Jan Olde Riekerink

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Re: Jan Olde Riekerink

Berichtdoor Feanfan 1 » 20-02-2019 13:11

Alle resultaten zijn afhankelijk van Hahn. Die heeft intussen meer dan 8 punten gekost en met een goede keeper hadden we nu 5e gestaan
Feanfan 1
Superster
 
Berichten: 7695
Geregistreerd op: 11-07-2003 12:37

Re: Jan Olde Riekerink

Berichtdoor paparazzi » 24-02-2019 13:19

Volgens een speler van fortuna was JOR in de rust zo tekeer gegaan dat het in de thuis kleedkamer hoorbaar was.
Dus dat JOR zo uiterst kalm oogt aan de lijn is wel zeker uiterlijke schijn.
Miereneukert!
Avatar gebruiker
paparazzi
Superster
 
Berichten: 5120
Geregistreerd op: 17-02-2005 16:38
Woonplaats: Amsterdam

Re: Jan Olde Riekerink

Berichtdoor siesta » 11-03-2019 19:36

Henk de jong stopt bij Graafschap en zoekt een club die dichtbij zijn woonplaats is ivm ziekte van zijn vrouw. Maw Heerenveen?
!
Avatar gebruiker
siesta
Wereldspeler
 
Berichten: 1283
Geregistreerd op: 02-10-2005 12:30
Woonplaats: Amsterdam

Re: Jan Olde Riekerink

Berichtdoor Feanfan 1 » 11-03-2019 19:47

siesta schreef:Henk de jong stopt bij Graafschap en zoekt een club die dichtbij zijn woonplaats is ivm ziekte van zijn vrouw. Maw Heerenveen?

Olde Riekerink blijft hier nog minimaal een jaar
Zie Henk de Jong hier overigens wel graag komen, maar dan als trainer van de beloften of als jeugdtrainer.
Denk dat de ambitie van De Jong wel gewoon als hoofdtrainer is, vermoed dan ook dat hij volgend seizoen trainer wordt van DKV omdat ze niet tevreden over Rene Hake zijn
Feanfan 1
Superster
 
Berichten: 7695
Geregistreerd op: 11-07-2003 12:37

Re: Jan Olde Riekerink

Berichtdoor pes5 » 11-03-2019 19:51

Ik vind in ieder geval dat we Henk de Jong zaterdag een hart onder de riem kunnen steken. Niet in de vorm van punten, maar een spandoekje icm een applaus zou ik wel mooi vinden. Zo'n thuissituatie wens je niemand toe.
En inderdaad, wat mij betreft is ie welkom in een rol bij ee jeugd of iets dergelijks.
pes5
Beheerder
 
Berichten: 2977
Geregistreerd op: 10-07-2006 15:00
Woonplaats: Heerenveen

Re: Jan Olde Riekerink

Berichtdoor hhage » 11-03-2019 21:04

pes5 schreef:Ik vind in ieder geval dat we Henk de Jong zaterdag een hart onder de riem kunnen steken. Niet in de vorm van punten, maar een spandoekje icm een applaus zou ik wel mooi vinden. Zo'n thuissituatie wens je niemand toe.
En inderdaad, wat mij betreft is ie welkom in een rol bij ee jeugd of iets dergelijks.



Welke thuissituatie?? De in en outs ken ik niet...is het levensbedreigend??of maakt hij er een sterk verhaal van, wat is het??
Ik vertrouw die Henk,die altijd normaal is, niet hij dikt verhalen altijd aan. Bij elke club waar hij is zijn het de beste supporters van Nederland. Maar we kunnen hem wel een hart onder de riem steken vooral omdat ze dat in Leeuwarden niet leuk gaan vinden,
hhage
Basisspeler
 
Berichten: 920
Geregistreerd op: 18-07-2015 13:05

Re: Jan Olde Riekerink

Berichtdoor pes5 » 11-03-2019 21:09

Ik heb die docu over hem gezien op Fox. Ging ook over zijn gezin. Alleen toen was er nog niets aan de hand met zijn vrouw. Ik denk altijd; als Foppe heel goed met iemand kan, dan moet het wel goed zitten. Natuurlijk dikt Henk de Jong af en toe iets aan, maar de veelgeprezen Verbeek ging door de voordeur de Kuip uit als ware volksmenner. Het hart bij Henk zit op de goede plek. Tactisch heb ik veel vraagtekens, maar je hoort toch heel veel spelers die het over het Henk hebben als warm persoon en iemand die geen spelletjes speelt.

En dat laatste zou ik nu juist eens los willen laten. Als iemand het thuis moeilijk heeft, dan is het juist mooi als fans van 'de rivaal' een mooi gebaar maken.

Rivaal tussen aanhalingstekens, omdat Henk heel veel warme gevoelens heeft voor Heerenveen.
pes5
Beheerder
 
Berichten: 2977
Geregistreerd op: 10-07-2006 15:00
Woonplaats: Heerenveen

Re: Jan Olde Riekerink

Berichtdoor GJ7300 » 11-03-2019 22:05

Henk is gewoon oud speler hè, heb m nog meegemaakt. Zware knieblessure en t was over.
GJ7300
Selectiespeler
 
Berichten: 373
Geregistreerd op: 15-05-2009 18:35

Re: Jan Olde Riekerink

Berichtdoor Feanfan 1 » 11-03-2019 22:09

GJ7300 schreef:Henk is gewoon oud speler hè, heb m nog meegemaakt. Zware knieblessure en t was over.

Heeft echter nooit een minuut in 't eerste gespeeld. Wel in de jeugd enzo
Feanfan 1
Superster
 
Berichten: 7695
Geregistreerd op: 11-07-2003 12:37

Re: Jan Olde Riekerink

Berichtdoor Thinkman » 11-03-2019 22:09

hhage schreef:Welke thuissituatie?? De in en outs ken ik niet...is het levensbedreigend??of maakt hij er een sterk verhaal van, wat is het??
Ik vertrouw die Henk,die altijd normaal is, niet hij dikt verhalen altijd aan. Bij elke club waar hij is zijn het de beste supporters van Nederland. Maar we kunnen hem wel een hart onder de riem steken vooral omdat ze dat in Leeuwarden niet leuk gaan vinden,


Zijn vrouw is "niet fit", meer wil Henk er niet over zeggen. En verder alleen dat hij dichter bij zijn gezin wil werken. Laten we hier dus ook geen groot verhaal van maken, dat is immers pure speculatie. En daar doen wij hier niet aan toch?
Thinkman
Superster
 
Berichten: 2408
Geregistreerd op: 15-10-2012 19:12

Re: Jan Olde Riekerink

Berichtdoor jeewee » 11-03-2019 22:58

Zo lang Hamstra hier zit komt De Jong niet, die twee kunnen niet met elkaar door één deur.
.-
Avatar gebruiker
jeewee
Basisspeler
 
Berichten: 705
Geregistreerd op: 27-03-2009 23:56
Woonplaats: Aldeboarn

Re: Jan Olde Riekerink

Berichtdoor Marça » 12-03-2019 09:34

jeewee schreef:Zo lang Hamstra hier zit komt De Jong niet, die twee kunnen niet met elkaar door één deur.


Ik kan me hier wel iets bij voorstellen als je naar beide karakters kijkt, maar heb je een bron die dit kan bevestigen? (Een artikel, uitzending, etc.)

Ik ben persoonlijk wel voor de komst van Henk, maar ik begrijp ook heel goed dat sommige mensen zich ergeren aan zijn immer amicale houding. Zelf heb ik daar minder problemen mee - hij doet zich niet anders voor dan dat hij is en zegt waar het op staat. De manier waarop hij over zijn privésituatie praat is kenmerkend.
Avatar gebruiker
Marça
Superster
 
Berichten: 1956
Geregistreerd op: 02-12-2002 15:50

Re: Jan Olde Riekerink

Berichtdoor Janneman » 14-03-2019 01:53

jeewee schreef:Zo lang Hamstra hier zit komt De Jong niet, die twee kunnen niet met elkaar door één deur.


Een mooi moment om van beide afscheid te nemen, zowel Hamstra (aankoopbeleid) als JOR voldoen beide niet in mijn ogen.
scheerenveen.supporterswereld.nl
Avatar gebruiker
Janneman
Superster
 
Berichten: 3673
Geregistreerd op: 29-12-2006 16:36

Re: Jan Olde Riekerink

Berichtdoor Jazz » 14-03-2019 11:47

Janneman schreef:Een mooi moment om van beide afscheid te nemen, zowel Hamstra (aankoopbeleid) als JOR voldoen beide niet in mijn ogen.


Hamstra doet het in mijn ogen meer dan Prima. Dumfries en Van Bergen zijn prachtaankopen geweest. Floranus, Woudenberg en Rienstra hebben de tijd nodig maar die gaan zeker stappen maken.
Heerenveen fan in Leiden
Jazz
Beheerder
 
Berichten: 2474
Geregistreerd op: 11-05-2015 15:56
Woonplaats: Leiden

Re: Jan Olde Riekerink

Berichtdoor Wizard » 14-03-2019 12:52

Jazz schreef:Hamstra doet het in mijn ogen meer dan Prima. Dumfries en Van Bergen zijn prachtaankopen geweest. Floranus, Woudenberg en Rienstra hebben de tijd nodig maar die gaan zeker stappen maken.

Eens. Ik zie op dit moment geen reden om afscheid te nemen van Hamstra.
Daarnaast heeft Hamstra Johnsen weten te bewegen voor een terugkeer incl. terugkoopclausule.
Hamstra maakt zich helemaal geschikt, wanneer hij Vlap en Pierie nog een seizoen voor de club weet te behouden.
En uiteraard zijn er ook missers geweest onder Hamstra, maar dat is inherent aan het vak, het voetbal en wellicht externe factoren. Wanneer je de balans opmaakt, heeft Hamstra het voldoende gedaan.
Wizard
Beheerder
 
Berichten: 5036
Geregistreerd op: 28-07-2009 12:55

Re: Jan Olde Riekerink

Berichtdoor BK2007 » 14-03-2019 13:00

Eens. Hamstra is goed bezig. Misschien Lammers ook nog een extra jaar?
Samen maken we de club sterk.
Avatar gebruiker
BK2007
Superster
 
Berichten: 5633
Geregistreerd op: 11-11-2007 18:46

Re: Jan Olde Riekerink

Berichtdoor Feanfan 1 » 14-03-2019 13:03

Maar als het aan Hamstra lag had hij liever Cerny gehad dan Johnsen... Blijf mijn twijfels hebben in Hamstra, eerst maar een goede rechtsback halen
JOR mag van mij wel blijven. Het blijft een matige selectie en een eerste seizoen is altijd lastig voor een trainer. In de zomer weet hij precies wat er nodig is in het team en mag hij echt afgerekend worden
En na een twijfelachtig begin zet hij de poppetjes wel op de goede plaats en durft ook bv Kobayashi op de bank te zetten.
Feanfan 1
Superster
 
Berichten: 7695
Geregistreerd op: 11-07-2003 12:37

Re: Jan Olde Riekerink

Berichtdoor Thinkman » 15-03-2019 08:06

jeewee schreef:Zo lang Hamstra hier zit komt De Jong niet, die twee kunnen niet met elkaar door één deur.


Die clown moet je hier ook niet willen.
Bij De Graafschap geloven ze ook niets van zijn praatjes meer, lees de reacties maar in de Gelderlander.

https://www.gelderlander.nl/de-graafschap/de-jong-over-interesse-sc-cambuur-ze-hebben-nog-niet-gebeld~a9d8a176/

Bijvoorbeeld:
Toch geeft alles een wrange smaak.
In het nieuws..
25 februari “Nieuw contract in aantocht voor Henk”.
“Henk erg tevreden met verbeterde aanbieding”. Er lijkt niets aan de hand.
5 maart “Henk moet nadenken en neemt nog geen besluit”. Dit is 8 dagen later?!
6 maart “Cambuur polst Henk over mogelijke overgang”. Zal toch niet!
11 maart “Henk neemt afscheid van de Graafschap” Vanwege vervelende thuissituatie.
12 maart “Cambuur ziet assistent vertrekken”
Vandaag “Cambuur en Rene Hake uit elkaar”

Volgende week in het nieuws..
“Henk en Sandor volgend seizoen nieuw trainersduo Cambuur”


Toch zul je in de Friese media geen speculatieve verhalen of kritische analyses lezen over deze moves van De Jong. Toch een opmerkelijk contrast met de hysterie rondom onze club.
Thinkman
Superster
 
Berichten: 2408
Geregistreerd op: 15-10-2012 19:12

Re: Jan Olde Riekerink

Berichtdoor Marça » 15-03-2019 09:33

Volgens mij heeft De Jong heel duidelijk uitgelegd waarom hij niet verlengd met De Graafschap: omdat hij dichter bij zijn vrouw en gezin wil zijn, die in Drachten wonen. Dus ja, dan is Leeuwarden natuurlijk een stukje makkelijker te bereizen dan Doetinchem. Of mis ik hier iets triviaals?
Avatar gebruiker
Marça
Superster
 
Berichten: 1956
Geregistreerd op: 02-12-2002 15:50

Re: Jan Olde Riekerink

Berichtdoor Thinkman » 15-03-2019 09:48

Marça schreef:Volgens mij heeft De Jong heel duidelijk uitgelegd waarom hij niet verlengd met De Graafschap: omdat hij dichter bij zijn vrouw en gezin wil zijn, die in Drachten wonen. Dus ja, dan is Leeuwarden natuurlijk een stukje makkelijker te bereizen dan Doetinchem. Of mis ik hier iets triviaals?


Het gaat hier over communicatie en beeldvorming, net als in de discussie rondom onze club. Maar wellicht heb je dat gemist.


Voorbeeldje nog: in Friesch Dagblad vandaag een volledige pagina (!) met als titel:
"Henk de Jong en de kunst van het verbinden".
Er wordt al helemaal voorgesorteerd op zijn terugkeer naar cambuur.
Paar kwalificaties: "Beschermend, met respect, befaamd, zorgzaam, maximale, tot het bot motiveren, menselijk, lieve man."

U begrijpt, geen énkel kritisch woord over deze man van de schrijver van deze lofzang. Maar met kritische en objectieve journalistiek heeft het niets van doen, net als een groot deel van de berichtgeving over onze bestuursperikelen.

Met gekleurde beeldvorming des te meer, maar dat was waarschijnlijk ook de bedoeling.
Thinkman
Superster
 
Berichten: 2408
Geregistreerd op: 15-10-2012 19:12

Re: Jan Olde Riekerink

Berichtdoor Marça » 15-03-2019 10:26

Ik zie het niet zo zwart-wit. Ik kan me bovendien goed voorstellen dat Henk in eerste instantie niet naar buiten wilde treden over de situatie met zijn vrouw. Dus dan reageer je in de media dat je gevleid bent door een nieuw aanbod van de club, zonder daarbij te zeggen dat je zeker gaat verlengen (of niet).

Wat voor kritische stukken zou je graag willen lezen dan? Dat hij tactisch slecht onderlegd is? Dat hij nooit de stap heeft weten te zetten van subtop KKD/degradatiekandidaat-niveau Eredivisie naar een hoger niveau? Hij doet het eigenlijk overal wel prima, zonder grote schandalen en weet hoe hij moet omgaan met spelers, fans en anderen.

Een absolute toptrainer is het niet, maar hij haalt wel alles uit z'n carrière als je het mij vraagt. Maar goed, eigenlijk is dit het topic van Jan Olde Riekerink... ;)
Avatar gebruiker
Marça
Superster
 
Berichten: 1956
Geregistreerd op: 02-12-2002 15:50

Re: Jan Olde Riekerink

Berichtdoor Thinkman » 15-03-2019 10:59

Marça schreef:Ik zie het niet zo zwart-wit. Ik kan me bovendien goed voorstellen dat Henk in eerste instantie niet naar buiten wilde treden over de situatie met zijn vrouw. Dus dan reageer je in de media dat je gevleid bent door een nieuw aanbod van de club, zonder daarbij te zeggen dat je zeker gaat verlengen (of niet).

Wat voor kritische stukken zou je graag willen lezen dan? Dat hij tactisch slecht onderlegd is? Dat hij nooit de stap heeft weten te zetten van subtop KKD/degradatiekandidaat-niveau Eredivisie naar een hoger niveau? Hij doet het eigenlijk overal wel prima, zonder grote schandalen en weet hoe hij moet omgaan met spelers, fans en anderen.

Een absolute toptrainer is het niet, maar hij haalt wel alles uit z'n carrière als je het mij vraagt. Maar goed, eigenlijk is dit het topic van Jan Olde Riekerink... ;)


Klopt we sluiten het af. Gaat mij om de manier van "journalistiek" bedrijven. En dan m.n. hoe dat verschilt per onderwerp.
Bij het ene onderwerp is alles 'zwart' bij het andere 'wit'. De nuance ontbreekt in veel gevallen bij de media.
Thinkman
Superster
 
Berichten: 2408
Geregistreerd op: 15-10-2012 19:12

Re: Jan Olde Riekerink

Berichtdoor TORCIDA » 15-03-2019 14:20

Henk de jong, weet precies hoe hij de opinie moet bespelen, populaire praatjes, zogenaamd zich altijd over thuis voelend bij een geweldige groep, publiek en mensen. Ik vind hem nep. Niks voelt echt maar gemaakt. Toneelspeler. Als ik de Graafschap supporter was zou ik me zwaar genaaid voelen door hem. Zijn vrouw is overspannen. Tuurlijk is dat niet fijn. Maar het valt ineens weer allemaal op de goede plek. Meneer naait er weer uit, net zoals bij Groningen en bij DKV
Hier heb ik geen woorden voor
TORCIDA
Superster
 
Berichten: 3132
Geregistreerd op: 03-06-2008 13:27

Re: Jan Olde Riekerink

Berichtdoor Mackan68 » 16-03-2019 10:09

TORCIDA schreef:Henk de jong, weet precies hoe hij de opinie moet bespelen, populaire praatjes, zogenaamd zich altijd over thuis voelend bij een geweldige groep, publiek en mensen. Ik vind hem nep. Niks voelt echt maar gemaakt. Toneelspeler. Als ik de Graafschap supporter was zou ik me zwaar genaaid voelen door hem. Zijn vrouw is overspannen. Tuurlijk is dat niet fijn. Maar het valt ineens weer allemaal op de goede plek. Meneer naait er weer uit, net zoals bij Groningen en bij DKV

Henk is als trainer van een BVO een publiek figuur. Maar wat is er mis met het er willen zijn voor je overspannen vrouw? Of dat het reizen je in combinatie met dat gegeven je een te grote last wordt? Zijn vrouw zou de eerste niet zijn die uit het leven stapt als voor haar de grens van het depressieve bereikt is. Als je dan van je man ook nog eens het idee krijgt dat zijn baan bij De Graafschap belangrijker is dan haar gemoedsoestand, Nep of niet (ik hou van het type mens zoals Foppe, Henk Herder en ook wel Henk de Jong) Henk maakt hier de juiste keus. Dat DKV binnen no time dat Henk dit naar buiten brengt meteen kenbaar maakt niet door te willen met Hake en in Henk wel een potentiële nieuwe coach ziet zegt wat over hun, niet over de Jong. Gezien het verleden met die club ook wel weer een logische stap zou de Jong hier voor gaan. Dat is dan ook meteen voor ons als Heerenveensupporters een foute keus, maar dat is een ander verhaal.

Oh ja, over JOR eigenlijk niet veel nieuws. Die doet het leuk als zijn team het leuk doet en resultaten haalt..... :wink:
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Avatar gebruiker
Mackan68
Superster
 
Berichten: 6778
Geregistreerd op: 01-08-2004 14:46
Woonplaats: De 'achterbuurt' van Techum

Re: Jan Olde Riekerink

Berichtdoor Thinkman » 16-03-2019 11:06

TORCIDA schreef:Henk de jong, weet precies hoe hij de opinie moet bespelen, populaire praatjes, zogenaamd zich altijd over thuis voelend bij een geweldige groep, publiek en mensen. Ik vind hem nep. Niks voelt echt maar gemaakt. Toneelspeler. Als ik de Graafschap supporter was zou ik me zwaar genaaid voelen door hem. Zijn vrouw is overspannen. Tuurlijk is dat niet fijn. Maar het valt ineens weer allemaal op de goede plek. Meneer naait er weer uit, net zoals bij Groningen en bij DKV


Ook in de LC nu weer een paginagrote lofzang op Graafschap trainer Henk.
Met pal daarnaast een column van Johann Mast met een héél andere insteek; namelijk onze nieuwe directeur nog even door het slijk te halen, zonder feitelijke onderbouwing, maar 'hij kent dat type'.
In plaats van feiten gebruikt hij zelf zijn eigen zoontje om CR weg te zetten als een zieke machtswellusteling.
Johann, karaktermoorden kun je goed, maar alsjeblieft noem jezelf nooit meer 'sportjournalist'. Dat is echt te veel eer.
Thinkman
Superster
 
Berichten: 2408
Geregistreerd op: 15-10-2012 19:12

Re: Jan Olde Riekerink

Berichtdoor Superfries1994 » 16-03-2019 14:42

Thinkman schreef:In plaats van feiten gebruikt hij zelf zijn eigen zoontje om CR weg te zetten als een zieke machtswellusteling.
Johann, karaktermoorden kun je goed, maar alsjeblieft noem jezelf nooit meer 'sportjournalist'. Dat is echt te veel eer.

Ach, al die 'sportjournalisten' hebben opeens hun master in Bedrijfskunde gehaald als ik 'journalisten' als Boeringa, De Vries en die wannabee Genee van Omrop Fryslân mag geloven, zo wijs praten ze over de 'coup'.
Hetzelfde geldt bijvoorbeeld ook voor de rel rond Thorsby: Een genuanceerd verhaal die beide kanten van de zaak belicht, daar doen de heren niet meer aan. Allemaal harde meninkjes vormen, want dat scoort. En scoren zullen mannen als Roelof wel moeten, willen ze niet nog 20 jaar bij Omrop zitten. Echt goed ingevoerd zijn ze zelden meer (misschien vandaar de frustratie), want een forumlid hier was een behoorlijk aantal weken eerder met het nieuws rond Eisenga.
Superfries1994
Superster
 
Berichten: 2011
Geregistreerd op: 04-01-2014 19:27

Re: Jan Olde Riekerink

Berichtdoor pes5 » 16-03-2019 22:27

Tactisch overklast door Henk de Jong vandaag.
pes5
Beheerder
 
Berichten: 2977
Geregistreerd op: 10-07-2006 15:00
Woonplaats: Heerenveen

Re: Jan Olde Riekerink

Berichtdoor Janneman » 17-03-2019 00:51

pes5 schreef:Tactisch overklast door Henk de Jong vandaag.


Helemaal mee eens en het erge is hij weet het gedurende de wedstrijd ook niet om te zetten. Totaal ongeschikt deze man, ook qua uitstraling.
scheerenveen.supporterswereld.nl
Avatar gebruiker
Janneman
Superster
 
Berichten: 3673
Geregistreerd op: 29-12-2006 16:36

Re: Jan Olde Riekerink

Berichtdoor BK2007 » 17-03-2019 06:10

Weer een thuiswedstrijd kansloos verloren. Te bizar hoe ook weer.
JOR exit !
Samen maken we de club sterk.
Avatar gebruiker
BK2007
Superster
 
Berichten: 5633
Geregistreerd op: 11-11-2007 18:46

Re: Jan Olde Riekerink

Berichtdoor casper » 17-03-2019 09:07

@BK2007,het is bij jou ook echt de waan van de dag,op 17-2-2019 vond je JoR nog een prima trainer.
"JOR is idd een prima trainer. Maar beseft een beetje te laat hoe belangrijk de thuiswedstrijden zijn. Na PSV thuis is het echt noodzakelijk tegen iedere opponent thuis zo te spelen. Geef de toeschouwers waar voor hun geld"
casper
Selectiespeler
 
Berichten: 307
Geregistreerd op: 23-06-2011 21:55

VorigeVolgende

Keer terug naar Oud-spelers

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 41 gasten