Middenvelders (geruchten in de media)

› wie (nog) niet pompeblêden draagt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Re: Middenvelders (geruchten in de media)

Berichtdoor Kaz_SCH » 14-06-2019 10:35

Snap ik, maar ik heb hem persoonlijk in zijn Excelsior-periode ook niet dusdanig gevolgd dat ik zelfs iets kan zeggen over de kwaliteit van zijn tempowisselingen. Neem aan dat ik niet de enige ben, de meesten zullen hem toch vooral in samenvattingen aan het werk gezien hebben en in de wedstrijden tegen ons.
Kaz_SCH
Wereldspeler
 
Berichten: 1350
Geregistreerd op: 11-05-2006 09:50

Re: Middenvelders (geruchten in de media)

Berichtdoor GFaber » 17-06-2019 19:06

Faik zal dus waarschijnlijk wel erbij komen, zou mooi zijn als we hier niet zo veel voor hoeven te betalen, die Belgen willen hem ook al weer kwijt, is geen goede match daar. Transfervrij zou nog mooier zijn, want er zit voor heerenveen ook niet erg veel doorverkoopwaarde in denk ik, want hij is al 27 jaar. Als hij komt kan hij mooi met kongolo strijden om een plekje in het elftal op de positie van voorheen Stijn Schaars.

Graag zou ik ook zien dat er een poging wordt gedaan om Stijn Spierings los te weken bij RKC, die viel me wel op tijdens de play-off wedstrijden om promotie/degradatie die is nog relatief jong (23) heeft drang naar voren, kan assists geven en zelf scoren. Hij heeft ook wel iets van een aanvoerderstype, iemand die de boel goed aanstuurt, hij zou zo maar eens bij heerenveen door kunnen doorgroeien en dan net zo'n sprong maken als eerder de roon bij ons heeft gedaan.
Duur hoeft hij niet zijn denk ik, heeft nog contract tot medio 2020. Zou jammer zijn als hij naar een andere club zoals Twente of Heracles zou gaan en daar dan verder doorbreekt.
GFaber
Bankzitter
 
Berichten: 18
Geregistreerd op: 13-06-2019 20:06

Re: Middenvelders (geruchten in de media)

Berichtdoor tha boelie » 05-07-2019 08:57

Heerenveen is bezig om Tobias Börkeeiet binnen te halen. Er is echter concurrentie van Brondby. Qua competitie zou je zeggen dat wij in het voordeel zijn, Brondby speelt Europees (1e voorronde ronde Europa League). Wij hebben het voordeel dat we vaker zaken hebben gedaan met Stabaek. Thorsby zou wel eens een belangrijke rol kunnen spelen in zijn keuze ;).
tha boelie
Basisspeler
 
Berichten: 804
Geregistreerd op: 31-10-2010 01:31

Re: Middenvelders (geruchten in de media)

Berichtdoor Jazz » 05-07-2019 09:41

tha boelie schreef:Heerenveen is bezig om Tobias Börkeeiet binnen te halen. Er is echter concurrentie van Brondby. Qua competitie zou je zeggen dat wij in het voordeel zijn, Brondby speelt Europees (1e voorronde ronde Europa League). Wij hebben het voordeel dat we vaker zaken hebben gedaan met Stabaek. Thorsby zou wel eens een belangrijke rol kunnen spelen in zijn keuze ;).


Bron?
Heerenveen fan in Leiden
Jazz
Beheerder
 
Berichten: 2474
Geregistreerd op: 11-05-2015 15:56
Woonplaats: Leiden

Re: Middenvelders (geruchten in de media)

Berichtdoor Jelmer1981 » 05-07-2019 10:33

Zal vandaag een medische keuring bij Brondby ondergaan, dus die zal niet naar Heerenveen komen.
Jelmer1981
Wereldspeler
 
Berichten: 1103
Geregistreerd op: 08-06-2008 08:10

Re: Middenvelders (geruchten in de media)

Berichtdoor ThiagoAlcantara » 05-07-2019 10:51

tha boelie schreef:Heerenveen is bezig om Tobias Börkeeiet binnen te halen. Er is echter concurrentie van Brondby. Qua competitie zou je zeggen dat wij in het voordeel zijn, Brondby speelt Europees (1e voorronde ronde Europa League). Wij hebben het voordeel dat we vaker zaken hebben gedaan met Stabaek. Thorsby zou wel eens een belangrijke rol kunnen spelen in zijn keuze ;).


Deze Borkeeiet zou voor Heerenveen begrippen een echte topaankoop zijn, maar is dit nu wel de speler die we nodig hebben? Volgens mij hebben we ook nog een jonge verdedigende middenvelder waar aardig de portemonnee voor is getrokken in de vorm van Rodney Kongolo.

Wanneer je dit soort kalibers spelers haalt blokkeer je gelijk je eigen ''rubriek'' spelers. Ik vind het sws frappant dat de club nog opzoek is naar een ervaren 6 die ook achterin uit de voeten kan. Naar mijn inziens hebben we met Faik/Kongolo de 6 positie nu bezet, daar waar beide spelers ook op de 8 uit de voeten kunnen.

Ik zie liever dat ze hun vizier richten op een jonge talentvolle aanvallende middenvelder. Iemand die vooral in de kleine ruimtes over voetballend vermogen beschikt en die in staat is om goals te maken.

Adam Cerin uit Slovenië lijkt mij zo'n type speler, 20 jaar en tevens A international. https://www.transfermarkt.co.uk/adam-gn ... ler/401394
ThiagoAlcantara
Basisspeler
 
Berichten: 553
Geregistreerd op: 19-04-2012 15:49

Re: Middenvelders (geruchten in de media)

Berichtdoor pes5 » 05-07-2019 16:06

Ben ik met je eens. Daarnaast ben ik benieuwd wat Akujobi dit jaar kan laten zien.

Zou het trouwens kunnen dat Bruijn linksbuiten gaat spelen dit jaar? Hij liet daar goede dingen zien tijdens de laatste duels en speelde daar ook al eerder.
pes5
Beheerder
 
Berichten: 2977
Geregistreerd op: 10-07-2006 15:00
Woonplaats: Heerenveen

Re: Middenvelders (geruchten in de media)

Berichtdoor Mackan68 » 06-07-2019 07:40

pes5 schreef:Ben ik met je eens. Daarnaast ben ik benieuwd wat Akujobi dit jaar kan laten zien.

Zou het trouwens kunnen dat Bruijn linksbuiten gaat spelen dit jaar? Hij liet daar goede dingen zien tijdens de laatste duels en speelde daar ook al eerder.

Dat zou kunnen. Gister tegen Meppen ging hij een beetje mee in de mallaise van een middenveld in een veel minder team. Net als Frederiksen. Met redelijk veel foute passes en verloren duels. Tegen de Griffioen, een compleet ander niveau natuurlijk, een compleet andere Brijn. Daar was hij vanaf links, in volgens mij een redelijk vrije rol, constant gevaarlijk. Samen met van Bergen een genot om naar te kijken.
Aan de ene kant zou het zonde zijn voor de ontwikkeling van van der Heide, maar de beste moet daar gewoon spelen. Het is duidelijk dat Mihajlovic dat in ieder geval niet is.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Avatar gebruiker
Mackan68
Superster
 
Berichten: 6778
Geregistreerd op: 01-08-2004 14:46
Woonplaats: De 'achterbuurt' van Techum

Re: Middenvelders (geruchten in de media)

Berichtdoor Marça » 17-07-2019 14:55

Als ik het goed begrepen heb zoeken ze ook naar een opvolger van Stijn Schaars, waar voor die rol (defensieve middenvelder) volgens mij eigenlijk nu alleen Kongolo staat. Misschien is Marcus Rohdén een optie: 28 jaar, ex-Elfsborg, heeft twee seizoenen Serie A en een seizoen Serie B in de benen bij Crotone. Is 15-voudig Zweeds international en transfervrij.

https://www.transfermarkt.com/marcus-rohden/profil/spieler/205809
Avatar gebruiker
Marça
Superster
 
Berichten: 1956
Geregistreerd op: 02-12-2002 15:50

Re: Middenvelders (geruchten in de media)

Berichtdoor Stokman » 05-08-2019 21:54

Ben Rienstra heeft van SC Heerenveen toestemming gekregen om te onderhandelen met de Turkse club Kayserispor.

Heerenveen heeft inmiddels een akkoord bereikt met Kayserispor over een transfer van de 29-jarige middenvelder. De club wacht nog wel op een bankgarantie vanuit Turkije. Heerenveen incasseert een bedrag van enkele tonnen voor Rienstra.

Verwacht wordt dat Rienstra zelf snel rond komt met de Turkse club, die vorig seizoen als tiende eindigde in de Süper Lig. Rienstra liet al eerder weten dat hij na Heracles, PEC Zwolle, AZ, Willem II en Heerenveen openstaat voor een buitenlands avontuur.


Aldus de LC. Met het vertrek van Rienstra zal er zeker een extra middenvelder bij moeten komen, anders is het te smal. Het liefst één met veel ervaring aangezien er met Rienstra ook één van de meest ervaren spelers vertrekt.

Het transferbedrag van een paar ton lijkt me logisch. Het viel me op dat er op Twitter en Feanonline een aantal mensen roepen dat er een transferbedrag van 3 miljoen euro zou worden overgemaakt. Dit is door één iemand op Feanonline genoemd en wordt direct door iedereen overgenomen. Zo ook het 'gerucht' over Djuricic wat nog door geen één journalist of nieuwssite genoemd is. Het is gewoon de sterke wens van een aantal supporters en dan wordt het als gerucht de wereld in geslingerd.
Stokman
Bankzitter
 
Berichten: 20
Geregistreerd op: 05-08-2019 21:42

Re: Middenvelders (geruchten in de media)

Berichtdoor Goran Popov » 06-08-2019 08:19

Dat Rienstra zoveel ervaring met zich mee zou brengen zegt mij maar weinig. Hij sjokt vaak maar wat, heeft een erg lage handelingssnelheid en blinkt nergens in uit.

Ik zie liever een middenveld Faik - Kongolo - Bruijn dan een middenveld met Rienstra. Het is vast een goede kerel, maar ik ben niet rouwig om zijn vertrek. Bruijn heeft veel minder ervaring maar lijkt mij qua inzet en persoonlijkheid veel meer een leiderstype. Achter de hand heb je nog Akujobi, Frederiksen en bijvoorbeeld Ras. Er nu een middenvelder bij halen gaat sowieso ten koste van de basis of de eigen jeugd. Lastige situatie, maar ik zou het best zo aandurven tot de winterstop, tenzij er zich een buitenkans voordoet, bijvoorbeeld een El Ahmadj. Liever nog een aanvallende versterking erbij.
Goran Popov
Selectiespeler
 
Berichten: 224
Geregistreerd op: 28-04-2013 17:36

Re: Middenvelders (geruchten in de media)

Berichtdoor Satyr » 06-08-2019 10:09

Mee eens, Faik - Bruijn - Kongolo met die drie jeugdspelers erachter moet maar genoeg zijn.
Avatar gebruiker
Satyr
Superster
 
Berichten: 2541
Geregistreerd op: 01-02-2005 16:02

Re: Middenvelders (geruchten in de media)

Berichtdoor Superfries1996 » 06-08-2019 12:36

Satyr schreef:Mee eens, Faik - Bruijn - Kongolo met die drie jeugdspelers erachter moet maar genoeg zijn.


Genoeg voor een troosteloze twaalfde plek.
nou nou
Avatar gebruiker
Superfries1996
Superster
 
Berichten: 2408
Geregistreerd op: 10-04-2012 19:21

Re: Middenvelders (geruchten in de media)

Berichtdoor Satyr » 06-08-2019 16:46

Superfries1996 schreef:Genoeg voor een troosteloze twaalfde plek.


Ik zou er voor tekenen. Overbruggingsjaar.

Maar het is onzin om nu een vervanger voor Rienstra te gaan halen, terwijl je zes man hebt voor drie posities. Maar goed, ik ben sowieso meer voor het inzetten van jeugdspelers. Kijk eens wat dat heeft opgeleverd de laatste jaren. Je kunt een Pierie alleen verkopen als hij speelt en doorbreekt. Geldt ook voor die jongens op het middenveld. Als Ras nooit speelt, kan hij ook niet opvallen.
Avatar gebruiker
Satyr
Superster
 
Berichten: 2541
Geregistreerd op: 01-02-2005 16:02

Re: Middenvelders (geruchten in de media)

Berichtdoor fuotbalgek » 06-08-2019 16:57

Superfries1996 schreef:
Genoeg voor een troosteloze twaalfde plek.


Deels oneens. Met Bruijn een speler die beter is dan Rienstra, Akujobi en Frederiksen beide veelbelovend. Een controlerende middenvelder mag er wel bij, ten minste voor de breedte. Maar met dit Bruijn ipv Rienstra staat er nog steeds een prima middenveld.

Denk dat we club alleen moet kopen wanneer in de leeftijd 18-24, talentvol en haalbaar. Anders blokkeer je alleen toekomstig kapitaal. Dus niet weer aan categorie Rienstra.

Iemand die Veerman van Volendam heeft zien voetballen laatste tijd, begon veelbelovend.
fuotbalgek
Superster
 
Berichten: 3639
Geregistreerd op: 13-05-2013 15:35

Re: Middenvelders (geruchten in de media)

Berichtdoor Voorstopper » 06-08-2019 17:36

Mensen die vinden dat er niks gehaald moet worden voor het middenveld moeten dan niet zeuren als het straks wat tegenzit qua blessures en we diep wegzakken omdat de jeugd er (uiteraard) niet klaar voor is om de boel te dragen. Ik bedoel, als een Bruijn nu om wat voor reden wegvalt heb je wel erg weinig over.
Een beetje breedte qua kwaliteit lijkt me niet verkeerd, als je tenminste de ambities hebt om nog enigszins in de buurt van de top 8 te eindigen. Ik snap dat een (dure) directe versterking ten koste gaat van iemand anders maar als je niets haalt is het wel erg kwetsbaar.
The two most powerful warriors are patience and time.
Avatar gebruiker
Voorstopper
Superster
 
Berichten: 3635
Geregistreerd op: 05-06-2005 09:24
Woonplaats: Groningen

Re: Middenvelders (geruchten in de media)

Berichtdoor pes5 » 06-08-2019 18:23

Er moet zeker nog iets bij.

Ik zie Bruijn en Kongolo hier namelijk niet 34x redelijk tot goed spelen dit jaar en bij Faik moet ik het nog zien wanneer er meer druk op komt te staan.
pes5
Beheerder
 
Berichten: 2977
Geregistreerd op: 10-07-2006 15:00
Woonplaats: Heerenveen

Re: Middenvelders (geruchten in de media)

Berichtdoor Duo Maxwell » 06-08-2019 22:55

Tapia naar Heerenveen?
Duo Maxwell
Basisspeler
 
Berichten: 512
Geregistreerd op: 18-05-2008 20:19

Re: Middenvelders (geruchten in de media)

Berichtdoor Feanfan 1 » 06-08-2019 23:01

Duo Maxwell schreef:Tapia naar Heerenveen?

Denk niet dat die haalbaar is. Weet niet of ie bij Feyenoord weg mag en ook een salaris dat buiten de EU valt.

Mark Diemers een reëlere optie ?
Feanfan 1
Superster
 
Berichten: 7695
Geregistreerd op: 11-07-2003 12:37

Re: Middenvelders (geruchten in de media)

Berichtdoor Wizard » 07-08-2019 10:21

pes5 schreef:Er moet zeker nog iets bij.
Ik zie Bruijn en Kongolo hier namelijk niet 34x redelijk tot goed spelen dit jaar en bij Faik moet ik het nog zien wanneer er meer druk op komt te staan.

Er moet zeker wat bij. Je kunt niet beginnen aan de competitie met slechts 3 basiswaardige middenvelders; dat is zelfs ridicuul.
Met een blessure stel je jezelf helemaal buitenspel en daarnaast is het goed om elkaar scherp te houden door met een bredere basis te trainen en te spelen. Daarnaast is er een behoorlijke kans om daarna in het rechter rijtje te eindigen wat niet bemoedigend voor sponsoren en supporters is.
Juist nu moet je doorpakken.
Wizard
Beheerder
 
Berichten: 5036
Geregistreerd op: 28-07-2009 12:55

Re: Middenvelders (geruchten in de media)

Berichtdoor Goran Popov » 07-08-2019 16:57

Jullie hebben wel gelijk dat na een blessure de spoeling wat dun wordt. Diemers vind ik een goede voetballer, weet niet wat hij moet kosten.

Tevens lijkt Emanuelson buiten de boot te vallen bij Utrecht. Je kan je natuurlijk afvragen waarom, maar dit is wel een zeer ervaren jongen. Lijkt mij een perfecte 12e man, voor bijvoorbeeld het middenveld en de linksback positie. Nog een contract voor een jaar.
Goran Popov
Selectiespeler
 
Berichten: 224
Geregistreerd op: 28-04-2013 17:36

Re: Middenvelders (geruchten in de media)

Berichtdoor pes5 » 07-08-2019 19:12

Fortuna wil schijnbaar 2 miljoen voor Diemers.

Veel te veel geld voor een speler die dat niet waard is.
pes5
Beheerder
 
Berichten: 2977
Geregistreerd op: 10-07-2006 15:00
Woonplaats: Heerenveen

Re: Middenvelders (geruchten in de media)

Berichtdoor zweed1 » 07-08-2019 19:30

pes5 schreef:Fortuna wil schijnbaar 2 miljoen voor Diemers.

Veel te veel geld voor een speler die dat niet waard is.


Mee eens Joey Veerman is minstens zo goed, jong talentvol en kun je ophalen voor 3 of 4 ton. Ze moeten eens kijken in de kkd ook bij Jong Ajax lopen leuke middenvelders.
Avatar gebruiker
zweed1
Superster
 
Berichten: 2097
Geregistreerd op: 05-05-2007 22:51
Woonplaats: Karlstad, Zweden/Hoogmade, Nederland

Re: Middenvelders (geruchten in de media)

Berichtdoor Goran Popov » 08-08-2019 14:42

Diemers is absoluut een goede voetballer, maar 2 miljoen is te veel.

Overigens zou Sofyan Amrabat bij Brugge mogen vertrekken voor rond de €1 miljoen. Hij werd daar voornamelijk als CV/RV gebruikt en is daar te licht bevonden. In de Eredivisie was het een goed voetballende, dynamische middenvelder met bovendien een goed fysiek.
Goran Popov
Selectiespeler
 
Berichten: 224
Geregistreerd op: 28-04-2013 17:36

Re: Middenvelders (geruchten in de media)

Berichtdoor pes5 » 08-08-2019 15:50

Postbode Amrabat.

Ik weet het niet met hem. Dynamische en sterke gast, maar zijn mentaliteit schijnt problematisch te zijn geweest bij Feyenoord, Club Brugge en Marokko.
pes5
Beheerder
 
Berichten: 2977
Geregistreerd op: 10-07-2006 15:00
Woonplaats: Heerenveen

Re: Middenvelders (geruchten in de media)

Berichtdoor Wolliepoly » 08-08-2019 19:53

Als investering zou ik persoonlijk niet beginnen aan Amrabat, deze jongen moet je een een neerwaartse spiraal halen en weet niet of hij zelf volledig bewust is van dat feit. Dit kan weleens problemen geven in een team.

Een Veerman zit in een opgaande lijn en heeft daarmee een positievere uitstraling mee, ik schat in dat dit beter zal passen in een team.
Qua restwaarde en investering misschien verstandiger.
Voel je niet te klein om groot te denken!!
Wolliepoly
Wereldspeler
 
Berichten: 1109
Geregistreerd op: 26-07-2009 11:06
Woonplaats: Drachten

Re: Middenvelders (geruchten in de media)

Berichtdoor Otsje P » 09-08-2019 12:34

Ben eigenlijk wel benieuwd of Dani de Wit misschien haalbaar is. Speelt al een aantal jaren erg goed bij Jong Ajax, is daar ook aanvoerder volgens mij, maar heeft de stap naar het 1e door de grote concurrentie op zijn positie nog niet kunnen maken. Hij is eigenlijk wel zover dat hij uit de 1e divisie weg moet om door te groeien.

Als Gerry in een ervaren controleur wil investeren zou je de Wit misschien kunnen huren voor de 10 positie. Ook op 8 kan hij overigens prima uit de voeten. Keiharde werker met scorend vermogen en duelkracht. Ik verwacht dat een definitieve doorbraak bij Ajax er op korte termijn niet voor hem in zit maar voor ons zou het een geweldige aanwinst zijn.
Otsje P
Superster
 
Berichten: 4838
Geregistreerd op: 22-02-2011 12:01

Re: Middenvelders (geruchten in de media)

Berichtdoor Feanfan 1 » 09-08-2019 12:51

Niet huren !!!! Mits met optie tot koop
Feanfan 1
Superster
 
Berichten: 7695
Geregistreerd op: 11-07-2003 12:37

Re: Middenvelders (geruchten in de media)

Berichtdoor Otsje P » 09-08-2019 13:02

Feanfan 1 schreef:Niet huren !!!! Mits met optie tot koop


Het liefst nemen we iedereen definitief over maar we weten allemaal dat we zuinig moeten zijn met de centen. Als we nog een spits, een vleugelspeler en een ervaren controleur binnen willen halen dan wordt het lastig om ook nog een aanvallende middenvelder te betalen.

Als je vertrouwen hebt in Emil Frederiksen als aanvallende middenvelder voor de toekomst, zou je nu een speler voor die positie kunnen huren als overbrugging. Je hoeft je niet druk te maken over het opleiden van spelers voor een concurrent want Ajax ligt mijlenver voor op de rest. Je helpt jezelf uit de brand op een dun bezette positie met een middenvelder die multifunctioneel is en zelfs als spits kan spelen in noodsituaties.

Zo houdt je geld over voor de andere dun bezette posities.

P.s. mits=tenzij
Otsje P
Superster
 
Berichten: 4838
Geregistreerd op: 22-02-2011 12:01

Re: Middenvelders (geruchten in de media)

Berichtdoor mart761 » 11-08-2019 22:30

Die Osman van Heracles wil zijn contract niet verlengen. Goede vervanger voor Rienstra. Heracles zal hem wel willen verkopen aangezien hij anders transfervrij de deur uit loopt!
FORZA SC HEERENVEEN
Avatar gebruiker
mart761
Basisspeler
 
Berichten: 985
Geregistreerd op: 02-01-2006 21:52

VorigeVolgende

Keer terug naar Transfers & geruchten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten