Ergernissen in het Abe Lenstra Stadion

› stadion, fans, verenigingen, acties..

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Re: Ergernissen in het Abe Lenstra Stadion

Berichtdoor Feanfan 1 » 28-08-2018 08:22

Kaz_SCH schreef:Over het volkslied afgelopen zondag: Iris Kroes kan prachtig zingen, maar ze zong het volkslied zo bizar traag dat het de hele tijd niet synchroon liep met het publiek.

1 Iris Kroes kan niet zingen, maar das smaak
2 Was al minimaal de derde keer dat ze er was en driemaal te traag
3 Als ze dan toch moet komen, dan niet tegen een club waar het uitvak vol is, want die komen boven haar uit (al vind ik dat ook weer niet erg :D )
Feanfan 1
Superster
 
Berichten: 7695
Geregistreerd op: 11-07-2003 12:37

Re: Ergernissen in het Abe Lenstra Stadion

Berichtdoor Thinkman » 28-08-2018 09:01

Kaz_SCH schreef:Over het volkslied afgelopen zondag: Iris Kroes kan prachtig zingen, maar ze zong het volkslied zo bizar traag dat het de hele tijd niet synchroon liep met het publiek.


De spelers hadden er ook last van, zeker de eerste helft.
Thinkman
Superster
 
Berichten: 2408
Geregistreerd op: 15-10-2012 19:12

Re: Ergernissen in het Abe Lenstra Stadion

Berichtdoor anorak » 29-08-2018 20:10

Afgelopen zondag was op noord een klein gedeelte van de tribune afgesloten rondom het uitvak .
Laat dat nu net het gedeelte zijn waar "jonge" supporters een spandoek op kunnen/mogen hangen.
Het overige deel van de noord tribune hangt vol met doeken van supporters vereniging feanfan .

Het is geen ramp maar met risico wedstrijden is er ook geen alternatief ....tot afgelopen zondag is het nooit een probleem geweest. Zondag mocht onze zoon absoluut niet onder het rood/witte lint door om zijn vlag en spandoek op te hangen.
Avatar gebruiker
anorak
Bankzitter
 
Berichten: 26
Geregistreerd op: 02-01-2013 23:04

Re: Ergernissen in het Abe Lenstra Stadion

Berichtdoor Mackan68 » 29-08-2018 21:08

anorak schreef:Afgelopen zondag was op noord een klein gedeelte van de tribune afgesloten rondom het uitvak .

Huh? Het uitvak is op Zuid/Oost...
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Avatar gebruiker
Mackan68
Superster
 
Berichten: 6778
Geregistreerd op: 01-08-2004 14:46
Woonplaats: De 'achterbuurt' van Techum

Re: Ergernissen in het Abe Lenstra Stadion

Berichtdoor anorak » 29-08-2018 21:13

Huh? Het uitvak is op Zuid/Oost...


Goed opgemerkt idd zuid/oost verhaal blijft het zelfde!
Avatar gebruiker
anorak
Bankzitter
 
Berichten: 26
Geregistreerd op: 02-01-2013 23:04

Re: Ergernissen in het Abe Lenstra Stadion

Berichtdoor HVNFL » 29-08-2018 22:49

anorak schreef:Afgelopen zondag was op noord een klein gedeelte van de tribune afgesloten rondom het uitvak .
Laat dat nu net het gedeelte zijn waar "jonge" supporters een spandoek op kunnen/mogen hangen.
Het overige deel van de noord tribune hangt vol met doeken van supporters vereniging feanfan .

Het is geen ramp maar met risico wedstrijden is er ook geen alternatief ....tot afgelopen zondag is het nooit een probleem geweest. Zondag mocht onze zoon absoluut niet onder het rood/witte lint door om zijn vlag en spandoek op te hangen.


Ja, maar, het is toch niet alsof het hele stadion vol hangt met spandoeken? Waarom zou uw zoon hem persé achter een lint moeten hangen? Ik kan me niet voorstellen dat er geen andere plek voor was. Het zou wel mooi geweest zijn wanneer er een andere locatie aan was gewezen, is dit niet gebeurd?
Avatar gebruiker
HVNFL
Basisspeler
 
Berichten: 605
Geregistreerd op: 16-02-2010 16:48

Re: Ergernissen in het Abe Lenstra Stadion

Berichtdoor anorak » 30-08-2018 21:40

[quoteJa, maar, het is toch niet alsof het hele stadion vol hangt met spandoeken? Waarom zou uw zoon hem persé achter een lint moeten hangen? Ik kan me niet voorstellen dat er geen andere plek voor was.][/quote]

Het hele stadion hangt idd niet vol spandoeken...... op oost bv is best wel plek maar daar zit hij niet. Iedere keer moest hij uitleggen aan een steward dat hij op zuid zat maar dat daar geen plek was en dat hij op oost een doek wilde ophangen dat was dan weer moeilijk moeilijk en dan had hij al snel van ach laat maar. Hij zit op zuid en dat hangt vol met een groot lang doek van supporters vereniging feanfan. Twee jaar terug heeft hij feanfan een mail geschreven of ze ruimte konden maken zodat hij ook wat op kon hangen. Hij kreeg keurig een mail terug dat ze een gedeelte voor hem vrijgemaakt hadden en dat hij voortaan naast het uitvak zijn vlag en spandoek op kon hangen. Dit gedeelte word nu dus met risico wedstrijden afgesloten. Ook vorig jaar was het vak wel eens afgesloten maar was het nooit een probleem om daar wat op te hangen.
Afgelopen zondag mocht het uit "veiligheidsoverwegingen" niet meer en zal dus dit seizoen vaker gaan gebeuren neem ik aan.
Avatar gebruiker
anorak
Bankzitter
 
Berichten: 26
Geregistreerd op: 02-01-2013 23:04

Re: Ergernissen in het Abe Lenstra Stadion

Berichtdoor SLO sc Heerenveen » 31-08-2018 14:35

Hoi Anorak,

Ik ben sinds 1 december vorig jaar Supporterscoordinator van Heerenveen. Mocht het bij een volgende wedstrijd weer voorkomen dat het doek er om wat voor reden dan ook niet kan hangen dan kunt u contact opnemen met mij op 06-55456556. Ik zoek dan samen met u zoon een mooie plek voor het spandoek.

Sportieve groet Sietze!!
SLO sc Heerenveen
Bankzitter
 
Berichten: 6
Geregistreerd op: 31-08-2018 13:56

Re: Ergernissen in het Abe Lenstra Stadion

Berichtdoor Sfeer » 21-10-2018 14:51

Waarom waren de deuren van feanplaza gesloten na de wedstrijd?

Overigens schandalig dat de muziek uit FeanPlaza aanbleef tijdens de minuut stilte, dit was helaas goed te horen (rest van het stadion was gelukkig muisstil, het kan dus wel!). Volgende keer maar even afstemmen lijkt mij.
Let's go fucking mental
Liefhebber van casual football culture
Avatar gebruiker
Sfeer
Selectiespeler
 
Berichten: 207
Geregistreerd op: 23-02-2010 16:59

Re: Ergernissen in het Abe Lenstra Stadion

Berichtdoor hhage » 21-10-2018 15:59

SLO sc Heerenveen schreef:Hoi Anorak,

Ik ben sinds 1 december vorig jaar Supporterscoordinator van Heerenveen. Mocht het bij een volgende wedstrijd weer voorkomen dat het doek er om wat voor reden dan ook niet kan hangen dan kunt u contact opnemen met mij op 06-55456556. Ik zoek dan samen met u zoon een mooie plek voor het spandoek.

Sportieve groet Sietze!!


Zie de laatste tijd steeds minder spandoeken in het stadion gisteren op zuid bijna niets op een doek van Eastermar en een japanse vlag na, zonde,ik lette er toevallig op omdat er rond de 10e minuut een doek werd verwijderd bij vak 14/15.ik weet niet wat erop stond, maar het hele stadion hoort ermee vol te hangen,ik zit op oost bij nieuw-noord 2 en aan de andere kant de japanse vlag en 'eastermar' eigenlijk best wel weinig....

Lees hierboven over de vakken naast het uitvak dat die leeg zijn vroeger op de j.h.kruisstraat had je'maak de kooi mooi' zoiets kan nu ook wel naast het uitvak of ergens anders tegenwoordig plek genoeg,dan motiveer je de jonge fans ook.geef een school/sportclub/buurtvereniging 200 kasrten en laat ze zich uitleven
hhage
Basisspeler
 
Berichten: 920
Geregistreerd op: 18-07-2015 13:05

Re: Ergernissen in het Abe Lenstra Stadion

Berichtdoor Feanfan 1 » 30-03-2019 20:35

Muntjesautomaat onder vak 27 al een maand kapot en nog steeds niks aan gedaan
Feanfan 1
Superster
 
Berichten: 7695
Geregistreerd op: 11-07-2003 12:37

Re: Ergernissen in het Abe Lenstra Stadion

Berichtdoor Sfeer » 14-04-2019 16:40

Het blijft een terugkerend thema: misdragingen van uitsupporters in het thuisvak. Dit maal zaten ze niet op de oosttribune maar aan de zuidzijde.

Dat er een debiel in het uitvak een fakkel gooit naar het thuisvak kan je Heerenveen niet verwijten (komt altijd wel door de fouillering). Maar dat ze het toelaten dat er dronken Groningen supporters na afloop van de wedstrijd groene rookbommen afsteken op Zuid is lachwekkend. En ook allemaal "kom maar" gebaren naar de overgebleven Friezen in het stadion. Dan hebben ze geluk dat er alleen wat stoere pubers met capuchon en zonnebril op van NieuwNoord kwamen uitdagen na afloop, maar een stevige harde kern van wat andere boys had erop gebeukt en dan had je de poppen aan het dansen.

En het was niet zoals tegen Feyenoord of Ajax een grote groep maar een mannetje of 20 Groningers. Die kan je toch makkelijk uit het stadion verwijderen?
Let's go fucking mental
Liefhebber van casual football culture
Avatar gebruiker
Sfeer
Selectiespeler
 
Berichten: 207
Geregistreerd op: 23-02-2010 16:59

Re: Ergernissen in het Abe Lenstra Stadion

Berichtdoor Feanfan 1 » 14-04-2019 16:59

Ik zou sowieso voorstellen vanaf volgens seizoen om vakken 23 en 25 voortaan helemaal leeg te laten en op die grens ook een glazen muur neer te zetten. De seizoenkaarthouders in die vakken (wie wil daaruberhaupt zitten) naar andere plek sturen
Feanfan 1
Superster
 
Berichten: 7695
Geregistreerd op: 11-07-2003 12:37

Re: Ergernissen in het Abe Lenstra Stadion

Berichtdoor Superfries1994 » 14-04-2019 17:57

Feanfan 1 schreef:Ik zou sowieso voorstellen vanaf volgens seizoen om vakken 23 en 25 voortaan helemaal leeg te laten en op die grens ook een glazen muur neer te zetten. De seizoenkaarthouders in die vakken (wie wil daaruberhaupt zitten) naar andere plek sturen

Inderdaad, laat die maar leeg. Heb je ook het gedoe niet met uitsupporters die daar willen zitten en in de rest van het stadion zijn toch wel betere plekken te vinden voor de mensen die graag een kaartje kopen.
Superfries1994
Superster
 
Berichten: 2011
Geregistreerd op: 04-01-2014 19:27

Re: Ergernissen in het Abe Lenstra Stadion

Berichtdoor Superfries1994 » 14-04-2019 18:01

Overigens is de politie die direct rond het stadion staat ook een bron van ergernis. De uitsupporters en thuisfans die geparkeerd staan bij het industrieterrein lopen bijna een kilometer gezamenlijk terug, maar de politie is eigenlijk alleen te vinden direct rond het stadion, en ook nog waar voornamelijk Heerenveen supporters lopen (en waar het dus eigenlijk totaal zinloos is om te staan). Vorig seizoen is na tuincentrum Bos nog een sjaal van mij afgepakt door een dronken Groninger, waarna ik die weer heb terug weten te krijgen en er een hoop andere Groningers op mij doken. Daar was geen enkele agent te vinden.
Superfries1994
Superster
 
Berichten: 2011
Geregistreerd op: 04-01-2014 19:27

Re: Ergernissen in het Abe Lenstra Stadion

Berichtdoor vak-27 » 11-08-2019 19:50

Kan Iris Kroes geen stadionverbod krijgen? Dat veel te langzame tempo bij het volkslied, bah.
Avatar gebruiker
vak-27
Selectiespeler
 
Berichten: 284
Geregistreerd op: 11-08-2006 12:00

Re: Ergernissen in het Abe Lenstra Stadion

Berichtdoor Satyr » 11-08-2019 19:51

Geen gedoe met Feyenoorders op de tribune vandaag?
Avatar gebruiker
Satyr
Superster
 
Berichten: 2541
Geregistreerd op: 01-02-2005 16:02

Re: Ergernissen in het Abe Lenstra Stadion

Berichtdoor pes5 » 11-08-2019 21:05

Was heel rustig. Lijkt erop dat de aanpak rondom de kaartverkoop toch goed gewerkt heeft. Kaartjes naar thuisadres laten sturen, nieuwe clubkaartaanvragen parkeren en contact opnemen via telefoon. Niet overal vrijkaarten kunnen krijgen. Goed voor elkaar!
pes5
Beheerder
 
Berichten: 2977
Geregistreerd op: 10-07-2006 15:00
Woonplaats: Heerenveen

Re: Ergernissen in het Abe Lenstra Stadion

Berichtdoor Thinkman » 11-08-2019 21:15

pes5 schreef:Was heel rustig. Lijkt erop dat de aanpak rondom de kaartverkoop toch goed gewerkt heeft. Kaartjes naar thuisadres laten sturen, nieuwe clubkaartaanvragen parkeren en contact opnemen via telefoon. Niet overal vrijkaarten kunnen krijgen. Goed voor elkaar!


Viel mij ook op. Goed gedaan van onze club! Nieuwe bestuur is goed bezig. Waldorf en Statler hoor je goddank ook even helemaal niets meer van. Laat dat voorlopig maar zo blijven.
Thinkman
Superster
 
Berichten: 2408
Geregistreerd op: 15-10-2012 19:12

Re: Ergernissen in het Abe Lenstra Stadion

Berichtdoor Sfeer » 11-08-2019 22:12

Satyr schreef:Geen gedoe met Feyenoorders op de tribune vandaag?

Op een klein incidentje in vak 22 (een oud echtpaar werd bekogeld met bier na gemiste kans Feyenoord) na, wederom goed geregeld. Het helpt al enorm dat je enkel met seizoenskaarten extra kaarten kan halen voor dit soort wedstrijden.

Die paar Feyenoord supporters uit Overijssel, Drenthe en Friesland hou je toch wel, zolang er maar geen harde kern zit is er niks aan de hand.
Let's go fucking mental
Liefhebber van casual football culture
Avatar gebruiker
Sfeer
Selectiespeler
 
Berichten: 207
Geregistreerd op: 23-02-2010 16:59

Re: Ergernissen in het Abe Lenstra Stadion

Berichtdoor mitrita » 12-08-2019 13:46

In vak 23 zat een ploegje Rotterdammers van zo'n 20 man die aantal keren wat provocerend bezig was en contact zocht met het uitvak. Die kregen in de 2e helft kort bezoekje van een paar stewards, daarna bleef het rustig.
Avatar gebruiker
mitrita
Superster
 
Berichten: 4615
Geregistreerd op: 02-12-2002 20:31

Re: Ergernissen in het Abe Lenstra Stadion

Berichtdoor Kaz_SCH » 28-10-2019 11:59

Het aanhoudende biergooien op eerst Padt, en later Sierhuis. Heb ik me verschrikkelijk aan geërgerd. Bier moet je gewoon lekker op drinken, en het bekogelen van spelers van de tegenpartij is sowieso nergens voor nodig.

Als dit zo doorgaat wordt NN op een gegeven moment drooggelegd, maar dan zal de club het wel weer gedaan hebben.
Kaz_SCH
Wereldspeler
 
Berichten: 1350
Geregistreerd op: 11-05-2006 09:50

Re: Ergernissen in het Abe Lenstra Stadion

Berichtdoor hhage » 28-10-2019 18:24

Dat biergooien is totaal onnodig , er zal maar een keeper staan die de club wil naaien, een beker voelt en naar de grond gaat. Club een dikke boete en geen alcohol meer in het stadion.
hhage
Basisspeler
 
Berichten: 920
Geregistreerd op: 18-07-2015 13:05

Re: Ergernissen in het Abe Lenstra Stadion

Berichtdoor Sfeer » 28-10-2019 21:54

Kaz_SCH schreef:Het aanhoudende biergooien op eerst Padt, en later Sierhuis. Heb ik me verschrikkelijk aan geërgerd. Bier moet je gewoon lekker op drinken, en het bekogelen van spelers van de tegenpartij is sowieso nergens voor nodig.

Als dit zo doorgaat wordt NN op een gegeven moment drooggelegd, maar dan zal de club het wel weer gedaan hebben.

Eens, enorm zonde als je straks geen biertje op de tribune kan drinken. Overigens zijn er vier of vijf jongens van het vak gehaald dus die zien we vast eventjes niet terug.
Let's go fucking mental
Liefhebber van casual football culture
Avatar gebruiker
Sfeer
Selectiespeler
 
Berichten: 207
Geregistreerd op: 23-02-2010 16:59

Re: Ergernissen in het Abe Lenstra Stadion

Berichtdoor Kaz_SCH » 14-11-2019 10:44

Nog maar een keer dan. Het gooien van bier op spelers van de tegenstander is al belachelijk. Maar nu werd er ook met bier gegooid na onze beide goals, en na het eindsignaal. Als je een beetje halverwege stond op NN was je zeiknat van het bier, het kwam van bovenin NN. Waar slaat dit in vredesnaam op? We zijn inmiddels bijna een week later maar ik kan er nog steeds kwaad om worden.

Kan iemand mij uitleggen waar deze 'trend' ineens vandaan gekomen is? Irritant kut/kuddegedrag.
Kaz_SCH
Wereldspeler
 
Berichten: 1350
Geregistreerd op: 11-05-2006 09:50

Re: Ergernissen in het Abe Lenstra Stadion

Berichtdoor Demster » 14-11-2019 11:28

Kaz_SCH schreef:Nog maar een keer dan. Het gooien van bier op spelers van de tegenstander is al belachelijk. Maar nu werd er ook met bier gegooid na onze beide goals, en na het eindsignaal. Als je een beetje halverwege stond op NN was je zeiknat van het bier, het kwam van bovenin NN. Waar slaat dit in vredesnaam op? We zijn inmiddels bijna een week later maar ik kan er nog steeds kwaad om worden.

Kan iemand mij uitleggen waar deze 'trend' ineens vandaan gekomen is? Irritant kut/kuddegedrag.


Ik snap er ook helemaal niks van. Je zou toch zeggen dat er wel een beetje sociale controle aanwezig is?
Demster
Selectiespeler
 
Berichten: 462
Geregistreerd op: 31-05-2015 22:52

Re: Ergernissen in het Abe Lenstra Stadion

Berichtdoor Sfeer » 29-11-2019 23:30

Ik wil eigenlijk niet met namen gooien maar deze man heeft een publieke functie.

Tijd dat Piet vertrekt bij onze club. Vandaag is hij weer handtastelijk geworden, escalerende manier van werken. Tijd dat de club eens naar de supporters gaat luisteren.
Let's go fucking mental
Liefhebber van casual football culture
Avatar gebruiker
Sfeer
Selectiespeler
 
Berichten: 207
Geregistreerd op: 23-02-2010 16:59

Re: Ergernissen in het Abe Lenstra Stadion

Berichtdoor Feanfan 1 » 23-01-2020 00:55

Geen idee waar dit geplaatst moet worden
Halverwege in de tweede helft hadden er ook wel doden kunnen vallen. Er viel ineens een stalen buis boven vak 30 vanaf de skyboxen naar beneden. Er zaten wel mensen in het vak, maar gelukkig niet waar die buis terecht kwam. Die werden na dit incident ook naar een ander vak gedirigeerd. Misschien wel achterstallig onderhoud ofzo, geen idee, maar dit had heel naar af kunnen lopen
Feanfan 1
Superster
 
Berichten: 7695
Geregistreerd op: 11-07-2003 12:37

Re: Ergernissen in het Abe Lenstra Stadion

Berichtdoor Kaz_SCH » 23-01-2020 13:32

Heb ik niks van meegekregen, klinkt wel hefitg zeg. Hoop dat dat serieus opgepakt wordt! :shock:

Ander puntje wat tussen ergernis, woede en opluchting in zit: Op een gegeven moment werd ergens in NN tóch 'Alle herten moeten dood' ingezet. Als je de afgelopen week onder een steen geleefd hebt, heb je alsnog een uur naar een spandoek met "Rust in vrede Chris" staan kijken. Wát een dieptriest niveau van een (klein) groepje. De opluchting zit hem in het feit dat er na de 1e keer wel direct ingegrepen werd/onderling sociale controle was.
Kaz_SCH
Wereldspeler
 
Berichten: 1350
Geregistreerd op: 11-05-2006 09:50

Re: Ergernissen in het Abe Lenstra Stadion

Berichtdoor Feanfan 1 » 23-01-2020 13:33

Feanfan 1
Superster
 
Berichten: 7695
Geregistreerd op: 11-07-2003 12:37

VorigeVolgende

Keer terug naar Sfeer & supporters

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten

cron