Schaduwelftal (namedropping/suggesties)

› wie (nog) niet pompeblêden draagt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Re: Schaduwelftal (namedropping/suggesties)

Berichtdoor Kaz_SCH » 17-06-2019 13:41

Er is echt geen enkele reden om aan te nemen dat dat gaat gebeuren. Zelfs als mocht hij zin hebben in een (tijdelijke) terugkeer naar Nederland, ga ik er vanuit dat hij ook binnen Nederland wel betere opties heeft. (Utrecht/AZ/Vitesse). Ajax, Feyenoord (Jorgensen heeft bijgetekend) en PSV hebben hem niet nodig.
Kaz_SCH
Wereldspeler
 
Berichten: 1350
Geregistreerd op: 11-05-2006 09:50

Re: Schaduwelftal (namedropping/suggesties)

Berichtdoor pes5 » 17-06-2019 14:57

AZ, Utrecht en Vitesse hebben voldoende spitsen.

Misschien PSV als De Jong vertrekt.
pes5
Beheerder
 
Berichten: 2977
Geregistreerd op: 10-07-2006 15:00
Woonplaats: Heerenveen

Re: Schaduwelftal (namedropping/suggesties)

Berichtdoor Kaz_SCH » 17-06-2019 15:39

pes5 schreef:AZ, Utrecht en Vitesse hebben voldoende spitsen.

Misschien PSV als De Jong vertrekt.


AZ: Guus Til (middenvelder) was met 12 goals clubtopscoorder. Koopmeiners (middenvelder) was op plek 31 de 2e AZ speler op de topscoorderslijst. Bjorn Johnsen bevalt niet goed. Bovendien heeft Janssen een direct verleden bij AZ. Ik vind dat misschien wel de meest logische optie.

Utrecht: Gustafson (middenvelder) was clubtopscoorder met 8 goals. En Van Seumeren zit daar, die niet op een miljoentje meer of minder kijkt als het hem een goed idee lijkt.

Vitesse: Clubtopscoorder was Bryan Linssen (Buitenspeler) met 12 goals. Hun beide 1e-selectiespitsen hebben er 7 gemaakt afgelopen seizoen.

Ik zou eerder zeggen; zowel AZ, Utrecht als Vitesse hebben een goede spits nodig.
Kaz_SCH
Wereldspeler
 
Berichten: 1350
Geregistreerd op: 11-05-2006 09:50

Re: Schaduwelftal (namedropping/suggesties)

Berichtdoor Wizard » 17-06-2019 16:34

AZ: Boadu is de absolute spits nr. 1. Enorm talent en zal dit seizoen zijn doorbraak beleven. Druijff is een goede back-up die zich mag meten met Boadu in de voorbereiding.

Utrecht: Utrecht heeft Nick Venema in wie ze erg geloven. Verder Bahebeck en Kramer.

Vitesse: Vitesse heeft met Matavz een prima spits (en daarachter Dauda).

Mijns inziens totaal geen reden/behoefte om nog een spits voor de basis aan te trekken in de subtop.
Wizard
Beheerder
 
Berichten: 5036
Geregistreerd op: 28-07-2009 12:55

Re: Schaduwelftal (namedropping/suggesties)

Berichtdoor Kaz_SCH » 18-06-2019 09:04

Wizard schreef:AZ: Boadu is de absolute spits nr. 1. Enorm talent en zal dit seizoen zijn doorbraak beleven. Druijff is een goede back-up die zich mag meten met Boadu in de voorbereiding.

Utrecht: Utrecht heeft Nick Venema in wie ze erg geloven. Verder Bahebeck en Kramer.

Vitesse: Vitesse heeft met Matavz een prima spits (en daarachter Dauda).

Mijns inziens totaal geen reden/behoefte om nog een spits voor de basis aan te trekken in de subtop.


Ik zeg niet dat ze geen spitsen onder contract hebben staan, ik denk alleen dat ze er allemaal wel voor open staan eentje weg te doen en dan Janssen te halen. Boadu en Venema zijn grote talenten, maar moeten het nog wel laten zien. Vitesse heeft inderdaad Matavz, maar die is vaak geblesseerd. Vitesse zit niet voor niks ook achter Grot van Leeds aan.

De spitsen van deze 3 clubs hebben het afgelopen seizoen in ieder geval erg matig gepresteerd.
Kaz_SCH
Wereldspeler
 
Berichten: 1350
Geregistreerd op: 11-05-2006 09:50

Re: Schaduwelftal (namedropping/suggesties)

Berichtdoor Jazz » 19-06-2019 11:42

Ze moeten proberen Linus Wahlqvist los te weken bij Dresden, die naam roep ik al jaren. Is International van Zweden, kan zeker nog stappen maken. Heeft nog wel een contract tot 2022
Heerenveen fan in Leiden
Jazz
Beheerder
 
Berichten: 2474
Geregistreerd op: 11-05-2015 15:56
Woonplaats: Leiden

Re: Schaduwelftal (namedropping/suggesties)

Berichtdoor us Hearrenfean » 19-06-2019 19:48

Alexander Buttner en Maikel van der Werf krijgen geen nieuwe aanbieding bij Vitesse. Met name Van der Werf zou misschien een goedkope en prima oplossing zijn voor Heerenveen.
Blue-White Army!!
us Hearrenfean
Selectiespeler
 
Berichten: 192
Geregistreerd op: 28-02-2011 23:16
Woonplaats: Deventer

Re: Schaduwelftal (namedropping/suggesties)

Berichtdoor GFaber » 19-06-2019 20:11

Van der Werf staat open voor een buitenlands avontuur, denk niet dat hij naar heerenveen gaat, mijn voorkeur zou zijn een jongere speler met enige ervaring. Leeftijd 23 t/m 26 jaar, als ze het goed doen kunnen we ze eventueel doorverkopen, zoals 2 jaar terug met Marzo is gedaan. Bij mij is niet bekend welke transfersom er uiteindelijk betaald is.
GFaber
Bankzitter
 
Berichten: 18
Geregistreerd op: 13-06-2019 20:06

Re: Schaduwelftal (namedropping/suggesties)

Berichtdoor Jazz » 19-06-2019 21:59

Jörgen Strand Larsen, spits en jeugdinternational van Noorwegen. Scoort aardig, is jong (19), heeft nog een contract tot december 2020 . Is een groot talent dus ik weet niet of hij haalbaar is, maar dit gaat een topper worden.

https://www.transfermarkt.nl/jorgen-str ... ler/429983
Heerenveen fan in Leiden
Jazz
Beheerder
 
Berichten: 2474
Geregistreerd op: 11-05-2015 15:56
Woonplaats: Leiden

Re: Schaduwelftal (namedropping/suggesties)

Berichtdoor spettervanpetter » 20-06-2019 06:54

Marko Vejinovic mag weg bij AZ. Als je dan toch een ervaren middenvelder wil aantrekken dan heb ik liever hem dan Faik. Hij hoeft niet eens mee te trainen bij AZ dus ik verwacht dat hij voor een laag bedrag is op te halen.
spettervanpetter
Bankzitter
 
Berichten: 40
Geregistreerd op: 12-06-2015 10:58

Re: Schaduwelftal (namedropping/suggesties)

Berichtdoor davp » 20-06-2019 07:18

Zouden we die Japanse Messi niet voor 1 of 2 jaar kunnen Huren van Madrid?
Avatar gebruiker
davp
Superster
 
Berichten: 1589
Geregistreerd op: 22-06-2005 10:36
Woonplaats: De Knipe

Re: Schaduwelftal (namedropping/suggesties)

Berichtdoor sonnema » 20-06-2019 08:40

Zowel Vejinovic, Johnsen als Seuntjens mogen vertrekken bij AZ, omdat Slot het niet in ze ziet zitten.
Suentjens ben ik erg van gecharmeerd, goede speler.
Johnsen is wellicht wat te statisch, alhoewel hij het bij ADO erg goed deed destijds.
Vejinovic toch wat twijfels bij.
sonnema
Basisspeler
 
Berichten: 740
Geregistreerd op: 04-06-2003 09:19

Re: Schaduwelftal (namedropping/suggesties)

Berichtdoor Feanfan 1 » 20-06-2019 08:52

Die Seuntjes vind ik helemaal niks. Tis geen middenvelder, geen 10, geen spits en dat is qua rendement ook te zien.
Feanfan 1
Superster
 
Berichten: 7695
Geregistreerd op: 11-07-2003 12:37

Re: Schaduwelftal (namedropping/suggesties)

Berichtdoor Kaz_SCH » 20-06-2019 08:55

Vejinovic kan je je nooit een enorme buil aan vallen, die heeft echt wel mooie dingen laten zien in het verleden. Veel ervaring en nog steeds 'maar' 29. Dat lijkt me nou iemand die je er goed bij kunt hebben, die niet de wereld hoeft te kosten.

Met Vejinovic, Bruijn en Vlap heb je wat mij betreft een mooi complementair middenveld. Dan heb je daarachter nog Rienstra, Kongolo en Frederiksen. Waarbij Rienstra dan misschien beter kan vertrekken.
Kaz_SCH
Wereldspeler
 
Berichten: 1350
Geregistreerd op: 11-05-2006 09:50

Re: Schaduwelftal (namedropping/suggesties)

Berichtdoor sonnema » 20-06-2019 10:11

Feanfan 1 schreef:Die Seuntjes vind ik helemaal niks. Tis geen middenvelder, geen 10, geen spits en dat is qua rendement ook te zien.

Mooi dat meningen mogen verschillen, ik zie je punt wel over de positie van een speler als Seuntjes. Ik ga niet mee in het helemaal niks gedeelte, voetballen kan hij zeker.
Kaz_SCH schreef:Waarbij Rienstra dan misschien beter kan vertrekken.

Klopt! Als je voor Vejinovic zou gaan is Rienstra, met de rol die men voor hem in gedachten had, volstrekt overbodig.
sonnema
Basisspeler
 
Berichten: 740
Geregistreerd op: 04-06-2003 09:19

Re: Schaduwelftal (namedropping/suggesties)

Berichtdoor TORCIDA » 20-06-2019 10:33

fout
Hier heb ik geen woorden voor
TORCIDA
Superster
 
Berichten: 3132
Geregistreerd op: 03-06-2008 13:27

Re: Schaduwelftal (namedropping/suggesties)

Berichtdoor Otsje P » 20-06-2019 11:12

TORCIDA schreef:fout


Euhhh???
Otsje P
Superster
 
Berichten: 4838
Geregistreerd op: 22-02-2011 12:01

Re: Schaduwelftal (namedropping/suggesties)

Berichtdoor Muck » 20-06-2019 11:48

spettervanpetter schreef:Marko Vejinovic mag weg bij AZ. Als je dan toch een ervaren middenvelder wil aantrekken dan heb ik liever hem dan Faik.


Vejinovic is rechtsbenig, Faik linksbenig. Als de selectie van sc Heerenveen behoefte heeft aan een linksbenige middenvelder, gaat jou voorkeur dan ook uit naar Vejinovic?

Daarnaast waren Schaars en Kobayashi vorig seizoen de 2 linksbenige middenvelders in de selectie (sluit ik Emil Frederiksen even uit). Moeten de technische staf zich dan focussen op een linksbenige middenvelder of moeten we Vejinovic maar halen?

Ik ben benieuwd naar je reactie. Vertel ik er ook nog bij dat zowel Schaars als Kobayashi vanaf 1 juli niet meer onder contract staan. Er is nu dus géén linksbenige centrale middenvelder / controleur in de selectie.
Muck
Basisspeler
 
Berichten: 981
Geregistreerd op: 09-07-2007 20:28
Woonplaats: Heerenveen

Re: Schaduwelftal (namedropping/suggesties)

Berichtdoor Wizard » 20-06-2019 12:39

Muck schreef:Vertel ik er ook nog bij dat zowel Schaars als Kobayashi vanaf 1 juli niet meer onder contract staan. Er is nu dus géén linksbenige centrale middenvelder / controleur in de selectie.

Zo had ik er nog niet eens naar gekeken, maar je motivatie overtuigt me. In dat kader is een linksbenige middenvelder die zowel op de '6' als de '8' kan een rijke toevoeging. Het geeft je namelijk meer opties in het positiespel.
Wizard
Beheerder
 
Berichten: 5036
Geregistreerd op: 28-07-2009 12:55

Re: Schaduwelftal (namedropping/suggesties)

Berichtdoor spettervanpetter » 20-06-2019 13:04

@ Muck(reageren lukt op een of andere manier niet)

Voor middenvelders vind ik dat minder een issue. Voor verdedigers die veel statischer op hun positie zijn is dat een ander verhaal. Kijk eens naar het middenveld van Ajax, met Schone, Van de Beek en De Jong. Kijk naar de twee ploegen in de champions league finale, alle ploegen alleen maar rechtsbenige middenvelders. Dus in die zin hoeft dat helemaal geen probleem te zijn. Dus wat dat betreft heb ik zeker liever Vejinovic dan Faik aangezien ik Vejinovic een betere voetballer vind dat Faik.
spettervanpetter
Bankzitter
 
Berichten: 40
Geregistreerd op: 12-06-2015 10:58

Re: Schaduwelftal (namedropping/suggesties)

Berichtdoor Superfries1994 » 20-06-2019 13:05

Muck schreef:Vejinovic is rechtsbenig, Faik linksbenig. Als de selectie van sc Heerenveen behoefte heeft aan een linksbenige middenvelder, gaat jou voorkeur dan ook uit naar Vejinovic?

Daarnaast waren Schaars en Kobayashi vorig seizoen de 2 linksbenige middenvelders in de selectie (sluit ik Emil Frederiksen even uit). Moeten de technische staf zich dan focussen op een linksbenige middenvelder of moeten we Vejinovic maar halen?

Ik ben benieuwd naar je reactie. Vertel ik er ook nog bij dat zowel Schaars als Kobayashi vanaf 1 juli niet meer onder contract staan. Er is nu dus géén linksbenige centrale middenvelder / controleur in de selectie.


Als Vejinovic een drie keer zo'n goede voetballer als Faik is, zou je dan nog steeds voor Faik kiezen? Je zult toch nog wel een extra middenvelder moeten halen, aangezien ik er vanuit ga dat Vlap nog wel vertrekt. Dan haal je daar maar een linkspoot. Op de linksback of in het centrum, daar zou een linkspoot zeker handig zijn (ook voor het tackelen bijvoorbeeld), maar de kwaliteit is in dit geval het belangrijkste en daarom zou ik dan Vejinovic kiezen. Al is dit natuurlijk maar een suggestie, het is maar de vraag of hij nou echt haalbaar is. En of je hem moet willen, want het is in ieder geval geen makkelijke jongen. Dat lijkt me een veel groter belang dan met welk pootje hij schiet.
Superfries1994
Superster
 
Berichten: 2011
Geregistreerd op: 04-01-2014 19:27

Re: Schaduwelftal (namedropping/suggesties)

Berichtdoor Wizard » 20-06-2019 13:27

spettervanpetter schreef:Voor middenvelders vind ik dat minder een issue. Voor verdedigers die veel statischer op hun positie zijn is dat een ander verhaal. Kijk eens naar het middenveld van Ajax, met Schone, Van de Beek en De Jong.

Bij topploegen zijn middenvelders geheel tweebenig. Kijk maar naar De Jong, Schöne en in mindere mate Van de Beek. Lasse Schöne en De Jong zijn geheel tweebenig. Daarbij vind ik het juist voor middenvelders van belang dat er samenhang is, aangezien ze veel meer draaien en veel meer aan de bal komen dan verdedigers. Met alleen rechtsbenige spelers in het positiespel beperk je jezelf enorm en met name wanneer je veel aan de bal bent.
Wizard
Beheerder
 
Berichten: 5036
Geregistreerd op: 28-07-2009 12:55

Re: Schaduwelftal (namedropping/suggesties)

Berichtdoor Muck » 20-06-2019 13:56

Superfries1994 schreef:Als Vejinovic een drie keer zo'n goede voetballer als Faik is, zou je dan nog steeds voor Faik kiezen? Je zult toch nog wel een extra middenvelder moeten halen, aangezien ik er vanuit ga dat Vlap nog wel vertrekt. Dan haal je daar maar een linkspoot.


Het gaat mij er niet om, wie de betere voetballer is. Van belang is wie er beter in het team past, wie er meer een teamspeler is. Gezien de financiële situatie waarin Heerenveen zit, zou ik niet gaan lopen filosoferen over wie er nog wel en niet vertrekt. En zeker niet al extra middenvelders gaan aantrekken. Thorsby en Kobayashi zouden ook vorig zomer vertrekken. Is niet gebeurd, waardoor je met een overschot aan te gelijke middenvelders zat. Waar iedereen krititke op had, die fout moeten we niet weer maken.
Muck
Basisspeler
 
Berichten: 981
Geregistreerd op: 09-07-2007 20:28
Woonplaats: Heerenveen

Re: Schaduwelftal (namedropping/suggesties)

Berichtdoor Superfries1994 » 20-06-2019 16:26

Muck schreef:Het gaat mij er niet om, wie de betere voetballer is. Van belang is wie er beter in het team past, wie er meer een teamspeler is. Gezien de financiële situatie waarin Heerenveen zit, zou ik niet gaan lopen filosoferen over wie er nog wel en niet vertrekt. En zeker niet al extra middenvelders gaan aantrekken. Thorsby en Kobayashi zouden ook vorig zomer vertrekken. Is niet gebeurd, waardoor je met een overschot aan te gelijke middenvelders zat. Waar iedereen krititke op had, die fout moeten we niet weer maken.


Ik zie juist Faik en Vejinovic als dezelfde type spelers: Beetje slungelig, redelijk goede techniek, uitstekende trap, maar ook ietwat traag en wat minder goed in de fysieke duels. Echter vind ik Vejinovic wel een klasse beter. Dan zou ik toch liever hem hebben, ondanks dat hij rechts is (maar het zou ook kunnen zijn dat hij een redelijke trap in zijn linkerbeen heeft). Ik zou ook niet nu al een linkspoot aantrekken overigens, maar eerst afwachten of er een speler (Vlap/Rienstra) vertrekt.

Overigens is er al een bod geweest op Vejinovic volgens de geruchten, zo'n twee miljoen van Cracovia, de nieuwe club van Pelle. Schijnt afgewezen te zijn door AZ. Dat zou hem voor ons direct onhaalbaar maken. Cracovia is toen overgestapt naar Pelle.
Superfries1994
Superster
 
Berichten: 2011
Geregistreerd op: 04-01-2014 19:27

Re: Schaduwelftal (namedropping/suggesties)

Berichtdoor Satyr » 20-06-2019 21:28

Serieus, dat rechts/links gedoe is toch wel zo 2008 he. Van Gaal met z'n gezwam.

Achterin vind ik het dan nopg wel logisch, maar op het middenveld? Bij Utrecht, met hun 4-4-2, daar zou het handig zijn een linkspoot op links te hebben. Wij spelen met 3 centrale middenvelders (min of meer).

Vejnovic en Faik mogen beide wel komen hoor, kan Rienstra onder zijn Twente dekbed slapen
Avatar gebruiker
Satyr
Superster
 
Berichten: 2541
Geregistreerd op: 01-02-2005 16:02

Re: Schaduwelftal (namedropping/suggesties)

Berichtdoor Muck » 20-06-2019 22:01

Over een linksbenige middenvelder: Hij kan de opkomende linkervleugelverdediger aanspelen met een (aanvallende) diepte pass. Dat kan niet met een rechtsbenige middenvelder op links omdat hij niet open staat en resulteert dat vaker in een breedte-pass (verdedigend).
Muck
Basisspeler
 
Berichten: 981
Geregistreerd op: 09-07-2007 20:28
Woonplaats: Heerenveen

Re: Schaduwelftal (namedropping/suggesties)

Berichtdoor spettervanpetter » 21-06-2019 08:13

Muck schreef:Over een linksbenige middenvelder: Hij kan de opkomende linkervleugelverdediger aanspelen met een (aanvallende) diepte pass. Dat kan niet met een rechtsbenige middenvelder op links omdat hij niet open staat en resulteert dat vaker in een breedte-pass (verdedigend).


Haha Muck, het zijn geen amateurs die maar naar een kant opengedraaid kunnen staan. Echt complete onzin wat je nu zegt. Als dat zo zou zijn, kan een linksbenige middenvelder alleen de back aanspelen, laat daar nou net niet ons voetballende vermogen liggen, wat jou verhaal betreft kan je dan zeker beter een rechtsbenige middenvelder daar opstellen. Het maakt tegenwoordig echt vrij weinig uit of je nou met 3 linkermiddenvelders of 3 rechtermiddenvelders speelt.
spettervanpetter
Bankzitter
 
Berichten: 40
Geregistreerd op: 12-06-2015 10:58

Re: Schaduwelftal (namedropping/suggesties)

Berichtdoor Wizard » 21-06-2019 09:42

spettervanpetter schreef:Het maakt tegenwoordig echt vrij weinig uit of je nou met 3 linkermiddenvelders of 3 rechtermiddenvelders speelt.

Hier wil ik toch even op inhaken. Juist is het van uiterst belang om een goede afstemming te maken qua voetvoorkeur op je middenveld. Zelfs bij de topclubs wordt hier naar gekeken qua opstelling en samenstelling; bij een ploeg als Heerenveen is dit dan ook van uiterst belang. Met drie uiterst rechtermiddenvelders beperk je je namelijk enorm in je positiespel.
Wizard
Beheerder
 
Berichten: 5036
Geregistreerd op: 28-07-2009 12:55

Re: Schaduwelftal (namedropping/suggesties)

Berichtdoor Jazz » 21-06-2019 10:15

Faik en Odgaard worden waarschijnlijk voor morgen gepresenteerd
Heerenveen fan in Leiden
Jazz
Beheerder
 
Berichten: 2474
Geregistreerd op: 11-05-2015 15:56
Woonplaats: Leiden

Re: Schaduwelftal (namedropping/suggesties)

Berichtdoor Muck » 21-06-2019 10:52

spettervanpetter schreef:Echt complete onzin wat je nu zegt.


Dank voor het compliment.
Muck
Basisspeler
 
Berichten: 981
Geregistreerd op: 09-07-2007 20:28
Woonplaats: Heerenveen

VorigeVolgende

Keer terug naar Transfers & geruchten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten