jaar klaar zou liggen voor alleen de merknaam op de jeugdtenues. En Roozemond had aan de andere kant GroenLeven nooit publiekelijk zo te kakken moeten zetten, ook een absolute doodzonde in de sponsorwereld.

Grootste probleem is toch dat het stadion niet van ons is, dus dat we van alles kunnen beloven over zonnepanelen op het dak, maar dat de club daar niet over beslist. Op dit moment zijn er alleen maar verliezers in ieder geval.
Kaz_SCH
Wereldspeler
 
Berichten: 1350
Geregistreerd op: 11-05-2006 09:50

Re: Sponsoring / Commerciele afdeling / Aktie '67

Berichtdoor DSCH » 21-08-2019 13:01

Het verhaal van Wizard lijkt hout te snijden, maar dan moet Zonel wel in de race voor het hoofdsponsorschap zijn, dat lijkt mij dan weer onwaarschijnlijk omdat zij toch alleen voor het vrouwenvoetbal gingen? Of begrijp ik het verkeerd?
DSCH
Wereldspeler
 
Berichten: 1236
Geregistreerd op: 09-08-2013 13:17

Re: Sponsoring / Commerciele afdeling / Aktie '67

Berichtdoor Mackan68 » 23-08-2019 04:26

Opvallend op de clubsite is dat Groenleven bovenaan de sponsorlijst verdwenen is als businesspartner.
Ze staan echter nog wel in de lijst van 'gewone' sponsoren. Of zou dat er misschien mee te maken hebben dat Sytse Bouwer op één of andere manier nog wel buiten GroenLeven om blijft sponsoren? Voor de mensen die denken dat de lijst niet actueel is, dat is hij wel. Er veranderen zeer regelmatig (zeker om de 2 dagen) aantallen, dus die wordt gewoon goed bijgehouden.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Avatar gebruiker
Mackan68
Superster
 
Berichten: 6778
Geregistreerd op: 01-08-2004 14:46
Woonplaats: De 'achterbuurt' van Techum

Re: Sponsoring / Commerciele afdeling / Aktie '67

Berichtdoor Kaz_SCH » 23-08-2019 09:26

Het is oorverdovend stil rondom een nieuwe hoofdsponsor.. er zijn straks ook al 2 van de 12 maanden om, dus die 750k is dan in feite nog maar 625k.
Kaz_SCH
Wereldspeler
 
Berichten: 1350
Geregistreerd op: 11-05-2006 09:50

Re: Sponsoring / Commerciele afdeling / Aktie '67

Berichtdoor igo » 26-08-2019 17:23

Kaz_SCH schreef:Het is oorverdovend stil rondom een nieuwe hoofdsponsor.. er zijn straks ook al 2 van de 12 maanden om, dus die 750k is dan in feite nog maar 625k.


Uit betrouwbare bron vernomen dat er twee serieuze kandidaten zijn voor het hoofdsponsorschap. Eén van het kaliber GroenLeven en de andere is een groot buitenlands bedrijf.
igo
Selectiespeler
 
Berichten: 447
Geregistreerd op: 01-03-2011 12:55
Woonplaats: It Hearrenfean

Re: Sponsoring / Commerciele afdeling / Aktie '67

Berichtdoor Thinkman » 31-08-2019 13:18

Kijk aan, het spel is op de wagen! Er wordt strategisch gehandeld met de komst van onze Doan (de enige echte :wink: )

Aan de komst van de 20-jarige verdediger Doan van Hau zit voor SC Heerenveen een interessant commercieel aspect. Mogelijk wordt zelfs een Vietnamees bedrijf hoofdsponsor van de club.

Algemeen directeur Cees Roozemond zegt desgevraagd dat Heerenveen gesprekken voert met Vietnamese bedrijven voor de naam op het shirt. De club zoekt, nadat de overeenkomst met GroenLeven vorig seizoen afliep, een nieuwe hoofdsponsor.

,,Vietnam heeft een geweldig groeiende economie”, zegt Roozemond. ,,Het is een van de sterkst groeiende economieën ter wereld. Het is een optie, ik sluit het absoluut niet uit, maar ik hou nog wel een slag om de arm. We zijn met meerdere bedrijven, waaronder buitenlandse, aan het praten. Daar zitten ook Vietnamese bedrijven bij.”
Thinkman
Superster
 
Berichten: 2408
Geregistreerd op: 15-10-2012 19:12

Re: Sponsoring / Commerciele afdeling / Aktie '67

Berichtdoor igo » 31-08-2019 14:24

Vietnam Airlines is een grote kandidaat inderdaad voor het hoofdsponsorschap.
igo
Selectiespeler
 
Berichten: 447
Geregistreerd op: 01-03-2011 12:55
Woonplaats: It Hearrenfean

Re: Sponsoring / Commerciele afdeling / Aktie '67

Berichtdoor BakCristian » 01-09-2019 09:32

De maatschappij vervoerde vijftien miljoen passagiers en zag de omzet stijgen met 8,5 procent tot omgerekend 2,5 miljard euro.


Daar zit wel geld.
Yesterday is history, tomorrow is a mystery
BakCristian
Selectiespeler
 
Berichten: 370
Geregistreerd op: 14-05-2008 22:35
Woonplaats: Eksmoardersyl

Re: Sponsoring / Commerciele afdeling / Aktie '67

Berichtdoor jorro » 01-09-2019 09:36

Misschien stel ik een domme vraag. Maar welk belang heeft zo'n groot bedrijf bij het sponsoren van een globaal gezien luizig clubje als sc Heerenveen? Een dikke hoofdsponsor zou uiteraard erg gaaf zijn, maar wat zit hierachter? En wat is onze tegenprestatie?
jorro
Selectiespeler
 
Berichten: 397
Geregistreerd op: 14-12-2004 20:21

Re: Sponsoring / Commerciele afdeling / Aktie '67

Berichtdoor BakCristian » 01-09-2019 09:43

Ik denk niet dat het V. Airlines wordt, maar ze hebben vorig jaar wel aangegeven dat ze meer der westerse markt op willen.
Yesterday is history, tomorrow is a mystery
BakCristian
Selectiespeler
 
Berichten: 370
Geregistreerd op: 14-05-2008 22:35
Woonplaats: Eksmoardersyl

Re: Sponsoring / Commerciele afdeling / Aktie '67

Berichtdoor Sjoerdbokje » 01-09-2019 14:14

jorro schreef:Misschien stel ik een domme vraag. Maar welk belang heeft zo'n groot bedrijf bij het sponsoren van een globaal gezien luizig clubje als sc Heerenveen? Een dikke hoofdsponsor zou uiteraard erg gaaf zijn, maar wat zit hierachter? En wat is onze tegenprestatie?

Zat ik ook over na te denken. Cees zal de club toch niet verkopen? We zullen straks toch niet in het Ho Chi Minh-stadion spelen, toch?
Maarten de Jong, de kalkvreter!
Avatar gebruiker
Sjoerdbokje
Selectiespeler
 
Berichten: 480
Geregistreerd op: 17-02-2010 10:26

Re: Sponsoring / Commerciele afdeling / Aktie '67

Berichtdoor KSI » 01-09-2019 14:55

Cees kan de club niet verkopen, daar gaat het stichtingsbestuur over.
KSI
Selectiespeler
 
Berichten: 210
Geregistreerd op: 02-12-2002 12:23

Re: Sponsoring / Commerciele afdeling / Aktie '67

Berichtdoor Fladian » 01-09-2019 18:58

Sjoerdbokje schreef:Zat ik ook over na te denken. Cees zal de club toch niet verkopen? We zullen straks toch niet in het Ho Chi Minh-stadion spelen, toch?

Ik herinner mij wel dat er eens een stuk uitkwam waarin verteld werd dat we de stadionnaam nooit zullen veranderen. Maar ik weet niet meer of dat Cees was die dat toen zei of dat het Eisinga was.

Maar dat zet je wel een beetje aan het denken... de club verkopen is uitgesloten. Moeten we niet willen. Maar de stadionnaam? Als het aan mij ligt, dan zou het ook altijd het ALS blijven. Als ik alleen maar kijk naar namen van stadions van clubs als ADO of FC Groningen, dan gaan mijn nekharen overeind staan. Maar laten we eerlijk zijn, we hebben een begrotingstekort van 6 miljoen. Dat is ontzettend veel. Het is een beetje doem denken, maar stel dat Cees en de commerciële afdeling het tij niet weet te keren, vanaf wanneer zijn wij als supporters bereid afstand te doen van onze stadion naam?
Avatar gebruiker
Fladian
Selectiespeler
 
Berichten: 431
Geregistreerd op: 15-07-2004 11:34
Woonplaats: Arnhem

Re: Sponsoring / Commerciele afdeling / Aktie '67

Berichtdoor pes5 » 01-09-2019 20:00

Nooit.

En dat gaat ook niet gebeuren. Betreffende interview is trouwens van CR.
pes5
Beheerder
 
Berichten: 2977
Geregistreerd op: 10-07-2006 15:00
Woonplaats: Heerenveen

VorigeVolgende

Keer terug naar Algemeen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten