Directie & Raad van Commissarissen

› over mensen die al horen bij de club

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Re: Directie & Raad van Commissarissen (Eisenga e.a.)

Berichtdoor Feanfan 1 » 10-04-2019 14:19

Jazz schreef:Het enige wat Kees Roozenmond goed heeft gedaan is JOR de laan uit te sturen :lol:

Hij zal zichzelf nu wel als trainer aanstellen :evil: :roll: (goed voorbeeld doet volgen)
Feanfan 1
Superster
 
Berichten: 7695
Geregistreerd op: 11-07-2003 12:37

Re: Directie & Raad van Commissarissen (Eisenga e.a.)

Berichtdoor davp » 10-04-2019 14:28

Feanfan 1 schreef:(goed voorbeeld doet volgen)


Precies wat ik dacht!
Avatar gebruiker
davp
Superster
 
Berichten: 1589
Geregistreerd op: 22-06-2005 10:36
Woonplaats: De Knipe

Re: Directie & Raad van Commissarissen

Berichtdoor Feanfan 1 » 16-04-2019 22:52

Nog iemand naar It Petear geweest ?
Feanfan 1
Superster
 
Berichten: 7695
Geregistreerd op: 11-07-2003 12:37

Re: Directie & Raad van Commissarissen

Berichtdoor Kaz_SCH » 18-04-2019 12:15

Daar ben ik ook erg benieuwd naar, heel goed dat ze dat gedaan hebben. Maar ben benieuwd of er ook wat antwoorden gegeven zijn op de vragen die (o.a. hier) al een tijd spelen, en of die vragen uberhaupt gesteld zijn.
Kaz_SCH
Wereldspeler
 
Berichten: 1350
Geregistreerd op: 11-05-2006 09:50

Re: Directie & Raad van Commissarissen

Berichtdoor Mackan68 » 18-04-2019 16:17

Op de clubsite staat een kort verslag van deze geslaagde avond. Met vragen over namen op de shirts, of er geld is voor versterkingen voor volgend seizoen en de uitleg over de vernieuwbouw van Skoattewâld en over het aantal sponsoren wat volgens Hylke Veenstra weer richting de 600-650 moet (we komen van 1100 in de gloriedagen) krijg ik niet echt het idee dat de mannen echt het vuur na aan de schenen is gelegd. Ook al zou dat wel gebeuren dan is mijn idee van vorige Petearen dat de clubmannen toch nooit het achterste van de tong laten zien. Onze supporters zijn over het algemeen vrij snel tevreden.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Avatar gebruiker
Mackan68
Superster
 
Berichten: 6778
Geregistreerd op: 01-08-2004 14:46
Woonplaats: De 'achterbuurt' van Techum

Re: Directie & Raad van Commissarissen

Berichtdoor bennieeee » 19-04-2019 20:49

Mag toch hopen dat Hamstra zichzelf goed gaat evalueren want hij heeft net zo hard gefaald dit seizoen.
bennieeee
Selectiespeler
 
Berichten: 360
Geregistreerd op: 02-02-2015 10:51

Re: Directie & Raad van Commissarissen

Berichtdoor TORCIDA » 03-05-2019 10:08

Kaz_SCH schreef:Daar ben ik ook erg benieuwd naar, heel goed dat ze dat gedaan hebben. Maar ben benieuwd of er ook wat antwoorden gegeven zijn op de vragen die (o.a. hier) al een tijd spelen, en of die vragen uberhaupt gesteld zijn.


Had jezelf ook kunnen gaan?
Hier heb ik geen woorden voor
TORCIDA
Superster
 
Berichten: 3132
Geregistreerd op: 03-06-2008 13:27

Re: Directie & Raad van Commissarissen

Berichtdoor Wizard » 03-05-2019 12:25

TORCIDA schreef:Had jezelf ook kunnen gaan?

Je weet niet of iemand door overmacht verhinderd is.
Juist een forum is een prima plek om dit soort vragen te stellen. Het zou raar zijn, wanneer dit soort antwoorden alleen voor diegenen zijn, die op It Petear aanwezig waren.
Wizard
Beheerder
 
Berichten: 5036
Geregistreerd op: 28-07-2009 12:55

Re: Directie & Raad van Commissarissen (Eisenga e.a.)

Berichtdoor Janneman » 04-05-2019 02:27

Feanfan 1 schreef:Zolang er nog mensen vertrouwen in hem hebben zal het wel goed komen. Maar eigenlijk hoop je dat iedereen straks tegen hem keert. Al is hij dan nog eigenwijs genoeg dat hij zichzelf de beste man op de beste plek vindt, paardenlul


Wie hebben er dan nog vertrouwen in hem? Zijn vriendjes of de supporters die hij probeert te paaien? Deze man gaat de club nog meer vern**ken dan al zijn voorgangers bij elkaar. Weg met die gek!
scheerenveen.supporterswereld.nl
Avatar gebruiker
Janneman
Superster
 
Berichten: 3673
Geregistreerd op: 29-12-2006 16:36

Re: Directie & Raad van Commissarissen

Berichtdoor BK2007 » 18-05-2019 17:13

Waar blijft het beleidsplan eigenlijk Cees ?
Samen maken we de club sterk.
Avatar gebruiker
BK2007
Superster
 
Berichten: 5633
Geregistreerd op: 11-11-2007 18:46

Re: Directie & Raad van Commissarissen

Berichtdoor pes5 » 06-06-2019 17:30

Wat een uitstekend stuk in de LC van Fedde Pronk.
pes5
Beheerder
 
Berichten: 2977
Geregistreerd op: 10-07-2006 15:00
Woonplaats: Heerenveen

Re: Directie & Raad van Commissarissen

Berichtdoor casper » 06-06-2019 19:59

Fedde Pronk (56) is sinds kort de nieuwe voorzitter van het stichtingsbestuur (SB) van SC Heerenveen, het hoogste cluborgaan. Er zijn makkelijker functies te bedenken. ,,Ik hoop dat het mededogen terugkeert.”

Hoe vaak hoorde Fedde Pronk mensen niet zeggen dat ze ‘in het belang van de club’ graag iets voor SC Heerenveen wilden doen. Hoe vaak moest hij daarna vaak concluderen dat diezelfde mensen vooral heel graag wezen op de fouten die anderen maakten en maar weinig in de spiegel keken.

,,We hadden vroeger in Sneek een buurman”, vertelt Pronk. ,,Als korps Advendo door de straat liep, dan zei hij: hoor eens, onze Jan is de enige die in de maat loopt.” Een ding weet hij zeker: als iedereen op die manier redeneert, vasthoudt aan het eigen gelijk, dan komt SC Heerenveen niet vooruit. ,,Dan kom je nergens. Dan is elke volgende bestuurder kansloos. Alleen maar de schuldvraag bij iemand anders neerleggen is het ultieme excuus voor geestelijke luiheid.”

'Gebrek aan nuance bij supporters'

Pronk ziet onder Heerenveen-aanhangers een sfeer die hem zorgen baart. Onder meer op sociale media. ,,Ik denk vaak: wat zijn we hard in onze bewoordingen, wat roepen mensen vaak iets over zaken waarvan ze de essentie helemaal niet kennen, wat gaat de nuance vaak verloren. Je bent geen sponsor of supporter om altijd maar je zin te krijgen. Natuurlijk hebben de fans eisen en verlangens. Daar is tot op bepaalde hoogte niets mee. Maar schaft geen seizoenkaart aan om invloed op het beleid te kopen.”

Learn more


,,Geloof me”, gaat hij verder. ,,Niemand weet exact wat er de afgelopen jaren is gebeurd, niemand heeft het complete beeld en niemand heeft de club de afgelopen jaren in de richting gekregen waar iedereen tevreden over is. Hebben alle bestuurlijke wisselingen de club vooruit geholpen? Ik heb geen resultaten gezien. Integendeel.”

,,We hoeven het niet altijd met elkaar eens te zijn, maar we zullen het uiteindelijk wél samen moeten doen. Dat is een keuze. Ik hoop dat het mededogen terugkeert bij Heerenveen, dat we elkaar de ruimte geven en compassie hebben. De dialoog is nog altijd beter dan een gesprek tussen doven.”

Pronk werd in april door SB-leden Peter Bazuijnen en Hein Huisman gevraagd om onafhankelijk voorzitter van het hoogste cluborgaan te worden. Het stichtingsbestuur controleert de raad van commissarissen en die houdt op zijn beurt toezicht op de directie.

In de regio

Als oud-directeur van Sportstad en als supporter kende Pronk SC Heerenveen al goed. ,,Ik moest redelijk snel beslissen. Ik doe dit omdat SC Heerenveen een instituut is en grote betekenis heeft voor de directe omgeving, zoals Thialf en Sportstad dat ook hebben. De club is een belangrijke economische én bindende factor in de regio.”

Heerenveen heeft na de bestuurlijke puinhopen in het afgelopen decennium enorm behoefte aan rust, weet Pronk. Hopeloos was in dat opzicht de manier waarop Cees Roozemond eerder dit jaar algemeen directeur werd. Roozemond zei als voorzitter van het SB de vorige directeur Luuc Eisenga de wacht aan en ging enige tijd later na een schimmig proces zelf op diens stoel zitten.

,,Ik weet dat Cees zelf ook bedenkingen had bij de gang van zaken”, stelt Pronk. ,,Die heb ik ook. Maar niet omdat ik denk dat het een vooropgezet plan was. Ik ben geen complotdenker. Ik had bedenkingen omdat je je kunt afvragen of de manier waarop het ging past bij een goeie governance. Maar nu zit Cees er, mei alle lek en brek. Niemand is perfect. En we hebben belang bij stabiliteit. De raad van commissarissen voert de functioneringsgesprekken met hem en doet dat niet via de pers. Hij is een krachtige persoonlijkheid, maar laten we het niet overdrijven. Ook hij kan het niet alleen.”

,,Cees wordt over een tijdje echt niet als een soort Gallisch wonder op het schild gehesen”, vervolgt Pronk. ,,Hij zit er niet voor de eeuwigheid. Of hij nu drie maanden, drie jaar of dertig jaar directeur is, ik hoop dat we in 2029 kunnen zeggen dat er in deze tijd goede dingen zijn gebeurd.”

De SB-voorzitter hoopt op een realistisch verwachtingspatroon bij de achterban. ,,We horen de komende jaren niet bij de top 5. De ambitie om daar weer te komen, mogen we uiteraard wel hebben. Dat vergt koersvastheid, voetbalkennis en gedegenheid. Als we volgend jaar bij het honderdjarig jubileum weer vooral over voetbal zeuren en praten en iedereen zich realiseert dat het een tijdje kan duren voor de weg omhoog is gevonden, dan gaat het de goede kant op.”

Continuïteit bewaken

De hoofdtaak van het stichtingsbestuur is het bewaken van de continuïteit van Heerenveen. Voorlopig zit het wat dat betreft wel goed, stelt Pronk. Weliswaar is het jaarlijkse operationeel tekort groot (vorig seizoen een kleine 6 miljoen euro) en is Pronk niet vrij van zorgen over ,,de waardeontwikkeling van de jeugd”, volgens hem hebben veel andere clubs meer reden tot zorg. In het beleidsplan dat binnenkort met de buitenwacht wordt gedeeld, staat dat de club het jaarlijkse gat binnen drie jaar wil verkleinen tot 2 miljoen.

Het eigen vermogen van Heerenveen is met 26 miljoen euro nog fors. ,,Niet onbelangrijk”, zegt Pronk. ,,Maar als je bij de kassa van de supermarkt staat, heb je niks aan vermogen. Dan gaat het erom wat er in de portemonnee zit.”

Een ,,belendende taak” voor de SB-voorzitter is wat Pronk betreft om ,,beschadigde” mensen die de club of elkaar de rug hebben toegekeerd, weer naar het Abe Lenstra-stadion te krijgen. Pronk kent velen van hen persoonlijk. ,,Zeg vooral niet te gauw dat je alleen maar vooruit wilt kijken. Soms moet je dwars door het bittere verleden heen om een stap vooruit te kunnen zetten.”

Ook Riemer van der Velde kent hij goed. ,,Riemer en ik hebben een respectvolle verstandhouding. Hij is behalve erevoorzitter ook vooral supporter van de club en mag gezien zijn staat van dienst, zijn rugnummer zeg maar, nog veel meer dan anderen een mening hebben. Het zou pas zorgelijk zijn als hij zich niet meer met de club bemoeit. Maar het is goed dat hij zich realiseert dat ook anderen iets mogen vinden.”

Ingewikkeld

Pronk betwijfelt trouwens of de huidige bestuursopzet bij Heerenveen, bedacht in een enorm turbulente tijd, op de langere termijn wel de juiste is. Vooral de vertegenwoordigingsstructuur binnen het stichtingsbestuur, met afgevaardigden van vrijwilligers, sponsoren en fans, noemt hij ingewikkeld.

,,De SB-leden zitten er namens de achterban, maar tegelijkertijd zonder last of ruggespraak. Ofwel: ze kunnen zelfstandig beslissingen nemen. Dat kan het lastig maken. Maar een structuur verander je pas als er goed over is nagedacht, in periodes van kracht en kalmte. Nooit in tijden van argewaasje.”

Wat dat betreft zou het fijn zijn als het Heerenveen komend seizoen ook op het veld een beetje mee zit, stelt Pronk. ,,Ik hoop de komende tijd op binnenkantje paal.”
casper
Selectiespeler
 
Berichten: 307
Geregistreerd op: 23-06-2011 21:55

Re: Directie & Raad van Commissarissen

Berichtdoor Peter » 07-06-2019 09:59

Ik moet zeggen, alleen maar verstandige woorden. Goed verhaal. Geeft mij echt een goed gevoel dit interview. Ik hoop dat iedereen dit leest en er ook iets positiefs mee doet.
Een echte fries blijf je ook al woon je in het "buitenland".
Peter
Basisspeler
 
Berichten: 809
Geregistreerd op: 02-12-2002 19:40
Woonplaats: Capelle aan den IJssel

Re: Directie & Raad van Commissarissen

Berichtdoor BK2007 » 07-06-2019 10:51

Die zinsnede over Riemer vind ik dan weer grappig.
Alsof Riemer zich ergens iets van aan trekt.
Samen maken we de club sterk.
Avatar gebruiker
BK2007
Superster
 
Berichten: 5633
Geregistreerd op: 11-11-2007 18:46

Re: Directie & Raad van Commissarissen

Berichtdoor Wizard » 07-06-2019 13:10

BK2007 schreef:Die zinsnede over Riemer vind ik dan weer grappig.
Alsof Riemer zich ergens iets van aan trekt.

Als iemand zich het belang van sc Heerenveen aantrekt is het wel Riemer. Een beetje meer respect graag.
Waren er maar meer zoals hij...

Verder prima verhaal van Fedde Pronk. De man staat dichtbij de realiteit en de samenleving en durft lekker vrijuit te praten.
Wizard
Beheerder
 
Berichten: 5036
Geregistreerd op: 28-07-2009 12:55

Re: Directie & Raad van Commissarissen

Berichtdoor hhage » 07-06-2019 15:08

Goed verhaal
hhage
Basisspeler
 
Berichten: 920
Geregistreerd op: 18-07-2015 13:05

Re: Directie & Raad van Commissarissen

Berichtdoor Janneman » 09-06-2019 03:40

Op zich zegt de beste man niet veel. Eerst maar eens daden, dan kunnen we later zien of hij zijn woorden waar heeft weten te maken. De laatste tijd zijn er al voldoende buiksprekers geweest binnen de club.
scheerenveen.supporterswereld.nl
Avatar gebruiker
Janneman
Superster
 
Berichten: 3673
Geregistreerd op: 29-12-2006 16:36

Re: Directie & Raad van Commissarissen

Berichtdoor Wizard » 10-06-2019 12:41

Janneman schreef:Op zich zegt de beste man niet veel. Eerst maar eens daden, dan kunnen we later zien of hij zijn woorden waar heeft weten te maken. De laatste tijd zijn er al voldoende buiksprekers geweest binnen de club.

Ik vind dit geen buikspreker. Hij zegt eigenlijk hoe iedereen erover denkt en durft niet alleen de waarheid over de huidige supporters te zeggen, maar ook over CR. Daarnaast geeft hij weer wat z'n motivatie is om deze functie op te pakken en wat de doelen voor de komende tijd zijn. Helder betoog met duidelijke punten.
Uiteraard moet hij het waarmaken met daden, maar een duidelijke toon heeft hij hiermee gezet. Dat is wel eens heel erg anders geweest.
Wizard
Beheerder
 
Berichten: 5036
Geregistreerd op: 28-07-2009 12:55

Re: Directie & Raad van Commissarissen

Berichtdoor TORCIDA » 12-06-2019 13:11

Als iemand zich het belang van sc Heerenveen aantrekt is het wel Riemer. Een beetje meer respect graag.
Waren er maar meer zoals hij..


Ja? Je zou de hoofdsponsoren van het eerste uur eens moeten vragen waarom ze heerenveen niet meer willen sponsoren..
Je zou eens moeten weten hoeveel feiten Riemer heeft verdraaid zodat het niet aan hem lag.
Meneer zijn ego is groter dan die van Heerenveen.
Je zou eens moeten weten hoeveel pogingen gedaan zijn om Riemer aan de club te binden en zijn kennis van scouten in te zetten. Maar meneer wil helemaal niet. En vervolgens keihard liegen dat hij niks van de club hoort of dat er geen contact is.
Deze man moet mooi in langweer blijven, een abbo of fox nemen en daar mooi blijven.
Hier heb ik geen woorden voor
TORCIDA
Superster
 
Berichten: 3132
Geregistreerd op: 03-06-2008 13:27

Re: Directie & Raad van Commissarissen

Berichtdoor Wizard » 12-06-2019 14:04

TORCIDA schreef:Je zou eens moeten weten hoeveel pogingen gedaan zijn om Riemer aan de club te binden en zijn kennis van scouten in te zetten. Maar meneer wil helemaal niet. En vervolgens keihard liegen dat hij niks van de club hoort of dat er geen contact is.
Deze man moet mooi in langweer blijven, een abbo of fox nemen en daar mooi blijven.

Ik ken de pogingen; ik ken ook de pogingen met veel voorwaarden vanuit de club.
Meneer wil dolgraag en meneer ziet de club als zijn dochter. Alleen niet onder de voorwaarden die zijn gesteld. En aangezien hij er verder geen salaris voor vraagt, maar slechts een vergoeding voor de reis- en verblijfkosten voor scouting vind ik dat behoorlijk redelijk voor iemand met zoveel voetbalkennis.
Jij hoort blijkbaar deze geluiden uit één bepaalde en dezelfde hoek. Ik vind dat erg jammer aangezien deze man heel graag de club wil adviseren uit een natuurlijke adviesrol. De man ziet echter graag persoonlijkheden in de directie die naar zijn mening dicht bij de club staan en geen hoppers zijn.
En over die oud-hoofdsponsoren. Ik ken ze ook die terugkomen wanneer Riemer weer meer bij de club wordt betrokken. Juist bij succesvolle bedrijven en succesvolle mensen heb je tegenstanders/wrokdragers, omdat ze zich ooit gepasseerd hebben gevoeld. Het mooie van Riemer is dat hij altijd naar het collectief heeft gekeken i.p.v. individu. En ja, dan kan het gebeuren dat bepaalde individuen zich gepasseerd voelden.

Naar mijn mening moeten ze de man heel snel als adviseur aanstellen. Hij weet als geen ander hoe je er weer één geheel van maakt en weet zeker weer een paar buitenkansjes te scouten. Dus advies op maat waarbij de beslissing bij de club ligt.
Wizard
Beheerder
 
Berichten: 5036
Geregistreerd op: 28-07-2009 12:55

Re: Directie & Raad van Commissarissen

Berichtdoor Muck » 12-06-2019 14:42

Wizard schreef:Meneer wil dolgraag en meneer ziet de club als zijn dochter.


En niemand is goed genoeg voor de hand van zijn dochter.
Muck
Basisspeler
 
Berichten: 981
Geregistreerd op: 09-07-2007 20:28
Woonplaats: Heerenveen

Re: Directie & Raad van Commissarissen

Berichtdoor Wizard » 12-06-2019 16:05

Muck schreef:En niemand is goed genoeg voor de hand van zijn dochter.

Hij heeft haar ook weggegeven; dat doe je niet zomaar.
Enfin, ik vind het jammer dat we op dit moment (te) weinig met zijn expertise doen. Danwel als scout danwel als adviseur om Heerenveen daar weer te krijgen daar waar het in volle bloei was, zou je hem prima erbij kunnen hebben.
Wizard
Beheerder
 
Berichten: 5036
Geregistreerd op: 28-07-2009 12:55

Re: Directie & Raad van Commissarissen

Berichtdoor Thinkman » 12-06-2019 18:01

Wizard schreef:Hij heeft haar ook weggegeven; dat doe je niet zomaar.
Enfin, ik vind het jammer dat we op dit moment (te) weinig met zijn expertise doen. Danwel als scout danwel als adviseur om Heerenveen daar weer te krijgen daar waar het in volle bloei was, zou je hem prima erbij kunnen hebben.


Hij heeft haar, als dictatoriale vader op straat gezet zonder enige structuur, waarna ze allerlei foute mannen tegenkwam. :wink:

Riemer heeft helaas te vaak laten zien niet om zijn eigen ego heen te kunnen. Ook in de samenwerking met huidige clubleiding ging hij weer finaal de mist in.
Jammer had het graag anders gezien, hij lijkt meer een nukkige oude man waarmee al jaren niemand goed kan samenwerken.
Wanneer heeft hij voor het laatst echt iets positiefs voor de club gerealiseerd?
Thinkman
Superster
 
Berichten: 2408
Geregistreerd op: 15-10-2012 19:12

Re: Directie & Raad van Commissarissen

Berichtdoor Wizard » 13-06-2019 08:43

Thinkman schreef:Hij heeft haar, als dictatoriale vader op straat gezet zonder enige structuur, waarna ze allerlei foute mannen tegenkwam.
Riemer heeft helaas te vaak laten zien niet om zijn eigen ego heen te kunnen. Ook in de samenwerking met huidige clubleiding ging hij weer finaal de mist in.
Jammer had het graag anders gezien, hij lijkt meer een nukkige oude man waarmee al jaren niemand goed kan samenwerken.
Wanneer heeft hij voor het laatst echt iets positiefs voor de club gerealiseerd?

Dat eerste ben ik absoluut niet met je eens. Zijn directe opvolger was iemand uit zijn eigen netwerk. Die kende het klappen van de zweep en heeft genoeg begeleiding en structuur van Riemer gekregen. Dat bestuurders die volgden hebben (gelukkig) ook een eigen manier van besturen, die helaas verkeerd uitpakte, spreekt voor zich. Het is ridicuul om dat allemaal op het conto van Riemer te gooien. Een zoon, die het familiebedrijf van zijn vader overneemt, kan er een grote zooi van maken.
Zo ook de bestuurders in de jaren erna. Een aantal kwam inderdaad uit de koker van Riemer, maar het merendeel bestuurde ook echt onafhankelijk en naar eigen inzicht waarbij de meeste het besturen van een voetbalclub hebben onderschat door het te vergelijken met een middelgroot bedrijf.
Wat betreft de huidige clubleiding ken ik (gelukkig) ook de andere kant. Kamp Riemer wilde een andere weg en niet van een zelfgekroonde commissaris. Er lag dit keer een goed plan waarbij de hele oude sc Heerenveen garde wilde helpen en inspringen. Juist dat laatste was en is nodig: Mensen met echte liefde voor de club die de club weer voorop stellen en niet zichzelf. Juist dan krijg je de sponsoren en mensen weer achter de club. Hoe goed het plan van de huidige directie ook is, wanneer het goed is, is het alleen voor de korte termijn. En ik hoop dat deze leiding dat ook inziet...
Met JJ is er weer een clubman voor de lange termijn aangesteld; dat is een goed begin. Nu nog in de directie. Want, hoeveel mensen zitten er in de huidige directie met kennis van het besturen van een voetbalclub, met liefde voor sc Heerenveen, met een groot voetbalnetwerk?
Wizard
Beheerder
 
Berichten: 5036
Geregistreerd op: 28-07-2009 12:55

Re: Directie & Raad van Commissarissen

Berichtdoor TORCIDA » 13-06-2019 10:57

Ik ken de pogingen; ik ken ook de pogingen met veel voorwaarden vanuit de club.
Meneer wil dolgraag en meneer ziet de club als zijn dochter. Alleen niet onder de voorwaarden die zijn gesteld. En aangezien hij er verder geen salaris voor vraagt, maar slechts een vergoeding voor de reis- en verblijfkosten voor scouting vind ik dat behoorlijk redelijk voor iemand met zoveel voetbalkennis.

Alleen met bovenstaand weet ik dus 100% zeker dat jij de pogingen niet kent... sterker 1000%. Riemer wil namelijk zelf niet, om een heel andere reden dan dat jij noemt.


Jij hoort blijkbaar deze geluiden uit één bepaalde en dezelfde hoek. Ik vind dat erg jammer aangezien deze man heel graag de club wil adviseren uit een natuurlijke adviesrol. De man ziet echter graag persoonlijkheden in de directie die naar zijn mening dicht bij de club staan en geen hoppers zijn.

Nee, ook niet, vanuit meerdere "hoeken" maar dat kun jij niet weten.


En over die oud-hoofdsponsoren. Ik ken ze ook die terugkomen wanneer Riemer weer meer bij de club wordt betrokken. Juist bij succesvolle bedrijven en succesvolle mensen heb je tegenstanders/wrokdragers, omdat ze zich ooit gepasseerd hebben gevoeld. Het mooie van Riemer is dat hij altijd naar het collectief heeft gekeken i.p.v. individu. En ja, dan kan het gebeuren dat bepaalde individuen zich gepasseerd voelden.

Hier heb ik geen woorden voor
TORCIDA
Superster
 
Berichten: 3132
Geregistreerd op: 03-06-2008 13:27

Re: Directie & Raad van Commissarissen

Berichtdoor Wizard » 13-06-2019 11:08

TORCIDA schreef:
Alleen met bovenstaand weet ik dus 100% zeker dat jij de pogingen niet kent... sterker 1000%. Riemer wil namelijk zelf niet, om een heel andere reden dan dat jij noemt.

Laat ik het zo zeggen dat ik héél erg dichtbij de bron zit.
Ik vind het jammer dat hier zaken worden geëtaleerd die uit een bekende hoek komen.
Nog steeds denk ik dat het erg slim is om Riemer te betrekken als adviseur op het gebied van scouting.
Enfin, we worden het niet eens en dat mag.
Wizard
Beheerder
 
Berichten: 5036
Geregistreerd op: 28-07-2009 12:55

Re: Directie & Raad van Commissarissen

Berichtdoor TORCIDA » 13-06-2019 11:09

Dat eerste ben ik absoluut niet met je eens. Zijn directe opvolger was iemand uit zijn eigen netwerk. Die kende het klappen van de zweep en heeft genoeg begeleiding en structuur van Riemer gekregen.

Sorry echt hier klets je echt uit je nek... Koos Formsma is buiten Riemer om benaderd, Koos was een goede kennis, vriend van Riemer. Koos heeft op het laatst pas, vlak voor bekendmaking, aan Riemer verteld. Dit was een klap in het gezicht voor Riemer. Riemer heeft Koos helemaal niet begeleid, hij heeft hem juist erg moeilijk gemaakt, waardoor Koos opstapte.
Oja dit heeft Koos zelf aangeven.


Dat bestuurders die volgden hebben (gelukkig) ook een eigen manier van besturen, die helaas verkeerd uitpakte, spreekt voor zich. Het is ridicuul om dat allemaal op het conto van Riemer te gooien. Een zoon, die het familiebedrijf van zijn vader overneemt, kan er een grote zooi van maken.


Zo ook de bestuurders in de jaren erna. Een aantal kwam inderdaad uit de koker van Riemer, maar het merendeel bestuurde ook echt onafhankelijk en naar eigen inzicht waarbij de meeste het besturen van een voetbalclub hebben onderschat door het te vergelijken met een middelgroot bedrijf.

u]Alleen Jelko, Jelko kwam uit de koker van Riemer, vervolgens heeft Riemer hem keihard laten vallen...[/u]

Wat betreft de huidige clubleiding ken ik (gelukkig) ook de andere kant. Kamp Riemer wilde een andere weg en niet van een zelfgekroonde commissaris. Er lag dit keer een goed plan waarbij de hele oude sc Heerenveen garde wilde helpen en inspringen.


Ook dit klopt niet, dit plan was slecht een aantal namen op papier, inhoudelijk waren het een paar kreten..



Juist dat laatste was en is nodig: Mensen met echte liefde voor de club die de club weer voorop stellen en niet zichzelf. Juist dan krijg je de sponsoren en mensen weer achter de club. Hoe goed het plan van de huidige directie ook is, wanneer het goed is, is het alleen voor de korte termijn. En ik hoop dat deze leiding dat ook inziet...


Vreemde zin, als het goed is, is het alleen voor korte termijn?


Met JJ is er weer een clubman voor de lange termijn aangesteld; dat is een goed begin. Nu nog in de directie. Want, hoeveel mensen zitten er in de huidige directie met kennis van het besturen van een voetbalclub, met liefde voor sc Heerenveen, met een groot voetbalnetwerk?
Hier heb ik geen woorden voor
TORCIDA
Superster
 
Berichten: 3132
Geregistreerd op: 03-06-2008 13:27

Re: Directie & Raad van Commissarissen

Berichtdoor TORCIDA » 13-06-2019 11:13

Nog steeds denk ik dat het erg slim is om Riemer te betrekken als adviseur op het gebied van scouting


Nog een keer dan, dat wil hij zelf niet meer, en dat heeft niks met vergoedingen te maken maar met een hele andere reden.
vraag het hem maar eens.
Hier heb ik geen woorden voor
TORCIDA
Superster
 
Berichten: 3132
Geregistreerd op: 03-06-2008 13:27

Re: Directie & Raad van Commissarissen

Berichtdoor g11 » 13-06-2019 14:03

Jammer voor de supporters die niet verlengd hebben, dit is toch wel een strakke aktie, worden degene die wel verlengd hebben beloond, ipv gratis iemand meenemen naar B of C-wedstrijden :



Bestel drie gratis toegangskaarten tijdens het nieuwe seizoen!
Naast de ÉÉN MET HEERENVEEN-sjaal ontvang je drie kortingscodes waarmee je tijdens seizoen 2019-2020 bij één of meerdere thuiswedstrijden naar keuze een gratis toegangskaart kunt bestellen:
- Kortingscode 1: SCH1-1234
- Kortingscode 2: SCH1-1235
- Kortingscode 3: SCH1-1236

Je mag de kortingscodes dus ook gebruiken bij de thuiswedstrijden tegen Ajax, Feyenoord, FC Groningen en PSV!
Ik pas hier niet
Avatar gebruiker
g11
Basisspeler
 
Berichten: 768
Geregistreerd op: 10-01-2005 22:26
Woonplaats: Heerenveen

Re: Directie & Raad van Commissarissen

Berichtdoor Thinkman » 13-06-2019 18:19

Wizard schreef:Dat eerste ben ik absoluut niet met je eens. Zijn directe opvolger was iemand uit zijn eigen netwerk. Die kende het klappen van de zweep en heeft genoeg begeleiding en structuur van Riemer gekregen.


Dat bleek dan niet echt; Koos Formsma hield het net een half jaartje vol...toen verliet hij gillend het pand!

Toenmalig RvC voorzitter Bart van der Meer gaf aan niet over de beweegredenen van Koos zijn vertrek te willen uitweiden, maar...
"Misschien heeft hij het wat hinderlijk gevonden dat Van der Velde zich op de achtergrond met zijn beleid bemoeide", zei Van der Meer nog wel..

Terugkomend op mijn vraag:

Wanneer heeft Riemer voor het laatst echt iets positiefs voor de club gerealiseerd?

Negatieve aandacht legio voorbeelden, concrete bijdrage zero points. Ik respecteer hem natuurlijk nog wel als de man die de club groot heeft gemaakt. But even a hero isn't perfect weet ik toevallig! :wink:
Thinkman
Superster
 
Berichten: 2408
Geregistreerd op: 15-10-2012 19:12

VorigeVolgende

Keer terug naar Spelers & staf

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google Adsense [Bot] en 6 gasten