Technische en medische staf

› over mensen die al horen bij de club

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Re: Technische en medische staf

Berichtdoor Feanfan 1 » 26-05-2019 19:08

Schaars zei het vanochtend ook bij De tafel van Kees. Heerenveen heeft behoefte aan rust en vertrouwde mensen. Binnen de club moet het sowieso rustig zijn, maar hij gaf heel duidelijk de voorkeur dat een clubman de nieuwe trainer moest zijn. Dan kom je bij Johnny Jansen uit of eventueel een oud-speler zoals Tomasson of Allback
Feanfan 1
Superster
 
Berichten: 7695
Geregistreerd op: 11-07-2003 12:37

Re: Technische en medische staf

Berichtdoor Janneman » 28-05-2019 13:43

Feanfan 1 schreef:Schaars zei het vanochtend ook bij De tafel van Kees. Heerenveen heeft behoefte aan rust en vertrouwde mensen. Binnen de club moet het sowieso rustig zijn, maar hij gaf heel duidelijk de voorkeur dat een clubman de nieuwe trainer moest zijn. Dan kom je bij Johnny Jansen uit of eventueel een oud-speler zoals Tomasson of Allback


Schaars heeft zeker een punt maar een "gok" nemen met 1 van die laatste 2 gaat ook wel wat ver. Jansen blijft natuurlijk ook een gok maar met een bijna nieuwe selectie moet hij toch wel redelijk kunnen presteren (afhankelijk van wie er komen). De selectie van afgelopen seizoen had zeker kwaliteit maar dankzij de onrust en de trainer is die er bij lange na niet uitgekomen (helaas).
scheerenveen.supporterswereld.nl
Avatar gebruiker
Janneman
Superster
 
Berichten: 3673
Geregistreerd op: 29-12-2006 16:36

Re: Technische en medische staf

Berichtdoor Jazz » 31-05-2019 10:48

JJ als hoofdtrainer. De snelste, makkelijkste, minst verrassende en goedkoopste keuze. We gaan het zien, vond het team onder JJ niet perse anders dan JOR.
Heerenveen fan in Leiden
Jazz
Beheerder
 
Berichten: 2474
Geregistreerd op: 11-05-2015 15:56
Woonplaats: Leiden

Re: Technische en medische staf

Berichtdoor DSCH » 31-05-2019 10:59

Ik begrijp de keuze wel, iemand van buitenaf is vaak ook zo’n 12 in een dozijn trainer. De betere trainers gaan niet naar Heerenveen, dan vind ik het met Jansen zeker het proberen waard. Nu heeft hij de gehele voorbereiding de kans om wat op te bouwen. Hopelijk lukt het hem om er wat vastigheid en zekerheid in te krijgen, spelers moeten weten waar ze aan toe zijn. Al zal ook veel afhangen van welke spelers Hamstra nog gaat halen. We wachten met spanning af!
DSCH
Wereldspeler
 
Berichten: 1236
Geregistreerd op: 09-08-2013 13:17

Re: Technische en medische staf

Berichtdoor Mackan68 » 02-06-2019 11:32

DSCH schreef:Ik begrijp de keuze wel, iemand van buitenaf is vaak ook zo’n 12 in een dozijn trainer. De betere trainers gaan niet naar Heerenveen, dan vind ik het met Jansen zeker het proberen waard. Nu heeft hij de gehele voorbereiding de kans om wat op te bouwen. Hopelijk lukt het hem om er wat vastigheid en zekerheid in te krijgen, spelers moeten weten waar ze aan toe zijn. Al zal ook veel afhangen van welke spelers Hamstra nog gaat halen. We wachten met spanning af!

De keus voor JJ is een logische. Maar, over het kneden van je team vanaf het begin: Dat was ook wat JOR vanaf het begin predikte. Vastigheden, zekerheden inbouwen, publiek vermaken. En geen ruimte voor spelers die de materie na 2 of 3 keer uitleggen niet begrijpen. Of voor spelers die zich niet in hun taken wilden schikken. Ondanks deze duidelijke woorden tijden een van de laatste trainingen vorige zomer is er uiteindelijk op alle fronten eigenlijk niets uitgekomen. Er wordt steeds teruggevallen op dezelfde spelers. In de laatste wedstrijden onder Jansen heb ik helaas geen verrassingen gezien. Ondanks dat daar volop ruimte voor was. Ook hij durft kennelijk niet beslissingen te nemen die bij de beoogde basis niet populair zijn. Terwijl een groot deel daarvan gewoon met z'n laatste wedstrijd(en) bezig was. Alleen Pierie werd in Utrecht gewisseld omdat hij opzichtig stond te schutteren. Als die was blijven staan had Johnny zich op dat moment al volstrekt ongeloofwaardig getoond. Met het gesprek over een vervolg als hoofdcoach in het vooruitzicht dus een slimme zet van hem. Ik ben heel erg benieuwd naar het vervolg.
Laatst bijgewerkt door Mackan68 op 04-06-2019 00:01, in het totaal 1 keer bewerkt
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Avatar gebruiker
Mackan68
Superster
 
Berichten: 6778
Geregistreerd op: 01-08-2004 14:46
Woonplaats: De 'achterbuurt' van Techum

Re: Technische en medische staf

Berichtdoor rust » 02-06-2019 12:06

Hij komt wel wat over als een namaak henk de jong in de media. Hoop dat hij gewoon lekker zichzelf blijft en niet de amicale peoplemanager gaat spelen.
rust
Basisspeler
 
Berichten: 981
Geregistreerd op: 10-04-2009 11:13

Re: Technische en medische staf

Berichtdoor Wizard » 03-06-2019 07:24

Ik hoop dat JJ een trainer is die vasthoudt aan een bepaald systeem en niet zoals JOR om de 2 wedstrijden de tactiek weer verandert. Zelf heb ik niet zoveel moeite met het opstellen van dezelfde spelers, tenminste een smalle basisselectie van 13-14 spelers die roulerend in de basiself staat. Juist met vastigheden bereik je structuur, patronen en een resultaat. JOR's grote omissie was dat hij voortdurend orders per speler wijzigde danwel de complete strategie. Spelers wisten niet meer waar ze aan toe waren en voor de buitenwacht leek het of JOR niks veranderde aangezien hij steeds met de vaste elf begon. Teveel regels en taken stranden in onduidelijkheid.
Vanaf het begin ben ik al voorstander van JJ, een clubman in hart en nieren die zowel de gunfactor intern als extern heeft. Nu is het absoluut een must om een assistent met veel ervaring aan te trekken zoals bijv. een Spijkerman en Haar. Dat zijn namen die in het stramien passen. Het vinden van zo'n dergelijke assistent is een must. Zo niet speel je hoog roulette met een onervaren staf. Het afbreukrisico zou gigantisch groot zijn. Niet alleen voor de carrière van de club, maar ook voor die van hemzelf.
Wizard
Beheerder
 
Berichten: 5036
Geregistreerd op: 28-07-2009 12:55

Re: Technische en medische staf

Berichtdoor Mackan68 » 04-06-2019 00:05

De 70-jarige Ruud Krol stapt op uit Tunesië. Zou dat een optie kunnen zijn als 2e assistent samen met Takan? Hij wil nog een leuke uitdaging of een absolute topjob. Is daar geen sprake van dan gaat hij met pensioen. Ik vraag mij af of wij voor zo'n man een leuke uitdaging zijn...
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Avatar gebruiker
Mackan68
Superster
 
Berichten: 6778
Geregistreerd op: 01-08-2004 14:46
Woonplaats: De 'achterbuurt' van Techum

Re: Technische en medische staf

Berichtdoor Wizard » 04-06-2019 07:16

Mackan68 schreef:De 70-jarige Ruud Krol stapt op uit Tunesië. Zou dat een optie kunnen zijn als 2e assistent samen met Talan? Hij wil nog een leuke uitdaging of een absolute topjob. Is daar geen sprake van dan gaat hij met pensioen. Ik vraag mij af of wij voor zo'n man een leuke uitdaging zijn...

Ik vraag het me af Mackan68. Ruud Krol is een fantastische persoonlijkheid met een indrukwekkende carrière, maar heeft de afgelopen 10 jaar alleen maar in Afrika rondgelopen. Ik vraag me dan af hoezeer je dan nog de huidige voetbalwereld in NL kent. Mocht hij behoorlijk up-to-date zijn, dan zou hij absoluut een geweldige toevoeging aan onze technische staf zijn.
Bij mij staat Spijkerman als absolute nr. 1.
Wizard
Beheerder
 
Berichten: 5036
Geregistreerd op: 28-07-2009 12:55

Re: Technische en medische staf

Berichtdoor Superfries1994 » 05-06-2019 11:10

De enige andere naam die ik wel had willen zien, was Dick Lukkien geweest. Rustige noorderling, netjes naar buiten toe en heeft een geweldige prestatie neergezet met Emmen, twee keer op rij. Andere kandidaten zou ik echt niet weten. Ik snap de keuze voor Jansen ook. Ikben niet overtuigd na de laatste weken, maar het zal ook niet makkelijk geweest zijn. Hij krijgt van mij het voordeel van de twijfel, past hier namelijk wel en ik hoop van harte dat hij de goede keuzes blijft maken. Liever wat minder middenvelders op de buitenkant, minder Rienstra en minder aanvallende middenvelders op het middenveld. En hopelijk meer stabiliteit achterin.
Superfries1994
Superster
 
Berichten: 2011
Geregistreerd op: 04-01-2014 19:27

Re: Technische en medische staf

Berichtdoor Mackan68 » 05-06-2019 19:47

Wizard schreef:Ik vraag het me af Mackan68. Ruud Krol is een fantastische persoonlijkheid met een indrukwekkende carrière, maar heeft de afgelopen 10 jaar alleen maar in Afrika rondgelopen. Ik vraag me dan af hoezeer je dan nog de huidige voetbalwereld in NL kent. Mocht hij behoorlijk up-to-date zijn, dan zou hij absoluut een geweldige toevoeging aan onze technische staf zijn.
Bij mij staat Spijkerman als absolute nr. 1.

Ik kan je twijfel begrijpen. Aan de ander kant is hij de laatste jaren toch ook een aantal keren kampioen geworden met zijn clubs. Dan heeft hij dus wel iets goeds neer kunnen zetten in wat tactisch vaak niet de sterkste landen zijn. En hij hoeft geen hoofdcoach te worden hè? Uit die categorie moet je het toch proberen denk ik. Wellicht nog een paar jaar jonger. Maar in ieder geval met een schat aan ervaring. Iemand die de rust kan behouden binnen de TS en selectie als het een tijd niet loopt zoals gehoopt. Ik vrees echter dat het uiteindelijk op iemand als Klompe zal uitdraaien. Ik zie Spijkerman Groningen niet verlaten om bij ons aan de slag te gaan.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Avatar gebruiker
Mackan68
Superster
 
Berichten: 6778
Geregistreerd op: 01-08-2004 14:46
Woonplaats: De 'achterbuurt' van Techum

Re: Technische en medische staf

Berichtdoor Superfries1994 » 05-06-2019 20:56

Mackan68 schreef:Ik kan je twijfel begrijpen. Aan de ander kant is hij de laatste jaren toch ook een aantal keren kampioen geworden met zijn clubs. Dan heeft hij dus wel iets goeds neer kunnen zetten in wat tactisch vaak niet de sterkste landen zijn. En hij hoeft geen hoofdcoach te worden hè? Uit die categorie moet je het toch proberen denk ik. Wellicht nog een paar jaar jonger. Maar in ieder geval met een schat aan ervaring. Iemand die de rust kan behouden binnen de TS en selectie als het een tijd niet loopt zoals gehoopt. Ik vrees echter dat het uiteindelijk op iemand als Klompe zal uitdraaien. Ik zie Spijkerman Groningen niet verlaten om bij ons aan de slag te gaan.

Spijkerman is toch al weg bij Groningen? Wilde naar het buitenland in eerste instantie, maar zou goed mogelijk zijn dat hij dat nu heeft laten varen. Ik heb wel twijfels bij hem, want erg goed ging het bij Groningen zeker niet in combinatie met een beginnend trainer als Buijs.
Superfries1994
Superster
 
Berichten: 2011
Geregistreerd op: 04-01-2014 19:27

Re: Technische en medische staf

Berichtdoor Wizard » 06-06-2019 07:38

Superfries1994 schreef:Ik heb wel twijfels bij hem, want erg goed ging het bij Groningen zeker niet in combinatie met een beginnend trainer als Buijs.

Als ik over iemand geen twijfels heb als assistent-trainer is het wel Spijkerman. Hij heeft een schat aan ervaring opgedaan (en gegeven) bij Ajax en is toch behoorlijk succesvol in combinatie met Buijs geweest bij Groningen gezien de ranglijst en de resultaten na de winter. Bovendien heeft Spijkerman een behoorlijk netwerk, een man met enorm veel voetbalverstand wat de absolute missing-link is in onze huidige technische staf.

@Mackan68 Ik kan je redenatie goed volgen. Echter, het zijn wel 12 jaren Afrika en geen Europa wat toch een compleet andere voetbalwereld is. Alleen daarom heb ik mijn twijfels. Voor de rest zou hij zeker een toegevoegde waarde kunnen zijn. Ik vraag me alleen af of hij er niet 'te lang uit is geweest' en daardoor te ver van de Eredivisie af staat.
Wizard
Beheerder
 
Berichten: 5036
Geregistreerd op: 28-07-2009 12:55

Re: Technische en medische staf

Berichtdoor Mackan68 » 06-06-2019 17:32

Superfries1994 schreef:Spijkerman is toch al weg bij Groningen? Wilde naar het buitenland in eerste instantie, maar zou goed mogelijk zijn dat hij dat nu heeft laten varen. Ik heb wel twijfels bij hem, want erg goed ging het bij Groningen zeker niet in combinatie met een beginnend trainer als Buijs.

Hij is inderdaad weg bij Groningen. Maar ik vrees dat hij onze club nou niet echt als uitdaging ziet. Volgens mij aast hij ook op een avontuur in het buitenland.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Avatar gebruiker
Mackan68
Superster
 
Berichten: 6778
Geregistreerd op: 01-08-2004 14:46
Woonplaats: De 'achterbuurt' van Techum

Re: Technische en medische staf

Berichtdoor Thinkman » 06-06-2019 19:25

Mackan68 schreef:Hij is inderdaad weg bij Groningen. Maar ik vrees dat hij onze club nou niet echt als uitdaging ziet. Volgens mij aast hij ook op een avontuur in het buitenland.


Als Spijkerman een uitdaging en avontuur zoekt is sc Heerenveen the place to be! :wink:
Thinkman
Superster
 
Berichten: 2408
Geregistreerd op: 15-10-2012 19:12

Re: Technische en medische staf

Berichtdoor DSCH » 16-06-2019 11:48

We gaan het dit jaar doen met Jansen, Spijkerman en Talan. In mijn ogen een mooie staf. Ik hoop ook dat Talan iets kan met onze buitenspelers, dat ze wat minder voorspelbaar worden. Spijkerman vind ik een goede zet voor de ervaring, maar toch lees ik her en der dat ze er in Groningen blij mee zijn dat hij weg is. Je leest niet waarom, iemand een idee?
DSCH
Wereldspeler
 
Berichten: 1236
Geregistreerd op: 09-08-2013 13:17

Re: Technische en medische staf

Berichtdoor Crash » 16-06-2019 12:29

Hij gaf van buitenaf het idee er maar als een zoutzak bij te hangen. Passief.
Geen idee of de beeldvorming ook toebehoort aan de realiteit. Dat weet niemand.
Avatar gebruiker
Crash
Superster
 
Berichten: 2546
Geregistreerd op: 04-05-2005 09:56
Woonplaats: Heerenveen

Re: Technische en medische staf

Berichtdoor Feanfan 1 » 16-06-2019 14:39

Hij heeft wel de uitstraling van een zoutzak. Heb ook mijn twijfels over hem, maar dat is puur qua uitstraling en zie op tv ook nooit dat hij met de trainer praat over mogelijke wissels bv
Feanfan 1
Superster
 
Berichten: 7695
Geregistreerd op: 11-07-2003 12:37

Re: Technische en medische staf

Berichtdoor Lipton » 16-06-2019 19:56

Bij Ajax was men altijd heel positief over deze man. Typische 2e man die op de achtergrond gewoon heel veel toevoegt.
Lipton
Superster
 
Berichten: 6808
Geregistreerd op: 25-12-2003 20:39

Re: Technische en medische staf

Berichtdoor Wizard » 17-06-2019 07:45

Zeer content met de aanstelling van Spijkerman en Talan. Talan zal de nieuwe JJ worden en kan op deze manier vrij veel leren. Spijkerman neemt een schat aan ervaring mee. Hij heeft bij Ajax alles meegemaakt en kan zijn ervaring dan ook prima bijbrengen aan Spijkerman; hij kent het klappen van de zweep en mede door hem wist Buijs een prima prestatie neer te zetten.
Juist een ervaren lid ontbrak in deze technische staf.
Wizard
Beheerder
 
Berichten: 5036
Geregistreerd op: 28-07-2009 12:55

Re: Technische en medische staf

Berichtdoor Feanfan 1 » 17-06-2019 08:53

Wizard schreef: Hij kent het klappen van de zweep en mede door hem wist Buijs een prima prestatie neer te zetten.

Daarom stonden ze na 10 speelrondes ook laatste. De aankopen in de winter heeft Groningen naar linkerrijtje gebracht. Spijkerman is ook afhankelijk van kwaliteit
Feanfan 1
Superster
 
Berichten: 7695
Geregistreerd op: 11-07-2003 12:37

Re: Technische en medische staf

Berichtdoor Wizard » 17-06-2019 11:10

Feanfan 1 schreef:Daarom stonden ze na 10 speelrondes ook laatste. De aankopen in de winter heeft Groningen naar linkerrijtje gebracht. Spijkerman is ook afhankelijk van kwaliteit

Wellicht zijn deze op voorspraak van Spijkerman geweest. Ik weet het niet, jij wel? Wat telt, is het eindresultaat.
Uiteraard ben je afhankelijk van kwaliteit. Maar het aansturen op welke kwaliteit op welke positie en in welke hoedanigheid moet worden aangetrokken is een nog grotere kwaliteit. Feit blijft dat de technische staf van Groningen het een stuk beter heeft gedaan dan de onze, terwijl de kwaliteit van hun selectie nou niet evident hoger was dan de onze.
Daarbij heeft de ervaren Spijkerman rookie Buijs blijkbaar prima kunnen begeleiden al is het natuurlijk voor ons onduidelijk hoe groot die rol is geweest van Spijkerman. Wel is duidelijk dat Frank de Boer destijds erg gecharmeerd was van Spijkerman.
Wizard
Beheerder
 
Berichten: 5036
Geregistreerd op: 28-07-2009 12:55

Re: Technische en medische staf

Berichtdoor Otsje P » 17-06-2019 16:16

Wizard schreef:Feit blijft dat de technische staf van Groningen het een stuk beter heeft gedaan dan de onze, terwijl de kwaliteit van hun selectie nou niet evident hoger was dan de onze.
Daarbij heeft de ervaren Spijkerman rookie Buijs blijkbaar prima kunnen begeleiden al is het natuurlijk voor ons onduidelijk hoe groot die rol is geweest van Spijkerman. Wel is duidelijk dat Frank de Boer destijds erg gecharmeerd was van Spijkerman.


Toch is Spijkerman niet bij Groningen gebleven. Ik heb even niet op het netvlies op wiens initiatief ze uit elkaar zijn gegaan maar duidelijk is dat 1 van beide partijen niet tevreden was.
Otsje P
Superster
 
Berichten: 4838
Geregistreerd op: 22-02-2011 12:01

Re: Technische en medische staf

Berichtdoor Wizard » 17-06-2019 16:36

Otsje P schreef:Toch is Spijkerman niet bij Groningen gebleven. Ik heb even niet op het netvlies op wiens initiatief ze uit elkaar zijn gegaan maar duidelijk is dat 1 van beide partijen niet tevreden was.

Nee, Spijkerman had een contract voor een jaar getekend en gaf in februari aan zijn contract niet te verlengen aangezien hij graag na dit seizoen naar het buitenland wilde. Er kwam geen aantrekkelijke optie uit het buitenland en mede daardoor koos hij voor sc Heerenveen.
Wizard
Beheerder
 
Berichten: 5036
Geregistreerd op: 28-07-2009 12:55

Re: Technische en medische staf

Berichtdoor BK2007 » 11-08-2019 21:16

De hand van JJ is nu wel goed zichtbaar. Wel een heel groot verschil bijvoorbeeld met dezelfde tegenstander vorig jaar was het kansloos tegen Feyenoord. Vandaag echter hadden we zomaar kunnen winnen als Odgaard de penalty had benut...
Samen maken we de club sterk.
Avatar gebruiker
BK2007
Superster
 
Berichten: 5633
Geregistreerd op: 11-11-2007 18:46

Re: Technische en medische staf

Berichtdoor Thinkman » 11-08-2019 21:21

BK2007 schreef:De hand van JJ is nu wel goed zichtbaar. Wel een heel groot verschil bijvoorbeeld met dezelfde tegenstander vorig jaar was het kansloos tegen Feyenoord. Vandaag echter hadden we zomaar kunnen winnen als Odgaard de penalty had benut...


JJ zit er bovenop en dat heeft deze groep nodig. Jammer dat Odgaard miste, maar iets zegt mij dat hij snel los zal barsten, het zit er namelijk wel in.
Thinkman
Superster
 
Berichten: 2408
Geregistreerd op: 15-10-2012 19:12

Re: Technische en medische staf

Berichtdoor badfrisianboy » 11-08-2019 21:29

Ik hoor (negatieve) mensen nog zeggen dat Dresevic en Skovgaard miskopen waren en het aantrekken van Botman ook onbegrijpelijk was.

Wat mij betreft blijft het centrum Dresevic - Botman staan. Staat als een huis achterin. Hoegh mag van mij op de bank.
badfrisianboy
Basisspeler
 
Berichten: 994
Geregistreerd op: 05-07-2015 20:02

Re: Technische en medische staf

Berichtdoor Neymar » 11-08-2019 22:15

badfrisianboy schreef:Wat mij betreft blijft het centrum Dresevic - Botman staan. Staat als een huis achterin. Hoegh mag van mij op de bank.


Eens. Jammer voor Hoegh, maar dit centrum werkt gewoon. Kan me niet voorstellen dat Jansen Hoegh weer in de basis zet.
Avatar gebruiker
Neymar
Superster
 
Berichten: 1960
Geregistreerd op: 02-07-2011 16:29

Re: Technische en medische staf

Berichtdoor sonnema » 12-08-2019 07:38

Hoegh blijft natuurlijk een prima stand-in en zal ook weer wat tijd nodig hebben om wedstrijdfit te worden.
Het huidige centrum staat als een huis.
Was aanvankelijk erg verrast dat Jansen tegen Heracles al met Botman begon,maar deze jongen maakt nu in twee wedstrijden al duidelijk waarom.
Fysiek sterke, no nonsense verdediger en nu al goede klik met Dresevic.
Wat me ook goed doet is dat we met Dresevic en Faik eindelijk weer eens spelers met een goed afstandsschot hebben en die dat ook durven.
Tot nu toe, gebaseerd op 2 competitie wedstrijden, heeft Jansen het goed staan.
Denk dat het belangrijkste eerst ook is dat je verdediging, je fundering, goed staat, en dat lijkt vooralsnog het geval.
De organisatie in het veld ziet het er beter uit en ik denk dat de TS erg duidelijk is in zijn opdrachten en spelopvattingen.
sonnema
Basisspeler
 
Berichten: 740
Geregistreerd op: 04-06-2003 09:19

Re: Technische en medische staf

Berichtdoor Satyr » 13-08-2019 15:53

Wel opvallend, Dresevic en Botman mogen (terecht) blijven staan ten koste van de aanvoerder en meest ervaren man, maar op het middenveld moet er per se een extra speler komen, omdat Rienstra weg is. Daar kunnen óók die jonge jongens als Ras spelen. Zet ze er maar neer als het moet.
Avatar gebruiker
Satyr
Superster
 
Berichten: 2541
Geregistreerd op: 01-02-2005 16:02

VorigeVolgende

Keer terug naar Spelers & staf

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten