23-04-2019: sc Heerenveen - VVV-Venlo (2-2)

› je eigen voor- en nabeschouwingen

Moderators: Beheerders, Fanmasters

23-04-2019: sc Heerenveen - VVV-Venlo (2-2)

Berichtdoor Wizard » 18-04-2019 12:44

Voorlaatste thuiswedstrijd van het seizoen tegen een tegenstander die hoogstwaarschijnlijk nergens meer voor speelt.
Volgens de weersverwachting wordt het overdag 22 graden en zonnig. Voor een doordeweekse thuiswedstrijd kan dit mits we nog voor de play-offs spelen best een leuke pot worden tegen een potentiële sc Heerenveen trainer.
Wizard
Beheerder
 
Berichten: 5036
Geregistreerd op: 28-07-2009 12:55

Re: 23-04-2019: sc Heerenveen - VVV-Venlo (19:45)

Berichtdoor Forza » 23-04-2019 15:28

Het leeft al lekker, aan de reacties te zien :shock:

Ik ga wel, maar ben oprecht benieuwd hoeveel mensen een biertje in de eigen zonnige tuin verkiezen boven een wedstrijd tussen twee ploegen die nergens meer voor spelen.

En ik ben ontzettend benieuwd of en welke spelers dan nog opstaan om te laten zien, dat ze het eigen publiek willen vermaken.
Forza
Wereldspeler
 
Berichten: 1205
Geregistreerd op: 02-12-2002 15:44

Re: 23-04-2019: sc Heerenveen - VVV-Venlo (19:45)

Berichtdoor Mackan68 » 23-04-2019 16:14

Forza schreef:Het leeft al lekker, aan de reacties te zien :shock:

Ik ga wel, maar ben oprecht benieuwd hoeveel mensen een biertje in de eigen zonnige tuin verkiezen boven een wedstrijd tussen twee ploegen die nergens meer voor spelen.

En ik ben ontzettend benieuwd of en welke spelers dan nog opstaan om te laten zien, dat ze het eigen publiek willen vermaken.

Noteer maar vast: Vlap, van Amersfoort, Van Bergen. Schmidt en misschien Pierie ook nog wel :wink: Dan zit je nog niet eens op een half team, maar het is al meer dan dat jij waarschijnlijk verwacht. De spelers zullen toch ook wel in de gaten hebben dat we voor nog heel veel geld voetballen? Helemaal als VVV over ons heen kan komen. Dat zijn we de tv-gelden zo goed als kwijt. Ik zie NAC hier in uiterste doodsnood ook nog wel vreemde capriolen uithalen en Utrecht uit, tsja. Dat is weer typisch zo'n tripje voor de puntendokter.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Avatar gebruiker
Mackan68
Superster
 
Berichten: 6778
Geregistreerd op: 01-08-2004 14:46
Woonplaats: De 'achterbuurt' van Techum

Re: 23-04-2019: sc Heerenveen - VVV-Venlo (19:45)

Berichtdoor Feanfan 1 » 23-04-2019 16:59

Hopen dat VVV er ook niet zo veel zin in heeft en dat wij via een VAR-momentje toch nog 1-0 winnen.
Feanfan 1
Superster
 
Berichten: 7695
Geregistreerd op: 11-07-2003 12:37

Re: 23-04-2019: sc Heerenveen - VVV-Venlo (19:45)

Berichtdoor Forza » 23-04-2019 17:12

Ik heb eerlijk gezegd niet nagedacht over wat ik verwacht vandaag. Ik hoop dat ze er vol invliegen en ben echt benieuwd welke spelers nu opstaan en het belang inschatten zoals jij dat ook (terecht) doet, Mackan.
Forza
Wereldspeler
 
Berichten: 1205
Geregistreerd op: 02-12-2002 15:44

Re: 23-04-2019: sc Heerenveen - VVV-Venlo (19:45)

Berichtdoor Smitte » 23-04-2019 20:37

Met Doke Schmidt en Hoegh ga je nooit de nul houden. Zoveelste fouten van die twee die je een overwinning kost.
Smitte
Basisspeler
 
Berichten: 843
Geregistreerd op: 14-05-2005 15:29
Woonplaats: Hoogeveen

Re: 23-04-2019: sc Heerenveen - VVV-Venlo (19:45)

Berichtdoor bennieeee » 23-04-2019 20:46

Deze pot moest je winnen gezien het programma van Groningen. 8 ton kan je wel afschrijven gaan.
bennieeee
Selectiespeler
 
Berichten: 360
Geregistreerd op: 02-02-2015 10:51

Re: 23-04-2019: sc Heerenveen - VVV-Venlo (19:45)

Berichtdoor Feanfan 1 » 23-04-2019 21:59

Goeie eerste helft waarin je jezelf niet beloond.
Tweede helft staat Schmidt weer te slapen. Dan maakt Vlap, in weer een ontzettend slechte tweede helft, de 2-1 en hoop je weer eens te winnen. Maar typisch Heerenveen geef je het vlak voor tijd weer weg.
Dat plekje met Groningen kunnen we ook wel vergeten. Zie Groningen nog wel 7 punten en wij maximaal 3 en eindigen we 11e of 12e
Feanfan 1
Superster
 
Berichten: 7695
Geregistreerd op: 11-07-2003 12:37

Re: 23-04-2019: sc Heerenveen - VVV-Venlo (2-2)

Berichtdoor Wizard » 24-04-2019 08:44

Erg sterke eerste helft afgewisseld met een aantal typische sc Heerenveen momenten getuige de knullige 2 goals tegen. Symbool voor deze wedstrijd was Yuki die een ijzersterke eerste helft afwisselde met een dramatische tweede helft. Zoals zoveel vaker gezegd is dit elftal zoveel beter wanneer Yuki meer vrijloopt, meer beweegt, ballen opeist, doordraait en met passes strooit. In de 2e sjokte hij over het veld of stond hij stil, stond hij te vaak achter de bal en was het meer dan terecht dat hij werd gewisseld. Verder is het leuk voor het publiek dat Thorsby wordt gebracht, maar een team als VVV moet je voetballend verslaan en niet met een wedstrijdritmeloze powerhouse Thorsby. Zet dan Pelle in de spits en haal Rienstra eruit aangezien deze laatste hetzelfde virus als Yuki had opgelopen.
De achilleshiel is en blijft onze rechtsbackpositie die in de tweede helft (duidelijk met instructies vanaf de kant) veelvuldig werd bespeeld door VVV. Hoegh moet continu de ruimtes die Schmidt open laat dichtlopen en afdekken waardoor er gaten in het midden ontstaan. De eerste goal was een knullige fout van Schmidt waaraan een hele knullige pass van Yuki aan vooraf ging. De tweede goal is een schoolvoorbeeld van een man meer situatie creëren wanneer er verdedigend afspraken niet worden nagekomen en er op onze linkerkant opeens 2 aanvallers tegen 1 verdediger staan. Ook in deze situatie was het opmerkelijk dat er geen centrale verdediger of middenvelder aanwezig was om rugdekking te geven. Het is bizar hoe ver en eenvoudig een tegenstander elke keer weer in ons strafschopgebied komt. De over mijn/ons lijk mentaliteit is ver te zoeken in verdedigend opzicht.
Qua spel merk je dat JJ de jongens zeker kan motiveren. Het één keer raken en het spelen in een hoger tempo (dan normaal) zorgde voor een overheersend en dominant Heerenveen. Na 30-35 min. verwachtte ik echt dat we VVV met 3-0 zouden oprollen. Het is dan erg jammer dat we dan zo erg terugvallen en verslappen, verdedigend afspraken keer op keer niet nakomen en onze rechtsbackpositie structureel de achilleshiel van het team is.
Wizard
Beheerder
 
Berichten: 5036
Geregistreerd op: 28-07-2009 12:55

Re: 23-04-2019: sc Heerenveen - VVV-Venlo (2-2)

Berichtdoor Ebiede » 24-04-2019 08:54

Wizard schreef:Erg sterke eerste helft afgewisseld .


Ik lees dit wel meer. Zijn we nu al blij met een dooie mus? Het was erg matig de eerste helft.. eigenlijk was het niet om aan te zien. Tempoloos en onnodige en veel balverlies. Het leek ergens op omdat VVV nog veel zwakker was.
Spijt heb je morgen maar!
Avatar gebruiker
Ebiede
Superster
 
Berichten: 6234
Geregistreerd op: 09-12-2004 19:02

Re: 23-04-2019: sc Heerenveen - VVV-Venlo (2-2)

Berichtdoor Superfries1994 » 24-04-2019 09:31

Hoe Yuki het veld afliep. Lammers die vaker aan z'n haar zit dan een duel wint. Belabberde wissels van Jansen, met onder andere Thorsby die een paar keer op linksbuiten kwam. De korte hoek van Hahn. Schaars die zegt dat de focus er niet helemaal is.
Superfries1994
Superster
 
Berichten: 2011
Geregistreerd op: 04-01-2014 19:27

Re: 23-04-2019: sc Heerenveen - VVV-Venlo (2-2)

Berichtdoor Wizard » 24-04-2019 10:02

Ebiede schreef:Ik lees dit wel meer. Zijn we nu al blij met een dooie mus? Het was erg matig de eerste helft.. eigenlijk was het niet om aan te zien. Tempoloos en onnodige en veel balverlies. Het leek ergens op omdat VVV nog veel zwakker was.

Dan kijken we hier anders naar. Ik vond juist dat we in de eerste helft erg sterk speelden. Juist dat tempoloos rondspelen heb ik zeer weinig gezien in de eerste helft. Er werd veel op balbezit gespeeld en rustig naar een aanspeelpunt op het middenveld gezocht. Wanneer dit werd gevonden, werd het ook meteen dreigend en stonden we met een paar keer kaatsen in de 16 van VVV. Juist dit spel zouden we veel meer moeten spelen. Hiermee voorkom je domme counters (zoals de inleiding van de 1-1 en de 2-2), en kan je met het inspelen van het centrale middenveld direct een variatie van aanvalslijnen creëren, zodat het tamelijk onvoorspelbaar wordt voor de tegenstander.
Juist in de 2e helft werd het inspiratieloos en ging het tempo eruit behoudens een aantal spaarzame momenten.
Dat VVV in de eerste helft zwak speelde, kwam m.n. doordat ze op de omschakeling speelden en er niet echt aan te pas kwamen in aanvallende zin.
Wizard
Beheerder
 
Berichten: 5036
Geregistreerd op: 28-07-2009 12:55

Re: 23-04-2019: sc Heerenveen - VVV-Venlo (2-2)

Berichtdoor Frisian Viking » 24-04-2019 11:24

Ebiede schreef:Ik lees dit wel meer. Zijn we nu al blij met een dooie mus? Het was erg matig de eerste helft.. eigenlijk was het niet om aan te zien. Tempoloos en onnodige en veel balverlies. Het leek ergens op omdat VVV nog veel zwakker was.

Exact. Ik heb werke lij vijf minuten even genoten toen we kort na elkaar die twee kansen kregen. Verder was het oersaai. Dat soort momenten mag ik in eigen huis toch wel iets vaker verwachten? Die drang naar voren, even het tempo opvoeren. Wandeltempo voetbal. Verschrikkelijk.
In de naam van de vader
Van de zoon
Van de Heilige Geest

Abe
Avatar gebruiker
Frisian Viking
Superster
 
Berichten: 4713
Geregistreerd op: 27-09-2004 15:28
Woonplaats: Frisia

Re: 23-04-2019: sc Heerenveen - VVV-Venlo (2-2)

Berichtdoor Feanfan 1 » 24-04-2019 11:31

Heeft zijn oorzaken
- VVV was constant aan tijdrekken
- Valt me op dat mensen nog steeds denken dat we elke tegenstander overhoop spelen en met 3-0 gaan winnen
Feanfan 1
Superster
 
Berichten: 7695
Geregistreerd op: 11-07-2003 12:37

Re: 23-04-2019: sc Heerenveen - VVV-Venlo (2-2)

Berichtdoor Wizard » 24-04-2019 12:22

Frisian Viking schreef:Ik heb werke lij vijf minuten even genoten toen we kort na elkaar die twee kansen kregen. Verder was het oersaai. Dat soort momenten mag ik in eigen huis toch wel iets vaker verwachten? Die drang naar voren, even het tempo opvoeren. Wandeltempo voetbal. Verschrikkelijk.

We gaan niet opeens 4 niveau's beter voetballen dan de standaard van dit seizoen. Net zoals op het forum van feanonline hebben veel mensen irreële verwachtingen naar mijn idee. Ik denk dat we het moeten koesteren dat we weer eens baas op eigen veld waren. Het is namelijk lang geleden dat we zo dominant waren en tegelijk de meeste en beste kansen kregen.
Slaaptempo of niet; het was de eerste helft al een stuk beter dan tegen Groningen en Heracles. Wanneer je scherp bent voor de goal, maak je de helft van dit soort kansen en moet het 2-0 of 3-0 staan bij rust.
Wizard
Beheerder
 
Berichten: 5036
Geregistreerd op: 28-07-2009 12:55

Re: 23-04-2019: sc Heerenveen - VVV-Venlo (2-2)

Berichtdoor Wizard » 24-04-2019 12:27

Feanfan 1 schreef:- Valt me op dat mensen nog steeds denken dat we elke tegenstander overhoop spelen en met 3-0 gaan winnen

Normaal gesproken dien je bij rust met 3-0 en zeker met 2-0 voor te staan. Ook in de 2e helft hadden we de betere kansen.
Het is dan ook zeker niet onrealistisch om gezien het spelbeeld van de eerste helft te mogen verwachten dat we VVV zouden verslaan met 3-0. Daarnaast speelde VVV in de 2e helft alles of niets en had je dat vanuit een meer gesloten verdediging veel beter en moeten benutten door meer op de omschakeling te spelen.
Wizard
Beheerder
 
Berichten: 5036
Geregistreerd op: 28-07-2009 12:55

Re: 23-04-2019: sc Heerenveen - VVV-Venlo (2-2)

Berichtdoor Ebiede » 24-04-2019 12:59

Wizard schreef:We gaan niet opeens 4 niveau's beter voetballen dan de standaard van dit seizoen. Net zoals op het forum van feanonline hebben veel mensen irreële verwachtingen naar mijn idee. Ik denk dat we het moeten koesteren dat we weer eens baas op eigen veld waren. Het is namelijk lang geleden dat we zo dominant waren en tegelijk de meeste en beste kansen kregen.
Slaaptempo of niet; het was de eerste helft al een stuk beter dan tegen Groningen en Heracles. Wanneer je scherp bent voor de goal, maak je de helft van dit soort kansen en moet het 2-0 of 3-0 staan bij rust.


We verschillen duidelijk van mening hierin. Ik vind niet dat we dat moet koesteren maar dat dit de standaard dient te zijn. Wanneer dit niet zo is, presteer je (zwaar) onder de maat m.i.
Spijt heb je morgen maar!
Avatar gebruiker
Ebiede
Superster
 
Berichten: 6234
Geregistreerd op: 09-12-2004 19:02

Re: 23-04-2019: sc Heerenveen - VVV-Venlo (2-2)

Berichtdoor Kaz_SCH » 24-04-2019 13:11

Waren die rookmachines langs de zijlijnen deze wedstrijd nieuw? Het was me nog niet eerder opgevallen. Ik vind het mooi dat ze meer beleving rondom de wedstrijden proberen te creëren, maar dit was het wat mij betreft net niet hoor. Je moet dat óf goed doen, of niet doen.
Kaz_SCH
Wereldspeler
 
Berichten: 1350
Geregistreerd op: 11-05-2006 09:50

Re: 23-04-2019: sc Heerenveen - VVV-Venlo (2-2)

Berichtdoor Wizard » 24-04-2019 13:16

Ebiede schreef:We verschillen duidelijk van mening hierin. Ik vind niet dat we dat moet koesteren maar dat dit de standaard dient te zijn. Wanneer dit niet zo is, presteer je (zwaar) onder de maat m.i.

Helaas is dit al seizoenen lang niet meer de standaard. Wanneer ik dan zoals gisteravond een verbetering zie, kan dat mij zeker bekoren. Ik denk ook niet dat het realistisch is om die verwachting als standaard te hanteren. We zullen weer omhoog moeten krabbelen en stap voor stap. Reken er maar op dat mede gezien de financiële malaise en onze eigen Napoleon dit nog een heel langdurig proces wordt. Of, Hamstra moet heel slim in- en verkopen. Meer dan als in andere jaren zal er nu een enorm beroep op zijn netwerk en (financieel en sportief) vernuft worden gedaan.
Op dit moment ben ik al blij wanneer we dominant voetbal in eigen huis laten zien, baas op eigen veld en de beste (en meeste) kansen voor mijn club zijn. Dat zal de basis moeten zijn en vanuit dat gegeven kunnen ze verder bouwen en het tempo opschroeven.
Wizard
Beheerder
 
Berichten: 5036
Geregistreerd op: 28-07-2009 12:55

Re: 23-04-2019: sc Heerenveen - VVV-Venlo (2-2)

Berichtdoor Frisian Viking » 24-04-2019 14:33

Wizard schreef:We gaan niet opeens 4 niveau's beter voetballen dan de standaard van dit seizoen. Net zoals op het forum van feanonline hebben veel mensen irreële verwachtingen naar mijn idee. Ik denk dat we het moeten koesteren dat we weer eens baas op eigen veld waren. Het is namelijk lang geleden dat we zo dominant waren en tegelijk de meeste en beste kansen kregen.
Slaaptempo of niet; het was de eerste helft al een stuk beter dan tegen Groningen en Heracles. Wanneer je scherp bent voor de goal, maak je de helft van dit soort kansen en moet het 2-0 of 3-0 staan bij rust.

Oh, dat verwacht ik ook zeker niet ineens hoor. Meer een constatering die al jaren opgaat. Ik hoef niet elke wedstrijd te winnen en de tijden dat ik verwacht Europees voetbal te halen zijn allang geweest. Ik wil gewoon vermaakt worden met een positieve spelopvatting en in ieder geval de intentie er iets van te maken. We komen kwaliteit te kort, laten we dat dan goed maken met inzet en een goede conditie. Maar ja, baas op eigen veld tegen VVV. Met alle respect, we zijn al snel verwend tegenwoordig.
In de naam van de vader
Van de zoon
Van de Heilige Geest

Abe
Avatar gebruiker
Frisian Viking
Superster
 
Berichten: 4713
Geregistreerd op: 27-09-2004 15:28
Woonplaats: Frisia

Re: 23-04-2019: sc Heerenveen - VVV-Venlo (2-2)

Berichtdoor Wizard » 24-04-2019 15:31

Frisian Viking schreef: We komen kwaliteit te kort, laten we dat dan goed maken met inzet en een goede conditie. Maar ja, baas op eigen veld tegen VVV. Met alle respect, we zijn al snel verwend tegenwoordig.

Ik denk niet dat we kwaliteit te kort komen t.o.v. ploegen die net boven danwel net onder ons staan. Ik denk dat onze toppers een stuk sterker zijn dan de toppers van de concurrenten. Dat zie je wel aan een Zeneli en Pierie die zijn verkocht, maar ook aan een Vlap die volop in de belangstelling staat. Het probleem is dat het verdedigend niet goed staat en dat de rechtsbackpositie een enorme dissonant is.
Feitelijk heeft de strategie/tactiek niet gewerkt voor dit team en was er geen goede back-up voor Floranus.

Helaas moeten we constateren dat we op dit moment blij moeten zijn met het baas op eigen veld tegen VVV. Met alle respect, we verliezen van een Heracles dat de helft van onze begroting heeft. Sedert jaren hebben we het behoorlijk lastig tegen die club. Ook in dat kader is het niet zo vanzelfsprekend meer dat we even thuis winnen van clubs als VVV. Een pijnlijke, maar reële constatering.
Wizard
Beheerder
 
Berichten: 5036
Geregistreerd op: 28-07-2009 12:55

Re: 23-04-2019: sc Heerenveen - VVV-Venlo (2-2)

Berichtdoor Mackan68 » 24-04-2019 17:53

Ebiede schreef:
Ik lees dit wel meer. Zijn we nu al blij met een dooie mus? Het was erg matig de eerste helft.. eigenlijk was het niet om aan te zien. Tempoloos en onnodige en veel balverlies. Het leek ergens op omdat VVV nog veel zwakker was.

Mwah. De eerste helft was best te doen. Met een paar flitsende aanvallen door van Bergen. De 2e helft werd hij veel minder gezocht. Gelukkig liet hij op één van de spaarzame momenten waarin de aanval wel weer via hem verliet zien dat ze daar vanaf de rust veel meer mee door hadden moeten gaan. Het is gewoon om te janken dat VVV uit 3 kansen 2 goals weet te maken terwijl wij weer een veelvoud aan kansen nodig hadden om er ook 2 te maken.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Avatar gebruiker
Mackan68
Superster
 
Berichten: 6778
Geregistreerd op: 01-08-2004 14:46
Woonplaats: De 'achterbuurt' van Techum

Re: 23-04-2019: sc Heerenveen - VVV-Venlo (2-2)

Berichtdoor Thinkman » 24-04-2019 20:45

Kaz_SCH schreef:Waren die rookmachines langs de zijlijnen deze wedstrijd nieuw? Het was me nog niet eerder opgevallen. Ik vind het mooi dat ze meer beleving rondom de wedstrijden proberen te creëren, maar dit was het wat mij betreft net niet hoor. Je moet dat óf goed doen, of niet doen.


Die zijn er al een tijdje hoor. Ik heb er geen problemen mee, leuk voor de kids denk ik. Dat koor mag trouwens nog wel een keer! Terwijl ik niks met koren heb, maar dit was toch wel 'special'.
Thinkman
Superster
 
Berichten: 2408
Geregistreerd op: 15-10-2012 19:12

Re: 23-04-2019: sc Heerenveen - VVV-Venlo (2-2)

Berichtdoor Feanfan 1 » 24-04-2019 21:56

Het koor vond ik niks, maar alles is beter dan Iris Kroes. Hoop dat die nooit meer komt
De opkomstmuziek vond ik ook niks. Het was anders dan tegen Groningen (Thunderstruck), maar het is beide niks. Althans als opkomstmuziek. Gewoon weer "aan de kant, ik moet naar het stadion"
Feanfan 1
Superster
 
Berichten: 7695
Geregistreerd op: 11-07-2003 12:37

Re: 23-04-2019: sc Heerenveen - VVV-Venlo (2-2)

Berichtdoor Wizard » 25-04-2019 09:13

Feanfan 1 schreef:Het koor vond ik niks, maar alles is beter dan Iris Kroes. Hoop dat die nooit meer komt

Ik vond het koor juist prachtig. Zo zie je maar weer dat dit soort dingen puur om smaak gaan. Prachtig om die mannen zo uit volle borst het volkslied te horen zingen en te zien/horen hoe het stadion meezong. Juist ik had het idee dat het volkslied meer werd meegezongen dit keer.
Wizard
Beheerder
 
Berichten: 5036
Geregistreerd op: 28-07-2009 12:55

Re: 23-04-2019: sc Heerenveen - VVV-Venlo (2-2)

Berichtdoor Mackan68 » 25-04-2019 15:07

Thinkman schreef:
Die zijn er al een tijdje hoor. Ik heb er geen problemen mee, leuk voor de kids denk ik. Dat koor mag trouwens nog wel een keer! Terwijl ik niks met koren heb, maar dit was toch wel 'special'.

Zouden die rookapparaten ook blauwe en rode 'rook' kunnen spuwen? Maakt het nog nét ietsje meer Heerenveen!
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Avatar gebruiker
Mackan68
Superster
 
Berichten: 6778
Geregistreerd op: 01-08-2004 14:46
Woonplaats: De 'achterbuurt' van Techum


Keer terug naar Wedstrijden

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten