Schaduwelftal (namedropping/suggesties)

› wie (nog) niet pompeblêden draagt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Re: Schaduwelftal (namedropping/suggesties)

Berichtdoor pes5 » 16-07-2019 21:08

Christian Träsch. Transfervrije middenvelder. Duits international en kan op rb en cvm spelen. Speelde het laatste seizoen voor Nürnberg en kende gloriejaren bij Stuttgart.
pes5
Beheerder
 
Berichten: 2977
Geregistreerd op: 10-07-2006 15:00
Woonplaats: Heerenveen

Re: Schaduwelftal (namedropping/suggesties)

Berichtdoor pes5 » 16-07-2019 21:46

Heb eens even gekeken bij de transfervrije opties en heb de volgende suggesties:

Leroy Fer
Lee Cattermole
Joe Ledley
Lewis Holtby
Johannes Geis
Jerson Cabral
Ricardo van Rhijn
Todd Kane
Bart Schenkeveld
Johan Djourou

Spelers wiens contract bijna afloopt:

Mike vd Hoorn
Timo Letschert
Lorenzo Ebecilio
Bart Nieuwkoop
Joey Pelupessy
Yoshua Zirkzee
Patrick Joosten
Yusuf El Jebli
Leroy Owusu
Robin Pröpper
Stijn Spierings
Wessel Dammers
pes5
Beheerder
 
Berichten: 2977
Geregistreerd op: 10-07-2006 15:00
Woonplaats: Heerenveen

Re: Schaduwelftal (namedropping/suggesties)

Berichtdoor bennieeee » 17-07-2019 07:24

pes5 schreef:Heb eens even gekeken bij de transfervrije opties en heb de volgende suggesties:

Leroy Fer
Lee Cattermole
Joe Ledley
Lewis Holtby
Johannes Geis
Jerson Cabral
Ricardo van Rhijn
Todd Kane
Bart Schenkeveld
Johan Djourou

Spelers wiens contract bijna afloopt:

Mike vd Hoorn
Timo Letschert
Lorenzo Ebecilio
Bart Nieuwkoop
Joey Pelupessy
Yoshua Zirkzee
Patrick Joosten
Yusuf El Jebli
Leroy Owusu
Robin Pröpper
Stijn Spierings
Wessel Dammers

Als je Pelupessy kan halen als verdedigende middenvelder dan haal je echt een top aankoop. Betwijfel alleen of die al weer terug wil naar Nederland.
bennieeee
Selectiespeler
 
Berichten: 360
Geregistreerd op: 02-02-2015 10:51

Re: Schaduwelftal (namedropping/suggesties)

Berichtdoor spettervanpetter » 17-07-2019 12:06

Fran Tudor is transfervrij, heel veel wedstrijden voor Hajduk Split gespeeld, zelfs aanvoerder geweest. Zou voor Heerenveen een prima rechtsback zijn, is in ieder geval wel een bijtertje en dat kunnen wij er wel bij hebben.
spettervanpetter
Bankzitter
 
Berichten: 40
Geregistreerd op: 12-06-2015 10:58

Re: Schaduwelftal (namedropping/suggesties)

Berichtdoor Otsje P » 17-07-2019 13:18

spettervanpetter schreef:Fran Tudor is transfervrij, heel veel wedstrijden voor Hajduk Split gespeeld, zelfs aanvoerder geweest. Zou voor Heerenveen een prima rechtsback zijn, is in ieder geval wel een bijtertje en dat kunnen wij er wel bij hebben.


Kroatië is inmiddels een EU land, hoeft dus niet net als Michailovic een angstaanjagend salaris te verdienen. Als speler ken ik hem verder niet overigens.
Otsje P
Superster
 
Berichten: 4838
Geregistreerd op: 22-02-2011 12:01

Re: Schaduwelftal (namedropping/suggesties)

Berichtdoor Wizard » 17-07-2019 14:48

bennieeee schreef:Is het al bekend waar Hamstra op dit moment verblijft aangezien hij gisteren natuurlijk de grote afwezige was.

Scandinavië. De geruchten gaan dat het om een middenvelder gaat.
Wizard
Beheerder
 
Berichten: 5036
Geregistreerd op: 28-07-2009 12:55

Re: Schaduwelftal (namedropping/suggesties)

Berichtdoor Wizard » 18-07-2019 10:31

Zelf blijf ik hopen op Bart Ramselaar. voor 5 mio door Psv ooit gekocht, maar zal nu toch niet meer dan 2,5 mio moeten kosten. Met een hoger dan gemiddeld doorverkooppercentage voor PSV kan je Ramselaar voor 2 mio ophalen. De jongen is nog maar 23 en heeft genoeg potentieel om in de juiste omgeving nog flinke stappen te zetten.

De club heeft al contact gehad met zijn zaakwaarnemer, maar voor alsnog lijkt het dat Ramselaar voor een buitenlands avontuur gaat of een club als AZ, Vitesse en Utrecht ambieert. Mocht de club nog een goede rechtsback/verdediger voor de basis aantrekken, kunnen ze wellicht een speler als Ramselaar ook eerder overtuigen.
Wizard
Beheerder
 
Berichten: 5036
Geregistreerd op: 28-07-2009 12:55

Re: Schaduwelftal (namedropping/suggesties)

Berichtdoor Otsje P » 18-07-2019 15:00

Wizard schreef:Zelf blijf ik hopen op Bart Ramselaar. voor 5 mio door Psv ooit gekocht, maar zal nu toch niet meer dan 2,5 mio moeten kosten. Met een hoger dan gemiddeld doorverkooppercentage voor PSV kan je Ramselaar voor 2 mio ophalen. De jongen is nog maar 23 en heeft genoeg potentieel om in de juiste omgeving nog flinke stappen te zetten.

De club heeft al contact gehad met zijn zaakwaarnemer, maar voor alsnog lijkt het dat Ramselaar voor een buitenlands avontuur gaat of een club als AZ, Vitesse en Utrecht ambieert. Mocht de club nog een goede rechtsback/verdediger voor de basis aantrekken, kunnen ze wellicht een speler als Ramselaar ook eerder overtuigen.


Ramselaar zou een topspeler voor de 10 positie zijn echter ben ik bang dat de prioriteit daar op dit moment niet ligt. Het is voorin erg mager maar als Ejuke, Odgaard en van Bergen fit zijn dan lijkt dat voorste trio kwalitatief in orde te zijn. Om die 3 aan het werk te kunnen zetten hebben we echter verbinding nodig vanaf de achterhoede naar voren.

Het zijn allemaal vast hele lieve jongens maar opbouwen kunnen onze huidige verdedigers amper. Daarom moet je in mijn ogen momenteel wel met een voetballende "6" spelen. Hoe graag ik Kongolo ook een echte kans wil geven (ik heb veel vertrouwen in die jongen), hij is toch meer een afpakker dan een bouwer.

Ik denk en hoop dat Hamstra El Ahmadi op het oog heeft als voetballende controleur. Hij heeft nog vakantie na de Afrika-cup en zal de opties nu op een rij zetten maar ik denk echt dat hij de ervaren controlerende middenvelder is waarop men vol inzet.

Wat mij betreft geven ze Kongolo zo lang de kans als rechtsback. Ik denk dat hij daar met zijn loopvermogen en duelkracht prima uit de voeten moet kunnen.
Otsje P
Superster
 
Berichten: 4838
Geregistreerd op: 22-02-2011 12:01

Re: Schaduwelftal (namedropping/suggesties)

Berichtdoor Wizard » 18-07-2019 16:24

Otsje P schreef:Ramselaar zou een topspeler voor de 10 positie zijn echter ben ik bang dat de prioriteit daar op dit moment niet ligt. Het is voorin erg mager maar als Ejuke, Odgaard en van Bergen fit zijn dan lijkt dat voorste trio kwalitatief in orde te zijn. Om die 3 aan het werk te kunnen zetten hebben we echter verbinding nodig vanaf de achterhoede naar voren. .

Zowel Ramselaar als Rienstra kunnen op de '8' en ook een Bruijn zou op de '6' uit de voeten kunnen. Zelf denk ik dat er met Rienstra en Faik al 2 ervaren middenvelders staan en dat de club eerder zal inzetten op het aantrekken van een jonge talentvolle middenvelder. Mocht de club Ramselaar voor een relatief lage prijs kunnen aantrekken, moeten ze dat uiteraard doen. Dan kan je Rienstra meteen verkopen ;)
Wizard
Beheerder
 
Berichten: 5036
Geregistreerd op: 28-07-2009 12:55

Re: Schaduwelftal (namedropping/suggesties)

Berichtdoor Otsje P » 18-07-2019 16:41

Wizard schreef:Zowel Ramselaar als Rienstra kunnen op de '8' en ook een Bruijn zou op de '6' uit de voeten kunnen. Zelf denk ik dat er met Rienstra en Faik al 2 ervaren middenvelders staan en dat de club eerder zal inzetten op het aantrekken van een jonge talentvolle middenvelder. Mocht de club Ramselaar voor een relatief lage prijs kunnen aantrekken, moeten ze dat uiteraard doen. Dan kan je Rienstra meteen verkopen ;)


Hmm. Ik ben bang dat Ramselaar op "8" veel minder uit de voeten kan dan als meest vooruitgeschoven man. Ik ben bang dat hij loopvermogen en inhoud te kort komt voor die positie. Ietwat korte pootjes en niet gebouwd om te lopen. Een beetje zoals van der Vaart wat dat betreft. Dichter bij de 16 van de tegenpartij vind ik het echter een klasse-speler.
Otsje P
Superster
 
Berichten: 4838
Geregistreerd op: 22-02-2011 12:01

Re: Schaduwelftal (namedropping/suggesties)

Berichtdoor BakCristian » 18-07-2019 19:19

Bruijn, el ahmadi, ramselaar zou natuurlijk een droom middenveld zijn.
Lijkt mij echter niet haalbaar.
Yesterday is history, tomorrow is a mystery
BakCristian
Selectiespeler
 
Berichten: 370
Geregistreerd op: 14-05-2008 22:35
Woonplaats: Eksmoardersyl

Re: Schaduwelftal (namedropping/suggesties)

Berichtdoor Crash » 19-07-2019 07:59

Wanneer je als club weer inkomsten wil genereren is succes op de ranglijst een must.
Jouw 'droommiddenveld' zou het steven moeten zijn van Hamstra en co. om weer publiek het stadion in te krijgen en weer sponsoren (want die willen bij succes horen) aan zich te binden. Niet té bang allemaal. We zitten al jaren in een neerwaartste spiral, die moet weer worden omgebogen en dat gaat alleen met durf en investeren.
Avatar gebruiker
Crash
Superster
 
Berichten: 2546
Geregistreerd op: 04-05-2005 09:56
Woonplaats: Heerenveen

Re: Schaduwelftal (namedropping/suggesties)

Berichtdoor Muck » 19-07-2019 08:15

Een transfer van Ramselaar naar Heerenveen wordt door de PSV-watcher Rik Elfrink als 'onmogelijk' bestempeld: financieel onhaalbaar. Komt niet duidelijk naar voren of het de transfersom betreft of het salaris van Ramselaar.
Muck
Basisspeler
 
Berichten: 981
Geregistreerd op: 09-07-2007 20:28
Woonplaats: Heerenveen

Re: Schaduwelftal (namedropping/suggesties)

Berichtdoor Kaz_SCH » 19-07-2019 09:18

Alles lijkt onmogelijk tot dat het voor het eerst gebeurt. De kans dat Ramselaar hier naartoe komt is niet zo groot, maar zeker niet onmogelijk. Het hangt voor het grootste deel af van de bereidheid van Ramselaar zelf om een stapje terug te doen om er weer twee vooruit te kunnen zetten.

Financieel zou je ook wel een constructie kunnen bedenken waarbij Ramselaar zelf en PSV meeprofiteren bij een volgende transfer, om zo het salaris en de transfersom een beetje te drukken.
Kaz_SCH
Wereldspeler
 
Berichten: 1350
Geregistreerd op: 11-05-2006 09:50

Re: Schaduwelftal (namedropping/suggesties)

Berichtdoor Muck » 19-07-2019 09:35

En die bereidheid lijkt er niet te zijn: niet bij de speler en niet bij de club. Speler zal zwaar moeten inleveren (Ramselaar heeft nog een goed twee-jarig contract) en PSV moet akkoord gaan met een flexibele verkoopconstructie of veel lagere transfersom

In het artikel in het ED wordt o.a. Feyenoord (geen interesse bevestigd) en het Derby County van Philip Cocu als mogelijkheid genoemd.

Ik ben er wel van overtuigd dat we hem kunnen doorstrepen. Heerenveen gaat nu (of Mihailovic moet voor veel geld verkocht worden) naast Ejuke niet nogmaals 2 miljoen (of meer) voor een speler uitgeven.
Muck
Basisspeler
 
Berichten: 981
Geregistreerd op: 09-07-2007 20:28
Woonplaats: Heerenveen

Re: Schaduwelftal (namedropping/suggesties)

Berichtdoor Feanfan 1 » 20-07-2019 15:44

Noodzaak: rechtsback en nr 10
Gewenst: linksback, spits, vleugelspeler
Feanfan 1
Superster
 
Berichten: 7695
Geregistreerd op: 11-07-2003 12:37

Re: Schaduwelftal (namedropping/suggesties)

Berichtdoor pes5 » 20-07-2019 16:51

Zet daar ook maar een centrale verdediger bij.
pes5
Beheerder
 
Berichten: 2977
Geregistreerd op: 10-07-2006 15:00
Woonplaats: Heerenveen

Re: Schaduwelftal (namedropping/suggesties)

Berichtdoor Sjoerdbokje » 20-07-2019 22:27

Een nieuwe rechtsback is echt noodzaak. Dat moet voor de competitiestart geregeld zijn. Als pas in de laatste week van augustus duidelijk wordt dat Feyenoord Bart Nieuwkoop toch niet nodig heeft, ben je al 4 wedstrijden verder. In die 4 wedstrijden sta je misschien ergens tussen 14 en 18 en dat doet ook iets met de ploeg.

Ook maar even gezocht op transfermarkt.nl en ik kom bij de volgende spelers uit

Eli Dasa, 26 jaar en transfervrije Israelier. https://www.transfermarkt.nl/eli-dasa/transfers/spieler/163847

Sergio Lopez, 20 jaar van Real Madrid, met een waarde van 1 miljoen, wel een contract tot 2022... https://www.transfermarkt.nl/sergio-lopez/profil/spieler/523972

Jannick Dehm, 23 jaar, Holstein Kiel, 1.25 miljoen met een contract tot 2020. https://www.transfermarkt.nl/jannik-dehm/profil/spieler/211671


___________________________________________________________________________________________________________

Edit: maar gezien het beperkte blikveld van Gerry Hamstra, zal hij wel bij Julian Lelieveld van Vite$$e uitkomen. deze jongen werd afgelopen seizoen verhuurd aan Go Ahead

https://www.transfermarkt.nl/julian-lelieveld/profil/spieler/337673
Maarten de Jong, de kalkvreter!
Avatar gebruiker
Sjoerdbokje
Selectiespeler
 
Berichten: 480
Geregistreerd op: 17-02-2010 10:26

Re: Schaduwelftal (namedropping/suggesties)

Berichtdoor Fladian » 21-07-2019 08:12

Sjoerdbokje schreef:Edit: maar gezien het beperkte blikveld van Gerry Hamstra, zal hij wel bij Julian Lelieveld van Vite$$e uitkomen. deze jongen werd afgelopen seizoen verhuurd aan Go Ahead

https://www.transfermarkt.nl/julian-lelieveld/profil/spieler/337673

Dat denk ik niet. Lelieveld wordt gezien als groot talent en stevent ook af op een basisplaats bij Vitesse.
Avatar gebruiker
Fladian
Selectiespeler
 
Berichten: 431
Geregistreerd op: 15-07-2004 11:34
Woonplaats: Arnhem

Re: Schaduwelftal (namedropping/suggesties)

Berichtdoor Peter » 21-07-2019 21:16

Als Hamstra inderdaad in Noorwegen was afgelopen week, zou hij dan misschien een bezoekje gebracht kunnen hebben bij Magnus Wolff Eikrem. Naar mijn mening een speler waar we bij Heerenveen nog niet alles van hebben gezien. Ik zou het in elk geval toejuichen. Speelt nu bij Molde en volgens Transfermarkt heeft hij een waarde van rond de 9 ton. Ik zou hem wel willen zien i.p.v. Rienstra. Speelde afgelopen zaterdag (net als afgelopen seizoen) bijzonder flegmatiek.
Een echte fries blijf je ook al woon je in het "buitenland".
Peter
Basisspeler
 
Berichten: 809
Geregistreerd op: 02-12-2002 19:40
Woonplaats: Capelle aan den IJssel

Re: Schaduwelftal (namedropping/suggesties)

Berichtdoor Feanfan 1 » 21-07-2019 21:36

Die Eikrem heeft het niet bij ons laten zien, maar ik zag ook niet in hem zitten. Vond hem ook vooral in één tempo spelen en niet echt uitblinken in iets.
Ik vind het zonde hoe Simon Thern hier behandeld is. Zijn eerste jaar was best goed en raakte toen geblesseerd. Eenmaal fit heeft Streppel niet of nauwelijks gebruik van hem gemaakt, maar die zie ik liever terug dan Eikrem
Feanfan 1
Superster
 
Berichten: 7695
Geregistreerd op: 11-07-2003 12:37

Re: Schaduwelftal (namedropping/suggesties)

Berichtdoor Neymar » 21-07-2019 22:26

Eikrem heeft amper een goede kans gekregen, werd na een half jaar alweer verkocht.
Avatar gebruiker
Neymar
Superster
 
Berichten: 1960
Geregistreerd op: 02-07-2011 16:29

Re: Schaduwelftal (namedropping/suggesties)

Berichtdoor Wizard » 22-07-2019 09:06

De transfer van Bijl (Emmen) naar Groningen is afgeketst. In principe is dit een prima opkomende rechtsback die zich het afgelopen seizoen goed heeft ontwikkeld. Ik dicht hem geen enorm potentieel toe, maar het lijkt me een prima rechtsback voor onze club en uiteindelijk de subtop.
Wizard
Beheerder
 
Berichten: 5036
Geregistreerd op: 28-07-2009 12:55

Re: Schaduwelftal (namedropping/suggesties)

Berichtdoor hhage » 22-07-2019 19:56

Tapia wil in Nederland blijven,Feyenoord wil er graag vanaf en wij zoeken nog wat voetballers.....
hhage
Basisspeler
 
Berichten: 920
Geregistreerd op: 18-07-2015 13:05

Re: Schaduwelftal (namedropping/suggesties)

Berichtdoor Sjoerdbokje » 23-07-2019 20:31

Tapia is een leuke voetballer, maar wel met een buiten-EU-salaris. Ik denk niet dat we, naast Ejuke, zo'n bedrag kunnen of willen ophoesten.

Andere suggestie: Gregory Sertic, Frans-Kroatische middenvelder van Olympique Marseille (bijna 30). Speelt daar nauwelijks en is afgelopen halfjaar uitgeleend aan Zurich. Heeft een contract tot 2020. Transfermarkt schat de waarde op 1 miljoen, maar daar zou Hamstra wel wat van af kunnen knibbelen.
Maarten de Jong, de kalkvreter!
Avatar gebruiker
Sjoerdbokje
Selectiespeler
 
Berichten: 480
Geregistreerd op: 17-02-2010 10:26

Re: Schaduwelftal (namedropping/suggesties)

Berichtdoor blauwekater » 24-07-2019 12:58

tha boelie schreef:De scouting was al niet zo groot meer, er vertrekt weer 1. Blijft over: Karel Brandsma, Dragi Putevski en Gerry zelf.


Er is een nieuwe scout toegevoegd. Bron VI

Dirk Jan Derksen wordt toegevoegd aan het scoutingsapparaat van sc Heerenveen • De voormalig goaltjesdief (47) komt over van FC Groningen en gaat als internationaal scout aan de slag bij de Friezen • Voor zijn tijd in Groningen was Derksen onder andere assistent-trainer bij Willem II en verrichte scoutingswerkzaamheden voor Ajax en Roda JC Kerkrade
Avatar gebruiker
blauwekater
Selectiespeler
 
Berichten: 431
Geregistreerd op: 02-12-2002 16:05
Woonplaats: Emmeloord

Re: Schaduwelftal (namedropping/suggesties)

Berichtdoor BK2007 » 24-07-2019 15:35

Er werken wel meer scouts bij de club. Meeste zijn ook nog eens vrijwilliger.
Samen maken we de club sterk.
Avatar gebruiker
BK2007
Superster
 
Berichten: 5633
Geregistreerd op: 11-11-2007 18:46

Re: Schaduwelftal (namedropping/suggesties)

Berichtdoor hhage » 29-07-2019 19:21

Jan-arie van der Heijden wil en mag weg bij Feyenoord, lijkt mij de ervaren speler voor ons..
hhage
Basisspeler
 
Berichten: 920
Geregistreerd op: 18-07-2015 13:05

Re: Schaduwelftal (namedropping/suggesties)

Berichtdoor fuotbalgek » 29-07-2019 19:37

hhage schreef:Jan-arie van der Heijden wil en mag weg bij Feyenoord, lijkt mij de ervaren speler voor ons..


Wij hebben heel hard backs nodig, niet nog een cv. Zou hier nog eerder als controleur op middenveld kunnen spelen. Met Faik en Bruijn er voor. Kunnen ze Kongolo omscholen tot verdediger, vast succesvoller dan een spits omturnen tot rb.
fuotbalgek
Superster
 
Berichten: 3639
Geregistreerd op: 13-05-2013 15:35

Re: Schaduwelftal (namedropping/suggesties)

Berichtdoor Feanfan 1 » 01-08-2019 13:57

----------------------------- Hahn ------------------------------
--------------------------- Bednarek ---------------------------
--------------------------Doornbusch --------------------------
-------------------------------------------------------------------
Van Rhijn ------ Hoegh ------- Botman ------ Woudenberg
Floranus ----- Dresevic -----Skovgaard ---------------------
----------------- Drkusic ----------------------------------------
--------------------------------------------------------------------
------------- Kongolo ------------------- Faik ------------------
-------------- Bruijn --------------------- Ras ------------------
--------------------------- Rienstra -----------------------------
------------------------- Frederiksen ---------------------------
--------------------------------------------------------------------
Van Bergen -------------- Odgaard ----------------- Ejuke --
-------------------------------------------------------- vd Heide


Uit de beloften kan er nog wat bijgevuld worden ( Akujobi, Hajal, Maloku ). En ik heb Mihajlovic er niet bij gezet omdat ik er vanuit ga dat die weggaat en dat wordt hem gewoon niet meer, helaas
Aanvallend weinig opties (basis is prima) en linksback houdt ook niet over, eventueel Skovgaard. En de "10" positie word ik ook niet vrolijk van
Feanfan 1
Superster
 
Berichten: 7695
Geregistreerd op: 11-07-2003 12:37

VorigeVolgende

Keer terug naar Transfers & geruchten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten