Voetbalacademie sc Heerenveen

› over mensen die al horen bij de club

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Re: Voetbalacademie sc Heerenveen

Berichtdoor Mackan68 » 09-02-2019 17:18

BK2007 schreef:Lijkt op youtube een leuk spelertje. Opgeleid door Bayern.
Dit is toch weer een vondst van Hamstra. Goed gedaan Gerry !

De statistieken van Manuel Wintzheimer zijn stukken beter. Óók uit de jeugd van Bayern. Een echte spits en 2-benig. Snap niet dat ze hem vorige zomer niet gehaald hebben.
Laatst bijgewerkt door Mackan68 op 12-02-2019 21:08, in het totaal 1 keer bewerkt
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Avatar gebruiker
Mackan68
Superster
 
Berichten: 6778
Geregistreerd op: 01-08-2004 14:46
Woonplaats: De 'achterbuurt' van Techum

Re: Voetbalacademie sc Heerenveen

Berichtdoor Jelmer1981 » 11-02-2019 15:15

Iemand enig idee hoe dit werkt? Hoe kan Heerenveen nog een speler halen buiten de transferperiode om? Volgens de diverse sites had Maloku nog een contract tot 30.06.20.
Ik vind het overigens jammer dat er geen extra uitleg gegeven wordt wat betreft het idee achter het halen van deze speler. Is dit opvulling van Jong Heerenveen, vanwege de blessure van Iredale? Of is de verwachting dat deze jongen op termijn het eerste kan gaan halen?

Weet iemand overigens hoe het met Iredale is? En wat zijn perspectief is? Hij scoorde volgens mij bij de beloften ook weinig, heeft iemand van de kenners een beeld van deze jongen? Gaat hij het eerste halen? Ik neem toch aan dat hij als buiten-EU speler anders binnenkort een andere club op mag gaan zoeken?
Jelmer1981
Wereldspeler
 
Berichten: 1103
Geregistreerd op: 08-06-2008 08:10

Re: Voetbalacademie sc Heerenveen

Berichtdoor Jelmer1981 » 26-02-2019 14:33

Inmiddels heeft Maloku er in twee wedstrijden al 4 in liggen. Zijn trainer leek in ieder geval zeer enthousiast over hem, schijnt naast een neusje voor de goal een enorme werklust te laten zien.
Jelmer1981
Wereldspeler
 
Berichten: 1103
Geregistreerd op: 08-06-2008 08:10

Re: Voetbalacademie sc Heerenveen

Berichtdoor Jazz » 14-05-2019 12:05

Iredale gaat aan het einde van dit seizoen de club transfervrij verlaten. Ik snap de beslissing wel, hij lag er maanden uit en omdat hij Australisch is, moet de club een hoger salaris betalen dan een EU speler. Alsnog erg jammer.
Laatst bijgewerkt door Jazz op 23-05-2019 11:47, in het totaal 1 keer bewerkt
Heerenveen fan in Leiden
Jazz
Beheerder
 
Berichten: 2474
Geregistreerd op: 11-05-2015 15:56
Woonplaats: Leiden

Re: Voetbalacademie sc Heerenveen

Berichtdoor Wizard » 23-05-2019 11:05

Feanonline:
SC Heerenveen hoopt na het vertrek van Morten Thorsby naar Sampdoria komend seizoen opnieuw een Noorse middenvelder vast te leggen. Volgens informatie die FeanOnline heeft bereikt, staat Edvard Tagseth (18) op het lijstje van technisch manager Gerry Hamstra.
De Noorse jeugdinternational speelde de afgelopen twee jaar in de jeugdopleiding van FC Liverpool, waar hij ook een nieuw tweejarig contract kon tekenen. De verdedigende middenvelder kiest echter voor een andere route en traint in afwachting van een nieuwe club mee bij het Noorse Rosenborg.
SC Heerenveen kan op financieel gebied niet wedijveren met een club als Liverpool, maar kan hem wel een sportieve toekomst schetsen. Niet alleen Thorsby, maar ook Real Madrid-huurling Martin Ødegaard gebruikten het Abe Lenstra Stadion succesvol om een sprong te maken naar een grotere club.
Volgens Noorse media zijn de Friezen zijn niet de enige interesse hebben in Tagseth. Om welke andere clubs het gaat is evenwel nog niet bekend.

Ik ken hem niet. Iemand?
Wizard
Beheerder
 
Berichten: 5036
Geregistreerd op: 28-07-2009 12:55

Re: Voetbalacademie sc Heerenveen

Berichtdoor Mackan68 » 24-05-2019 16:11

Wizard schreef:Feanonline:
SC Heerenveen hoopt na het vertrek van Morten Thorsby naar Sampdoria komend seizoen opnieuw een Noorse middenvelder vast te leggen. Volgens informatie die FeanOnline heeft bereikt, staat Edvard Tagseth (18) op het lijstje van technisch manager Gerry Hamstra.
De Noorse jeugdinternational speelde de afgelopen twee jaar in de jeugdopleiding van FC Liverpool, waar hij ook een nieuw tweejarig contract kon tekenen. De verdedigende middenvelder kiest echter voor een andere route en traint in afwachting van een nieuwe club mee bij het Noorse Rosenborg.
SC Heerenveen kan op financieel gebied niet wedijveren met een club als Liverpool, maar kan hem wel een sportieve toekomst schetsen. Niet alleen Thorsby, maar ook Real Madrid-huurling Martin Ødegaard gebruikten het Abe Lenstra Stadion succesvol om een sprong te maken naar een grotere club.
Volgens Noorse media zijn de Friezen zijn niet de enige interesse hebben in Tagseth. Om welke andere clubs het gaat is evenwel nog niet bekend.

Ik ken hem niet. Iemand?

Volgens zijn Transfermarktpagina is het een centrale middenvelde. Hamstra zal toch niet weer dezelfde fout maken met allemaal centrale middenvelders die op allemaal andere posities moeten spelen? Zeker nu er veel vertrekken dient het de aandacht om echt specifiek voor de beoaalde posities spelers aan te trekken. Teveel van hetzelfde zit niemand op te wachten.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Avatar gebruiker
Mackan68
Superster
 
Berichten: 6778
Geregistreerd op: 01-08-2004 14:46
Woonplaats: De 'achterbuurt' van Techum

Re: Voetbalacademie sc Heerenveen

Berichtdoor Wizard » 27-05-2019 08:53

Het is een defensieve middenvelder, linksbenig en heeft veel inzicht. Schijnt niet al te groot te zijn en kon als 14-jarige naar alle topclubs van Engeland waarbij hij koos voor Liverpool.
Wizard
Beheerder
 
Berichten: 5036
Geregistreerd op: 28-07-2009 12:55

Re: Voetbalacademie sc Heerenveen

Berichtdoor Jazz » 27-05-2019 18:30

Birkir Heimisson vertrekt bij SC Heerenveen. De 19-jarige middenvelder, die sinds 2016 in Friesland voetbalde, meldt zijn vertrek via Instagram.

De jeugdinternational van IJsland kwam dit seizoen tot twee wedstrijden in het beloftenelftal van SC Heerenveen. In de A-junioren Eredivisie speelde hij twaalf wedstrijden mee.

In juli 2016 nam Heerenveen Heimisson over van het IJslandse Thór. Toen hij slechts vijftien jaar oud was, debuteerde de speler al in het eerste elftal van bovengenoemde club.


Deze jongen heeft blijkbaar geen toekomst voor het 1ste.
Heerenveen fan in Leiden
Jazz
Beheerder
 
Berichten: 2474
Geregistreerd op: 11-05-2015 15:56
Woonplaats: Leiden

Re: Voetbalacademie sc Heerenveen

Berichtdoor Demster » 28-05-2019 14:11

Ligt het aan mij of zijn de jeugdspelers die uit het buitenland komen eigenlijk nooit een succes de laatste tijd? Kan me nog een Canadees, een Portugees en als laatste die jonge Australiër herinneren. Hopelijk dat Frederiksen de stap wél kan maken.
Demster
Selectiespeler
 
Berichten: 462
Geregistreerd op: 31-05-2015 22:52

Re: Voetbalacademie sc Heerenveen

Berichtdoor Lipton » 03-06-2019 12:22

Demster schreef:Ligt het aan mij of zijn de jeugdspelers die uit het buitenland komen eigenlijk nooit een succes de laatste tijd?.


Dat heb je goed gezien, als je terug zou scrollen in dit topic zul je zien dat ik al jaren kritisch ben op het halen van buitenlandse spelers.

Ik denk serieus dat Heerenveen de afgelopen 10 jaar meer dan 75 buitenlandse spelers heeft gehad in de opleiding. Er is veel geld betaald voor spelers die gewoon slecht waren, het beste recentelijke voorbeeld daarvan was Jakub Wrzesniak.
Dat was een hele matige speler, maar daar moest wel geld voor betaald worden, niet alleen een afkoopsom maar ook verblijf en andere kosten.

Het gras is ergens anders altijd groener, ik hoop dat Heerenveen zich meer gaat focussen op talenten uit Nederland maar ook uit de regio.
De focus moet liggen op het binnenhalen van buitenkansjes of spelers die echt iets toevoegen.
Ik heb de afgelopen jaren zoveel matige buitenlandse spelers voorbij zien komen en er is volgens mij niemand doorgebroken.
Lipton
Superster
 
Berichten: 6808
Geregistreerd op: 25-12-2003 20:39

Re: Voetbalacademie sc Heerenveen

Berichtdoor Goran Popov » 17-08-2019 04:19

Hoe zit het eigenlijk met die Duits-Albanese spits, Progon Maloku? Zou hier tot de zomer een kans krijgen - is zijn contract verlengd? Of speelt hij inmiddels ergens anders?
Goran Popov
Selectiespeler
 
Berichten: 224
Geregistreerd op: 28-04-2013 17:36

Re: Voetbalacademie sc Heerenveen

Berichtdoor Mackan68 » 17-08-2019 09:59

Goran Popov schreef:Hoe zit het eigenlijk met die Duits-Albanese spits, Progon Maloku? Zou hier tot de zomer een kans krijgen - is zijn contract verlengd? Of speelt hij inmiddels ergens anders?

Die was gedurende de voorbereiding onzichtbaar, maar begon afgelopen maandag gewoon in de basis bij de na 7 minuten afgelaste wedstrijd tegen Jong Vitesse.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Avatar gebruiker
Mackan68
Superster
 
Berichten: 6778
Geregistreerd op: 01-08-2004 14:46
Woonplaats: De 'achterbuurt' van Techum

Re: Voetbalacademie sc Heerenveen

Berichtdoor Otsje P » 17-08-2019 11:13

Regelmatig las en hoorde je de afgelopen jaren "er zitten geen pareltjes meer inde selectie" en "er worden geen pareltjes meer gescout die geld op kunnen leveren". Op enkele uitzonderingen na (Larsson, Zenelli) zit hier wel een kern van waarheid in. Waar we vroeger de Suleimani's, van Nistelrooy's en Huntelaar's haalden is dat tegenwoordig veel minder aan de orde.

De academie heeft die financiële rol bijna volledig overgenomen. Ik was laatst eens de forse transfers van de afgelopen jaren in mijn hoofd aan het optellen en kwam tot de conclusie dat er eigenlijk verdomd goed werk geleverd wordt op de opleiding.

Vlap
Pierie
Johnsson
St. Juste
van Aken
Sinkgraven
Ziyech
Narsingh
Gouweleeuw

Volgens mij heeft het opleiden van deze heren de club een kapitaal opgeleverd. Na de verkoop van Pierie en Vlap is het altijd weer de vraag of er weer een nieuw talent op staat maar het bovenstaande lijstje geeft wel vertrouwen.

Wat de scouting van reeds doorgebroken Nederlandse en buitenlandse spelers betreft kan je best een boel kritische noten kraken maar de jeugdscouting en opleiding lijkt heel redelijk op niveau te zijn.
Otsje P
Superster
 
Berichten: 4838
Geregistreerd op: 22-02-2011 12:01

Re: Voetbalacademie sc Heerenveen

Berichtdoor Feanfan 1 » 17-08-2019 11:23

Zolang er gehuurd wordt zal er niet (veel) aan verdiend worden. Met name een spits moet je nooit gaan huren, omdat daar meestal de hoogste transferwaarde aan zit
Feanfan 1
Superster
 
Berichten: 7695
Geregistreerd op: 11-07-2003 12:37

Re: Voetbalacademie sc Heerenveen

Berichtdoor Muck » 18-08-2019 20:43

Feanfan 1 schreef:Zolang er gehuurd wordt zal er niet (veel) aan verdiend worden. Met name een spits moet je nooit gaan huren, omdat daar meestal de hoogste transferwaarde aan zit


Laatste spits waaraan verdiend is: Mark Uth. En niet eens zo gek veel. Verdiensten van de jaren daarna:
Keepers: geen
Verdedigers: van Aken, st. Juste, Pierie, Dumfries
Middenvelders: Vlap
Vleugelspelers: Larsson, Zeneli
Spitsen: Veerman(?)

Tegenwoordig verdienen we meer met rechtsbacks dan met spitsen.
Muck
Basisspeler
 
Berichten: 981
Geregistreerd op: 09-07-2007 20:28
Woonplaats: Heerenveen

Re: Voetbalacademie sc Heerenveen

Berichtdoor Feanfan 1 » 18-08-2019 20:49

Lammers was gehuurd en Reza had de leeftijd die niet meer miljoenen opleverde. Dat vond ook ik ook al een aankoop waar ik mijn twijfels bij had.
Feanfan 1
Superster
 
Berichten: 7695
Geregistreerd op: 11-07-2003 12:37

Re: Voetbalacademie sc Heerenveen

Berichtdoor Neymar » 26-11-2019 08:47

https://www.youtube.com/watch?v=PmDDUtn ... u.be&t=180

Haha, Griezmann heeft Ajen vd Heide in z'n Football Manager team :lol:
Avatar gebruiker
Neymar
Superster
 
Berichten: 1960
Geregistreerd op: 02-07-2011 16:29

Re: Voetbalacademie sc Heerenveen

Berichtdoor Jazz » 18-12-2019 09:27

Lezen we mee Sc Heerenveen? Dit is DE kans om aan te haken met de andere teams!!

Feyenoord bevestigt deelname aan nieuwe competitie vanaf 2020/21
Dinsdag, 17 december 2019 om 16:40

Feyenoord neemt vanaf volgend seizoen deel aan een nieuwe beloftencompetitie voor spelers tot 21 jaar, zo heeft de club bekendgemaakt. Maandag bracht de KNVB naar buiten dat de nieuwe competitie vanaf 2020/21 wordt opgezet en de Rotterdammers nemen deel. Via de voetbalpiramide hoopt Feyenoord met het beloftenteam uiteindelijk in de Keuken Kampioen Divisie terecht te komen.

Clubs uit de Onder-21-competitie kunnen promoveren naar de Tweede Divisie en vanaf het seizoen 2021/22 ook naar de Keuken Kampioen Divisie. Algemeen directeur Mark Koevermans liet eerder deze maand bij zijn aanstelling al weten dat hij met Jong Feyenoor zo snel mogelijk toe wil treden tot de voetbalpiramide. Vanaf volgend seizoen zal dat dus het geval zijn, zo brengt de club dinsdag naar buiten.

“Hiermee wordt de opleiding verlengd, wat inhoudt dat wij jeugdspelers meer kunnen bieden. De weerstand neemt toe en dat is goed voor hun ontwikkeling”, reageert hoofd jeugdopleiding Stanley Brard. “Een beloftenteam in de voetbalpiramide betekent een goed podium voor onze spelers om zich te laten zien. Bovendien wordt de brug tussen de jeugd en Feyenoord 1 daarmee weer een stukje kleiner.”
Heerenveen fan in Leiden
Jazz
Beheerder
 
Berichten: 2474
Geregistreerd op: 11-05-2015 15:56
Woonplaats: Leiden

Re: Voetbalacademie sc Heerenveen

Berichtdoor Marça » 18-12-2019 11:23

Jazz schreef:Lezen we mee Sc Heerenveen? Dit is DE kans om aan te haken met de andere teams!!


De huidige leiding heeft al laten weten dat ze niet willen meedoen in de voetbalpiramide. Kost simpelweg teveel geld om zo'n elftal volwaardig mee te laten spelen. Sportief gezien zou het natuurlijk wel beter zijn.
Avatar gebruiker
Marça
Superster
 
Berichten: 1956
Geregistreerd op: 02-12-2002 15:50

Re: Voetbalacademie sc Heerenveen

Berichtdoor Jazz » 18-12-2019 11:41

Marça schreef:De huidige leiding heeft al laten weten dat ze niet willen meedoen in de voetbalpiramide. Kost simpelweg teveel geld om zo'n elftal volwaardig mee te laten spelen. Sportief gezien zou het natuurlijk wel beter zijn.


Hoe kom je hierbij? In 2017 wilde ze het wel (zie hieronder)... Ik kan geen recente citaten vinden maar het zal mij niks verbazen als ze wel mee willen doen.

SC Heerenveen wil met zijn beloftenelftal alsnog toetreden tot de voetbalpiramide. Die wens lijkt op korte termijn echter niet uitvoerbaar.

Begin vorig jaar stelde de KNVB de voetbalpiramide open voor beloftenelftallen. De toenmalige leiding van Heerenveen ging niet in op deze uitnodiging, net als bijvoorbeeld Feyenoord, ADO Den Haag en Roda JC Kerkrade. In plaats daarvan spelen deze clubs met hun beloftenelftal in een competitie voor reserveploegen die geen onderdeel uitmaakt van de normale competitiestructuur van de KNVB. Gerry Hamstra, afgelopen zomer aangesteld als technisch manager van Heerenveen, zou dit graag anders zien.

'Dat lijkt ons voor de ontwikkeling van onze talenten veel beter om in de normale competitiestructuur te spelen', aldus technisch manager Gerry Hamstra tegen Voetbal International. 'Daarin speel je serieuze wedstrijden tegen ploegen die echt ergens voor spelen. Er is media-aandacht, er zijn meer supporters, kortom: je komt er in het klein alles tegen waar je later in het eerste elftal ook mee te maken hebt.'

Probleem is dat Jong SC Heerenveen bij een overstap naar de reguliere voetbalpiramide terecht komt in de kelder van het amateurvoetbal. 'Dat is hoe we het vorig seizoen met alle clubs hebben afgesproken', laat Koen Adriaanse van de KNVB weten. 'Alle beloftenelftallen konden per ingang van dit seizoen instromen. Als Heerenveen dit ook had gedaan, hadden ze nu waarschijnlijk al in de Tweede Divisie gespeeld. Een club die nu alsnog wil instromen, moet onderaan beginnen.'

'Uitzonderingen kunnen wij in principe nu niet meer maken', vervolgt Adriaanse. 'Dit zou alleen kunnen na overleg met de betaaldvoetbalclubs en amateurclubs.'
Heerenveen fan in Leiden
Jazz
Beheerder
 
Berichten: 2474
Geregistreerd op: 11-05-2015 15:56
Woonplaats: Leiden

Re: Voetbalacademie sc Heerenveen

Berichtdoor fuotbalgek » 18-12-2019 11:44

Natuurlijk ga je daar nu in mee. Ajax, PSV, AZ, Utrecht, Vitesse en Groningen zijn al over, Feyenoord wil over, wat blijft er dan nog voor competitie om je talenten een uitdaging in te geven? Die hele belofte competitie was al enorm gedevalueerd, nu kun je niet anders dan trachten in die pyramide te komen.
fuotbalgek
Superster
 
Berichten: 3639
Geregistreerd op: 13-05-2013 15:35

Re: Voetbalacademie sc Heerenveen

Berichtdoor Superfries88' » 18-12-2019 13:01

fuotbalgek schreef:Natuurlijk ga je daar nu in mee. Ajax, PSV, AZ, Utrecht, Vitesse en Groningen zijn al over, Feyenoord wil over, wat blijft er dan nog voor competitie om je talenten een uitdaging in te geven? Die hele belofte competitie was al enorm gedevalueerd, nu kun je niet anders dan trachten in die pyramide te komen.


Vitesse en FC Groningen zijn allebei al uit de voetbalpiramide gestapt.
Superfries88'
Superster
 
Berichten: 14965
Geregistreerd op: 06-03-2004 14:19

Re: Voetbalacademie sc Heerenveen

Berichtdoor fuotbalgek » 18-12-2019 13:56

Je hebt gelijk, ik loop achter. Vanwege de aangescherpte regels rondom de selectie voor Jong teams zijn ze er mee gestopt. Er is geen mogelijkheid om oudere wisselspelers aan spelen toe te laten komen, en voor de jongere talenten komt er een -21 competitie. Toch zul je in deze competitie dus niet tegen de talenten van de grote clubs spelen, die zitten wel in de pyramide. Het is nog even afwachten wat de sterkte van zo'n -21 competitie wordt dus.
fuotbalgek
Superster
 
Berichten: 3639
Geregistreerd op: 13-05-2013 15:35

Re: Voetbalacademie sc Heerenveen

Berichtdoor Marça » 18-12-2019 14:42

Jazz schreef:Hoe kom je hierbij? In 2017 wilde ze het wel (zie hieronder)... Ik kan geen recente citaten vinden maar het zal mij niks verbazen als ze wel mee willen doen.


Pin me er niet op vast, maar ik meende dat Hamstra iets dergelijks bij Radio Camataru heeft gezegd. Toen noemde hij ook het creëren van een Onder 21-competitie en dat ze daar graag aan mee willen doen.
Avatar gebruiker
Marça
Superster
 
Berichten: 1956
Geregistreerd op: 02-12-2002 15:50

Re: Voetbalacademie sc Heerenveen

Berichtdoor Superfries1996 » 17-01-2020 18:11

Geruchten over Noa Lang (inmiddels verhuurd aan Twente) en andere vleugelspelers. Tenzij Ejuke of Van Bergen vertrekt hoeft er van mij niemand te komen. Gooi Van der Heijde maar voor de leeuwen! Barst van het talent.
nou nou
Avatar gebruiker
Superfries1996
Superster
 
Berichten: 2408
Geregistreerd op: 10-04-2012 19:21

Re: Voetbalacademie sc Heerenveen

Berichtdoor Muck » 21-01-2020 13:47

Of Rami Hajal, zoals afgelopen weekend.
Muck
Basisspeler
 
Berichten: 981
Geregistreerd op: 09-07-2007 20:28
Woonplaats: Heerenveen

Re: Voetbalacademie sc Heerenveen

Berichtdoor pes5 » 21-02-2020 15:30

Timo Zaal heeft een nieuwe verbintenis ondertekend. Dit betekent dat hij tot medio 2023 vast ligt. Prima zaak!
pes5
Beheerder
 
Berichten: 2977
Geregistreerd op: 10-07-2006 15:00
Woonplaats: Heerenveen

Re: Voetbalacademie sc Heerenveen

Berichtdoor Jazz » 02-03-2020 19:51

Rein Smit met een hattrick voor de rust. Hebben we een toekomstige eerste elftal spits in Rein?
Heerenveen fan in Leiden
Jazz
Beheerder
 
Berichten: 2474
Geregistreerd op: 11-05-2015 15:56
Woonplaats: Leiden

Re: Voetbalacademie sc Heerenveen

Berichtdoor Kaz_SCH » 03-03-2020 09:41

Jazz schreef:Rein Smit met een hattrick voor de rust. Hebben we een toekomstige eerste elftal spits in Rein?


Dat zou geweldig zijn, maar het blijft heel lastig in te schatten omdat het niveau in die competitie heel wisselend is. Wij speelden met veel 1e elftalspelers, ik weet eerlijk gezegd niet hoe dat met Willem II zat.
Kaz_SCH
Wereldspeler
 
Berichten: 1350
Geregistreerd op: 11-05-2006 09:50

Re: Voetbalacademie sc Heerenveen

Berichtdoor Jelmer1981 » 10-06-2020 08:50

Heerenveen plukt twee 17-jarige spelers weg uit de jeugdopleiding van Ajax. Het betreft doelman Marijn Dijkstra en rechtsback Chesron Oostwoud.
Jelmer1981
Wereldspeler
 
Berichten: 1103
Geregistreerd op: 08-06-2008 08:10

VorigeVolgende

Keer terug naar Spelers & staf

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten