Ondertussen bij de andere profclubs....

› andere clubs en andere spelletjes

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Re: Ondertussen bij de andere profclubs....

Berichtdoor fuotbalgek » 19-04-2019 18:56

Ach, uiteindelijk heeft Ajax op de bank wissels zitten die per stuk meer kosten dan de selectie van de meeste tegenstanders in totaal. Speel een wedstrijd tegen de Graafschap met sinkgraven, magalan, schuurt, kristinson, Huntelaar, dolberg, de wit, ekkelenkamp etc., en je zou hem net zo goed moeten winnen.

Dat er rekening wordt gehouden door wat te schuiven waar mogelijk lijkt me alleszins redelijk, maar een hele speelronde verschuiven gaat naar mijn idee wel wat ver. Meedoen op alle fronten tot het eind vergt nu eenmaal wat meer rotatie om iedereen fris te houden.
fuotbalgek
Superster
 
Berichten: 3639
Geregistreerd op: 13-05-2013 15:35

Re: Ondertussen bij de andere profclubs....

Berichtdoor pes5 » 19-04-2019 20:26

Maar hoe wil je dat doen dan? Jij oppert dus om de zondag dan maar gewoon met een b-elftal te spelen? Dan ga je dus voorbij aan voorschriften van de UEFA, dus je màg niet eens zondag en dinsdag spelen.
pes5
Beheerder
 
Berichten: 2977
Geregistreerd op: 10-07-2006 15:00
Woonplaats: Heerenveen

Re: Ondertussen bij de andere profclubs....

Berichtdoor Feanfan 1 » 19-04-2019 20:31

pes5 schreef:Maar hoe wil je dat doen dan? Jij oppert dus om de zondag dan maar gewoon met een b-elftal te spelen? Dan ga je dus voorbij aan voorschriften van de UEFA, dus je màg niet eens zondag en dinsdag spelen.

Dat zijn geen voorschriften van de UEFA is gisteren op Fox gezegd. Wel de 48-uurs regel
Feanfan 1
Superster
 
Berichten: 7695
Geregistreerd op: 11-07-2003 12:37

Re: Ondertussen bij de andere profclubs....

Berichtdoor fuotbalgek » 19-04-2019 23:41

pes5 schreef:Maar hoe wil je dat doen dan? Jij oppert dus om de zondag dan maar gewoon met een b-elftal te spelen? Dan ga je dus voorbij aan voorschriften van de UEFA, dus je màg niet eens zondag en dinsdag spelen.


De 48 uur kun je makkelijk inpassen tussen zondagmiddag en dinsdagavond. En ja, ik ben van mening dat een club als Ajax genoeg achter de hand moet hebben om spelers rust te geven. Je kunt zelfs zes basisspeler een halve wedstrijd laten spelen, je keeper laten spelen, en daaromheen wissels inpassen.

Wanneer het in alle redelijkheid verplaatst had kunnen worden prima, maar dit vind ik gewoon te rigorues. Al je dan ziet wat Ajax achter de hand heeft, wisselspelers duurder dan de hele begroting van je tegenstander, kun je ook andere keuzes maken.

Volgens mij doen clubs in het buitenland niks anders, die spelen competitiewedstrijden rondom Europese wedstrijden ook met veel roulaties.
fuotbalgek
Superster
 
Berichten: 3639
Geregistreerd op: 13-05-2013 15:35

Re: Ondertussen bij de andere profclubs....

Berichtdoor hhage » 20-04-2019 05:47

In veel europese competitie wordt ook wel aan het schema gedacht van clubs die europees voetbal spelen, daar wordt pas enkele weken van tevoren de speeldag en tijd bekend gemaakt. Dan is het in Nederland beter geregeld daar weet je in het begin van het seizoen de complete speelschema al. Met uitzonderingen dat er een keer wat moet worden geschoven zoals nu. Dat komt ook dat het de 1nalaatste speeldag is en iedereen tegelijketijd moet spelen. Is niet anders...
hhage
Basisspeler
 
Berichten: 920
Geregistreerd op: 18-07-2015 13:05

Re: Ondertussen bij de andere profclubs....

Berichtdoor Mackan68 » 20-04-2019 16:34

hhage schreef:In veel europese competitie wordt ook wel aan het schema gedacht van clubs die europees voetbal spelen, daar wordt pas enkele weken van tevoren de speeldag en tijd bekend gemaakt. Dan is het in Nederland beter geregeld daar weet je in het begin van het seizoen de complete speelschema al. Met uitzonderingen dat er een keer wat moet worden geschoven zoals nu. Dat komt ook dat het de 1nalaatste speeldag is en iedereen tegelijketijd moet spelen. Is niet anders...

Bij Tottenham werd er nogal wat geklaagd dat door de vershuivingen in onze competitie Ajax zwaar in het voordeel zou zijn voor de volgende ronde. Ik weet verder niet of er in de PL ook al omzettingen zijn gedaan in het voordeel van TH. Heb er verder weinig meer over mee gekregen. Als je op zondagmiddag om kwart over 12 speelt kun je m.i prima en volgens de 48 uursregel op dinsdagavond spelen voor de CL.

Edit: Lees nu net op het VI twitteracount dat het programma in de PL ook aangepast is. Maar wel alleen de desbetreffende wedstrijd tegen Bournemouth. Die gaat van maandag 6 mei naar zaterdag 4 mei. Echter, waar Ajax door de verschuiving een week rust heeft blijft Tottenham 'gewoon' in het ritme van 3 wedstrijden per week.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Avatar gebruiker
Mackan68
Superster
 
Berichten: 6778
Geregistreerd op: 01-08-2004 14:46
Woonplaats: De 'achterbuurt' van Techum

Re: Ondertussen bij de andere profclubs....

Berichtdoor Flying Tilster » 21-04-2019 00:50

Mackan68 schreef:Als je op zondagmiddag om kwart over 12 speelt kun je m.i prima en volgens de 48 uursregel op dinsdagavond spelen voor de CL.


Je mag de wedstrijddag niet meerekenen in die 48 uur. In jouw berekening telt de wedstrijddag ook mee.
Het gaat om 2 volledige dagen rust. Zondag competitie spelen, dan mag je niet op dinsdag CL spelen.
Ik had het echter logischer gevonden als ze week 33 en 34 beiden een week opgeschoven hadden.
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen
Avatar gebruiker
Flying Tilster
Superster
 
Berichten: 5690
Geregistreerd op: 24-09-2005 08:34
Woonplaats: Kootstertille

Re: Ondertussen bij de andere profclubs....

Berichtdoor wilbot » 21-04-2019 08:08

Ik had het echter logischer gevonden als ze week 33 en 34 beiden een week opgeschoven hadden.[/quote]


Waarschijnlijk hebben clubs op de originele laatste speelronde verschillende activiteiten georganiseerd.
afscheid spelers enz.
wilbot
Selectiespeler
 
Berichten: 265
Geregistreerd op: 14-01-2016 19:13

Re: Ondertussen bij de andere profclubs....

Berichtdoor BK2007 » 04-05-2019 15:35

Fc Groningen maakt een flinke klapper met de transfer van Reis naar Barcelona. Er is naar verluidt 8 miljoen euro mee gemoeid.
Samen maken we de club sterk.
Avatar gebruiker
BK2007
Superster
 
Berichten: 5633
Geregistreerd op: 11-11-2007 18:46

Re: Ondertussen bij de andere profclubs....

Berichtdoor Feanfan 1 » 08-05-2019 23:49

Geen beter vermaak dan leedvermaak
Machtig van de Spurs ! Treurende ajacieden, wat een mooie tv. Net zo mooi hoe DKV vorig jaar verloor van Dordrecht met 1-4 nadat ze eerst uit wonnen met die cijfers
Feanfan 1
Superster
 
Berichten: 7695
Geregistreerd op: 11-07-2003 12:37

Re: Ondertussen bij de andere profclubs....

Berichtdoor Wizard » 09-05-2019 07:26

Feanfan 1 schreef:Geen beter vermaak dan leedvermaak
Machtig van de Spurs ! Treurende ajacieden, wat een mooie tv. Net zo mooi hoe DKV vorig jaar verloor van Dordrecht met 1-4 nadat ze eerst uit wonnen met die cijfers

Hoezeer ik walg van de Amsterdamse arrogantie, vond ik dit toch wel erg teleurstellend. Wat dat betreft had ik Ajax dan ook zeker de overwinning gegund; het was alleen maar goed voor het Nederlands voetbal geweest. Verder heb ik genoten van een prachtige wedstrijd.
NB Wat ik overigens niet begrijp waren de wissels van Ten Hag. Hij maakte dezelfde fout als de heenwedstrijd op het moment dat Tottenham va banque speelde met hoge ballen en veel fysieke spelers. Namelijk te verdedigend wisselen waardoor Ajax niet in haar spel kwam (= balletje vasthouden en rondspelen). Hiermee bracht hij Tottenham nog meer in hun kracht.
Wizard
Beheerder
 
Berichten: 5036
Geregistreerd op: 28-07-2009 12:55

Re: Ondertussen bij de andere profclubs....

Berichtdoor fuotbalgek » 09-05-2019 07:33

Feanfan 1 schreef:Geen beter vermaak dan leedvermaak
Machtig van de Spurs ! Treurende ajacieden, wat een mooie tv. Net zo mooi hoe DKV vorig jaar verloor van Dordrecht met 1-4 nadat ze eerst uit wonnen met die cijfers


Ik vind dit redelijk beperkt. Juich zelf in Europa voor iedere Nederlandse club. En voor deze prestatie kun je alleen maar respect hebben. Zet het Nederlandse clubvoetbal weer op de kaart. Bovendien mooi om te zien hoe een aantal hier opgeleide spelers zich op dat podium manifesteren.

Wizard, ik vond de wissel Dolberg er af, sinkgraven er bij en tadic naar het midden wel goed. Alleen had deze al in de rust doorgevoerd moeten worden. Dolberg viel ontzettend uit de toon op dit niveau, met name zijn aanname was te vaak erg zwak. Met Tadic centraal en een hangende middenvelder vanaf links de bij kregen ze weer wat meer controle, helaas was het grootste leed toen al geschied.

Overigens ook onbegrijpelijk hoe bij een 3-0 voorsprong over twee wedstrijden, bij een vrije bal halverwege de helft van de tegenstander, je hele centrum de spits in stapt, om vervolgens uit de counter Tottenham hoop te zien krijgen. Hou de boel nog even een kwartiertje dicht en alle hoop is weg bij die gasten.
fuotbalgek
Superster
 
Berichten: 3639
Geregistreerd op: 13-05-2013 15:35

Re: Ondertussen bij de andere profclubs....

Berichtdoor Wizard » 09-05-2019 08:34

fuotbalgek schreef:Wizard, ik vond de wissel Dolberg er af, sinkgraven er bij en tadic naar het midden wel goed. Alleen had deze al in de rust doorgevoerd moeten worden. Dolberg viel ontzettend uit de toon op dit niveau, met name zijn aanname was te vaak erg zwak. Met Tadic centraal en een hangende middenvelder vanaf links de bij kregen ze weer wat meer controle, helaas was het grootste leed toen al geschied.

Het was sowieso onbegrijpelijk om Dolberg, die al weken buiten de toon valt, op te stellen. Het was veel logischer geweest om de balvaste Huntelaar op te stellen danwel een type Gravenberch. Dolberg viel inderdaad ontzettend uit de toon en paste niet in het korte samenspel van middenveld en voorhoede.
Ik vond de wissels onbegrijpelijk:
- Schöne eraf en Veltman erbij. Verdedigende wissel. Dat is niet alleen zo kwalijk, maar je wisselt voetbal voor een mandekker. Op die manier houd je de bal veel minder lang in de ploeg. Juist dat is de kwaliteit van Ajax en juist dat maakt ze zo sterk. Tevens zag je dit ook in de uitwedstrijd: Wanneer het voetbal eruit ging, ging het mis bij Ajax aangezien ze dan geforceerd moeten aanvallen en tegen counters aanlopen + de tegenstander meer gelegenheid tot aanvallen geven. Mazraoui schoof door naar het middenveld, maar speelde erg verdienstelijk als rechtsback. Dat Schöne op was, was voor rust al duidelijk.Ten Hag had mijns inziens veel meer de posities intact moeten houden. Juist met de statische Veltman, werd de dreiging vanaf links bij Tottenham veel groter, waardoor er gaten in het midden ontstonden.
- Dolberg eraf en Sinkgraven erbij. Weer een verdedigende wissel. Je krijgt er nu meer voetbal bij, maar verandert je gehele opstelling. Waarom zou je dat doen? Om meer op de counter te spelen is duidelijk, maar wil je dat en wil je Tottenham in haar spel laten komen? Dolberg zat vanaf minuut 1 niet in de wedstrijd. Al voor de rust had Ten Hag moeten ingrijpen. Daarnaast, waarom Sinkgraven die nooit op het middenveld speelt?
- Van de Beek eraf en Magellan erbij. Opnieuw een verdedigende wissel. Eén van je beste spelers eraf voor een pure mandekker. Juist Van de Beek is een speler die een bal in de ploeg kan houden en zijn verdedigende taken niet schroomt.

Schöne en Dolberg waren beide voor de rust al niveau-af. Ten Hag heeft het geweldig gedaan als coach, maar faalde hier mijns inziens door deze twee spelers te laat te wisselen en te verdedigend te wisselen waardoor er tevens teveel positiewisselingen in de geoliede machine kwamen.
Wizard
Beheerder
 
Berichten: 5036
Geregistreerd op: 28-07-2009 12:55

Re: Ondertussen bij de andere profclubs....

Berichtdoor pes5 » 09-05-2019 09:11

Ben het niet met je eens Wizard.

Juist door de wissels kreeg Ajax de grip terug en kreeg het uitstekende kansen op de 3-2. Dat die wissels eerder hadden moeten plaatsvinden, vind ik wel.

Daarnaast kwamen de tegengoals m.i. doordat je gewoon te aanvallend en diep staat met veel te veel mensen voor de bal. Kijk die situatie voor de 2-3 nog maar eens terug. Ziyech en Sinkgraven staan te diep, willen nog ergens drukzetten, waar dat niet kan. Vervolgens komt die lange bal en ook Frenkie de Jong en Blind staan te diep, waardoor er tussen de defensie van Ajax en het middenveld een gat ontstaat. En juist daar staan 4 mensen van Spurs.

Spurs liet de backs heel hoog spelen en de vleugelspitsen zwerven. Daar had Ajax geen antwoord op, omdat de eigen backs nu niet meer konden doordekken, kwamen de middenvelders in de problemen.

Ten Hag had dus inderdaad eerder moeten wisselen, maar met de wissels die hij deed, herpakte Ajax zich wel en had het de wedstrijd kunnen en moeten beslissen.

Verder was het natuurlijk wel zonde dat je Neres gister msste. Die had juist in zo'n tweede helft voor de nodige diepgang kunnen zorgen.
pes5
Beheerder
 
Berichten: 2977
Geregistreerd op: 10-07-2006 15:00
Woonplaats: Heerenveen

Re: Ondertussen bij de andere profclubs....

Berichtdoor sonnema » 09-05-2019 09:54

Precies, in dit geval moet je naar " the bigger picture" kijken.
- Prestatie van Nederlandse club in Europees verband is goed voor UEFA quotering, wat weer in verband staat met te vergeven plaatsen aan NL'se clubs in de verschillende toernooien.
- Hoe hoger een club eindigt, hoe meer geld daar binnenstroomt. Het gezegde gaat nu op dat, als het bij Ajax regent, het bij de rest druppelt. Ajax spelers hebben zich in de kijker gespeeld en zullen vertrekken. Hier moet vervanging voor komen. Korte termijn zullen ze zeker een paar meer gevestigde spelers halen, maar (middel)lange termijn.. zie spelers als Kik Pierie.
In de Nl'se competitie boeit het me niet zo, al gun ik het ze meer dan resultaatclub PSV. Komt ook door mijn aversie tegen Luuk "huilebalk" de Jong.
sonnema
Basisspeler
 
Berichten: 740
Geregistreerd op: 04-06-2003 09:19

Re: Ondertussen bij de andere profclubs....

Berichtdoor Wizard » 09-05-2019 10:43

pes5 schreef:Juist door de wissels kreeg Ajax de grip terug en kreeg het uitstekende kansen op de 3-2. Dat die wissels eerder hadden moeten plaatsvinden, vind ik wel.
Daarnaast kwamen de tegengoals m.i. doordat je gewoon te aanvallend en diep staat met veel te veel mensen voor de bal.
Spurs liet de backs heel hoog spelen en de vleugelspitsen zwerven. Daar had Ajax geen antwoord op, omdat de eigen backs nu niet meer konden doordekken, kwamen de middenvelders in de problemen.
Ten Hag had dus inderdaad eerder moeten wisselen, maar met de wissels die hij deed, herpakte Ajax zich wel en had het de wedstrijd kunnen en moeten beslissen.


Mijn punt is dat je te defensief wisselt en daardoor te veel schuift met spelers waardoor teveel spelers op andere posities spelen en je uit je systeem dreigt te voetballen. Met name in verdedigend opzicht werd dit pijnlijk duidelijk. Mede gezien dat door de wissels van Ten Hag het halve elftal op een andere positie speelde en een andere rol kreeg. Daarnaast is de kracht van Ajax om haar wil aan de tegenstander op te leggen. Door de wissels van Ten Hag werd het tegenovergestelde bereikt. Je krijgt dan wel een paar kansen uit de counter (wat je weet), maar je weet ook dat een te verdedigend ingesteld Ajax juist zwak is en het daar niet van moet hebben.

Ajax kreeg door die wissels inderdaad even de grip terug, maar dit bleek tijdelijk en van korte duur. Door de wissels bleek hoe ontzettend kwetsbaar Ajax in de omschakeling en bij het aanvalsspel van Tottenham was. Veel spelers stonden inderdaad te diep, omdat ze uit het systeem speelden. Daarnaast kreeg je middenvelders (Sinkgraven en Mazraoui) aan de bal die normaal niet op die positie speelden (= door teveel positiewisselingen). Bij de kansen van Ajax zag je al dat de middenvelder telkens te diep stonden. Ajax kreeg een tweetal goede mogelijkheden, maar Tottenham was aanvallend en in de omschakeling veel gevaarlijker (doordat iedereen uit zijn positie speelde). Dit werd deels gemaskeerd door een ijzersterke De Ligt die ontzettend veel repareerde (ongelofelijk hoe goed hij is), maar wanneer De Ligt te laat was (zie de laatste 2 tegengoals) zie je hoe belangrijk de rol van De Ligt is en hoe onsamenhangend de verdediging stond. Namelijk, de rest stond uit positie en was ook te laat. Je kunt dat oplossen door meer verdedigers op te stellen, maar kunt dat ook oplossen door meer balvaste spelers op te stellen. Je kunt dan stellen dat spelers te veel voor de bal stonden (dat klopt), maar de hoofdreden hiervoor was dat het systeem niet meer klopte: Je speelt op de counter i.p.v. op balbezit, terwijl Tottenham juist minder middenvelders had opgesteld. Er was geen linkeraanvaller meer, Sinkgraven en Mazraoui spelen totaal anders aan de bal en zonder bal dan Van de Beek en Schöne, en Mazraoui is aan de bal veel gevaarlijker als back dan Veltman. Bovendien werd De Jong na de wissels, wanneer hij uit positie was, niet goed opgevangen.

Wat ik bedoel te zeggen: De wissels zorgden absoluut voor een korte opleving en een tweetal uitgespeelde kansen voor Ajax. De keerzijde was dat Tottenham veel sterker werd, omdat het veel meer aan de bal kwam. Tottenham speelde in haar kracht en Ajax uit zijn kracht. Op de langere duur bleek het te laat wisselen van Schöne en Dolberg plus het te verdedigend wisselen (waardoor te veel spelers uit positie speelden) een dure grap. Naar mijn mening te veel roulette van Ten Hag en een ijzersterke ingreep van Pochettino die te laat werd opgevangen door Ten Hag.
Wizard
Beheerder
 
Berichten: 5036
Geregistreerd op: 28-07-2009 12:55

Re: Ondertussen bij de andere profclubs....

Berichtdoor Feanfan 1 » 09-05-2019 10:48

Goed voor Nederlands voetbal? Het is alleen goed voor Ajax en PSV zodat die rechtsreeks de CL instromen. De overige clubs vliegen er toch in de 2e of 3e ronde uit omdat ze leeggekocht worden.
Maar ik heb gewoon een schijthekel aan die club.
Maar had gisteren ook discussie. Wat als DKV tegen de Spurs moest... toen was ie ineens wel voor de Spurs
En dat zal op dit forum ook wel gelden...
Feanfan 1
Superster
 
Berichten: 7695
Geregistreerd op: 11-07-2003 12:37

Re: Ondertussen bij de andere profclubs....

Berichtdoor pes5 » 09-05-2019 12:11

@wizard:

Lees het stuk op VP eens. Daar wordt bevestigd wat ik ook zei. Ajax was kwetsbaar doordat ze zelf snel gedwongen werden tot een lange bal en doordat Spurs steeds directer Llorente ging zoeken. Op die momenten stond Ajax veel te aanvallend. Bij die laatste goal sta je gewoon 1 op 1 achterin. Dat mag nooit.

Ajax is dit seizoen een paar keer in de problemen geweest en dat was steeds tegen een tegenstander die in balbezit meteen de sterke spits opzocht, die alles weglegde op lopende spelers.

Uit tegen PSV en Feyenoord waar De Jong en Van Persie ieder duel wonnen en tegen Tottenham met Llorente. Op zo’n moment zijn de middenvelders van Ajax niet capabel genoeg om achter hun man aan te rennen. Dat zijn ze gewoon niet gewend. Balbezit spelen zat er ook niet meer in, omdat Ajax werd gedwongen tot een lange bal en Dolberg werkelijk alles verkeerd deed, waardoor Spurs de bal snel weer overnam.

Voor rust kon Ajax druk zetten met de backs op de backs tegenstander. Na rust niet meer, omdat er anders een aanvallende middenvelder vrijkwam. Dan moeten Ziyech en Tadic dus mee met Trippier en Rose, waardoor ze bij balherovering veel te ver terug staan. Dan heb je een spits nodig die de bal even vast kan houden, maar dit lukte Dolberg nooit.

Na het inbrengen van Veltman en Sinkgraven, kon Ajax dit wel weer opvangen en kregen ze de rust terug. Ziyech kreeg drie dikke kansen en ook Frenkie de Jong na een zwakke pass van Tadic. Daarnaast kon Tagliafico bijna een rebound intikken. Ajax had de controle terug, maar een te aanvallende instelling bij een lange bal en een glijpartij werd ze fataal.
pes5
Beheerder
 
Berichten: 2977
Geregistreerd op: 10-07-2006 15:00
Woonplaats: Heerenveen

Re: Ondertussen bij de andere profclubs....

Berichtdoor Wizard » 09-05-2019 14:50

pes5 schreef:@wizard:
Lees het stuk op VP eens. Daar wordt bevestigd wat ik ook zei. Ajax was kwetsbaar doordat ze zelf snel gedwongen werden tot een lange bal en doordat Spurs steeds directer Llorente ging zoeken. Op die momenten stond Ajax veel te aanvallend. Bij die laatste goal sta je gewoon 1 op 1 achterin. Dat mag nooit. .

Yes. Ik had dat stuk al gelezen, voordat ik mijn analyse plaatste.
Uiteraard staan ze te aanvallend; ik vond de analyse op VP dan ook niks. Elke leek zag dat de verdedigers bij de 2-3 te laat waren en er een 1 op 1 situatie was ontstaan. De analyse kon mijns inziens veel dieper. Namelijk, waardoor stonden ze 1 op 1 en waardoor waren ze te laat? Is dat omdat Tottenham ze uit positie lokte of omdat ze in een systeem speelden wat ze niet goed genoeg kenden of waren de taken niet duidelijk? Daar doel ik op mijn antwoord dan ook op: Blind, Mazraoui, Frenkie en Sinkgraven speelden gezamenlijk op het middenveld. Volgens mij hebben ze nog niet vaak in die samenstelling de afgelopen weken gespeeld. Waren de wissels van Ten Hag waardoor het systeem veranderde van 4-3-3 naar 5-3-2 of 4-4-2 met veelal verdedigend ingestelde spelers wel verstandig? Alleen Tadic en Ziyech waren op dat moment echt aanvallend ingestelde spelers. Daarnaast zijn zij samen met Frenkie en Blind de spelers die echt een bal kunnen vasthouden en overzicht hebben. Bijzonder is dat Tottenham na de counter zo eenvoudig met 1vs 1 komt te staan, terwijl het 2-2 staat en 90 minuten zijn voorbij, terwijl je zoveel verdedigend ingestelde spelers in je team hebt. Worden afspraken niet nagekomen, werden taken niet goed overgenomen of was het systeem teveel veranderd? Worden spelers weggelokt, waardoor er ruimtes ontstaan, etc. Het systeem waarin spelers hebben gespeeld en dat kennen en patronen herkennen is zeer beslissend op topniveau. Met de gekke wissels van Ten Hag gooide hij dat compleet overhoop. Namelijk wie dekt er in een nieuw systeem door, en wie neemt er over? Wie loopt door en wanneer? Juist omdat Ajax zo veel wedstrijden in hetzelfde systeem (en samenstelling) heeft gespeeld, wisten ze elkaar met name in de laatste weken steeds beter te vinden. Niet alleen aan de bal maar ook zonder bal.
De analyse op VP is veel meer een constatering dan een analyse.
Wizard
Beheerder
 
Berichten: 5036
Geregistreerd op: 28-07-2009 12:55

Re: Ondertussen bij de andere profclubs....

Berichtdoor Feanfan 1 » 28-05-2019 19:33

In een knotsgekke wedstrijd wint RKC van Go Ahead Eagles met 4-5 en mogen we volgend seizoen naar Waalwijk
Ook Sparta is gepromoveerd ten koste van De Graafschap. Jammer voor de Superboeren, maar wel mooi voor Henk de Jong met zijn slijmerige teksten altijd. Net goed voor hem :lol:
Feanfan 1
Superster
 
Berichten: 7695
Geregistreerd op: 11-07-2003 12:37

Re: Ondertussen bij de andere profclubs....

Berichtdoor Satyr » 16-07-2019 14:06

Utrecht verkocht Haller aan Frankfurt voor 7 miljoen + doorverkooppercentage. Hij gaat nu naar West ham voor 50 miljoen euro... :shock: Laat het 10% zijn wat Utrecht krijgt...
Avatar gebruiker
Satyr
Superster
 
Berichten: 2541
Geregistreerd op: 01-02-2005 16:02

Re: Ondertussen bij de andere profclubs....

Berichtdoor fuotbalgek » 16-07-2019 15:12

Satyr schreef:Utrecht verkocht Haller aan Frankfurt voor 7 miljoen + doorverkooppercentage. Hij gaat nu naar West ham voor 50 miljoen euro... :shock: Laat het 10% zijn wat Utrecht krijgt...


Gigantisch bedrag natuurlijk, wel eenmalig.

Opleiden levert bijna elke transfer 4-5% op. Stel dat Ziyech, Sinkgraven, Pierie, Van Aken, St Juste etc nog een paar goede transfers maken, die hebben hier bijna alle jaren die meetellen gespeeld.

Cruciaal om te investeren in opleiding, jeugdscouting en faciliteiten wat doorverkoop betreft.
fuotbalgek
Superster
 
Berichten: 3639
Geregistreerd op: 13-05-2013 15:35

Re: Ondertussen bij de andere profclubs....

Berichtdoor bennieeee » 01-08-2019 20:36

Niet te filmen FC Utrecht
bennieeee
Selectiespeler
 
Berichten: 360
Geregistreerd op: 02-02-2015 10:51

Re: Ondertussen bij de andere profclubs....

Berichtdoor Demster » 01-08-2019 20:39

bennieeee schreef:Niet te filmen FC Utrecht

Drama, speel je dan een heel seizoen voor...
Demster
Selectiespeler
 
Berichten: 462
Geregistreerd op: 31-05-2015 22:52

Re: Ondertussen bij de andere profclubs....

Berichtdoor hhage » 01-08-2019 21:04

Halen ze allemaal spelers met naam..lijk het voetbal nergens op
hhage
Basisspeler
 
Berichten: 920
Geregistreerd op: 18-07-2015 13:05

Re: Ondertussen bij de andere profclubs....

Berichtdoor bennieeee » 01-08-2019 21:09

Demster schreef:Drama, speel je dan een heel seizoen voor...

Precies dit..
Warm zal het vast zijn maar er zat geen enkel patroon in.
bennieeee
Selectiespeler
 
Berichten: 360
Geregistreerd op: 02-02-2015 10:51

Re: Ondertussen bij de andere profclubs....

Berichtdoor Mackan68 » 02-08-2019 04:16

Deze Europese opzet zou zogenaamd beter zijn voor de ontwikkeling van alle clubs. Bijzonder dat we daar in Nederland sowieso niets van merken. Van mij mocht de Intertoto terug komen. Lekker vroeg na de voorbereiding je internationale wedstrijden spelen. Eerst tegen de 'nietszeggende' clubjes die gedurende die competitie steeds iets beter en sterker worden. Laat het financieel dan niet zo'n grote vetpot zijn als de Europa league. Die zet nu ook totaal geen zoden aan de dijk. Ajs je ziet hoeveel clubs zich hebben weten te plaatsen via de play offs en zijn doorgegaan na de de 1e twee wedstrijden schaam je je helemaal kapot. Het enige wat de clubs pakken door de play offs zijn wat extra wedstrijd recettes.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Avatar gebruiker
Mackan68
Superster
 
Berichten: 6778
Geregistreerd op: 01-08-2004 14:46
Woonplaats: De 'achterbuurt' van Techum

Re: Ondertussen bij de andere profclubs....

Berichtdoor bennieeee » 06-08-2019 18:46

Ajax zonder de Ligt en de Jong dat is even andere koek zeg. Bizar hoe snel deze voorsprong opeens weg is.
bennieeee
Selectiespeler
 
Berichten: 360
Geregistreerd op: 02-02-2015 10:51

Re: Ondertussen bij de andere profclubs....

Berichtdoor Feanfan 1 » 06-08-2019 19:01

bennieeee schreef:Ajax zonder de Ligt en de Jong dat is even andere koek zeg. Bizar hoe snel deze voorsprong opeens weg is.

Hoop dat ze tegen een enorme zeperd aanlopen. Niet goed voor het Nederlands voetbal lees en hoor ik dan... het is niet goed voor Ajax en PSV, de overige ploegen die Europa ingaan vliegen er toch in de voorrondes al uit.
Ik gun dat Ajax helemaal niks en met hun arrogantie. Hoop dat PAOK ze verslaat en dat Ajax de ronde hierna er ook uitvliegt tegen Apoel of Qarabag.
Feanfan 1
Superster
 
Berichten: 7695
Geregistreerd op: 11-07-2003 12:37

Re: Ondertussen bij de andere profclubs....

Berichtdoor hhage » 08-08-2019 14:07

Feanfan 1 schreef:Hoop dat ze tegen een enorme zeperd aanlopen. Niet goed voor het Nederlands voetbal lees en hoor ik dan... het is niet goed voor Ajax en PSV, de overige ploegen die Europa ingaan vliegen er toch in de voorrondes al uit.
Ik gun dat Ajax helemaal niks en met hun arrogantie. Hoop dat PAOK ze verslaat en dat Ajax de ronde hierna er ook uitvliegt tegen Apoel of Qarabag.



Dus dan moeten we veel punten halen zodat de andere clubs geen voorronde hoeven te spelen
hhage
Basisspeler
 
Berichten: 920
Geregistreerd op: 18-07-2015 13:05

VorigeVolgende

Keer terug naar Sport overig

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 gasten