Transferbeleid (algemeen)

› wie (nog) niet pompeblêden draagt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Re: Transferbeleid (algemeen)

Berichtdoor Smitte » 01-08-2019 13:00

Ricardo van Rhijn dus, top!
Smitte
Basisspeler
 
Berichten: 843
Geregistreerd op: 14-05-2005 15:29
Woonplaats: Hoogeveen

Re: Transferbeleid (algemeen)

Berichtdoor Kevin1990 » 01-08-2019 14:06

Keurige aanwinst! Hopelijk blijft Hamstra actief de komende weken. Ik hoop nog op een cvm, wellicht Tagseth, (vond het vorig jaar ook op het middenveld verdedigend erg zwak), een spits (Buitink?) en een vleugelaanvaller. Als het enigszins kan zou het ook top zijn als er nog een goede 10 komt, aangezien ik zelf niet zoveel vertrouwen heb in Rienstra. Ligt overigens wat mij betreft niet de prioriteit. Ik ben benieuwd waar Hamstra nog mee gaat komen de komende periode!
Kevin1990
Bankzitter
 
Berichten: 36
Geregistreerd op: 13-09-2012 19:01

Re: Transferbeleid (algemeen)

Berichtdoor Wizard » 01-08-2019 15:14

Het beloftenteam van PSG is per direct opgeheven.
Wellicht een goed idee om Leeroy Echteld en een aantal jeugdige Nederlanders, die hier speelden, te benaderen.
Met name iemand als Leeroy Echteld (trainer) of Opdam (prima rechtsback) zouden hier zeker welkom zijn.
Wizard
Beheerder
 
Berichten: 5036
Geregistreerd op: 28-07-2009 12:55

Re: Transferbeleid (algemeen)

Berichtdoor pes5 » 01-08-2019 15:33

Lekker dan. Haha.

Wat een beleid daar joh.
pes5
Beheerder
 
Berichten: 2977
Geregistreerd op: 10-07-2006 15:00
Woonplaats: Heerenveen

Re: Transferbeleid (algemeen)

Berichtdoor Otsje P » 01-08-2019 15:50

Wizard schreef:Het beloftenteam van PSG is per direct opgeheven.
Wellicht een goed idee om Leeroy Echteld en een aantal jeugdige Nederlanders, die hier speelden, te benaderen.
Met name iemand als Leeroy Echteld (trainer) of Opdam (prima rechtsback) zouden hier zeker welkom zijn.


Was al eerder sprake van volgens mij. Ook lekker voor iemand als Bakker. Erg getalenteerde linksback van Ajax, is net die kant op gegaan. Zo iemand komt natuurlijk niet snel in actie bij het 1e, wordt nu dus alleen maar trainen...
Otsje P
Superster
 
Berichten: 4838
Geregistreerd op: 22-02-2011 12:01

Re: Transferbeleid (algemeen)

Berichtdoor pes5 » 01-08-2019 16:18

Vind trouwens wel dat er nog zeker drie versterkingen moeten komen willen we echt leuk gaan meedoen.

Achterin en op het middenveld vind ik ons nog steeds zwak en voorin mist er een back-up voor Odgaard.
pes5
Beheerder
 
Berichten: 2977
Geregistreerd op: 10-07-2006 15:00
Woonplaats: Heerenveen

Re: Transferbeleid (algemeen)

Berichtdoor Kaz_SCH » 01-08-2019 16:22

Er moeten inderdaad nog steeds wat spelers bij. Minstens een 2e spits (Buitink zou top zijn) en een nummer 10 (Djuricic zou fanatastisch zijn). Daarnaast is er nog een concurrent voor Woudenberg nodig.

Ik zie er niet zo snel een centrale verdediger bijkomen eerlijk gezegd. Nu heb je Hoegh, Dresevic, Skovgaard, Botman en in geval van nood ook Van Rhijn voor die posities. Of ze goed genoeg zijn is de vraag (zeker Dresevic en Skovgaard) maar in kwantiteit zijn het er meer dan genoeg, en dus zal de prioriteit daar niet liggen.
Kaz_SCH
Wereldspeler
 
Berichten: 1350
Geregistreerd op: 11-05-2006 09:50

Re: Transferbeleid (algemeen)

Berichtdoor Wizard » 02-08-2019 09:50

Ik verwacht niet dat er nog een verdediger bij komt. Met Van Rhijn lijkt de zwakste schakel, de rechtsbackpositie, opgelost te zijn. Ik hoop dat hij zijn oude niveau bij ons terug kan krijgen; dan zouden we echt een geweldige deal hebben gemaakt. Daarnaast hebben we genoeg centrale verdedigers in de selectie waarbij er intern vertrouwen is in Dresevic.
Qua linksback zou er nog een talentvolle (< 21) linksback aangetrokken kunnen worden. Maar ook hier is het wellicht slimmer om die vanuit de jeugd op te leiden. Skovgaard is aangetrokken ook deels om als linksback te kunnen fungeren. Mocht je een goede linksback aantrekken, zal je Skovgaard een serieuze kans moeten geven als lcv of moeten verkopen.

Een talentvolle middenvelder is gewenst. De naam van Djuricic wordt genoemd en zou zeker een buitenkans zijn. Echter zou je bij het aantrekken van Djuricic zeker van moeten zijn dat je Rienstra kan slijten aangezien je anders te veel dure middenvelders op de bank krijgt. Een type Lamprou zou ideaal zijn aangezien hij zowel in de aanval als op de'10' geposteerd kan worden. Daarnaast hoop ik dat dit het seizoen van Frederiksen wordt daar hij nu de leeftijd heeft dat hij de volgende stap moet zetten.

Mihajlovic kunnen ze hopelijk verkopen; dat wordt hem niet meer. Genoeg potentieel en vaardigheden, maar het lijkt er maar niet uit te komen bij onze Servische vriend in Heerenveen. Helaas, want hij heeft het qua techniek en vaardigheden in zich om het ver te schoppen.

Benodigd: Een aanvaller die in ieder geval in de spits uit de voeten kan.
Wizard
Beheerder
 
Berichten: 5036
Geregistreerd op: 28-07-2009 12:55

Re: Transferbeleid (algemeen)

Berichtdoor Jazz » 02-08-2019 10:54

pes5 schreef:Vind trouwens wel dat er nog zeker drie versterkingen moeten komen willen we echt leuk gaan meedoen.

Achterin en op het middenveld vind ik ons nog steeds zwak en voorin mist er een back-up voor Odgaard.


Achterin komt er niks meer.
Heerenveen fan in Leiden
Jazz
Beheerder
 
Berichten: 2474
Geregistreerd op: 11-05-2015 15:56
Woonplaats: Leiden

Re: Transferbeleid (algemeen)

Berichtdoor Jazz » 02-08-2019 10:57

Wizard schreef:Mihajlovic kunnen ze hopelijk verkopen; dat wordt hem niet meer. Genoeg potentieel en vaardigheden, maar het lijkt er maar niet uit te komen bij onze Servische vriend in Heerenveen. Helaas, want hij heeft het qua techniek en vaardigheden in zich om het ver te schoppen.

Benodigd: Een aanvaller die in ieder geval in de spits uit de voeten kan.


Volgens mij heeft deze vent 0,0 discipline en motivatie. Ik heb het gevoel alsof hij eenzaam is en hij het niet naar zijn zin heeft in Heerenveen. Op foto's kijkt hij altijd alsof zijn puppie is neergeknuppeld, alsof hij elk moment in tranen kan uitbarsten. Er zijn verhalen dat zijn vriendin aan de andere kant van Europa woont. Dat helpt ook niet.
Heerenveen fan in Leiden
Jazz
Beheerder
 
Berichten: 2474
Geregistreerd op: 11-05-2015 15:56
Woonplaats: Leiden

Re: Transferbeleid (algemeen)

Berichtdoor Otsje P » 03-08-2019 11:04

Wizard schreef:Helaas, want hij heeft het qua techniek en vaardigheden in zich om het ver te schoppen.


Ik moet zeggen dat ik die techniek en vaardigheden eigenlijk niet zo bijzonder vind en nooit gevonden heb.

Hij is niet echt snel, voor een vleugelspeler niks bijzonders. Hij heeft geen bijzondere dribbelvaardigheid, speelt zelden een man uit. Zijn rechterbeen is wel aardig, maar omdat het zo duidelijk is dat hij naar dat been moet, is hij ook gemakkelijk te verdedigen. Fysiek is hij gewoon niet topfit wat ik een schande vind voor iemand die met zijn lichaam zijn geld moet verdienen.

Zowel in de wedstrijden als op de training loopt hij de kantjes er van af. Met die instelling wordt je dus ook nooit topfit en neemt een trainer je ook niet serieus. Ik ben bang dat Nemanja voetbal helemaal niet zo leuk vindt, zo zitten ze er soms tussen, helaas.
Otsje P
Superster
 
Berichten: 4838
Geregistreerd op: 22-02-2011 12:01

Re: Transferbeleid (algemeen)

Berichtdoor Wizard » 05-08-2019 08:33

Otsje P schreef:Ik moet zeggen dat ik die techniek en vaardigheden eigenlijk niet zo bijzonder vind en nooit gevonden heb.
Ik ben bang dat Nemanja voetbal helemaal niet zo leuk vindt, zo zitten ze er soms tussen, helaas.


Dan zou ik je willen verzoeken eens heel goed op zijn balcontrole en techniek te willen letten. Ik durf wel te zeggen dat die van hem één van de beste van de gehele selectie is en wellicht de beste.
Hij zit simpelweg niet goed in zijn vel. Het is zijn eerste buitenlandse avontuur en het valt hem blijkbaar erg tegen om zo alleen hier te wonen. Hij heeft alleen genoeg kansen gehad en dan wordt het nu lastig voor hem; voor alle partijen is een vertrek dan ook de meest logische vervolgstap.
Wizard
Beheerder
 
Berichten: 5036
Geregistreerd op: 28-07-2009 12:55

Re: Transferbeleid (algemeen)

Berichtdoor Kaz_SCH » 05-08-2019 08:50

Tsja, mentaliteit is ook een kwaliteit. Die jongen heeft geen druppeltje karakter in z'n donder. Zijn aanwezige voetballende talenten sneeuwen daardoor volledig onder, doodzonde. Maar dit wordt hier echt niks meer.
Kaz_SCH
Wereldspeler
 
Berichten: 1350
Geregistreerd op: 11-05-2006 09:50

Re: Transferbeleid (algemeen)

Berichtdoor Otsje P » 05-08-2019 09:24

Wizard schreef:Dan zou ik je willen verzoeken eens heel goed op zijn balcontrole en techniek te willen letten. Ik durf wel te zeggen dat die van hem één van de beste van de gehele selectie is en wellicht de beste.


Misschien dat jij regelmatig bij de training staat te kijken en dat hij daar dan bijzondere dingen doet maar de keren dat ik hem op de training aan het werk heb gezien zag ik veelal dezelfde dingen als tijdens de wedstrijden.

Een bal aannemen kan hij prima en als hij de ruimte heeft kan hij met rechts een gevoelige voorzet geven maar veel verder komt het helaas niet. Op een bijzondere schottechniek heb ik hem nog niet kunnen betrappen en op een goede passeertechniek helaas ook zelden. Om te spreken van een geweldige techniek komt er wat mij betreft meer bij kijken dan een balletje lekker aan te kunnen nemen en een fijngevoelige voorzet te geven.

Voor een vleugelspeler komt hij gewoon snelheid tekort en het ontbreekt hem ook aan diepgang waardoor je hem ook niet echt weg kan steken.

Tel daar een chronisch gebrek aan inzet, wilskracht en discipline bij op en je kunt helaas spreken van een miskoop. Dat die knaap hier nooit lekker in zijn vel heeft gezeten is duidelijk. Er wordt dan vaak gesproken over gebrek aan begeleiding en dergelijke maar daar heb ik bij volwassen mensen vaak een beetje moeite mee. Als je naar het buitenland gaat voor je carrière dan zul je moeten investeren in die stap. Taal, voeding, arbeid, sociale contacten en dergelijke. De 1 doet er alles aan (Thorsby, Hoegh) en een ander vind dat het hem toekomt en loopt alleen maar te mokken, lui te wezen, onverschillig te zijn en verongelijkt te kijken als een trainer vindt dat je meer moet doen (Zenelli, Michailovic, Johnsson).

Het is dat er veel geld in die spelers geïnvesteerd is en dat je de centen niet weg wilt gooien en dat de trainers van tegenwoordig aan de softe kant zijn want anders zouden deze jongens met grote regelmaat van een training gestuurd worden. Ik zag toen ik een jaar of 15 was Aaron Winter bij Ajax van de training gestuurd worden door Co Adriaanse omdat die er ook zo ongeïnteresseerd bij liep ivm het niet in aanmerking komen voor een basisplek. Winter was toen veelvoudig international en een heel wat grotere naam dan de heren die ik hierboven noemde. Ik heb Zenelli, Michailovic en Johnsson (toevallig allen op dezelfde positie spelend) trainingen af zien werken met een gezicht waar de honden geen brood van lusten. Ik had ze vriendelijk doch dringend verzocht de douche op te zoeken en pas terug te komen als ze klaar waren met het verzieken van de sfeer op het trainingsveld. Rap wegbrengen en positieve jongens halen a.u.b.
Otsje P
Superster
 
Berichten: 4838
Geregistreerd op: 22-02-2011 12:01

Re: Transferbeleid (algemeen)

Berichtdoor Stokman » 07-08-2019 19:51

Ben Rienstra gaat SC Heerenveen deze week verlaten. De Friezen zijn in hoofdlijnen akkoord met Kayserispor, terwijl Rienstra zelf momenteel in Turkije verkeert om er ook persoonlijk uit te komen met de club uit de Süper Lig.

Als de laatste plooien zijn gladgestreken maakt Kayserispor een half miljoen euro over naar Heerenveen. Dat is tien keer zo veel geld als de club een jaar geleden naar AZ overmaakte voor Rienstra. Heerenveen maakt zo in korte tijd een flinke winst op de 29-jarige middenvelder, die al in een Kayserispor-shirt gespot is.




Daartegenover staat dat de club zijn aanvoerder verliest. Rienstra droeg de band bij de seizoenstart omdat Daniel Høegh met een zware blessure kampt. Met elf Eredivisie-seizoenen in de benen zorgde Rienstra bovendien voor de nodige ervaring in de jeugdige ploeg van trainer Johnny Jansen.

Heerenveen overweegt nog een vervanger voor Rienstra te halen, maar dat is geen absolute must. De club wil deze maand in ieder geval nog een spits en een verdediger aantrekken, die posities hebben een hogere prioriteit. Bovendien hebben de Friezen met Jordy Bruijn en de jonge Emil Frederiksen al twee spelers in de selectie die op de nummer 10-positie uit de voeten kunnen.

St. Juste
Naast de transfersom voor Rienstra krijgt Heerenveen een financiële meevaller uit Rotterdam. De Friezen profiteren mee van de miljoenentransfer van Jeremiah St. Juste naar FSV Mainz 05. De Bundesliga-club betaalt ruim negen miljoen euro aan Feyenoord voor de rechtsback. Heerenveen bedong een doorverkooppercentage van vijftien procent in de transfer naar Feyenoord in 2017 en krijgt bovendien een solidariteitsbijdrage, waardoor het bedrag ruim boven de miljoen euro uitkomt.

Het zijn belangrijke miljoenen voor Heerenveen, dat het geld goed kan gebruiken om het begrotingstekort te dichten en daarnaast de komende weken nog te investeren in de nodige nieuwe spelers.


Aldus VI

De club lijkt dus vooral een verdediger en aanvaller te willen halen. Zou die verdediger dan een back-up voor Woudenberg moeten zijn? Op de andere posities zijn we redelijk voorzien toch? Zou persoonlijk ook nog graag een middenvelder zien, nu hebben we eigenlijk maar 3 basiswaardige middenvelders.
Stokman
Bankzitter
 
Berichten: 20
Geregistreerd op: 05-08-2019 21:42

Re: Transferbeleid (algemeen)

Berichtdoor pes5 » 07-08-2019 20:08

Merkwaardig vooral.

Eerder sprak Hamstra juist nog uit dat er een opvolger voor Schaars moest komen en later weer dat ze nog een opvolger voor Vlap zochten.

Bijzonder dat dit nu ineens weer anders is.
pes5
Beheerder
 
Berichten: 2977
Geregistreerd op: 10-07-2006 15:00
Woonplaats: Heerenveen

Re: Transferbeleid (algemeen)

Berichtdoor badfrisianboy » 07-08-2019 20:22

pes5 schreef:Merkwaardig vooral.

Eerder sprak Hamstra juist nog uit dat er een opvolger voor Schaars moest komen en later weer dat ze nog een opvolger voor Vlap zochten.

Bijzonder dat dit nu ineens weer anders is.


Dit is de interpretatie van een journalist van VI. Nergens staat dat Hamstra, of wie dan ook, dit letterlijk zo heeft gezegd. Dus in mijn optiek zegt dit artikel niet zo veel.
badfrisianboy
Basisspeler
 
Berichten: 994
Geregistreerd op: 05-07-2015 20:02

Re: Transferbeleid (algemeen)

Berichtdoor Thinkman » 07-08-2019 20:27

pes5 schreef:Merkwaardig vooral.

Eerder sprak Hamstra juist nog uit dat er een opvolger voor Schaars moest komen en later weer dat ze nog een opvolger voor Vlap zochten.

Bijzonder dat dit nu ineens weer anders is.


Is toch ook vooral een interpretatie van VI. Alsof Hamstra precies gaat vertellen wat ze wel en niet gaan doen en tot welke prijs.
Over Ben werd volgens mij vooral veel getwijfeld hier, dus zijn vertrek een mooie zakcent voor zowel de club als hemzelf.
Thinkman
Superster
 
Berichten: 2408
Geregistreerd op: 15-10-2012 19:12

Re: Transferbeleid (algemeen)

Berichtdoor BK2007 » 07-08-2019 21:03

Met Rienstra's vertrek blijft er dus echt nog maar weinig over van de basis van vorig jaar.
Zware make-over van het elftal om het zo maar te zeggen.
Samen maken we de club sterk.
Avatar gebruiker
BK2007
Superster
 
Berichten: 5633
Geregistreerd op: 11-11-2007 18:46

Re: Transferbeleid (algemeen)

Berichtdoor fuotbalgek » 07-08-2019 22:06

Als je vertrouwen hebt in Faik, Kongolo en Bruijn, met daarachter Akujobi en Frederiksen, dan heb je alsnog een voetballende middenvelder nodig die het spel kan maken voor als Faik weg valt. Al heb je met Bruijn een multifunctionele speler, het wordt wel erg dun. Zie ook geen verdediger die op 6 zou kunnen spelen binnen de huidige selectie. Een voetballende linksbenige verdediger die ook op lb en 6 kan zou een begrijpelijke aankoop zijn in mijn ogen. Maar vind die maar eens.

Een tweede spits is een must.
fuotbalgek
Superster
 
Berichten: 3639
Geregistreerd op: 13-05-2013 15:35

Re: Transferbeleid (algemeen)

Berichtdoor davp » 07-08-2019 22:24

Een spits en een type als Djuricic of Tadic, dus technisch begaafd met scorend vermogen en op 10 en de vleugels inzetbaar (en misschien zelfs in de spits), zou mijns inziens zeer welkom zijn. Heb je meer opties op de vleugels en op het middenveld.
Avatar gebruiker
davp
Superster
 
Berichten: 1589
Geregistreerd op: 22-06-2005 10:36
Woonplaats: De Knipe

Re: Transferbeleid (algemeen)

Berichtdoor Wizard » 08-08-2019 13:28

Ejuke zal moeten spelen en dat geldt ook voor Van Bergen. Achter beide mannen heb je alleen V/d Heide. Ook Frederiksen en Bruijn zou je op de vleugel kunnen posteren waarbij de voorkeur bij Bruijn ligt gezien de oefenwedstrijden. Daarnaast wil je het vertrek van Odgaard volgend seizoen kunnen opvangen met een eigen spits. Een spits die nog moet rijpen om zo volgend seizoen Odgaard te vervangen. Een logische keuze is dat de club een talentvolle spits aantrekt die dit seizoen zijn minuten maakt om er volgend seizoen te staan.

Met het vertrek van Rienstra hou je 3 basiswaardige middenvelders over met 2 talenten erachter. Op de '6' heb je eigenlijk alleen Faik als spelverdeler, maar ook Bruijn zou daar kunnen spelen. Jongens als Kongolo en Akujobi zouden meer als stofzuiger in die rol kunnen spelen. Als '8' is de spoeling erg dun en heb je eigenlijk alleen Kongolo en Bruijn. Dit geldt ook voor de '10' waar alleen Bruijn en Frederiksen uit de voeten kunnen. Mocht je een typische spits aantrekken, is het logisch om daarnaast ook een spelverdeler of een aanvallende middenvelder aan te trekken. Iemand die kan concurreren met de 3 basis middenvelders, omdat je anders wel heel erg kwetsbaar op het middenveld bent. Qua ervaring zou het niet gek zijn om een ervaren middenvelder aan te trekken aangezien het gehele middenveld en de aanval behoudens Faik nog erg jong is. Wat betreft het financiële plaatje, als opleidingsclub, zou ik er zelf voor kiezen om een talentvolle middenvelder te halen die een half seizoen moet rijpen om dan een basisplek op te eisen.

Wat betreft verdedigers zou je nog een jonge, talentvolle, linksback kunnen aantrekken.
Wizard
Beheerder
 
Berichten: 5036
Geregistreerd op: 28-07-2009 12:55

Re: Transferbeleid (algemeen)

Berichtdoor ---E--- » 12-08-2019 13:51

Laat ik voorop stellen dat ik blij ben met het vertoonde spel van afgelopen twee wedstrijden en bijbehorende punten. Het enige wat mij nog wel zorgen baart is dat de selectie echt nog veel te smal is op dit moment. Mocht er in - welke linie dan ook - iemand geblesseerd raken dan hebben wij nauwelijks capabele vervangers. Het is goed dat de jeugd de kans krijgt maar hier moet wel een juiste balans in gevonden worden. Afgelopen zondag bleek dat wij op dit moment geen wissels in kunnen brengen die het verschil zullen maken. Mag dan ook hopen dat Hamstra iig nog versterkingen haalt voor de volgende posities:

- Spits (het liefst 1 die ook op de vleugel uit de voeten kan)
- Nummer 10
- Linksback
---E---
Basisspeler
 
Berichten: 733
Geregistreerd op: 01-03-2008 23:43

Re: Transferbeleid (algemeen)

Berichtdoor igo » 13-08-2019 19:11

Morgen een persconferentie? Iemand die dit kan bevestigen?
igo
Selectiespeler
 
Berichten: 447
Geregistreerd op: 01-03-2011 12:55
Woonplaats: It Hearrenfean

Re: Transferbeleid (algemeen)

Berichtdoor Hakansson » 13-08-2019 20:18

Clint leemans
Avatar gebruiker
Hakansson
Selectiespeler
 
Berichten: 372
Geregistreerd op: 30-06-2004 12:12
Woonplaats: hindeloopen

Re: Transferbeleid (algemeen)

Berichtdoor Thinkman » 13-08-2019 20:42

Hakansson schreef:Clint leemans


Hoop je dat of weet je wat? Klinkt niet onlogisch overigens.
Thinkman
Superster
 
Berichten: 2408
Geregistreerd op: 15-10-2012 19:12

Re: Transferbeleid (algemeen)

Berichtdoor Hakansson » 13-08-2019 20:50

Gehoord van een bron
Avatar gebruiker
Hakansson
Selectiespeler
 
Berichten: 372
Geregistreerd op: 30-06-2004 12:12
Woonplaats: hindeloopen

Re: Transferbeleid (algemeen)

Berichtdoor Thinkman » 13-08-2019 21:02

Hakansson schreef:Gehoord van een bron


Ah ok. We zullen het morgen wel zien. Meestal is het dan toch weer een totale verrassing! :D
Thinkman
Superster
 
Berichten: 2408
Geregistreerd op: 15-10-2012 19:12

Re: Transferbeleid (algemeen)

Berichtdoor Wolliepoly » 13-08-2019 21:07

Hij mag transfervrij weg bij PEC Zwolle, zien we dat dan als een aanvulling?
Voel je niet te klein om groot te denken!!
Wolliepoly
Wereldspeler
 
Berichten: 1109
Geregistreerd op: 26-07-2009 11:06
Woonplaats: Drachten

Re: Transferbeleid (algemeen)

Berichtdoor pes5 » 13-08-2019 21:23

Aub niet!
pes5
Beheerder
 
Berichten: 2977
Geregistreerd op: 10-07-2006 15:00
Woonplaats: Heerenveen

VorigeVolgende

Keer terug naar Transfers & geruchten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten