Schaduwelftal (namedropping/suggesties)

› wie (nog) niet pompeblêden draagt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Re: Schaduwelftal (namedropping/suggesties)

Berichtdoor Satyr » 13-05-2019 10:30

Och, dat is niet het probleem he. Maar het zou toch op z'n minst helpen als iemand die Hamstra (of weet ik wie, al is het maar iemand van de staf) kent een mail stuurt, ipv een onbekende zoals ik.
Avatar gebruiker
Satyr
Superster
 
Berichten: 2541
Geregistreerd op: 01-02-2005 16:02

Re: Schaduwelftal (namedropping/suggesties)

Berichtdoor ThiagoAlcantara » 13-05-2019 10:39

Satyr schreef:Is er ooit wel eens iemand die dit topic, of de namen, eens naar de club mailt?

Er staan zoveel goede en op z'n minst nuttige tips in, maar als niemand het leest...



Met alle respect hoor, maar zoveel goeed namen? Kun je dat eens wat concreter maken? De enige namen die ik hier hoofdzakelijk lees zijn doorsnee KKD namen die toevalligerwijs leuke statistiekjes hebben.

Ik bedoel het zeker niet verkeerd, maar denk je nou werkelijk dat 't bij de scouting van Heerenveen zo amateuristisch gesteld is dat deze jongens niet bekend zijn bij de club? Nu lees ik dat men hier Ferdy Druijff een ''enorme'' potentie toedicht.. Er wordt voor het gemak even vergeten dat van zijn 29 goals er 10 penalty's tussen zaten.
Deze jongen heeft een prima schot in beide benen, maar moet qua handelingssnelheid en technische bagage echt nog veel stappen maken.

Indien de club de ambitie heeft om voor het rechter rijtje te gaan zouden we hem zowaar moeten halen ja.
ThiagoAlcantara
Basisspeler
 
Berichten: 553
Geregistreerd op: 19-04-2012 15:49

Re: Schaduwelftal (namedropping/suggesties)

Berichtdoor Satyr » 13-05-2019 12:23

Op basis van het recente aankoopbeleid bestellen ze alles via DVD's. Of ze komen met 'open deuren' als Woudenberg en Dumfries, waarvan iedereen wel weet dat hij kan voetballen. Nu zou die jongen van Excelsior zoiets zijn, Jerdy Schouten.

Ik mis de spelers die voor bijna niks komen en goed worden bij ons. Zo'n Matusiwa of Druijff kunnen nooit veel kosten en kunnen echt wel een bal naar dezelfde kleur overspelen. Maar die jongens zijn ook al overal bekend.

Het gaat mij er om, dat er blijkbaar aardig wat volgers van buitenlands voetbal hier zitten, die met Scandinavische Matusiwa's en Jerdy Schoutens komen, maar geen gehoor krijgen.

Bjørn Inge Utvik, 23 jaar, speelde al meer dan 100 eredivisieduels (In Noorwegen dus) en zat in alle Noorse jeugdelftallen. Basisspeler bij Sarpsborg en zou voor 300.000 op te pikken zijn. Heeft maar voor twee jaar getekend, dus hij zal nooit veel meer kosten.
Avatar gebruiker
Satyr
Superster
 
Berichten: 2541
Geregistreerd op: 01-02-2005 16:02

Re: Schaduwelftal (namedropping/suggesties)

Berichtdoor bennieeee » 16-05-2019 12:02

Moreno Rutten gaat VVV verlaten misschien een leuke optie voor ons.
bennieeee
Selectiespeler
 
Berichten: 360
Geregistreerd op: 02-02-2015 10:51

Re: Schaduwelftal (namedropping/suggesties)

Berichtdoor Jazz » 18-05-2019 12:01

Narsingh van Swansea is gratis op te halen
Heerenveen fan in Leiden
Jazz
Beheerder
 
Berichten: 2474
Geregistreerd op: 11-05-2015 15:56
Woonplaats: Leiden

Re: Schaduwelftal (namedropping/suggesties)

Berichtdoor Superfries1994 » 18-05-2019 14:28

Jazz schreef:Narsingh van Swansea is gratis op te halen

Zou zo'n speler te betalen zijn voor ons? Ik vrees dat hij nog een redelijk PL salaris ontvangt.
Superfries1994
Superster
 
Berichten: 2011
Geregistreerd op: 04-01-2014 19:27

Re: Schaduwelftal (namedropping/suggesties)

Berichtdoor DSCH » 18-05-2019 15:30

Met van Bergen op de RB lijkt Narsingh mij ook overbodig. En voor de LB zie ik het niet zitten met van Bergen of Narsingh. Die moeten op snelheid hun man voorbij en dan met hun goede been de voorzet geven.
DSCH
Wereldspeler
 
Berichten: 1236
Geregistreerd op: 09-08-2013 13:17

Re: Schaduwelftal (namedropping/suggesties)

Berichtdoor davp » 18-05-2019 17:08

En Narsingh lijkt me ook niet echt een type dat als spits uit de voeten kan als een soort Tadic of Menphis.
Avatar gebruiker
davp
Superster
 
Berichten: 1589
Geregistreerd op: 22-06-2005 10:36
Woonplaats: De Knipe

Re: Schaduwelftal (namedropping/suggesties)

Berichtdoor Feanfan 1 » 19-05-2019 13:58

Verdediger:
Mark vd Maarel (Utrecht)

Middenvelders:
Thomas Bruns (Vitesse)
Emil Hansson (Feyenoord, nu RKC op huur)basis
Gustav Wikheim (Midtjylland)
Feanfan 1
Superster
 
Berichten: 7695
Geregistreerd op: 11-07-2003 12:37

Re: Schaduwelftal (namedropping/suggesties)

Berichtdoor Jazz » 20-05-2019 08:52

Die Matusiwa willen we toch niet hebben als defensieve middenvelder? Hij is 1.73 lang...
Heerenveen fan in Leiden
Jazz
Beheerder
 
Berichten: 2474
Geregistreerd op: 11-05-2015 15:56
Woonplaats: Leiden

Re: Schaduwelftal (namedropping/suggesties)

Berichtdoor Neymar » 20-05-2019 09:18

Jazz schreef:Die Matusiwa willen we toch niet hebben als defensieve middenvelder? Hij is 1.73 lang...


Kanté is 1.68 haha, maar die is natuurlijk een klasse apart.
Avatar gebruiker
Neymar
Superster
 
Berichten: 1960
Geregistreerd op: 02-07-2011 16:29

Re: Schaduwelftal (namedropping/suggesties)

Berichtdoor Wizard » 20-05-2019 09:47

Jazz schreef:Die Matusiwa willen we toch niet hebben als defensieve middenvelder? Hij is 1.73 lang...

Als defensieve middenvelder is dat juist prima. Schaars is ook niet de grootste. Zolang er maar genoeg anderen met lengte zijn.
Maar, met zowel Bruijn als Matusiwa op je middenveld heb je weinig lengte inderdaad haha.
Wizard
Beheerder
 
Berichten: 5036
Geregistreerd op: 28-07-2009 12:55

Re: Schaduwelftal (namedropping/suggesties)

Berichtdoor Marça » 22-05-2019 13:09

Geen idee hoe goed Ari Skulason (32) precies is en of hij de concurrentiestrijd zou willen aangaan met Lucas Woudenberg, maar hij is transfervrij op te pikken. Speelde ooit in de jeugd bij Heerenveen maar kwam pas bij GIF Sundsvall (Zweden), Odense BK (Denemarken, waar Høegh toen ook speelde) en Lokeren (België) aan spelen toe.

Nogmaals, geen idee hoe goed hij precies is maar hij heeft genoeg ervaring, was bij Odense regelmatig aanvoerder en heeft 64 interlands met IJsland (inclusief een WK) in de benen.
Avatar gebruiker
Marça
Superster
 
Berichten: 1956
Geregistreerd op: 02-12-2002 15:50

Re: Schaduwelftal (namedropping/suggesties)

Berichtdoor Wizard » 22-05-2019 13:28

Marça schreef:Geen idee hoe goed Ari Skulason (32) precies is en of hij de concurrentiestrijd zou willen aangaan met Lucas Woudenberg, maar hij is transfervrij op te pikken.

Dan zie ik de club liever een jonge linksback aantrekken die over een jaar of 2 de strijd met Woudenberg kan aangaan. Met Skovgaard heb je al een linksbenige speler die in principe op de linksback uit de voeten kan.
Persoonlijk zie ik het liefst dat de club haar geld investeert in de basiself en daarachter een groep met beloften.
We spelen geen Europees en geen play-offs en zo blijft het aantal te spelen wedstrijden minimaal: Maak de selectie maar wat dunner/kleiner, zodat er meer geld overblijft voor echte versterkingen.
Wizard
Beheerder
 
Berichten: 5036
Geregistreerd op: 28-07-2009 12:55

Re: Schaduwelftal (namedropping/suggesties)

Berichtdoor Jazz » 22-05-2019 13:36

Marça schreef:Geen idee hoe goed Ari Skulason (32) precies is en of hij de concurrentiestrijd zou willen aangaan met Lucas Woudenberg, maar hij is transfervrij op te pikken. Speelde ooit in de jeugd bij Heerenveen maar kwam pas bij GIF Sundsvall (Zweden), Odense BK (Denemarken, waar Høegh toen ook speelde) en Lokeren (België) aan spelen toe.

Nogmaals, geen idee hoe goed hij precies is maar hij heeft genoeg ervaring, was bij Odense regelmatig aanvoerder en heeft 64 interlands met IJsland (inclusief een WK) in de benen.


Een 32 jarige Linksback? Lieve help, we hebben jongen pareltjes nodig die we voor meer kunnen verkopen. Skulason gaat geen geld opleveren. Wel heb je ervaring, maar dan heb ik liever een type Schaars als captain
Heerenveen fan in Leiden
Jazz
Beheerder
 
Berichten: 2474
Geregistreerd op: 11-05-2015 15:56
Woonplaats: Leiden

Re: Schaduwelftal (namedropping/suggesties)

Berichtdoor Superfries1994 » 22-05-2019 14:36

Ricardo van Rhijn misschien een optie op de rechterkant? Vertrekt transfervrij bij AZ.
Superfries1994
Superster
 
Berichten: 2011
Geregistreerd op: 04-01-2014 19:27

Re: Schaduwelftal (namedropping/suggesties)

Berichtdoor Marça » 22-05-2019 15:08

Jazz schreef:Een 32 jarige Linksback? Lieve help, we hebben jongen pareltjes nodig die we voor meer kunnen verkopen. Skulason gaat geen geld opleveren. Wel heb je ervaring, maar dan heb ik liever een type Schaars als captain


Ik denk dat dit jonge team juist wel wat ervaring kan gebruiken en niet alleen jonge pareltjes die we voor meer kunnen verkopen. Een type Schaars (Schöne?) zou natuurlijk nog 10x beter zijn, maar die heb je niet zomaar gevonden.
Avatar gebruiker
Marça
Superster
 
Berichten: 1956
Geregistreerd op: 02-12-2002 15:50

Re: Schaduwelftal (namedropping/suggesties)

Berichtdoor Sjoerdbokje » 22-05-2019 19:24

Excelsior gedegradeerd. Vanavond nog Schouten oppikken!
Maarten de Jong, de kalkvreter!
Avatar gebruiker
Sjoerdbokje
Selectiespeler
 
Berichten: 480
Geregistreerd op: 17-02-2010 10:26

Re: Schaduwelftal (namedropping/suggesties)

Berichtdoor BakCristian » 22-05-2019 19:57

Jazz schreef:Die Matusiwa willen we toch niet hebben als defensieve middenvelder? Hij is 1.73 lang...

Gaat naar FCG
Yesterday is history, tomorrow is a mystery
BakCristian
Selectiespeler
 
Berichten: 370
Geregistreerd op: 14-05-2008 22:35
Woonplaats: Eksmoardersyl

Re: Schaduwelftal (namedropping/suggesties)

Berichtdoor Crash » 22-05-2019 19:58

Sjoerdbokje schreef:Excelsior gedegradeerd. Vanavond nog Schouten oppikken!


Dat zou duiden op adequaat handelen. Dat heb ik al járen niet meer bij onze club gezien. Gelukkig hebben we nu Cees die aan zijn imago moet werken dus het is tijd voor goed hoopgevend transfer-nieuws de komende weken, ten einde het stadion weer wat voller (lees: minder leeg) te krijgen.
Avatar gebruiker
Crash
Superster
 
Berichten: 2546
Geregistreerd op: 04-05-2005 09:56
Woonplaats: Heerenveen

Re: Schaduwelftal (namedropping/suggesties)

Berichtdoor Crash » 22-05-2019 20:03

BakCristian schreef:Gaat naar FCG


Over adequaat handelen gesproken inderdaad. Keurig opgepikt dit talent door onze concurrent. Complimenten.
Avatar gebruiker
Crash
Superster
 
Berichten: 2546
Geregistreerd op: 04-05-2005 09:56
Woonplaats: Heerenveen

Re: Schaduwelftal (namedropping/suggesties)

Berichtdoor Marça » 22-05-2019 20:09

Wij hebben voor die positie van Matusiwa natuurlijk ook Kongolo. Los van of hij beter of slechter is, kun je natuurlijk moeilijk een vergelijkbare speler vastleggen die bovendien even oud is. Dat is kapitaalvernietiging.
Avatar gebruiker
Marça
Superster
 
Berichten: 1956
Geregistreerd op: 02-12-2002 15:50

Re: Schaduwelftal (namedropping/suggesties)

Berichtdoor Jazz » 22-05-2019 21:21

Ik zou Schouten halen, alleen hij heeft nog een contract tot 2021, heeft een marktwaarde van 2 miljoen en heeft veel opties. Ik denk dat hij niet meer haalbaar is voor Heerenveen.
Heerenveen fan in Leiden
Jazz
Beheerder
 
Berichten: 2474
Geregistreerd op: 11-05-2015 15:56
Woonplaats: Leiden

Re: Schaduwelftal (namedropping/suggesties)

Berichtdoor Superfries1994 » 22-05-2019 22:06

Marça schreef:Wij hebben voor die positie van Matusiwa natuurlijk ook Kongolo. Los van of hij beter of slechter is, kun je natuurlijk moeilijk een vergelijkbare speler vastleggen die bovendien even oud is. Dat is kapitaalvernietiging.

Ik zie in Kongolo veel meer een 8 met loopvermogen (box to box) dan een echte CVM, iets dat Matusiwa goed kan.
Superfries1994
Superster
 
Berichten: 2011
Geregistreerd op: 04-01-2014 19:27

Re: Schaduwelftal (namedropping/suggesties)

Berichtdoor Wizard » 23-05-2019 07:11

Bubbe schreef:Leroy Fer is per definitie niet haalbaar, maar heeft een waardeloos seizoen gehad bij Swansea met een knieblessure als einde. Is het proberen waard.

Die is het proberen zeker waard.

Over Matusiwa:
Kongolo kan inderdaad doorschuiven naar de '8'. Tevens zie ik in hem nog steeds een goede CV. Verder is het goed om 2 jonge middenvelders voor dezelfde positie te hebben waarvan één ook op andere posities uit de voeten kan. Helaas vissen we achter het net aangezien juist een type Matusiwa ontbreekt in dit defensief wankele team. Matusiwa gaat namelijk naar Groningen. Mocht Schouten komen (die ik nog liever zie komen qua type speler), neem ik dit terug, maar eerlijk gezegd verwacht ik dat zo'n jongen naar een subtopper in NL gaat.
Wizard
Beheerder
 
Berichten: 5036
Geregistreerd op: 28-07-2009 12:55

Re: Schaduwelftal (namedropping/suggesties)

Berichtdoor sonnema » 23-05-2019 07:48

Matusiwa heeft al een mondelinge overeenkomst met FC Groningen, kan dus een streep door.
sonnema
Basisspeler
 
Berichten: 740
Geregistreerd op: 04-06-2003 09:19

Re: Schaduwelftal (namedropping/suggesties)

Berichtdoor Otsje P » 23-05-2019 11:53

Toch behoorlijk teleurgesteld dat we Matusiwa niet ophalen. Ik hoop dat Gerry het wel geprobeerd heeft maar ik vrees dat er niet adequaat gereageerd is op deze buitenkans. In Groningen is niet alles beter, zeker niet maar ze zijn er wel altijd als de kippen bij als er bij Ajax iets buiten de boot valt. Zij pakken Zeefuik meteen als blijkt dat hij mag gaan en zo gaat het met Matusiwa ook. Bij ons duurt het even en dan komt Gerry met Floranus, hmm.

Ik blijf Hamstra een sympathieke kerel vinden maar ik krijg steeds meer moeite met zijn keuzes. Zo ook het vorig seizoen aantrekken van een simpele huis, tuin en keuken voetballer als Rienstra. Transfersom betaald en al voor een jongen zonder restwaarde die 1 seizoen een paar goals maakt. Dat is zo voorspelbaar en niet creatief.

Maar goed, we hebben er geen invloed op.
Otsje P
Superster
 
Berichten: 4838
Geregistreerd op: 22-02-2011 12:01

Re: Schaduwelftal (namedropping/suggesties)

Berichtdoor Wizard » 23-05-2019 12:56

Otsje P schreef:Zo ook het vorig seizoen aantrekken van een simpele huis, tuin en keuken voetballer als Rienstra. Transfersom betaald en al voor een jongen zonder restwaarde die 1 seizoen een paar goals maakt. Dat is zo voorspelbaar en niet creatief.

Dat ben ik niet met je eens. Ik was zeker enthousiast toen Hamstra vorig seizen met Rienstra aankwam zetten. Hij had het prima gedaan bij Heracles en Willem II en had daardoor ook zijn overstap naar AZ verdiend. Dat het er nu niet uitkomt kan misschien ook aan het systeem en de tactische keuzes van de trainer liggen. Bij AZ lukte het niet, maar AZ is ook geen concurrent van ons. Bij ons lukt het nu ook niet. Wat mij betreft verkopen ze Rienstra en halen ze een ervaren rot die het klappen van de zweep kent. Echter, destijds was de keuze van Hamstra niet eens zo'n hele gekke naar mijn mening.
Wizard
Beheerder
 
Berichten: 5036
Geregistreerd op: 28-07-2009 12:55

Re: Schaduwelftal (namedropping/suggesties)

Berichtdoor Otsje P » 24-05-2019 14:16

Wizard schreef:Dat ben ik niet met je eens. Ik was zeker enthousiast toen Hamstra vorig seizen met Rienstra aankwam zetten. Hij had het prima gedaan bij Heracles en Willem II en had daardoor ook zijn overstap naar AZ verdiend. Dat het er nu niet uitkomt kan misschien ook aan het systeem en de tactische keuzes van de trainer liggen.


Dat mag jij natuurlijk vinden maar ik blijf erbij dat het een zo voorspelbare oplossing was. Een doodsimpele middenvelder halen terwijl je er al 7 hebt rondlopen getuigt wat mij betreft niet van creativiteit. Natuurlijk hoopten ze in te spelen op een vertrek van Thorsby en Kobayashi, en dat zijn wat mij betreft dan ook verzachtende omstandigheden, die gasten bleven en dus was er een fors overschot.

Rienstra loopt 1 op 10 over zijn carrière, dus 3,5 goals per seizoen. Kortom geen bijzonder scorend vermogen, presenteer hem dan ook niet als zodanig Gerry (wet van de gemiddelden). Hij is mager in de passing, mager in de duels en erg goed in het wijzen naar anderen. Beschikt wel over loopvermogen dat wil ik hem nageven maar dat is het dan ook wel. Mijn vraag blijft dus: Op basis waarvan haal je zo'n jongen op? Is nergens beter in dan van Amersfoort maar omdat hij nieuw is en lekker kan wijzen op het veld houdt hij zo'n jongen wel 3/4 seizoen op de bank. Slaat nergens op. Middelmaat halen om je eigen opgeleide middelmaat te passeren kost alleen maar geld. Van Amersfoort loopt nu transfervrij weg en Rienstra heeft geld gekost om hem te halen.
Otsje P
Superster
 
Berichten: 4838
Geregistreerd op: 22-02-2011 12:01

Re: Schaduwelftal (namedropping/suggesties)

Berichtdoor Wizard » 24-05-2019 16:05

Otsje P schreef:1. Natuurlijk hoopten ze in te spelen op een vertrek van Thorsby en Kobayashi, en dat zijn wat mij betreft dan ook verzachtende omstandigheden, die gasten bleven en dus was er een fors overschot.
2. Rienstra loopt 1 op 10 over zijn carrière, dus 3,5 goals per seizoen. Kortom geen bijzonder scorend vermogen, presenteer hem dan ook niet als zodanig Gerry (wet van de gemiddelden).
3. Middelmaat halen om je eigen opgeleide middelmaat te passeren kost alleen maar geld. Van Amersfoort loopt nu transfervrij weg en Rienstra heeft geld gekost om hem te halen.


1. Zoals je zelf al aangaf leek het er duidelijk op dat zowel Thorsby als Yuki en Pelle zouden vertrekken. Het was dus zaak om hierop in te spelen. Achteraf was het slimmer geweest om nog even een paar weken te wachten, maar hoogstwaarschijnlijk zaten er ook andere clubs aan hem te trekken. Hamstra moest een beslissing nemen voor een speler die zich had bewezen bij Heracles, PEC en Willem II. Nu met een aantal jaren AZ erbij is dat dan zo op het oog o.b.v. zijn verleden geen gekke keuze.
2. Rienstra heeft een aanzienlijk deel van zijn carrière als verdediger en defensieve middenvelder gespeeld. Dus die statistieken m.b.t. goals gaan er bij mij niet in. In zijn tijd dat hij als '10' bij Willem II speelde had hij toch behoorlijke statistieken voor een '10'. Ook dat was de reden dat AZ hem haalde. Het is niet gek dat Hamstra hem dan ook als zodanig presenteert.
3. Dat hij middelmaat is gebleken is duidelijk. Verder denk ik dat juist hij niet geschikt is als lopende middenvelder aangezien hij verdedigend steeds te laat komt. Aan de andere kant zie ik in hem noch een spelverdeler noch een '10' op dit moment. De enige positie op dit moment is de '6' met naast hem een begaafde spelverdeler die meters maakt.
Wat volstaat is dat Rienstra geen versterking is gebleken en had je beter Pelle kunnen behouden. Mochten ze 500k voor hem kunnen vangen, mag hij wat mij betreft vertrekken.
Wizard
Beheerder
 
Berichten: 5036
Geregistreerd op: 28-07-2009 12:55

VorigeVolgende

Keer terug naar Transfers & geruchten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten