Transferbeleid (algemeen)

› wie (nog) niet pompeblêden draagt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Re: Transferbeleid (algemeen)

Berichtdoor Superfries1994 » 13-08-2019 21:32

Wolliepoly schreef:Hij mag transfervrij weg bij PEC Zwolle, zien we dat dan als een aanvulling?

Lijkt me toch geen versterking inderdaad.. Op de bank bij PEC en bij VVV was hij behoudens zijn vrije trappen en penalties ook traag (snelheid en handelingssnelheid). Lijkt me toch niet de versterking die ons beter maakt, waar Hamstra juist wel naar op zoek was. Laat dan Akujobi maar meer spelen.
Superfries1994
Superster
 
Berichten: 2011
Geregistreerd op: 04-01-2014 19:27

Re: Transferbeleid (algemeen)

Berichtdoor zweed1 » 14-08-2019 08:35

Volgens mij is de selectie compleet, wij zitten in financieel zwaar weer. Dit kalenderjaar aan transfers inclusief Zeneli en opbrengst St. Juste 20 miljoen, deels nog binnen te halen via termijnen. Hard nodig om forse tekorten te dichten volgens mij.

Ik zou niet beginnen aan dit soort goedkope spelers, die moeten wel een flink salaris ontvangen. Eigen jeugd en spelers uit de KKD moeten er komen. Ik heb 300% liever een Joy Veerman.
Avatar gebruiker
zweed1
Superster
 
Berichten: 2097
Geregistreerd op: 05-05-2007 22:51
Woonplaats: Karlstad, Zweden/Hoogmade, Nederland

Re: Transferbeleid (algemeen)

Berichtdoor igo » 14-08-2019 09:15

De selectie is echt niet compleet hoor, dat geeft Hamstra zelf ook aan...
igo
Selectiespeler
 
Berichten: 447
Geregistreerd op: 01-03-2011 12:55
Woonplaats: It Hearrenfean

Re: Transferbeleid (algemeen)

Berichtdoor Jazz » 14-08-2019 09:28

zweed1 schreef:Volgens mij is de selectie compleet, wij zitten in financieel zwaar weer. Dit kalenderjaar aan transfers inclusief Zeneli en opbrengst St. Juste 20 miljoen, deels nog binnen te halen via termijnen. Hard nodig om forse tekorten te dichten volgens mij.

Ik zou niet beginnen aan dit soort goedkope spelers, die moeten wel een flink salaris ontvangen. Eigen jeugd en spelers uit de KKD moeten er komen. Ik heb 300% liever een Joy Veerman.


Dat valt ook weer mee... Het financiële gat van aankomend seizoen is met de transferinkomsten van Pierie, St. Juste, Vlap, Rienstra, Dumfries en Zeneli zeker gevuld.

Met de toekomstige verkopen van Dresevic, Van Bergen en Ejuke zitten we prima op budget.
Heerenveen fan in Leiden
Jazz
Beheerder
 
Berichten: 2474
Geregistreerd op: 11-05-2015 15:56
Woonplaats: Leiden

Re: Transferbeleid (algemeen)

Berichtdoor Satyr » 14-08-2019 12:55

Hoelaat is de eventuele persconferentie?
Avatar gebruiker
Satyr
Superster
 
Berichten: 2541
Geregistreerd op: 01-02-2005 16:02

Re: Transferbeleid (algemeen)

Berichtdoor Jazz » 14-08-2019 13:06

Satyr schreef:Hoelaat is de eventuele persconferentie?


Die is er niet
Heerenveen fan in Leiden
Jazz
Beheerder
 
Berichten: 2474
Geregistreerd op: 11-05-2015 15:56
Woonplaats: Leiden

Re: Transferbeleid (algemeen)

Berichtdoor GFaber » 14-08-2019 20:33

Er zou nu toch bijna wel duidelijkheid zijn betreffende een extra spits? Waarom is anders dan Hornkamp verkocht? Ik hoop ook nog op een extra middenvelder met enige ervaring, zodat er meer concurrentie is en we gemakkelijk iemand kunnen inpassen bij blessures en schorsingen. Tegen Feyenoord vond ik dat we erg jonge en onervaren wisselspelers op de bank hadden zitten.
GFaber
Bankzitter
 
Berichten: 18
Geregistreerd op: 13-06-2019 20:06

Re: Transferbeleid (algemeen)

Berichtdoor Thinkman » 14-08-2019 22:02

GFaber schreef:Er zou nu toch bijna wel duidelijkheid zijn betreffende een extra spits? Waarom is anders dan Hornkamp verkocht? Ik hoop ook nog op een extra middenvelder met enige ervaring, zodat er meer concurrentie is en we gemakkelijk iemand kunnen inpassen bij blessures en schorsingen. Tegen Feyenoord vond ik dat we erg jonge en onervaren wisselspelers op de bank hadden zitten.


Geduld, er wordt keihard aan gewerkt. Kwaliteit kost tijd.
Thinkman
Superster
 
Berichten: 2408
Geregistreerd op: 15-10-2012 19:12

Re: Transferbeleid (algemeen)

Berichtdoor Wizard » 15-08-2019 07:18

Jazz schreef:Dat valt ook weer mee... Het financiële gat van aankomend seizoen is met de transferinkomsten van Pierie, St. Juste, Vlap, Rienstra, Dumfries en Zeneli zeker gevuld.
Met de toekomstige verkopen van Dresevic, Van Bergen en Ejuke zitten we prima op budget.


Wat Zweed1 bedoelt, is dat er op de langere termijn nog steeds structurele tekorten zijn die met rendabele transfers moeten worden gedicht. Je gaat niet elk seizoen een 100% winst op eigen (jeugd)spelers als Vlap en Pierie maken. Wat dat betreft zitten we nog steeds in zwaar weer. Enfin, de club heeft al een statement naar buiten gebracht dat het niet meer non-EU spelers aantrekt tenzij het een echte buitenkans betreft (zoals Ejuke). Naar mijn idee een prima, maar ook een erg logisch beleid. Je zult toch aan alle kanten moeten interen zolang het operationele tekort niet acceptabel is. Dan is het aantrekken van spelers uit de KKD, die dat niveau volgens onze scouts zijn ontstegen, een goede stap. Liever dit soort spelers, die regelmatig geobserveerd en geanalyseerd zijn, en jeugdspelers dan een opvulling met oude rotten die nauwelijks beter worden en vaak meer willen verdienen. In die zin kan ik wel mee met Zweed1. Aan de andere kant, we hebben met Hahn, Hoegh en Faik bijzonder weinig ervaren spelers in de selectie waarvan eigenlijk alleen Hoegh op een veel hoger niveau (CL) heeft gespeeld.
Wizard
Beheerder
 
Berichten: 5036
Geregistreerd op: 28-07-2009 12:55

Re: Transferbeleid (algemeen)

Berichtdoor Superfries1996 » 17-08-2019 12:41

Zal er nog wat bijkomen? Nu wel heel stil... Of is het geld na Ejuke op?
nou nou
Avatar gebruiker
Superfries1996
Superster
 
Berichten: 2408
Geregistreerd op: 10-04-2012 19:21

Re: Transferbeleid (algemeen)

Berichtdoor GFaber » 17-08-2019 14:57

Het geld is niet op :) Er komt nog wat binnen van de doorverkoop van st. Juste van Feyenoord naar de Bundesliga. Ook is Rienstra verkocht voor ca. 500.000 euro als we tenminste de lc mogen geloven. Maar had ook al gehoopt op een extra aanvaller, jonge speler en geen huur. Zou dan uitkomen op een Buitink of op Lamprou, die vorig seizoen het aardig deed bij Fortuna.
GFaber
Bankzitter
 
Berichten: 18
Geregistreerd op: 13-06-2019 20:06

Re: Transferbeleid (algemeen)

Berichtdoor Superfries1996 » 17-08-2019 16:40

Ik heb als een van de weinigen geen problemen met huur. Bewaar het geld (zowel transfersom als salaris) maar voor de buitenkansjes! Veel belangrijker is dat er een kwalitatief sterk en aantrekkelijk voetballend elftal staat, uiteindelijk haal je daarmee sponsoren en seizoenskaarthouders terug. Niet met transferinkomsten. Dat is eigenlijk symptoombestrijding.

Bandé of Labyad zijn interessante huurspelers van Ajax. Ryan Thomas van PSV. Isaac Thelin van Anderlecht. Sofyan Amrabat van Club Brugge. Definitieve overgang is bij sommige hiervan wellicht ook mogelijk.
nou nou
Avatar gebruiker
Superfries1996
Superster
 
Berichten: 2408
Geregistreerd op: 10-04-2012 19:21

Re: Transferbeleid (algemeen)

Berichtdoor hhage » 17-08-2019 16:58

Buitink gisteren weer geen minuut gespeeld,zelfs bij een 3-0 voorsprong komt hij niet tussen de lijnen.
Voor hem is het ook beter als hij deze kant op komt. Maar Vitesse moet nog wel meewerken.....
hhage
Basisspeler
 
Berichten: 920
Geregistreerd op: 18-07-2015 13:05

Re: Transferbeleid (algemeen)

Berichtdoor GFaber » 17-08-2019 17:27

Superfries1996 schreef:Ik heb als een van de weinigen geen problemen met huur. Bewaar het geld (zowel transfersom als salaris) maar voor de buitenkansjes! Veel belangrijker is dat er een kwalitatief sterk en aantrekkelijk voetballend elftal staat, uiteindelijk haal je daarmee sponsoren en seizoenskaarthouders terug. Niet met transferinkomsten. Dat is eigenlijk symptoombestrijding.

Bandé of Labyad zijn interessante huurspelers van Ajax. Ryan Thomas van PSV. Isaac Thelin van Anderlecht. Sofyan Amrabat van Club Brugge. Definitieve overgang is bij sommige hiervan wellicht ook mogelijk.



Klopt, maar zou graag weer zien een jonge spits, zoals bijvoorbeeld vroeger met huntelaar of een bas dost toen nog jong en redelijk onbekend, talentvol. Zij werden gelijk voor langere periode vastgelegd, en bewezen hun waarde met veel doelpunten en gingen voor veel geld weg.
GFaber
Bankzitter
 
Berichten: 18
Geregistreerd op: 13-06-2019 20:06

Re: Transferbeleid (algemeen)

Berichtdoor Muck » 18-08-2019 20:36

Superfries1996 schreef:Labyad


Nee, nooit. Geen Labyrat in ons shirt, ons stadion of uberhaupt in ons dorp. Ik gedoog het nog als hij langs Heerenveen rijdt over de A7 of A32 als ie ergens in het noorden moet voetballen.
Muck
Basisspeler
 
Berichten: 981
Geregistreerd op: 09-07-2007 20:28
Woonplaats: Heerenveen

Re: Transferbeleid (algemeen)

Berichtdoor fuotbalgek » 18-08-2019 22:23

We komen wel richting de weken voor de waarheid van Hamstra. Deze selectie is niet genoeg om het seizoen mee in te gaan. Dat hebben we toch gedaan omdat de transfermarkt nog open is. Uiteindelijk ben je met eventuele versterkingen pas ingespeeld na de eerste interland periode. Maar Hamstra moet deze week toch met versterkingen gaan komen. Er moet een middenvelder bij, er moet een spits bij, en we kunnen nog wel een derde kwalitatieve versterking gebruiken. Ergens vrees ik het moment dat Hamstra aankondigde dat ze meer gewild hadden maar dat we het met deze selectie moeten doen.
fuotbalgek
Superster
 
Berichten: 3639
Geregistreerd op: 13-05-2013 15:35

Re: Transferbeleid (algemeen)

Berichtdoor Jelmer1981 » 19-08-2019 08:18

Zouden er ook nog centen onze kant op komen bij een transfer van Dost? Die schijnt voor 9 miljoen naar Frankfurt te gaan.
Jelmer1981
Wereldspeler
 
Berichten: 1103
Geregistreerd op: 08-06-2008 08:10

Re: Transferbeleid (algemeen)

Berichtdoor Kaz_SCH » 19-08-2019 08:33

Jelmer1981 schreef:Zouden er ook nog centen onze kant op komen bij een transfer van Dost? Die schijnt voor 9 miljoen naar Frankfurt te gaan.


Denk het niet, hij was 'al' 21 toen hij bij ons kwam. Als dat jaar nog meetelt krijgen we 0,5% van de transfersom ofwel 45.000 euro.
Kaz_SCH
Wereldspeler
 
Berichten: 1350
Geregistreerd op: 11-05-2006 09:50

Re: Transferbeleid (algemeen)

Berichtdoor Kaz_SCH » 23-08-2019 09:44

Ook op dit front komt er helemaal niks naar buiten. Kan niet oordelen wat dat precies betekent. Is er geen nieuws, of is het stilte voor de storm? Nog iets meer dan een week.

Janssen heeft helemaal niks te wisselen. Als het niet gaat zoals de staf bedacht heeft (Emmen uit) zijn we eigenlijk meteen door de mogelijkheden heen.

Tot nu toe bij de 1e selectie gekomen:
Ejuke
Faik
Van Rhijn
Odgaard (huur)
Botman (huur)
Bruijn (was verhuurd)
Van der Heide (doorgeschoven uit de jeugd)
Ras(doorgeschoven uit de jeugd)
Akujobi (doorgeschoven uit de jeugd)
-- in totaal 9 spelers erbij --
Tot nu toe vertrokken:
Vlap
Lammers
Pierie
Schaars
Rienstra
Thorsby
Schmidt
Kobayashi
Van Amersfoort
Hornkamp
Johnsen
Bekkema
(Drkusic) mag weg
(Mihajlovic) mag weg
-- in totaal minimaal 12 spelers weg--

We hebben nu dus niet alleen minder spelers, ook mindere spelers. Er zijn ontzettend veel 'speelminuten' vertrokken, en dat is uit nood aangevuld met Van der Heide, Akujobi en Ras.

Daar tegenover staat dat Ejuke, Botman en zeker ook Faik goede versterkingen lijken te zijn. Van Rhijn moet nog blijken, maar lijkt op basis van zijn naam ook een logische keuze. Odgaard valt me na een meer dan prima voorbereiding vooralsnog tegen, maar dat kan nog komen.

Als we er een serieus leuk seizoen van willen maken moet er minimaal een basiswaardige spits en een ervaren middenvelder bij. En eigenlijk ook een concurrent voor Woudenberg op linksachter. Als die 3 nog komen is Hamstra wat mij betreft geslaagd deze zomer, al is het weer behoorlijk laat. Als deze versterkingen uitblijven of het worden lelijke noodgrepen is Hamstra wat mij betreft gezakt.

Hoe kijken jullie er tegenaan?
Kaz_SCH
Wereldspeler
 
Berichten: 1350
Geregistreerd op: 11-05-2006 09:50

Re: Transferbeleid (algemeen)

Berichtdoor bennieeee » 23-08-2019 10:32

Kaz_SCH schreef:Ook op dit front komt er helemaal niks naar buiten. Kan niet oordelen wat dat precies betekent. Is er geen nieuws, of is het stilte voor de storm? Nog iets meer dan een week.

Janssen heeft helemaal niks te wisselen. Als het niet gaat zoals de staf bedacht heeft (Emmen uit) zijn we eigenlijk meteen door de mogelijkheden heen.

Tot nu toe bij de 1e selectie gekomen:
Ejuke
Faik
Van Rhijn
Odgaard (huur)
Botman (huur)
Bruijn (was verhuurd)
Van der Heide (doorgeschoven uit de jeugd)
Ras(doorgeschoven uit de jeugd)
Akujobi (doorgeschoven uit de jeugd)
-- in totaal 9 spelers erbij --
Tot nu toe vertrokken:
Vlap
Lammers
Pierie
Schaars
Rienstra
Thorsby
Schmidt
Kobayashi
Van Amersfoort
Hornkamp
Johnsen
Bekkema
(Drkusic) mag weg
(Mihajlovic) mag weg
-- in totaal minimaal 12 spelers weg--

We hebben nu dus niet alleen minder spelers, ook mindere spelers. Er zijn ontzettend veel 'speelminuten' vertrokken, en dat is uit nood aangevuld met Van der Heide, Akujobi en Ras.

Daar tegenover staat dat Ejuke, Botman en zeker ook Faik goede versterkingen lijken te zijn. Van Rhijn moet nog blijken, maar lijkt op basis van zijn naam ook een logische keuze. Odgaard valt me na een meer dan prima voorbereiding vooralsnog tegen, maar dat kan nog komen.

Als we er een serieus leuk seizoen van willen maken moet er minimaal een basiswaardige spits en een ervaren middenvelder bij. En eigenlijk ook een concurrent voor Woudenberg op linksachter. Als die 3 nog komen is Hamstra wat mij betreft geslaagd deze zomer, al is het weer behoorlijk laat. Als deze versterkingen uitblijven of het worden lelijke noodgrepen is Hamstra wat mij betreft gezakt.

Hoe kijken jullie er tegenaan?

Precies hetzelfde zoals je laatste alinea.

Wat mij betreft is de goal en verdediging klaar. Een backup voor Woudenberg zou leuk zijn maar hoeft niet perse.

Middenveld moet nog wel een echte '10' bijkomen.
Spits is echt zwaar ondermaats en is de allergrootste prioriteit! Vleugels heb je ook nog wel 1 speler nodig en mocht Mihaljovic nog vertrekken eigenlijk wel 2.

Ik verwacht eigenlijk dat de markt volgende week gaat ontploffen. De grotere clubs gaan nog wat doen waardoor de bal echt gaat rollen.
bennieeee
Selectiespeler
 
Berichten: 360
Geregistreerd op: 02-02-2015 10:51

Re: Transferbeleid (algemeen)

Berichtdoor bennieeee » 23-08-2019 10:51

Daar is zeer waarschijnlijk de eerste vleugelspeler al. Anders Dreyer wordt gehuurd van Brighton. Bron Feanonline.
bennieeee
Selectiespeler
 
Berichten: 360
Geregistreerd op: 02-02-2015 10:51

Re: Transferbeleid (algemeen)

Berichtdoor Feanfan 1 » 23-08-2019 11:19

Nu nog een middenvelder en een spits
Aangezien Dreyer ook weer gehuurd is ga ik er wel vanuit dat er wel in de spits geinvesteerd wordt (dus geen huur)
Feanfan 1
Superster
 
Berichten: 7695
Geregistreerd op: 11-07-2003 12:37

Re: Transferbeleid (algemeen)

Berichtdoor Voorstopper » 23-08-2019 11:21

Lijkt mij ook niet onlogisch, middenvelder en vleugelspeler huren en een mooie som investeren in een spits. We hebben voor de flanken met Ejuke en van Bergen natuurlijk al twee potentiële doorgroeiers en basisspelers in eigen bezit.
Ken deze jongen verder niet maar als het klikt heb je natuurlijk best kans dat je zo'n jongen voor een leuke som over kunt nemen volgend seizoen.
The two most powerful warriors are patience and time.
Avatar gebruiker
Voorstopper
Superster
 
Berichten: 3635
Geregistreerd op: 05-06-2005 09:24
Woonplaats: Groningen

Re: Transferbeleid (algemeen)

Berichtdoor bennieeee » 23-08-2019 11:23

Voorstopper schreef:Lijkt mij ook niet onlogisch, middenvelder en vleugelspeler huren en een mooie som investeren in een spits. We hebben voor de flanken met Ejuke en van Bergen natuurlijk al twee potentiële doorgroeiers en basisspelers in eigen bezit.
Ken deze jongen verder niet maar als het klikt heb je natuurlijk best kans dat je zo'n jongen voor een leuke som over kunt nemen volgend seizoen.

Precies zonde om de weinige centen nu nog een keer te steken in een vleugelspeler. Had trouwens prima statistieken bij Esbjerg.

Hoop nog steeds op Lamprou. Heb verder ook niemand voor de spits waarvan ik denk dat is leuk voor het budget wat we hebben.
bennieeee
Selectiespeler
 
Berichten: 360
Geregistreerd op: 02-02-2015 10:51

Re: Transferbeleid (algemeen)

Berichtdoor Goran Popov » 23-08-2019 11:35

21 jaar, rechtspoot op links, en kan volgens mij ook in de spits uit de voeten. 2 seizoenen terug 21 doelpunten en 8 assists in 35 wedstrijden. Vorig jaar 6 doelpunten en 8 assists in 29 wedstrijden, in de Championship en Premier league. Dit vind ik heel redelijke statistieken.

Volgens mij kan deze jongen ook in de spits uit de voeten. Het is in ieder geval een potige jongen, zou me niks verbazen dat dit de versterking is die op alle posities voorin uit de voeten kan. Huur is spijtig, maar als er een optie tot koop is zou het meer dan prima zijn. Zou me niks verbazen dat Hamstra op deze manier voor nu meer budget wil overhouden voor posities waar echt een speler bij moet komen, zoals de spits.
Goran Popov
Selectiespeler
 
Berichten: 224
Geregistreerd op: 28-04-2013 17:36

Re: Transferbeleid (algemeen)

Berichtdoor Feanfan 1 » 23-08-2019 11:38

Ramselaar gaat naar Utrecht
Feanfan 1
Superster
 
Berichten: 7695
Geregistreerd op: 11-07-2003 12:37

Re: Transferbeleid (algemeen)

Berichtdoor Satyr » 23-08-2019 12:07

We hebben een buitenspeler van Brighton gehuurd. Niet Jahanbaksh, maar Anders Dreyer.
Avatar gebruiker
Satyr
Superster
 
Berichten: 2541
Geregistreerd op: 01-02-2005 16:02

Re: Transferbeleid (algemeen)

Berichtdoor Superfries1994 » 23-08-2019 12:08

Goran Popov schreef:21 jaar, rechtspoot op links, en kan volgens mij ook in de spits uit de voeten. 2 seizoenen terug 21 doelpunten en 8 assists in 35 wedstrijden. Vorig jaar 6 doelpunten en 8 assists in 29 wedstrijden, in de Championship en Premier league. Dit vind ik heel redelijke statistieken.

Volgens mij kan deze jongen ook in de spits uit de voeten. Het is in ieder geval een potige jongen, zou me niks verbazen dat dit de versterking is die op alle posities voorin uit de voeten kan. Huur is spijtig, maar als er een optie tot koop is zou het meer dan prima zijn. Zou me niks verbazen dat Hamstra op deze manier voor nu meer budget wil overhouden voor posities waar echt een speler bij moet komen, zoals de spits.

Die goals bij Esbjerg waren alleen niet in de hoogste divisie, maar desondanks redelijke cijfers inderdaad. Ik neem aan dat er nu geld overblijft om een kanon voor in de spits te halen. Dan zou ik deze huur wel begrijpen.
Superfries1994
Superster
 
Berichten: 2011
Geregistreerd op: 04-01-2014 19:27

Re: Transferbeleid (algemeen)

Berichtdoor Kaz_SCH » 23-08-2019 12:10

Satyr schreef:We hebben een buitenspeler van Brighton gehuurd. Niet Jahanbaksh, maar Anders Dreyer.


Ben in de kern geen voorstander van huren, maar ik begrijp het in deze situatie wel. We hebben met Ejuke en van Bergen 2x transferwaarde op de vleugels staan. Er moet nog een spits en een middenvelder bij, dan moet je het geld nu niet uitgeven aan een reserve vleugelspeler. Statistieken lijken ook prima. Gezien de omstandigheden lijkt me dit geen rare keuze.
Kaz_SCH
Wereldspeler
 
Berichten: 1350
Geregistreerd op: 11-05-2006 09:50

Re: Transferbeleid (algemeen)

Berichtdoor Kaz_SCH » 23-08-2019 12:12

Satyr schreef:We hebben een buitenspeler van Brighton gehuurd. Niet Jahanbaksh, maar Anders Dreyer.


Liedje:
TOET TOET BOING BOING KAPPEN EN DREYER

Maar dat geheel terzijde
Kaz_SCH
Wereldspeler
 
Berichten: 1350
Geregistreerd op: 11-05-2006 09:50

VorigeVolgende

Keer terug naar Transfers & geruchten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten