''Voorzitter gezocht''

› wie (nog) niet pompeblêden draagt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Re: ''Voorzitter gezocht''

Berichtdoor hilbi » 06-02-2019 15:58

Bekend trucje in het bedrijfsleven. Altijd even laten weten hoe slecht je voorganger het heeft gedaan. Vooral ook benadrukken dat het toch echt noodzakelijk is dat jij die positie gaat innemen.
Avatar gebruiker
hilbi
Selectiespeler
 
Berichten: 453
Geregistreerd op: 15-06-2009 16:00

Re: ''Voorzitter gezocht''

Berichtdoor BK2007 » 06-02-2019 20:33

hilbi schreef:Bekend trucje in het bedrijfsleven. Altijd even laten weten hoe slecht je voorganger het heeft gedaan. Vooral ook benadrukken dat het toch echt noodzakelijk is dat jij die positie gaat innemen.


Maar de situatie is de wel degelijk niet zo best. Daarom is dit ook gen trucje natuurlijk.

Laat Roozemond maar even zijn gang gaan en dan zien we vanzelf of hij het beter kan dan Eisenga.
Zijn ingreep was toch noodzakelijk ?
Samen maken we de club sterk.
Avatar gebruiker
BK2007
Superster
 
Berichten: 5633
Geregistreerd op: 11-11-2007 18:46

Re: ''Voorzitter gezocht''

Berichtdoor TORCIDA » 07-02-2019 14:53

Wat voor signaal geef je af als je salarissen niet had kunnen betalen?? Dit heeft niks met voorgangers afzeiken te maken.
Ik zou dit liever niet noemen. Maar is wel eerlijk. Dan weten we dus ook waar het wegkomt dat het vertrouwen er niet meer was. Het gaat om de club haar voortbestaan niet die van een voorzitter (passant)
Hier heb ik geen woorden voor
TORCIDA
Superster
 
Berichten: 3132
Geregistreerd op: 03-06-2008 13:27

Re: ''Voorzitter gezocht''

Berichtdoor BK2007 » 25-02-2019 20:39

Het schijnt dat er een kandidaat is voorgesteld aan de RvC, SB en OR voor advies..
Samen maken we de club sterk.
Avatar gebruiker
BK2007
Superster
 
Berichten: 5633
Geregistreerd op: 11-11-2007 18:46

Re: ''Voorzitter gezocht''

Berichtdoor Superfries1996 » 25-02-2019 22:29

BK2007 schreef:Het schijnt dat er een kandidaat is voorgesteld aan de RvC, SB en OR voor advies..


Volgens Omrop Fryslan is dat waarschijnlijk (je verwacht het niet)... Cees Roozemond!

Inhoudelijk kan ik niks over die man zeggen bij gebrek aan kennis maar de hele gang van zaken spreekt niet in zijn voordeel.
nou nou
Avatar gebruiker
Superfries1996
Superster
 
Berichten: 2408
Geregistreerd op: 10-04-2012 19:21

Re: ''Voorzitter gezocht''

Berichtdoor Hakansson » 05-03-2019 13:54

Sytze Bouwer heeft zich kandidaat gesteld als directeur van SC Heerenveen, zo weet de Leeuwarder Courant te melden. De ondernemer is bovendien bereid om op vrijwillige basis in de club te stappen én hij wil geld investeren in de club.

De 'open sollicitatie' zou naar verluidt al een paar weken bij het Stichtingsbestuur en de Raad van Commissarissen (RvC) liggen. Hij heeft tot op heden echter geen reactie ontvangen. Bouwer was tot april 2018 directeur van GroenLeven, de hoofdsponsor van SC Heerenveen.

Verslaggever Sander de Vries noemt het 'bijzondere ontwikkelingen' in het Abe Lenstra Stadion. "Cees Roozemond veegde vorige week het voorstel van de groep Van der Velde van tafel, wil duidelijk langer directeur blijven, maar heeft nu een concurrent in Sytse Bouwer", schrijft hij.
Avatar gebruiker
Hakansson
Selectiespeler
 
Berichten: 372
Geregistreerd op: 30-06-2004 12:12
Woonplaats: hindeloopen

Re: ''Voorzitter gezocht''

Berichtdoor Superfries1996 » 05-03-2019 14:39

Nou deze kan alweer dicht. Coup geslaagd.
nou nou
Avatar gebruiker
Superfries1996
Superster
 
Berichten: 2408
Geregistreerd op: 10-04-2012 19:21

Re: ''Voorzitter gezocht''

Berichtdoor Kaz_SCH » 05-03-2019 15:23

Cees Roozemond heeft zichzelf met goedkeuring van Cees Roozemond en breed gedragen steun van Cees Roozemond benoemd tot Algemeen Directeur. Cees Roozemond reageert zeer tevreden op benoeming van Cees Roozemond.
Kaz_SCH
Wereldspeler
 
Berichten: 1350
Geregistreerd op: 11-05-2006 09:50

Re: ''Voorzitter gezocht''

Berichtdoor Superfries1996 » 05-03-2019 16:14

Ongelofelijk. Hiermee sluit je gelijk tonnen, zo niet miljoenen aan sponsorgeld uit het Riemer-netwerk buiten. Wat een mispeer van formaat. Hiervan ondervinden we nog héél lang de negatieve consequenties.
nou nou
Avatar gebruiker
Superfries1996
Superster
 
Berichten: 2408
Geregistreerd op: 10-04-2012 19:21

Re: ''Voorzitter gezocht''

Berichtdoor GJ7300 » 05-03-2019 16:57

Waarom sluit Roozemond de groep Riemer buiten eigenlijk?
Toch totaal geen reden voor? En tactisch ontzettend dom.
Is ie bang voor de lange termijn dat hij sneuvelt? Nu heeft ie op korte termijn een ontzettende pleuriszooi
Begrijp het totaal niet. Waarom niet met die Bouwer praten?
Betrek iedereen gewoon. Manman wat oerstom.
GJ7300
Selectiespeler
 
Berichten: 373
Geregistreerd op: 15-05-2009 18:35

Re: ''Voorzitter gezocht''

Berichtdoor FeanfanPieter » 05-03-2019 17:35

Een stukje op de officiële website over het contact met Riemer.

Contact met erevoorzitter Riemer van der Velde
In de media viel de afgelopen tijd veel te lezen en te horen over de plannen van Riemer van der Velde met de club.
De erevoorzitter wilde ‘eerst een plan en dan een man’. Wat vond u daarvan?
Daar hebben we van begin af aan gezegd: het aandragen van advies en goede ideeën om te kijken hoe we de doelen van de club kunnen realiseren, juichen wij aan alle kanten toe. Zeker die van mensen met het kaliber en de status van Riemer van der Velde. Dat zijn niet de eersten de besten. Natuurlijk luister je daar naar. We hebben wel gezegd dat er een principieel verschil van inzicht was over de gedachte ‘eerst een plan en dan een man’. Wij hebben gezegd: er liggen dossiers die moeten worden opgepakt. We kunnen niet stoppen, we moeten door. Dat hebben we gedaan en daar zijn we druk mee bezig. Gaandeweg het traject kun je nog steeds veel met hun adviezen doen. Dat is ook de insteek zoals ik ‘m zie. Ik heb meerdere malen met Van der Velde gesproken in Langweer. We gaan dat deze week weer doen.’

Wat u betreft blijven de communicatielijnen met Van der Velde open?
‘Die zijn nooit dichtgegaan van onze kant. Ik zal er alles aan doen om die ook open te houden en ervoor te zorgen dat we daarin resultaten gaan boeken. Nogmaals, de principiële gedachte is adviezen aandragen die bijdragen aan het realiseren van de uitdagingen van de club.’

U had het zelf over ‘de trein die doordendert’. Waarom kunnen die niet tijdelijk ‘on hold’ worden gezet?

‘Met doordenderen heb ik willen aangeven dat we hard aan het werk zijn. Ik merk echt een vibe binnen de organisatie dat we dat allemaal ook oppakken, dat we hard aan de slag willen. We zijn bezig met plannen op commercieel, technisch en financieel gebied. Simpelweg omdat de noodzaak daar is. Financieel is het duidelijk. Daar ligt een uitdaging in de omzet en de kosten. Die moeten in balans zijn. Daar hebben we principiële afspraken over gemaakt. Die moeten geïmplementeerd worden. Daar kunnen we niet mee wachten.’

‘Hetzelfde geldt voor het technische gedeelte. We hebben net de transferwindow gehad in de wintermaanden en zijn nu al bezig met de samenstelling van de selectie voor volgend seizoen. Gerry Hamstra is daar al mee bezig om te kijken wat we doen. Daar kunnen we niet mee wachten. Net als de algehele leiding in het bedrijf: het personeel moet weten waar het aan toe is. Dat vraagt om beslissingen nemen.’

sc-heerenveen.nl
'Ik voel me meer Fries dan Nederlander. '
Avatar gebruiker
FeanfanPieter
Selectiespeler
 
Berichten: 368
Geregistreerd op: 02-08-2007 13:49
Woonplaats: DKV van DKV

Re: ''Voorzitter gezocht''

Berichtdoor Crash » 06-03-2019 11:56

Roozemond zit hier nog hooguit een week of wat en zal daarna met de staart tussen de benen vertrekken. Ook niet te veel woorden meer aan vuil maken deze clown.

Dus verder kijkend, hoe nu verder? Wie zijn er wél geschikte kandidaten?
Avatar gebruiker
Crash
Superster
 
Berichten: 2546
Geregistreerd op: 04-05-2005 09:56
Woonplaats: Heerenveen

Re: ''Voorzitter gezocht''

Berichtdoor hilbi » 06-03-2019 12:10

Probleem is nu wel, wie wil er in stappen nu het wespen nest compleet is.

RVC zijn puppets van Roozemond.
Avatar gebruiker
hilbi
Selectiespeler
 
Berichten: 453
Geregistreerd op: 15-06-2009 16:00

Re: ''Voorzitter gezocht''

Berichtdoor Feanfan 1 » 06-03-2019 13:52

hilbi schreef:Probleem is nu wel, wie wil er in stappen nu het wespen nest compleet is.

RVC zijn puppets van Roozemond.

Sytze Bouwer wil wel instappen. Ken hem niet verder, maar hij is in ieder geval wel fan van Heerenveen en heb bij Roozemond wel mijn twijfels daarbij
Bouwer is tevens hoofdsponsor (GroenLeven) en wil ook investeren in de club.
Dan heeft hij nu al strepen voor op mij dan die Roozemond

Weet niet wanneer contract van GroenLeven stopt, maar zolang Roozemond er zit en heb ik mijn twijfels of GroenLevem nu wel wil sponsoren, op welke manier dan ook
Feanfan 1
Superster
 
Berichten: 7695
Geregistreerd op: 11-07-2003 12:37

Re: ''Voorzitter gezocht''

Berichtdoor hilbi » 06-03-2019 16:38

Maar wil Bouwer instappen zolang er een RVC zit die op de hand van Roozemond is?

Ik denk dat die eerst zullen moeten wijken.
Avatar gebruiker
hilbi
Selectiespeler
 
Berichten: 453
Geregistreerd op: 15-06-2009 16:00

Re: ''Voorzitter gezocht''

Berichtdoor Crash » 06-03-2019 16:59

Tuurlijk. Alleen al het benoemen van Roozemond (welke totaal geen draagkracht vindt bij het overgrote deel van de supporters), maakt dat het SB zich als incapabel heeft neergezet. Die kunnen ook niet aanblijven na dit echec. Zoveel is duidelijk.
Avatar gebruiker
Crash
Superster
 
Berichten: 2546
Geregistreerd op: 04-05-2005 09:56
Woonplaats: Heerenveen

Re: ''Voorzitter gezocht''

Berichtdoor TORCIDA » 06-03-2019 17:09

Bouwer is een prima handelaar, ondernemer, maar denk ik niet de man die nu Heerenveen kan redden. Dit komt nog te vroeg voor hem. Zal hij echt wat meer bagage mee moeten brengen. Bouwer is ook geen eigenaar meer van GroenLeven, heeft nog een 10% aandelen. De huidige directeur Pechtold wil van het contract af. In de lc werd Roozemond gequote en daar stond dat Groen Leven het contract heeft opgezegd.
Hier heb ik geen woorden voor
TORCIDA
Superster
 
Berichten: 3132
Geregistreerd op: 03-06-2008 13:27

Re: ''Voorzitter gezocht''

Berichtdoor Wizard » 06-03-2019 17:12

TORCIDA schreef:Bouwer is een prima handelaar, ondernemer, maar denk ik niet de man die nu Heerenveen kan redden. Dit komt nog te vroeg voor hem

Waarom zou het voor hem te vroeg komen? Er moeten nu miljoenen tekort worden weggewerkt; dat is de topprioriteit. Dat kan je op dit moment maar op één manier doen en dat is ervoor zorgen dat de sponsoren weer terugkomen. Juist dat zie ik Bouwer veel eerder en sneller doen dan een Roozemond. Want welk draagvlak heeft Roozemond bij de achterban?
Voor de langere termijn deel ik de gedachte dat je meer hebt aan een ervaren bestuurder. Echter, het is 12u. en geen vijf voor twaalf. Op zo'n moment heb je iemand nodig voor de korte termijn. Iemand die de komende 2-3 jaar zorgt voor exponentieel meer inkomsten.
Wizard
Beheerder
 
Berichten: 5036
Geregistreerd op: 28-07-2009 12:55

Re: ''Voorzitter gezocht''

Berichtdoor Mackan68 » 06-03-2019 17:27

Feanfan 1 schreef:Sytze Bouwer wil wel instappen. Ken hem niet verder, maar hij is in ieder geval wel fan van Heerenveen en heb bij Roozemond wel mijn twijfels daarbij
Bouwer is tevens hoofdsponsor (GroenLeven) en wil ook investeren in de club.
Dan heeft hij nu al strepen voor op mij dan die Roozemond

Weet niet wanneer contract van GroenLeven stopt, maar zolang Roozemond er zit en heb ik mijn twijfels of GroenLevem nu wel wil sponsoren, op welke manier dan ook

Bouwer is al jaren supporter. Hij is succesvol zakenman. Hij wil onbezoldigd directeur of voorzitter worden én wil ook nog eens investeren. Heeft daarna uiteraard nog stevige connecties met hoofdsponsor Groenleven waarover momenteel de vraag gaat of ze hun sponsorcontract wel gaan verlengen.
Cees is AZ man. Cees geeft aan niet te willen investeren en dat hij niets ziet in een onbetaalde baan ondanks dat hij zijn schaapjes al op het droge heeft. Het kan aan mij liggen maar dan lijkt mij de keus redelijk makkelijk gemaakt.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Avatar gebruiker
Mackan68
Superster
 
Berichten: 6778
Geregistreerd op: 01-08-2004 14:46
Woonplaats: De 'achterbuurt' van Techum

Re: ''Voorzitter gezocht''

Berichtdoor Crash » 06-03-2019 17:49

Ik dicht Roozemond meer capaciteiten toe dan Bouwer. Die laatste lijkt me echter wél eerlijk.
Desondanks zijn ze in mijn ogen beide niet geschikt. Bouwer omdat hij nog te ‘groen’ is, te weinig ervaring heeft opgebouwd. (wat overigens geen schande is). Roozemond omdat hij duidelijk niet te vertrouwen is, te glad overkomt en er vooral lijkt te gaan zitten ter ere en glorie van hemzelf. Buiten dat stinkt zijn zelfbenoeming aan alle kanten. Narcist pur sang!
Avatar gebruiker
Crash
Superster
 
Berichten: 2546
Geregistreerd op: 04-05-2005 09:56
Woonplaats: Heerenveen

Re: ''Voorzitter gezocht''

Berichtdoor Feanfan 1 » 06-03-2019 18:07

Zoals eerder geschreven door iemand hebben we nu op korte termijn geld nodig. Als Bouwer de nieuwe directeur wordt hebben we in ieder geval een hoofdsponsor voor de eerste paar jaar.
Met Roozemond is het waarschijnlijk zoeken naar een nieuwe sponsor en kan me niet voorstellen dat die nieuwe dan meer gaat betalen. En kans is groot dat er met Roozemond meer sponsors gaan vertrekken. De meeste supporters zijn al tegen die man, dat zal met sponsors niet anders zijn.
Onze club gaat naar de kloten
Feanfan 1
Superster
 
Berichten: 7695
Geregistreerd op: 11-07-2003 12:37

Re: ''Voorzitter gezocht''

Berichtdoor Thinkman » 06-03-2019 18:57

Crash schreef:Ik dicht Roozemond meer capaciteiten toe dan Bouwer. Die laatste lijkt me echter wél eerlijk.
Desondanks zijn ze in mijn ogen beide niet geschikt. Bouwer omdat hij nog te ‘groen’ is, te weinig ervaring heeft opgebouwd. (wat overigens geen schande is). Roozemond omdat hij duidelijk niet te vertrouwen is, te glad overkomt en er vooral lijkt te gaan zitten ter ere en glorie van hemzelf. Buiten dat stinkt zijn zelfbenoeming aan alle kanten. Narcist pur sang!


Bouwer nam ontslag bij Groenleven, nadat hij met Riemer in Langweer had afgesproken dat hij de nieuwe directeur mocht worden. Riemer zou de oudgedienden mobiliseren, moest goedkomen.
Groep sponsors rond Riemer wilde zo de macht zo overnemen. Riemer wilde voorkomen dat een ander directeur werd dus werd het ‘samen een plan, dan pas de man’ offensief bedacht. Zo kon hij Bouwer dan pushen naar de directeur positie.
Bouwer wil overigens ook nu nog graag miljoenen investeren in de club:
“Het is immers voor de club, dus dat geld is niet op voorwaarde dat ik de directeur word. Dat zou inkopen zijn.”
Allemaal speculatie natuurlijk, zoals veel verhalen hier.
Thinkman
Superster
 
Berichten: 2408
Geregistreerd op: 15-10-2012 19:12

Re: ''Voorzitter gezocht''

Berichtdoor Feanfan 1 » 06-03-2019 19:19

Bouwer was op Omrop Fryslan ( ook te zien rond 20:15, 21:15, 22:15 uur)
Bouwer is aandeelhouder bij Groenleven, maar GroenLeven heeft als doel wel hoofdsponsor te blijven. Zelfs met Roozemond aan de leiding, maar ze moeten er wel gezamenlijk uitkomen
En waar Roozemond er denk ik voor een riant salaris zit, wil Bouwer het voor heel weinig doen (lees gratis)
Feanfan 1
Superster
 
Berichten: 7695
Geregistreerd op: 11-07-2003 12:37

Re: ''Voorzitter gezocht''

Berichtdoor BK2007 » 06-03-2019 19:25

De Groep Riemer heeft de strategische fout gemaakt geen vriendjes te hebben in de SB en RvC.
Nu heeft Roozemond op gewiekste wijze zijn plan kunnen maken (de afgelopen jaren ?). Wachtend op een kans om Eisenga eruit te drukken.
Samen maken we de club sterk.
Avatar gebruiker
BK2007
Superster
 
Berichten: 5633
Geregistreerd op: 11-11-2007 18:46

Re: ''Voorzitter gezocht''

Berichtdoor HUNTELAAR » 06-03-2019 22:22

Wel jammer dat ze pas volgende week vrijdag door gaan praten, weer een week verloren.. de trein dendert immers door.
HUNTELAAR
Basisspeler
 
Berichten: 831
Geregistreerd op: 25-02-2005 19:49

Re: ''Voorzitter gezocht''

Berichtdoor tha boelie » 06-03-2019 22:41

Denk dat Groep Riemer dan allang de stekker uit de gesprekken heeft getrokken.
tha boelie
Basisspeler
 
Berichten: 804
Geregistreerd op: 31-10-2010 01:31

Re: ''Voorzitter gezocht''

Berichtdoor Marça » 07-03-2019 09:41

tha boelie schreef:Denk dat Groep Riemer dan allang de stekker uit de gesprekken heeft getrokken.


Als ze dat doen, verliezen ze nog meer en hebben ze helemaal geen voet meer om op te staan. Van de zijlijn roepen kan natuurlijk altijd nog, maar zal niet de eerste prioriteit zijn gezien hun betrokkenheid.
Avatar gebruiker
Marça
Superster
 
Berichten: 1956
Geregistreerd op: 02-12-2002 15:50

Re: ''Voorzitter gezocht''

Berichtdoor TORCIDA » 07-03-2019 15:15

Als de groep Riemer het zo goed voor heeft met de club en de club wil helpen dan vraag ik mij af,

- wat weerhoud de groep om niet concreet te worden, waarom gaat men niet in zee met elkaar
- Welke eisen stelt deze groep. In mijn optiek kunnen ze moeilijk afdwingen dat er alleen sponsoren komen als er invloed is op
de keuze van de nieuwe voorzitter, directeur. Dat is een vorm van chantage, met het mes op de keel, buiten het feit dat ze
niet in dienst zijn van de club, dus dit ook niet formeel zouden kunnen afdwingen
- Wie is die groep? Hoe groot is die groep, om hoeveel geld gaat het?

- Als je dit als club wordt aangeboden, waarom neem je deze handschoen dan niet aan, wat weerhoud je er van om niet direct
ja te zeggen. In die positie zijn we helemaal niet.

Kortom welke adder zit er onder het gras, is er een investeerder die zeggenschap wil? Maw een mede eigenaar van de club?
Hier heb ik geen woorden voor
TORCIDA
Superster
 
Berichten: 3132
Geregistreerd op: 03-06-2008 13:27

Re: ''Voorzitter gezocht''

Berichtdoor BK2007 » 07-03-2019 17:43

@Torcida,
Was het niet zo dan toen Riemer ten tijde van Vd Wiel en Vonk eigenlijk de touwtjes in handen had ?

Zijn er toen grote groepen sponsoren ingestapt ?
Samen maken we de club sterk.
Avatar gebruiker
BK2007
Superster
 
Berichten: 5633
Geregistreerd op: 11-11-2007 18:46

Re: ''Voorzitter gezocht''

Berichtdoor TORCIDA » 08-03-2019 10:25

Van der Wiel was de "coup" van Riemer. Er is geen sponsor extra ingestapt. Hans was de marionet van Riemer.
Hier heb ik geen woorden voor
TORCIDA
Superster
 
Berichten: 3132
Geregistreerd op: 03-06-2008 13:27

VorigeVolgende

Keer terug naar Transfers & geruchten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten