Transferbeleid (algemeen)

› wie (nog) niet pompeblêden draagt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Re: Transferbeleid (algemeen)

Berichtdoor Wizard » 17-05-2019 15:42

Bubbe schreef:Kan een moment zijn om in te kopen op een ander type spel. Onze 433 variant is al jaren statisch en voorspelbaar. Spelers komen ook liever naar binnen, dan de bal voor te peren.

Je kunt ook prima met een 4-3-3 naar binnen komen. Het ligt ook niet aan de variant dat het al jaren statisch en voorspelbaar is; het ligt veel meer aan de uitvoering ervan en het type spelers dat in die variant speelt. Wanneer je de variant overboord gooit, moet je je hele jeugdacademie ook op de kop gooien (die spelen allemaal 4-3-3) en ook Van Bergen kan je afschrijven aangezien dat een speler is die niet in een 442 past.
Het is duidelijk dat ons team in een 433 een breker en sterke verdedigende middenvelder op de 6 moet hebben. Een type Schouten (uitstekende spelverdeler) laat een team in een hoger tempo spelen (zelfde met Schaars). Een type Matusiwa zorgt ervoor dat je in de tegenstoot verdedigend minder kwetsbaar bent. Echter met een Schouten zal je een 8 nodig hebben die verdedigend ook de nodige meters maakt. Met een Matusiwa moet je juist zorgen dat een 8 weer behoorlijk sterk aan de bal is.
Wij hadden met Yuki een redelijke spelverdeler, maar verdedigend zwak. Rienstra is het net niet en Thorsby is zwak aan de bal. Het zijn allemaal leuke spelers maar ze renderen niet in het systeem. Hamstra zal bij de nieuwe aankopen dan ook veel beter en meer moeten kijken naar de samenhang tussen de spelers.
Wizard
Beheerder
 
Berichten: 5036
Geregistreerd op: 28-07-2009 12:55

Re: Transferbeleid (algemeen)

Berichtdoor Mackan68 » 17-05-2019 21:42

pes5 schreef:Matusiwa zou in mijn optiek een goede breker zijn. Dan heb je met Bruijn iemand als verlengstuk van de opbouw en dan moet er een 10 bij met scorend vermogen. Gaat Vlap weg, dan zou Ramselaar daar kunnen spelen.

Op de back en centraal achterin moet er fysiek vermogen bij en snelheid.

In de 442 variant van hierboven zie ik ook wel iets.

Een middenveld met Matuswiwa, Bruijn, Ramselaar en Vlap zou prima zijn. Vlap dan in een vrijere rol achter twee spitsen en die drie daarachter.

Op basis van wat zie jij Ramselaar als 10 met scorend vermogen? Ik zou op die positie bij een vertrek van Vlap liever de wat oudere El Jebli zien. Die heeft prima statistieken. Helemaal voor een voetballer bij een degradatiekandidaat. En het scheelt waarschijnlijk ook nog eens behoorlijk in prijs.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Avatar gebruiker
Mackan68
Superster
 
Berichten: 6778
Geregistreerd op: 01-08-2004 14:46
Woonplaats: De 'achterbuurt' van Techum

Re: Transferbeleid (algemeen)

Berichtdoor pes5 » 17-05-2019 22:20

El Jebli is ook zeker een goede kandidaat, maar begint eigenlijk vooral dit seizoen pas echt op te vallen. Ramselaar heeft wat mij betreft een hoger niveau gehaald. Werd kampioen als basisspeler bij PSV en haalde zelfs Oranje.

Ramselaar vond ik bij Utrecht opvallen vanwege zijn goede gevoel voor positie en doelgerichtheid. Bij PSV maakte hij zo ook zijn doelpunten. Ik denk dat hij met zijn drive en goede schot zeker tot minstens 10 goals kan komen. Bij PSV had hij immers niet altijd een basisplek en moest hij regelmatig hangend op links spelen.

Overigens lees ik dat Twents interesse heeft in Matusiwa. Opschieten Hamstra! Dan mag Rienstra wel naar Twente.
pes5
Beheerder
 
Berichten: 2977
Geregistreerd op: 10-07-2006 15:00
Woonplaats: Heerenveen

Re: Transferbeleid (algemeen)

Berichtdoor Superfries1994 » 17-05-2019 23:49

Mackan68 schreef:Op basis van wat zie jij Ramselaar als 10 met scorend vermogen? Ik zou op die positie bij een vertrek van Vlap liever de wat oudere El Jebli zien. Die heeft prima statistieken. Helemaal voor een voetballer bij een degradatiekandidaat. En het scheelt waarschijnlijk ook nog eens behoorlijk in prijs.

Net zoals Rienstra vorig jaar bij Willem II bedoel je? Dat hebben we geweten ook. El Jebli valt op in de samenvattingen, maar alleen gaan scouten op statistieken, omdat iemand een seizoen goals maakt.. Ik hoop dat de scouting meer kijkt naar of iemand de potentie heeft om een flink aantal goals te maken voor ons. Bijvoorbeeld Johnsen, waar ik wel vertrouwen in heb dat hij wel goals kán gaan maken. En dan heb je pas echt een hele goede voetballer. Van Bergen wordt nu ook buitenspeler genoemd die goals kan maken, terwijl hij 20 wedstrijden geleden er nog nooit één had gemaakt op het hoogste niveau.
Superfries1994
Superster
 
Berichten: 2011
Geregistreerd op: 04-01-2014 19:27

Re: Transferbeleid (algemeen)

Berichtdoor Wizard » 20-05-2019 07:29

Ik zie in Ramselaar juist meer een '8' wanneer je bijv. op de '6' met een Kongolo speelt. Echter, ik verwacht dat Ramselaar onhaalbaar is en zo'n jongen toch veel eerder naar een subtopper zal gaan als Vitesse of Utrecht. Daarnaast zal hij al gauw ca. 6 ton willen verdienen wat wij niet gaan betalen.
Wie me dit weekend opviel was die rechtsbuiten van Sparta. Zeer behendige speler met een prima techniek!
Wizard
Beheerder
 
Berichten: 5036
Geregistreerd op: 28-07-2009 12:55

Re: Transferbeleid (algemeen)

Berichtdoor Mackan68 » 21-05-2019 03:57

Superfries1994 schreef:Net zoals Rienstra vorig jaar bij Willem II bedoel je? Dat hebben we geweten ook. El Jebli valt op in de samenvattingen, maar alleen gaan scouten op statistieken, omdat iemand een seizoen goals maakt.. Ik hoop dat de scouting meer kijkt naar of iemand de potentie heeft om een flink aantal goals te maken voor ons. Bijvoorbeeld Johnsen, waar ik wel vertrouwen in heb dat hij wel goals kán gaan maken. En dan heb je pas echt een hele goede voetballer. Van Bergen wordt nu ook buitenspeler genoemd die goals kan maken, terwijl hij 20 wedstrijden geleden er nog nooit één had gemaakt op het hoogste niveau.

El Jebli maakte zijn goals redelijk makkelijk op ieder niveau, dat is net even een verschil met alleen het hoogste. Zo kun je zien of een speler zich op de juiste plek bevind waar het moet gebeuren. Johnsen zal best de potentie hebben, hij moet alleen wat volwassener worden. De speeltuintijd is een beetje geweest voor hem.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Avatar gebruiker
Mackan68
Superster
 
Berichten: 6778
Geregistreerd op: 01-08-2004 14:46
Woonplaats: De 'achterbuurt' van Techum

Re: Transferbeleid (algemeen)

Berichtdoor Superfries1994 » 21-05-2019 14:50

Mackan68 schreef:El Jebli maakte zijn goals redelijk makkelijk op ieder niveau, dat is net even een verschil met alleen het hoogste. Zo kun je zien of een speler zich op de juiste plek bevind waar het moet gebeuren. Johnsen zal best de potentie hebben, hij moet alleen wat volwassener worden. De speeltuintijd is een beetje geweest voor hem.

El Jebli heeft 24 goals gemaakt in 138 wedstrijden voor de Graafschap, waarvan de helft in de KKD en de andere helft in de Eredivisie. Daar gaan er dus al 10 van af door afgelopen seizoen, dus redelijk makkelijk goals maken.. Hij heeft wel een hele mooie trap, goede techniek en sinds dit seizoen is hij ook nog effectief gebleken voor een speler die toch moet strijden tegen degradatie. Mocht De Graafschap degraderen, dan zou je hem misschien er wel goed bij kunnen hebben. Zal niet al te veel kosten denk ik, en zo heb je wel een goedkoop alternatief. Echter heb je ook te maken met jongens als Frederiksen, die ook de kans moeten krijgen als hij genoeg talent heeft om te slagen.
Superfries1994
Superster
 
Berichten: 2011
Geregistreerd op: 04-01-2014 19:27

Re: Transferbeleid (algemeen)

Berichtdoor Mackan68 » 21-05-2019 16:12

Superfries1994 schreef:Echter heb je ook te maken met jongens als Frederiksen, die ook de kans moeten krijgen als hij genoeg talent heeft om te slagen.

Klopt. Maar je kunt ook niet stilstaan bij het feit dat hij het afgelopen seizoen behoorlijk zwaarder/lastiger heeft gehad en wat minder gepresteerd heeft dan het seizoen ervoor. Toen was ik wel hoopvol dat hij mogelijk speeltijd zou krijgen afgelopen seizoen. Zeker na de speeltijd die hij kreeg in de voorbereiding. Mogelijk dat je hem een seizoen zou kunnen verhuren. We kunnen ook niet een team het veld in sturen met alleen jongens tussen de 18 en 22. We moeten daarnaast ook nog maar afwachten of de ervaren spelers Hoegh en Rienstra wel blijven.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Avatar gebruiker
Mackan68
Superster
 
Berichten: 6778
Geregistreerd op: 01-08-2004 14:46
Woonplaats: De 'achterbuurt' van Techum

Re: Transferbeleid (algemeen)

Berichtdoor BK2007 » 26-05-2019 18:24

Afbeelding

Hier heb ik voorover ik weet de complete selectie. Wat er nu onder contract staat aan spelers. Ook wat jonge spelers als vd Heide, Drkusic, Frederiksen en Hajal.

Opvallend is de beperkte keus op de Links en Rechtsback.

Linksbenige spelers hebben we zowiezo te weinig ook op het middenveld en alleen Arjen vd Heide is linksbenig, maar die is ook nog eens erg jong. Dus 2 linksbenige vleugelspelers hebben we nodig of vd Heide moet er klaar voor zijn.

slechts 1 spits dus ook hier moet er 1 bij.

Ook Hajal is pas 17 ? Dus met Vlap die mogelijk vertrekt kun je op de 10 gaan spelen met Bruijn, Frederiksen of Rienstra.
Lijkt voor nu geen prioriteit. Aangezien de nood op andere plekken wel groter is.

Linksbenige middenvelder erbij lijkt me wenselijk.

Ik vraag me ook af wat de filosofie van de club is voor de toekomst. Moeten we 4-3-3 blijven spelen met de punt naar voren of achteren ? Of gaat het helemaal toevallig zich vormgeven, met de spelers die we hebben in augustus ?
Samen maken we de club sterk.
Avatar gebruiker
BK2007
Superster
 
Berichten: 5633
Geregistreerd op: 11-11-2007 18:46

Re: Transferbeleid (algemeen)

Berichtdoor Jelmer1981 » 31-05-2019 10:31

Als we VI moeten geloven gaan we door met Jansen als trainer, wordt Talan assistent en is de spitspositie de nummer 1 prioriteit. Ik hoop dat men daar het hele afgelopen seizoen al mee bezig is geweest, zodat men nu door kan pakken. Ik vrees overigens dat we gewoon de voorbereiding in gaan met Hornkamp en Maloku.
Jelmer1981
Wereldspeler
 
Berichten: 1103
Geregistreerd op: 08-06-2008 08:10

Re: Transferbeleid (algemeen)

Berichtdoor Kaz_SCH » 31-05-2019 11:32

BK2007 schreef:Afbeelding

Hier heb ik voorover ik weet de complete selectie. Wat er nu onder contract staat aan spelers. Ook wat jonge spelers als vd Heide, Drkusic, Frederiksen en Hajal.

Opvallend is de beperkte keus op de Links en Rechtsback.

Linksbenige spelers hebben we zowiezo te weinig ook op het middenveld en alleen Arjen vd Heide is linksbenig, maar die is ook nog eens erg jong. Dus 2 linksbenige vleugelspelers hebben we nodig of vd Heide moet er klaar voor zijn.

slechts 1 spits dus ook hier moet er 1 bij.

Ook Hajal is pas 17 ? Dus met Vlap die mogelijk vertrekt kun je op de 10 gaan spelen met Bruijn, Frederiksen of Rienstra.
Lijkt voor nu geen prioriteit. Aangezien de nood op andere plekken wel groter is.

Linksbenige middenvelder erbij lijkt me wenselijk.

Ik vraag me ook af wat de filosofie van de club is voor de toekomst. Moeten we 4-3-3 blijven spelen met de punt naar voren of achteren ? Of gaat het helemaal toevallig zich vormgeven, met de spelers die we hebben in augustus ?


Dit lijkt mij de ideale opstelleing, zo gaan we wel een paar potjes winnen denk ik :lol:
Kaz_SCH
Wereldspeler
 
Berichten: 1350
Geregistreerd op: 11-05-2006 09:50

Re: Transferbeleid (algemeen)

Berichtdoor cootje » 08-06-2019 10:39

Terwijl bv Groningen al drie nieuwe spelers heeft gepresenteerd blijft het bij ons angstvallig stil.
Zoals een ieder weet worden er in het begin van de transferperiode de betere spelers ge- en verkocht.
Actie graag heer Hamstra.
Overtuig ons dat wij komend seizoen weer een seizoenkaart moeten kopen.
cootje
Bankzitter
 
Berichten: 34
Geregistreerd op: 17-01-2008 22:48

Re: Transferbeleid (algemeen)

Berichtdoor Goran Popov » 08-06-2019 11:10

Precies dat! Andere clubs zoals Utrecht en Groningen pakken door terwijl er bij ons niks te melden valt. We weten natuurlijk niet wat er op de achtergrond gebeurt maar het gevoel van de voorgaande transferperioden begint mij alweer te bekruipen. Actie graag!
Goran Popov
Selectiespeler
 
Berichten: 224
Geregistreerd op: 28-04-2013 17:36

Re: Transferbeleid (algemeen)

Berichtdoor N01tra » 08-06-2019 13:00

cootje schreef:Terwijl bv Groningen al drie nieuwe spelers heeft gepresenteerd blijft het bij ons angstvallig stil.
Zoals een ieder weet worden er in het begin van de transferperiode de betere spelers ge- en verkocht.
Actie graag heer Hamstra.
Overtuig ons dat wij komend seizoen weer een seizoenkaart moeten kopen.


Vraagje: wat valt er onder "het begin van de transferperiode "?

En kun je dan ergens volgende week of die week erna even een lijstje van "de betere" spelers plaatsen?
Dan kunnen we, zo tegen eind augustus, dat lijstje even vergelijken met wat er daarna nog ge- en verkocht is.
N01tra
Bankzitter
 
Berichten: 5
Geregistreerd op: 12-03-2019 15:07

Re: Transferbeleid (algemeen)

Berichtdoor zweed1 » 08-06-2019 13:13

Was handig wanneer ze eens in de 2e Bundesliga gaan kijken. Daar haalt ook Heracles goede krachten op (door die Duitse trainer). Heracles doet het men veel minder geld juist top ! Die halen veel voor weinig.

Die spelers komen vaak net tekort voor de Bundesliga maar zijn toppers in onze Eredivisie en nog goed betaalbaar.

Alvast wat tips (transfervrij):

Julian Borner van Arminia Bielefeld
Of Tim Knipping van Sandhausen.

Grote sterke centrale verdedigers. Ook defensieve middenvelders zijn daar top.
Avatar gebruiker
zweed1
Superster
 
Berichten: 2097
Geregistreerd op: 05-05-2007 22:51
Woonplaats: Karlstad, Zweden/Hoogmade, Nederland

Re: Transferbeleid (algemeen)

Berichtdoor Kaz_SCH » 12-06-2019 09:10

Nog 9 dagen tot het einde van de zomervakantie voor de 1e selectie.
(met tussen haakjes het aantal gespeelde Eredivisiewedstrijden afgelopen seizoen)

UIT: Pierie (31), Schaars (9), Lammers (31), Thorsby (20), Yuki (29), van Amersfoort (28), Schmidt (13)

IN: Niemand. Helemaal niemand.

Ik zit al te wachten op het interview waarin Hamstra Dresevic, Skovgaard, Bruijn en Frederiksen presenteert als aanwinsten voor deze zomer.

Als er geen geld is, omdat de opbrengsten van Zeneli en Pierie meteen in het grote gat gegooid moeten worden moet je zo snel mogelijk Vlap verkopen. Hoe jammer dat ook is, met dat geld kun je dan investeren. Want we verliezen gewoon 6 tot 8 basisspelers deze zomer.

We worden dag in dag uit doodgegooid met 'één met Heerenveen' en ga weer achter de club staan, kom massaal. Straal dan als club ook iets meer uit. Het is uiteraard niet zo makkelijk als in Football Manager maar je kunt je toch op z'n minst naar je achterban communiceren dat er keihard aan gewerkt wordt? Ons als supporter wordt de urgentie van het verlengen door de strot geduwd, maar vervolgens als clubleiding straal je helemaal niks uit. Dat is enorm krom.
Kaz_SCH
Wereldspeler
 
Berichten: 1350
Geregistreerd op: 11-05-2006 09:50

Re: Transferbeleid (algemeen)

Berichtdoor Jelmer1981 » 12-06-2019 09:47

Het is lekker rustig in Heerenveen... geen nieuws is goed nieuws toch? ;)
Jelmer1981
Wereldspeler
 
Berichten: 1103
Geregistreerd op: 08-06-2008 08:10

Re: Transferbeleid (algemeen)

Berichtdoor Kaz_SCH » 12-06-2019 10:03

Dat moeten we dan maar hopen. Ik ben vooralsnog steeds sceptischer. Het is moeilijk winkelen met een lege portemonnee, maar ook naar buiten toe straalt het allemaal niks uit. We moeten Hamstra uiteindelijk beoordelen op het behaalde resultaat, en niet om zijn mediaoptredens natuurlijk, maar in mijn optiek glijdt hij langzaam maar zeker af naar een onvoldoende. Hij heeft enkele voltreffers gerealiseerd, maar welke vooruitgang hebben we de afgelopen jaren geboekt al met al? Eigenlijk niks.
Kaz_SCH
Wereldspeler
 
Berichten: 1350
Geregistreerd op: 11-05-2006 09:50

Re: Transferbeleid (algemeen)

Berichtdoor Muck » 12-06-2019 10:26

Kaz_SCH schreef:IN: Niemand. Helemaal niemand.


Het toverwoord is 'geduld'. Ik ben van mening dat het verstandiger is om nu te wachten, voordat we straks weer opgescheept zitten met de Dalgaards en Djuriccen van deze wereld.

Vergeet ook niet dat veel spelers nu op vakantie zijn en hun besluit op vakantie maken. Dit is vaak een rustige periode. Het wachten is ook een beetje op transfers van bijvoorbeeld een Drost of Ziyech. Als daar nog wat extra geld vrijkomt, zou je net voor die duurdere speler kunnen gaan. Tijden dat we bij de eerste training de nieuwe selectie aan het werk zagen, zijn wel voorbij.
Muck
Basisspeler
 
Berichten: 981
Geregistreerd op: 09-07-2007 20:28
Woonplaats: Heerenveen

Re: Transferbeleid (algemeen)

Berichtdoor Kaz_SCH » 12-06-2019 11:14

Volgens mij werden nou net Dalgaard en Djuric pas eind juli gehaald destijds :lol:

Geduld is inderdaad belangrijk, maar je hebt ook kans dat je te laat bent omdat je zelf te laat verkoopt. En het is niet dat we 1 of 2 spelers nodig hebben he, we hebben er een stuk of 8 nodig. Daarnaast vind ik de club naar buiten toe niet uitstralen waar ze alle supporters wel toe oproepen. Schouders eronder, met z'n allen knallen, volle kracht vooruit. Het oogt zo gelaten.

Maar ik laat me heel graag verrassen natuurlijk!
Kaz_SCH
Wereldspeler
 
Berichten: 1350
Geregistreerd op: 11-05-2006 09:50

Re: Transferbeleid (algemeen)

Berichtdoor Superfries1994 » 12-06-2019 12:03

Ik kan me wel in jouw woorden vinden. We hebben haast een compleet elftal aan nieuwe spelers nodig, zo is bijvoorbeeld de aanval wel heel mager bezet, ook nog met spelers die misschien nog vertrekken. Het is toch zaak zo langzamerhand spelers binnen te halen.
Superfries1994
Superster
 
Berichten: 2011
Geregistreerd op: 04-01-2014 19:27

Re: Transferbeleid (algemeen)

Berichtdoor Muck » 12-06-2019 12:17

Kaz_SCH schreef:Volgens mij werden nou net Dalgaard en Djuric pas eind juli gehaald destijds!


Sorry, slechte vergelijking. Mijn transferhart ziet het liefste vanmiddag nog een persconferentie belegd worden, waarin 3 nieuwe spelers gepresenteerd worden. Zeker nu er een soort van schoon schip gemaakt wordt met veel vertrekkende spelers, moet je dat schip niet meteen weer vervuilen. Dan nog maar even wachten.
Muck
Basisspeler
 
Berichten: 981
Geregistreerd op: 09-07-2007 20:28
Woonplaats: Heerenveen

Re: Transferbeleid (algemeen)

Berichtdoor Wizard » 12-06-2019 12:23

Wat Muck schrijft, de transfercaroussel moet eerst gaan lopen. Omdat die wordt aangewakkerd door de grotere clubs en er daarnaast nog geen marktconform bedrag voor Vlap wordt neergelegd, is het afwachten. Dit is elk jaar zo geweest. Het is nog maar begin juni, zodat er genoeg tijd is om spelers te halen. Het kan ook goed zijn dat er deals zijn gesloten, maar dat er nog met de communicatie wordt gewacht vanwege een discussie over de betalingstermijnen danwel dat de verkopende partij wil wachten met de publieke communicatie aangezien zij nog een vervanger willen aantrekken, etc.
Wizard
Beheerder
 
Berichten: 5036
Geregistreerd op: 28-07-2009 12:55

Re: Transferbeleid (algemeen)

Berichtdoor Kaz_SCH » 12-06-2019 12:32

Dat is deels waar inderdaad. Maar dat gaat niet voor 100% op. Het verhaal van de carrousel gaat niet 1 op 1 op. Andere clubs in ons segment hebben zich bijvoorbeeld al wel versterkt. Het is niet onmogelijk. Maar we wachten het af, hoe eerder je samen kunt trainen hoe beter je aan de start verschijnt.
Kaz_SCH
Wereldspeler
 
Berichten: 1350
Geregistreerd op: 11-05-2006 09:50

Re: Transferbeleid (algemeen)

Berichtdoor Muck » 12-06-2019 12:36

Dat laatste is zeker waar.

Daarnaast is het kijken wat er bij de grote clubs gebeurd en hoe hun selectie eruit komen te zien. Bij PSV zouden een Ramselaar of wellicht Lammers weer buiten de bot kunnen vallen. Zitten talenten als de Wit, Ekkelenkamp, Lang, Czerny volgend seizoen vast bij de A-selectie van Ajax? Als zij tegen de A-selectie blijven hangen, kan Heerenveen een uitweg zijn. Maar dan ben je vaak al 3 weken verder in de voorbereiding.

Groningen heeft Matusiwa al gehaald. Verschil met Heerenveen is ook dat we pas kort weten, wie er voor de groep staat en welke type spelers er nodig zijn. Dat is een extra ronde van besluitvorming.
Muck
Basisspeler
 
Berichten: 981
Geregistreerd op: 09-07-2007 20:28
Woonplaats: Heerenveen

Re: Transferbeleid (algemeen)

Berichtdoor Wizard » 12-06-2019 13:27

Kaz_SCH schreef:Dat is deels waar inderdaad. Maar dat gaat niet voor 100% op. Het verhaal van de carrousel gaat niet 1 op 1 op. Andere clubs in ons segment hebben zich bijvoorbeeld al wel versterkt. Het is niet onmogelijk. Maar we wachten het af, hoe eerder je samen kunt trainen hoe beter je aan de start verschijnt.

Het is maar hoe je het bekijkt. Wil je een transfersom voor iemand als Matusiwa betalen of speel je het spel hard en wacht je op dat buitenkansje (en een lagere transfersom) tot je een maand verder bent? Groningen heeft daarbij een kleiner begrotingsgat dan wij en kan met de vrijgekomen transfergelden makkelijker de markt op.
Uiteraard ben ik het met je eens dat, wanneer de selectie eerder op sterkte is, dit beter is voor de samenhang van de selectie tegelijk beter voor de aankoop/verlenging seizoenskaarten.
Wizard
Beheerder
 
Berichten: 5036
Geregistreerd op: 28-07-2009 12:55

Re: Transferbeleid (algemeen)

Berichtdoor Marça » 12-06-2019 13:35

Muck schreef:Zitten talenten als de Wit, Ekkelenkamp, Lang, Czerny volgend seizoen vast bij de A-selectie van Ajax? Als zij tegen de A-selectie blijven hangen, kan Heerenveen een uitweg zijn. Maar dan ben je vaak al 3 weken verder in de voorbereiding.

Als Hennie Spijkerman daadwerkelijk komt als assistent-trainer kan hij hopelijk een goed woordje voor ons doen bij de spelers die daar afvallen. Zonder Spijkerman zit je feitelijk vast in een netwerk dat zich beperkt rondom Heerenveen (Jansen, Talan) en Vitesse (Hamstra). Die nieuwe commissaris heeft bij de KNVB veel trainers opgeleid, maar brengt geen netwerk van spelers met zich mee.
Avatar gebruiker
Marça
Superster
 
Berichten: 1956
Geregistreerd op: 02-12-2002 15:50

Re: Transferbeleid (algemeen)

Berichtdoor Otsje P » 12-06-2019 15:07

Kaz_SCH schreef:Ik zit al te wachten op het interview waarin Hamstra Dresevic, Skovgaard, Bruijn en Frederiksen presenteert als aanwinsten voor deze zomer.


Dan hoef je niet te wachten, dat interview is namelijk in de winterstop al geweest. Toen heeft Hamstra namelijk duidelijk gezegd dat ze met de aankoop van Dresevic en Skovgaard voor een deel al inspeelden op deze zomer. En Bruijn is toch ook gewoon een toevoeging aan de selectie, met een half jaar aan basisplaatsen in de benen waarin hij zich erg goed geprofileerd heeft. Er is dus geen reden om Hamstra aan te vallen als hij dat zal gaan beweren.

Kaz_SCH schreef:UIT: Pierie (31), Schaars (9), Lammers (31), Thorsby (20), Yuki (29), van Amersfoort (28), Schmidt (13)

Want we verliezen gewoon 6 tot 8 basisspelers deze zomer.


Pierie, Lammers en, met wat goede wil, Yuki waren de enige basisspelers.

Schaars, van Amersfoort, Schmidt en Thorsby komen samen misschien net aan 34 basisplaatsen afgelopen seizoen en zelfs dat durf ik te betwijfelen.

Neemt niet weg dat ook ik gewoon zit te wachten op versterking en ik heb mijn ongenoegen over het niet halen van Matusiwa (in mijn ogen speler met veel potentie) ook geuit maar uiteindelijk hebben we geen idee wat men allemaal al aan het proberen en uitbroeden is.
Otsje P
Superster
 
Berichten: 4838
Geregistreerd op: 22-02-2011 12:01

Re: Transferbeleid (algemeen)

Berichtdoor Thinkman » 12-06-2019 18:06

Een broedende kip moet je niet storen. En nu maar hopen dat Hamstra met allerlei 'lelijke eendjes' komt aanzetten die hier uitgroeien tot 'prachtige zwanen'. :wink:


Het is erg stil maar het gaat erom dat de juiste spelers worden aangetrokken, niet om wie het snelste spelers haalt.
Er kan de komende weken nog heel veel gebeuren, in en uitgaand.
Thinkman
Superster
 
Berichten: 2408
Geregistreerd op: 15-10-2012 19:12

Re: Transferbeleid (algemeen)

Berichtdoor davp » 12-06-2019 22:18

Het is mij wat te vaak te lang stil. Heb het idee dat Hamstra niet zo sterk is in onderhandelen en het overtuigen van spelers om bij ons te komen spelen. Daarom gaan de spelers waar meer interesse voor is (aan het begin van een transferperiode) niet naar ons. En moeten wij uit een andere vijver vissen waar de gok vaak wat groter is. Tot nu toe heeft dat niet altijd in ons voordeel gewerkt.
Avatar gebruiker
davp
Superster
 
Berichten: 1589
Geregistreerd op: 22-06-2005 10:36
Woonplaats: De Knipe

VorigeVolgende

Keer terug naar Transfers & geruchten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten