Technische en medische staf

› over mensen die al horen bij de club

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Re: Technische en medische staf

Berichtdoor Muck » 02-05-2019 14:32

Kans is erg klein dat Johnny Hansen volgend seizoen trainer wordt. Dat weet alleen Gerry Kamstra. :wink:

Johnny Jansen, heet ie. Jansen.
En de rest van je verhaal dus niet gelezen.
Muck
Basisspeler
 
Berichten: 981
Geregistreerd op: 09-07-2007 20:28
Woonplaats: Heerenveen

Re: Technische en medische staf

Berichtdoor pes5 » 12-05-2019 19:10

Ja hij is er nog maar net, maar vandaag maakt ook JJ een zwakke beurt. Een redelijke helft tegen Groningen en een aardige fase tegen Heracles, maar verder is het nog net zo slap en steriel als onder JOR.En waarom maar blijven proberen met Yuki en Ben Sjokstra?Zoals Yuki vandaag zijn corners trapt en hoe hij bleef stilstaan toen NAC die enorme kans kreeg na rust? Dat straalt toch werkelijk niks uit? Waarom krijgt Kongolo geen kans? Waarom weer hopen op Mihajlovic die hier nog nooit heeft laten zien dat hij plezier heeft. Waarom Sjokstra boven Thorsby, die geen toekomst heeft hier, maar wel ontzettend hard werkt. Zet dat af tegen Yuki. Het is toch godsgeklaagd hoe slap je vandaag weer speelt. En dan speel je zo'n eerste helft en dan wissel je niet als trainer. Dat is een middelvinger naar je publiek. Jansen heeft zichzelf vanmiddag een brevet van onvermogen opgespeld. Hij is dus ook niet de man die hier hard kan ingrijpen bij deze karakterloze groep.
pes5
Beheerder
 
Berichten: 2977
Geregistreerd op: 10-07-2006 15:00
Woonplaats: Heerenveen

Re: Technische en medische staf

Berichtdoor Feanfan 1 » 12-05-2019 22:40

Jansen heeft vandaag inderdaad geen goede beurt gemaakt. Het was labbekakkerig en het was een wonder dat NAC niet op voorsprong kan. Gelukkig heeft Warner Hahn zich na de winterstop weer wat herpakt en toch wel punten gepakt.
De spelers kunnen misschien ook niet beter, maar dit was weer een wedstrijd dat me aan JOR deed denken.

Blij dat het seizoen (thuis) erop zit. We kunnen nog hooguit 10e worden (ADO en Willem II spelen tegen elkaar), dus weer een seizoen in het rechterrijtje. We verdienen ook niet meer als je maar 4 wedstrijden thuis hebt gewonnen.

Ik wens Gerry Hamstra veel succes in de zomer en dan hopelijk in het nieuwe seizoen dat we weer een serieuze rol van betekenis gaan spelen voor plek 5-7. Maar kan het me haast niet voorstellen, wie er ook voor de groep zal staan.
Heb inmiddels weer verlengd, dus hoop dat het geld goed besteedt wordt
Feanfan 1
Superster
 
Berichten: 7695
Geregistreerd op: 11-07-2003 12:37

Re: Technische en medische staf

Berichtdoor Wizard » 13-05-2019 07:38

Het was weer een typische thuiswedstrijd van dit seizoen: De bal achterin 8x overtikken, rondspelen in een oeverloos traag tempo, de bal voorin niet kunnen overspelen over 5-6 meter en het onthutsend zwakke verdedigen zonder middenvelders bij een tegenstoot van de tegenstander. Opnieuw voel je als supporter de tegengoal aankomen en laat je een neo-amateurploeg als NAC, dat overigens meer had verdiend dan een 2-1 verlies, langszij komen. Weer stonden jongens als Yuki en Ben te slapen, mag de tegenstander veel te ver doorlopen naar onze 16 en laten we teveel ruimte aan de zijkanten in de 16 (waar is de doordekking op doorlopende middenvelders?).
Het meest frustrerend is dat we op balbezit spelen, maar in een zodanig armzalig zwak tempo de bal rondspelen, dat een tegenstander, zelfs NAC, zich zeer eenvoudig kan inspelen op hetgeen wat komen gaat. Er zit totaal geen verrassing in ons spel. Alleen wanneer Van Bergen in de omschakeling wordt gevonden is er sprake van gevaar. Dat is echter vrij logisch, aangezien er door hem te lanceren snelheid in het spel ontstaat.
Overigens kan en mag je niet van JJ verwachten dat hij in 5 wedstrijden het roer compleet kan omgooien. Aan de andere kant zie ik ook totaal geen verandering en verbetering in ons veldspel: Niks.
Wizard
Beheerder
 
Berichten: 5036
Geregistreerd op: 28-07-2009 12:55

Re: Technische en medische staf

Berichtdoor Superfries1994 » 13-05-2019 14:23

Als je alleen al de samenvatting pakt, dan zie je zoveel momenten waarop Yuki en Rienstra, toch de twee meest controlerende middenvelders, ver voor de bal staan. Minuut 35 bijvoorbeeld, een simpele lange bal, Rosheuvel wint van Schmidt en legt de bal terug op El Alouchi, en Yuki en Rienstra staan in nog geen 10 meter van El Alouchi, die zo door kan lopen op de verdediging. Van Bergen is nog verder terug te vinden dan Rienstra én Yuki! Ternauwernood kan een goal voorkomen worden door Hahn. Minuut 46 dan, waarbij Yuki niet naar zijn man Lundqvist kijkt, maar alleen naar de bal, terwijl in zijn rug Woudenberg en Pierie op dat moment 1 op 1 staan, doordat Hoegh weg is uit het centrum om Doke te helpen. Op dat moment moet Ben nog bijna de middenlijn oversteken, bij wijze van spreken. Uit de rug van Doke komt vervolgens een man gelopen, en in plaats van die op te pakken, blijft Yuki gewoon staan! Daardoor staat het opeens achterin 3 tegen 2, waarbij Korte wonder boven wonder de bal naast de goal weet te krijgen. Korte kan hem overigens ook nog afleggen op de 16 meter, want ook de man die daar vrij komt pakt Yuki weer niet op. Pelle van Amersfoort staat zelfs op de achterlijn mee te verdedigen. Minuut 55, waar NAC er op een gegeven moment door is na een domme fout van Vlap. Yuki staat op dat moment voor de bal, omdat hij een combinatie aan wil gaan, terwijl er al veel Heerenveen spelers in dat gebied lopen. Rienstra, Vlap én Yuki zijn allemaal gezien en het is weer 1 tegen 1. Woudenberg kan de snelle Korte niet bijhouden en omdat Rienstra zelfs al inhoudt (!) en Yuki ook niet echt aanzet om zijn man weer in te halen, levert het weer een gevaarlijke kans op. Of de vrije trap in de 12e minuut, waar Vlap en Lammers gewoon hun man (Karami en Koch) voor hun langs laten lopen, waardoor er gewoon meerdere mensen helemaal vrij voor de goal staan. Dat sláát toch nergens op?

Ziet Yuki het niet? Of Ben? Of hebben ze er geen zin in om iets uit te voeren, zijn ze totaal niet scherp? Dat kan toch bijna niet waar zijn? Het heeft eigenlijk alleen maar te maken met mee terug lopen en goed om je heen kijken. Zó moeilijk is het toch niet? Yuki heeft na de zomer geen contract meer en zal toch ergens moeten gaan ballen. Aan de bal heeft Yuki best wel eens een goede wedstrijd, maar verdedigend is het een absoluut drama. Als je dat toch eens vergelijkt met De Jong, die ook voor de verdediging speelt en ook met de bal handig is, maar verdedigend ook opvalt. Adam Maher werd gister ook bij VTBL uitgelicht, die ook verdedigend goed is geworden. Een transformatie die Yuki in ieder geval nooit gaat doormaken, dat is wel duidelijk.

Ik vond overigens Lammers niet zo geweldig. Van Bergen heeft wel een tiental voorzetten afgeleverd, de ene beter dan de andere, maar Lammers verschuilt zich vrijwel altijd op die momenten. Zijn goals komen ook vooral uit eigen acties en zijn ook nooit echte spitsengoals zoals een Huntelaar ze altijd maakt. Is spits wel zijn echte positie?
Superfries1994
Superster
 
Berichten: 2011
Geregistreerd op: 04-01-2014 19:27

Re: Technische en medische staf

Berichtdoor Mackan68 » 13-05-2019 16:30

Wizard schreef:Overigens kan en mag je niet van JJ verwachten dat hij in 5 wedstrijden het roer compleet kan omgooien. Aan de andere kant zie ik ook totaal geen verandering en verbetering in ons veldspel: Niks.

Dat heeft hij ook aangegeven helemaal niet te willen. Aan de ene kant logisch, aangezien je er van uit mag gaan dat de coaches altijd met hun sterkste basis en wissels spelen. Maar ik had graag gezien dat Johnny het eens helemaal anders zou doen dat zijn 2 voorgangers, maar dat lijkt er ook niet in te zitten. Gelukkig gaat er een half elftal weg dus voor komend seizoen wordt hij wel gedwongen andere keuzes te maken, maar je kunt helaas de klok er op gelijk zetten dat Rienstra volgend seizoen gewoon weer basisspeler is. Op basis van wat precies is me dit seizoen absoluut niet duidelijk geworden. Komt op de beslissende momenten zowel aanvallend als verdedigend zwaar tekort, Ik heb een beetje het idee dat hij zichzelf nogal overschat. En waar de uitspraak vandaan komt dat hij afgelopen seizoen speelde alsof de handrem er op zat snap ik al helemaal niet. Ik heb absoluut niet het idee dat hij alles geeft tijdens wedstrijden.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Avatar gebruiker
Mackan68
Superster
 
Berichten: 6778
Geregistreerd op: 01-08-2004 14:46
Woonplaats: De 'achterbuurt' van Techum

Re: Technische en medische staf

Berichtdoor Wizard » 14-05-2019 07:25

Mackan68 schreef:En waar de uitspraak vandaan komt dat hij afgelopen seizoen speelde alsof de handrem er op zat snap ik al helemaal niet. Ik heb absoluut niet het idee dat hij alles geeft tijdens wedstrijden.

Wellicht is zijn uitspraak dan ook geheel terecht. Namelijk, wanneer je er met de handrem op speelt, speel je niet op vol vermogen. Dat zien de supporters ook. Rienstra lijkt in te houden en er met de handrem op te spelen. Wat mij betreft wissel je hem voortijdig, totdat hij laat zien dat hij wel met vol vermogen kan spelen.

Ik verwacht ook niet dat JJ het roer compleet had omgegooid qua opstelling, maar wel qua mentaliteit. Hij staat er om bekend dat hij spelers kan raken en tot op het bot kan motiveren. Dat lijkt hij bij het eerste elftal nog niet teweeg kunnen brengen.
Verder valt er qua opstelling weinig te veranderen; in dit team kan je je basisopstelling maximaal op 2 posities wisselen (de 8 en de linksbuiten).

Ik kijk uit naar de wedstrijd tegen Utrecht. Het zou knap zijn wanneer JJ de mannen nog een keer goed weet te raken en op te laden voor een wedstrijd die feitelijk nergens meer om gaat (behalve een theoretisch kleine kans op 7 ton tv-gelden).
Wizard
Beheerder
 
Berichten: 5036
Geregistreerd op: 28-07-2009 12:55

Re: Technische en medische staf

Berichtdoor pes5 » 14-05-2019 10:30

Helemaal met je eens Wizard.

Ik ben heel erg benieuwd naar de opstelling ook. Als Jansen nu wederom Yuki, Rienstra en Nemanja opstelt, dan kunnen we hem dus ook niet serieus nemen. Ik wil spelers zien die vechten voor onze club.
pes5
Beheerder
 
Berichten: 2977
Geregistreerd op: 10-07-2006 15:00
Woonplaats: Heerenveen

Re: Technische en medische staf

Berichtdoor Mackan68 » 14-05-2019 17:01

pes5 schreef:Helemaal met je eens Wizard.

Ik ben heel erg benieuwd naar de opstelling ook. Als Jansen nu wederom Yuki, Rienstra en Nemanja opstelt, dan kunnen we hem dus ook niet serieus nemen. Ik wil spelers zien die vechten voor onze club.

Volgens LC starten ze morgen met dezelfde basis als zondag. De wissels zullen naar alle waarschijnlijkheid ook dezelfde zijn. De steun die er nu is voor Johnny als trainer voor volgend seizoen gaat hij op deze manier snel kwijt raken. Of in ieder geval zullen veel mensen gaan twijfelen na de wedstrijden die hij voor de groep stond. De beste man heeft totaal geen verrassing. Lijkt net als Streppel en JOR ook geen plan B achter de hand te hebben. Ik heb net de persconferentie na NAC terug gekeken. 1.30 Minuut. Klein stukje over een te laag tempo, dat het niet goed was en dat ze zoveel beter kunnen. Vervolgens maar snel over op het afscheid van de vertrekkende spelers en de support van de tribunes.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Avatar gebruiker
Mackan68
Superster
 
Berichten: 6778
Geregistreerd op: 01-08-2004 14:46
Woonplaats: De 'achterbuurt' van Techum

Re: Technische en medische staf

Berichtdoor DSCH » 14-05-2019 20:07

Wellicht dat ze daarom ook nog zo twijfelen over Jansen. Maak je hem hoofdtrainer en het gaat slecht, dan ben je een clubman kwijt. Of zou hij ook willen vertrekken als hij het niet zou worden?
DSCH
Wereldspeler
 
Berichten: 1236
Geregistreerd op: 09-08-2013 13:17

Re: Technische en medische staf

Berichtdoor Mackan68 » 14-05-2019 20:37

DSCH schreef:Wellicht dat ze daarom ook nog zo twijfelen over Jansen. Maak je hem hoofdtrainer en het gaat slecht, dan ben je een clubman kwijt. Of zou hij ook willen vertrekken als hij het niet zou worden?

Ik meen ergens gelezen te hebben dat hij er geen probleem van maakte wanneer hij weer 'gewoon' assistent zou worden. Maar je weet natuurlijk niet hoe de vlag er na een paar wedstrijden meer er bij hangt.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Avatar gebruiker
Mackan68
Superster
 
Berichten: 6778
Geregistreerd op: 01-08-2004 14:46
Woonplaats: De 'achterbuurt' van Techum

Re: Technische en medische staf

Berichtdoor Wizard » 15-05-2019 07:44

Mackan68 schreef:Ik meen ergens gelezen te hebben dat hij er geen probleem van maakte wanneer hij weer 'gewoon' assistent zou worden. Maar je weet natuurlijk niet hoe de vlag er na een paar wedstrijden meer er bij hangt.

Hij is natuurlijk wel een goedkope hoofdtrainer die als clubman ook niet 'echt' ontslagen zal worden. Bij niet functioneren zal er een externe coach worden aangetrokken en zal JJ weer als assistent fungeren. In die zin kan je de gok met JJ prima proberen; de vraag is of goedkoop geen duurkoop wordt.
Enfin, de club zal op zoek moeten naar een coach die dit zwikje weer gemotiveerd aan het voetballen krijgt. Het tempo moet 3 niveau's omhoog en er moet veel meer strijd in. Laat dit team maar wat video's zien van teams die met het haar op de tanden voetballen.
Wizard
Beheerder
 
Berichten: 5036
Geregistreerd op: 28-07-2009 12:55

Re: Technische en medische staf

Berichtdoor Kaz_SCH » 15-05-2019 13:50

Er is van alles voor te zeggen om clubman Jansen volgend jaar voor de groep te zetten. Maar is het nou echt zoveel beter dan met JOR? Ik heb het niet gezien. Gaat Jansen het volgend jaar wel anders doen? Want als het uiteindelijk aan de spelersgroep lag ipv de trainer, had JOR net zo goed kunnen blijven zitten.
Kaz_SCH
Wereldspeler
 
Berichten: 1350
Geregistreerd op: 11-05-2006 09:50

Re: Technische en medische staf

Berichtdoor Jazz » 15-05-2019 14:37

Ben (nog) niet overtuigd van Jansen. Wat maakt hij beter dan JOR? Qua spel zie ik weinig verschil
Heerenveen fan in Leiden
Jazz
Beheerder
 
Berichten: 2474
Geregistreerd op: 11-05-2015 15:56
Woonplaats: Leiden

Re: Technische en medische staf

Berichtdoor Wizard » 15-05-2019 15:29

Ik had gehoopt dat JJ de spelers in een hoger tempo kon laten spelen en met meer motivatie. Helaas, zie ik dat nog niet echt terug. Er zit echt wel kwaliteit in deze selectie; het is alleen verdedigend echt om te huilen (rechtsback en ondersteuning middenvelders) en het tempo waarin de bal wordt rondgespeeld is bedroevend traag. Mochten deze 2 aspecten volgend seizoen 2 niveau's beter zijn, speel je met een soortgelijke selectie absoluut om de play-offs.
Wizard
Beheerder
 
Berichten: 5036
Geregistreerd op: 28-07-2009 12:55

Re: Technische en medische staf

Berichtdoor Feanfan 1 » 15-05-2019 19:16

Heb steeds meer mijn twijfels over JJ. Die paar wedstrijden hebben sowieso al weer een paar tegengoals uit corners
Feanfan 1
Superster
 
Berichten: 7695
Geregistreerd op: 11-07-2003 12:37

Re: Technische en medische staf

Berichtdoor BK2007 » 15-05-2019 21:00

Ik kan me niet voorstellen dat JJ de nieuwe trainer wordt.
Het was gewoon hetzelfde als JOR.
Samen maken we de club sterk.
Avatar gebruiker
BK2007
Superster
 
Berichten: 5633
Geregistreerd op: 11-11-2007 18:46

Re: Technische en medische staf

Berichtdoor fuotbalgek » 15-05-2019 21:49

Je kunt nu niet zoveel zeggen over de prestaties van het team onder JJ. Het zou gek zijn mocht hij de laatste 5 wedstrijden opeens nog het roer omgooien qua spelopvatting of basisopstelling tov een periode waarin hij als eerste assistent een belangrijk aandeel had.

Pas wanneer hij zelf een team kan vormen en een voorbereiding kan draaien weet je meer. Toch lijkt het mij niet zinvol om deze kans aan JJ te geven op dit moment. De selectie die we nu hebben vraagt om een ander type persoon. Liefst een buitenlandse trainer die de spelers fysiek en mentaal weerbaarder maakt, spelers op een gezonde manier met het mes tussen de tanden kan laten spelen, directer voetbal in de ploeg brengt. Daarnaast moeten er ook één of twee spelers bij komen die meer loopvermogen en kracht brengen.

Dus ook een taak voor Gerry, om wat ijzervreters er bij te halen. Maar dan wel goed genoeg technisch/tactisch. Geen Doke's of Joey's.

Dit labbekakkerige net niet goed genoeg voetbal waardoor we constant achter de feiten aan lopen zonder serieus alternatief qua speelstijl heeft zijn langste tijd wel gehad.
fuotbalgek
Superster
 
Berichten: 3639
Geregistreerd op: 13-05-2013 15:35

Re: Technische en medische staf

Berichtdoor Superfries1994 » 16-05-2019 01:33

Als je ziet dat clubs met (vele malen) minder middelen zoals Willem II, ADO, VVV, Fortuna, Heracles en Emmen er meer of evenveel uit weten te halen als wij, dan moet je je als Gerry Hamstra zijnde toch wel zorgen maken. Heracles haalt bijvoorbeeld voor een paar stuivers een onbekende Spaanse spits op, die net als zijn voorganger Sol enorm veel goals weet te maken en nu alweer verkocht kan worden. Teksten dat we niet zomaar meer een spits kunnen kopen, kunnen dus ook de prullenbak in. Sterker nog, zet er een doorsnee spits als Matavz, Dalmau, Mlapa neer (die vaker mislukten dan slaagden) en hij maakt zomaar vijftien goals. Zelfs Te Vrede weet er voor nummer laatst NAC nog 10 te maken!

De grootste fout is geweest om een team samen te stellen dat qua vechtlust en durf niet overloopt. Jongens als Hoegh, Pierie, Yuki, Rienstra, Lammers en Hahn (onze hele as) zijn technisch niet minder dan clubs die boven ons zijn geëindigd, maar het is allemaal wel heel erg hetzelfde qua karakters in het veld. Ze komen over als wel erg lieve gastjes. Een vechter, die ook nog een beetje knap kan voetballen, dat mist toch wel. Als er al een vechter als Schaars in de ploeg zit, geeft die ook nog eens aan 'niet zo scherp' meer te zijn.. Voeg daarbij types als Woudenberg en Floranus toe die sowieso niet overlopen van zelfvertrouwen, plus het idee dat er een hoop jongens zijn die meer met zichzelf en hun carrière bezig zijn dan met de teamprestaties (Lammers, Pierie), en je hebt flinke problemen in de ploeg. Niet voor niets dat er tegen ploegen als Ajax en PSV opeens wel punten gehaald konden worden, waarbij ik toch ook het gevoel kreeg dat de spelers net even een stapje extra zetten. Ik kan mij ook niet aan de indruk onttrekken dat er ook maar één speler bezig is geweest met die 800 duizend euro die de afgelopen weken op het spel stond. Iets dat met wat meer inzet makkelijk viel te behalen, want de concurrenten deden er namelijk alles aan om ons nog in de race te houden. We hebben een hele matige serie achter de rug (ook al werd ons door de dames medegedeeld in februari dat die goede periode er echt wel aan ging komen met al die matige tegenstanders in het vooruitzicht :roll: ) en toch staan we nog maar 4 punten achter op de play off plekken. Dat maakt dit seizoen nog een keer zo teleurstellend: Je voelt aan alles dat er veel meer uit te halen viel, maar men door persoonlijke fouten, laksheid en een verkeerde teamsamenstelling er zo weinig van weet te bakken.

Helemaal klaar met dit frustrerende seizoen, op werkelijk alle vlakken. Hopen op een beter volgend jaar. Gelukkig nemen we zo'n beetje afscheid van de halve eerste selectie, dus alle kans op een flinke renovatie. Een frisse technische staf hoort daar ook bij, Jansen heeft mij niet kunnen overtuigen helaas en is ook simpelweg medeverantwoordelijk voor de laatste drie jaar die echt heel mager waren qua voetbal en mentaliteit. Ik heb zin in een felle, harde trainer die weet waar het echt om gaat, en niet met goedkope teksten over het publiek probeert goede sier te maken. Daar een paar gasten bij die vooral heel graag willen en nog veel te bewijzen hebben, naast onze ploeg die sowieso technisch prima in elkaar zit, en het zou toch een flink stuk beter moeten zijn.
Superfries1994
Superster
 
Berichten: 2011
Geregistreerd op: 04-01-2014 19:27

Re: Technische en medische staf

Berichtdoor Mackan68 » 16-05-2019 07:16

De mogelijkheid bestaat dat vrijdag Johnny Jansen gepresenteerd wordt als nieuwe hoofdcoach voor komend seizoen. Als assistent zouden ze hengelen naar de diensten van Martin Haar, die met Jong AZ naar de KKD divisie promoveerde. Hij traint momenteel RKVV Velsen
Bron: https://www.ijmuidercourant.nl/cnt/dmf2 ... de-voetbal
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Avatar gebruiker
Mackan68
Superster
 
Berichten: 6778
Geregistreerd op: 01-08-2004 14:46
Woonplaats: De 'achterbuurt' van Techum

Re: Technische en medische staf

Berichtdoor Wizard » 16-05-2019 07:53

Ik zou het een fantastische zet vinden wanneer Martin Haar hem hierin komt assisteren. Een zeer ervaren trainer die al veel bij AZ heeft meegemaakt en onder/met verschillende trainers heeft gewerkt. Kortom, een ervaren voetbalman.
Wizard
Beheerder
 
Berichten: 5036
Geregistreerd op: 28-07-2009 12:55

Re: Technische en medische staf

Berichtdoor Kaz_SCH » 16-05-2019 08:45

Superfries1994 schreef:Als je ziet dat clubs met (vele malen) minder middelen zoals Willem II, ADO, VVV, Fortuna, Heracles en Emmen er meer of evenveel uit weten te halen als wij, dan moet je je als Gerry Hamstra zijnde toch wel zorgen maken. Heracles haalt bijvoorbeeld voor een paar stuivers een onbekende Spaanse spits op, die net als zijn voorganger Sol enorm veel goals weet te maken en nu alweer verkocht kan worden. Teksten dat we niet zomaar meer een spits kunnen kopen, kunnen dus ook de prullenbak in. Sterker nog, zet er een doorsnee spits als Matavz, Dalmau, Mlapa neer (die vaker mislukten dan slaagden) en hij maakt zomaar vijftien goals. Zelfs Te Vrede weet er voor nummer laatst NAC nog 10 te maken!

De grootste fout is geweest om een team samen te stellen dat qua vechtlust en durf niet overloopt. Jongens als Hoegh, Pierie, Yuki, Rienstra, Lammers en Hahn (onze hele as) zijn technisch niet minder dan clubs die boven ons zijn geëindigd, maar het is allemaal wel heel erg hetzelfde qua karakters in het veld. Ze komen over als wel erg lieve gastjes. Een vechter, die ook nog een beetje knap kan voetballen, dat mist toch wel. Als er al een vechter als Schaars in de ploeg zit, geeft die ook nog eens aan 'niet zo scherp' meer te zijn.. Voeg daarbij types als Woudenberg en Floranus toe die sowieso niet overlopen van zelfvertrouwen, plus het idee dat er een hoop jongens zijn die meer met zichzelf en hun carrière bezig zijn dan met de teamprestaties (Lammers, Pierie), en je hebt flinke problemen in de ploeg. Niet voor niets dat er tegen ploegen als Ajax en PSV opeens wel punten gehaald konden worden, waarbij ik toch ook het gevoel kreeg dat de spelers net even een stapje extra zetten. Ik kan mij ook niet aan de indruk onttrekken dat er ook maar één speler bezig is geweest met die 800 duizend euro die de afgelopen weken op het spel stond. Iets dat met wat meer inzet makkelijk viel te behalen, want de concurrenten deden er namelijk alles aan om ons nog in de race te houden. We hebben een hele matige serie achter de rug (ook al werd ons door de dames medegedeeld in februari dat die goede periode er echt wel aan ging komen met al die matige tegenstanders in het vooruitzicht :roll: ) en toch staan we nog maar 4 punten achter op de play off plekken. Dat maakt dit seizoen nog een keer zo teleurstellend: Je voelt aan alles dat er veel meer uit te halen viel, maar men door persoonlijke fouten, laksheid en een verkeerde teamsamenstelling er zo weinig van weet te bakken.

Helemaal klaar met dit frustrerende seizoen, op werkelijk alle vlakken. Hopen op een beter volgend jaar. Gelukkig nemen we zo'n beetje afscheid van de halve eerste selectie, dus alle kans op een flinke renovatie. Een frisse technische staf hoort daar ook bij, Jansen heeft mij niet kunnen overtuigen helaas en is ook simpelweg medeverantwoordelijk voor de laatste drie jaar die echt heel mager waren qua voetbal en mentaliteit. Ik heb zin in een felle, harde trainer die weet waar het echt om gaat, en niet met goedkope teksten over het publiek probeert goede sier te maken. Daar een paar gasten bij die vooral heel graag willen en nog veel te bewijzen hebben, naast onze ploeg die sowieso technisch prima in elkaar zit, en het zou toch een flink stuk beter moeten zijn.


Amen. Ik loop sinds gisteravond met bijna precies dit verhaal in m'n hoofd, scheelt weer typen. Wat een verschrikkelijk armetierig kloteseizoen hebben we naar gekeken.
Kaz_SCH
Wereldspeler
 
Berichten: 1350
Geregistreerd op: 11-05-2006 09:50

Re: Technische en medische staf

Berichtdoor Muck » 16-05-2019 12:29

Mee eens. Wat ik mis, zijn vooral de impopulaire beslissingen. Bij Olde Riekerink, maar zeker ook bij Johnny Jansen. Hahn mag na een serie slechte wedstrijden gewoon blijven staan. Yuki heeft een vormdip gehad, Thorsby viel sterk terug na het begin van de eerste seizoenshelft. Lammers die wedstrijden onzichtbaar was. Allemaal kregen ze weer een kans of mochten ze blijven staan. Terwijl gretige jongens als Bruijn en Kongolo juist die kans niet kregen.

Gisteren stond er niks op het spel, op de tv-gelden na. Waarom speelt Thorsby? Waarom geen Kongolo? Thorsby vertrekt transfervrij, Kongolo zit volgend seizoen waarschijnlijk bij de selectie.

Waarom zo beklemmend vasthouden aan die basisselectie? Met dit laffe ingrijpen van de verantwoordelijke, krijg je vanzelf een slappe houding van het elftal.
Muck
Basisspeler
 
Berichten: 981
Geregistreerd op: 09-07-2007 20:28
Woonplaats: Heerenveen

Re: Technische en medische staf

Berichtdoor Mackan68 » 17-05-2019 21:26

Wizard schreef:Ik zou het een fantastische zet vinden wanneer Martin Haar hem hierin komt assisteren. Een zeer ervaren trainer die al veel bij AZ heeft meegemaakt en onder/met verschillende trainers heeft gewerkt. Kortom, een ervaren voetbalman.

Martin Haar had ik zeker graag verwelkomd als Jansen daadwerkelijk hoofdtrainer wordt. Als ze uiteindelijk bij een Tieme Klompe uitkomen dan wordt het wel een heel ander verhaal. Die heeft ten tijde dat hij assistent was ook de tegengoals bij dode spelmomenten er niet uit weten te krijgen terwijl hij daar wel min of meer gespecialiseerd in zou moeten zijn als oud verdediger.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Avatar gebruiker
Mackan68
Superster
 
Berichten: 6778
Geregistreerd op: 01-08-2004 14:46
Woonplaats: De 'achterbuurt' van Techum

Re: Technische en medische staf

Berichtdoor BK2007 » 18-05-2019 09:33

Waarom staat eigenlijk het functioneren van de TS en Hamstra met de scouting niet meer ter discussie ?
Nu wordt JJ naar voren geschoven terwijl die al jaren actief is binnen de TS en ook JOR assisteerde. Het loopt al jaren niet goed ook al kort voordat Hamstra ten tonele verscheen.
Het lijkt me daarom verstandig dat Cees de bezem door de TS haalt. Van mij hoeft JJ dan ook niet de hoofdcoach te worden en mag er ook een betere Technische manager gehaald worden.
Ik heb ergens van de week een grafiek gezien waar wij veel te laat op staan het ging om de verhouding begroting en positie op de ranglijst.
Kan iemand die naar voren toveren ? Graag hierover een discussie alhier. Lijkt me belangrijk.
Samen maken we de club sterk.
Avatar gebruiker
BK2007
Superster
 
Berichten: 5633
Geregistreerd op: 11-11-2007 18:46

Re: Technische en medische staf

Berichtdoor Superfries1994 » 22-05-2019 14:06

Hoe lang zou het duren voordat we te weten komen of Jansen ook volgend seizoen voor de groep staat? Gesprek is vrijdag al geweest, lijkt me logisch dat het niet al te lang meer gaat duren.

Hetzelfde geldt trouwens ook voor Johnsen. Zou zijn contract worden verlengd?
Superfries1994
Superster
 
Berichten: 2011
Geregistreerd op: 04-01-2014 19:27

Re: Technische en medische staf

Berichtdoor Feanfan 1 » 26-05-2019 17:08

Ik vind het allemaal een beetje vaag hoe het nu gaat met de trainersfunctie. Vorige week vrijdag hadden ze gesprek met Jansen en had, zeker nu 10 dagen later, nu wel wat duidelijkheid verwacht.

Gevoelsmatig denk ik dat ze Jansen wel als hoofdtrainer willen, maar dan met een echte voetbalkenner én iemand met ervaring er naast (Martin Haar). Maar ik denk dat ze die geschikte persoon niet vinden en nu overgaan op plan B. En dat is dus een nieuwe trainer en dan met Jansen (en evt Michel Jansen) als assistent
Feanfan 1
Superster
 
Berichten: 7695
Geregistreerd op: 11-07-2003 12:37

Re: Technische en medische staf

Berichtdoor wilbot » 26-05-2019 18:15

wachtten op het einde van de playoffs? trainer van go ahead?
wilbot
Selectiespeler
 
Berichten: 265
Geregistreerd op: 14-01-2016 19:13

Re: Technische en medische staf

Berichtdoor BK2007 » 26-05-2019 18:26

wilbot schreef:wachtten op het einde van de playoffs? trainer van go ahead?


Zou ik een mooie optie vinden, heeft echter volgens mij nog een jaar contract.
Samen maken we de club sterk.
Avatar gebruiker
BK2007
Superster
 
Berichten: 5633
Geregistreerd op: 11-11-2007 18:46

Re: Technische en medische staf

Berichtdoor casper » 26-05-2019 18:41

Gepubliceerd: Woensdag 28 februari 2018 om 13:27

John Stegeman heeft een nieuwe club. De oefenmeester zet zijn handtekening onder een tweejarig contract bij Go Ahead Eagles. Na afloop van dit seizoen verkast de trainer van Heracles Almelo naar Deventer.
Heeft inderdaad nog een contract voor één jaar,maar zou inderdaad wel een goede optie zijn...
casper
Selectiespeler
 
Berichten: 307
Geregistreerd op: 23-06-2011 21:55

VorigeVolgende

Keer terug naar Spelers & staf

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten