16-03-2019: sc Heerenveen - De Graafschap (0-3)

› je eigen voor- en nabeschouwingen

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Actie bereidheid tegen Roozemond

Poll eindigt op

Ik kom wel
15
30%
Ik kom wel en verzamel me achter de Noord tribune
10
20%
Ik kom niet
14
28%
Kan mij het schelen
11
22%
 
Totaal aantal stemmen : 50

Re: Heerenveen - De Graafschap 16-03-2019 18:30

Berichtdoor Satyr » 15-03-2019 13:58

Ik heb 7-6 in de toto gezet, zelfs als het dat niet wordt, zit ik wel bij in de buurt gok ik.
Avatar gebruiker
Satyr
Superster
 
Berichten: 2541
Geregistreerd op: 01-02-2005 16:02

Re: Heerenveen - De Graafschap 16-03-2019 18:30

Berichtdoor Fladian » 15-03-2019 14:54

Feanfan 1 schreef:Hornkamp op de bank en Schmidt in de basis. Ik snap dat Hornkamp op de bank zit, maar Schmidt is een waardeloos alternatief. Lood om oud ijzer
Kan die Skovgaard niet op de back, kan toch gauw beter als bovenstaande spelers

Skovgaard is een linkspoot, dus tenzij je wil dat Woudenberg weer naar rechts gaat, maar dat zou ik jammer vinden nu Woudenberg het net zo leuk doet op zijn eigen positie.
Avatar gebruiker
Fladian
Selectiespeler
 
Berichten: 431
Geregistreerd op: 15-07-2004 11:34
Woonplaats: Arnhem

Re: Heerenveen - De Graafschap 16-03-2019 18:30

Berichtdoor Thinkman » 15-03-2019 16:09

Wizard schreef:Benschop speelt hoogstwaarschijnlijk niet mee vanwege de griep; dat scheelt toch een slok op een borrel.
Bahoui is een prima speler die vanaf links komt en het onze Jizz moeilijk zal maken.
Toch is De Graafschap verdedigend niet sterk en zullen we hun verdediging toch eenvoudig moeten kunnen opensplijten.
Ik ben benieuwd of Schaars weer een hele wedstrijd aan kan!

Forza Heerenveen!!


Benschop is er zeer waarschijnlijk gewoon bij hoor. Was wat ' grieperig' maar met gister griep zou je morgen echt niet kunnen spelen. Hoort bij het spel, beetje onderschatting kweken, werk helaas vaak goed bij jonge teams die net drie keer gewonnen hebben. Daarom; DERBY SFEER. Anders gaan we niet winnen denk ik.
Thinkman
Superster
 
Berichten: 2408
Geregistreerd op: 15-10-2012 19:12

Re: Heerenveen - De Graafschap 16-03-2019 18:30

Berichtdoor BK2007 » 15-03-2019 21:12

Ik denk dat we morgen gewoon gaan winnen.
Samen maken we de club sterk.
Avatar gebruiker
BK2007
Superster
 
Berichten: 5633
Geregistreerd op: 11-11-2007 18:46

Re: Heerenveen - De Graafschap 16-03-2019 18:30

Berichtdoor Feanfan 1 » 16-03-2019 19:27

Drie weken lang het geluk aan onze zijde gehad, tot nu weer het niveau wat ik gewend ben.
Benieuwd wat de tweede helft ons brengt, maar zie het somber in
Feanfan 1
Superster
 
Berichten: 7695
Geregistreerd op: 11-07-2003 12:37

Re: Heerenveen - De Graafschap 16-03-2019 18:30

Berichtdoor Jazz » 16-03-2019 19:48

Waardeloze pot, gaat niks meer worden.
Heerenveen fan in Leiden
Jazz
Beheerder
 
Berichten: 2474
Geregistreerd op: 11-05-2015 15:56
Woonplaats: Leiden

Re: Heerenveen - De Graafschap 16-03-2019 18:30

Berichtdoor Superfries1996 » 16-03-2019 19:59

En wederom een leuke thuiswedstrijd. Zie in de zomer het stadion zelfs maar halfvol te krijgen.
nou nou
Avatar gebruiker
Superfries1996
Superster
 
Berichten: 2408
Geregistreerd op: 10-04-2012 19:21

Re: Heerenveen - De Graafschap 16-03-2019 18:30

Berichtdoor fuotbalgek » 16-03-2019 20:09

Dit is qua thuiswedstrijden wel de druppel. Volgend jaar ben je minstens 30% van de seizoenkaarthouders kwijt. Beschamend wat er dit seizoen aan de eigen supporters wordt voorgeschoteld.
fuotbalgek
Superster
 
Berichten: 3639
Geregistreerd op: 13-05-2013 15:35

Re: Heerenveen - De Graafschap 16-03-2019 18:30

Berichtdoor Demster » 16-03-2019 20:17

Wat de fuck gebeurt hier. Moet noodgedwongen deze wedstrijd missen maar 0-3? Wat gebeurt hier?
Demster
Selectiespeler
 
Berichten: 462
Geregistreerd op: 31-05-2015 22:52

Re: Heerenveen - De Graafschap 16-03-2019 18:30

Berichtdoor Kevin1990 » 16-03-2019 20:42

In de 13 jaar dat ik inmiddels een seizoenskaart heb, kan ik me geen wedstrijd meer herinneren dat ik me zo heb geschaamd om supporter van Heerenveen te zijn als vandaag. Een collectieve wanprestatie, geen enkele speler haalde zijn niveau. Met Doke Schmidt als absolute dieptepunt. Je moet je toch als TD schamen dat er geen fatsoenlijke back up is voor nota bene Floranus, die ook nog niks heeft gepresteerd? Zoals ik al zei, het was op elke positie dramatisch vanavond. Ook Vlap heeft geen seconde in de wedstrijd gezeten. Voor 70% inzet heeft deze selectie gewoon te weinig kwaliteit. De Graafschap was 94 minuten lang de bovenliggende partij. Veel feller en wonnen vrijwel elk duel én tweede bal. Ongelooflijk slecht dit, tegen de nummer 17(!) mer 0-3 onderuit gaan. Heb je eindelijk weer wat meer supporters in het stadion, laat je dit zien. Durf te betwijfelen of het tegen Excelsior, om 20.45, weer zo ‘vol’ zit.
Kevin1990
Bankzitter
 
Berichten: 36
Geregistreerd op: 13-09-2012 19:01

Re: Heerenveen - De Graafschap 16-03-2019 18:30

Berichtdoor cootje » 16-03-2019 20:48

Mijn hele weekend weer bedorven door deze wanprestatie.
De berichten vooraf waren al veel te optimistisch, dit varkentje gaan we wel even wassen.
Nee dus, met zo'n waardeloze instelling en wedstrijdmentaliteit zal het ook nooit meer wat worden.
Alle spelers, trainers enz. moeten zich diep schamen.
cootje
Bankzitter
 
Berichten: 34
Geregistreerd op: 17-01-2008 22:48

Re: Heerenveen - De Graafschap 16-03-2019 18:30

Berichtdoor siesta » 16-03-2019 21:59

Voor't eerst weer eens naar de SC, voorlopig ook de laatste keer :roll:

De jongetjes zijn weer iets teveel opgehemeld deze week en dat viel te merken. Geen ruggengraat als het even tegenzit.
!
Avatar gebruiker
siesta
Wereldspeler
 
Berichten: 1283
Geregistreerd op: 02-10-2005 12:30
Woonplaats: Amsterdam

Re: Heerenveen - De Graafschap 16-03-2019 18:30

Berichtdoor Feanfan 1 » 16-03-2019 22:09

Laatste 3 wedstrijden 9 punten, maar eerlijk en realistisch gezien hadden we niet meer dan 5 verdiend en misschien nog wel minder.
En tegen PSV had je misschien wel weer meer verdiend, maar als je verdedigend zoveel weggeeft heb je niks te zoeken in de play-offs en krijg je binnenkort wel een tegenstander die ontzettend effectief is en met 2-6 aan de kloten krijgt. Dit kan niet goed blijven gaan.

Mezelf even quoten na de wedstrijd tegen Den Haag. Niet om mijn gelijk te halen, maar de positivisten die denken dat we wel even makkelijk de play-offs halen of zelfs voor plek 5 willen strijden. We blijven een ontzettend matig team hebben en de reeks van de laatste drie wedstrijden waar we alle geluk hadden is onze redding dat we geen degradatie-play-offs spelen.
Ik had die 0-3 (of 2-6) niet tegen De Graafschap verwacht, wel tegen Excelsior of Groningen. Oh wacht die komen nog :?
Feanfan 1
Superster
 
Berichten: 7695
Geregistreerd op: 11-07-2003 12:37

Re: Heerenveen - De Graafschap 16-03-2019 18:30

Berichtdoor Thinkman » 16-03-2019 23:36

Benschop is er zeer waarschijnlijk gewoon bij hoor. Was wat ' grieperig' maar met gister griep zou je morgen echt niet kunnen spelen. Hoort bij het spel, beetje onderschatting kweken, werk helaas vaak goed bij jonge teams die net drie keer gewonnen hebben. Daarom; DERBY SFEER. Anders gaan we niet winnen denk ik.



Het lag zeker niet aan de supporters dit keer. Trieste vertoning, met in ieder geval twee topschaatsers op de tribune die we niet snel weer zullen zien in het stadion. De focus was niet goed, redenen kunnen we wel bedenken, oplossingen blijft lastig.
Laatst bijgewerkt door Thinkman op 17-03-2019 10:56, in het totaal 1 keer bewerkt
Thinkman
Superster
 
Berichten: 2408
Geregistreerd op: 15-10-2012 19:12

Re: Heerenveen - De Graafschap 16-03-2019 18:30

Berichtdoor Janneman » 17-03-2019 00:49

Wederom verloren tegen een team, niet 11 losse voetballers zoals de onze wel ogen. Af en toe krijg je echt het vermoeden dat ze soms voor het eerst met elkaar spelen. Ballen achter de man, op het verkeerde been inspelen, kappen-draaien-terug, geen enkel patroon of lijn te ontdekken. Lammers die geen stap te hard zet, Vlap die te veel (fout) doet, een Japanner die niks laat zien, Schmidt die al seizoenen bewijst niks toe te voegen, een trainer die er maar geen team van kan maken en een verdwaalde paardenboer die een shirt mag overhandigen.... soms wordt het wat te veel.

Gelukkig dat het kereltje aan het begin van de avond wel het naar zijn zin had.
scheerenveen.supporterswereld.nl
Avatar gebruiker
Janneman
Superster
 
Berichten: 3673
Geregistreerd op: 29-12-2006 16:36

Re: Heerenveen - De Graafschap 16-03-2019 18:30

Berichtdoor Mackan68 » 17-03-2019 09:11

Suzanne en haar mooiste billen. De rookpluimpjes tijdens de opkomst, u aangeboden door Cees Roozemond en het mannetje wat de avond van zijn leven had tijdens het volkslied waren de meest spectaculaire momenten van de avond. Een bijzonder knappe organisatie die daarmee het stadion inclusief de sponsorstoelen weer volkrijgt. Nogmaals veel succes, ik blijf het herhalen. Oh, die slalomgoal van Burgzorg was trouwens ook mooi. Jammer dat hij niet voor ons speelde...
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Avatar gebruiker
Mackan68
Superster
 
Berichten: 6778
Geregistreerd op: 01-08-2004 14:46
Woonplaats: De 'achterbuurt' van Techum

Re: Heerenveen - De Graafschap 16-03-2019 18:30

Berichtdoor Thinkman » 17-03-2019 10:43

Mackan68 schreef:Suzanne en haar mooiste billen. De rookpluimpjes tijdens de opkomst, u aangeboden door Cees Roozemond en het mannetje wat de avond van zijn leven had tijdens het volkslied waren de meest spectaculaire momenten van de avond. Een bijzonder knappe organisatie die daarmee het stadion inclusief de sponsorstoelen weer volkrijgt. Nogmaals veel succes, ik blijf het herhalen. Oh, die slalomgoal van Burgzorg was trouwens ook mooi. Jammer dat hij niet voor ons speelde...


Uiteindelijk draait het altijd om het voetbal, maar een beetje fraaie decoratie rondom de wedstrijd is prima. Als we met 3-0 hadden gewonnen, was iedereen opgetogen vertrokken. Resultaat bepaald alles, ook in de voetballerij.
Zat trouwens aardig vol vond ik, gezien de weersverwachtingen.
Thinkman
Superster
 
Berichten: 2408
Geregistreerd op: 15-10-2012 19:12

Re: Heerenveen - De Graafschap 16-03-2019 18:30

Berichtdoor diepFries » 17-03-2019 12:12

Thinkman schreef:[...]

Uiteindelijk draait het altijd om het voetbal, maar een beetje fraaie decoratie rondom de wedstrijd is prima.
Dit meen je toch niet serieus? Dat je CR (of in ieder geval zijn aanstelling) tot in den treure loopt te verdedigen, soit. Hij zit er nu eenmaal en of dat nu komt omdat 'ie het spel slim heeft gespeeld of de boel besodemieterd zal de toekomst wel uitwijzen. Maar een paar van die rookpluimpjes als 'fraaie decoratie' te bestempelen... Heb je aandelen in de man?
Thinkman schreef:Als we met 3-0 hadden gewonnen, was iedereen opgetogen vertrokken. Resultaat bepaalt alles, ook in de voetballerij. Zat trouwens aardig vol vond ik, gezien de weersverwachtingen.
Ja, en als we vorig seizoen kampioen waren geworden, was Eisenga nu nog steeds voorzitter geweest... Het spel was gisteravond gewoon niet goed. Net als zoveel keren vaker dit seizoen. Ik kan absoluut genieten van de technische vaardigheid van spelers als Johnsen, Lammers, Vlap en Van Bergen. Maar het rendement was gisteravond nul.punt.nul. En dan zoals Janneman ook schrijft, 'ballen achter de man, op het verkeerde been inspelen, kappen-draaien-terug, geen enkel patroon of lijn te ontdekken'. De Graafschap troefde ons op alle fronten af, en het belangrijkste verschil: ze hielden het spel gewoon simpel. Volkomen terecht een pak slaag gekregen.
In case of doubt, make it sound convincing
Avatar gebruiker
diepFries
Superster
 
Berichten: 1639
Geregistreerd op: 05-06-2007 12:12
Woonplaats: Groningen

Re: Heerenveen - De Graafschap 16-03-2019 18:30

Berichtdoor Thinkman » 17-03-2019 12:16

@diepfries
Bespaar me je frustraties, leer begrijpend lezen of reageer niet.
Thinkman
Superster
 
Berichten: 2408
Geregistreerd op: 15-10-2012 19:12

Re: Heerenveen - De Graafschap 16-03-2019 18:30

Berichtdoor diepFries » 17-03-2019 13:09

Thinkman schreef:@diepFries
Bespaar me je frustraties, leer begrijpend lezen of reageer niet.
Ach, zo verwart een ander cynisme weer met zeer slecht en selectief luisteren. We zullen het vanzelf gaan zien Thinkman...

Tot die tijd moet iedereen hun koers volgen. Wie dat niet doet, wie kritisch is, die is negatief. Die is niet constructief. Niet loyáál aan bedrijf en collega’s.
In case of doubt, make it sound convincing
Avatar gebruiker
diepFries
Superster
 
Berichten: 1639
Geregistreerd op: 05-06-2007 12:12
Woonplaats: Groningen

Re: Heerenveen - De Graafschap 16-03-2019 18:30

Berichtdoor Thinkman » 17-03-2019 14:29

diepFries schreef:Tot die tijd moet iedereen hun koers volgen. Wie dat niet doet, wie kritisch is, die is negatief. Die is niet constructief. Niet loyáál aan bedrijf en collega’s.


Misschien leuk om erbij te vermelden dat dit cynische citaat van “sportjournalist” Johann Mast afkomstig is.
Thinkman
Superster
 
Berichten: 2408
Geregistreerd op: 15-10-2012 19:12

Re: Heerenveen - De Graafschap 16-03-2019 18:30

Berichtdoor Superfries1994 » 17-03-2019 16:46

Waar moet je beginnen? Yuki, Rienstra, onze controleurs, een blok dat zo slecht is in verdedigen, dat zie je toch zelden. De personificatie van dit mentaal zo verschrikkelijk slappe elftal. Dresevic ben ik verdedigend ook nog niet kapot van. Je ziet wel dat hij met de bal het vertrouwen heeft, maar het is nog niet echt de sloper die je hoopt dat hij is. Hoegh is ook al zo'n jongetje wat dat betreft. Bij Doke is het eens te meer duidelijk geworden dat hij alleen maar een contract heeft gekregen de afgelopen jaren, omdat hij toevallig in Heerenveen geboren is.. Iets anders kan ik toch niet bedenken. En Hahn gaat ook weer als een zoutzak naar de grond bij die prachtige goal (desondanks niet per se zijn fout, maar een sterk optreden was het ook niet), nam in de eerste helft ook weer onnodig veel risico met balletjes opzij leggen. En dan net doen alsof hij alles wel onder controle heeft.. Bijna lachwekkend. Voorin hadden Lammers en Vlap het lastig (al moet gezegd worden dat ze ook wel wat gehyped zijn de afgelopen weken), en Johnsen, Van Bergen en ons slappe duo op het middenveld hadden meer moeten doen met de ruimte die geboden werd door het goed afdekken van Lammers en Vlap. Onze coach deelde helaas ook mee in de malaise met bijvoorbeeld die wissel.

Frustrerende avond. Gelukkig is de schade relatief beperkt gebleven, want als je de doelstelling van play-offs wil halen, dan zul je achtste moeten worden: Dat is nog zeker mogelijk. Ik denk dat Heracles ondertussen wel zo'n beetje weg is met zes punten voorsprong. Lastig om dat nog goed te maken in acht duels. Groningen staat op slechts twee, dat zou moeten kunnen, maar dan zal het echt beter moeten dan gister. Hopelijk neemt JOR eens maatregelen, want ik ben helemaal zat van het slappe middenveld en het geneuzel achterin.
Superfries1994
Superster
 
Berichten: 2011
Geregistreerd op: 04-01-2014 19:27

Re: Heerenveen - De Graafschap 16-03-2019 18:30

Berichtdoor Satyr » 18-03-2019 10:25

Het was zó slecht dat ik gewoon de hele wedstrijd heb afgekeken. Normaal gaat bij een achterstand de afstandsbediening naar de muur, maar dit was zo lachwekkend dat ik heb verder gekeken. En nog erger, het boeide me ook geen fluit dat we verloren. Ik weet niet hoe het bij jullie is, maar als Heerenveen verliest is mijn weekend wel naar de vaantjes. Nu een keer niet.

Volkomen terecht verloren van De Graafschap, met de 3e goal als typerend hoogte/dieptepunt.
Avatar gebruiker
Satyr
Superster
 
Berichten: 2541
Geregistreerd op: 01-02-2005 16:02

Re: Heerenveen - De Graafschap 16-03-2019 18:30

Berichtdoor pes5 » 18-03-2019 13:19

Ik heb al eerder bij onze winstpartijen benoemd dat ons middenveld defensief erg labiel is.

Normaal gesproken komen we daar echter wel meer aan voetballen toe. Nu moest alles voetballend via de backs en je weet dat je daar jongens hebt staan die opbouwend van het niveau hoofdklasse zijn. Daardoor heel veel balverlies en dan zijn wij zo zwak in de omschakeling op het middenveld. Onze trainer lijkt dat echter maar niet te willen begrijpen.
pes5
Beheerder
 
Berichten: 2977
Geregistreerd op: 10-07-2006 15:00
Woonplaats: Heerenveen

Re: Heerenveen - De Graafschap 16-03-2019 18:30

Berichtdoor Wizard » 18-03-2019 13:28

Het hoogtepunt van de avond waren inderdaad de billen van Suzanne. Wat mij betreft mag ze voorafgaand aan elke thuiswedstrijd wel een rondje lopen. Als dat CR zijn positieve inbreng is geweest ;)

JOR heeft na ca. 25 wedstrijden dit team nog steeds niet kunnen bijbrengen hoe we onder hoge pressie van de tegenstander uit kunnen voetballen. Balletjes naar een back, die in de hoek wordt gedrukt, of hoge ballen naar middenvelders of aanvallers die geen kopduel kunnen winnen: Frustrerend! Bovendien verlies je met 2 middenvelders (die geen pit hebben), Yuki en Ben, alle tweede ballen op het middenveld.
Met simpele driehoekjes en één-tweetjes speel je zo'n De Graafschap makkelijk weg. Helaas moest het elke keer te mooi of te moeilijk en gingen de kopjes na een slecht één-tweetje direct naar beneden.

Het lag hem dit keer ook niet echt in de omschakeling (er stonden genoeg verdedigende spelers). Helaas stonden ze erbij en keken erna: Te afwachtend, te laconiek en defensief heel erg matig. Echter de grote crux zit em in de opbouw van dit elftal; we kunnen vanuit de verdediging - wanneer Schaars niet speelt - zeer moeilijk onder hoge druk een bal aan het middenveld kwijt. De middenvelders zijn niet in staat de bal vast te houden danwel voetballend een oplossing zijwaarts/vooruit te vinden.

Schmidt is qua karakter een man naar mijn hart, maar is voetballend wel heel erg matig. Daarmee echt te licht voor dit elftal en de spelopvatting.
Wizard
Beheerder
 
Berichten: 5036
Geregistreerd op: 28-07-2009 12:55

Re: Heerenveen - De Graafschap 16-03-2019 18:30

Berichtdoor Mackan68 » 18-03-2019 16:10

pes5 schreef:Ik heb al eerder bij onze winstpartijen benoemd dat ons middenveld defensief erg labiel is.

Normaal gesproken komen we daar echter wel meer aan voetballen toe. Nu moest alles voetballend via de backs en je weet dat je daar jongens hebt staan die opbouwend van het niveau hoofdklasse zijn. Daardoor heel veel balverlies en dan zijn wij zo zwak in de omschakeling op het middenveld. Onze trainer lijkt dat echter maar niet te willen begrijpen.

Het schijnt dat deze wedstrijd een serieuze waarschuwing was voor ons team aldus JOR. Ik ben benieuwd wat alle andere dramapotten thuis dan wel niet zijn geweest. Dit is wederom een zachte heelmeester die stinkende wonden achterlaat. Na de wedstrijd in Sittart hebben we mogen vernemen dat het wel in de beste man zit om eens goed uit zijn vel te springen. Ik ben benieuwd of hij dat halverwege en na afgelopen wedstrijd ook heeft gedaan. Hij kwam mij tijdens de perconverentie namelijk wat te relaxed over daarvoor. Geen enkel signaal dat hij de smoor in had tot gradatie -50 ofzo op een schaal van 100....

Poldervaart komt nu al met de uitspraak dat ze hebben gezien wat ons team niet kan. Ik vrees het ergste. Wat er in de afgelopen 6 wedstrijden is opgebouwd kan zomaar in 2 wedstrijden afgebroken worden. Als de rest behalve NAC resultaat haalt in de komende ronde zijn we weer helemaal terug bij af.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Avatar gebruiker
Mackan68
Superster
 
Berichten: 6778
Geregistreerd op: 01-08-2004 14:46
Woonplaats: De 'achterbuurt' van Techum

Re: Heerenveen - De Graafschap 16-03-2019 (0-3)

Berichtdoor Feanfan 1 » 18-03-2019 16:26

De afgelopen 6 wedstrijden zijn onze redding dat we geen nacompetitie spelen en linkerrijtje zijn we gewoon niet goed genoeg voor
Zelfs ploegen als NAC, Excelsior en VVV gaan echt niet bij ons verliezen komende wedstrijden
En van alle ploegen die wenog krijgen wisten we geen enkele wedstrijd voor de winterstop van te winnen. Misschien dat we bij Emmen nog 3 punten halen, maar de hoogtepunten van het seizoen hebben we afgelopen weken gehad
Feanfan 1
Superster
 
Berichten: 7695
Geregistreerd op: 11-07-2003 12:37

Vorige

Keer terug naar Wedstrijden

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten